کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara





نظرسنجی: در کدام منطقه اقامت خواهید کرد؟
جنوب کالیفرنیا (لس آنجلس، اورنج کانتی، سن دیگو و ...)
28.04%
270 28.04%
شمال کالیفرنیا (سان فرانسیسکو، سن خوزه و ...)
12.05%
116 12.05%
لاس وگاس
2.49%
24 2.49%
شیکاگو
3.43%
33 3.43%
تگزاس
14.43%
139 14.43%
آتلانتا
2.80%
27 2.80%
واشنگتن دی سی و حومه (جنوب مریلیند، شمال ویرجینیا، بالتیمور و ...)
10.28%
99 10.28%
نیویورک
13.60%
131 13.60%
بوستون
4.05%
39 4.05%
پورتلند (اورگان)
0.62%
6 0.62%
سایر مناطق
8.20%
79 8.20%
مجموع 963 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]



##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کدام منطقه آمریکا را برای زندگی انتخاب می کنید؟
درود بر همهء شما عزیزان
دوستان عزیزم، نظرات همتون رو خوندم، اما فکر کنم بهتر بود هر کس میگفت با چقدر سرمایه میخواد بره، شرایط شخصیش چطوره و چه انتظاراتی داره تا دوستانی که از شرایط آگاه هستن و یا خودشون اونجا تشریف دارن،بتونن راهنمایی کنن.
اما در مورد خودم :
زبانم تعریفی نداره. بیشتر کار اینترنتی کردم و تخصص خاصی ندارم. از نظر مدرک تحصیلی هم ،دورهء پیش دانشگاهی رو تقریباً گذروندم و از بد روزگار در پیش دانشگاهی خوردم به یه دبیر عربی نامرد، که من رو از درس و دانشگاه متنفر کرد و هر ترم بیشتر از 3 بهم نداد و باعث شد با وجود قبولی در کنکور در رشتهء مدیریت صنعتی ، کارشناسی، قید دانشگاه رو بزنم.
شرایط آب و هوا در بدو ورود اصلاً برام مهم نیست، چون امریکا باشه، کوفت باشه(شوخی)، اما آدم سخت کوشی هستم و میدونم میتونم خیلی زود رشد کنم و بعدها محل زندگی رو بسته به شرایطم انتخاب کنم .
میزان سرمایه ای که میتونم با خودم ببرم 100 هزار دلار هست.
در مورد انتظارم هم ، آدم بسازی هستم و سعی میکنم بیشتر به فکر آینده باشم و بسازم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، laili ، Hossein81 ، OverLord ، hvm ، PERSIA_QI ، aadine ، babak2010 ، mavarfan ، mml ، delir ، SH1A2R3 ، BirdMan ، عشق رفتن ، msar
من خیلی کالیفرنیا رو ترجیح میدم چون دوستان زیادی دارم و از ارواین خیلی تعریف شنیدم
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، OverLord ، aadine ، mavarfan ، mml ، msar
(2010-02-02 ساعت 20:32)artemis21 نوشته:  میزان سرمایه ای که میتونم با خودم ببرم 100 هزار دلار هست.

100 هزار دلار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به به !!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، aadine ، paolo ، mavarfan ، mml ، BirdMan ، msar
من برنده لاتاری نیستم، اما خوب یه جورایی ظاهرا مشمول الطاف الهی قرار گرفتم، به گمانم حداکثر تا آخر سال جاری میلادی ( هر چقدر هم به دلیل عدم امادگی تاخیر کنم) فرآیند مهاجرت ( از نوع خانوادگی) به انتها میرسه و باید برم بلاد کفر !

حقیقت اینه که خیلی برای رفتن آرزو ندارم و اونطور نیست که تو خواب هم برنامه سفر بریزم، شاید به دلیل اینکه از سه چهار سال پیش می دونستم روالی هست که خودش پیش میره. البته لاتاری رو 5-6 سال پیش یه بار شرکت کردم که مسلمه برنده نشدم.

به هر حال دوستانی که برنده لاتاری هستند، شوق و ذوق دیگری دارن و همینطور حق انتخاب. برای همینه که با این جدیت حتی دنبال ریزه کاری های سفر و زندگی هستند. این نوع مهاجرت گرچه بسیار سخت تره اما فکر کنم لذت بیشتری داشته باشه.

به هر حال از موضوع تاپیک دور نشم. من به جنوب کالیفرنیا و منطقه اورنج کانتی میرم چون خانواده ام اونجا هستن. اما شاید برای ادامه تحصیل ایالت دیگری رو انتخاب کنم. نکته مثبت اون منطقه هوای بهاری تمام سال و مجاورتش با اقیانوسه. طبیعتی بسیار زیبا و شهرهایی به نسبت خلوت و کم ترافیک. البته نمی دونم حضور بیشمار هموطنان عزیز رو هم یک مزیت بدونم یا نه !

از جهتی مزیته چون هیچ جا احساس غربت نمی کنی اما از جهات دیگه در مورد بعضی هموطنان نه .. البته نمی خوام در مورد این موضوع اظهار نظری بکنم چون دانسته های من صرفاً از شنیده هاست. امیدوارم اونجا که رفتم دانسته هام تغییر کنه.

برای همه برندگان لاتاری آرزو می کنم که سفر و زندگی هیجان انگیز ولی شاد و موفقی رو تجربه کنن
پاسخ
سلام به دوستان
من اسپانسرم تو فلوریداست ولی برای کارو تحصیل پیشنهاد کالیفرنیا بیشتر و بهتره ..بستگی به شرایط وقت داره.
Lottery 2010
U.S Citizen
Los Angeles, CA

Nothing is impossible
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، aadine ، mavarfan ، mml ، msar
به نظر من فرصت های شغلی تو نیویورک می تونه زیاد باشه .. و من کلاً شهر پر جمعیت رو بیشتر دوست دارم واسه زندگی . مخصوصاً که با وجود جمعیت زیاد و شلوغی ، نظم و نظام هم حاکم باشه Smile
مهاجرت و زندگی در غربت برای انسان ، مانند فردی است که در جاده های وطن خود رانندگی می کرده و حال او را به اقیانوس انداخته اند ! باید اتومبیل خود را تبدیل به قایق کند تا نجات یابد...
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، aadine ، Behinaz ، paolo ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
دوستانی که دالاس زندگی می کنن ، میشه بگین آب و هوای اونجا چطوریه و چقدر شرجی بودنش قابل تحمل نیستBig Grin و امن ترین منطقه دالاس برای زندگی کجاست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: aadine ، mavarfan ، mml ، delir ، msar ، mfarazz
(2010-02-23 ساعت 01:12)sara77 نوشته:  دوستانی که دالاس زندگی می کنن ، میشه بگین آب و هوای اونجا چطوریه و چقدر شرجی بودنش قابل تحمل نیستBig Grin و امن ترین منطقه دالاس برای زندگی کجاست؟

http://www.cityrating.com/relativehumidity.asp
به این سایت مراجعه کنید میزان نسبی رطوبت را نوشته است

البته من اینطور که دیدم فرق زیادی بین رطوبت لس انجلس با دالاس وجود ندارد
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: sara77 ، سارا کوچولو ، OverLord ، aadine ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
آقا شما اجازه بده ما بریم،ما با کله هر جا که خواستی میریم
نظر من اینه که اول شهر های شلوغ رو انتخاب کنید ، واسه کار
بعد جایی که امنیتش بالا باشه و جایی که همیشه دوست داشتید اونجا باشید
من نیویورک،شیکاگو،لس انجلس،سن دیگو ،ایرواین، هاواییBig Grin
خیلی جا هارو دوست دارم
تنها چیزی که موفقیتهای ما را محدود میسازد، تفکری ست که به ما میگوید نمیتوانی موفق شوی
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، aadine ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
(2010-02-23 ساعت 01:12)sara77 نوشته:  دوستانی که دالاس زندگی می کنن ، میشه بگین آب و هوای اونجا چطوریه و چقدر شرجی بودنش قابل تحمل نیستBig Grin و امن ترین منطقه دالاس برای زندگی کجاست؟

با سلام
من از هوای تابستان دالاس بی اطلاعم ولی زمستان دالاس تا آن جایی که من در این چند ماه دیدم زیاد مرطوب نیست و تقریبا شبیه به هوای کلاردشته.
در مورد امنیت دقیقا نمی دانم ولی plano منطقه مرفه دالاسه که ایرانی هم زیاد داره. اجاره خانه در تگزاس پایین است و می توان با کمتر از 1000 دلار در ماه یک آپارتمان دو خوابه در منطقه خوب plano اجاره کرد.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، sara77 ، SamiraN ، اليزا ، kavoshgarnet ، kianoush ، OverLord ، aadine ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
ممنون هدی جان. وضعیت اشتغال چطور است؟ منظورم کارهایی است که مهاجرین تازه وارد می‌توانند بگیرند(کارهایی مثل صندوقدار فروشگاه و سایر کارهای دم دستی!).
در مورد اداره مهاجرت و SSN هم توضیح بدید اگر ممکنه. شنیدم در تگزاس بهتر به کارهای مهاجرین رسیدگی می‌کنند و شماره SSN زود پست می‌شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، kianoush ، aadine ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
(2010-02-25 ساعت 02:15)msnazi نوشته:  ممنون هدی جان. وضعیت اشتغال چطور است؟ منظورم کارهایی است که مهاجرین تازه وارد می‌توانند بگیرند(کارهایی مثل صندوقدار فروشگاه و سایر کارهای دم دستی!).
در مورد اداره مهاجرت و SSN هم توضیح بدید اگر ممکنه. شنیدم در تگزاس بهتر به کارهای مهاجرین رسیدگی می‌کنند و شماره SSN زود پست می‌شود.

ما هنوز کار پیدا نکردیم. ولی ایرانی هایی که اینجا دیدیم می گفتن کارهایی مثل مواردی که شما مثال زدید را می توان پیدا کرد. SSN ما 16 روزه رسید. البته ما نزدیک به سال نو میلادی وارد شدیم شاید دلیل تاخیرش تعطیلات بوده باشه.
اما یکی از مواردی که ما را خوشحال کرد این بود که در دالاس امتحان رانندگی را یک روزه می گیرند. یعنی اگر کسی امتحان کتبی را قبول شود در صورت آمادگی همان روز امتحان شهر را هم می دهد و گواهی موقت می گیرد.
پاسخ
تشکر کنندگان: sh-b ، اليزا ، kavoshgarnet ، سارا کوچولو ، mohsen324 ، kianoush ، OverLord ، aadine ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
(2010-02-25 ساعت 09:15)hoda_ch نوشته:  
(2010-02-25 ساعت 02:15)msnazi نوشته:  

ما هنوز کار پیدا نکردیم. ولی ایرانی هایی که اینجا دیدیم می گفتن کارهایی مثل مواردی که شما مثال زدید را می توان پیدا کرد. SSN ما 16 روزه رسید. البته ما نزدیک به سال نو میلادی وارد شدیم شاید دلیل تاخیرش تعطیلات بوده باشه.
اما یکی از مواردی که ما را خوشحال کرد این بود که در دالاس امتحان رانندگی را یک روزه می گیرند. یعنی اگر کسی امتحان کتبی را قبول شود در صورت آمادگی همان روز امتحان شهر را هم می دهد و گواهی موقت می گیرد.

با سلام خدمت شما هدا خانم لطفا اگر شما هم مانند خیلی از دوستان لطف کنید ودر مورد شهر محل سکونت خودتون توضیحات کامل بدید ویا اصلا یک تاپیک راجع به دالاس باز کنید وتجربیات خودتون را در انجا بنوسید خیلی ممنون میشم

تا انجاییکه من میدانم ایالت تگزاس و شهرهای هیو ستون و دالاس در این سالها خیلی مورد توجه ایرانیها واقع شده است خوب است که افرادی مثل شما ما را باشرایط کلی انجا مانند اب و هوا و سایر مسایل اشنا کنند لطفا در صورتی که در دیگر شهرهای امریکا نیز بوده اید انها را با دالاس مقایسه نمایید با تشکر فراوان از شما
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، sara77 ، سارا کوچولو ، OverLord ، aadine ، ravian ، paolo ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
منم فلوریدا میرم برای ورودم فکر کنم همونجا بمونم اما بازم خدا بهتر میدونه
يگانه تسكين دهنده آرزوهاي طلايي دو چيز است: صبر و اميد


شماره کیس: 2010AS00009XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه:jan 2010
تاریخ دریافت ویزا:فردای روز مصاحبه به علت نقص مدرکSmile
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، Hossein81 ، OverLord ، hvm ، mavarfan ، mml ، delir ، msar
(2009-10-31 ساعت 17:52)arefsteps نوشته:  گزینه اول 100% نیویورک ولی با تحقیقاتی که بنده کردم قیمت خونه اجاره ای بسیار بسیار بالاست حالا چه برسه خریدن.
1 مورد خونه 60 متری تو منهتن بود ماهی 700 دلار اجاره که آدم شاخ در میاره.
ولی تو یه جایی مثل دیترویت شما میتونید یه خونه ویلایی تو وسط شهر با امکانات رو بخری 50 تا 250 میلیون تومن.
1 مورد دیگه رو خودم دیدم یه آپارتمان 250 متری 2 خوابه که آپارتمان نگو برج ایفل بگو انقدر که این برج بلند بود.قیمتش 145 میلیون تومن که واقغا مفته.
بنده بعد از نیویورک یه جایه توریستی مثل میامی رو ترجیح میدم چون قیمتاش مثل دیترویت هستش و هر موقع از سال که حال کنم میرم دریا چون آبو هوای بسیار فوق العاده ای داره.
در ضمن لس آنجلس هم قیمت خونه خیلی بالاس یعنی بعد از نیویورک و واشنگتن مثله اینکه لس آنجلس هستش.
www.newyorkcity.blogfa.com

عارف جان ماهي 700 تا كه خيلي خوبه نميخواي آدرسشو بده من ميخوامش
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، mml ، delir ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان