کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مردم کجای آمریکا روشنفکرترند، کجا مهمان نوازتر ؟
[عکس: usa02.htm_txt_usa.gif]
آیا این علمی یا منطقی است که بگوییم مردم یک منطقه مثل مازندران ایران یا مینه سوتای آمریکا معمولاً از بقیه مهمان نواز ترند؟ مثلاً در آمریکا نیویورکی ها به عصبیت و بی ادبی، کالیفرنیایی ها به اهل تفریح و مادیات بودن و اهالی ایالات جنوب به عشقی، با احترام ولی مرتجع و با فکر بسته بودن معروفند. این طبقه بندی های کلیشه ای تا این اواخر هیچ پایه علمی نداشت ولی نتیجه 6 سال تحقیقات آماری روانشناسانه دکتر پیتر رنتفرو از دانشگاه کمبریج انگلستان نشان میدهد که در واقع مناطق مختلف آمریکا به لحاظ الگوهای فکری و رفتاری با هم تفاوتهای بسیاری دارند. در این مطالعه علمی، شخصیت آمریکایی ها (انسانها) در 5 بعد طبقه بندی شده است:
1- اجتماعی بودن (متضاد درونگرا و توی لاک خود بودن)
2- دوستانه، موافق و صلح جو بودن (متضاد مخالف دایم بودن)
3- وظیفه شناس بودن و مسیولت پذیری
4- عصبی و تحت فشار بودن
5- روشنفکر و پذیرای افکار نو بودن
نکته جالب اینست که این ابعاد شخصیتی به آمار پدیده های اجتماعی ارتباط آماری پیدا میکنند. برای مثال ایالتی که در رفتار دوستانه و صلح آمیز رتبه بالایی داشتند، نظیر مینه سوتا، داکوتای شمالی، نبراسکا و یوتا (مکان مذهبیان مورمون و ضد مشروبات الکلی) که اکثراً طبیعت باز دارند، آمار جرم و جنایتشان کمتر بود. ولی ایالاتی که دوستانه هستند ولی در عین حال عصبی و تحت فشار (یعنی ظواهر ملایم ولی باطنها در فشار روحی) نظیر میسیسیپی و لویزیانا و کنتاکی (ایالتهای جنوبی) آمار جرم و جنایتشان به آن خوبی نیست.
و البته در گروه ایالات عصبی، در کنار ایالات جنوبی (که احتمالاً فقر و خشکی عقایدشان در عصبیتشان موثر است) ، ایالات پولدار و صنعتی متراکم نظیر نیویورک و نیوجرسی قرار دارند. وجه اجتماعی مشترک ایالات عصبی که منطقی هم به نظر میرسد آمار بالای امراض قلبی، سرطان و طول عمر کمتر میباشد.
ایالات وظیفه شناس و با وجدان نظیر نیو مکزیکو، یوتا، کانزاس، جورجیا، فلوریدا، آریزونا از لحاظ آماری تعداد ریاضی دان بیشتری دارند.
ایالتی که رتبه بالایی در روشنفکری و افکارباز دارند، نظیر واشنگتن، نیویورک،ارگن، ماساچوست، ورمانت، شهر واشنگتن (پایتخت)، کالیفرنیا و غیره در ابتکار و تعداد اختراعات ثبت شده و شرکتهای تجاری مبتکر پیشرو میباشند ولی در عین حال آمار جنایت نسبتاً بالایی داشته و ضد اجتماعی تر و توخودترند. جالب اینست که بسیاری از این ایالتها بجز ورمانت و ارگن رتبه پایینی در دوستانه و مودب بودن دارند! ایالات روشنفکر معمولاً در انتخابات به لیبرالها و دمکراتها رای میدهند و طرفدار آزادی بیشترند و ضد جنگ.

مردم ایالت تگزاس هم که در گذشته به یاغی بودن و گاوچرانی معروف بودند در اکثر ابعاد رتبه متوسط دارند.

ایالت کالیفرنیا در روشنفکری و پذیرای افکار نو بودن رتبه بالا دارد و در اجتماعی بودن و عصبی بودن رتبه نسبتاً پایین و در 2 بعد دیگر متوسط هستند. حال باید ببینیم که جمعیت ایرانی زیاد آن ایالت چه گونه این رفتار را تغییر خواهد داد.
ایکاش یک روز یک نفر هم روی ما ایرانی ها در داخل و خارج این مطالعه را انجام دهد تا ببیند با آمارهای سرانگشتی دیگر خوانایی دارد یا نه.
منبع : اينجا
خدايا ، اگر نردبانی شده ام تا ستاره های كوچك آرزوهايم را به آسمان برسانم ياريم كن... (-:
زندگي در امريكا: http://www.lifeintheusa.com
ارسال لاتاري :October 5th,2008
كيس نامبر:****2010AS
پاكت اول:
ارسال مدارك:
اعلام كارنت:
پاكت دوم:
مصاحبه:
كليرنس:
ويزا:
گرين كارد:
تشکر کنندگان: mask ، Masoud ، Ershad ، karmic ، Spiritual ، seravin ، soltan ، lale26 ، leili ، arashj666 ، matrix ، kianoush ، star63 ، motinus
قشنگ بود"
تشکر کنندگان:
سلام به همه دوستان،
خواستم من هم از این مقاله ای که کسری گداشته بود تشکر کنم خیلی مقاله خوب و جالبی بود.
تشکر کنندگان:
فوق العاده بود....... مرسی.
تشکر کنندگان:
مرسي خوب بود
ولي من كمي قاطي كردم كجا چي بود كي كجا بود كجا كي بود چطوري شد؟؟؟Tongue
تشکر کنندگان:
ممنونم از اظهار لطفتون.
دوستان من كاري نكردم ، فقط اين مطلب رو Paste كردم اينجا
شما هم اگه توي وب گرديهاتون با مطالبي اينچنيني برخورد كردين حتماً اينجا لينك كنيد.
خدايا ، اگر نردبانی شده ام تا ستاره های كوچك آرزوهايم را به آسمان برسانم ياريم كن... (-:
زندگي در امريكا: http://www.lifeintheusa.com
ارسال لاتاري :October 5th,2008
كيس نامبر:****2010AS
پاكت اول:
ارسال مدارك:
اعلام كارنت:
پاكت دوم:
مصاحبه:
كليرنس:
ويزا:
گرين كارد:
تشکر کنندگان:
تجربه 2.5 سالی که من تو داکوتای شمالی بودم کاملا با نتایجی که تو این تحقیق اومده کاملا همخونی داره. مردمی گرم (بر خلاف خود داکوتای شمالی که خیلی سرده!) که اگه بخوای میتونین باهاشون ارتباط برقرار کنین. در مورد داکوتای شمالی این موضوع شاید به کوچک بودن شهرها هم بی ارتباط نباشه. تجربه کوتاهی که من داشتم این رو نشون میده که در شهرهای بزرگ ارتباطات به سادگی شهرهای کوچک نباشه. یه مثال ساده ش این میتونه باشه که مثلا تو فارگو (بزرگترین شهر داکوتای شمالی با حدود 80000 جمعیت) اگه یه نفر ناآشنا شما رو تو خیابون ببینه و چشم تو چشم بشین احتمال اینکه لبخند بزنه به مراتب بیشتر از یه جایی مثل نیویورک هستش. این موضوع شاید عمومیت نداشته باشه ولی شاید خوب باشه که برا جا افتادن از یه جای کوچولو شروع کرد (مخصوصا اگه مشکل کار هم نداشته باشین اونجا و بتونین یه شرکت یا یه چیزی بیابین که بتونین کار کنین توش. تنها نقطه تاریک جاهای کوچک این مساله کار هست که البته به همه جاهای کوچک نمیشه تعمیم داد این مساله رو) تا دردسرهاتون هم کمتر بشه. اگرچه این مساله نافی این مطلب نیست که شروع کردن تو شهرهای بزرگ خیلی سخت هستش؛ صرفا مقایسه بود. نگران از دست دادن امکانات رفاهی هم نباشین اگر بخواین از یه جای کوچک شروع کنین؛ خیلی چیز زیادی از دست نمیدین.
تشکر کنندگان: afshin ، kasraaa ، seravin ، Spiritual ، aligudarzi ، matrix ، reza22
نه آقا از این فکر ها نکن. هر جا ایرونی دیدی، متاسفانه زیاد بهش اعتماد نکن!!!Sad
بعد هم به این فکر نباشید کجا پذیرای شما هستند. زرنگ باشید روی پای خودتون بایستید، دوستان عزیز!Wink
لاتاری 2008
شماره پرونده: ***14
مصاحبه: روزهای پایانی ماه آگوست
دریافت ویزا: 13 روز بعد از مصاحبه
تشکر کنندگان: arashj666 ، hn_ir ، joseph
joseph نوشته: به نظر من زندگی توی لس آنجلس و بین ایرانی ها بودن بهتر از جاهای دیگه است.
البته این نظر رو یه ایرانی مقیم لس آنجلس هم تایید می کنه./

با سلام به دوستان خیلی خواستم خودم رو نگه دارم ولی این حرف دوستمون نذاشتSad ، اگر ایرانی میخوای اینجا زندگی کن برای چی امریکا میخوای بری ؟ به نظر من اینجوری که فکر میکنی متاسفانه باید بگم که نیست و ایرانی ها بیرون از ایران خیلی بدتر از داخل ایران هستند البته مثل همیشه باید اینو گفت که این این حرفو نمیشه به همه تامیم داد ولی به نظر من اکثرا .....Rolleyes
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان