کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
پیتسبورگ، ایالت پنسیلوانیا
این تاپیک بنا به در خواست کاربر H Pier برای گفتگو در مورد پیتسبورگ (ایالت پنسیلوانیا) ایجاد شده است.

[عکس: attachment.php?aid=3284]

[عکس: attachment.php?aid=3283]


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، H Pier ، ParsTrader ، tabim4 ، Rock ، soli asali ، AsemanAbee ، amir82 ، ghafari88 ، azadeh2014 ، amin arefi ، msar ، golia ، alirezanz
واقعا ممنونم از عمو سعید بابت زحمتی که میکشن و لطفی که دارند....
از دوستان عزیز خواهش دارم در صورتی که تجربه زندگی در این ایالت و یا اطلاعاتی هر چند جزئی در این مورد دارند در این تاپیک عنوان کنند .. تا افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در این شهر دارند با دید بازتر رهسپار این ایالت و شهر شوند.
2014AS35xx # Interview: 26 Feb # AP
DV 2014 قسمت نشد اما آب جاری راه خودش رو پیدا میکنه.
نحوه پر کردن فرم ویزای ارمنستان / سفر به ایروان
پی دی اف سفر به ایروان
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، AsemanAbee ، cello86 ، ghafari88 ، msar
چه خوب ! مرسی واقعا مدیر گرامی و H Pier عزیز.
خیلی دوست داشتم راجعبه شهر ها و ایالت های شرقی چیزی بدونم و واقعا جاش خالی بود هرچند برای خود من هم ناشناخته بود و الان هم هست.
دوستان بیان بحث و گفت و گو کنیم. از دوستانی که اونجا هستن تقاضا میشه کمک کنن .

آب و هوا :

کار :

اجاره منزل :

هزینه زندگی :

حداقل دستمزد :
و
....
[font=Tahoma]منتظرسرا عضو سبز میپذیردCool
[/font]
[font=Verdana]
کدام کشورها برای سفر نیاز به ویزا ندارند
[/font]

پاسخ
تشکر کنندگان: H Pier ، rbrb-2015 ، msar
من تصورم اینه که چون به واشنگتن و نیویورک نزدیکه باید خیلی شهر گرونی باشه.
ولی به خاطر همین نزدیک بودن نباید از بابت کار زیاد مشکلی وجود داشته باشه. چون بالاخره نزدیک دو شهر اصلی قرار گرفته.
اگه کسی هست که بتونه راهنمایی کنه استقبال میشه ×
[font=Tahoma]منتظرسرا عضو سبز میپذیردCool
[/font]
[font=Verdana]
کدام کشورها برای سفر نیاز به ویزا ندارند
[/font]

پاسخ
تشکر کنندگان: H Pier ، msar
تا اونجا که من اطلاع دارم هزینه اجاره 1 آپارتمان 1 خوابه به طور متوسط 700$ است بنابراین نسبت به نیویورک خیلی ارزانتر است. برای جستجوی بیشتر این موضوع میتوان از سایت www.rent.com کمک گرفت.
اما هزینه زندگی و آب و هوا و غیره و غیره رو هم توسط فایل Excel که امیر مهاجر عزیز زحمت درست کردنشو کشیدن میشود برآورد کرد. (در این فایل اکثر شهرهای مهم و اطلاعات مربوط به ان شهر وجود دارد)
فایل اکسل
پیتسبورگ سال 2007 قابل زندگی ترین شهر آ.م.ر.ی.ک.ا شده و از لحاظ کاری برای کسی که شرایط کار کردن داشته باشد مناسب است.
اطلاعات خوب و کلی در مورد این شهر با استفاده از سایت مشهور ویکی پدیا قابل استخراج است.
و همینطور اگه در سایت www.bestplaces.net دقیق شویم خیلی اطلاعات کاملتری عنوان شده است.
2014AS35xx # Interview: 26 Feb # AP
DV 2014 قسمت نشد اما آب جاری راه خودش رو پیدا میکنه.
نحوه پر کردن فرم ویزای ارمنستان / سفر به ایروان
پی دی اف سفر به ایروان
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، amin arefi ، Rock ، manheb1 ، msar ، golia
یه تا پیک هم در رابطه با فیلادلفیا داشتیم که الان من پیداش نمی کنم
کیس نامبر: 2014AS66XX
سفارت: ایروان
زمان مصاحبه : هفته اول جون
تعداد افراد کیس: یک نفر
پاسخ
تشکر کنندگان: H Pier ، soli asali ، msar
(2013-10-20 ساعت 02:33)cello86 نوشته:  یه تا پیک هم در رابطه با فیلادلفیا داشتیم که الان من پیداش نمی کنم

چرا پیدا نمیکنی؟ Big Grin
اینم لینکش..Smile
فیلادلفیا
2014AS35xx # Interview: 26 Feb # AP
DV 2014 قسمت نشد اما آب جاری راه خودش رو پیدا میکنه.
نحوه پر کردن فرم ویزای ارمنستان / سفر به ایروان
پی دی اف سفر به ایروان
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، cello86 ، msar
( بخش اول )

سلام به همه دوستان

در پاسخ به soli خانم عزیز باید عرض کنم که با اینکه این شهر نزدیک به نیویورک هست اما به لحاظ هزینه زندگی خیلی گرون نیست.
نکته دوم اینکه در سال 2007 به عنوان قابل زندگی ترین شهر آمریکا شناخته شده.
یکی از محسنات این شهر داشتن سیستم حمل و نقل عمومی هست. هم اتوبوس و هم مترو که البته از این نکته نباید گذشت که بیشتر مرکز شهر رو پوشش می دهند:

لینک مترو پیتسبورگ : تی پلاس

لینک حمل و نقل عمومی پیتسبورگ : Port Authority

از ابتدای تصمیم در مورد این شهر، با برخی از دوستان که در این شهر ساکن هستند تبادل نظر کردم که بدون آوردن اسمشون مطالبی که فرمودند رو خدمتتون عرض می کنم:

نقل قول:........ پیتسبورگ کارای کامپیوتری بد نیست ولی فکر کنم هندی ها خیلی از کارها رو گرفته باشن.
اینجا شهر خوبیه نه خیلی بزرگ و شلوغ و نه کوچیک. هزینه های زندگی هم نسبتا خوبه یعنی در مجموع شهر ارزونی هست. خیلی سرسبزه، زمستانهای سردی داره. از تورنتو ولی بهتره از لحاظ سرما. از لحاظ مکانی هم به تورنتو و واشنگتن دی سی و نیویورک نسبتا نزدیک هست.
من جاهای دیگه زندگی نکردم ولی اینجا راضی هستیم. تنها چیزی که منو اذیت میکنه زمستوناش هست چون به برف و یخبندان خیلی عادت ندارم. البته خیلی رسیدگی میکنن.
به نظر من پیتسبورگ شهر خوبی هست ولی چون من جاهای دیگه زندگی نکردم نمیشه گفت که حتما درست میگم. مثلا من فکر میکنم تگزاس هم جای خوبی باشه چون تعریف زیاد شنیدم.
برای یک زوج برای شروع حداقل ماهی 1800-2000$ هزینه دارن.
از لحاظ محله خوب برای زندگی باید بگم محلات زیادی هستن که برای زندگی مناسبن. یک سری محلات خوب مثل Oakland , Shadyside توی مرکز شهر و نزدیک دانشگاهها هستند که محلات خوبی هستند و نسبتا گرون. ما خودمون شمال هستیم(Ross township) . اینجا کلا نمیشه گفت کدوم سمت شهر خوب یا بد هست چون ممکنه یک محله حوب به فاصله یک خیابون از محله خراب جدا بشه. از رو قیمت خونه ها هم میشه فهمید که اگه پایین باشه خوب نیست البته از قیافه محله و ساکنان اون هم معلوم میشه. کلا محله خوب زیاد داره شاید من خیلی هاشو بلد نیستم. محلاتی که سیاه پوست زیاد باشه معمولا خوب نیست.
ببخشید اگه نتونستم راهنمایی خوبی کنم. کلا آمریکا خیلی سیستمش متفاوت از ایران هست و برای همین مقایسه کردن سخت و گیج کننده هست.
اگه جای خاصی رو مد نظر داشتید بگید شاید بتونم بگم که خوبه یا بد.
موفق باشید.

نقل قول: منم خودم تازه اومدم اینجا و هنوز زیاد اطلاعاتم قوی نیست ولی تا جایی که بدونم کمکتون میکنم.
اینجا شهر خیلی خوبیه ... من خیلی اینجا رو دوست دارم (ولی به یه دلایلی شاید تا چند ماه دیگه برم کالیفرنیا ) هم شهر زیبایی هستش و همه جور فصلی رو اینجا داره ... نه کوچیکه و نه زیاد بزرگ . هوای اینجا یکم مرطوبه ... زمستوناشم با رطوبته و خیلی خیلی سرد میشه.
برای زندگی کردن هم اینجا هم مثل همه شهرهای آمریکا قیمتها یکی هستش ... دیگه بستگی داره کجای شهر بخواین زندگی کنید.بالای شهر . پایین شهر یا وسط شهر.
کلاً اینجا دانشگاهای خوبی داره و شهریه های گرون.
در مورد شغل و کار پیدا کردن کلاً همه جا خیلی سخت هست پیدا کردنش ... مگر اینکه آشنایی یا کسیو داشته باشید که شما رو معرفی کنه در زمینه رشته و یا شغلتون ...
اینجا تا اونجایی که من شنیدم در زمینه داروساز و پرستاری مثل اکثر شهرهای آمریکا و کانادا و حتی اورپا خیلی احتیاج دارن و همین طور وکالت ... اینجا چون دانشگاهها و بیمارستانای خیلی خوب و مشهوری داره برای همین بیشتر توی این زمینه کار زیاد هست... ولی جوینده یابندست اگه سعی بکنین و زیاد بگردین شاید در زمینه شغل شما هم تا زمانی که وارد شدین پیدا بشه . این دیگه بستگی به شانسمون داره....
من خودم رشتم گرافیک هستش و نتونستم کسی پیدا کنم که دقیقاً راهنماییم کنه و بگه تو حتماً میتونی توی این رشنه کار پیدا کنی... و منم چون قصدم این بود که برم از اینجا زیاد پیگیرش نشدم.

در مورد خونه هم به نظر من شما باید وسط شهر خونه بگرین و وسط شهر اینجا هم جای خیلی خوبیه و همه امکاناتی داره . مثلاً شامل بیشتر دانشگاهها، بیشتر بیمارستانها، اتوبوس به همه نقطه شهر که اصلاً دیگه احتیاج به ماشین ندارین و همین طور کلاسهای زبان، فقط قول نمیدم بهتون که بتونید توی این نقطه کار پیدا کنید... مگر اینکه بخواین استاد دانشگاه بشین.
در مورد هزینه اجاره وسط شهر بگم که خیلی بالاست ... مثلاً بین 900 تا 1500 یا شایدم بالاتر ... من دقیقاً نمیدنم چون دنبالش نرفتم.
در مورد کلاس زبان هم من اولش که وارد شدم به اشتباه رفتم یه کلاسی که فکر کردم رایگانه ولی نبود 40$ برای 2 ماه و فقط مکالمه و 2 روز در هفته و همین طور کتابی که گرفتم از شهریه اش بیشتر بود 60$.
من این و به شما پیشنهاد نمیکنم ... یه جای دیگه پیدا کردم که الان دیگه به دردم نمیخوره چون دارم میرم از اینجا و 1 ماه دیگه ثبت نامش هستش که رایگان هست و همه جور چیزی هم اونجا داره که شامل :speaking, writing و همه چیز حتی برای کسایی که میخوان برن سر کار و کار پیدا کنن کلاس دارن البته بیشتر ساعتاش باهم تداخل دارن ، یعنی شما شاید فقط بتونید 2 تا از کلاساشو بردارین ... باهم تداخل پیدا میکنن. اینم سایتشه که باید زنگ بزنید و اسمتونو برای ثبت نام اعلام کنید.
http://eslpittsburgh.net/index.php

اگه واقعاً میخواین کار خوب داشنه باشین و پیدا کنید حتماً زبانتونو قوی کنید ... چون خیلی مهم اینجا... چون اینجا اصلاً مثل کالیفرنیا یا جای دیگه نیست ... اینجا اصلاً ایرانی پیدا نمیکنید ... خیلی کم و بیش ایرانی اینجا میبینید و اگرم دیدید همشون مال 40 - 50 سال پیش هستم که اینجان.

نقل قول: ....... من الان ایرانم اما دو ماه پیش دو سه روز در پیتسبورگ بودم. به نسبت شرق پنسیلوانیا و فیلادلفیا آب و هوای بهتری دارد و رطوبت کمتر. به نسبت فیلادلفیا کوچکتر است ولی به نظر من قابل زندگیتر سیاهپوست کمتر دارد و امنیت بالاتر مسکن کمی ارزانتر. در کل انتخاب مناسبی ست. اگر صرفا پنسیلوانیا را در نظر دارید Hershey را هم در نظر داشته باشید. شهر کوچک ولی نسبتا مدرنی است. البته به نظر من هر جا شغل مناسب پیدا کنید همانجا بهترین است!
درود بر شما
2014AS18XX | سفارت: ابوظبی | کارنت: 10 سپتامبر | مصاحبه: نوامبر | کلیر: 27 نوامبر | ویزا: 16 دسامبر | ورود به آمریکا: 31 ژانویه 2014 | دالاس
کتاب گرامر برای مکالمه
سفرنامه بخش 1 و 2
سفرنامه بخش 3
پاسخ
تشکر کنندگان: ffrfar ، soli asali ، H Pier ، farzad47 ، amin arefi ، rbrb-2015 ، taherifar ، msar ، golia ، dv2017
ضمن تشکر از دوستان... میخواستم بگم یکی از کاربرا که از اقوام هستن با نام کاربری زهره از اواخر 2010 که در پیتسبورگ زندگی میکنن میتونید برای سوالاتتون بهشون پیغام بدید تا اینجارو پیدا کنن و راهنماییتون کنن...موفق باشید
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: ghafari88 ، soli asali ، H Pier ، msar
(2013-10-20 ساعت 13:45)azadeh2014 نوشته:  ضمن تشکر از دوستان... میخواستم بگم یکی از کاربرا که از اقوام هستن با نام کاربری زهره از اواخر 2010 که در پیتسبورگ زندگی میکنن میتونید برای سوالاتتون بهشون پیغام بدید تا اینجارو پیدا کنن و راهنماییتون کنن...موفق باشید

بخشی از صحبت هایی که در پست پیشین بنده نقل قول کردم از ایشون هست.
2014AS18XX | سفارت: ابوظبی | کارنت: 10 سپتامبر | مصاحبه: نوامبر | کلیر: 27 نوامبر | ویزا: 16 دسامبر | ورود به آمریکا: 31 ژانویه 2014 | دالاس
کتاب گرامر برای مکالمه
سفرنامه بخش 1 و 2
سفرنامه بخش 3
پاسخ
تشکر کنندگان: azadeh2014 ، soli asali ، H Pier ، msar
(2013-10-20 ساعت 14:16)ghafari88 نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 13:45)azadeh2014 نوشته:  ضمن تشکر از دوستان... میخواستم بگم یکی از کاربرا که از اقوام هستن با نام کاربری زهره از اواخر 2010 که در پیتسبورگ زندگی میکنن میتونید برای سوالاتتون بهشون پیغام بدید تا اینجارو پیدا کنن و راهنماییتون کنن...موفق باشید

بخشی از صحبت هایی که در پست پیشین بنده نقل قول کردم از ایشون هست.

جناب ارشد ابوظبی ای کاش ID ایشون رو هم مینوشتید تا بهرمند بشیم از گفتهاشون، و بیشتر دوستانی که مایل به زندگی تو این شهر هستن باهاشون در تماس میشدن Smile
[font=Tahoma]منتظرسرا عضو سبز میپذیردCool
[/font]
[font=Verdana]
کدام کشورها برای سفر نیاز به ویزا ندارند
[/font]

پاسخ
تشکر کنندگان: ghafari88 ، H Pier ، msar
(2013-10-20 ساعت 15:12)soli asali نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 14:16)ghafari88 نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 13:45)azadeh2014 نوشته:  ضمن تشکر از دوستان... میخواستم بگم یکی از کاربرا که از اقوام هستن با نام کاربری زهره از اواخر 2010 که در پیتسبورگ زندگی میکنن میتونید برای سوالاتتون بهشون پیغام بدید تا اینجارو پیدا کنن و راهنماییتون کنن...موفق باشید

بخشی از صحبت هایی که در پست پیشین بنده نقل قول کردم از ایشون هست.

جناب ارشد ابوظبی ای کاش ID ایشون رو هم مینوشتید تا بهرمند بشیم از گفتهاشون، و بیشتر دوستانی که مایل به زندگی تو این شهر هستن باهاشون در تماس میشدن Smile

والا منظورتون رو از ارشد ابوظبی متوجه نشدم!
منظورتون منم؟! Big Grin
اما یوزرشون زهره هست دیگه. آزاده خانم فرمودن.
البته همونطور که عرض کردم در پاسخ به سوالات من در همین زمینه مطالبی رو فرمودند که در بالا بهش اشاره کردم.
2014AS18XX | سفارت: ابوظبی | کارنت: 10 سپتامبر | مصاحبه: نوامبر | کلیر: 27 نوامبر | ویزا: 16 دسامبر | ورود به آمریکا: 31 ژانویه 2014 | دالاس
کتاب گرامر برای مکالمه
سفرنامه بخش 1 و 2
سفرنامه بخش 3
پاسخ
تشکر کنندگان: H Pier ، soli asali ، azadeh2014 ، msar
(2013-10-20 ساعت 15:41)ghafari88 نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 15:12)soli asali نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 14:16)ghafari88 نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 13:45)azadeh2014 نوشته:  ضمن تشکر از دوستان... میخواستم بگم یکی از کاربرا که از اقوام هستن با نام کاربری زهره از اواخر 2010 که در پیتسبورگ زندگی میکنن میتونید برای سوالاتتون بهشون پیغام بدید تا اینجارو پیدا کنن و راهنماییتون کنن...موفق باشید

بخشی از صحبت هایی که در پست پیشین بنده نقل قول کردم از ایشون هست.

جناب ارشد ابوظبی ای کاش ID ایشون رو هم مینوشتید تا بهرمند بشیم از گفتهاشون، و بیشتر دوستانی که مایل به زندگی تو این شهر هستن باهاشون در تماس میشدن Smile

والا منظورتون رو از ارشد ابوظبی متوجه نشدم!
منظورتون منم؟! Big Grin
اما یوزرشون زهره هست دیگه. آزاده خانم فرمودن.
البته همونطور که عرض کردم در پاسخ به سوالات من در همین زمینه مطالبی رو فرمودند که در بالا بهش اشاره کردم.

بله منظورم شما بودید Smile
نام کاربری ایشون به فارسی نوشته میشه دیگه؟
[font=Tahoma]منتظرسرا عضو سبز میپذیردCool
[/font]
[font=Verdana]
کدام کشورها برای سفر نیاز به ویزا ندارند
[/font]

پاسخ
تشکر کنندگان: H Pier ، ghafari88 ، msar
(2013-10-20 ساعت 16:49)soli asali نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 15:41)ghafari88 نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 15:12)soli asali نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 14:16)ghafari88 نوشته:  
(2013-10-20 ساعت 13:45)azadeh2014 نوشته:  ضمن تشکر از دوستان... میخواستم بگم یکی از کاربرا که از اقوام هستن با نام کاربری زهره از اواخر 2010 که در پیتسبورگ زندگی میکنن میتونید برای سوالاتتون بهشون پیغام بدید تا اینجارو پیدا کنن و راهنماییتون کنن...موفق باشید

بخشی از صحبت هایی که در پست پیشین بنده نقل قول کردم از ایشون هست.

جناب ارشد ابوظبی ای کاش ID ایشون رو هم مینوشتید تا بهرمند بشیم از گفتهاشون، و بیشتر دوستانی که مایل به زندگی تو این شهر هستن باهاشون در تماس میشدن Smile

والا منظورتون رو از ارشد ابوظبی متوجه نشدم!
منظورتون منم؟! Big Grin
اما یوزرشون زهره هست دیگه. آزاده خانم فرمودن.
البته همونطور که عرض کردم در پاسخ به سوالات من در همین زمینه مطالبی رو فرمودند که در بالا بهش اشاره کردم.

بله منظورم شما بودید Smile
نام کاربری ایشون به فارسی نوشته میشه دیگه؟
بله دوست عزیز
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، H Pier ، ghafari88 ، msar
[/quote]
با سلام به دوستان گرامي .
مبحث ايالات پنسيلوانيا خوب شروع شده با نقشه ولي دوستان ادامه نداده اند . مطالب بسياري در خصوص كار و زندگي و تحصيل در دبيرستان و دانشگاه وجود دارد كه دوستان مطلع مي توانند كمك كنند مي گويند دانشگاه پنسيلوانيا خصوصا در رشته پزشكي جزء اولين يا بهترين دانشگاههاي امريكاست از نظر اب و هوا هم سرد ولي تقريبا چهار فصل است . بعبارتي مي گويند شبيه سياتل است . دوستان كمك كنند .
كيس 2000-2001 خانوادگي f4 . تكميل مدارك 2009 - 2011 . مصاحبه ابوظبي دسامبر 2014 .دريافت برگه آبي . از زمان مصاحبه تا بحال 4 بار اپديت شده ايم و بعد از 5/5 ماه كلير و يك ماه بعد از كلير ويزا دريافت كردم .متاسفانه ايميل ام باز نمي شود و اگر كاري بود پيام خصوصي بدهيد .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان