کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راه اندازی بیزنس در فلوریدا
(2012-09-21 ساعت 22:36)masih sh نوشته:  
(2012-09-21 ساعت 22:30)abas_kashan نوشته:  
(2012-09-21 ساعت 22:11)masih sh نوشته:  داش یامی نمیخواستم وارد ماجرا بشم ولی اینگار نمیشه. Big Grin
گفتی یک عدد نو که سرهم شده 900 تا یا به عبارتی 1000 تا.
بنده یه اسکوتر دیدم به قیمت 1500 تا .یکی دیگه هم الان دیدم 2000 تا .سه برابر هم گرون تر نیست برادر یه نیگا بنداز.
حرف بنده اینه که مردم اونجا اینقدر بد بختند که برای 1000 یا 500 تا fبیش تر پول دادن مجبور اند یه بیزینس راه بندازند؟
بنظر من تجارت خیلی خوبی هست به چند دلیل:
در هر صورت تعداد سفارش بالا برود = سود بالاتر
سفارش بالا برود = قیمت عمده خریدن کمتر و باز هم سود بیشتر
شاید در نگاه اول سودی بالا نداشته باشد ولی با توجه قدرت تبلیغ و ارزان بودن + کمی کیفیت میتونیم در حد کارآفرینی معمولی پیش برویم و توسعه بدهیم .
خواهشا مشاهده کنید:
http://www.alibaba.com/showroom/cheap-gas-scooters.html

داداش اینا تا برسه آمریکا خیلی روی قیمتش میره. نزدیک دو برابر.داش یامی شما نظر بدید من زیاد بلد نیستم
این ها پارت پارت میان بعد یک چیزی که تو تجارت هست اینکه میتونی با شرکت های دیگه ی کوچیک یک کانتینر مشترک بگیرید و قطعات طلقی و در خود آمریکا با ضایعات تولید کنید (البته برای شروع خیلی این طرح بزرگه)
پاسخ
تشکر کنندگان: shani89
عزیز دل برادر هر موتوری رو نمیشه از چین آورد فروخت. باید استاندارهای لازم رو داشته باشه. خوشبختانه چندین کارخانه معتبر موتور چینی در آمریکا نمایندگی دارند مثل taotao یا roketa اکثرا هم طرفهای تگزاس یا کالیفرنیا هستن. اینا خودشون میخرن و عمده فروشی میکنن به بقیه ایالتها. البته چون تا حدی جدید هست هنوز خییییییییییییییییییییلی مونده تا بازار اشباع بشه. تا حدی که میگم در همچین کانتی ما که خیلی توریستی و زیر دست پا هست، دو ساعت بغل خیابان وایستی ممکنه یکی دو تا بیشتر نبینی! فروشنده هم که تا جایی که سراغ گرفتم نداره.
شما تنها کاری که میکنی، یک جا میگیری که جا تا دلت بخواد هست. از اون نمایندگی ها عمده مثل 20 سی تا میخری در رنگهای مختلف مدلهای مختلف میاری یک مکزیکی کار بلد هم پورسانتی استخدام میکنی که از درد خودش بره برات مشتری هم بیاره! اینا رو سر هم میکنی و تیونینگ و میدی دست مشتری. فکر کنم اینجا برات با همه چی عمده دونه ای 550 در بیاد. صد دولار خرج دستمزد سر هم کردن و تیونینگ میذاری میشه 650 بعد مثل آب خوردن 800 تا میفروشی که رو هوا میره چون کانتی پایینی داره 900 تا 1000 دولار میفروشه تازه اونجا رقیب هم داره.

این موتورها خیلی باکیفیت هستن و اگه این لینک رو بخونین میگه که اکثرا قطعات تایوانی و ژاپنی هست ولی مونتاژ بسیار سریع در چین بعلاوه کمی قطعات آشغال چینی باعث شده که کیفیت بیاد پایین. اگه سه چهار قطعه اون عوض بشه (مثل کاربراتور در بعضی مدلها، تسمه موتور به گیربکس، تنظیم موتور، شمع، روغن موتور و گیربکس)، این موتورها عین ساعت برات کار میکنن یک عمر. هر کسی هم این کارها رو بلد نیست. من نهایتا تونستم شمعش رو عوض کنم. همون شمع رو هم مثلا بلد نباشی، نیم دور اضافه بپیچونی میزنی سر سیلندر آلومینیومیش رو خراب میکنی پس هر کسی با اینا ور نمیره و مردم دنبال آدم کار بلد هستن که پول بدن درستش کنه یا اضافه بدن و موتور تیونینگ شده بخرن با کمال میل. یعنی شما هم از فروش سود میبری، هم از اضافه پرداختی مردم بابت تیونینگ کردنش بجای تحویل با همان محدود قطعات کم کیفیت، هم از بابت ارائه قطعات یدکی و تعمیرکاری.

تازه اینجا و در کل آمریکا مکانیک موتور چینی قحطی هست و خود این مکانیکی رو یاد بگیری بیایی، کار رو شاخته!! باور نداری این لینک رو بخون کامل. طرف یک کاره دیگه بوده اومده موتور خودش رو تعمیر کنه دیگه یاد گرفته میگه زنگ تلفنم یک لحظه قطع نمیشه!!

http://reviews.ebay.com/Real-Life-Chines...0017723074

تازه چون این اسکوترها گواهینامه نمیخواد اینجا و فقط پلاک شدن میخواد، میشه به توریستها و مسافرها اجاره داد!! با توجه به مشکلات پارک ماشین در جاهای توریستی و هزینه بنزین و اینا فکر کنم خوب بشه اجاره داد!! موتور معمولی مثل هارلی روزی حدود 100 دولاره!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: mehdi_behzadi ، storagemeter ، Yashar1989 ، vroom ، frozen mind ، Danoosh
*** یک چیزی رو هم یادم رفت بهتون بگم!! باز میبینم که دوستان این ایده بیزنس کوچولو رو تبدیل کردن به یک بیزنس پلن میلیون دولاری واردات و مونتاژ موتور سیکلت!! والا بلا این کار درست نیست. ما وقتی میخوام کاری بکنیم باید دقیقا روی اون فوکوس کنیم که ببینیم میشه یا نه. پیشرفت باید در حین کار باشه. از اول سنگ بزرگ بردارین مشکلات و ملزوماتشم هم بزرگ میشه و کلا بیخیال میشین. حتی در مورد این ایده بیزنسی که دادم شما حتی نباید به اسکوتری بالاتر از 50 سی سی فکر بکنید!!!! چرا چون علت داره. علت اینه که بازار هدف افرادی هستن که گواهینامه موتور ندارن یا پول گرفتنش و ندارن و دنبال یک وسیله نقلیه میگردن یا هنوز وضعیت اقامت شون مشخص نیست و امکان گرفتن گواهینامه ندارن یا خانم هستن و علاقه ای به موتور بزرگ ندارن یا از خرج مخارج موتور بزرگ میترسن یا از درب خانه شان بزرگتر از این تو نمیره! یا بیشتر از این مبلغ نمیتونن خرج کنن یا موتور اولی هستن و میخوان با کوچیکش شروع کنن ببینن چی میشه یا هر علتی شبیه این. این بازار هدف به اندازه کافی بزرگ هست، خیییییییییلی هم بزرگ هست که دیگه نیازی به درگیر کار موتور بالای 50 سی سی شدن نداره که بازار هدف به مراتب کوچکی داره.
همین 50 سی سی رو شما در مورد دو سه مارک و هر مارک دو سه مدل و هر مدل دو سه رنگ راه بندازین میشه بالای 20 موتور در مغازه تون!!!! بعد مسئله قطعات یدکی اینا و تیونینگشو و تعمیرات میبینین که اصلا ارزش نداره دنبال یک چیز بیشتر از این برین.
پاسخ
تشکر کنندگان: vroom ، j-e
اينجوري كه دستگيرم شد براي دوستان توريست موتور مونتا‍‍‍ژ ميكنيم كه با اون عرض ساحلو با عزيزانشون طي كنند و اجاره را پرداخت كنند
و براي دانشجوها يك موتور ارزان تيونينگ شده (نوعشو نگفتيد)
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-09-22 ساعت 23:56)abas_kashan نوشته:  اينجوري كه دستگيرم شد براي دوستان توريست موتور مونتا‍‍‍ژ ميكنيم كه با اون عرض ساحلو با عزيزانشون طي كنند و اجاره را پرداخت كنند
و براي دانشجوها يك موتور ارزان تيونينگ شده (نوعشو نگفتيد)

ساحل چیه قربانت برم؟ اینجا تاکسی هزینه اش پول خون جد آبادشون رو میگیرن یعنی کسی جرات تاکسی سوار شدن نداره!! اتوبوس هم که از بس وسیع و پراکنده هست کانتی و شهرها که کارایی نداره. حالا هزینه اش و ساعتی یک بار اومدنش به کنار!
نوع چی رو نگفتم ؟؟؟ اگه منظورتون مارک موتور هست که مارک زیاده ولی اونایی که من میشناسم TaoTao و Roketa هستن ولی بازم میگم برند زیاده و آدم وارد کار بشه حساب کار دستش میاد کدوم بهتره. قطعاتشون البته اکثرا مشابه و یا اصلا یکی هستن. چون موتورسازهای چینی از قطعه سازها میخرن. ولی خوب گاها میشه که یک برند مثلا کاربراتوری که گذاشته از کاربراتور یک مدل دیگه بهتره یا مثلا قالبهای پلاستیکی بدنه یکی از اون یکی تمیزتر در آوردن. من چون یک مدل بیشتر رو ندیدم نمیتونم نظر بدم که کدوم بهتره. مال من TaoTao ATM50-A هست که ئییی بدک نیست ولی خوب یک کم تیونینگ میخواد که من به آچارم زیاد خوب نیست و چون تعمیرکارش هم اینجا نیست جرات نمیکنم که ماجراجویی کنم و خراب بشه بمونه رو دستم. تازه اصلا بود، خراب شد وانتم کجا بود بارش کنم ببرم مغازه! خود همین بیزنسی که میگم صرفا یک وانت کهنه خریدن و موتورهای خراب رو به مغازه آوردن باهاش از خونه مردم یا از کنار خیابان مثلا زنگ زدن که خراب شده موندن، یک درآمد جانبی هست کنارش!!
پاسخ
تشکر کنندگان: vroom ، shani89
جهت اطلاع یکی از فامیلهای خانم بنده ایده رو از من کش رفته و الان یک هفته ای هست بدون اطلاع به من داشته تو گاراژ خونه اش که البته در ایالتی دیگه هست بیزنس میکرده!! نزدیک کالج زندگی میکنه و بطور متوسط روزی یکی فروخته! تازه پیش فروش هم کرده!! مکانیک هم نیست (البته آدم کار بلدی هست) ولی گارانتی تعمیر هم به خریدارها داده!!!!!! یعنی همچین آدمهایی پیدا میشن... بعد شما بیایین دنبال ایراد بگردین که از ایده ایراد بگیرین!!
البته اگه میگین اگه بیل زنی برو باغچه خودت رو بیل بزن، باید بگم که اولا من پونزده شونزده واحد درس برداشتم و تا خرخره تو واحد هستم!! ثانیا من تو کامیونیتی زندگی میکنم و گاراژ ماراژ هم ندارم. ثالثا همون یک نخود و نیم لپه سرمایه اولیه رو هم ندارم. یعنی باغچه ندارم که بیل بزنم! بیلم کجا بود؟ همین ماهی دو سه تاشو میدیم بسه، بیل بیل بیل...
پاسخ
تشکر کنندگان: vroom ، shani89 ، Rock
اقا اینها چه شکلی هستن ؟ برا بچه که تا مدرسه بخواد بره خوبه ؟ اوسامبل شده ش هم میشه گیر اورد ؟
تشکر. دست 2 اش هم گیر میاد ؟
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shani89 ، saied-k
(2012-09-25 ساعت 11:06)soheilbadami نوشته:  اقا اینها چه شکلی هستن ؟ برا بچه که تا مدرسه بخواد بره خوبه ؟ اوسامبل شده ش هم میشه گیر اورد ؟
تشکر. دست 2 اش هم گیر میاد ؟

مدلهای مختلف
http://www.roketa.com/product/productlist/2610.shtml

"اوسامبل" شده هم تو موتوری ها ست ولی بابت نصب یک چرخ جلو و فرمان و جعبه عقبش پول خون باباشون و کشیدن رو قیمت و 650 برای ارزونترین شده مثلا 900

موتور کلا خطرناکه برا بچه. من توصیه نمیکنم با این وضع مخارج پزشکی. خودت و تو دردسر ننداز

*** آقا کلاه ایمنی ازونایی که موتورسوارهای پلیس میذارن و فقط بالای سر رو میپوشونه و تو گرما آدم رو خفه نمیکنه هم در سایت HeartlanAmerica خیلی ارزونتر از جاهای دیگه حتی والمارت هست. با همه چیش میشه 32 چوق ولی جاهای دیگه بالای چهل چهلو پنج چوقه. من یکی گرفتم. بدون بیمه پزشکی جدا لازمه!
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، shani89 ، Rock
اگر برای استفاده شخصی بخواین من چند مدل روی ای بی پیدا کردم که قیمتش مناسبه و فکر کنم چک و چونه ام داره ! فری شیپینگ هم هست. یکدونه برقی هم هست که باید چیز خوبی باشه واسه بچه ها لینکاش اینه

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...0982658470

http://www.ebay.com/itm/MotoTec-24v-Mini...25749baab6

http://www.ebay.com/itm/Razor-MX650-Dirt...ceRpt=true
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-09-27 ساعت 11:48)soheilbadami نوشته:  اگر برای استفاده شخصی بخواین من چند مدل روی ای بی پیدا کردم که قیمتش مناسبه و فکر کنم چک و چونه ام داره ! فری شیپینگ هم هست. یکدونه برقی هم هست که باید چیز خوبی باشه واسه بچه ها لینکاش اینه

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...0982658470

http://www.ebay.com/itm/MotoTec-24v-Mini...25749baab6

http://www.ebay.com/itm/Razor-MX650-Dirt...ceRpt=true

من اولی رو خریدم که taotao atm50-a هست.
دومی و سومی اجازه تردد در خیابان ندارند و برای جنگل و مزرعه درست شدن.
طبق آخرین تحقیقات بهترین مارک Roketa.com هست که حتی کد سازنده اش هم آمریکایی هست و چینی نیست و کسی نمیدونه چرا به این کارخانه کد سازنده آمریکایی دادن.
البته مستقیم از سایتش نمیتونید بخرید و باید از سایتهای دیگه بخرید ولی قیمتش با تائوتائو یکی هست. ارزونترینش 450 دولار با 200 دولار شیپینگ.
اگه از ئیبی بخرین 25 دولار بیشتر میگیرن. من تلقنی از خودشون گرفتم اولی رو.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami
امروز رفتم سند شو بگیرم و پلاک و اینا.
نقره داغ شدم Sad
187 دولار ناقابل. حدود هشتاد دولار برای سند زدن. حدود 40 دولار برای پلاک و رجیستریشن سال اول و حدود 40 دولار هم برای مالیات بر خرید خود موتور شد.
بطور متوسط سالی باید 70 دولار مالیات سالیانه بدم بابت این در حالیکه مال ماشین حدود 80 دولاره. یعنی نا انصافی در حد اعلا ولی چه میشه کرد Sad
ماشین باز بخرم یاد بیمه ماهی 120 دولار و هزینه بنزین و پارکینگ و تعویض روغن و اینا میوفتم میگن بیخیال.
خلاصه اینو گفتم که حواستون باشه که اینا هم هستن هاا بغل خرید موتور.

سهیل جان، در مورد موتورهای برقی باید به این نکته توجه کنی که باطری های اونها به نسبت خیلی گرونه و باطری هاشونم همچین عمر زیادی ندارن. این مشکل حتی برای ماشینهای برقی مثل تویوتا پریوس هم هست. اما خوب جدای از باطری نگهداریش نسبت به موتور بنزینی تمیزتر و راحتتره ولی هیجوقت نمیتونه قدرت اونو داشته باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، soheilbadami ، shani89
چون قدرت نداره میخواستم ! که میگید نمیشه تو خیابون برد. منصرف شدم . راستی این ولایت شمام خوب الکی گرونه ها ! ما واسه رجیستر ماشین کلا با مالیات 60 دلار میدیم که .حالا موتور شاید گرونه ؟
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shani89
یامی جان, اتفاقا ایده خوبی است. من سه سال پیش یک اسکوتر 150 گرفتم که از چین آمد و با هزینه حمل حدود 900 دلار تمام شد. البته الآن گران تر شده است. برای من سر هم کردن موتور حدود سه روز بعد از ظهر که از سر کار بر می گشتم طول کشید چون هم موتور 150 سی سی سنگین است و هم این که برای اولین بار این کار را می کردم و مخصوصا نصب ترمز برایم گیج کننده بود. البته اگر می خواستم دفعه دوم این کار را بکنم یک ساعت بیشتر طول نمی کشید. اگر بتوانی از سایت علی بابا مثلا شش تا موتور 50 سی سی بخری هزینه حمل آن از چین تا اینجا برایت کمتر از پنجاه دلار در می آید و در ضمن قیمت خرید هم بسیار پایین تر می رود. البته بعضی از آنها کمتر از یک کانتینر نمی فروشند ولی فروشندگان جزئی تر هم هستند. دولت چین به صادر کنندگان کالا یارانه حمل پرداخت می کند و برای همین هزینه حمل کالا از چین به امریکا برایشان ارزان تر از هزینه حمل داخلی در خود چین است و این سیاست برای این است که تولید کنندگان را به صادرات کالا تشویق کنند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: abas_kashan ، frozen mind ، ooghab ، storagemeter ، Saeedv13 ، shani89 ، mani.iht ، Rock ، ebrahim.jaguar
سهیل جان
موتور برقی نمیگم قدرت نداره ولی خوب به نسبت خودش دیگه. کاربرد هم خیلی مهمه. راستش برای من که مسیر سر راست کمتر از یک مایل رفت و یک مایل برگشت هست، احتمالا موتور برقی خیلی بهتر بود و دردسر تعمیر و تنظیم موتور بنزینی رو نداره ولی من راستش از هزینه باتریش ترسیدم که زود مستهلک بشه و باید چند صد دولار هزینه باتری کنم. همین 50 سی سی هم با کاربراتور خودش که دستکاری نشده (جت کاربراتور خیلی باریک میذارن تو کارخونه و محدود کننده دور موتور الکترونیکی) همچین تند نمیره. من امروز به حساب اینکه کمی آب بندی شده گازیدم و حدود 30 مایل رو راحت رفت ولی بعد از اون احتمالا بهش فشار وارد بشه مگه جت کاربراتورش رو گشادتر بندازی و یکم تیونینگهای دیگه. خلاصه برام دو سال کار کنه از سرم هم زیاده. البته موتوری در حد 150 سی سی که آرش خان گفتن حسابی دل میبره وقتی آدم با این مقایسه میکنه ولی من مشکل عدم اجازه پارک در محوطه هم داشتم که با این حساب باید به فکر داخل خارج کردنش از گیت تنگ حیاط هم میبودم. بعدش هم قرار باشه آدم موتور 150 سی سی یا بیشتر سوار بشه و پول بیمه و غیره ذالک، حیف نیست آدم موتور پدر مادر دار نخره؟ بجاش بیاد جنس چینی بخره؟
ولی در کل همانطور که گفتم برای من که صرفا استفاده خونه به کالج و مسیر صاف هست، احتمالا برقیش بهتر بود. به قانونگذار فلوریدا نامه نوشتم و از DMV بابت ریپ اوف کردن سر رجیستر سالیانه اسکوترها شکایت کردم. تا ببینیم چه شود.

آرش جان، شما صحیح میفرمایید ولی در مورد محصولاتی مثل خودرو یا موتور استاندارهای خاص و مدارکی لازم هست که وارد کننده باید بهش وارد باشه تا بتونه جنسی بخره که دم گمرک بهش گیر ندن چون نتونه ترخیص کنه رسما به فنا رفته. من که به شخصه تا یک مدتی خود طرف کار نکرده داخل کشوری بهیچ وجه واردات موتور از چین رو توصیه نمیکنم. تازه مسائلی مثل قرارداد با شرکتهای بازرسی هست که در چین و در آمریکا جنس رو چک کنن که دقیقا اونی باشه که خرید شده ولی برای یک تازه کار احتمال انداختن جنس قلابی زیاده.

این فامیل خانم ما هم که کماکان داره تو گاراژش به این صنعت مقدس مشغوله و عین خیالش هم نیست که کپی رایتش مال من بیده و یک تعارفی، تشکری، دعوت به رستورانیف هیچی!!! انگار جد اندر جد تو این کار بودن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Yashar1989 ، storagemeter ، vroom ، Rock
یامی جان بزار من لاتاری 2014 قبول بشم میام 2 تایی اونجارو قبضه میکنیم البته اگه قبل رسیدنم قبضه نکرده باشن من سرم درد میکنه برای همچین کارایی

یا شانس و یا اقبال
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان