کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
آیا ترامپ ضد مهاجرت است؟
این روزها پیام های زیادی از این دست به من می رسد و ابراز نگرانی های گاها غیر منطقی بی جواب می ماند. اما سوال مهمی که گمان کنم جواب دادن به آن لازم باشد همین است.

در طول مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب مردم آمریکا یکی از اصلی ترین چالش ها بحث مهاجرت بود و معضل مهاجران غیرقانونی فاقد مدرک (Undocumented Immigrants) از بحث های داغ بوده است و وی قول داد ۱۱ میلیون مهاجر فاقد مدرک را به کشورهای خود دیپورت کند.

از برنامه های مهاجرتی انسان دوستانه ای که در زمان پرزیدنت اوباما اجرایی شد می توان به

DAPA (Deferred Action for Parents of Americans and Lawful Permanent Residents)
و همچنین
DACA (Deferred Action for Childhood Arrivals)

اشاره کرد که به مهاجران فاقد مدرک در شرایط خاصس این اجازه را می دهد برای مدتی محدود اجازه کار دریافت کنند و از دیپورت شدن آنها جلوگیری شود.

بعضی ها بر این باورند با تغییر رییس جمهوری ایالات متحده از بانک اطلاعاتی که با ایجاد این برنامه ها در اختیار دولت قرار گرفت ، رییس جمهور جدید می تواند علیه این افراد استفاده کند و آنها را به کشورهای خود بازگرداند.

علاوه بر این دونالد ترامپ علاقه ای به پذیرش پناهندگان سوریه ای که در انتظار دریافت پناهندگی ایالات متحده بودند و هستند را ندارد و آنها را خطری علیه ایالات متحده می داند و از آنجاییکه به وی به افراط معروف است با این ایده سخن از ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده آورد که در واقع منظور وی پناهندگان سوری هستند.

یکی دیگر از برنامه های اصلاح مهاجرتی دونالد ترامپ احداث دیواری بزرگ در مرز مکزیک است و به گفته وی هزینه حدود ۸ میلیارد دلاری آن را مکزیک باید پرداخت کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا از این طریق جلوگیری شود.

این اصلاحات مورد نظر رییس جمهور منتخب بیشتر بخاطر برنامه هایی است که هزینه سنگینی را بدوش دولت آمریکا می اندازد و یا امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می کند و بنظر نمی رسد خللی در روند پذیرش متقاضیان ویزای تنوع فرهنگی یا به اصطلاح لاتاری ایجاد کند.

حال باید اوضاع آینده را رصد کرد و دید قرار است چه بر سر سیستم بقول کارشناسان معیوب مهاجرتی ایالات متحده بیاید.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
با سلام خدمت اعضای محترم و مدیر ارشد مهاجرسرا ، آیا میشه با این دید به قضیه نگاه کرد که حتی بدون تصویب قانون بر ضد مسمانان برای مهاجرت چه قانونی چه غیرقانونی ، ایالت هایی که ترامپ توی اونا برنده شده ممکنه مردم رفتارهای نامناسبی با مهاجران خاورمیانه داشته باشند و تحت تاثیر جو روانی حرفای ترامپ برای زندگی مهاجران مشکل ایجاد کنند؟! با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، khatarnak ، Reb
(2016-11-13 ساعت 01:34)M.shokoohi نوشته:  با سلام خدمت اعضای محترم و مدیر ارشد مهاجرسرا ، آیا میشه با این دید به قضیه نگاه کرد که حتی بدون تصویب قانون بر ضد مسمانان برای مهاجرت چه قانونی چه غیرقانونی ، ایالت هایی که ترامپ توی اونا برنده شده ممکنه مردم رفتارهای نامناسبی با مهاجران خاورمیانه داشته باشند و تحت تاثیر جو روانی حرفای ترامپ برای زندگی مهاجران مشکل ایجاد کنند؟! با تشکر

این احتمال هست و محتمل هم هست اما میتونم ارجاعتون بدم به صحبت برنی سندرز بعد از ریاست جمهوری ترامپ :
"ترامپ اگر بخواهد کار اشتباهی در قبال مسلمانان، زنان و همجنس‌گرایان بکند و مردم را علیه آنان تحریک کند، آن‌گاه ما بدترین کابوس شبانه‌اش خواهیم شد."
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، M.shokoohi ، m_vaziran ، battosai ، kasra ، pishtaz611
اول از همه باید بگم که بعضی مردم قبل از اینکه ترامپ رییس جمهور بشه نژاد پرست بودن و با رییس جمهوری ترامپ هیچی عوض نمیشه اونایی که نژاد پرست بودن همونطوری که بودن میمونن و اونایی هم که نبودن همونطوری که بودن میمونن بنده خیلی هاشون رو دیدم ولی اشتباه خیلی ها اینه که فکر میکنن تمام کسایی که ترامپ رو حمایت میکنن نژاد پرست هستن یا خواهند شد خیر ترامپ توی خیلی از ایالت ها برنده شد فقط یه خاطر اینکه خیلی مردم نمیخواستن کلینتون برنده بشه این دلیلی بر نژاد پرستی نیست و یا اینکه حرف های republic ها بیشتر موافق بودن .
مشکل اینه که اینجا خیلی ها ممکنه از شما بدشون بیاد مثلا به خاطر اینکه انگلیستون خوب نیست میشه این رو نژاد پرستی دونست؟ نه ، من از خیلی از فیلیپینی ها اینجا بدم میاد که توی هتل هستن به خاطر اینکه باید هزار بار تکرار کنم چیزی رو که میخوام اما کلی دوست فیلیپینی هم دارم. یا خیلی از دوستای من از خیلی از ایرانی ها بدشون میاد چون نمیتونن بفهمن چی میگن یا انگلیسیشون خیلی بده من خودم از خیلی از مردم بدم میاد سیاه پوست ها اسیایی ها مکزیکی ها و صد البته سفید پوست ها و همشون هم یه دلیل خوبی دارم براش. یکی از دوستان خیلی نزدیک بنده به ترامپ رای داد فقط به خاطر اینکه از ادم های دینی بدش میومد ( هم مسلمان هم مسیحی و هر چیز دیگه ای) البته از دینی منظورم اینه که توی خیابون مثلا با لباس سفید عربی راه میرن یا مسیحی هایی که شعار بر علیه LGBT میدن نه ادم های معمولی که کاری به کار کسی ندارن و اصلا نمیدونی دینشون چی هست راستش رو بخواید بنده هم از این ادما خوشم نمیاد (با اینکه اینجا ازادی هست و هرکی هرکاری بخواد ازاده بکنه)

در کل ترامپ هیچ چیزی رو عوض نمیکنه مگر اینکه اونایی رو که رفتارشون نشون میده شدیدا مذهبی هستن رو بندازه بیرون یا نزاره وارد بشن که به نظر من کار درستی میکنه چون یکیشون رو خود بنده اینجا دیدم هر سال 200 هزار دلار میبره ایران و میده به مرجع تقلیدش و اینجا مسجد باز کرده و هی به مردم میگه این بده اون بده و کلا همه چیز بده یکی نیست بگه شما توی امریکا چکار میکنی.

ترامپ یه ادم معمولی هست مثل بقیه ، از ادم هایی که امریکایی رفتار نکنن یا انگلیسی حرف نزنن بدش میاد ولی میشه گفت نژاد پرست هست ؟ نه ایا جلوی ورود خیلی از مسلمون ها رو میگیره؟ اگر شدیدا مذهبی باشن اره و کار خوبی هم میکنه ایا جلوی ورود مهاجر های سوریه ای رو میگیره؟ اره و این کمک میکنه به ازاد شدن وقت خیلی از مامورهایی که background check انجام میدن که یجورایی برای بقیه مهاجر ها خوبه ، ایا مکزیکی های غیر قانونی رو از کشور میکنه بیرون؟ اره و کار خوبی هم میکنه غیر قانونی ها جاشون اینجا نیست و اینا همون هایی هستن که جلوی پول در اوردن خیلی ها رو گرفتن چون به جای اینکه مثلا 20 دلار برای یه کاری بگیرن 5 دلار میگیرن و کار رو انجام میدن. ایا خیلی از مسلمون ها رو از کشور بیرون میکنه؟ تا وقتی که نیان وسط خیابون شروع کنن به نماز خوندن ، نه چون قیافه ادم هیچ وقت داد نمیزنه دینش رو مگر اینکه خود اون شخص بخواد ولی سوال اخر ایا کاری با مسیحی هایی که خیلی مذهبی هستن داره؟ به احتمال زیاد نه اما خوب همه جیز نمیتونه پرفکت باشه میتونه ؟ Smile

در کل میخوام بگم بنده توی یکی از امریکایی ترین (میخواستم بگم نژاد پرست ترین اما همونطور که گفتم اسمش رو نمیشه گذاشت نزاد پرستی) شهر زندگی میکنم و بیشتر دوستام هم به ترامپ رای دادن اما تا وقتی که مثل خودشون رفتار کنی و کاری به کار کسی نداشته باشی رفتارشون عالی هست و تازه با اینکه میگن فرهنگ ایرانی یه جیز دیگه هست والا بنده از وقتی که فرهنگ امریکایی رو هدفم قرار دادم زندگیم بهتر شده.

و در اخر ضد مهاجرت؟ نه. ضد امریکایی نبودن؟ اره
اولش سخته اما خودت رو نباز باهاش بجنگ
پاسخ
تشکر کنندگان: hesgan ، storagemeter ، sahar2016 ، battosai ، Ali Sepehr ، khatarnak ، zamini1975 ، tamoko89 ، pishtaz611
بعضی ها بر این باورند با تغییر رییس جمهوری ایالات متحده از بانک اطلاعاتی که با ایجاد این برنامه ها در اختیار دولت قرار گرفت ، رییس جمهور جدید می تواند علیه این افراد استفاده کند و آنها را به کشورهای خود بازگرداند.

علاوه بر این دونالد ترامپ علاقه ای به پذیرش پناهندگان سوریه ای که در انتظار دریافت پـنـاهــندگی ایالات متحده بودند و هستند را ندارد و آنها را خطری علیه ایالات متحده می داند و از آنجاییکه به وی به افراط معروف است با این ایده سخن از ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده آورد که در واقع منظور وی پناهندگان سوری هستند.






با عرض سلام و ادب و احترام، یه سوال داشتم تقریبا در همین خصوص.
از وقتی ترامپ روی کار اومد، یه مقدار ویزا دادن مشکل شده، یکی از بستگان که توی امریکا زندگی میکنن،به تازگی بچه دار شده، و مادر اون خانم میخواستن با ویزای توریستی برن اونجا و یه مدت از دخترشون پرستاری کنن. اما توی سفارت ازشون پرسیدن که تا به حال امریکا رفته یا نه ، و ایشون هم جواب دادن نه، و بعد یه نامه سفید (یا یه همچین چیزی) بهشون دادن. و بهشون گفتن متاسفانه ویزا بهشون تعلق نمیگیره!
حالا سوال من اینه که ممکنه این ممنوعیت ورود برای برندگان لاتاری هم باشه، یا نه?
ممنون میشم پاسخ بدین.
پاسخ
تشکر کنندگان: khatarnak ، pishtaz611
(2016-11-28 ساعت 04:47)باران.ح نوشته:  بعضی ها بر این باورند با تغییر رییس جمهوری ایالات متحده از بانک اطلاعاتی که با ایجاد این برنامه ها در اختیار دولت قرار گرفت ، رییس جمهور جدید می تواند علیه این افراد استفاده کند و آنها را به کشورهای خود بازگرداند.

علاوه بر این دونالد ترامپ علاقه ای به پذیرش پناهندگان سوریه ای که در انتظار دریافت پـنـاهــندگی ایالات متحده بودند و هستند را ندارد و آنها را خطری علیه ایالات متحده می داند و از آنجاییکه به وی به افراط معروف است با این ایده سخن از ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده آورد که در واقع منظور وی پناهندگان سوری هستند.






با عرض سلام و ادب و احترام، یه سوال داشتم تقریبا در همین خصوص.
از وقتی ترامپ روی کار اومد، یه مقدار ویزا دادن مشکل شده، یکی از بستگان که توی آمریکا زندگی میکنن،به تازگی بچه دار شده، و مادر اون خانم میخواستن با ویزای توریستی برن اونجا و یه مدت از دخترشون پرستاری کنن. اما توی سفارت ازشون پرسیدن که تا به حال آمریکا رفته یا نه ، و ایشون هم جواب دادن نه، و بعد یه نامه سفید (یا یه همچین چیزی) بهشون دادن. و بهشون گفتن متاسفانه ویزا بهشون تعلق نمیگیره!
حالا سوال من اینه که ممکنه این ممنوعیت ورود برای برندگان لاتاری هم باشه، یا نه?
ممنون میشم پاسخ بدین.

این ربطی به ترامپ نداره چون ترامپ هنوز روی کار نیومده یک ماه دیگه میاد... و اون برگه سفید هم باید ببینید چی هست خیلی از این برگه سفید ها توش نوشته باید کلیر بشن و چند هفته طول میکشه بعضی هاش هم نوشته که به خاطر این دلیل و این دلیل ویزا رد شده اگر اولی هست که معمولیه اگر دومی خب ببینید چرا رد شده درخواست ویزا...
"حالا سوال من اینه که ممکنه این ممنوعیت ورود برای برندگان لاتاری هم باشه، یا نه?" والا ممنوعیت ورودی فعلا وجود نداره پس سوالتون رو نمیشه جواب داد.
اولش سخته اما خودت رو نباز باهاش بجنگ
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، Ali Sepehr ، khatarnak ، pishtaz611
با عرض سلام و خسته نباشید تشکر از این که به مشکلات مردم رسیدگی میکنین ببخشید من یک سوال داشتم در مورد رفتن به ایران من افغان هستم ویک سال میشه امریکا امدم الان گرین کاردتم تازه امده میخوام برم ایران دیدن پدر و مادرم میخواشتم بدونم برای برگشتم به امریکا برایم مشکلی پیش میاد یا نه اگه میشه راهنمایی بکنین ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
اقدام عجیب ترامپ در نخستین روز کاری؛

برکناری همه سفرای آمریکا

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نوشت: ترامپ از همه سفیران آمریکا در کشورهای سراسر جهان که باراک اوباما رئیس جمهور قبلی، آنها را منصوب کرده بود خواسته بود تا ظهر روز بیستم ژانویه از سمت های خود کنار بروند

متقاضيان ويزاي امريكا گيج و متحير
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
سلام دوستان عزیز
من و خانمم دیروربا گرین کارت وارد آمریکا شدیم
هیچ مشکلی هم نداشتیم و خیلی برخوردخوبی هم داشتند اصلا هم سوال و جواب نکردن.
تازه چند تا هم وکیل بصورت داوطلب در فرودگاه نشسته بودن که اگر مشکلی برای مهاجرها بوجود اومد بصورت رایگان کمک کنند.
شاد باشید و سلامت
شماره كيس: **64///مصاحبه: 8 جولای./// آپديتها: ١٣ و ١٤ جولاي، ٢٠ جولاي، ٧ آگوست،10 آگوست، ١٣ آگوست///كلير: ١٤ آگوست/// تعداد افراد: ٢نفر ///محل مصاحبه: ابوظبی. /// وضعيت: سربازي س. ///شغل خصوصي.
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، m_vaziran ، foruzanfar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان