کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
در مورد گرین کارت
سلام ، ببخشید من سر تیتر این انجمن را برای مطرح کر دن سوالم نزدیکتر دیدم.شوهر من چندین سال گرین کارت داشته و در آمریکا کار و زندگی میکرده در حال حاضر 9 ساله که به ایران آمده و5 ساله که ازدواج کردیم و الان دوباره به امید خدا قصد رفتن داریم،سوال من اینه که آیا در تمدید دوباره گرین کارت دچار مشکل نمیشیم؟چطور باید برای رفتن اقدام کنیم؟و مهمترین سوال اینکه میتونیم من و پسر سه سال ونیمم با شوهرم همزمان بریم؟اگر نه چه مدت طول میکشه تا من و پسرم هم بتونیم بریم؟چون تنها موندن برامون بسیار مشکله.خواهش میکنم جواب منو بدین چون واقعا نمیدونیم چکار کنیم،ممنونم.
تشکر کنندگان:
دوست عزیز سلام
شما اگه مطالب بقیه تاپیک های مربوطه رو می خوندین یا توی ازدواج سوالتونو مطرح می کردین جوابتونو می گرفتین
تا جایی که من میدونم گرین کارت معمولا 10 سال اعتبار داره و بعد از 5 سال شخص امکان سیتیزن شدن رو داره و توی این مدت نباید خروج بیش از 6 ماه از امریکا داشته باشه مگر با پاس سفید اگه بیشتر از 6 ماه بگذره بسته به آفیسرتون یا وارد میشین و یا باید به دادگاه برین وتوضیح بدین اونم با دلایل محکمی مثل پرونده پزشکی و .... پس از تشکیل دادگاه یا گرین کارتتون لغو میشه یا اجازه اقامت داده میشه اونم فکر کنم برای یه زمان متناسب با 6 ماه هست 9 سال رو نمی دونم ......
اگه همسرتون وارد امریکا شدن و اجازه اقامت داشتن اگه از طریق گرین کارت اقدام کنن با رویه فعلی حدود 3 سال طول میکشه که شما و پسرتون برین اگه تو این فاصله همسرتون سیتیزن بشن این زمان کمتر میشه
من پیشنهاد میدم با یک وکیل خوب مشورت کنین
موفق باشین
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
تشکر کنندگان: parastoo mohajer ، mrhj50
(2012-09-29 ساعت 15:48)ایلیا جان نوشته:  سلام ، ببخشید من سر تیتر این انجمن را برای مطرح کر دن سوالم نزدیکتر دیدم.شوهر من چندین سال گرین کارت داشته و در آمریکا کار و زندگی میکرده در حال حاضر 9 ساله که به ایران آمده و5 ساله که ازدواج کردیم و الان دوباره به امید خدا قصد رفتن داریم،سوال من اینه که آیا در تمدید دوباره گرین کارت دچار مشکل نمیشیم؟چطور باید برای رفتن اقدام کنیم؟و مهمترین سوال اینکه میتونیم من و پسر سه سال ونیمم با شوهرم همزمان بریم؟اگر نه چه مدت طول میکشه تا من و پسرم هم بتونیم بریم؟چون تنها موندن برامون بسیار مشکله.خواهش میکنم جواب منو بدین چون واقعا نمیدونیم چکار کنیم،ممنونم.

اینکه در شوهرتون چندین سال آمریکا کار و زندگی میکرده و الان 9 سال اومده ایران به این معنی هست که به احتمال زیاد تاریخ انقضا گرین کارتشون سپری شده. یعنی چندین سال در آمریکا + 9 سال زندگی در ایران میشه بیش از ده سال سپری شده از تاریخ گرین کارت شوهرتون و به این ترتیب بعید میدونم بشه دیگه کاری کرد. بهرحال با یک وکیل زبده صحبت کنین اما توجه داشته باشین که در صورت انقضا گرین کارت یا حتی عدم انقضا ولی سپری شده 9 سال از آخرین ورود شوهرتون به آمریکا مسئله رو بینهایت بغرنج میکنه و احتمال موفقیت وکیل هم بسیار پایینه. بنابرین ایشون از شما مبلغی رو برای شروع کار و در صورت موفقیت مبلغی بیشتر رو طلب خواهد کرد. توجه داشته باشین که همون مبلغ شروع کار رو باید به حساب پول رفته بذارین چون حتی اگه وکیل بدونه که نیم درصد هم احتمال موفقیت هست بعید میدونم به شما نه بگه. بالاخره کی از پول بدش میاد؟
در ضمن اگه بالفرض الان یکی دو ماه از گرین کارت همسرتون باقی مونده و ایشون فوری خودش رو به آمریکا برسونه و پروسه دادگاهها رو طی کنه و گرین کارتش تمدید بشه، باید در آمریکا اقامت کنه، دنبال کار بگرده در این اوضاع و کار که پیدا کرد برای شما تقاضای ویزا کنه که حدود سه یا چهار سال یا حتی ممکنه تا پنج سال هم طول بکشه که بهش ملحق بشین.
تشکر کنندگان: frz61 ، parastoo mohajer ، گل نهال ، mrhj50




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان