کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای قدم به قدم اخذ وقت از آنکارا
سلام دوستان
با توجه به تغییر روش ارائه وقت مصاحبه از سفارت امریکا در آنکارا و سردرگمی افراد، این تاپیک رو ایجاد کردم تا دوستانی که تجربه جدید اخذ وقت از آنکارا را دارند به صورت قدم به قدم افراد را راهنمایی کنند.
از اولین اقدام لازم تا مرحله مصاحبه و اخذ ویزا...
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، lingni ، حاجی واشنگتن ، msar
چرا توی این تاپیک هیچ مطلبی وجود نداره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-01-03 ساعت 08:18)mparsouzi نوشته:  چرا توی این تاپیک هیچ مطلبی وجود نداره؟
شما سؤالتون رو بپرسيد
بچه های سايت تا جائی که بتونن کمکتون ميکنن
Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، msar
سلام من این ماه (نوامبر 2014) رفتم آنکارا برای مصاحبۀ ویزای نامزدی. سعی می‌کنم هرچیزی که به نظرم ممکنه به درد کسی بخوره رو بگم. نکتۀ اول دربارۀ گرفتن وقت از سفارت آنکاراست که از طریق اینترنت خیلی مشکله (بر خلاف گرفتن وقت اینترنتی از ارمنستان و دوبی). راه حل اینه که از طریق تلفنی که توی ایمیل ها و صفحات وب سفارت برای تماس "از داخل آمریکا" با سفارت آنکارا اعلام شده ، با سفارت تماس بگیرید و وقت بگیرید. نامزد من از آمریکا برای من همین کار رو کرد و خیلی راحت یه وقت برای بیست روز بعد گرفت. ضمناً ممکنه موقعی که تماس میگیرید گوشی رو برندارن یا جواب درستی نگیرید. ناامید نشید و حتماً ادامه بدید و ازشون وقت بگیرید. (ضمناً دقت کنید که مدارکی که پست می‌کنید باید حداقل 15 روز قبل از وقتِ سفارت، به سفارت برسه. پس هول نشید که یهو وقت رو واسه ده پونزده روز بعد بگیرید. آماده کردن مدارک "حداقل" چند روز و پست کردنش هم حداقل سه چهار روز طول می‌کشه. به خاطر همین ما برای 25 روز بعد گرفتیم. ضمناً به محض اینکه اولین ایمیل از آنکارا و کیس نامبر براتون اومد "بدون توجه به اینکه از سفارت وقت گرفتید یا نه" برید پاستور تجریش و واکسناتون رو بزنید چون واکسن ام‌ام‌آر باید حداقل یک ماه قبل از وقت دکترتون تزریق بشه که در جواب آزمایش خون تأثیر نذاره و من چون برای 25 روزبعد وقت گرفتم، پاستور برام نزد و مجبور شدم تو ترکیه کلی بابتش پول بدم. واکسن آبله رو هم ایران نزنید چون درهرصورت تو ترکیه دکتر پدرسوخته به خاطر پول براتون دوباره می‌زنه. خود پاستور تجریش بهتون میگه اینارو. خودشون کامل میدونن)
نکتۀ دوم دربارۀ وقت دکتره. وقت دکتر رو هم نامزد من از طریق تلفن مطب "دکتر اونگان" که از سایتش پیدا کرده بود از آمریکا خیلی راحت گرفت. منشی هاش انگلیسی بلدند و یه کم هم فارسی بلدند. دقت کنید که اگر چک اف‌بی‌آی براتون لازمه (با توجه به اینکه اگر سربازی رفتید یا شغل در جای حساس دولتی داشتید حتماً "اف‌بی‌آی چک" بهتون می‌خوره و در نتیجه احتمالاً بعد از مصاحبه دیگه توی آنکارا هیچ کاری ندارید و بلافاصله میتونید برگردید ایران) حتماً وقت دکتر رو جوری تعیین کنید که فقط یک یا حداکثر دو روز بین دکتر و سفارت فاصله بیفته . من وقت دکتر رو برای سه روز قبل از سفارت گرفتم و درنتیجه به دلیل پروازهای کم و روزهای خاص پروازی خطوط هوایی هرکاری کردم نتونستم کمتر از هفت روز توی آنکارا بمونم. با هر ایرلاینی می‌رفتم باید هفت روز میموندم. ما زنگ زدیم به دکتر و منشی ش گفت (وقت سفارت دوشنبه بود) روز پنج شنبه برای دکترتون وقت خوبیه. ما به حرفش گوش کردیم درحالی که نباید این کارو میکردیم و جمعه وقت میگرفتیم (چون شنبه هم با اینکه تعطیله پاسخ آزمایشات پزشکی رو میدن). و در نتیجه مجبور شدم هفت روز پول هتل و بلیط بدم و هم وقتم تلف بشه و اعصابم بترکه!
پاسخ
تشکر کنندگان: peyman.eskandary ، حاجی واشنگتن ، msar
سلام به همگی.
من یک سوال داشتم راجع به گرفتن وقت برای ویزای توریستی از آنکارا. این بار اول هست که برای ویزای غیر مهاجرتی اقدام می کنم. سایت آنکارا یکم گیجم کرده. مثل اینکه در حال حاضر وقت ندارن. من هر روز سایت رو چک می کنم و باز همون پیغام. مطمئن نیستم که راهش همین باشه. اگه کسی تجربه ای در این زمینه داره ممنون می شم اگه راهنماییم کنه. در ضمن الان که پستهای بالا رو می خوندم یک سوال دیگه هم پیش اومد. آیا مدارک برای ویزای توریستی رو باید پست کنیم؟ نمی شه متقاضی وقت مصاحبه با خودش ببره؟
متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان:
salam , man form ds160 ro baraye baradaram por kardam ta yek mah biad pishe man .,vali alan nemidonam chetor mitonam vaghte sefarat az ankara begiram. mishe lotfan rahnamaei konid?
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان