کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
قوانین مهاجرسرا (تلگرام)
توافق‌نامه استفاده از سایت

کاربران مهاجرسرا تنها در صورت موافق بودن با مقررات زیر مجاز هستند در مهاجرسرا ثبت نام کنند و/یا به فعالیت ادامه دهند. نقض هر یک از موارد می‌تواند منجر به واکنش از طرف گروه مدیران (به صورت ویرایش یا حذف مطالب، امضا یا رتبه‌بندی‌ ها ، تغییر نام کاربری، قطع دسترسی کاربر و غیره) گردد.

مهاجرسرا در ویرایش و تغییر این قوانین آزاد است. اعضا موظفند برای آگاهی از آخرین تغییرات در مقررات، به طور مرتب صفحه قوانین را مرور کنند و ندانستن قوانین جدید یا تغییر یافته، عذر موجه در توجیه عمل خلاف مرتبط با آن، محسوب نمی شود. ادامه فعالیت هر کاربر در سایت تنها به شرط قبول قوانین جدید مجاز خواهد بود.

۱- مهاجرسرا محلی جهت تبادل اطلاعات در رابطه با اخذ ویزا و مهاجرت قانونی به کشورهای مختلف است. استفاده از این محموعه برای منظورهای دیگر غیر از آن چه در این قوانین آمده باشد مجاز نیست.

۲- لازم است کاربران هنگام ثبت نام ، عبارت مناسبی به عنوان نام کاربری خود انتخاب نمایند. استفاده از نام‌های سیاسی و غیر اخلاقی ممنوع است.

۲- داشتن بیش از یک شناسه کاربری در مجموعه ممنوع است.

۴- کاربران می‌بایست به هنگام ارسال پیغام در از عبارات مناسب و محترمانه استفاده نمایند. پاسخهای ارسالی باید در ارتباط کامل با موضوع مورد بحث باشد. درد دل، کنایه، مطرح کردن سوال غیر مرتبط با موضوع و مواردی از این دست ممنوع است.

۵- کاربران می‌بایست به هنگام ارسال موضوع جدید از عنوانی مناسب استفاده نمایند. این عنوان می‌بایست در نشان‌دهنده محتوای آن موضوع باشد. استفاده از عنوان‌هایی مانند «درخواست کمک» یا «راهنمایی کنید» مجاز نیست. مدیران مجازند ارسال‌های مشکل دار را ویرایش یا پاک کنند.

۶- از مطرح نمودن گفتگو های یکســان در بخش‌های مختلف پرهیز کنید. در صورت مشاهده چنین مواردی گفتگو ها همگی پاک خواهد شد.
۷- کلیه مطالبی که مطرح می‌شوند می‌بایست به زبان فارسی نوشته شوند، مگر مطالبی که از یک منبع خارجی که به زبان دیگری است نقل قول شوند. ارسال مطالب به زبان ساختگی Fingilish یاPinglish اکیداً ممنوع می‌باشد.

۸- استفاده از قلم (فونت) با اندازه یا رنگ آزارنده (نظیر نوشته‌های درشت یا با رنگ خیلی تند) ممنوع است. استفاده بیش از معمول از علایم نقطه‌گذاری یا شکلک‌ها (آیکون‌ها) ممنوع است.

۹- ارسال مطالب سیاسی، تبلیغاتی و همچنین توهین به فرد، قشر یا ملیت خاص ممنوع است.

۱۰- بحث در مورد فیلترینگ اینترنت در کشورهای مختلف و روش‌های مقابله با آن اکیداً ممنوع است.

۱۱- انتشار شایعات یا اخبار غیر موثق ممنوع است.

۱۲- درج مطالب در خصوص روش‌های مهاجرت یا اخذ ویزا به روش‌های غیر قانونی یا غیر اخلاقی (نظر ازدواج صــــوری، جعل اسناد و غیره) ممنوع است.

۱۳- تبدیل محیط علمی مجموعه به محل حل اختلافات و بیان اظهار نظرهای شخصی ممنوع است. در صورت مشاهده ایجاد اختلاف و دعوا در یک بحث، پست‌های کاربران خاطی حذف و تاپیک به طور موقت یا دایم قفل می‌شود. تشخیص این موارد به عهده مدیران خواهد بود.

۱۴- ارسال متونی که صرفا برای تشکر، تبریک و احوال پرسی نوشته می‌شوند، ممنوع است و پاک خواهند شد.

۱۵- تمامی قوانینی که در مورد انتشار مطلب در مطرح شده است در خصوص امضای کاربران و آن چه در پروفایل خود می‌نویسند نیز حکمفرما است. در صورت مشاهدهٔ تخلف، مدیران سایت مجاز به حذف یا ویرایش امضای کاربر (بدون هماهنگی قبلی) خواهند بود. تشخیص نامناسب بودن امضا به عهده مدیران سایت است.


مدیریت مجموعه

۱۶- به جز در خصوص مسایل مدیریتی، مدیران سایت تفاوتی با دیگر کاربران ندارند. مهاجرسرا نمی‌تواند درستی نظرات یا نوشته‌های مدیران را بیش از نظرات یا نوشته‌های دیگر کاربران تایید یا تکذیب کند. تمامی نوشته‌ها و فعالیت‌های مدیران مشمول قوانین سایت می‌شوند.

۱۷- مدیران وظیفه‌ای در مورد پیدا کردن پاسخ سوال‌های دیگر کاربران ندارند. تنها وظیفه اضافی مدیران (در مقایسه با دیگر کاربران) نظارت بر اجرای درست قوانین توسط همه کاربران می‌باشد.

۱۸- مدیران وظیفه‌ای در مورد تغییر در ساختار کلی مجموعه یا امکانات آن را ندارند. تیم فنی مسئولیت چنین اقداماتی را بر عهده دارد.

۱۹- مسایل مدیریتی را به عهده مدیران بگذارید، در صورت مشاهده تخلف از سوی دیگر کاربران، موضوع را فقط از طریق پیغام خصوصی با مدیران درمیان گذاشته و آن را گزارش کنید.

۲۰- مدیران دسترسی لازم برای تغییر در گفتگو ها را دارند و برای اقدامات مدیریتی ملزم به جواب پس دادن به کاربران متخلف نیستند.

۲۱- در صورتی که از حذف و یا ویرایش پست خود توسط یکی از مدیران گله‌مند هستید، موضوع را از طریق پیام خصوصی با یکی از مدیران ارشد و یا مدیران کل در میان بگذارید تا رسیدگی شود.


حق تکثیر

۲۲- هیچکدام از کاربران سایت حق ندارند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، موجودیت الکترونیکی که مالکیت آن در اختیار فرد دیگری است، بدون رعایت «قوانین توزیع و انتشار» آن موجودیت، منتشر کنند. مرجع تشخیص مصداق عبارات «مستقیم» و «غیر مستقیم» مدیران هستند.

۲۳- در صورتیکه مالک (نویسنده، مترجم، توسعه‌گر و...) یک موجودیت الکترونیکی (مقاله، خبر، گزارش، اجزاء نرم افزاری، عکس و...)، قاعده خاصی برای انتشار تمام یا بخشی از محصولاتش مشخص نکرده‌است، ذکر نام (به شکلی که قابل درک و پیگیری باشد) یا لینکی که مخاطبین را به صفحات وب وی راهنمائی کند الزامی است.

۲۴- حق تکثیر تمام مطالب و تصاویری که در انجمن مهاجرسرا منتشر می‌شود (اعم از نوشته‌های کاربران در انجمن‌ها و غیر از آن) برای مهاجرسرا محفوظ است. کپی این مطالب به صورت الکترونیکی یا مکتوب یا به هر طریق دیگر تنها با ذکر دقیق و اجازه نامه رسمی منبع مجاز است. مهاجرسرا حق تکثیر این مطالب و تصاویر (به هر شکل و بنا بر صلاحدید خود) را محفوظ می‌دارد.

تکذیبنامه (سلب مسئولیت)

۲۵- مسئولیت مطالب ارسال شده توسط کاربران به عهده خود ایشان بوده و لزوماً مورد تایید مسئولین مهاجرسرا نیست. مهاجرسرا نمی‌تواند صحت قانونی مطالبی که توسط کاربران در این مجموعه مطرح شده را تایید یا تکذیب کند.

۲۶- مسئولیت کلیه فایل‌هایی که در نوشته‌ها ضمیمه شده‌اند به عهده خود کاربران بوده و مهاجرسرا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آلوده بودن آن‌ها ندارد.

۲۷- مسئولیت کلیه مطالب یا فایل‌هایی که لینک آن‌ها در نوشته‌ها یا امضا یا صفحه کاربری اعضا وجود دارد با کاربر مربوطه بوده و مهاجرسرا مسئولیتی در قبال صحت یا آلوده نبودن آن‌ها ندارد.

۲۸- مهاجرسرا مسئولیتی در قبال حملات نفوذگرانه‌ای که ممکن است منجر به فاش شدن اطلاعات کاربران بشود بر عهده نمی‌گیرد. مسئولیت عواقب ناشی از پیروی از توصیه‌های ارائه شده توسط کاربران در مهاجرسرا با خود فرد خواهد بود و مهاجرسرا در این خصوص سلب مسئولیت می‌نماید.

۲۹- مهاجرسرا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت بروز خرابکاری یا اختلال در سایت، اطلاعات IP فرد یا افراد مسبب خرابکاری را ردیابی کرده و در صورت لزوم این موارد را به شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت به آن فرد یا افراد گزارش نماید. هم‌چنین مهاجرسرا حق انجام اقدامات لازم بعدی در این راستا را برای خود محفوظ می‌دارد.

۳۰ - کاربرها مجاز به درج یا ارائه اطلاعات تماس شخصی خود یا فرد دیگر در هیچ کجای فضای عمومی یا پیام خصوصی نیستند (نظیر تلفن یا آدرس الکترونیکی یا آدرس پستی و غیره) و در صورت عدول از این قانون، مسئولت تمامی عواقب به عهده خود کاربر خواهد بود. مدیران نیز در صورت مشاهده چنین مواردی با کاربر خاطی برخورد خواهند کرد.

لینک به دیگر سایت‌ها

۳۱- تبلیغات توسط کاربران در سایت ممنوع است و کاربرها مجاز به درج لینک یا اطلاعات تبلیغاتی برای سایت‌های دیگر یا شرکت‌ها نیستند. تشخیص موارد «تبلیغات» و افتراق آن از مواردی که لینک به عنوان منبع استفاده شده‌ است با مدیران خواهد بود. در صورتی که یک لینک یا بنر تبلیغاتی توسط مدیران در سایت قرار داده شود، این موضوع دلیل بر تایید یا تضمین صلاحیت مورد تبلیغ شده ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکل در رابطه با شخص حقیقی یا حقوقی که توسط مهاجرسرا تبلیغ می شود، هیچ مسوولیتی بر عهده مهاجرسرا نخواهد بود زیرا کاربران باید خود قبل از ایجاد ارتباط و یا انجام معامله با شخص مورد نظر، از درستی و صحت فعالیت او اطمینان حاصل کنند.

قوانین بخش گفتگوی آزاد

۳۲- در فضاهایی که به نام گفتگوی آزاد ساخته شده‌اند نیز قوانین عمومی سایت اعمال می‌شوند. تنها تفاوت این انجمن‌ها در آن است که کاربران می‌توانند در این قسمت‌ها مطالبی نظیر خاطرات یا تجربیات خود را که مسقیماً با هیچ کدام از انجمن‌های دیگر در ارتباط نیست بنویسند.

سیاست حفظ اسرار

۳۳- تمام مطالبی که کاربران در مهاجرسرا منتشر می‌کنند مشمول سیاست حفظ اسرار مهاجرسرا می‌گردد.

۳۴- تمامی کسانی که در مهاجرسرا اجازه نوشتن دارند، در هنگامی که متنی را می‌نویسند (چه در موضوع‌ها، چه در امضا یا پروفایل خود و چه به هر شکل دیگر) در واقع یک سند را منتشر می‌کنند. این افراد به عنوان نویسنده آن سند شناخته می‌شوند. نام کاربری و/یا نشانی اینترنتی این افراد به همراه ویرایش آن‌ها ثبت خواهد شد و ممکن است بخشی از این اطلاعات به صورت عمومی قابل دیدن باشد.

۳۵- مهاجرسرا ممکن است روی کامپیوتر یا دستگاه بازدیدکنندگان آن، کوکی‌هایی بسازد یا ویرایش کند (مگر آن که کاربر گزینه استفاده از کوکی را در مرورگر خود غیر فعال کرده باشد).

۳۶- مدیران ، مدیران ارشد و تیم فنی مهاجرسرا ممکن است بتوانند اطلاعاتی افزون بر موارد فوق را که در هر مراجعه بازدیدکنندگان ثبت می‌شود (نظیر اطلاعات نوع مرورگر، نوع سیستم عامل، فعالیت های کاربران در سایت و غیره) مشاهده کنند. این اطلاعات به جز در مواردی که درخواست قضایی وجود داشته باشد منتشر نمی‌شود اگر چه مدیران ، مدیران ارشد و تیم فنی انجمن مهاجرسرا مجاز هستند بدون منتشر کردن این اطلاعات، به بررسی آن‌ها بپردازند و اقدامات لازم را انجام دهند؛ این کار تنها به منظور تلاش برای مقابله با خرابکاری و نقض قوانین در مجموعه و کشور در مهاجرسرا انجام می‌گیرد.

۳۷- مهاجرسرا در قبال دسترسی غیر مجاز به هرگونه اطلاعاتی که شما تهیه کرده‌اید هیچگونه تضمینی ارائه نمی‌دهد. اعضای تیم فنی مهاجرسرا دسترسی مستقیم به اطلاعاتی را دارند که در طول بازدید یا ویرایش شما در این مجموعه در پایگاه‌های داده ثبت شده است.

۳۸- حذف کردن ارسال‌ها یا موضوع‌ها منجر به پاک شدن دایم آن‌ها نمی‌شود و تیم فنی مهاجرسرا در صورت درخواست مدیر ارشد قادر به بازیابی این اطلاعات خواهند بود. در عین حال، مهاجرسرا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به صلاحدید خود، نسبت به حذف تمام یا قسمتی از مطالب موجود اقدام نماید.

استفاده بهتر از سایت

در این قسمت راهنمایی‌هایی برای استفاده بهتر از مجموعه قرار داده شده‌است. اگر چه این موارد جزو قوانین و ضوابط سایت نیستند اما اجرای آن‌ها الزامی است:

۱- پیش از مطرح کردن سوال خود از امکان جستجو استفاده کرده و در صورتی که به جواب سوال خود نرسیدید، اقدام به مطرح نمودن گفتگوی جدید نمایید.

۲- هنگام مطرح کردن سوال خود، قسمت مناسب با موضوع سوال را به عنوان محل قرار گیری مطلب انتخاب نمایید.

۳- لطفاً در هنگام جواب دادن به سوالات، از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث دلسردی کاربر سوال کننده می‌گردد خودداری نمایید. به خاطر داشته باشید که این مجموعه محل برطرف کردن سوالات و دغدغه های شماست.
پاسخ
تشکر کنندگان: Adrian2020 ، روناک 40
🚫 توهین، تبعیض و یا تهدید در پیام ارسالی و یا اطلاعات پروفایل
🚫 استفاده از عبارات و محتوای نامناسب برای همه مخاطبان (NSFW) در پیام ارسالی و یا اطلاعات پروفایل
🚫 برهم زدن آرامش و یا نظم گروه بصورت عمدی و با سوء نیت
🚫 شایعه‌پراکنی عمدی و یا ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های اشتباه و مضر
🚫 پیشنهاد و یا آموزش اقدامات غیرقانونی
🚫 ایجاد و یا مشارکت در بحث سیاسی و یا مذهبی
🚫 ارسال پیام فارسی با حروف انگلیسی (فینگلیش)
🚫 فعالیت تجاری شامل تبلیغ، فروش و یا معرفی کالا و خدمات تجاری و یا ارائه اطلاعات تماس (تلفن، ایمیل، آدرس، لینک سایت و شبکه‌های اجتماعی و ...) با اهداف تجاری در پیام ارسالی و یا اطلاعات پروفایل
🚫 هرگونه اقدام گسترده برای جمع‌آوری اطلاعات اعضا و یا آلوده کردن سیستم اعضا به بدافزارها
🚫 ایجاد، نشر و یا دعوت به شرکت در نظرسنجی، کمپین یا هرگونه اقدام گروهی، بدون هماهنگی با مدیریت مهاجرسرا
🚫 ایجاد و استفاده همزمان چندین اکانت با هویت‌های جعلی و یا ناشناس برای ورود و یا فعالیت در گروه
🚫 افزودن ربات به گروه، ارسال پیام انبوه، هرگونه عملیات رباتیک و یا زمینه‌سازی برای آن
🚫 تلاش برای ایجاد اختلال در سیستم فنی مهاجرسرا و یا حمله سایبری به سرورهای مهاجرسرا
🚫 هرگونه اقدام خصمانه و با سوء نیت علیه مجموعه مهاجرسرا
🚫 بی توجهی نسبت به اخطارهای مدیریت
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان