کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
Emergency Room یا همان اورژانس در آمریکا
مراجعه به اورژانس برای اکثر تازه مهاجران امری احتناب ناپذیر است برای همین لازم دیدم تاپیکی با این عنوان ایجاد کنم تا دوستانی که خدایی ناکرده کارشان به این مراکز می افتد از قبل اطلاعات لازم را داشته باشند و اول از همه از تجربیات شخصی ام در این مورد شروع می کنم.

تجربه اول :

سال 2013 دوستی ایرانی که مشکل دیالیز داشت از تهران با من تماس گرفت و بابت آمدن به کالیفرنیا از من سوالاتی پرسید که با توچه به کمبود اطلاعاتم در این زمینه در آن زمان در حد توان راهنمایی اش کردم تا چند ماه بعد دوستانی که در شهر دالاس داشتم با من تماس گرفتند و گفتند این خانواده چهار نفره در ابتدای امر به آنجا مهاجرت کردند و از آنجایی که در آن زمان ایالت تگزاس بیمه رایگانی برای این گونه افراد نداشت دستور به من دادند تا هنگام ورود این خانواده به لس آنجلس در کنارشان باشم و بنده هم طبق وظیفه و شغل خودم پذیرفتم.

این خانواده به لس آنجلس آمدند و با یکی از دوستانم به استقبالشان رفتیم و آنها را به هتل رساندیم اما در حیاط هتل آقای خانواده که با مشکل دیالیز سالیان سال دست و پنجه نرم می کردند گفتند که بنده اگر تا چند ساعت دیگر دیالیز نشوم احتمال خطر مرگ برایم وجود دارد و ایشان را سریعا با ماشین خودمان به اورژانس بیمارستان دانشگاه UCLA بردیم و آنجا بدون اینکه راجع به مسائل مالی صحبتی شود ایشان را پذیرش کردند و سریعا کار دیالیز را روی ایشان انجام دادند و با توجه به وخامت حال ایشان که در 10 روز گذشته فقط 3 مرتبه آن هم با اذیت فراوان در تگزاس دیالیز شده بودند بمدت یک هفته در بیمارستان بستری شدند و خود مددکاران اجتماعی بیمارستان ترتیب بیمه شدن رایگان ایشان و خانواده شان را فراهم کردند بگونه ای که از آن پس ماشین دنبالشان می آمد و به مرکز دیالیز می بردشان و بعد از اتمام کار به خانه باز می گرداندشان و حتی یک سنت همه از ایشان نگرفتند.

تجربه دوم :

سال 2014 میزبان و راهنمای خانواده ای سه نفره در لس آنجلس بودم که بچه کوچکشان (2 ساله) شبی حدود ساعت 11 شب تب شدیدی داشت و با من تماس گرفتند که چه کنیم؟ بنده بهمراه همان دوستم که در تجربه اول کمکم کردند بدنبالشان رفتیم و به همان اورژانس مراجعه کردیم و خوشبختانه در این مورد هم درمان روی کودک انجام شد ، سنتی دریافت نشد و بیمه بطور کاملا رایگان دریافت شد.

تجربه سوم :

امروز میزبان دوستی بودم که فقط 2 روز بود از ایران به آمریکا مهاجرت کرده است و برای دریافت شماره سوشیالی که دیروز اقدام کرده بودیم قرار داشتیم که وقتی به محل اقامتشان برای همراهیشان مراجعه کردم متوجه شدم درد عجیبی از دیشب در پشتش (حدس زدم کلیه باشد) دارد و از آنجاییکه تجربه خانوادگی در این درد دارم سریعا پس از دریافت شماره سوشیال به بیمارستانی کوچک در منطقه Northridge رفتیم و پس از پذیرش (صرفا گفتن شفاهی مشخصات فردی مثل اسم و تاریخ تولد و آدرس محل سکونت) آزمایشات ادرار ، خون انجام شد و بخاطر شدت درد پس از تزریق دو واحد مورفین ، سی تی اسکن انجام شد تا علت واقعی درد مشخص شود و بعد از سی تی اسکن پزشک کره ای فوق العاده خوش برخوردی کاملا برای ما توضیح دادند که مشکوک به سنگ کلیه هستند و جواب سی ای اسکن که حدود یک ساعت طول می کشه نتیجه را روشن خواهد کرد که متاسفانه طبق پیش بینی خودم همین مشکل بود و سنگی به قطر 7 میلی متر پس از عبور از کلیه در لوله های رابط بین کلیه و مثانه در آخرین فیـلتر آن گیر کرده بود که به توصیه پزشک بایستی صرفاً با آشامیدن مایعات و پله نوردی رو به پایین آن را دفع کند و پس از دریافت بیمه به پزشک اورولوژیست برای تورم کلیه اش مراجعه نماید.
لازم به توضیح است که وقتی شماره سوشیال این دوست را از ما خواستند با توجه به اینکه آن را گرفته بودیم ولی تا زمان دریافت بیمه صلاح نبود به آنها این شماره را اعلام کنیم و نکردیم و از بیمارستان مرخص شدیم بدون پرداخت حتی یک سنت!!! و ضمناً بخیه ها را هم نکشیدند!!!!

هر کدام از دوستان که تجربه مشابهی از Emergency Room یا اورژانس دارند لطفا با ما به اشتراک بگذارند.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: barfi1 ، feidom30 ، Danoosh ، Aries_son ، shahab2000 ، behzadb57 ، asbebarfi
شما از مهمترین موضوع یعنی درامد-حساب بانگی و دارائی(خانه و ماشین) بیمارها اطلاعاتی ندادید.فکر میکنم پن.هن.ده بودند که براشون رایگانه.
تاجائیکه بنده دیدم و شنیدم اینجا برای افراد عادی اصولا در بدو ارائه سرویس هیچ صحبتی از پول نمیکنند ولی از شش ماه بعدش بیل باران شروع میشه. بمحض اینکه سوشال و دارایی بیشتر ازپاورتی لاین (خط فقر) شناسائی بشه در صورت اظهار قبلی عدم درآمد حتی احتمال داره با جریمه روبرو شویم. البته من شنیدم اگر همان بیمارستان دولتی که پرونده قدیمی دارید برید رایگانه.UCLA اموزشی دولتیه مثل بیمارستان میلاد با انتظار طولانی ولی اکونومی. اینها همه شنیده هاست تجربه نداشتم خدا را شکر
یک روایت(!): پدر دوستم هفت سال پیش باسرطان اینجا فوت کرد.زمانیکه دوفرزند کم سن و سال و مدرسه ای و خانم فقط خانه دار و کلاخانوار بی درآمد بود و همچنانم هست.هنوزم بعد از هفت سال باوجود مدیکل کاورج برای بازماندگان بیل بیمارستان میاد و اینها نتوانستند نه پرداخت و نه ویو کنند.

در مورد آمبولانس: دوست دیگرم درحالت اورژانس تصادفی به 911 زنگ زد که امبولانس پارامدیک بفرستند انها امدند و داشتند میبردند که دوستم از هزینه پرسید.گفتند نرخ ثابت امبولانس 1200$ بعلاوه مابلج.بیمه فقط تابخشی را پوشش میده.درنتیجه دوستم اوبر گرفت خودش رفت.
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، Ali Sepehr ، behzadb57
خدمتتون عرض کنم که هر سه تجربه برندگانن لاتاری بودند و چون درآمدشون به حد مورد نظر نرسیده بود بیمه Medi-cal گرفتند که موارد اورژانس رو حتی تا سه ماه قبل از صدور بیمه نامه به رایگان کاور می کنه. بله صورتحساب رو بعدا می فرستند که اون هم راههایی برای عدم پرداختش یا حتی پرداخت ماهیانه 50 دلار رو فقط داره.

مهم اینه که اینجا توی آمریکا تن آدمی شریف است به جان آدمیت ، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت که متاسفانه توی مملکت خودمون اینجوری عوض شده که میگه تن آدمی شریف است به جان آدمیت؟ نه ، همین لباس زیباست نشان آدمیت...

موقع اورژانس حتی اگر شما مهاجر غیرقانونی هم باشید بیمارستان موظفه شما رو خوب کنه و بفرسته بیرون.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، Danoosh
اینکه میگویند هزینه آوژانس در آمریکا بسیار زیاد است
با انسانیت در آمریکا مغایرت ندارد ؟؟؟
آیا واقعا برای بردن بیمار در وضعیت اوژانسی
چند صد دلار باید پرداخت ؟؟
اگر در حین رانندگی فوت کرد آیا غرامت میشه گرفت ؟
اصلا اگر بدلیل کارهای دکتر بیمار فوت نماید آیا میشه غرامت گرفت و حدود غرامت چقدر است ؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-12-23 ساعت 14:51)ferimohajersara نوشته:  اینکه میگویند هزینه آوژانس در آمریکا بسیار زیاد است
با انسانیت در آمریکا مغایرت ندارد ؟؟؟
آیا واقعا برای بردن بیمار در وضعیت اوژانسی
چند صد دلار باید پرداخت ؟؟
اگر در حین رانندگی فوت کرد آیا غرامت میشه گرفت ؟
اصلا اگر بدلیل کارهای دکتر بیمار فوت نماید آیا میشه غرامت گرفت و حدود غرامت چقدر است ؟؟

انسانیت یک بحثه هزینه مالی زندگی هم یک بحث و من فکر نکنم انسانیت این باشه که مجانی همه کار براتون کنند ولی انسانیت اینه که اول مشکل اورژانسیتون رو حل کنند بعد حرف پول رو بزنند.

بله اگر کسی توی کار خودش اشتباه کنه باید غرامت پرداخت کنه که بیمه های مسئولیت کارشون همینه.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان