کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هشدارها و نکاتی که قبل از ثبت نام باید در نظر داشته باشید
Exclamation 
.
در این تاپیک موارد مهمی که قبل از ثبت نام باید آگاه باشید قرار میگیرید.
.
تشکر کنندگان: نسل سوخته ، victor2016 ، taherifar ، Ramkal ، baran21 ، ostokhan
.
از عکس دوره قبل برای ثبت نام در دوره جدید استفاده نکنید!



برخلاف دستورالعمل های قبلی، در دستورالعمل DV-2018 بند جدیدی بشرح زیر اضافه شده است که طبق آن استفاده مجدد از عکس ارائه شده در آخرین دوره لاتاری، برای ثبت نام در دوره جدید، موجب رد صلاحیت متقاضی خواهد شد.

صفحه 3 بند 7:
Submitting the same photograph that was submitted with last year’s entry (DV-2017) will result in disqualification.

بالای صفحه 6:
Submitting the same photograph that you submitted with last year’s entry will result in disqualification.


در دوره های گذشته استفاده از عکسهای دوره های قبل معمولاً مشکلی ایجاد نمی کرد و حتی افرادی بودند که با عکس تکراری برنده شدند و ویزا دریافت کردند ولی با توجه به این بیانیه رسمی جدید، توصیه می شود از عکس دوره قبلی (DV-2017) برای ثبت نام استفاده نکنید.

البته بصورت دقیق مشخص نشده است که بررسی و رسیدگی به این مورد در کدام مرحله از پروسه لاتاری انجام میگیرد و همجنین فقط عکس آخرین دوره مورد بررسی قرار میگیرد یا اینکه عکس تمام دوران قبلی را شامل می شود ولی بهتر است عکس جدید برای ثبت نام دوره DV-2018 تهیه کنید. (طبق دستورالعمل رسمی عکس متعلق به 6 ماه اخیر باشد)
.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

.
تأثیر زمان ثبت نام در قبولی


⚠️ زمان ثبت نام در لاتاری، تأثیری در احتمال برنده شدن ندارد و تمام افرادی که در بازه زمانی مشخص شده ثبت نام کنند، از احتمال قبولی یکسانی برخوردار خواهند بود.

⁉️ شایعاتی نظیر "ثبت نام زودتر، باعث افزایش شانس قبولی می شود" اکثراً از مشکل بوجود آمده در دوره DV-2012 سرچشمه می گیرد. در آن دوره بعلت خطای کامپیوتری پیش آمده، 90 درصد انتخاب شدگان، افرادی بودند که روز اول و دوم بازه زمانی، ثبت نام کرده بودند! این موضوع بعداً بخاطر عدم انتخاب تصادفی برندگان و ناعادلانه بودن لاتاری، منجر به ابطال و برگزاری مجدد لاتاری DV-2012 گردید.

? در دیاگرامهای زیر، تاریخ ثبت نام برندگان لاتاری دوره DV-2015 و DV-2016 نمایش داده شده است.
همانطور که مشاهده میکنید، تعداد ثبت نام در روزهای مختلف که منجر به قبولی شده است، تقریباً با هم برابرند. به جز دو مورد:
1. در روز اول ثبت نام میانه روز شروع شده و در روز آخر هم میانه روز پایان می یابد. بنابرین تعداد ثبت نام در روز اول و آخر تقریباً نصف سایر روزها میباشد.
2. به علت اینکه اکثر شرکت کنندگان، ثبت نام خود را در روزهای پایانی انجام می دهند، تعداد ثبت نام در هفته پایانی نیز چند برابر روزهای عادی می باشد.

✅ بنابرین عجله نکنید و پیش از ثبت نام در لاتاری، با دقت و حوصله، شرایط، مزایا و معایب و ریسکهای احتمالی ثبت نام و مهاجرت را بررسی نمایید. همچنین با توجه به احتمال بروز اختلال و قطعی در سیستم ثبت نام، توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید.



.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

تشکر کنندگان: mrticoen ، matin.sh ، milade ، pishtaz611 ، ghasoo ، behbod ، victor2016 ، shanks ، barsa ، j@vad ، copol ، samane1363 ، taherifar ، Ramkal ، ostokhan
.
نکاتی که هنگام ثبت نام توسط شخص ثالث باید توجه شود


⚠️ ثبت نام خود و خانواده تان را شخصاً انجام دهید. فرم ثبت نام طوری طراحی شده است که عموم افراد بدون نیاز به وکیل یا مشاور و فقط با آشنایی جزئی با انگلیسی و مطالعه دقیق دستورالعمل رسمی، بتوانند به تنهایی فرم ثبت نام را بصورت کاملاً رایگان تکمیل و ارسال کنند.

⚠️ چنانچه خودتان قادر به ثبت نام نیستید و قصد دارید از اشخاص ثالث کمک بگیرید، موارد زیر را حتماً رعایت کنید:
1. اطلاعات کامل خود را در اختیار افراد ناشناس و بدون صلاحیت قرار ندهید.
2. ثبت نام باید در حضور شما انجام شود و شما اطلاعات وارد شده را قبل از ثبت نهایی مرور و تأیید کنید. همچنین از ثبت نام آنلاین و غیر حضوری توسط اشخاص ثالث اکیداً خودداری کنید.
3. ایمیل وارد شده در فرم ثبت نام باید در اختیار شما بوده و تا پایان دوره به آن دسترسی داشته باشید. بنابرین مطمئن شوید ایمیل وارد شده متعلق به شماست.
4. از صدور تأییدیه اتمام ثبت نام مطمئن شوید و کد تأییدیه (کانفرمیشن نامبر) و همچنین نام کامل، تاریخ تولد و ایمیل وارد شده در فرم ثبت نام را حتماً یادداشت کنید.
5. یک نسخه الکترونیکی یا چاپی از صفحه تأییدیه و اطلاعات وارد شده در ثبت نام تهیه کنید. (بصورت پرینت یا ترجیحاً بصورت PDF)

⚠️ بعضی از مواردی که ممکن است در صورت عدم رعایت موارد فوق، توسط شخص ثالث رخ دهد:
1. عدم ثبت نام واقعی و یا عدم دقت در ورود اطلاعات یا ثبت نام با اطلاعات اشتباه
2. عدم ارائه کانفرمیشن نامبر یا ارائه کانفرمیشن نامبر جعلی (جهت اخاذی در صورت قبولی)
3. ورود ایمیلی غیر از ایمیل متقاضی (جهت سلب امکان بازگردانی کانفرمیشن نامبر توسط متقاضی)
4. ثبت نام تکراری (که موجب رد صلاحیت متقاضی خواهد شد)
6. سوءاستفاده از اطلاعات ارائه شده جهت دسترسی به فرم DS-260 در صورت قبولی متقاضی یا مکاتبه با KCC از جانب متقاضی یا موارد دیگر

.
.
از ثبت نام بدون داشتن شرایط و هدف خودداری کنید


‼️ در صورت انتخاب شدن در لاتاری، تنها چیزی که بدست خواهید آورد، امکان درخواست ویزای مهاجرتی DV می باشد که تنها حدود نیمی از برندگان لاتاری موفق به دریافت ویزا شده و تعدادی از برندگان علیرغم صرف هزینه و وقت و انرژی، از دریافت ویزای مهاجرتی محروم خواهند شد.

⚠️ بنابرین اگر شرایط، تمکن مالی کافی و برنامه ای برای مهاجرت و زندگی در آمریکا ندارید، صرفاً بخاطر رایگان بودن، در لاتاری ثبت نام نکنید چون ممکن است در طول پروسه و حتی بعد از مهاجرت، باعث ضررهای مادی و معنوی جبران ناپذیری شود.
.
تشکر کنندگان: m_ganj ، Saman1989 ، shanks ، j@vad ، taptan ، amin arefi ، samane1363 ، taherifar ، Ramkal ، peyman b ، ostokhan ، American Darlin
.
نکاتی در مورد تکمیل فرم ثبت نام


⚠️ پیش از ثبت نام، دستورالعمل رسمی را مطالعه کرده و از شرایط و نحوه ثبت نام آگاه شوید. همچنین به هشدارها و نکات ارائه شده در این تاپیک توجه کنید.

⚠️ ثبت نام فقط از طریق لینک زیر و بصورت کاملاً رایگان انجام می گیرد:
https://www.dvlottery.state.gov/

⚠️ در ساعات اولیه ممکن است اختلالاتی در سیستم ثبت نام رخ دهد.

⚠️ از لحظه ورود به فرم ثبت نام (کلیک بر روی Begin Entry)، فقط بمدت 60 دقیقه فرصت خواهید داشت تا ثبت نام را تکمیل کنید.
بنابرین قبل از شروع ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز را آماده کرده و با استفاده از Photo Tool موجود در صفحه زیر، از صحت مشخصات عمومی عکس مطمئن شوید:
https://travel.state.gov/content/visas/e...hotos.html

⚠️ برای بازگشت به مرحله قبل، حتماً بجای استفاده از کلید Back مرورگر، از کلید Go Back to Part 1 یا Go Back to Part 2 استفاده کنید.

⚠️ در صورت نیاز میتوانید با کلیک بر روی Cancel the Entry، از فرم ثبت نام خارج شده و بعداً ثبت نام کنید.

⚠️ تا زمانی که تأییدیه تکمیل ثبت نام (صفحه Submission Confirmation: Entry Received) را مشاهده نکردید، ثبت نام شما کامل انجام نشده است. بنابرین در صورتی که به دلایل مختلف موفق به مشاهده این صفحه و دریافت کانفرمیشن نامبر نشدید، باید مجدداً نسبت به ثبت نام اقدام کنید.
.




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان