کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کار, تحصیل و اقامت در ارمنستان
سلام به همه دوستان
بخش ارمنستان به شدت دچار بهم ریختگی و تعدد موضوعات مشابه شده
بنابراین با اجازه همه برای اینکه این بخش بتونه بصورت جامع راه حل مناسبی به دوستان ارائه بده چند تاپیک عمومی رو ایجاد میکنیم تا همه دوستان بتونن بصورت مجتمع به متنها دسترسی داشته باشند
از تاپیک های مختلف هم مطالب رو جمع آوری میکنیم تا مطالب مفید در یکجا قرار بگیرند.
در این بخش خواهشا فقط مطالب مربوط به اقامت و شرایط اخذ اقامت, پیدا کردن خانه های دائم, شرایط زندگی و فرهنگی در ارمنستان, پیدا کردن کار در ارمنستان, مدارس و دانشگاهها و شرایط ورود به آنها و سوال در مورد این مسایل رو مطرح کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Saeedv13 ، milade ، msar ، sherwean001 ، Elahe.najafian
(2013-08-16 ساعت 18:31)milade نوشته:  سلام دوستان عزیز

بنده در آمریکا شرکتی دارم و چند سالی هست بیزینس میکنم اما با توجه به اینکه بنده ایران هستم و بیزینس در آمریکا ، کار مشکلی هست و با توجه به زرنگ بازی هایی که از آمریکایی ها دیدم نمیتونم ریسک کنم و بیشتر در ایران بمونم .
سرمایه من در اونجا حدود 100 هزار دلار هست .

بنده و همسرم و شریکم قصد داریم برای ویزای آمریکا اقدام کنیم .
من 23 سال دارم و هنوز سربازی رو نرفتم و فوق دیپلم میخونم .

خواستم برای اینکه قبل از رفتن جو خارج نشینی رو تجربه کنم ، با همسرم به ارمنستان بریم تا همون جا بتونیم برای ویزای E-2 اقدام کنیم واسه آمریکا .

واسه همین میخوایم یکی دو سه سالی در ارمنستان اقامت داشته باشیم تا اونجا راحت تر به سفارت آمریکا دسترسی داشته باشیم و اگر مشکلی ببینیم و دوری و ... و ... برامون سخت باشه در همین مرحله برگردیم به ایران تا اینکه مستقیم بریم آمریکا و بعدا ببینیم نمیتونیم و هزینه های زیادی متحمل بشیم .
هم اینکه در گرفتن روادید اگر وجود در یک کشور دیگه باشه خیلی راحت تر میگیرن تا اینکه مستقیم از ایران بخوایم بریم .

بیزینس ما کامپیوتری هستش . میخواستم ببینم با توجه به موارد فوق :

1.ارمنستان مناسب گرفتن روادید آمریکا هست ؟
2.با ثبت شرکت در ارمنستان میتونم خودم و خانمم و شریکم بریم اونجا ؟ و 1 تا 3 سال اونجا مقیم باشیم ؟
4.امکان گرفتن سیتیزنی ارمنستان هست ؟
5.امکان اینکه توی ارمنستان کارهای کامپیوتری هم بکنیم و با مشتری های ارمن کار کنیم هست ؟ اخه خوندم اونجا یک مافیفای قوی هست .

و هر انچه میتونه به بنده کمک کنه .

تشکر از شما .

با سلام
امیدوارم در کارتون موفق باشید
درباره سربازی و مطالب مربوطه که خوب کاملا مربوط به خودتونه اما درباره سوالهاتون
1: ایرانیهای زیادی سالانه برای دریافت ویزای آمریکا به ارمنستان میان و این یک امر طبیعیه
2: نیاز چندانی به ثبت شرکت ندارید چون ویزای 120 روزه رو ارزون بهتون میدن و با هر بار خروج و ورود به مرز میتونید دوباره تمدیدش کنید. مسافت تا مرز گرجستان که نزدیک ترین مرز به ایروان هست حداکثر 5 ساعته و نیازی هم به ورود به گرجستان ندارید با این حال میتونید با ثبت شرکت در ارمنستان بعد از مدتی اقامت رو هم دریافت کنید
3: اعطای شهروندی به ایرانیها در ارمنستان تقریبا غیر ممکنه و تا به حال هیچ کسی نتونسته دریافت کنه
4: اوضاع کار در ارمنستان چندان جالب نیست و بعیده به این سادگی بتونید کار پیدا کنید و بله مافیای قدرتمندی داخل کشور دارن که اجازه فعالیت کاری رو خیلی سخت به افراد میده و معمولا کارتون رو به هم میزنه مگه اینکه کار چندان بزرگی نداشته باشید اما اینکه به هوای پیدا کردن مشتری ارمنی بیاید ریسک نکنید.
در ضمن اینکه ارمنستان چندان حس خارج نشینی بهتون نمیده چون جامعه بسته و کوچیکی داره و ربطی به کشورهای اروپایی و آمریکایی نداره اما با اینحال آرامش و آزادی زیادی داره.
برای گرفتن ویزا از کشوری که در ایران سفارت داره از سفارت اون کشور در ارمنستان حتما باید اقامت ارمنستان رو داشته باشید که با ثبت شرکت و راحت تر از اون با ثبت نام در دانشگاه میتونید دریافت کنید.
در مورد دادن ویزا بله معمولا در کشورهای دیگه راحت تر از داخل ایران به شما ویزای اروپا رو میدن.
پاسخ
تشکر کنندگان: milade ، msar ، sherwean001
(2013-08-17 ساعت 09:07)milade نوشته:  
نقل قول:برای گرفتن ویزا از کشوری که در ایران سفارت داره از سفارت اون کشور در ارمنستان حتما باید اقامت ارمنستان رو داشته باشید که با ثبت شرکت و راحت تر از اون با ثبت نام در دانشگاه میتونید دریافت کنید.
در مورد دادن ویزا بله معمولا در کشورهای دیگه راحت تر از داخل ایران به شما ویزای اروپا رو میدن.
سلام .

ممنون بابت پاسختون . لطف کردید .
باز من سوالاتم رو شماره گذاری میکنم تا راحتتر بشه پاسخ داد و برای خوانندگان بعد مفیدتر باشه .

1.منظور از مافیا دقیقاً چی هست ؟ اخه منی که هنوز نرفتم یه حس خیلی بد دارم ! احساس میکنم همه چیز اونجا جو خفه ای داره . این مافیا مثل یاکوزاها هستند که میان توی شرکت/مغازه ها و چون اون منطقه تحت تسلطشون هست زورگیری میکنند ؟ یا اینکه ادارات هستند که به خاطر جو بدش رانت خواری و ... درش وجود داره ؟ ممنون میشم یه توضیح بفرمایید .

2.من میخوام اونجا یکی دو سالی بمونم با توجه به اینکه میدونم کیس ام تا رسیدن به نتیجه زمان زیادی رو میطلبه و برای سفارت آمریکا هم مفید تر هست که من در خارج از کشور باشم و اقامت دیگر کشورها رو داشته باشم و بهم راحت تر اعتماد میشه . واسه همین میخوام اونجا اقامت داشته باشم حالا هم میشه ثبت شرکت کرد یا به توصیه شما فقط 120 روز یکبار تمدیدش کرد .

3.من تاپیک ها رو همه رو خوندم اما اکثراً مربوط به 2010 بود که اوضاع اقتصادی به کلی متحول شده . با توجه به این مورد میشه الان بفرمایید قیمت های مسکن و بنزین و خوراک و تفریح حدوداً چقدره ؟ حدودش رو بفرمایید و اگر بشه با چند تا مثال ممنون میشم . میخوایم تا حد بیشتر خرج کمتر باشه چون فکر میکنم درامدی از اونجا نیست .

4.با گرفتن اقامت ارمنستان نمیشه به دیگر کشورها سفر کرد ؟ ک توضیح میفرمایید در این باره ؟

5.در صورت گرفتن سیتیزنی ارمنستان ، اقامت کشورهایی مثل المان و انگلستان و آمریکا چطوره ؟

ممنون میشم توضیح بفرمایید .

1: مافیا دقیقا مافیای روسیه هست, بازار خیلی از محصولات پر درآمد در ارمنستان در اختیار این مافیا هست, در ضمن به دلیل فساد بسیار بالای اداری در این کشور معمولا شما برای خیلی از کارها(نه کارهای روزمره) باید رشوه بدید. به عنوان مثال در صورتیکه خلاف مالیاتی داشته باشید با رشوه حل میشه یا اینکه وقتی میبینند شما پول زیادی در میارید به بهانه های مختلف به کارتون گیر میدن حالا دو دلیل داره یا اینکه برای شغل فردی از مافیا رقیب شدید که باید بی خیال کارتون بشید یا به دلایل نامعقول مجوزتون باطل میشه و جریمه میخورید یا اینکه باید مقداری رشوه بدید که خودشون یجوری بهتون میگن. اما برای کارهای کوچیک کاری بهتون ندارن و اینکه در انتها کشور بسیار امنیه و هیچ گونه درگیری, یا حتی صدای بلند تو خیابونها نمیبینید, مافیا کار خودش رو میکنه و کاری به مردم نداره و با کسی درگیر نمیشه. در کل شما اگر در این کشور زندگی کنید و کارهای کوچیک انجام بدید هیچ وقت متوجه نخواهید شد که مافیایی وجود داره.
2: ببینید کشوری مثل آلمان در ایران سفارت داره یا مثلا کانادا میگه باید ایرانی ها به سفارت کانادا در مثلا دوبی مراجعه کنند. در این صورت شما اگر به سفارت آلمان در ارمنستان مراجعه کنید بهتون اعلام میکنن که شما باید برید از سفارت آلمان در ایران اقدام کنید مگر اینکه مدرکی ارائه کنید که نشون دهنده این باشه که شما در ارمنستان زندگی میکنید که اون مدرک همون اقامت یکساله هست. در غیر اینصورت براتون فایده ای نداره البته در مورد ویزای آمریکای شما مطمئنا داشتن اقامت یک کشوری که در لیست سیاه آمریکا نیست میتونه کمک کننده باشه.
3: مسکن نسبتا خوب شده از زمانی که دلار در ایران گرون شده و ایرانی های زیادی از ارمنستان رفتند قیمت پایین اومده. الان با قیمتی بین 250 تا 350 دلار ماهیانه میتونید یک خونه متوسط بگیرید. در ارمنستان قیمت خونه رو 4 چیز تعیین میکنه که به ترتیب اهمیت شامل : وضعیت نوسازی خونه, محل خونه, وسایل خونه و در انتها اندازه خونه هست.
خونه ها در 90 درصد مواقع قدیمی هستند در ایروان خونه ها رو بعضا نوسازی با به قول خودشون رمونت میکنند و این شامل کف و دیوارها و کابینت و اینها میشه, در نهایت یک خونه رمونت شده تقریبا شبیه خونه های ما در ایران میشه اما خونه رمونت نشده معمولا قراضه هست و دیوارها رنگ پریده هستن, وسایل قدیمی هستند و کف پارکتهای کهنه هست , حمام و دستشویی معمولا دارای وانهای کهنه و فرسوده هست , در آشپزخونه سینک قدیمی و به طور کلی در و پنجره های قدیمی هست. البته خود اینها هم ممکنه سلامت باشن که خوب میشه به راحتی زندگی کرد اما اگر خیلی رسیدگی نشده باشه مشکلات زیادی دارن. در ایروان خونه رو با وسایل میدن و مهمترین وسایلی که باید دقت کنید ماشین لباسشویی, سیستم آب گرم, سیستم پخت و پز, تختها و کاناپه سالم هست.
خورد و خوراک خیلی با ایران متفاوت نیست, گوشت به عنوان مثال حدودا کیلویی 24 هزار تومنه, نون برای صبحانه 3 نفر 100 تومنه , برنج حدودا کیلویی 4-5 هزار تومنه و اکثر قیمتها تقریبا مشابه ایرانه.
در مورد تفریح میتونید با قطار و ون با قیمت خیلی پایین به اکثر مناطق تفریحی ارمنستان برید و خیلی هزینه زیادی نخواهید داشت
بنزین الان حدود لیتری 3500 تا 4000 تومنه.
4: منظورتون رو متوجه نشدم, اقامت ارمنستان کاری به دیگر کشورها نداره در ضمن که آسونتر هم میکنه
5: در اون مورد اطلاع ندارم در ضمن امکانش هم نیست پس فکرتون رو مشغول نکنید
پاسخ
تشکر کنندگان: milade ، armin021 ، msar
ارمنستان کشور کاملا بسته ای است.جامعه تک قطبی و تقریبا راکد.بعضی دوستان نوشته اند در ارمنستان آزادی هست،اما کدام آزادی؟تعریفی بیان نکرده اند؟اگر از آزادی منظورشان شراب و ... است که باید تاسف خورد به این سطح افکار.زیرا نهایت آزادی در عزت نفس است.
به هر ترتیب هموطنانی که به هر دلیلی دوست دارند زندگی در این کشور که زمانی خاک ما بوده و هنوز ایرانیان به ان تعلق خاطر دارند از مبادی قانونی و شرکت های معتبر اقدام کنند.در سایت ها دیدم به کرات اگهی های در رابطه با ثبت شرکت و اقامت که با کمی کنکاش می توان دریافت که به فکر سرکیسه کردن و سودهای خویش هستند.زیرا ثبت شرکت همانند هر جای دنیا و حتی ایران مسولیت های بعدی به همراه دارد که گاها افراد را دچار مشکلاتی می کند.اقامت از این طریق بهتر است از طریق وکلای قانونی در ارمنستان انجام شود.
به نظر بنده راه اندازی کسب و کار در ارمنستان چندان دشوار نیست و قطعا درصورت داشتن عقلانیت راه برای پیشرفت هست.حمایت از سرمایه گزاری خارجی در ارمنستان از جانب دولت بسیار عالی است.بحث مافیا و ... کمی عوامانه است و اصولا در برهه کنونی خنده دار است.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام بر دوستان گرامی
امیدوارم همگی سلامت باشید من 24 شهریور باید ارمنستان باشم وقت سفارت دارم به دنبال کسی میگردم که در ایروان بتواند مرا برای اجاره سوئیت راهنمایی کند چون این اولین بار است که به خارج از کشور میروم واز زبان ارمنی هم هیچی نمیدونم اگر از شما دوستان کسی میتواند مر راهنمایی کند ممنون میشم این ایمیل من است
anjel.ghoghnos@gmail.com
متشکرم و ممنون از مدیریت سایت
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
ایا دانشگاههای ارمنستان دانشکده موسیقی معتبر دارند؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
آیا کسی هست در ارمنستان که مشغول بیزینس باشد؟
آیا ارمنستان کشوری است که بدودن دردسر زندگی کرد البته با خانواده ؟
آیا آنجا کشوری است که دغدغهای ایران را نداشته باشیم؟ تحصیل فرزند ، کسب درآمد

در کل آیا کشوری است که بشود شغلی را راه اندازی کنی و زندگی کنید ؟
پیشنهادی در این زمینه دارید؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
[quote='dukat' pid='527460' dateline='1406534154']
ارمنستان کشور کاملا بسته ای است.جامعه تک قطبی و تقریبا راکد.بعضی دوستان نوشته اند در ارمنستان آزادی هست،اما کدام آزادی؟تعریفی بیان نکرده اند؟اگر از آزادی منظورشان شراب و ... است که باید تاسف خورد به این سطح افکار.زیرا نهایت آزادی در عزت نفس است.
به هر ترتیب هموطنانی که به هر دلیلی دوست دارند زندگی در این کشور که زمانی خاک ما بوده و هنوز ایرانیان به ان تعلق خاطر دارند از مبادی قانونی و شرکت های معتبر اقدام کنند.در سایت ها دیدم به کرات اگهی های در رابطه با ثبت شرکت و اقامت که با کمی کنکاش می توان دریافت که به فکر سرکیسه کردن و سودهای خویش هستند.زیرا ثبت شرکت همانند هر جای دنیا و حتی ایران مسولیت های بعدی به همراه دارد که گاها افراد را دچار مشکلاتی می کند.اقامت از این طریق بهتر است از طریق وکلای قانونی در ارمنستان انجام شود.
به نظر بنده راه اندازی کسب و کار در ارمنستان چندان دشوار نیست و قطعا درصورت داشتن عقلانیت راه برای پیشرفت هست.حمایت از سرمایه گزاری خارجی در ارمنستان از جانب دولت بسیار عالی است.بحث مافیا و ... کمی عوامانه است و اصولا در برهه کنونی خنده دار است.

[/quote

دوست عزیز.. کامنت شما شعاری و فاقد واقعیت است. بنظر می آید شما هرگز به ارمنستان سفر نکرده و فقط بر اساس نظرات دیگران که احتمالن مشکلی با این کشور دارند نظر داده اید.
آزادی در ارمنستان به مفهوم مطلق در حد و اندازه دموکراسی مدرن وحود دارد نه فقط آزادی شراب یا چیزهایی که شما خیال میکنید. مطلب دوم که ادعای تعلق ارمنستان به ایران را مطرح کرده اید بازهم فاقد واقعیت است. بهتر است تاریخ را مطالعه کنید تا متوجه شوید که ارمنستان هرگز جزو ایران نبوده و فقط در دوران صفوی تا شاه تهماسب اول بصورت خانات اداره میشده است. گمان کنم شما موضوعیت پاره تن میهن آذربایجان را با ارمنستان اشتباه گرفته اید.
عزت نفس هم که گفتید خوب است اما چرا برای رفتار ترکیه و آذربایجان کریم اف در باره ایرانیان بکار نمی برید؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان