کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
واکسن ها: عوارض و نوع بیماری
واکسن هایی که باید زده شود، البته این واکسن ها رو من بر طبق گفته وزارت امورخارجه امریکا اسامیشون رو می گم !


سرخک-سرخچه- اوریون (Mumps, Measles, Rubella- MMR)

موارد مصرف‌: اين‌ فرآورده‌ براي‌ايمن‌سازي‌ فعال‌ همزمان‌ بر عليه‌ سرخك‌،سرخجه‌ و اوريون‌ در سنين‌ بعد از 15ماهگي‌ مصرف‌ مي‌شود.

مكانيسم‌ اثر: اين‌ فرآورده‌ حاوي‌ مجموعه‌اي‌ از واكسن‌هاي‌ سرخك‌، اوريون‌ وسرخجه‌ مي‌باشد.

موارد منع‌ مصرف‌: بارداري‌، حساسيت‌نسبت‌ به‌ يكي‌ از اجزاي‌ واكسن‌ ( مثل‌تخم‌مرغ‌)، بيماران‌ تحت‌ درمان‌ با داروهاي‌كاهنده‌ سيستم‌ ايمني‌، ابتلا به‌ سرطانهاي‌بدخيم‌ مغز استخوان‌ يا سيستم‌ لنفاوي‌،نقص‌ اوليه‌ يا اكتسابي‌ سيستم‌ ايمني‌، سل‌فعال‌ درمان‌ نشده‌، سابقه‌ فاميلي‌ نقص‌ژنتيكي‌ ايمني‌، بيماري‌ حاد تنفسي‌ و عفونت‌فعال‌ همراه‌ تب‌ از موارد منع‌ مصرف‌ اين‌واكسن‌ مي‌باشند.

عوارض‌ جانبي‌: از عوارض‌ عمومي‌ مي‌توان‌ناخوشي‌، گلودرد، سرفه‌، التهاب‌ بيني‌،التهاب‌ غدد پاروتيد، التهاب‌ بيضه‌ها، تهوع‌،استفراغ‌، اسهال‌ و واكنشهاي‌ التهابي‌ وآنافيلاكتيك‌ را نام‌ برد. عوارض‌ موضعي‌نيز شامل‌ درد، تورم‌ و قرمزي‌ در محل‌تزريق‌ و لنفادنوپاتي‌ موضعي‌ مي‌باشند.

مقدار مصرف‌: نيم‌ ميلي‌ليتر از واكسن‌ترجيحا در سن‌ 15 ماهگي‌ و از راه‌زيرجلدي‌ و در سطح‌ بيروني‌ بازو تزريق‌مي‌شود. مقدار مصرف‌ براي‌ تمام‌ سنين‌يكسان‌ است‌. اين‌ فرآورده‌ از راه‌ داخل‌وريدي‌ نبايد تزريق‌ شود. يك‌ تزريق‌ مجدد MMRيا سرخك‌ به‌ تنهائي‌ نيز توصيه‌ شده‌است‌.

واکسن فلج اطفال (Polio vaccine)
این یکی رو همه زدید فکر کنم دیگه !!!

واکسن سه‌گانه یا ثلاث دیفتری و کزاز و سیاه‌سرفه - Tetanus and Diphtheria Toxoids, Pertussis

واکسن سه‌گانه یا ثلاث که واکسن سه بیماری دیفتری و کزاز و سیاه سرفه می‌باشد، برای ایمن‌سازی نوزادان و کودکان بین سنین 6 هفته‌ای تا 6 سالگی به مصرف می‌رسانند. واکسن سه‌گانه محتوی محلولهای تصفیه و تغلیظ شده توکسوئید دیفتری و توکسوئید کزاز و باکتری کشته شده سیاه‌سرفه هست که بر فسفات آلومینیوم در حال تولید جذب شده ‌است. تیومرسال به عنوان ماده نگه دارنده به نسبت یک در ده هزلر به محصول اضافه شده است. استفاده از فسفات آلومینیوم بدان جهت است که با تاخیر جذب واکسن در بدن قدرت ایمنی‌زایی آن افزونتر می‌شود.
میزان ترکیبات واکسن سه‌گانه
هر دز واکسن در حجم 5/ میلی‌لیتر محتوی مواد زیر است :

نوکسوئید دیفتری : 15 واحد فلوکولان
توکسوئید کزاز : 10 واحد فلوکولان
واکسن ضد سیاه سرفه : 4 واحد بین المللی محافظت کننده
فسفات آلو مینیوم Sad بر مبنای یون فلز )3/ تا 6/ میلی گرم
تیومرسال : 1 %
موارد عدم استعمال واکسن سه گانه
برای ایجاد ایمنی اساسی و پایه‌ای سه تزریق نیم میلی‌لیتری به فاصله 4 تا 8 هفته انجام می‌گیرد و چهارمین تزریق یک سال بعد صورت می‌پذیرد‌. از تزریقهای یاد آور 5 سال یک بار از واکسن توام ضد دیفتری- کزاز خردسالان یا بزرگسالان ، بسته به سن شخص استفاده به عمل می‌آید.

* تزریق واکسن سه گانه در کودکان دارای ضایعات مغزی پیشرونده ممنوع است و باید به آنها واکسن دوگانه خردسال تزریق کرد.
* همچنین این واکسن برای کودکانی که سابقه بیماریهای مزمن چرکی ، ناراحتیهای عصبی، تشنج، ضایعات مغزی و یا سابقه خانوادگی بیماریهای عصبی را دارند تجویز نمی‌گردد. در هر یک از این موارد ، پزشک متخصص بیماریهای کودکان باید شخصاً تصمیم به استفاده از واکسن را بگیرد.


* به کودکان تب‌دار یا مبتلا به بیماریهای حاد، واکسن سه‌گانه ضد دیفتری – کزاز و سیاه سرفه تا رفع تب و بیماری، تزریق نمی‌شود.
* بعد از 6سال تمام (6سال و11ماه و29روز) تزریق واکسن سه گانه ممنوع است وباید از واکسن دوگانه ویژه بزرگسالان استفاده شود.

عوارض جانبی واکسن سه گانه
با تزریق این واکسن قرمزی ، سفتی ، تورم و یا بثورات پوستی همراه با تب که معمولاً زود گذر هستند مشاهده می‌شود. در موارد نادری ناراحتیهای کلیوی به دنبال تزریق این واکسن دیده شده است. همچنین ناراحتیهای مغزی قابل توجهی که ناشی از تزریق جزء سیاه سرفه این واکسن سه‌گانه است به ندرت ذکر شده ، اگر ناراحتی عصبی و یا تشنجی کودک ظرف 2 روز پس از تزریق مشاهده شود، نشان ایجاد ناراحتی به علت واکسن سیاه سرفه است در این صورت دنباله ایمن‌سازی را با واکسنهای دوگانه ضد دیفتری ، کزاز خردسالان یا بزرگسالان بسته به سن شخص ادامه می‌دهند و به این کودک دیگر واکسن سیاه سرفه نباید تزریق شود. بایستی همواره آدرنالین (با دز یک در هزار) در دسترس تزریق کنندگان باشد تا اگر عارضه آنافیلاکسی پیش آمد، بلافاصله به مصرف برسد.

PNEUMOCOCCAL POLYVALENT VACCINE


موارد مصرف
توجه: پيش از مطالعه اين تك نگار، مراجعه به تك نگار كلي واكسن ها ضروري است. موارد مصرف: اين فراورده براي ايجاد ايمني فعال بر عليه پنوموني و باكتريمي و ساير عفونتهاي پنوموككي ناشي از انواع مختلف Pneumoniae Streptococcus موجود در واكسن مصرف مي شود. اين واكسن براي افرادي كه در معرض خطر ابتلاي به بيماريهاي پنوموككي هستند يا بيماران مبتلا به بيماريهاي مزمن و بدخيم و افراد با سن بيشتر از 65 سال و در بيماران داراي نارسائي كبدي، كليوي، ريوي و قلبي توصيه مي شود. بيماران فاقد طحال فعال و افراد مبتلا به عفونت HIV (با يا بدون علائم باليني)، بيماران تحت درمان طولاني مدت با كورتيكوستروئيدها و بيماران داراي سيستم ايمني ضعيف كه مستعد ابتلاي به پنوموني هستند، نيز واكسينه مي شوند.

مكانيسم اثر
اين واكسن با داشتن آنتي ژن هاي پلي ساكاريد كپسولي 23 نوع مختلف پنوموكك، در مقابل 23 نوع بيماريزا و شايع پنوموكك مصونيت ايجاد مي كند.

موارد منع مصرف
اين فراورده در موارد حساسيت به هر يك از اجزا واكسن، كودكان كمتر از 2 سال، سابقه قبلي واكسيناسيون با هر نوع واكسن پلي والان پنوموككي، سابقه هر نوع علائم نورولوژيك بعد از تزريق اين واكسن، بيماران تحت درمان با داروهاي كاهنده سيستم ايمني، عفونتهاي حاد ريوي و ساير عفونتهاي فعال (مگر اينكه عدم تزريق واكسن عواقب وخيم تري داشته باشد.) نبايد مصرف شود.

هشدارها
1- در بيماران با ضعف پاسخهاي ايمني هومورال (ناشي از آگاماگلوبولينمي، مولتيپل ميلوم، بيماريهاي لنفوپروليفراتيو يا استفاده از داروهاي كاهنده سيستم ايمني)، اين واكسن ممكن است قادر به ايجاد مصونيت نباشد. همچنين واكسن پنوموكك در بيماران فاقد طحال و يا مبتلا به بدكاري طحال ناشي از كم خوني داسي شكل ممكن است اثر ايمن زائي كمتري داشته باشد. 2- ‌به دليل عدم ايجاد مصونيت مطلوب، براي استفاده در كودكان با سن كمتر از 2 سال توصيه نمي شود. 3- زمان واكسيناسيون بسيار مهم مي باشد، به طور مثال، واكسن پنوموكك بايد در موارد ذيل دو هفته قبل از اقدام درماني مورد نظر صورت گيرد: عمل جراحي برداشت طحال، شيمي درماني سرطان، استفاده از داروهاي كاهنده سيستم ايمني و پيوند مغز استخوان. در خلال مدت شيمي درماني سرطان و پرتو درماني بايد از انجام واكسيناسيون خودداري كرد. همچنين افراد مبتلا به عفونت HIV (با يا بدون علائم باليني) بايد در اسرع وقت بعد از تأئيد تشخيص واكسينه شوند. 4- تزريق داخل پوستي واكسن ممكن است عوارض موضعي شديدي را باعث شود.

عوارض جانبي
واكنشهاي سيستميك شامل تب پائين و به ندرت تب حاد، سر درد، درد عضلاني، سندرم Guillain-Barre ، واكنشهاي آنافيلاكتوئيد، جوشهاي پوستي، درد و التهاب مفاصل و تهوع و استفراغ مي باشد. واكنشهاي موضعي شامل درد، قرمزي و تورم در ناحيه تزريق معمولا 3 - 2 روز بعد از واكسيناسيون است.

نكات قابل توصيه
1- به دليل سطح بالاي پادتن پنوموككي و احتمال افزايش واكنش نسبت به واكسن، از تزريق واكسن به بيماران مبتلا به عفونتهاي پنوموككي و افراد داراي سابقه پنوموني پنوموككي اجتناب شود. 2- از آنجا كه واكنشهاي آرتوس و سيستميك با تزريق نوبت دوم اين واكسن مشاهده شده است و نيز نوبت يادآوري باعث افزايش سطح پادتن ها نمي گردد، از واكسيناسيون مجدد و تزريق نوبت يادآوري بايد خودداري كرد. 3- در افرادي كه تحت درمان پيشگيري از عفونت پنوموككي مي باشند، درمان پروفيلاكسي با آنتي بيوتيك بعد از واكسيناسيون نبايد قطع شود. 4- مصرف همزمان واكسن آنفلونزا با اين واكسن، بدون افزايش عوارض جانبي، پاسخ ايمني مطلوبي را ايجاد مي كند. 5- در صورت نياز به برداشت طحال و شيمي درماني يا ساير موارد كاهش سطح ايمني حداقل 2 هفته قبل از انجام روش درماني اين واكسن بايد تزريق شود. در صورت جراحي اورژانس، واكسن بايد بلافاصله بعد از عمل تزريق شود. 6- براي افراد واكسينه شده كه به طور مداوم در معرض خطر ابتلاي به بيماريهاي پنومككي هستند (بيماران بدون طحال، سندرم نفروتيك و بيماران بالاتر از 65 سال) بعد از 5 سال بايد واكسيناسيون مجدد انجام شود. 7- واكسن را بايد در دماي 8 - 2 درجه سانتيگراد نگهداري كرد. واكسن را همانطور كه عرضه شده بايد مصرف كرد و نيازي به آماده سازي و رقيق كردن ندارد. از انجماد واكسن جلوگيري شود.

مقدار مصرف
اين فراورده بايد از راه زير جلدي يا داخل عضلاني (ترجيحاً در عضله دلتوئيد يا ران) تزريق شود و از تزريق داخل وريدي و داخل پوستي آن بايد خودداري كرد. مقدار لازم براي مصونيت، تزريق 5/0 ميلي ليتر از واكسن مي باشد. بعد از انقضاي تاريخ مصرف، واكسن را نبايد استفاده كرد. هر واكسن 5/0 ميلي ليتري حاوي 25 ميكرو گرم از هر نوع آنتي ژن هاي پلي ساكاريد كپسولي 23 نوع پنوموكك مي باشد.

ایمن سازی
مصونيت بعد از 14 روز تا 3 هفته و در 80 - 60% افراد ايجاد مي شود و براي بيش از 5 سال باقي مي ماند.


هپاتيت B:

Hepatitis B

عامل آن ويروس HBV نام دارد و چون از طريق خون و فرآورده هاي خوني منتقل مي شود به آن هپاتيت سرمي نيز مي گويند راههاي آن از مادر به جنين، تماس جنسي، تزريق خون آلوده، تماس با سر سوزن و سرنگ آلوده بخصوص در معتادين تزريقي است. همچنين تماس با وسائل تيز و برنده آلوده به خون مثل قيچي يا تيغ سلماني و يا وسايل خال كوبي غير بهداشتي عامل سرايت بيماري است.

دوره كمون بيماري 30تا180 روز به طول مي انجامد.

اين بيماري از راه مدفوعي – دهاني انتقال نمي يابد و شدت بيماري و علائم همومي آن شديدتر ا هپاتيت نوع A مي باشد. در هپاتيت نوع B عفونت مزمن و ناقل وجود دارد. مرگ و مير آن بيشتر از نوع A مي باشد. اين نوع هپاتيت مي تواند منجر به سرطان سلولهاي كبد شود. ممكن است به علت بروز يك سري واكنش هاي خاص در سرم و خون بيمار حالت التهاب مفاصل نيز ديده شود. در ضمن مرگ و مير در اين بيماري بيشتر از هپاتيت نوع A مي باشد.



تشخيص:

با انجام تست هاي آزمايشگاهي و يافتن آنتي ژن سطحي ويروس HBS Ag يا آنتي بادي هاي خاصي كه عليه قسمتهاي مختلف ويــروس در بدن ترشح مي شود مثل Anti – HBV .



پيشگيري:

تزريق واكسن كه براي نوزادان، كاركنان و پرسنل مراكز مثل دانشجويان پزشكي و پيراپزشكي و بيماراني كه مرتب فرآورده هاي خوني دريافت مي كنند مثل: (هموفيلي، تالاسمي و غيره) توصيه مي گردد. البته در حال حاضر تزريق واكسن براي نوزادان اجباري بوده و جزء برنامه واكسيناسيون كشوري محسوب مي گردد. علاوه بر اين افرادي كه با بيمار تماس نزديك داشته اند مثل فرزندان يا همسر بيمار (كسي كه با او تماس جنسي داشته) نيز بايد واكسن را تزريق كند.

تزريق واكسن در سه مرحله انجام مي شود. كه اولين مرحله را نوبت اول مي گويند سپس يك ماه بعد از تزريق نوبت اول، نوبت دوم را بايد تزريق كرد و 6 ماه بعد از تزريق اول نوبت سوم تزريق انجام مي شود.



نكته:

تزريق واكسن براي نوزادان در بدو تولد – 5/1 ماهگي و 9 ماهگي انجام مي شود.

توصيه به رعايت بهداشت، عدم استفاده از سرنگ هاي آلوده و يا سوزن هاي آلوده در خال كوبي و كارهاي آرايشي و عدم ارتباط با شريك جنسي مشكوك و تزريق واكسن به افراد در معرض خطر از مهمترين راههاي جلوگيري از بيماري هستند.

سه تا واکسن آبله مرغان و آنفلانزا و آنفلانزا نوع B هم هست که من مطلبی پیدا نکردم !!Influenza Type B (HIB) - Influenza - Varicella
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
تشکر کنندگان: Arezoo ، ezbob74 ، payam_prz ، seravin ، sh-b ، indmehdi ، farzad24 ، To USA ، Farshid22 ، mahshid
اینهم pdf ی که من واکسن ها رو از روش گفتم !! توش آدرس مطب دکتر توی آنکارا و استانبول هم هستWink


فایل‌های پیوست
.pdf   ANK-MED-MULT-0001-0709.pdf (اندازه 275.63 KB / تعداد دانلود: 748)
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
تشکر کنندگان: Arezoo ، ezbob74




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان