کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara





نظرسنجی: در کدام منطقه اقامت خواهید کرد؟
جنوب کالیفرنیا (لس آنجلس، اورنج کانتی، سن دیگو و ...)
28.04%
270 28.04%
شمال کالیفرنیا (سان فرانسیسکو، سن خوزه و ...)
12.05%
116 12.05%
لاس وگاس
2.49%
24 2.49%
شیکاگو
3.43%
33 3.43%
تگزاس
14.43%
139 14.43%
آتلانتا
2.80%
27 2.80%
واشنگتن دی سی و حومه (جنوب مریلیند، شمال ویرجینیا، بالتیمور و ...)
10.28%
99 10.28%
نیویورک
13.60%
131 13.60%
بوستون
4.05%
39 4.05%
پورتلند (اورگان)
0.62%
6 0.62%
سایر مناطق
8.20%
79 8.20%
مجموع 963 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]



##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کدام منطقه آمریکا را برای زندگی انتخاب می کنید؟
(2016-05-05 ساعت 00:37)m_s_1368 نوشته:  دوستان اگر کسی به شمال کالیفرنیا می آید و کمک نیاز دارد مسیج بدهد تا اگر کمکی از دستم بر میاد انجام بدهم.

یکی از اعضای قدیمی سال ۲۰۰۹ هستم، یادمه که مهاجرسرا خیلی بهم کمک کرد

سلام، ممکنه خواهش کنم اگه از شهر ساکرامنتو اطلاعاتی دارین بفرمایید تا سوالمو ازتون بپرسم. متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، Yashar20
(2014-06-01 ساعت 13:03)leila karami نوشته:  من پورتلند زندگی میکنم. و بنظرم جای خیلی مناسبی برای زندگی کردن هستش.
بخصوص برای افراد متاهل.
ویه مورد دیگه هم اینکه برای مواد غذایی مالیات نمیدی و این خیلی به صرفه هستش
از لحاظ آب و هوایی شبیه آب و هوای شمال ایرانه.
ومورد مهم دیگه اینکه اصلا نژاد پرست نیستن.
وضع کار هم خوبه.
درکل من راضی هستم .
سوالی داشتید بپرسید.Shy

سلام دوست عزیز . در مورد نقشه برداری و ساختمان وضعیت کار تو پرتلند چجوریه
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، Nzg3242
(2017-01-18 ساعت 22:17)behrooz.el نوشته:  
(2014-06-01 ساعت 13:03)leila karami نوشته:  من پورتلند زندگی میکنم. و بنظرم جای خیلی مناسبی برای زندگی کردن هستش.
بخصوص برای افراد متاهل.
ویه مورد دیگه هم اینکه برای مواد غذایی مالیات نمیدی و این خیلی به صرفه هستش
از لحاظ آب و هوایی شبیه آب و هوای شمال ایرانه.
ومورد مهم دیگه اینکه اصلا نژاد پرست نیستن.
وضع کار هم خوبه.
درکل من راضی هستم .
سوالی داشتید بپرسید.Shy

سلام دوست عزیز . در مورد نقشه برداری و ساختمان وضعیت کار تو پرتلند چجوریه
سلام....دوست خوب.. اونجا کار در مورد رشته های عمران و برق خوبه یا نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
یکی از دغدغه های فکری برای کسانی که به فکر مهاجرت و به آمریکا هستند به خصوص کسانی که دوست یا فامیلی در آمریکا ندارند که به وی بپیوندند و یا اینکه به دنبال شروع زندگی در جایی متفاوت هستند انتخاب محل زندگی در آمریکاست. آمریکا کشوری پهناور با 50 ایالت مختلف است که از نظر آب و هوا، تنوع طبیعت و فرهنگ و درصد حضور نژادهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. همین مساله انتخاب محل زندگی را برای بسیاری که از قبل نمی دانند کجا می خواهند زندگی کنند سخت می کند.
اگرچه قانون کلی برای انتخاب محل زندگی وجود ندارد که برای همه افراد کار بکند اما در انتخاب محل زندگی در آمریکا نکته های مختلفی می تواند تاثیر گذار باشد که در این نوشته سعی می کنیم به برخی از مهمترین آنها اشاره کنیم.
1- حضور جمعیت ایرانی آمریکا

اگرچه آمار رسمی دقیقی از تعداد ایرانیان آمریکا در دسترس نیست، اما شواهد موجود بیانگر اینست که بزرگترین جمعیت ایرانیان کالیفرنیا را برای زندگی انتخاب کرده اند. شهرهایی مانند لس آنجلس، ایرواین، سن حوزه، سان فرنسیسکو و سایر شهرها در لس آنجلس کانتی، اورنج کانتی و ریورساید کانتی جمعیت بسیاری از ایرانیان را در خود جای داده اند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا، جمعیت ایرانیان مقیم این کشور را بیش از یک میلیون نفر اعلام نموده است و در برخی گزارش ها (از جمله گزارشی غیر رسمی مربوط به دانشگاه ام آی تی) ادعا شده است که جنوب کالیفرنیا به تنهایی ‎500‎ تا ‎600‎ هزار نفر ایرانی تبار را در خود جای داده است.

بسیاری از ایرانی تبارهای آمریکا در شهرهایی نظیر شیکاگو در ایالت ایلینوی، لاس وگاس در ایالت نوادا، نیویورک در ایالت نیویورک، فونیکس در آریزونا، واشنگتن دی سی و حومه دالاس وهیوستون در تگزاس سکنی دارند.

شهرهای تولسا و اوکلاهاما سیتی در ایالت اوکلاهاما نیز بخش قابل توجهی از جامعه ایرانیان مقیم آمریکا را در خود جای داده اند. علاوه بر این 20 درصد از کل جمعیت ساکنین بورلی هیلز در مجاورت هالیوود غربی، نیز ایرانی هستند و درسالهای ‎2007‎ و ‎2010‎ نیز یک ایرانی را به عنوان شهردار این شهر برگزیده اند.

مزایایی که زندگی در شهرهای دارای جمعیتهای ایرانی دارد امکان دوستیابی راحتتر، دسترسی به فروشگاهها، رستورانها و سایر بیزینسهای ایرانی می باشد که ممکن است به خصوص در اوایل مدت حضورتان در آمریکا کمک بسیاری به شما بکند.

بنابراین اگر نزدیکی به سایر هموطنان ایرانی برای شما اهمیت دارد محدوده جستجوی خود را در مجاورت شهرهایی که ایرانیان حضور بیشتری دارند انتحاب کنید.

2- آب و هوا

آمریکا کشوری است با تنوع آب و هوایی بسیار از سرد سرد آلاسکا تا گرم گرم تگزاس و آریزونا و نوادا. نقشه تقسیمات آب و هوایی آمریکا در زیر قابل مشاهده است. به عنوان مثال آب و هوا در فلوریدا و هاوایی گرمسیری (حاره ای)، در آلاسکا سردسیری، در دشتهای بزرگ ‎(Great Plains)‎ نیمه خشک و در قسمت جنوبی ناحیه جنوب غربی ‎(Southwest)‎ آب و هوایی خشک وجود دارد. محدوده درجه حرارت از ‎62-‎ درجه سانتیگراد در آلاسکا تا 57 درجه سانتیگراد در بعضی نقاط کالیفرنیا در تابستان متغیر است. به غیر از ایالتهای اورگان و واشنگتن و منطقه نیوانگلند، بقیه نقاط آمریکا معمولا تابستانهای داغی دارند. ایالتهای شمال غربی آمریکا در مجاورت اقیانوس آرام ‎(Pacific Northwest)‎ دارای آب و هوای معتدل هستند در حالیکه بخشهای جنوبی، ایالتهای شمال شرقی آمریکا در مجاورت اقیانوس آرام ‎(Pacific Northeast)‎ و غرب میانه آمریکا ‎(Midwest)‎ آب و هوای مرطوب دارند.
آب و هوا برای بسیاری از افراد نقش مهمی در تصمیم گیری بازی می کند. برخی افراد می خواهند همان تجربه آب و هوای چهار فصل ایران را در آمریکا نیز تجربه کنند. برخی از آب و هوای سرد گریزان هستند و نمی خواهند در ایالتهایی که مدت زیادی از سال هوا سرد و برفی است و امکان حضور در خارج از محیط خانه را از آنها می گیرد زندگی کنند. برخی دیگر هم هوای گرم یا شرجی را دوست ندارد. لذا قبل از تصمیم گیری در خصوص اینکه در کدام شهر زندگی کنید با در نظر گرفتن مورد شماره 1 بالا ایالتهای مورد نظر را بر اساس شرایط آب و هوایی مد نظرتان فـیـلـتــر کنید.
3- وضعیت اقتصادی

شرایط اقتصادی ایالتهای مختلف آمریکا با یکدیگر متفاوت است و همین مساله باعث می شود که کیفیت زندگی و کیفیت خدماتی که ایالت به شهروندان ارائه می دهد متفاوت باشد. کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک در سالیان گذشته بالاترین تولید ناخالص را داشته اند. در انتخاب ایالت مورد نظر حتماً وضعیت اقتصادی ایالت و شهری که می خواهید در آن زندگی کنید را پیدا کنید و آن را مد نظر قرار دهید.

- میزان جرم و جنایت

یکی از پارامترهایی که تعیین کننده ایمنی در یک شهر است میزان جرم و جنایت است. جرم و جنایت در برخی شهرهای آمریکا به دلایل مختلف از جمله وضعیت نامناسب اقتصادی ساکنان و یا حضور قشر خاصی از نژادهای مختلف بالاست. البته لازم به ذکر است که میزان جرم و جنایت در محله های مختلف یک شهر نیز با هم متفاوت است و ممکن است که در یک شهر (به خصوص شهرهای بزرگ) طیفی ار محله ها یا درجه ایمنی متفاوت وجود داشته باشد. سعی کنید محل زندگی خود را جایی انتخاب کنید که میزان جرم و جنایت در آن پایین باشد. برای دیدن میزان جرم و جنایت در یک شهر می توانید از وبسایت ‎www.neighborhoodscout.com‎ استفاده کنید.

5- مدارس خوب

ایرانی ها همواره به آموزش فرزندانشان اهمیت بسیاری می دهند و اصولا یکی از دلایل مهاجرتشان به آمریکا و کشورهای دیگر تامین آینده بهتر برای فرزندانشان است. لذا اگر به همراه خانواده به آمریکا سفر می کنید و بچه های مدرسه ای دارید سکونت در شهرها و یا محله هایی که مدارس بهتری دارند برایتان ارزشمند می شود.

در آمریکا دو سیستم مدارس دولتی و خصوصی وجود دارد. مدارس دولتی معمولاً تحت نظر منطقه آموزش پروش مربوطه اداره می شوند که به آن ‎School District‎ گفته می شود. همانطور که در ایران هم رایج بود (قبل از خصوصی سازی آموزش) مناطق آموزش پرورش و مدارس دولتی مختلف با هم فرقهایی دارند. با توجه به اینکه محل زندگی شما تعیین می کند که فرزندتان به کدام مدرسه دولتی می تواند برود، لازم است که در خصوص کیفیت مدارس در شهرهای مختلف و نیز کیفیت مدارس در یک شهر از قبل تحقیق کنید. به عنوان مثال شهر ایرواین در ایالت کالیفرنیا به داشتن مدارس دولتی خوب معروف است اما ممکن است بین مدارس مختلف این شهر از نظر کیفیت و تعداد معلمان و نسبت معلم به شاگرد تفاوتهایی وجود داشته باشد. البته لازم به ذکر است که کلیه مدارس دولتی ملزم به رعایت سیلابس درسی ارائه شده توسط ایالت می باشد و از این نظر تفاوتی بین آنها وجود ندارد. در خصوص مدارس خصوصی محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد و عمدتا فاصله تا خانه، کیفیت مدرسه و هزینه حرف اول را می زند.
6- شهر بزرگ یا کوچک

برخی افراد هیجان و تحرک زندگی در شهرهای بزرگ را به زندگی در شهرهای کوچک و آرام ترجیح می دهند. این افراد از قدم زدن تا دیروقت در خیابانهای شهر و زندگی در میان جمعیت انبوه را دوست دارند و زندگی در جایی که مغازه ها زود می بندند و آدمی به ندرت بعد از تاریک شدن هوا در خیابان دیده می شود آنها را خسته می کند. از سوی دیگر برخی ترجیح می دهند در شهرهای کوچک و آرامتر به بزرگ کردن فرزندان خود بپردازند و آرامش آن را با شلوغی و سرزنده بود شهرهای بزرگ عوض نمی کنند. در آمریکا به طور معمول در اطرف شهرهای بزرگ و بعضی اوقات چسبیده به آنها شهرهای کوچکتر شکل گرفته اند. لذا همواره این امکان وجود دارد که با کمی رانندگی و یا با استفاده از مترو یا قطار از شهری به شهر دیگر رفت.

در هر حال اگر هم در شهر بزرگی مستقر شدید و بعداً ترجیح دادید که در حومه و یا شهرهای کوچک اطراف زندگی کنی و یا بالعکس همواره امکان جابجایی برای شما وجود دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
7- بازار کار

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب محل زندکی تاثیرگذار است پیدا کردن کار در بدو ورود به آمریکا است. پیدا کردن کار در آمریکا به معنی کسب در آمد و جا افتادن در جامعه آمریکا می باشد که از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید که حضور صنایع مختلف در ایالتهای مختلف با هم فرق دارد و لذا بازار کار در ایالتهای مختلف متفاوت است . به عنوان مثال شهر هوستون در ایالت تگزاس مقصد بسیاری از ایرانیان است که به دنبال کار در سمتهای مهندسی در زمینه نفت و گاز هستند. سیلیکون ولی در ایالت کالیفرنیا به عنوان مرکز شرکتهایی که در زمنیه کامپیوتر، برنامه نویسی و اینترنت فعالیت دارند شناخته می شود و شرکتهای بزرگی مانند اپل و گوگل را در خود جای داده است. صنایع مرتبط با بهداشت و سلامت و بایومدیکال در ایالت کالیفرنیا گسترش زیادی داشته اند. کارهای در زمینه اکتشاف و استخراج نفت در ایالت کالیفرنیا عمدتا در شهر بیکرزفیلد متمرکز است اگرچه شرکتهای مهندسی و پالایش در شهرهای دیگر نیز فعال می باشند. صنعت فولاد آمریکا نیز عمدتاً در ایالتهای شرقی، شمال شرقی و غرب میانه گسترش یافته است. صنایع تولیدی و اتومبیل سازی آمریکا نیز عمدتا در ایالتهای غرب میانه مانند میشیگان، آیووا، ویسکانسین، ایندیانا، آلاباما و چند ایالت دیگر متمرکز است.
پاسخ
تشکر کنندگان: omid40 ، shahin61 ، ali.b ، farzadjoon123 ، sce ، Yashar20
من انتخابم جنوب کالیفرنا هست. پالم اسپرینگز.

هم یه اشنا دارم اونجا هم بخاطر قوانین ایالتی در مورد علف! Big Grin
2016 نشد که بشه
2018 نشد که بشه
2020 نشد که بشه


دیگه میرم واسه کارآفرینی!   Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، pishtaz611
سلامدچطور باید زبان مصاحبه برو انتخاب کرد و در ایروان هم این قابلیت هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-01-18 ساعت 22:17)behrooz.el نوشته:  
(2014-06-01 ساعت 13:03)leila karami نوشته:  من پورتلند زندگی میکنم. و بنظرم جای خیلی مناسبی برای زندگی کردن هستش.
بخصوص برای افراد متاهل.
ویه مورد دیگه هم اینکه برای مواد غذایی مالیات نمیدی و این خیلی به صرفه هستش
از لحاظ آب و هوایی شبیه آب و هوای شمال ایرانه.
ومورد مهم دیگه اینکه اصلا نژاد پرست نیستن.
وضع کار هم خوبه.
درکل من راضی هستم .
سوالی داشتید بپرسید.Shy

سلام دوست عزیز . در مورد نقشه برداری و ساختمان وضعیت کار تو پرتلند چجوریه

سلام ممنون ميشم بگيد در مورد رشته نقشه برداري كدام شهر از لحاظ كار بهتر است
پاسخ
تشکر کنندگان: behrooz.el
(2016-05-05 ساعت 00:37)m_s_1368 نوشته:  دوستان اگر کسی به شمال کالیفرنیا می آید و کمک نیاز دارد مسیج بدهد تا اگر کمکی از دستم بر میاد انجام بدهم.

یکی از اعضای قدیمی سال ۲۰۰۹ هستم، یادمه که مهاجرسرا خیلی بهم کمک کرد

با سلام من لیسانس سخت افزار کامپیوتر خوندم می خواستم ازتون بپرسم برای کار و از نظر امکانات رفاهی سانفراسیسکو بهتره یا بوستون برم
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان