کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوئیسی ها از سخت تر شدن قوانین پناهندگی حمایت کردند
در حدود ۴۸ هزار نفر در سوئیس در انتظار پناهندگی بسر می برند.رای دهندگان سوئیسی با اکثریت آرا موافقت خود را با سخت تر شدن قوانین پناهندگی، اعلام کردند.

این همه پرسی در حالی صورت گرفته که آمار پناهجویان در این کشور افزایش یافته است.براساس نتایج نهایی همه پرسی، نزدیک به ۸۰ درصد رای دهندگان موافقت خود را با تغییر در قوانین پناهندگی که در سپتامبر گذشته ارائه شد، اعلام کردند.

براساس قوانین جدید، فرار از خدمت سربازی دیگر دلیلی برای پذیرش پناهندگی بحساب نمی آید و دیگر متقاضیان نمی توانند از طریق سفارتخانه های سوئیس در کشورهای دیگر درخواست پناهندگی بدهند.

در حدود ۴۸ هزار نفر در سوئیس در انتظار پناهندگی به سر می برند.خبرنگار بی بی سی در ژنو می گوید که سوئیس در پذیرش پناهجویان سابقه ای طولانی دارد.اما در حال حاضر شمار پناهجویان در این کشور به شدت افزایش یافته و در یک دهه گذشته به بالاترین میزان رسیده است.

'دلایل اقتصادی'
گروههای حقوق بشری نتایج همه پرسی امروز را "فاجعه ای برای پناهندگان" عنوان کرده اند.یکی از جنجالی ترین تغییرات اعمال شده در قانون جدید پذیرش پناهجو این است که از این پس فرار از سربازی نمی تواند دلیلی موجه برای درخواست پناهندگی باشد.

بسیاری از شهروندان اریتره به خاطر فرار از سربازی، بیشترین درخواست پناهندگی را سال گذشته از سوئیس داشتند.در اریتره خدمت سربازی برای مردان و زنان واجد شرایط، زمان مشخصی ندارد.

سلین آماندروز، از حزب مردم سوئیس که بزرگترین حزب این کشور محسوب می شود، ضمن استقبال از نتایج این همه پرسی گفته است از هر ده نفری که از کشور ثزوتمند سوئیس درخواست پناهندگی کرده اند، ۹ نفر آنها "دلایل اقتصادی" را عامل این اقدام خود عنوان کرده اند.به گفته خانم آماندروز این خود ضرورت تغییر در سیستم پذیرش پناهجو را نشان می دهد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، 327 ، nora ، mohajer 01 ، سرباز هخامنشی




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان