آپارتمانی مبله در غرب لس آنجلس برای کوتاه مدت جهت اجاره موجود است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های ۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷ یا ۰۰۱۳۱۰۴۳۰۰۰۶۰ تماس بگیرید.

راهنمای آمادگی سفر به آمریکا (مفید برای دانشجویان)
راهنمایی برای برنامه ریزی سفر به ایالات متحده آمریکا

اگر آمادگی درستی نداشته باشید سفر به هر جای جدیدی میتواند پردغدغه باشد. در اینجا چند راهنمایی برای سفری بدون اشکال بسوی دانشگاه شما در ایالات متحده آمریکا ارائه شده است.

تنظیم زمان


شما میتوانید از طریق ویزای دانشجویی تا سی روز قبل از شروع برنامه تحصیلی تان وارد ایالات متحده آمریکا شوید. قبل از اینکه برنامه تان پر مشغله شود، برای جبران خستگی ناشی از تاخیر زمانی حد اقل به چند روز استراحت نیاز خواهید داشت. همچنین در مورد تاریخ برگزاری جلسه آشنایی دانشگاه برای دانشجویان خارجی جویا شوید. برای شرکت در این جلسه آشنایی و سایر جلسات آشنایی برای دانشجویان، بموقع حضور داشته باشید زیرا این برنامه ها اطلاعات مهمی را در ارتباط با الزامات و منابع دانشگاهی در اختیارشما میگذارند.

اگر باید هواپیما عوض کنید، لطفاً به اندازه کافی وقت مد نظر داشته باشید – حد اقل سه ساعت بین ساعت ورود وعزیمت پرواز رابط بعدی. بخاطر داشته باشید که باید تشریفات ورود را پشت سر بگذارید و ممکن است که لازم باشد از فرودگاه یا ترمینالی به فرودگاه یا ترمینال دیگربروید و یا احتمال دارد که پرواز ورودی شما تاخیر داشته باشد.
پاسخ یافتن نقل قول‌ها
تشکر کنندگان: behfaza ، Doctor.Vet ، daad ، pv-n ، pari pariaaa ، niloo-kh ، alirezanz ، farzad021 ، Nardin etemadi ، USADream
برنامه ریزی از قبل جهت جلوگیری از بروز مشکلات


مدت معقولی قبل از عزیمت، دفتر دانشجویان خارجی دانشگاه را از برنامه سفرتان آگاه سازید. همچنین از آنها در مورد بهترین نحوه رفتن به دانشگاه و هزینه تقریبی آن سوال کنید.

اطمینان کسب کنید که ترتیبات مربوط به مسکن به مرحله نهایی رسیده باشد.از دفتر دانشجویان خارجی در مورد مسکن موقت و یا سایر ترتیباتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید جویا شوید، مخصوصاً اگر زمانی وارد میشوید که خارج از ساعات کاری معمول دانشگاه (بطور معمول روزهای دوشنبه تا جمعه از 9 تا 5) است. در صورت امکان ترجیح داده میشود که طی ساعات کاری وارد شوید.

نام و شماره تلفن کارمندی را در دانشگاه آمریکا برای تماس در صورت تاخیر و یا برای موارد اضطراری یادداشت نموده و در طول سفرتان به همراه داشته باشید. همچنین اطلاعات تماس با شخصی در کشورتان و همچنین شخصی در ایالات متحده آمریکا که در صورت نیارممکن است بتواند کمک و حمایت بیشتری به شما ارائه دهد، مانند دوست و یا کارمندی در دفتر ضمانت کننده را نیز همرا خود داشته باشید.

یک بیمه مسافرتی خریداری نمایید که هزینه باطل سازی سفر و یا تاخیر را تحت پوشش قرار داده و در صورت اورژانس پزشکی هزینه آنرا در حین سفر متقبل شود. ممکن است جهت محافظت در مقابل مفقود شدن، خسارت و یا سرقت بارتان، خرید بیمه بار سفر را مد نظر داشته باشید.
پاسخ یافتن نقل قول‌ها
تشکر کنندگان: behfaza ، daad ، pv-n ، pari pariaaa ، alirezanz ، farzad021 ، Nardin etemadi ، USADream
با هوشیاری بسته بندی کنید



در مورد محدودیت وزن و چمدانهایی که میتوانید به داخل هواپیما ببرید آگاهی کسب کنید. معمولاً میتوانید یک عدد چمدان به اندازه ای محدود و "اقلام شخصی" مانند کیف یا کوله پشتی کوچک را به همراه خود به داخل هواپیما ببرید. سایر چمدانها باید به قسمت بار تحویل داده شوند و در این خصوص محدودیتهایی درارتباط با وزن و اندازه نیز وجود دارد.

فتو کپی ریز نمرات، پاسپورت، ویزا، ‎I-20‎ ، و سایر مدارک مهم را بصورت جداگانه از اصل آنها ، در چمدان دستی که به داخل هواپیما خواهید برد نگهداری نمایید. (ممکن است فکر بدی نباشد که یک نسخه اضافی از آنها را در منزل نگهداری نمایید).

بیشتر پول اولیه تان را در صورت امکان (به مقدار کافی برای مخارج چند هفته اول تا زمانی که بتوانید حساب بانکی در آمریکا باز کنید، که ممکن است بالغ بر ‎1500$‎ یا بیشتر باشد) بصورت چک مسافرتی حمل نمایید و چنانچه نتوانید پولتان را بمحض ورود تبدیل کنید، سعی کنید که مبلغ ‎100$‎ تا ‎200 $‎ بصورت اسکناسهای کوچک 1$، 5$، ‎10$‎ و ‎20$‎ دلاری برای مخارج اولیه تان داشته باشید.

فهرستی از اقلامی که در چمدان تان بسته بندی کرده اید را تهیه نمایید که در صورت مفقود شدن چمدان به آسانی بتوانید آنرا مطالبه نمایید. در چمدانی که به داخل هواپیما حمل خواهید کرد یک دست پوشاک، لوازم آرایش و هر گونه اقلامی را که بمجرد ورود ممکن است به آن نیاز داشته باشید و نتوانید به آسانی آنرا جایگزین نمایید، منجمله تمامی مدارک حقوقی، پزشکی، یا تحصیلی را حمل نمایید. تمامی چمدانهایی را که به قسمت بار تحویل میدهید و آنهایی را که به داخل کابین هواپیما حمل می کنید در فرودگاه از سکنرها (دستگاه پوینده) رد خواهند شد و ممکن است حتی مورد تفتیش قرار بگیرند. همچنین ممکن است بازرسی تصادفی انجام شود - تمامی مسافران منجمله آنهایی که تابعیت ایالات متحده را دارند مشمول این بازرسی ها میباشند.

از آنجاییکه سکنرهای بازرسی چمدان به فیلم لطمه وارد می کند، فیلم ها را در ساکهای دستی تان جای دهید. هیچ کادویی را کادوپیچی نکنید زیرا به دلیل بازرسی باز خواهد شد. چمدانها را قفل نکنید و یا فقط از قفل های تایید شده توسط مدیریت امنیت حمل و نقل ‎(Transportation Safety Administration )‎ استفاده نمایید. بهتر است که مواد خوراکی یا آشامیدنی در چمدانایی که به قسمت بار تحویل داده میشود نگذارید زیرا برخی از مواد (مانند شکلات) ممکن دستگاههایی که بمنظورغربال کردن برای مواد منفجره استفاده میشوند را فعال سازد. در چمدان تان کتابها را روی هم دسته نکنید زیرا آنها در دستگاه های غربال تشخیص داده نخواهند شد.

ازاینکه چه اقلامی را نمیتوان در ساک دستی حمل کرد آگاهی کسب کنید. ژل ها، مواد مایع و اسپری ها را فقط به مقادیر کمی میتوان حمل کرد اما فقط در چمدانهایی که به قسمت بار تحویل داده میشود. اقلام دیگری را که نمیتوانید در داخل ساک دستی تان حمل نمایید شامل ناخن گیر، قیچی، تیغ، چاقوی جیبی، ابزاری همچون چکش و پیچ کوشتی، و وسائل ورزشی مانند چوب بازی گلف و یا چوب بیلیارد هستند.

همچنین آگاهی از مقررات گمرکی حائز اهمیت میباشد. برخی از اقلام مستلزم اخذ جواز ویژه ای برای ورود به ایالات متحده آمریکا هستند و یا کاملاً ممنوع هستند، منجمله هر گونه دارو و مواد مخدری که در ایالات متحده آمریکا غیر قانونی محسوب شود؛ اسلحه، مهمات، و مواد منفجره (شامل آتش بازی)؛ موادی که بوی تنفرآور و یا سوزش آوری داشته باشند مانند اسپری فلفل، میوه تازه، سبزیجات، گیاهان، دانه ها و سایر مواد گیاهی تصفیه نشده؛ حیوانات غیر اهلی و یا فرآورد هایی که از حیواناتی که در معرض خطر نابودی هستند تهیه شده باشد، و همچنین ماهی تازه، گوشت و غذاهای دریایی. شاید لازم باشد که از حمل موادی که تشخیص آن ممکن است برای بازرسان مشکل باشد نیز خودداری نمایید.
پاسخ یافتن نقل قول‌ها
تشکر کنندگان: behfaza ، fariba_a ، amin arefi ، daad ، pv-n ، pari pariaaa ، niloo-kh ، alirezanz ، farzad021 ، GreenRoad
هنگام پرواز


در پروازهای آمریکا کشیدن سیگار ممنوع است. طبق قانون تمامی مسافرین باید از راهنمایی هایی که بوسیله خدمه هواپیما اعلام میشود پیروی نمایند، منجمله نشستن هنگام بلند شدن و فرود هواپیما، و هنگام گذشتن ازدست اندازهای هوایی. اگر ممکن باشد، حد اقل دو ساعت یکبار از صندلی خود بلند شوید و یا در حالت نشسته نرمش هایی را انجام دهید – نشستن دراز مدت در یکجا نه تنها ناخوشایند است اما همچنین میتواند گاهی منجر به ایجاد لخته خون های خطرناک بشود.

هوای خشک هواپیما میتواند منجر به کم شدن آب بدن بشود که خود باعث تشدید خستگی ناشی از تاخیر زمانی میشود. طی تمامی مدت زمان پروازبمقدار فراوان آب بنوشید، غذای سبک میل نمایید و از خوردن نوشیدنی های دارای کافئین و الکل خودداری کنید. برای اینکه بتوانید بخوابید شاید بهتر باشد که پنبه برای گوش، ماسک برای چشمان و/ یا بالشی برای گردن با خود داشته باشید.

قبل از فرود هواپیما به شما یک فرم گمرکی جهت تکمیل داده خواهد شد. با در نظر گرفتن اینکه شما اقلام ممنوعه ای را به همراه نداشته باشید، پر کردن این ورقه مشکل نخواهد بود. شما باید آنرا به مامور گمرک در فرودگاه نشان دهید.
پاسخ یافتن نقل قول‌ها
تشکر کنندگان: behfaza ، amin arefi ، Nardin etemadi ، daad ، pv-n ، hgbeigi ، pari pariaaa ، niloo-kh ، alirezanz ، farzad021 ، GreenRoad
در فرودگاه


برنامه ‎US-VISIT‎ اطلاعات پایه ای را در ارتباط با تمامی مسافرین غیر مهاجرتی خارجی از زمان ورودشان به ایالات متحده آمریکا پیگیری می کند.
هنگام تقاضای ویزا به شما اطلاعاتی در مورد روند ثبت نام میهمانان خارجی ارائه داده میشود، به علاوه فهرستی از نقاط هوایی و دریایی "بندر ورود/بندر خروج" که مقر بازرسان برای ثبت ورود می باشد. هنگام ورود به آمریکا و خروج از آن، شما باید از یکی از این مراکز سفر کنید (اکثر فرودگاههای بزرگ بندر محل ورود هستند).

بمجرد رسیدن در بندر ورود بعد از گرفتن چمدانها، تمامی میهمانان خارجی باید بسوی دفتر حفاظت مرزها و گمرکات در فرودگاه هدایت شوند. در آنجا بازرسان ماموریت دارند که از هر مسافر دو "تعیین کننده هویت از طریق بیومتریک " گردآوری نمایند. در حال حاضر برای انجام اینکار از شما عکسی گرفته خواهد شد و انگشت نگاری الکترونیکی خواهید شد. شما همچنین مدارک سفرتان را نشان داده و از شما در مورد مدت زمان اقامت و هدف از سفرتان به ایالات متحده آمریکا سوال خواهد شد. این روند ممکن است که با بازرسی گمرکی (بازرسی برای دانستن اینکه آیا اقلامی برای اعلام نمودن دارید، و تفتیش های تصادفی چمدانها) ترکیب شده باشد، و بسته به فرودگاه ممکن است که به عنوان قدمی جداگانه انجام شود. بمجرد اینکه این مرحله راپشت سر گذاشتید به شما از طرف بازرس مدرکی برای ثبت ورود/خروج (فرم ‎I-94 )‎ ارائه خواهد شد. این ورقه را نگهداری نمایید زیرا هنگام خروج از کشور ملزم به ارائه مجدد آن خواهید بود.

اگر یکی از چمدانهای شما نرسیده باشد، قبل از ترک فرودگاه، از طریق دفتر هواپیمایی تان شکایت نامه ای به این منظور ارائه نمایید. نام و شماره تلفن شخصی را که در این مورد به شما کمک می کند یادداشت نمایید تا در صورت بروز مشکلاتی بتوانید با او تماس بگیرید. بعد از یافتن چمدانهای شما، دفتر هواپیمایی آنها را به نشانی تان در ایالات متحده آمریکا ارسال خواهد کرد.

تمامی فرودگاهها برای کمک به مسافرین دارای غرفه های اطلاعاتی هستند، و همچنین برای هدایت تان بسوی وسائل نقلیه محلی علائمی را خواهید دید. رهنمودهایی در مورد هزینه تاکسی نیز معمولاً اعلان شده و یا توزیع میشود.
پاسخ یافتن نقل قول‌ها
تشکر کنندگان: behfaza ، fariba_a ، amin arefi ، Nardin etemadi ، daad ، pv-n ، pari pariaaa ، niloo-kh ، alirezanz ، farzad021 ، GreenRoad
مستقر شدن


بهترین روش عادت کردن به ساعات منطقه جغرافیایی جدید، پیروی از برنامه جدید و گذراندن کمی وقت در بیرون است – نور خورشید به بازنشانی "ساعت بدنی" شما کمک خواهد کرد. سعی کنید که تا ساعت خواب شبانه بیدار بمانید و بعد تا صبح در رختخواب بمانید.

بمجرد ورود مشاور خارجی دانشگاه را از حضورتان مطلع سازید؛ برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی ثبت نام به عنوان میهمان خارجی ( که سی روز بعد از ورود به ایالات متحده آمریکا باید به انجام برسد و پس از آن هر سال، و هر گاه که وارد کشور شده و یا آنرا ترک می کنید و یا تغییر آدرس میدهید) و دریافت راهنمایی در ارتباط با چگونگی عادت و وفق دادن به زندگی و تحصیلات در دانشگاه جدیدتان لازم به ملاقات با این مشاور خواهید بود. سر انجام به مقصدتان رسیده اید – از اقامتتان لذب ببرید!
پاسخ یافتن نقل قول‌ها
تشکر کنندگان: behfaza ، fariba_a ، daad ، pv-n ، pari pariaaa ، niloo-kh ، alirezanz ، farzad021 ، GreenRoad ، Nardin etemadi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان