کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهها و روشهای متداول مهاجرت
سلام
ببخشید من میخام از ایران برم
دنبال یه راه مطمن و کم هزینه هستم
مقصدم هم موندم کجا برم
کسی هست کمک کنه؟
خدایا دستم به آسمانت نمی رسد، اما تو که دستت به زمین میرسد بلندم کن
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
کسی درباره دریافت اقامت از طریق خرید ملک بالای ۵۰۰هزار دلار در پرتغال شنیده؟!شرایطش چه طوری هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
به چه صورت میشه بورسیه یک دانشگاه شد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
من پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاههای اسپانیا-بارسلونا گرفتم(تا 2ماه دیگه باید برم) رشته من هنر و در زمینه صنایع دستی و نقاشی کار کرده ام و در زمینه دکوراسیون و مولتی مدیا مرتبط با رشته خودم فعالیت میکنم ،قصد دارم بعد از ورود بتونم یه کار مناسب پیدا کنم که بتونم ویزای کار و سپس اقامت بگیرم واسه همین میخوام بدونم چطور میتونم از الان دنبال کار و کار فرما باشم ،همچنین اگر سایتی رو میشناسین تا بتونم با کارفرما مکاتبه کنم ،ممنون میشم معرفی کنید...با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-08-09 ساعت 00:27)rooya art نوشته:  سلام دوستان
من پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاههای اسپانیا-بارسلونا گرفتم(تا ۲ماه دیگه باید برم) رشته من هنر و در زمینه صنایع دستی و نقاشی کار کرده ام و در زمینه دکوراسیون و مولتی مدیا مرتبط با رشته خودم فعالیت میکنم ،قصد دارم بعد از ورود بتونم یه کار مناسب پیدا کنم که بتونم ویزای کار و سپس اقامت بگیرم واسه همین میخوام بدونم چطور میتونم از الان دنبال کار و کار فرما باشم ،همچنین اگر سایتی رو میشناسین تا بتونم با کارفرما مکاتبه کنم ،ممنون میشم معرفی کنید...با سپاس

درود
شما پذیرش دانشگاهشو گرفتید و با ویزای دانشجویی ب اسپانیا داخل میشین، نمیتونین همزمان با دوره دانشجوییتون که ویزای دانشجوییه کار پیمان ببندین چون برای کار ویزای کاری نیاز هست، و چند ویزا همزمان امکانپذیر نیست، مگر کار نیمه دانشجویی باشه که نیازی به ویزا دیگری نیست، در کنار همون ویزای دانشجویی امکانش رو به شما میدن.> درباره اسپانیا چیز زیادی نمیدونم در این باره وگرنه میگفتم.
این آدرس کارهای دانشجویی برای کشورهای آلمان، اتریش و اسپانیا رو پیش میبره بهشون پیام بگین، و درباره رشته شما هم نوشته شده.
https://www.facebook.com/pages/%D9%BE%D8...fref=photo
این یکی آدرس هم برای کارهای اقامتی و سرمایه گذاری تو اسپانیاست،
https://www.facebook.com/persepoisinmobiliaria?fref=ts
این دوتا رو برای پرسشتون میشناختم که امیدوارم پیروز باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: rooya art
سلام من6سالی هست کابینت سازم 2سالم چوب بری و پالت سازی کردم چ جوری میتونم برم اروپا البته متاهل هستم ی دوست صمیمیم هم تو هلنده ی روش واسم گفت که غیر قانونیه شما چ نظری دارین راهنماییم کنین لطفا

فرستاده شده از GLX Shineِ من با Tapatalk
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام متشکرم ار راهنماییتون ،موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: سرباز هخامنشی
(2015-08-15 ساعت 00:32)shahri862 نوشته:  سلام من۶سالی هست کابینت سازم ۲سالم چوب بری و پالت سازی کردم چ جوری میتونم برم اروپا البته متاهل هستم ی دوست صمیمیم هم تو هلنده ی روش واسم گفت که غیر قانونیه شما چ نظری دارین راهنماییم کنین لطفا

فرستاده شده از GLX Shineِ من با Tapatalk

درود، دوست گرامی شما خودتون میدونین اروپا تشکیل شده از کشورهای مختلف با زبان و سیستم های کاری مختلف، هرکشوری سیستم و نیاز ویژه خودش رو داره که خیلی چیزها درش دخالت داره، نمیشه یهویی گفت که شما به چه کشوری میتونین مهاجرت خوبی داشته باشین.
شما رزومه سنگینی برای مهاجرت ندارین،اگر سرمایه 50 تا 100 میلیونی دارید میتونین دوره ای رو در کشور آلمان بگذرونین تا از این راه بتونین شاید کاری رو در آلمان پیدا کنین، و یا از راه همین پیشینه کاری، داشتن مدرک فنی در همین زمینه و دانش زبان به کشور کانادا بتونین از راه اکسپرس انتری مهاجرت کنین، دربارش در بخش کانادا یه برگه ای باز کردم همراه فیلم هست.
من راه های دانشجویی و گذروندن دوره، و کاریابی برای کشور کانادا رو پیشنهاد میکنم نه هیچ راه دیگری رو، شما اگر اون راهی که گفتید رو انتخاب کنین باز باید چند سال در اون کشور مانند آلمان یا هلند زبان یاد بگیرین،دوره هایی رو بدرازای چند سال بگذرونین، و پس از گذشت سالها بتونین کارگری کنین که همیشگی هم نیست و مشکلات خودشو داره، {اگر هم تخصص داشته باشین در اون راهی که گفتید باز کارگر میشین و اگر زبانتون خیلی خوب بشه میتونین پیشرفت کنین.}
اینکه گفتم تخصص، هدف تخصصیه که از نیازمندیهای اون کشور باید باشه، مانند کشور آلمان، که کاری رو درش تخصص داشته باشین که از نیازمندیهاش باشه، و شما در همین زمینه که فرمودین اگر توانایی ویژه ای داشته باشین{مانند کنده کاری رو درب کابینت، یا رنگ سازی،و یا طراح حرفه ای کابینت و سازه های چوبی گرون که مدراکش رو هم گذرونده باشین در ایران} میتونین شانس خودتون رو برای زمان کاریابی بالا ببرید، و در آلمان پس از دوره ای که میگدرونین رزومتون قوی باشه برای پیدا کردن کار، هرچند این رو هم بگم که چنین کاری از نیازمندیهای آلمان نیست، اما زمینش هست،در هلند نمیتونم کامل بگم،در کانادا هم زمینش هست{از راه تخصص یا پیشینه کاری}و اگر مدارکی تو این زمینه های هنری و سازه ای که گفتم بدست بیارین میتونین برای برنامه ویژه ای که بتازگی راه افتاده درخواست و نامنویسی کنین.

باز پرسشی بود درخدمتم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
خیلی لطف کردین واقعا اذتون ممنونم برای این همه اطلاعات و وقتی که برام گذاشتین

 
پاسخ
تشکر کنندگان: سرباز هخامنشی
درود
من فوق لیسانس فیزیک دارم با یه مقاله ISI و یک مقاله داخلی و معدل ارشدم الف از یه دانشگاه روزانه در شهرستان هست قصد دارم تا دو سال آینده آزمون GRE و آیلتس یا تافل هم شرکت کنم و نمره مطلوب رو بیارم. همسرم لیسانس مهندسی برق قدرت هست که کاردانی رو دانشکده فنی بوده و کراشناسی رو علمی کاربردی و الان در زمینه آسانسور به عنوان تکنسین مشغول به کاره با یکسال سابقه بیمه آسانسور. ایشون هم باهم قصد گرفتن مدرک زبان رو داریم. حالا سوال من اینجاست که ما چطوری برای مهاجرت باید اقدام کنیم و به قول شما سرنخ ماجرا کجاست؟ آیا میتونیم همزمان برای ویزای تحصیلی و ویزای کار اقدام کنیم؟ به طور کلی برای انتخاب کشور مورد نظر چه فاکتورهایی رو در نظر بگیریم؟ من هنوز بین کشور مورد نظرم شک دارم که کجا شانس بهتری برای ویزا داریم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: ebrahim1e
(2015-11-17 ساعت 03:41)پریســـــا نوشته:  درود
من فوق لیسانس فیزیک دارم با یه مقاله ISI و یک مقاله داخلی و معدل ارشدم الف از یه دانشگاه روزانه در شهرستان هست قصد دارم تا دو سال آینده آزمون GRE و آیلتس یا تافل هم شرکت کنم و نمره مطلوب رو بیارم. همسرم لیسانس مهندسی برق قدرت هست که کاردانی رو دانشکده فنی بوده و کراشناسی رو علمی کاربردی و الان در زمینه آسانسور به عنوان تکنسین مشغول به کاره با یکسال سابقه بیمه آسانسور. ایشون هم باهم قصد گرفتن مدرک زبان رو داریم. حالا سوال من اینجاست که ما چطوری برای مهاجرت باید اقدام کنیم و به قول شما سرنخ ماجرا کجاست؟ آیا میتونیم همزمان برای ویزای تحصیلی و ویزای کار اقدام کنیم؟ به طور کلی برای انتخاب کشور مورد نظر چه فاکتورهایی رو در نظر بگیریم؟ من هنوز بین کشور مورد نظرم شک دارم که کجا شانس بهتری برای ویزا داریم؟

درود
سرنخ دست شما و همسر شماست که چه چیزهایی رو دوست دارین،چه توانایی دارین،چه هدفهایی و چه کارها براشون کردین مانند مدرکها و پیشینه کاری داشتن براش،نوآوری ها و ایده ها، دانش زبان کاربردی برای اون کشور،و با چه برنامه ای پیشروی میکنین؟ اینها برای ابتدا مهمترین چیزهاست، مهاجرت شما هم میدونین یک راه نداره،و هرکشوری هم قوانین خودشونو دارن برای پذیرش مهاجر از راه های مختلف که آیا برای فرد زمینش باشه یا نه، اینکه شما از چه راهی هدف مهاجرت دارین رو خودتون باید بفرمایین.

من مهاجرت به کشور آلمان و کانادا که دارای رفاه،زمینه بیشتر و هزینه کمتری هستن رو به شما پیشنهاد میکنم:
برای آلمان: یک نفر نمیتونه برای کار{پیشنهاد کاری} و دانشجویی همزمان ویزا بگیره و ویزا هم تنها برای چیزی که داده شده ارزش داره و تبدیل نمیشه به شکل دیگه ای از ویزا،اما در زمان دانشجویی میشه کار دانشجویی داشت{کار دانشجویی برای خود فرد دانشجو}؛ اما اگر شما یا همسر شما بخواید برای دانشجویی یا کار به آلمان بیاین از راه ویزای پیوست به همسر میتونین به آلمان برین و در کنار دانشجوییشون شما هم کار پیدا کنین این زمینه هست، و یا اینکه یکی از شماها از راه ویزای کاری،ویزای بلوکارت،یا ویزای به دنبال کار به آلمان بیاد و دیگری هم از راه دانشجویی به آلمان، هرکدوم راه خودشو داره و قوانین ویژه خودش رو.

شما برای پذیرش دانشجویی هم میتونین به زبان انگلیسی پذیرش بگیرین هم به زبان آلمانی، برمیگرده به دوره های دانشجویی که به یکی از این دو زبان یا هردو دانشگاه ها پذیرش میدن،برای کار دانشجویی باید زبان آلمانی بدونین{اگر هم پذیرش به انگلیسی باشه چون کار به زبان انگلیسی خیلی نادره}،و نیز برای گرفتن ویزای پیوست به همسر هم دانش زبان آلمانی A1 نیاز هست.

شما نگفتید هدف شما چه راهی از مهاجرت هست،شما باید ابتدا درباره چندین کشور آگاهی پیدا کنین،از زمینه های دانشجوییش،رفاه و بیمه،هزینه دانشگاه ها،داشتن و میزان نیازمندیهای کاری در رشته شما برای افراد بیرون از اروپا،چگونگی و میزان زمان گرفتن ویزا برای کار یا دانشجویی،قوانین پیشگیرانه یا پیشبرنده برای ادامه دانشجویی و امکان داشتن کار پس از دوران دانشجویی در اون کشور،میزان زمان برای کاریابی در زمان پایان دانشجویی که میشه تخمین زد و در اون کشور موندگار شد،میزان زمان موندگاری پس از پایان دانشجویی برای کارپیدا کردن،میزان زمان برای شهروند شدن و قوانینش و راه هایی که بهش کشیده میشه،میزان درآمد،میزان مالیات،جایگاه زبان اون کشور،هزینه های زندگی یا زندگی دانشجویی در یکی از شهرهای اون کشور،هزینه های بیمه،قوانین ایالت یا ایالت هایی که درش هدف دانشجویی یا کار و زندگی دارید، آشنایی با فرهنگ و رفتار مردم اون کشور که اشتباه برداشت نشه و....چیزهایی که بیشتر شخصی هستن مانند آب و هوا،دما و نمناکیش،دیدنی ها و طبیعت گردشگری،فرهنگ و پوشش بومی ایالت اون کشور و......

شما میتونین برای دکترا در آلمان پذیرش بگیرین،در بیشتر رشته ها در دوره دکترا دستمزد هم داده میشه چون دکترا در آلمان پژوهشی و یا تحقیقی هست،شما اگر در مقاله هاتون نوآوری باشه که امکان پیاده سازیش دیده بشه و امتیازش بالا باشه وتاریخ نشرش برای همین دهه باشه زمینه بهتری دارید برای گرفتن ویزای دانشجویی یا کاری،که برای دکترها و پرفسورها بفرستید و زمانی که بخوان همکاری کنن و با فکر شما کار کنن به شما ویزا داده میشه از درخواست اونها؛ من در گذشته هم گفته بودم بازم میگم مهمترین چیز داشتن پیشینه کاری و توانایی در رشتتون و تخصصتون هست و نه تنها داشتن مدرک و میانگین نمرات بالا.
مدارک شما و همسر شما هردو پذیرفته شده هست،اما باز بهتره به آنابین سر بزنین و ببینین،تنها باید ارزیابی بشن چه برای پذیرش دانشجویی و یا برای ویزای کاری که اگر ارزیابی بشه بهتر هست و همچنین برای ویزای بدنبال کار 6 ماهه.

برای کشور کانادا هم به بخش مهاجرت به کانادا و سربرگ: "مهاجرت به کانادا از راه تازه جایگزین شده"اکسپرس انتری"در سال ۲۰۱۵ سر بزنین.

درباره دانشجویی و کار به کشور آلمان و راه هاش هم در بخش های اروپا برای کشور آلمان برگه هایی رو گذاشتم و اونها رو باید بخونین تا چیزهایی بیشتر از نوشته هایی که دربالا اشاره کردم دستگیرتون بشه، و همچنین برای رشته برق هم فردی بود که پرسش هایی برای رشتش داشت و چیزهایی نوشته شد در همین بخش اروپا،مهاجرت به اروپا و سربرگ:راهنمای جامع مهاجرت به آلمان.

باز با نگاه به اون پرسشو پاسخ ها اگر چیزی بود درخدمتم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان عزيز يكي از دغدغه هاي من و همسرم مهاجرت به امريكا شده
از اونجايي كه فقط از اين سايت جهت تكميل اطلاعاتمون و كزينه هاي مهاجرت بهره برديم
هيچ آشنايي نداريم كه راهنمايي مون كنه و موافق با پناهندگي هم نيستيم همسرم يه كارمند ساده و خودم دبير تربيت بدني هستم و يه دختر ده ساله دارم .
الان خيلي مصتعصل شديم و بخاطر آينده دخترم و شرايط كاري همسرم تصميم به اين انجام اين حركت گرفتيم
ولي واقعا نميدونيم از كجا شروع كنيم و از كدوم كانال بايدوارد چرخه مهاجرت به آمريكا بشيم
بي صبرانه منتظر نظرات دوستان عزيز هستم
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان عزيز يكي از دغدغه هاي من و همسرم مهاجرت به امريكا شده
از اونجايي كه فقط از اين سايت جهت تكميل اطلاعاتمون و كزينه هاي مهاجرت بهره برديم
هيچ آشنايي نداريم كه راهنمايي مون كنه و موافق با پناهندگي هم نيستيم همسرم يه كارمند ساده و خودم دبير تربيت بدني هستم و يه دختر ده ساله دارم .خودم كارشناس ارشد مديريت ورزشي و همسرم ليسانس مديريت بازرگاني داره
الان خيلي مصتعصل شديم و بخاطر آينده دخترم و شرايط كاري همسرم تصميم به اين انجام اين حركت گرفتيم
ولي واقعا نميدونيم از كجا شروع كنيم و از كدوم كانال بايدوارد چرخه مهاجرت به آمريكا بشيم
بي صبرانه منتظر نظرات دوستان عزيز هستم
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام به همگي و خسته نباشيد من از شرايط مناجرت فقط تصميم جدي رو دارم . در واقع شرايط زندگيم به نحوي هست كه بايد از ايران برم . با علم از شرايط خودم ميدونم انتخاباي زيادي و راحتي ندارم . اما واقعا گيج شدم و نميدونم از كجا بايد شروع كنم .
مجرد ٢٨ ساله
فوق ديپلم مترجمي دانشگاه علمي كاربردي
آشنايي متوسط به زبان انگليسي
آرايشگر ( ناخن كار) بدون مدرك بين المللي
پولم كه ديگه اول بايد ببينم كجا ميخوام برم و چقدر نياز داره كه جورش كنم هرجوري هست

ازتون تقاضا دارم با توجه به تجربياتتون بگين اگه جاي من بودين براي چه كشوري و چه نوع ويزايي اقدام ميكردين .
من واقعا ميترسم سراغ شركتها برم با اين همه كلاهبرداري

ممنون ميشم كمكم كنيد
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
(2017-06-17 ساعت 20:11)elmiraelmira نوشته:  سلام به همگي و خسته نباشيد من از شرايط مناجرت فقط تصميم جدي رو دارم . در واقع شرايط زندگيم به نحوي هست كه بايد از ايران برم . با علم از شرايط خودم ميدونم انتخاباي زيادي و راحتي ندارم . اما واقعا گيج شدم و نميدونم از كجا بايد شروع كنم .
مجرد ٢٨ ساله
فوق ديپلم مترجمي دانشگاه علمي كاربردي
آشنايي متوسط به زبان انگليسي
آرايشگر ( ناخن كار) بدون مدرك بين المللي
پولم كه ديگه اول بايد ببينم كجا ميخوام برم و چقدر نياز داره كه جورش كنم هرجوري هست

ازتون تقاضا دارم با توجه به تجربياتتون بگين اگه جاي من بودين براي چه كشوري و چه نوع ويزايي اقدام ميكردين .
من واقعا ميترسم سراغ شركتها برم با اين همه كلاهبرداري
ممنون ميشم كمكم كنيد
درود، زمانی کمی که دارم اینو میتونم به شما پیشنهاد کنم که شما باید درباره کشورهای مختلف تحقیق کنید و آگاهی بدست بیارید برای نمونه چند کشور دارای رفاه اجتماعی و حقوق شهروندی خوب یا بالاو میزان درصد تلرانس بیکاری کم و اونوخ درباره یادگیری زبان و تخصص هایی که در اون کشورها یا کشور هدف هست هم آگاهی پیدا کنید و ببینید آیا اون تخصص یا مدارک رو دارید و میتونید توانایی پیدا کنید و سپس یک کشور رو انتخاب کنید و زمان بیشتری برای دونستن قوانین در راستای شکل مهاجرت خودتون بگذارید و از میزان هزینه های سایانه و درآمد و مالیات و ..... سردربیارید.
تا زمانی که این کارها رو نکنید هرگز نمیتونید مهاجرت هدفمند داشته باشید چون سردرگمی اگر هم به خاک کشور هدف خودتون برسید باز پیدا میکنید و پیوسته گریز به راه دیگری میزنید. مهمترین چیز آگاهی پیدا کردن درباره کشور هدف یا نزدیک به هدف شماست و با خوندن برگه های این بخش هم که انتخاب کردید درباره همین کشور میتونید آشنایی داشته باشید.
پیشنهاد های دیگرم: مدرک رو دست کم به لیسانس برسونید. مدرک ناخن کار یک مهارت خوب هست اما بازار کارش پر شده تو آلمان و گرفتن مدرک بین مللیش زمان و هزینه زیادی نمیبره پس بفکرش باشید. اما یکراست برای گرفتن ویزای کاری برای این مهارت شما امکانش خیلی کم هست. نزدیک به ناممکن. با این رزومه که هرگز نمیشه. بفکر یک رشته مدیریتی یا فنی مهندسی یا پرستاری یا دندون یا هنری{این یک رشته بیشتر برای دانشجویی تا کاری} باشید.
شما دوراه دارید دانشجویی یا کاری. و پیشنهاد آخرم روی یک تخصص متمرکز بشید و مدارک و تواناییتون رو با هدفمندی بالا ببرید.
این رزومه شما کافی نیست کوشش بیشتری کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، gbtm




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان