کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بحران اقتصادی و تاثیر آن بر مهاجران جدید
Exclamation 
اقتصاد آمریکا در چند ماه گذشته شرایط نامناسبی داشته است. هر چند دولت جدید در صدد مهار بحران و برگرداندن آرامش به بازار کار و سرمایه است اما مدتی طول خواهد کشید تا تاثیر سیاستهای جدید بر زندگی روزمره افراد عادی جامعه مشخص شود. در این میان مهاجرین جدید علاوه بر مشکلات سنتی ورود به بازار کار (مشکلات مکالمه انگلیسی، آشنا نبودن با فرهنگ و محیط کاری، نداشتن سابقه کار مرتبط و ....) با مشکلات جدید نیز دست به گریبان هستند. لطفا در صورت تمایل تجربه شخصی خود را در این مورد با ذکر ایالت با دیگر دوستان در میان بگذارید تا مهاجرین جدید با چشم بازتر و درک صحیح تر از شرایط قادر به تصمیم گیری در این زمینه باشند. لطفا بحث در این مورد را در همین تاپیک ادامه داده و از ایجاد تاپیکهای مشابه پرهیز کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: shahram1347 ، farzad24 ، afsoun
نویسنده این وبلاگ که دکترای اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دارد به زبان ساده و به شکل علمی عوامل بحران اقتصادی را بررسی می کند:

خاکریز اقتصاد
پاسخ
تشکر کنندگان:
من با اینکه از برندگان 2010 هستم و تجربه و اطلاعات کمی دارم پیش بینی می کنم برای من بعنوان یک مهاجر جدید مشکلات قبلی وجود خواهند داشت اما مشکل بحران اقتصادی نباید اشکالی برای من پیش بیاورد. تا جایی که تحقیق کرده ام متوجه شدم با همه ی مدارک و تجربه های کاری من در ایران باید سال اول تن به کار های ابتدایی و ساده بدهم تا جای خودم رو در جامعه آمریکا پیدا کنم. برای کسانی که بخواهند در رستوران یا انبار و یا خط تولید کارهای سخت را بر عهده بگیرند همیشه کار هست. چون با توجه به حقوق دریافتی (ساعتی 15 دلار تقریباً) کار زیادی باید اتجام بدهم و اکثر مردم علاقه ای به کار در این فرصت های شغلی ندارند. همانطور که من علاقه ای ندارم و در نظر دارم زود از آن کار فرار کنم.
فکر کنم نظر دوستانی که الآن در ایالات متحده هستند به این بحث کمک زیادی بکند.
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان عزیز،
اگر برای خودتون یا آشنایانتون به دنبال کار میگردید، من در منطقه ‎Rancho Bernardo‎ در نزدیکی سن دیگو یک کار در زمینه ‎Retail‎ (فروشگاه) سراغ دارم. حقوق مینیمم میدهند و بصورت تمام وقت استخدام میکنند. 40 ساعت در هفته نیاز دارند مگر اینکه خودتون کمتر بخواهید. معمولا هم کسی رو به این راحتی اخراج نمیکنند. اگر بخواهید با پرداخت حق بیمه میتونید از بیمه پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شوید. اگر تمایل داشتید، به من پیام خصوصی بدهید.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان