کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
امریکایها زیبا هستند یا ما ؟
سلام.

دوستانی که امریکا زندگی میکنن و ایران هم زندگی کردن قبلا.

لطف کنن تجربیاتشون رو از این بابت در میون بزارن.

به صورت میانگین از لحاظ خوش اندامی و خوش چهره بودن مردم کدوم کشور زیباتر هستن ؟ ایران ؟ امریکا ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadg846 ، storagemeter ، msar ، pishtaz611
زیبایی یک مقوله شخصی است و بستگی دارد که شما چه چیزی را زیبا بدانید. مثلا در زمان ناصرالدین شاه به زنان چاق و قمبله ای که سیبیل و ابروهای پاچه بزی داشتند می گفتند که بسیار زیبا هستند بنابراین در اندرونی دربار همه زنان برای جلوه بیشتر در مقابل سلطان با سرمه برای خودشان سیبیل می کشیدند و ابروهایشان را پهن تر می کردند و به هم می چسباندند.
الآن هم بعضی ها زیبایی را در این می بینند که چشم طرف آبی یا سبز باشد و به دک و پوز و قناسی های دیگر بدن کاری ندارند. بعضی ها هم زیبایی را در فرم بینی می بینند که خوب اگر چنین باشد به لطف جراحان پلاستیک تمام زنان ایرانی بسیار زیبا هستند. البته بعضی ها هم بینی سر بالا و یا حتی قوزی می پسندند. زیبایی در فرم بدن هم بستگی به سلیقه دارد و در خانم ها بعضی ها چنین می پسندند که یک زن مثل S یاشد و پشتش طاقچه داشته باشد و بعضی ها می گویند که فرم گلابی زیباتر است. در مردان هم بعضی ها عضله ای ها را می پسندند و بعضی ها هم به نظرشان مردان شکم گنده جذاب تر و زیبا تر هستند و حتی بعضی ها مردان کچل را بیشتر از مردان پرمویی که مثل گوریل هستند دوست دارند.
خلاصه این که مقایسه زیبایی اندام و چهره در امریکا و ایران بستگی به سلیقه فرد دارد ولی به نظر شخصی خود من چون در ایران مخصوصا خانم ها به ظاهر و آرایش خودشان اهمیت بیشتری می دهند لااقل به نظر زیباتر و خوش اندام تر می آیند. الآن عکس هایی که من از خیابان های ایران می بینم انگار که دارم به صحنه مد لباس و آرایش مو نگاه می کنم چون همه سعی می کنند در شیکی گوی سبقت را از دیگری بربایند. در حالی که در امریکا حتی اگر یک دختر یا پسر از نظر ساختار بدنی و صورت زیبا باشد در بیشتر مواقع آنقدر شلم شوربا و یلخی بیرون می روند که هیچ کسی حتی نگاهشان هم نمی کند. خوب حتی اگر عکس بدون آرایش زیبا ترین مانکن ها و هنرپیشه ها را هم که در خیابان های امریکا تردد می کنند ببینید اصلا به نظر جذاب نمی آیند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
سلام.

مرسی.

زیبایی از نظر ایرانی مد نظرم بود.مثلا خودت به چه جور ادمی میگی خوشگل ؟

در حالت کلی(جنرال) بگین !
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-10-26 ساعت 14:39)M0TRIX نوشته:  سلام.

مرسی.

زیبایی از نظر ایرانی مد نظرم بود.مثلا خودت به چه جور ادمی میگی خوشگل ؟

در حالت کلی(جنرال) بگین !

خوشگل همه جا هست.ولی از لحاظ زیبایی طبیعی بخوای حساب کنی فکر میکنم ما خوشگل تریمTongue آخه اون خوشگلایی که ما میبینیم 7 قلم آرایش و گریم دارن.ولی بعضی هاشون واقعا نازن..
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، M0TRIX ، msar
زیبایی برای هر کسی معنای خودش را دارد . بعضی ها زیبایی را در اندام میبینند و بعضی ها هم زیبایی را به پوشش !! . دختران و زنان جوان آمریکایی هرگز آرایش نمی کنند و حتی صورتشان را هم مرتب و اصلاح نمی کنند . برای همین چهره واقعی آنها را میبینید . خیلی از این دخترها نسبت به وزن و شکل ظاهری بدنشان حساسند و همواره آنها را در حال دویدن میبینید . بعضی ها هم که ژنتیکشان اشکال دارد ، طبعاً به قول آن دوستمان مثل گلابی میمانند . اما چیزی که در این میان ارزش دارد ، ظاهر واقعی آنهاست !!! نه اینکه مثل دختران ما هنوز 16 ساله نشده اند ، هفت قلم آرایش میکنند و بعدها به دلیل استفاده زیاد از این مواد شیمیایی ، پوستشان را مانند سمباده زبر و بد شکل میکنند . من در اینجا زنان و دختران زیبایی را میبینم که ظاهر اصلی خودشان را دارند و خیلی هم به قول دوستان ، ناز هستند . اما مشکلی که در این کشور وجود دارد ، این است که دختران به مانند پسران شر و شور هستند !!! یعنی تمام کارهایی را که یک پسر انجام میدهد ، یک دختر هم انجام میدهد . یعنی در واقع میتوان گفت یک پسرند در قالب یک دختر !! . باید اشاره کرد که آمریکایی اصیل هم کم شده . سالهای اخیر به دلیل مهاجرت و ازدواجهای قومی ، نسل آمریکاییهای اصیل هم ور افتاده و اگر از یک دختر آمریکایی سوال کنی که اوریجینالی کجایی هستی ؟ خواهند گفت که پدرم از یونان و مادرم از آمریکاست !!! و یا برعکس پدرم از آمریکاست و مادرم از چین !!!! . خلاصه حکایتی ست . اندر حکایت دختران ما ، باید بگویم که وقتی وارد محیط آمریکا میشوند ، و یا حتی اینجا متولد میشوند ، همان خصوصیتهای دختران ایران را دارند . یعنی هفت قلم آرایش !!! اصلاً این رسم بین ایرانیها و عربها ور نمی افتد !!! . انگار که گویی مادر زاد دنبال آرایشند . از نظر لباس هم همینطور !! دائم به دنبال تیپ زدن و مد روز هستند .
در مورد پسران هم بگویم که ؛ والا من تا بحال از نظر شکل و ظاهر هیچ پسر آمریکایی و یا هر قومیت دیگری را مثل ایرانیها ندیدم . مدل موهای آنچنانی ، پیراهن های گران قیمت در عین بی پولی !!! و خلاصه خیلی چیزهای دیگری که در فرهنگ ما وجود ندارد و در فرهنگ غرب هم به ندرت دیده میشود . گویی آنکه این آقا پسر لباس های شو پوشیده و میخواهد سر صحنه حاضر شود !!! متاسفانه بسیاری از ما ایرانیان ، خیابان را با صحنه شو اشتباه میگیریم و همان البسه ای را میپوشیم که جایش در خیابان نیست !!! . خلاصه اینکه پسران و دختران اینجا ، اصلاً در نخ تیپ و مد و فشن نیستند ، مگر اینکه شغلشان باشد . ظاهرشان کاملاً ساده و به نوعی به قول آرش عزیز ، شلخته مینمایند !! . اما خب ، ژن آنها همین است و بس . بیشتر خودرو هایی را که در خیابان میبینی و به آنها زلم زیمبو وصل شده مال اتباع جمهوریهای شوروی سابق و عربهاست !!! این بیچارگان نه اینکه همش شتر سواری کرده اند و یا زیر چکمه کمونیست بوده اند، برایشان یک فرصت طلاییست ، زندگی در آمریکا !!! آن هم به همان معنایی که در خیالشان میپروراندند . دختران و پسران افغانی هم چیزی شبیه ایرانیان رفتار میکنند !! اما شاید با اصولی دیگر !! . خلاصه بنده اگر در مقام مقایسه برآیم ، میگویم که آن آمریکایی که از نظر شکل ظاهری و بدون آرایش و یا لباسهای آنچنانی در خیابان میبینم ، خیلی زیباتر از آن چیزیست که در بسیاری از هموطنان خودم میبینم . متاسفانه در سالهای اخیر ، به دلیل استفاده از غذاهای فست فود و نامناسب ، خیلی از مردم آمریکا از شکل و شمایل ظاهری و اندامی مناسب افتاده اند . فیلمهای دهه هفتاد تا هشتاد را که نگاه کنید ، خود گواه این موضوع است .
پاسخ
مرسی افشین جان.

فقط میتونم بپرسم کدوم ایالت،شهر هستین و چند وقته انجایین؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-10-26 ساعت 21:36)M0TRIX نوشته:  مرسی افشین جان.

فقط میتونم بپرسم کدوم ایالت،شهر هستین و چند وقته انجایین؟
بنام خدا ، افشین هستم 42 ساله از ایالت میشیگان ، شهر Okemos و تقریباً دو ساله که اینجا زندگی میکنم . Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، M0TRIX ، A.R.R ، عشق رفتن ، rs232 ، Rock ، maria2000 ، msar
این سوال کاملا با فکر بسته پرسیده شده چونکه زیبایی و زشتی کاملا یه چیز نسبی هست و به هیچ وجه نمیشه به یه نفر گفت زیبا یا زشت....
[en]William Shakespeare Said : I always feel happy, you know why? Because I don't expect anything from anyone. Expectations always hurt

Life is short ...
So love your life ...
[/en]




پاسخ
تشکر کنندگان: عشق رفتن ، Mina1Mina ، ریحانا ، msar
(2013-10-25 ساعت 19:46)M0TRIX نوشته:  سلام.

دوستانی که آمریکا زندگی میکنن و ایران هم زندگی کردن قبلا.

لطف کنن تجربیاتشون رو از این بابت در میون بزارن.

به صورت میانگین از لحاظ خوش اندامی و خوش چهره بودن مردم کدوم کشور زیباتر هستن ؟ ایران ؟ آمریکا ؟

دوست عزيزم يك سؤال...
جداً هدفتون چي بوده از ايجاد اين بخش و پرسيدن اين سؤال؟
حالا فرضاً بگيم ايرانى ها زيبا ترند يعنى در هدف شما براى مهاجرت تغييرى ايجاد ميشه؟
اميدوارم اين مطلب صرفاً جهت طنز بيان كرده باشيد چون اصلاً درست نيست كه اينگونه به موضوع مهاجرت نگاه كنيد...
بقول افشين خان زيبايى كاملاً نسبى و سليقه اى هست و اصلاً نميشه در موردش قضاوت كرد.

موفق باشيد.
پاسخ
تشکر کنندگان: MEHR52 ، M.Hosseini ، Mina1Mina ، ریحانا ، msar
ربطی به مهاجرت نداره.

نمیدونم چرا دوست دارید قضیه رو این و اونور بکشید.

یه سوال ساده به ذهنم امد پرسیدم همین.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-10-27 ساعت 02:52)afshin4749 نوشته:  
(2013-10-26 ساعت 21:36)M0TRIX نوشته:  مرسی افشین جان.

فقط میتونم بپرسم کدوم ایالت،شهر هستین و چند وقته انجایین؟
بنام خدا ، افشین هستم 42 ساله از ایالت میشیگان ، شهر Okemos و تقریباً دو ساله که اینجا زندگی میکنم . Big Grin

افشین جان, خوش به حالت. شما دو سه سال از من جوان تر هستی. من که دیگر دارم رو به زوال می روم تا جایی که حتی بعضی وقت ها که به عکس های جدید خودم نگاه می کنم بهت زده می شوم و می گویم که این مردیکه پیری دیگر کیست که دارد مثل وزغ به دوربین نگاه می کند. گمان کنم به این خاطر است که هنوز تصویری که از خودم در ذهن دارم مربوط به دهه بیست تا سی سالگی است. حکایت مهاجرت ما هم مثل همان کسی است که در سن هشتاد سالگی برنده قرعه کشی می شود. ببخشید ها یک هم سن گیر آوردم گفتم کمی درد دل کنم!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2013-10-28 ساعت 22:39)rs232 نوشته:  افشین جان, خوش به حالت. شما دو سه سال از من جوان تر هستی...................
------------------------------------------------------------------------------------------
ببخشید ها یک هم سن گیر آوردم گفتم کمی درد دل کنم!
آرش عزیز ؛
باور کنید ، آنقدر شما را دوست دارم که برای آن حد و حسابی نیست !!! . گاهی با خودم میگویم که ای کاش از نزدیک با شما آشنا میشدم !! . اما گاهی هم فکر میکنم که داشتن دوستی که در هاله ای از ابهام ست ، حالش بیشتر است !! . اما بدور از تعارفات خسته کننده و بعضاً دروغین ، حس واقعی من به شما ، چیزی نیست بجز علاقه به کسی که هرگز او را از نزدیک ندیده ام ، اما انگار که سالها با او خانه یکی هستم . امیدوارم که هر جا که هستید ، همواره غرق در شادی و سرور باشید .
ارادتمند شما - افشین
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، M0TRIX ، rs232 ، amiry ، mhb161 ، Rock ، maria2000 ، msar ، wildwave_81 ، Hamid300
(2013-10-25 ساعت 19:46)M0TRIX نوشته:  سلام.

دوستانی که آمریکا زندگی میکنن و ایران هم زندگی کردن قبلا.

لطف کنن تجربیاتشون رو از این بابت در میون بزارن.

به صورت میانگین از لحاظ خوش اندامی و خوش چهره بودن مردم کدوم کشور زیباتر هستن ؟ ایران ؟ آمریکا ؟

ما که امریکا زندگی نکردیم بدونیم ولی فک کنم جوونای ایران خوشتیپ تر و زیبا تر باشن
2014: نخاست که بشه، راضیم به رضاش
2015: امریکا از دیدنم محروم شد
2016: بازم سعادت نصیبشون نشد
2017: کم انرژی + دادم
2018: خدایا شکرت که سال پنجم بالاخره برنده شدم
شما هم ناامید نباشید، انرژی مثبت بدید مثل من قطعا برنده میشید
برنده شدنمو مدیون انرژی مثبتم هستم
پاسخ
تشکر کنندگان: M0TRIX ، Magneto ، msar
من هم با حرف آرش موافقم زیبایی یک چیز نسبیست و هر کس به یک چیزی میگوید زیبا . ولی به نظر شخصی من دختران و پسران ایرانی امروز چون به سرو وضع و صورتشان بیشتر اهمیت میدهند ٬ در نظری گذرا و سطحی زیباتر از آمریکاییها به نظر میایند. اگر امریکاییها (به خصوص آنها که اجدادشان از اروپا مهاجرت کرده اند )هم به همان میزان آرایش و بزک و دوزک داشته باشند احتمالا از خیلی از ایرانیها زیباتر به نظر میرسند به خصوص بدون عمل جراحی.

از طرفی دختران ایرانی هر چقدر هم زیبا باشند اعتماد به نفس کمتری نسبت به آمریکاییها دارند برای همین هم اینقدر ارایش و عمل جراحی میکنند . این اعتماد به نفس نداشته هم نشات گرفته از فرهنگ غالب بین مردم ماست که میگویند اگه ازش تعریف کنیم خیال میکنه چه خبره پررو میشه خودش رو میگیره یا فکر میکنه میخوایم مزاحمش بشیم. در امریکا یک دختر جوان خیلی به راحتی این جمله را حتی از غریبه ها ممکن است بشنود که یو آر بیوتیفول ٬یو آر کیوت یا هر چیز دیگری که معنای خوب بدهد نه آزار و اذیت . ولی در ایران ملکه زیبایی هم با وجود جووووون شنیدنهای هر روزه از اراذل و اوباش ٬ممکنست یکبار هم از طرف دوست پسرش نشنیده باشد که بگوید تو زیبایی . ما در خانواده مان دختران زیبا از اینهایی که ایرانیها هم با همه توداریشان گاهی اقرار به زیباییشان میکنند چندتایی داریم ولی هربار میروم ایران میبینم متاسفانه همان دختران زیبا یک جایی از صورتشان را عمل جراحی کرده اند و کم کم تمام زیباییشان دارد از دست میرود و تبدیل شده اند به یک صورتک مصنوعی از چیزی که دیگر زیبا نیست و همه شان بدون استثنا چون احساس زیبایی نمیکردند دست به عمل جراحی زده اند و همگی با اینکه از مانکنها هم لاغرترند باز میگویند ما شکم داریم ما چاقیم و از این حرفها و مدام از خوردن غذا احساس گناه میکنند.خود من هر بار که به ایران که میروم هرچقدر به خودم میرسم باز همش احساس زشتی و چاقی میکنم در حالیکه در آمریکا اعتماد به نفس دارم حتی در بی آرایشترین حالت ممکن هم میگویم همینم که هستم ٬ چون از جامعه بدون ایجاد مزاحمت تعریف شنیده ام . این دلیل نمیشود که من ملکه زیبایی باشم و احتیاج به آرایش و بزک و دوزک نداشته باشم . فقط در امریکا جامعه مهربانتر است و من حس بهتری از جامعه میگیرم برای همین حس بهتری به خودم دارم تا وقتی که در ایران هستم .

نکته دیگر در مورد سرو وضع و مدل زیبایی که در بین پسران ایران مد است اینست که مد مردانه ی ایران ٬طرز لباس پوشیدن و آرایش مو ٬لباسهای تنگ ورنگارنگ و موهای چرب و ابروهای تمیز شده و یقه های باز و تیپ خیلی از خواننده هایمان دقیقا چیزیست که در امریکا گی نامیده میشود وکاملا نکته منفیست و پسرهای آمریکایی سعی میکنند برای نداشتن چنین برچسبی اصلا اینطوری لباس نپوشند تازه کسی که اینطوری لباس میپوشد و به خودش میرسد مورد تمسخر هم قرار میگیرد. گی بودن یک مرد با وجود تمام تبلیغات و فرهنگ سازیها از نظر امریکاییها نکته منفیست .

خلاصه با وجود تعریف و محبتی که در جامعه امریکایی نسبت به آدمها هست ٬ خیلی از پسرهای ایرانی با تیپ امروزی که شاید از نظر منِ ایرانی بسیار زیبا و خوشتیپ به نظر بیاید از نظر یک امریکایی گی است .

در کل ملاک زیبایی و زشتی آدم به آدم فرق میکند چه رسد به جامعه به جامعه . و چیزی که دنیای امروز به آن میگوید زیبا هم همش حاصل تبلیغات و فیلمهای غربیست . وگرنه تا همین چند سال پیش که ماهواره و اینترنت نبود در ایران به دختران ابرو پیوسته کمانی با لبهای کوچک میگفتند زیبا . خود من یک دوست ابرو پیوسته داشتم که حتی برای عروسیش هم پیوستگی بین دو ابرو را برنداشت که زیباییش به هم نخورد در حالیکه در امریکا چنین ابرویی به وضوح مورد تمسخر قرار میگیرد!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
در ادامه صحبت های سارا و افشین عزیز باید این نکته را هم اضافه کنم که متاسفانه زیبایی مخصوصا برای دختران ایرانی به عنوان یک فاکتور حیاتی و تعیین کننده برای یافتن یک عدد شوهر و خلاصی از خانه پدری و راحت شدن از سرکوفت های اطرافیان در آمده است در حالی که زیبایی برای دختران امریکایی شاید کمتر به سرنوشت و آینده زندگی آنها مربوط باشد مگر این که بخواهند مانکن و یا هنرپیشه شوند. در امریکا آن قدر تنوع نژاد و سلیقه وجود دارد که هر زیر تریلی رفته ای به هر حال با یک نفر مثل خودش جفت می شود ولی در ایران خدا نکند که یک دختر از دید عموم زشت به نظر بیاید و از نظر مالی و به دنبال آن تحصیلی هم آش دهن سوزی نباشد. حتی دختران ایرانی برای کار پیدا کردن هم باید بر و رویی داشته باشند اگرنه به در بسته بر می خورند. شاید به همین خاطر است که جراحی پلاستیک در ایران بسیار پر طرفدار است و عمل کردن دماغ و فک و چانه دختران دیگر یک کار فانتزی نیست بلکه از نان شب هم برای خانواده ها واجب تر شده است. آنها می خواهند مثل بقال هایی که هر روز جنس های جلوی ویترین خود را برق می اندازد دختران خودشان را زیباتر کنند تا در این قحطی شوهر و گرانی و مخارج سرسام آور دانشگاه و بیکاری و فساد اجتماعی و غیره آنها را زودتر به دست شوهر فرضی بسپارند. حتی در بعضی خانواده ها برای القای زیباتر بودن دخترانشان و جذب خواستگاران بیشتر از افراد صاحب نفوذ و کلام در جمع های زنانه استفاده می کنند و آنها در گوشه و کنار به دیگران تلقین می کنند که فلان دختر بسیار زیبا و با کمالات است و از هر پنجه دستش هزاران هنر می ریزند و سعی می کنند که خواستگاران را از نظر روانی به سمتی سوق دهند که مادر آنها بیشتر هوایشان را دارد. شما خودتان را نبینید که احتمالا بر و رویی دارید و یا در یک خانواده نسبتا خوبی زندگی می کنید بلکه اگر به قول آن دوستمان به زیر پوست شهر بروید متوجه می شوید که تا چه حد سرنوشت و آینده یک دختری که در قشر میانه جامعه است در گروی زیبایی صورت و یا تناسب اندام او است. بنابراین دختران چاره ای جز این ندارند که تا جایی که می شود خودشان را زیباتر کنند تا بلکه اگر شوهر فرضی از جایی رد می شد و نگاهی به آن سمت انداخت بغل دستی اش از او خوشگل تر نباشد که قاب او را بدزدد و این فرصت هم از دست برود. تازه اینجا است که مهارت پزشک جراح پلاستیک خودش را نشان می دهد و متاسفانه همان کسی که پول کمتری بابت جراحی دک و پوز و دماغ خود پرداخته است در این دوئل ناجوانمردانه قافیه را خواهد باخت و مجبور است که شوهر فرضی را به رقیب خود واگذار نماید. بله در امریکا زیبایی خوب است ولی اهمیت چندان زیادی برای مردم ندارد در حالی که متاسفانه در ایران زیبایی بسیار مهم است چرا که با بخت و اقبال آنها رابطه ای تنگاتنگ پیدا کرده است.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان