کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فن مصاحبه و پاسخ گویی به سوالات استخدامی)
دوستان عزیز

ممکن است که شما هم تا کنون ساعتها وقت گرانبهای خودتونو در سایتهای شرکتهای ریتیل مثل والمارت و بقیه برای جواب دادن به دهها و صدها سوال روانشناسی هدر دادید و نهایتا هم موفق به گرفتن مصاحبه نشدید.
برای من هم این قضیه همیشه سوال بود تا اینکه امروز متوجه شدم که این سوالها فوت کوزه گری داشته که ما نمیدانسته ایم!!

این سوالات توسط شرکتی به نام Unicru طراحی شده و تبادل نظر کارجویان بسیار در اینترنت مشخص کرده که دو نکته مهم در موفقیت در پاسخ دادن به این سوالات وجود داره:

1- پاسخ دادن سریع به سوالات. یعنی سوالات رو خوانده و روی آن فکر و تحلیل نکنید!! هر چه سریعتر به سوالات پاسخ دهید نرم افزار به حساب این میگذارد که شما کاملا به این جواب اعتقاد دارید و اصلا نیازی به فکر کردن به آن نداشته اید، تا احیانا پاسخی که فکر میکنید باید به سوال بدهید، بجای پاسخی که شخصا به آن معتقدید، را بدهید.

2- جواب سوالات رو فقط با Strongly Agree یا همان SA یا Strongly Disagree یا همان SD بدهید. از گزینه های میانه استفاده نکنید. صداقت در این کار اصلا مهم نیست چون اگه بخواهید زمان صرف کنید و صادقانه جواب بدید (زمان بیشتر و زدن گزینه های میانی تا به واقعیت خودتون نزدیکتر باشه)، بدون اینکه در آخر حتی متوجه بشید، در آزمون روانشناسی رد شده، تقاضای کار شما بصورت کاملا خودکار بایگانی شده و حتی به مسول استخدام ارجاع نخواهد شد!! و شما هم روزها و هفته ها به امید واهی اینکه با شما تماس خواهند گرفت، منتظر خواهید بود.

یک نکته بسیار مهم دیگر این هست که معمولا برای کتگوری های مختلف سوالات مختلفی دارند. مثلا برای مشاغل ریتیل یک سری سوالات و برای مشاغل اداری سری دیگر. بنابرین اگه یک بار به این سوالات جواب داده باشید و دوباره به مشاغلی در همان سری اپلای کنید، به احتمال زیاد بصورت اتوماتیک از همان آزمون استفاده کرده و اگه قبلا رد شده باشید، برای مشاغل جدید هم رد خواهید شد!! معمولا این آزمونها رو هر شش ماه یک بار تمدید میکنن. بنابرین اگه امروز شرکت کردید و رد یا قبول شدید، تا شش ماه نتیجه آن همان هست که هست. تنها راه حل این هست که اگه فکر میکنید قبلا خرابکاری کرده اید، برای مشاغل جدید با یک پروفایل تازه اپلای بکنید که دوباره امکان آزمون بهتون بده. بعضی سایتها موقع ثبت نام شماره سوشال رو هم میگیره که اگه اینجوری باشه، مطمئن نیستم بعدا سیستم میفهمه شما دو تا پروفایل دارید یا اینکه احتمالا چک نمیکنه. من که شخصا بعید میدونم چک کنه.

لینک مطلب:
http://hubpages.com/business/Unicru

خواهشا این رو با بقیه دوستان در گروههای دیگه به اشتراک بذارید چون بی نهایت نکته مهمی هست که برای من 5 سال طول کشید که متوجه بشم و البته زمانی که دیگه به دانستنش نیازی ندارم!!
پاسخ
دقیقا همینطوره که آقای یامی میگن... اتفاقا درسهای کالج هم یکجورائی تو چهارگزینه ایها که آیتم همه یا هیچکدوم یا اونی که میگه دوگزینه فلان و بیسار داره درسته.

راستی میتونید تو گوگل خیلی پاسخنامه ها را در بیارین. شاید pdf باشه ولی از زدن اون همه تست مزخرف و مهمتر اینکه بی هدف و غلط بهتره. مثلا گوگل کنید walmart application questions and answers
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، lighthouse ، alirezafarhang81 ، pishtaz611
دوستان عزیز،
اگر برای خودتون یا آشنایانتون به دنبال کار میگردید، من در منطقه ‎Rancho Bernardo‎ در نزدیکی سن دیگو یک کار در زمینه ‎Retail‎ (فروشگاه) سراغ دارم. حقوق مینیمم میدهند و بصورت تمام وقت استخدام میکنند. 40 ساعت در هفته نیاز دارند مگر اینکه خودتون کمتر بخواهید. معمولا هم کسی رو به این راحتی اخراج نمیکنند. اگر بخواهید با پرداخت حق بیمه میتونید از بیمه پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شوید. اگر تمایل داشتید، به من پیام خصوصی بدهید.
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
سلام دوست عزیز من در سانتاکلاریتا هستم و شدیدا نیاز به کار دارم من یک ماه اومدم زبانم هنوز زیاد خوب نیست میتونم اونجا کار کنم . من به همراه خانواده سه نفر هستیم اگر شرایط کار باشه میام اونجا فکر کنم توی سن دیگو باشه اگر اشتباه نکنم
با تلاش و پشتکار و اراده قوی و امید و هدف های متعالی میتوان به قله های پیشرفت و تکامل رسید. موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
کار پیدا کردن در آمریکا

کار پیدا کردن در آمریکا به خصوص در اوایل ورود به آمریکا برای بسیاری مانند پروژه ای می شود که تا مدتها روی آن وقت می گذارند. برخی سریع کار پیدا می کنند و برخی دیگر علیرغم داشتن تجربه زیاد در پیدا کردن کار موفق نمی شوند. آن دسته که در پیدا کردن کار موفق نمی شوند سعی می کنند بیشتر آن را به مسایل بیرونی مانند نداشتن مدرک از دانشگاههای آمریکا، تبعیض نژادی، دست کم گرفتن ایرانیان، روابط بد ایران و آمریکا و غیره ربط دهند. و تبعاً آنهایی که کار پیدا می کنند مهارتها و تجربیات خود را تاثیر گذار می دانند. اما آیا واقعا کدامیک از موارد در گرفتن کار در آمریکا تاثیرگذار است؟

مطابق با تجربیات و دانسته های فردی نگارنده، اگرچه تبلیغات موجود و روابط سالیان گذشته ایران و آمریکا ممکن است برخی تاثیرات منفی در ذهن آدمها ایجاد کرده باشد اما اکثر آمریکاییانی که وی با آنها سروکار داشته است نه تنها هیچ خصومت شخصی با ایرانیان از خود نشان نداده اند بلکه بسیار علاقمند به شنیدن تجربیات، داستان زندگی و دانستن بیشتر راجع به ایران و تاریخ قدیم و جدید آن هم بوده اند. آمریکا کشوری است پهناور و تشکیل شده از قومیتهای مختلف و آنطور که ممکن است بعضی ها فکر کنند جامعه آمریکا به دو گروه ایرانی ها و بقیه تقسیم نمی شود. افرادی که ما به آنها آمریکایی می گوییم و چندین نسل است که در آمریکا زندگی می کنند با پدیده مهاجرت آشنایی دارند چرا که به طور مرتب در روز با مهاجران قدیمی و جدید سرو کار دارند. پس دلیلی برای این وجود ندارد که آمریکاییها تبعیضی در دادن کار به ایرانیان قایل شوند. بماند که تبعیض قایل شدن در آمریکا جرم محسوب می شود و همه مواظبند که این اتفاق نیافتد. به یاد داشته باشیم که بخش خوبی از ایرانیان آمریکا را افراد موفق و با درآمد بالاتر از درآمد میانه آمریکا تشکیل می دهند و شما هم اگر بخواهید می توانید به سرعت در جامعه آمریکا پیشرفت کنید و موفق باشید. پس حتی اگر با کسی برخورد کردید که دیدید پیشداوری ممکن است راجع به ایرانی ها داشته باشد آن را با نحوه برخورد و منش خوب خود تغییر دهید و نگذارید که پیشداوری های قبلی شما در مورد آمریکاییها و نحوه برخورد آنها با ایرانیها در رفتار یا روحیه شما تاثیر بگذارد چرا که این مساله کار شما را مشکل تر می کند.

نداشتن مدرک از دانشگاههای آمریکا هم دلیل اصلی رد شدن رزومه نیست اگرچه داشتن مدرک از جایی که شرکتها آن را می شناسند به این مساله کمک می کند. اما واقعیت اینست که بعد از گذشت چندین سال از درس و دانشگاه تجربه کاری و تواناییها حرف اول را در بررسیها می زند و دانشگاه محل تحصیل در مرحله بعد قرار دارد چرا که در خود آمریکا هم همه از دانشگاههای هاروارد و استنفورد و برکلی و مشابه انها فارغ التحصیل نمی شوند. در آمریکا هزاران کالج و دانشگاه ایالتی و خصوصی وجود دارد که برخی از آنها قابل مقایسه با دانشگاههای ایران نیستند.
واقعیت کار پیدا کردن در آمریکا چیست؟

واقعیت قضیه اینست که آمریکا کشوری با اقتصاد آزاد و بر پایه رقابت می باشد. این رقابت در تمام زمینه ها از جمله بیزینس و کار پیدا کردن قابل مشاهده است و کسی در این رقابت پیروز خواهد بود که بتواند توجه دیگران را جلب و محصولات یا سرویس خود را بفروشد. پس اگر شما به دنبال کار پیدا کردن در رقابت با فردی هستید که در آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شده و فرهنگ اینجا را می شناسد و در صحبت کردن به زبان انگلیسی هم مشکلی ندارد، زمانی می توانید موفق شوید که خودتان و تجربه تان را به نحو موثری بفروشید.

هنگامیکه شما برای یک شغل رزومه می فرستید باید بدانید که رزومه شما با صدها و یا شاید هزاران روزمه دیگری که از تمام آمریکا برای آن شرکت فرستاده شده مقایسه می شود و شما بایستی در رقابت با آنها برای گرفتن شغل پیروز شوید. بسیاری از شرکتها از خدمات افراد یا شرکتهای استخدامی واسط ‎(Recruiters)‎ برای فـیـلـتــر کردن رزومه ها و پیدا کردن فرد مناسب استفاده می کنند. بسیاری از این افراد یا شرکتهای استخدام نفر از نرم افزار برای یافتن کلید واژه ها و فـیـلـتــرینگ اولیه روزمه های استفاده می کنند. علاوه بر آن این فرد ممکن است متخصص در زمینه کاری شما نباشد و روزمه ای که شما برایشان تهیه کرده اید صرفا لغاتی به زبان یونانی باشد که از آن سر در نمی آورد. بنابراین بسیار مهم است که چگونه روزمه خود را چیدمان می کنید و از چه کلمات و واژه هایی برای توصیف تجربیات خود استفاده می کنید. به یاد داشته باشید که رزومه برای شما مانند ویترین مغازه است که کمک می کند کسی به شما توجه بکند یا نه.

بسیاری از مواقع تجربیات شما بهتر و بیشتر از شغلی است که برای آن اقدام کرده اید. به یاد داشته باشید که شرکتها به دنبال استخدام فردی مناسب برای انجام کارهای ذکر شده در شرح کار ‎(job description)‎ هستند نه بیشتر و نه کمتر چرا که هم نمی خواهند پول بیشتری برای مهارت و تجربیات بهتر شما بپردازند و نه می خواهند کار به دلیل کم تجربگی شما لطمه بخورد. پس حتما تجربیاتی را در رزومه ذکر کنید که به شرح شغل ربط دارد و به شما برای گرفتن کار کمک می کند.

حال با توجه به موارد بالا اگر همچنان به فرمت ایران رزومه درست می کنید و یا نمی دانید برای شغل مورد نظرتان چگونه روزمه بنویسید پیشنهاد می کنیم حتماً از تجربیات یک فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید و اگر لازم است هزینه اش را بپردازید. البته بسیاری از ‎job‎ fairهایی که توسط ایالت یا کانتی برگزار می شود بخشهایی برای کمک به شما برای نوشتن یا بهبود رزومه تان دارد که به طور مجانی به شما توصیه هایی می کنند که می توانید آنها را نیز امتحان کنید.

یادتان باشد که فرستادن نامه پوششی ‎(Cover Letter)‎ به همراه رزومه مهم است. در این نامه به شغلی که برای آن درخواست می کنید و خلاصه ای از سوابق خود که شما را برای شغل مذکور واجد شرایط می کند اشاره کنید. مطمئن باشید که این نامه را برای شغل های مختلفی که برایشان رزومه می فرستید تطبیق دهید و از یک نامه برای شغلهای مختلف استفاده نکنید. اگر نمی دانید که این نامه را چطور بنویسید حتماً نمونه های موجود روی اینترنت را چک کنید و یا از خدمات یک فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، Sudeh ، pishtaz611




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان