کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هدف از مهاجرتمان چیست؟؟؟
ممنون از محبتتون. من حتی نمیدونم رتبه چیه ولی میدونم که شاید توانسته باشم کمک خیلی کوچکی به هموطنانم بکنم. اون موقعی که من میومدم امریکا این سایت هنوز راه نیفتاده بود و میدونم که اگر چنین سایتی بود میتوانست خیلی به من کمک کند و به سوالاتم جواب دهد. در ضمن همه ما در یک قطار هستیم یکی در کوپه جلو و دیگری در کوپه عقب. همه ما چیزهای یکسانی را تجربه میکنیم و از درد هم خبر داریم. چه اون کسی که هر سال ثبت نام میکنه و انتظار میکشه, چه آن کسی که قبول شده و اضطراب مهاجرت داره و چه اون کسی که الآن امریکا است و داره خودش رو با شرایط جدید تطبیق میده. من احساس نزدیکی زیادی با این افراد میکنم و فکر میکنم شاید این بهترین جایی است که تجربیاتم بدرد دیگران میخورد. امیدوارم که شما هم زودتر بیایید و به دیگرانی که در ته صف هستند کمک کنید. من بعد از اینکه دو سال دیگه سیتیزن شدم حتما برای برادرها و خواهرم و پدر و مادرم اقدام میکنم که گرین کارت بگیرند. مهم نیست که چقدر طول بکشد مهم این است که ما آن کاری را که از دستمان بر میاید انجام دهیم تا آنها هم به زندگی بهتر امیدوار باشند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
کابل سریال عزیز(اگر دوست دارید اسمتون رو بنویسم)
رتبه یه جورایی نظر دیگران درباره شماست
به عکس پیوست شده توجه بفرمایید


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، sousangerd
مرسی نوید جان متوجه شدم. اگر روش کلیک کنی یک لیست میاره که برای چی مثبت دادند. ولی من هر چی گشتم نفهمیدم چجوری میشه به کسی رتبه داد. مثل اینکه من از همه خنگ ترم. میشه راهماییم کنی؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
rs232 نوشته: مرسی نوید جان متوجه شدم. اگر روش کلیک کنی یک لیست میاره که برای چی مثبت دادند. ولی من هر چی گشتم نفهمیدم چجوری میشه به کسی رتبه داد. مثل اینکه من از همه خنگ ترم. میشه راهماییم کنی؟

سلام آرش جان . این چه حرفیه؟
تورسیم عزیز هم گفتند و من هم تصویری میزارم .
خدمت شما


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
تشکر کنندگان: rs232
rs232 شما واقعاً اونجا تو فیلد کامپیوتر کار پیدا کردید؟ خوش بحالت! ایکاش همه مثل شما خوش شانس باشند!!!
(شما به دل نگیر، شوخی می کنم)
پاسخ
تشکر کنندگان:
راستش کارم خیلی کامپیوتر نیست. من تو بخش مهندسی یک شرکت هستم که اطلاعات آب و هوایی را از ماهواره ناسا میگیره و تجزیه تحلیل میکنه و در اختیار شرکتها و یا ارگانهای دیگه قرار میده. با اینکه برنامه نویسی هم جزو کارمه ولی فیزیک و ریاضی بیشتر بکارم میاد. هر موقع هم که کامپیوترم ایراد پیدا میکنه زنگ میزنم آی تی میاد درست میکنه. Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: sousangerd ، shahram1347 ، Ali Sepehr ، ChairMan ، سارا کوچولو
(2009-10-18 ساعت 05:19)rs232 نوشته:  راستش کارم خیلی کامپیوتر نیست. من تو بخش مهندسی یک شرکت هستم که اطلاعات آب و هوایی را از ماهواره ناسا میگیره و تجزیه تحلیل میکنه و در اختیار شرکتها و یا ارگانهای دیگه قرار میده. با اینکه برنامه نویسی هم جزو کارمه ولی فیزیک و ریاضی بیشتر بکارم میاد. هر موقع هم که کامپیوترم ایراد پیدا میکنه زنگ میزنم آی تی میاد درست میکنه. Smile

با عرض سلام خدمت دوست و همشهري كرجي ام جناب rs232 و تمامي دوستان خونگرم مهاجرسرا

خاطرات شمارا خواندم 1- خوشحال شدم به اين خاطر كه تمام سختيهايت با شادكامي به پايان رسيد 2- ناراحت شدم ازاين كه از همسرت جدا شدي و از خدا ميخواهم اين اتفاق براي كسي نيفتد. باور نميكنيد خاطرات شما دوست گرامي برايم جالب بود. مثل روزنه اي از نور در تاريكي. انگار كه خودم در آنجا بودم. ولي واقعيت اينست كه بخودم ميگويم فرض بر اين كه من در لاتاري برنده شوم. اولين چيزي كه بسراغم ميايد استرس و نگراني است ميدانيد چرا؟ دليل اول اينكه بنده متاهل هستم وداراي دوفرزند و دليل دوم اينكه شما و ديگر دوستان فرموديد براي فارغ التحصيلان مهندسي از دانشگاههاي معتبر دولتي در آنجا كار سخت پيدا ميشود . پس واي بحال من داراي ليسانس حسابداري دانشگاه آزاد با 18 سال سابقه كار حسابداري. ولي اميدم را از دست نميدهم و بخودم گفتم دور از جان شما و بقيه دوستان ( مرگ يكبار - شيون يكبار). بخاطر همين موضوع مدتي است كه دوره آموزش معاملات آنلاين بين المللي (برابري نرخ ارز)فاركس را ياد ميگيرم و ميدانم اينكار در تمام كشور ها كاربرد دارد و از بيكاري بهتر است و وسايل مربوط به اين موضوع شامل 1- كامپيوتر 2- حساب مستركارت 3 - ارتباط اينترنت 4- دانش مرتبط. بنده علاوه بر سرزدن به دوستان و گرفتن اطلاعات مهاجرت در اين سايت به سايت www.gheymatha.com رفته كه اكثر آنها بچه هاي باحال كرج ميباشند اين آموزش را ميبينم چون ميدانم در هر شرايطي اين دانش به كمكم ميايد اين يكطرف قضيه و طرف ديگر آن ( از صميم قلب اين را ميگويم )دلگرمي شما دوستان گرامي و مديران انجمن مهاجرسرا خصوصا جناب ادمين عزيز- parslottery - كاوشگرنت - rs232 و صدرا و پيام و.... بنده را اميدوار نگه داشته است .اميد آن دارم روزي برسد تا از نزديك همديگر را ببينيم . آرزو دارم همگي شما پيروز باشيد و به اميد پربارتر شدن سايت وزين مهاجر سرا.
[font=Arial] دستاني كه كمك ميكنند از لبهائي كه دعا ميكنند مقدس ترند . ( كوروش كبير )[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، rs232 ، ChairMan ، ASALI
درود
تالار گفتگوی آزاد خیلی باحاله این دومین باره که آمدم اینجا و از اول تا آخرش رو خواندم. RS232 به این تالار یه حال حسابی داده، مرسی ولی من موفق نشدم یه رتبه به این دوستمون و به شهرام بدم که از این دوستمون یه تشکر حسابی کرده باشم و و شهرام رو هم به خاطر آواتار و امضاش دوست دارم. البته بی ربط حرف نمی زنم، یه جوری به هدف از مهاجرت ربطش می دم. متاسفانه بعد از اینکه کسپراسکای نصب و سپس حذف کردم از بعضی از لینکها نمی تونم استفاده کنم. نمونه اش همین رتبه دادن. پس من از هر کسی که تشکر کردم یه رتبه حسابش کنید. اوکی؟
دارم فکر می کنم وجه مشترک دوستان لاتاری چی هستش به جز مواردی که دوستان در پستهای قبلی اشاره کردند مانند مسایل سیاسی. بعضی چیزایی که من دیدم کمی متفاوته مثلن یه تعداد از افراد توی کامپیوتر هستند مثل همین استاد RS232 (هرچند خودش می گه زیاد توی کامپیوتر نیست ولی جایی گفته بود که مدتی دانشگاه کامپیوتر خوانده) و محسن جان و خودم. بیشترشون به ایران باستان بسیار علاقمندند مثل شهرام خان و خودم. اگه من ببینم این بحث رو دوست دارید از مدیر محترم درخواست می کنم یه تاپیک باز کنه در باره موارد مشترک مورد علاقه بچه های لاتاری یا همه دوستان مهاجر.

کمی هم از هدف مهاجرت خودم بگم.
علیرغم علاقه زیادی که به میهنم و مردمش دارم اینجا احساس خفگی به من دست می دهد گمان می کنم که همه چیز دارد رو به سوی بی کیفیتی می رود. از کالا و تولید گرفته تا دانش و دانشگاه و حتا روابط و حتا دوست داشتن و عشق. بعضی از دوستان به یاد دارند که اوایل انقلاب در رد فرهنگ غربی می گفتند که در غرب همسایه همسایه اش را نمی شناسد و فرهنگ خوب رفت و آمد ایرانی ها را ندارند و خیلی چیزهای دیگر ولی حالا می بینیم که برعکس شده. روابط فامیلی و رفت و آمدها و شب نشینی ها هم اگر هست از روی عادت و برای سر درآوردن از کار دیگران است. به لحاظ ادب و نزاکت سقوط کرده ایم در حالی که در گذشته سرآمد جهان بودیم. روزی از هزار تا موضوع حرص می خوریم. هیچ چیزی سر جایش نیست و هیچکس هم. دروغ و ناراستی حرف اول را می زند و ... نمی خوام سیاه نمایی کنم این حس خودم می باشد. برای بعضی ها که عادت کرده اند و یا اصلن گذشته را ندیده اند که حالا به خاطرش بخواهند حرص بخورند شاید این حرفها منفی بافی باشد ولی می خواهم بروم به جایی که اصلن اسم رییس جمهور را هم ندانم و اصلن احساس نکنم که حتما لازم است درباره سیاست بحث کنم. می خواهم جایی بروم که اگر هر چقدر هم که سختی داشته باشد کمینه اعصاب سر جایش باشد. عاشق زرق وبرق و تکنولوژی و ثروت و این چیزها نیستم. (گمان کنم اگه RS232 هم اگه الان ایران بود همینجوری می نوشت (محسن این تیکه هم ذات پنداری رو خوب آمد) ولی الان که اونجا جاگیر پاگیر شده مثبت شده). من از طبیعت لذت می برم برای لذت بردن از طبیعت نیازی به مهاجرت نیست. ولی اینجا لذت بردن از طبیعت هم برای من مصنوعی شده شاید مهاجرت باعث شود تا مدتهای زیادی نتوانم به طبیعت بروم و از آن لذت ببرم. ولی شاید از دیدن مقدار زیادی آهن قراضه پیچیده در هم خوشی کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، rs232 ، shahram1347 ، Ali Sepehr ، ChairMan ، saied-k
بیشتر شون به ایران باستان بسیار علاقمندند مثل شهرام خان و خودم و همه. همه؟
این دیگه چه جمله ی هست.
kavoshgarnet گل، خوشحالم که یک نفر دیگه هم نظر و هم عقیده من پیدا شد و اون هم شما هستید.
امیدوارم از دست دادن وطنمون، غم آخرمون باشه. ما از وطنمون فقط یک چیزش مونده که اون هم هر روز داره کمرنگ تر میشه و مطمئنم این هم نابود خواهد گشت، که اسم کشورمون هست که دوتا چیز دیگه هم پشتش هستند و کم کم دارن هولش میدن که این هم بیرونش کنن و ... ها(دشمنهای ایران) به آرزوی دیرینه شان برسند و ...
به هر حال ، امیدورام همه کسانی که میفهمند پیروز و موفق و سلامت باشند و در همه لحضه های زندگیشون لذت ببرند.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، honareirani ، rs232 ، shahram1347 ، ChairMan ، sousangerd
(2009-10-21 ساعت 00:32)usa.lover نوشته:  بیشتر شون به ایران باستان بسیار علاقمندند مثل شهرام خان و خودم و همه. همه؟
این دیگه چه جمله ی هست.

---
سپاس
این "همه" را دوبار حذف کردم و دوباره نوشتم. چون رفتم بررسی کنم ببینم دیگر چه کسانی هستند که دیدم کم نیستند بعد گمان کردم و مطمئنم همه به ایران باستان علاقه مندند یا اینکه دوست دارم اینجوری باشد! پس دوباره "همه" را اضافه کردم. دوباره دیدم که از نظر جمله بندی اشتباه است حذف کردم و بعدش هم که دیدم جمله ناقص است و جمله بهتری پیدا نکردم و اضافه شد. ولی اگر همه هم به ایران باستان بسیار زیاد علاقه مند نباشند مطمئن هستم که همه و همه! به ایران بسیار علاقه مندند مانند خود شما. هرچند افراد سطحی نگر ممکن است با دیدن نام کاربری شما فکر کنند که شما تنها به USA علاقه مندید و یا حتا بعضی ها گمان می کنند دوست داشتن آمریکا با دوست داشتن ایران متضاد است!
پیروز باشید.
(2009-10-21 ساعت 00:58)kavoshgarnet نوشته:  
(2009-10-21 ساعت 00:32)usa.lover نوشته:  بیشتر شون به ایران باستان بسیار علاقمندند مثل شهرام خان و خودم و همه. همه؟
این دیگه چه جمله ی هست.

---
سپاس
این "همه" را دوبار حذف کردم و دوباره نوشتم.

---
راستی دوباره که پست رو خواندم دیدم که در آخرین ویرایش "همه" را حذف کرده بودم . احتمالن در حال آخرین ویرایش پست دادی. به هر حال خیلی خوشحالم که می بینم همه بچه های مهاجرسرا دقت و حوصله اشان بالاست.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، shahram1347 ، usa.lover
شهرام جان آمدن به امریکا ممکن است چینی بند زده را وا دهد و چسب ها را آب کند ولی هرگز پایه های استوار زندگی را سست نمیکند. پس اگر مهرتان به یکدیگر پاینده است هرگز هراسی به دل راه ندهید. از سوی دیگر من چنین می اندیشم که بودن در کنار خانواده از بار دلهره و ترس شما خواهد کاست و تلاش شما را برای همگنی با دنیایی نو دو چندان خواهد کرد. به امید روزی که نه تنها امریکاییها بلکه دیگر مردم جهان نیز برای گرفتن کارت سبز زندگی در ایران سر و دست بشکنند. پیروز و پاینده باشید
کاوشگر عریز از لطفتون سپاسگزارم. رتبه اصلی برای من همین است که دوستان عزیزم از خواندن نوشته هایم لذت برده و گاه تجاربی نیز به آنان منتقل شود. امیدوارم که شما هم مراحل آسان و بی دردسری را برای مهاجرت پشت سر بگذارید.
پاسخ
با درود به تمامي دوستان

من هم هدف از مهاجرتم فقط و فقط به خاطر آينده فرزندانم و آزادي بيان و ... به كشور امريكا ميباشد. اما دوستان براي يكبار شده از خودمان سوال كنيم چرا كشوري مثل امريكا توانسته در اداره امور كشورش موفق باشد؟ چون دقيقاَ در همه زمينه ها اعم از سياسي - اقتصادي - مدني - اجتماعي را مو به مو از استوانه كورش كبير ( روحش شاد) اقتباس ميكند و يا بعبارتي از ما ايرانيها ميگيرد ولي متاسفانه برعكس عقب افتادگي فرهنگي - مدني - اجتماعي و خرافات مثل خوره گريبانگير كشورمان شده است ( درست مثل دوره قرون وسطي در اروپا). همه اين ها را قبول دارم ولي عزيزان بدانيد ما هم چيزي كم از آنها نداريم و خودمان را دست كم نگيريم باور كنيد اين را بدون حب و بغض ميگويم. تشكر ميكنم از شما دوست گرامي جناب rs232 كه بجا گفتيد( به امید روزی که نه تنها امریکاییها بلکه دیگر مردم جهان نیز برای گرفتن کارت سبز زندگی در ایران سر و دست بشکنند). و جا دارد از دوست گرامي جناب usa.lover تشكر كنم ولي بايد بعرض شما برسانم كه زياد نگران نباشيد و به ديد منفي به وضعيت فعلي كشورمان نگاه نكنيد ( با عرض پوزش قصد نقد صحبتهاي شما دوست گرامي را ندارم) من و ديگر ايرانيان هم ازاين وضعيت خسته شديم .اگر تاريخ ايران را مطالعه كنيد مي بينيد ايران چندين بار به لب پرتگاه رسيده ولي دلاور مرداني چون يعقوب ليث - بابك خرمدين - ستارخان - امير كبير- دكتر مصدق ... ودر آخر سر بانوي گرامي سركار خانم شيرين عبادي بخود زياد ديده و خواهد ديد .اميدوارم نه تنها شما بلكه همه ما ايرانيان نا اميد نشويم شما سرور گرامي ديگر دوستان بزرگوارم حرف دل مرا زديد. درست است ما ازتنه ضربه ميخوريم ولي ريشه همه ما در خاك است. جا دارد از اظهار لطف دوست بسيار خوبم جناب كاوشگر نت سپاسگزاري نمايم. دوست خوبم شما به بنده منت گذاشتيد و تشكر از اينكه بنده را قابل دانستيد. از صميم قلب براي همه شما ارزوي موفقيت و سربلندي ميكنم و از خداوند ميخواهم روزي برسد كه هركس باشنيدن كلمه فرد ايراني به ديد احترام از جايش برخيزد و ديو دروغ و پليدي از كشورم دور شود و همه بدون تعصب نژاد - فرهنگ و... در كنار هم زندگي كنيم .
دوستتان دارم پيروز باشيد

فرارسيدن 29 اكتبر روز كورش كبير (روزجهاني ملل و روز پدر) بر همه شما و مردم جهان مبارك باد
[font=Arial] دستاني كه كمك ميكنند از لبهائي كه دعا ميكنند مقدس ترند . ( كوروش كبير )[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، kavoshgarnet
دوستان آرزو کنید که روزی برسد که همه مردم دنیا با هم خوب بشوند و همه به هم احترام بگذارند و هر کس آزادانه هر کجایی که میخواهد برود، بتواند برود...البته اگه این رقابت ها نباشد، دیگه زندگی معنایی ندارد و به قول معروف حال نمیده...شیرینی زندگی به اینهاست.
ولی جناب آقای شهرام، ایران رو یک گروه از دستمان گرفتند، البته بوسیله یک ک...ب خرافات و تا زمانی که این خرافات زنده هستند، معذزت میخواهم ولی مثل انگل رشد میکنند و ایران را تخریب میکنندم تا کامل نابود شود.
پس باید تیشه به ریشه زد، نه فقط برگردیم به 30 سال پیش و ...
پاسخ
تشکر کنندگان: shahram1347 ، rs232 ، sousangerd ، kavoshgarnet
درود و سپاس شهرام گرامی
نه تنها آمریکا، بلکه کشورهای دیگر هم و نه تنها از منشور کوروش بلکه از تمامی تاریخ و تمدن و فرهنگ بزرگ ایران و نه تنها از تاریخ ایران بلکه کشورهای متمدن همیشه با نگاهی به تاریخ تمدن کشورهای دارای تمدن درخشان، تمدن خود را پایه گذاری می کنند. در این بین تمدن ایران باستان ما جایگاهی ويژه دارد.
متن فرمان حمله جورج بوش به عراق را با متن فرمان حمله کوروش به بابل مقایسه کنید. به گمان من بوش زمان نگارش این فرمان، فرمان کوروش را مد نظر داشته و متن خودش را از روی آن تنظیم کرده است.
آیا تا به حال فکر کرده اید چرا یک اثر تاریخی نوشته دار را حتا اگر از گل (gel) هم باشد چرا اروپاییان و آمریکاییان به قیمتهای بسیار گزاف خریداری می کنند. هر تمدن رو به پیشرفتی برای ساخت تمدن خود بسیاری چیزها از دیگر تمدنها وام می گیرد. مطالعات باستانشناسی و تاریخی کشورهای پیشرفته از اساسی ترین مطالعات آنهاست. و به صورتی مشخص کشور آمریکا تمدن ایران باستان را الگو قرار داده است و به نظر من یکی از آرزوهای روسای جمهور آمریکا رسانیدن کشور خود به اندازه جغرافیایی و فرهنگی و اجتماعی هخامنشیان می باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: shahram1347 ، usa.lover
(2009-10-21 ساعت 14:32)usa.lover نوشته:  دوستان آرزو کنید که روزی برسد که همه مردم دنیا با هم خوب بشوند و همه به هم احترام بگذارند و هر کس آزادانه هر کجایی که میخواهد برود، بتواند برود...البته اگه این رقابت ها نباشد، دیگه زندگی معنایی ندارد و به قول معروف حال نمیده...شیرینی زندگی به اینهاست.
ولی جناب آقای شهرام، ایران رو یک گروه از دستمان گرفتند، البته بوسیله یک ک...ب خرافات و تا زمانی که این خرافات زنده هستند، معذزت میخواهم ولی مثل انگل رشد میکنند و ایران را تخریب میکنندم تا کامل نابود شود.
پس باید تیشه به ریشه زد، نه فقط برگردیم به 30 سال پیش و ...

منظورتان اگر تيشه بايد به ريشه آنها زد را قبول دارم ولي اگر تيشه به ريشه خودمان باشد با نظر شما كاملا مخالف هستم . من در آمريكا فاميل زياد دارم و تا آنجائيكه زن برادر داماد خودمان آمريكايي اصيل ميباشد و جالب اينست كه ايشان عاشق فرهنگ اصيل باستاني ايران هستند و جالتبتر اينكه خود ايشان اعتراف ميكنند كه قانون خودشان را از فرهنگ هخامنشيان اقتباس ميكنند . در هر صورت شما گفتيد به سي سال گذشته برنگرديم و منظورتان را نفهميدم. آيا به نظر شما با توجه به اظهار نظر ارائه شده اين خانم ،شايد ايشان عقب افتاده تر از ما باشند كه به 2500 سال عقبتر برگشتند؟ . امريكا فقط و فقط از لحاظ تكنولوژي و حقوق اجتماعي و اقتصادي و آزا..دي بيا..ن از ما برتر است و ديگر هيچ .اگر در ايران اين چند مورد رعايت شود به جرات ميتوانم بگويم كه هيچوقت هوس رفتن به امريكا در ذهنم خطور نميكرد.شايد من اشتباه ميكنم اما منظور شما دوست گرامي در مورد 30سال پيش را نگرفتم ... ببخشيد
[font=Arial] دستاني كه كمك ميكنند از لبهائي كه دعا ميكنند مقدس ترند . ( كوروش كبير )[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet




کاربران در حال بازدید این موضوع: