کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مشکل سربازی برای خروج
برای عقد دائم نیاز به کارت پایان خدمت هست. و ایشون نوشته قصد دارم با یک خانم آمریکائی ازدواج کنم یعنی‌ اینکه ایشون ایرانی‌ نیستن.. در هر صورت همونطور که آقای یامی گفتن با ویزای دانشجویی تشریف ببرن یه کشور دیگه درس بخونن اونجا عقد کنن و همونجا هم بمونن تا کارشون درست شه... ولی‌ فکر می‌کنم غیر قانونی‌ باشه همچین کاری
نوع ویزا:CR1/اپروال:jun.2011/تکمیل:november.2012/مصاحبه:13.feb.2013/دریافت ویزا:16.feb


خدا جون خوش به حالت که همه جا هستی‌، ما که هرجا هستیم دلمون واسه یه جا دیگه تنگ می‌شه!
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، msar
(2012-10-23 ساعت 02:23)girl نوشته:  برای عقد دائم نیاز به کارت پایان خدمت هست. و ایشون نوشته قصد دارم با یک خانم آمریکائی ازدواج کنم یعنی‌ اینکه ایشون ایرانی‌ نیستن.. در هر صورت همونطور که آقای یامی گفتن با ویزای دانشجویی تشریف ببرن یه کشور دیگه درس بخونن اونجا عقد کنن و همونجا هم بمونن تا کارشون درست شه... ولی‌ فکر می‌کنم غیر قانونی‌ باشه همچین کاری

تا جایی که من میدونم اینکار غیر قانونی نیست چون فرد قانونا برای ادامه تحصیل پاسپورت میگیره و میره یک کشوری. حالا اینکه اونجا ازدواج میکنه و بعد کشوری دیگه راهش میده میره اونجا، قاعدتا به نظام وظیفه ایران ارتباطی نداره مگر اینکه طرف در این مدت برگرده که طبعا بهش تا وضعیت نظام وظیفه اش رو روشن نکنه اجازه خروج نمیدن.
من البته اطلاعی ندارم که پاسپورتهایی دانشجویی اینجوری اصلا اعتبار زمانیش چقدره و آیا توش مثلا مینویسه که صرفا جهت فلان کشور معتبر است یا نه، ولی برادر دوستم ازونا گرفت رفت مالزی ادامه تحصیل بعد خوشش نیومد از همونجا مستقیم رفت ترکیه و اونجا موندنی شد و مشکلی هم بوجود نیومد و الان بین ترمی ایران هم میره میاد.
ضمنا فردی که با پاسپورت موقت دانشجویی میره خارج از ایران جدای از عیب اینکه بیش از یک مدت خاص نمیتونه در ایران باشه (کنسل میشه پاسپورتش) ظاهرا یک مزیت داره و اونم اینه که اگه تحصیل یا اقامت این فرد از یک مدت زمان خاصی بیشتر طول بکشه، به اینا معافیت از سربازی پولی میخوره. من کسی رو میشناسم که دانشجویی همیجوری 5 یا شش سالی خارج از ایران بود و نهایتا بهش معافیت خورد و با چند میلیون پول سربازیش رو خرید. یادمه میگفت اگه فقط یک ترم دیرتر رفته بود بهش شامل نمیشد. دقیق یادم نیست اما جزییاتش. تو سایت applyabroad مطمئنا نوشتن در این مورد.

البته با این وضع دولار اصلا این کار عاقلانه هست یا نه خودش یک دنیا حرفه!!
به این دوست تازه واردمون هم بر نخوره هاا اما جدیدا از این تاپیکهای یک سطر و نیمی خلاصه که میخوام با یک خانم آمریکایی ازدواج کنم و چکار کنم و بعدش دیگه میرن و بر نمیگردن همچین زیاد شده!!! نکنه سر کاریه که انرژی مونو هدر بدیم؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، girl ، Acaro ، storagemeter ، msar
جودی جان. پارسال برادر من عقد کرد، کارت پایان خدمتم نداشت. جدیدا اینطوری شده؟
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: girl ، msar
(2012-10-23 ساعت 03:53)elahenadafy2 نوشته:  جودی جان. پارسال برادر من عقد کرد، کارت پایان خدمتم نداشت. جدیدا اینطوری شده؟

تا جایی که میدونم و شنیدم این جریان کارت پایان خدمت جریان «هر دم بیلی» هست!! یعنی بعضی جاها بعضی عاقدها و بعضی ثبت احوالها میخوان بعضی ها نمیخوان. کلا مثل بقیه امور کشور عزیزمون Smile
یعنی معقول این هست که مثلا در بعضی روستاها و شهرها اصلا صحبتی از این کارت نشه چون آقا داماد و اطرافیان ممکنه با کلاش و نارنجک از عاقد پذیرایی کنن!!
پاسخ
تشکر کنندگان: girl ، الهه سابق ، volkan19831122 ، msar
الهه جان ما ۲ سال و نیم پیش که عقد کردیم گفتن حتما باید باشه و عقدمونم ۱ ماه بخاطر این کارت عقب افتاد چون همسرم کارتشو نداشت کلا بعد از ۲۶ سال اومده بود و نمی‌دونست همچین قانونی‌ هست... خلاصه ۱ ماهه کارتشو گرفت.
نوع ویزا:CR1/اپروال:jun.2011/تکمیل:november.2012/مصاحبه:13.feb.2013/دریافت ویزا:16.feb


خدا جون خوش به حالت که همه جا هستی‌، ما که هرجا هستیم دلمون واسه یه جا دیگه تنگ می‌شه!
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، msar
خیلی ممنون از پاسخهاتون ، متاسفانه یا خوشبختانه ایشون فقط و فقط آمریکایی هستن
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام

لطفا اگر اطلاعات یا راهنمایی دارید به من کمک کنید. من در اخرین مرحله گیر افتاده ام و نمی دانم چه باید بکنم. زندگی برایم تیره و تار شده است.

من تقاصای ویزای سی‌‌‌ ار وان (ویزای ازدواج) از کنسولگری آمریکا کرده ام. من مصاحبه را انجام دادم و قبول شدم، منتهی‌ در مورد مدارک به من گفتن که مدارکِ من راجع به وضعیت خدمتم کافی‌ نیست. در واقع وضعیت به این صورت است که کنسولگری از من می‌خواهد که وضعیتِ خدمتم را نشان دهم. من به آفیسر گفتم که من سربازی نرفته‌ام برای اینکه من دانشجو هستم و از طریق معافیت تحصیلی‌ از ایران خارج شدم. از من خواستند که کارتِ معافیتم را ارائه کنم. همان طور که میدانید نظام وظیفه یا هر سازمانِ دیگری در ایران برای معافیت تحصیلی‌ کارت صادر نمی‌‌کند. در واقع چیزی که سفارت می‌گوید این است که وضعیتِ سربازیت را نشان بده. اگر سربازی رفته ای کارتِ پایان خدمتت را جهتِ اثبات نشان بده و اگر سربازی نرفته ای کارتِ معافی را نشان بده. در حالی‌ که من هیچکدام را ندارم. چون سال ۱۳۸۵ از ایران با معافیت تحصیلی‌ به قصد درس خواندن از ایران خارج شدم و تا حالا هم به ایران بر نگشته ام
حال سوالِ من این است که من چه مدرکی‌ باید به اینها نشان بدهم که دال بر این باشد که من سربازی نرفته‌ام / معافیتِ تحصیلی‌ دارم؟
یکی‌ از مدارکی که من برای سفارت فرستادم یک پرینت از پلیسِ الکترونیک (پلیس+۱۰) بود که وضعیت معافی تحصیلی من را نشان میداد منتهی‌ مهر و امضا نداشت. همچنین همراهِ این پرینت من یه نامه نوشتم برایشان مبنی بر اینکه کارتِ معافی که اینها می‌خواهند را نمی‌‌توانم بهشان بدهم چون ادارهٔ نظام وظیفه همچین کارتی رو صادر نمی‌‌کند. من همچنین مدارک دیگری رو هم برایشان فرستادم از قبیلِ پاسپورت قدیمی‌‌ام که مهره خروجِ دانشجویی روش بود و همچنین اینکه نشان میداد که توی این ۹ سال من به ایران برنگشتم بنا برین وقت نداشتم که ۲ سال سربازی را انجام بدم. من همچنین توضیح دادم که با توجه به تاریخ فارغ التحصیلی من از دانشگاه (لیسانس) و خروج من از کشور، زمان برای انجامِ سربازی نبوده است. بعد از تمام این توضیحات و مدارک با من مکاتبه کردند که مدارکِ مربوط به سابقه/ وضعیت سربازی من کافی‌ نیست و نیاز به کارت معافیت دارند
در واقع من فکر می‌کنم چون اینها با وضعیتِ ایران آشنا نیستند برای اثباتِ سربازی نرفتن من از من درخواستِ کارتِ معافی می کنند.
در واقع من به یک نامهٔ رسمی‌ از سازمانِ نظام وظیفه یا پلیس یا هر جای دیگر نیاز دارم که نشان دهد که من سربازی نرفته ام. چون من به عنوان یک شخص عادی وقتی‌ اینها رو بهشون مکاتبه می‌کنم و توضیح میدهم از من قبول نمی کنند و تاکید بر این دارند که باید از جای رسمی‌ باشد. به من پیشنهاد کردند که همچین مدرک یا نامه‌ای رو از سفارتِ ایران بگیرم منتهی‌ سفارتِ ایران اینجا همچین چیزی را به من نمی‌‌دهد. حال می خواهم بدانم یک همچین مدرکی‌ یا نامه‌ای را چگونه و از کجا میشود تهیه کرد که رسمی‌ باشد (با مهر و امضا) که قابل ترجمهٔ رسمی‌ با مهره دادگستری و وزارتِ امورِ خارجه باشد که کنسولگری به عنوان اثباتِ اینکه من سربازی نرفته‌ام قبول کند.
با تشکر از وقت شما
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام و سپاس از دوستانی که دارن این موضوع رو جلو میبرن،
اول از خودم یه خلاصه ای بگم و بعد سوالم رو بپرسم.
من برادرم تو آمریکا زندگی میکنه و اونجا یه بیزینس هم برای خودش داره و در حال حاظر دنبال اینه که من برم اونجا، خودم هم از راه های مختلفی میخواستم اقدام کنم که شرایط تا العان برای من خوب نبوده.
من العان وارد 25 سال شدم و چون دنبال خروج از کشور بودم پرسه خدمت سربازی رو هر ساله با معافیت تحصیلی عقب انداختم.
در حال حاظر هم دانشجو هستم.
خوب حالا یه کیس پیدا شده که 100% آماده این هست که بتونیم ازدواج کنیم و از اون طریق من وارد آمریکا بشم.
ایشون آمریکایی هستن و از طریق برادرم معرفی شده.
حالا سوال اینجاست که من تصمیم گرفتم برم خدمت سربازی و تو این مدت کارای دیگه ای که نیاز هستش برای رفتن رو انجام بدم.
چند تا سوال دارم
1.من با این شرایطم میتونم بدون رفتن به خدمت سربازی با او فرد ازدواج کنم؟ اگه بله به چه صورت؟
2.آیا بهتره نامزد شیم یا ازدواج کنیم؟
3.اگر بخوام برم خدمت سربازی میشه زمانی که سربازم با او فرد ازدواج کنم که تا زمانی که خدمتم تموم میشه پرسه ویزام انجام بشه؟
شاید این سوالات به بخش مشکل سربازی برای خروج باشه ولی اونجا خیلی وقت که دیگه کسی مطلب قرار نداده.
اونجا هم مطرح کردم با ان حال
ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow
ممنون از پاسخ هاتون
کیس???1 مکان/تاریخ مصاحبهABD/Oct  آپدیت سفارتOct/27-Jan/27  آپدیت سیسDec/27-Jan/14/25/27-Feb/2/9 کلیر Feb/3
ISSUE: Feb/10

با آرزوی موفقیت
سفرنامه من

پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان