کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهریتن زبان برنامه نویسی
دوستانی که در زمینه رنامه نویسی یا نرم افزار های تخصصی سر رشته دارن میتونید راهنمای کنید برای کسی که میخواد تا 6 7 ماه دیگه بره کانادا بهترین موردی که تو این زمینه میتونه اونور برای کار و تحصیل کمک کنه کدومه ؟
یعنی من چه زبان برنامه نویسی یا نرم افزاری رو از الان جدی ادامه بدم؟
ممنون
انتظار.....
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، mehrdadd56 ، msar
دوست عزیز،
تا جاییکه میدونم و تحقیق کردم، الان توی کانادا کار وب خیلی تو بورسه.
اگر بخوای جایی استخدام بشی، ASP .Net و PHP رو بدونی خیلی جلویی. اگر هم بخوای در وقت آزادت برای خودت پروژه بگیری هم باز همینطور.
در نهایت تا جایی که میدونم دونستن PHP لازمه. چون با توجه به پر هزینه بودن سرورهای ویندوز خیلیها رو میارن به پی اچ پی و سرورهای لینوکس. به همین دلیل شاید پروژه های پی اچ پی بیشتر از asp در دسترسس باشه.
این که چه زبانی رو برای asp .net انتخاب کنی بستگی به خودت داره. بهتره سی شارپ باشه و برای اینکه موارد VB رو هم از دست ندی کمی هم آشنایی با VB داشته باشی.
بقیه زبانها یا تکنواوژیهای تولید نرم افزار کاربردهای غیر عمومی تر داره و کار هم ممکنه به همون اندازه کمتر براش باشه و البته اغلب با در آمد بیشتر.
دیگه برنامه نویسی برای اسمارت فونها هست که تخصصی تره و درامد بیشتری هم میتونه داشته باشه. اما تو وقت باقیمونده شاید یک مقدار سخت باشه روش مسلط بشی.
پاسخ
تشکر کنندگان: Hediyeh ، online27H ، ابی22 ، drkam ، hassanghobadi ، Saeedv13 ، msar
شما روی کدوم شاخه میخواین تمرکز کنین؟

اگه طراحی سایته الان ajax و html5 و php و asp.net جزو پرکاربرد ها هستند ضمن اینکه دونستن java و vb و #C الزامیه ... یادت باشه باید به بانکهای اطلاعاتیم مسلط باشی مثل acsses و SQL
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ابی22 ، Saeedv13 ، dreamer60 ، msar
اگه تو زمینه وب کار میکنید الان تو کانادا حتما باید mvc رو بلد باشید
در مورد php و نرم افزارهای open source مساله اینجاست که چون خیلیهاشون ساپورت مایکروسافت رو ندارن خیلی شرکتها به خاطر ساپورت و مجتمع بودن سیستم مایکروسافت به مایکروسافت رو میارن و مسلما شما باید در این مورد sql server و html رو هم مسلط باشید اما زمانتون برای اینکار کمه توصیه میکنم حتما در کانادا یک دوره برید تا با بازار کار اونجا و یکسری افراد در این کلاسها آشنا بشید
اگر هم میخواید open source شروع کنید حتما باید از جاوا شروع کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
درود
با کسب اجازه از استارتر عزیز سوالی دارم
دوستان من الان در شرکتی مشغول برنامه نویسی وب با php و بانک اطلاعاتی mysql هستم اما رشته تحصیلیم کامپیوتر نبوده . به نظرتون با تجربه کاری میشه اونجا کاری گیر آورد ؟

تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام خدمت تمامی دوستان
به نظر بنده ، طراحی سایت تنها به مواردی همچون asp.net و php ختم نمی شه ! شما حتی اگر کاملا این دو زبان رو هم بلد باشید ، زمان طراحی یک وب سایت به مشکلاتی بر خواهید خورد که با php و asp نمی تونید اونها رو حل کنید !
مثلا به شما کار طراحی یک وب سایت مدیریت محتوا رو می دن و مکانیزم این وب سایت رو هم توضیح بدن ( که چه توانایی هایی داشته باشه ) ، شما به غیر از دانستن زبانهای برنامه نویسی مثل موارد قبل ، باید تحلیل بانک اطلاعاتی هم بلد باشید وگرنه با زبانهای ذکر شده کار خواصی ازتون بر نمی آد . ( خودم بارها با این موضوع مواجه شدم و فهمیدم ایراد کار از ندانستن تحلیل بانک های اطلاعاتی است ) پس دومین قدم یادگیری کامل بانک های اطلاعاتی می باشد.
از مبحث بانک اطلاعاتی که خارج بشیم به بحث زبان هایی که در کنار زبانهای اصلی استفاده می شود ، خواهیم رسید . طراح وب موفق کسی است که بتونه یک پروژه رو طوری پیاده کنه که از چند زبان مختلف جهت بالا بردن رادمان سایت استفاده کنه .
مثلا برای یک طراح حرفه ایی سایت شدن باید تمامی مورد زیر را حداقل تا %80 موضوع بلد باشه :
html and css
javascript and jquery
asp or php or asp.net
Ms sql or mysql

همچنین موضوع مهم تر می تونه طراحی گرافیکی سایت باشه ! این امر بسیار مهم است که حداقل باید برنامه فتوشاپ هم تا مقداری بلد بود
امیدوارم ایم مطالب که تجربه شخصی خودم بود برای دیگران مفید باشه .

با احترام
پاسخ
تشکر کنندگان: drkam ، hassanghobadi ، msar
درسته هم این ها و هم توانایی های دیگه + خلاقیت

من خودم دارم php و mysql کار می کنم
اما باید css . html . jquery . ajax هم جاهایی به کار ببرم دیگه
پاسخ
تشکر کنندگان: mehrdadd56 ، msar
سلام به همه دوستان
من قراره تا 1 ساله ديگه به كانادا برم و تصميم دارم خودمو تو زمينه برنامه نويسي قوي كنم.
من ترم دوم ارشد آي تي هستم و 4 سال هم هست كه با vb6 , sql 20008 برنامه نويسي ميكنم ولي متاسفانه تحت وب تا حالا كار نكردم و طراحي سايت هم زمان دانشجويي با html انجام دادم ولي خيلي كار نكردم .
اگر ممكنه كساني كه از بازار كار اونطرف خبر دارند پيشنهاد ميكنيد من توي اين 1 سال چيكار كنم كه وقتي رفتم اونجا دست پر باشم؟ ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوستان کسی در مورد کار برنامه نویسی و یا شبکه در نروژ اطلاعاتی داره؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان
من مدرک کارشناسی و کاردانی نرم افزار دارم ولی کار بلد نیستم و کاره حسابداری انجام میدم.اما تصمیم دارم وقتی اومدم درزمینه تحصیلیم کار کنم و ادامه بدم
کسی میدونه اونجا به کسی که مدرک داره ولی تخصص کاری نداره ،کار میدن؟
2015AS4XXX یک نفر ،از آنکارا تغییر به ابوظبی،مصاحبه اپریل،ویزا یکضرب
به آرامی شروع به مردن میکنی اگربرای مطمئن درنامطمئن خطر نکنی،اگر ورای رویاها نروی...امروز رامخاطره کن.کاری کن.نگذار که به آرامی بمیری



















































پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان