کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حمایت از کسانی که کسی را در آمریکا ندارند
(2011-09-06 ساعت 18:07)zhinaa نوشته:  سلام دوستان،

چون این اولین پست من هست قبل از هر چیز عذر خواهی‌ می‌کنم اگر سوالام رو در بخش نامناسبی مطرح می‌کنم

.من حدود ۳ ساله که در آناندل زندگی‌ می‌کنم. ۳ سال پیش اسپانسر شدم و اومدم اینجا اما اسپانسرم متأسفانه هیچ کمکی‌ نکرد. در حال حاضر کارت اقامت دائم دارم از ۶ ماه قبل هم مشغول کار در فرودگاه واشنگتن شدم. چند وقت قبل به دلیل درد شدید در ناحیه لگن و رجوع به دکتر و بیمارستان و آزمایشات فراوان تشخیص دادند که احتیاج به عمل دارم که بعد از عمل هم تا ۶ هفته قادر به راه رفتن نخواهم بود.مقداری از هزینه عمل رو بیمه‌ پرداخت خواهد کرد ولی‌ به جز این از محل کارم هیچ حقوقی دریافت نخواهم کرد. ممنون میشم اگر کسی‌ اطلاعاتی‌ در مورد اینکه آیا مستمری برای بیماران قبل و بعد از عمل وجود داره یا نه چون من هیچگونه منبع درآمدی ندارم و در حال حاضر هم یک اتاق اجاره کردم و امکان اینکه خانواده از ایران پول بفرستند هم نیست.از تعدادی از ایرانیها که پرسیدم میگن یک فرم هست که مخصوصه اشخاص معلول هست ولی‌ من فکر نمکنم که شامل حال من بشه.ممنون میشم اگر کسی‌ بتونه راهنمائی کنه.

اسپانسر شما 40 فصل کاری یا به عبارتی 10 سال کار کردن شما مسئول مخارجی است که شما به گردن دولت می اندازید. مثلا اگر شما نتوانید مخارج بیمارستان خود را بپردازید آن را از فرد اسپانسر شما می گیرند. معمولا کسانی که اسپانسر می شوند این را نمی دانند اگرنه اسپانسر شما به نفعش بود که شما را حمایت مالی کند تا مخارج سنگین تری به همراه دیرکرد و جریمه برایش به بار نیاید. اسپانسرشیپی یک کار فرمالیته نیست و فرد اسپانسر مسئول مالی فرد مهاجر است و باید همیشه بداند که او کجا است و چکار می کند تا زمانی که مدت مسئولیتش به پایان برسد. حتی مثلا اگر شما یک وام بانکی بگیرید و به ایران برگردید تا آخرین دلار آن را از اسپانسر شما می گیرند. منظورم این است که نگران بدهی های خودتان نباشید زیرا شما اسپانسر مالی دارید و او با امضاء کردن فرم قبول کرده است که کلیه هزینه های شما را در زمانی که هیچ منبع درآمدی ندارید به عهده بگیرد. اسپانسرشیپی چیزی است که حتی امکان لغو کردن آن وجود ندارد و تا پایان مهلت آن که چهل فصل کار مهاجر است اعتبار دارد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
ممنون از آقا آرش بابت پاسخشان . اسپانسر شیپ چه میزان باید توانایی مالی داشته باشد؟ اگر یک وقت پول نداشته باشد چکارش می کنند؟ الان مثلا" می تواند zhinaa می تواند برود دادگاه از اسپانسرش شکایت کند؟
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، jan ، rs232 ، SH1A2R3
در تکمیل گفته‌های آرش بگم که این ۱۰ سال یا ۴۰ فصل کاری در صورتی محسابه میشه که شخص پشتیبانی شده شهروند آمریکا نشده باشه. اگر شهروند آمریکا شده باشه دیگه اسپانسر مسئولیتی نداره. اینجا در سایت وزارت خارجه آمریکا نوشته:
[en]
An affidavit of support is legally enforceable; the sponsor's responsibility usually lasts until the family member or other individual either becomes a U.S. citizen, or can be credited with 40 quarters of work (usually 10 years).
[/en]

اگر فردی که اسپانسرشیپ گرفته یکی از خدمات زیر رو استفاده کنه دولت مبلغی رو که خرج کرده رو میتونه از طریق شکایت در دادگاه از اسپانسر بگیره:

[en]

Food stamps
Supplemental Security Income (SSI)
Medicaid
Temporary Assistance for Needy Families (TANF)
State Child Health Insurance Program (CHIP)[/en]

در مورد کاربری که گفته قراره جراحی داشته باشه از خدمات Medicaid استفاده خواهد شد. و دولت ممکنه از اسپانسر جهت اخذ هزینه‌ها شکایت کنه.

پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، maaref ، satusa ، AmericanHamid ، ARASH@MH ، zhinaa ، jan ، rs232 ، SH1A2R3 ، humsun
بی چاره اون اسپانسره!!
دیگه اسپانسر هیشکی نمی شه!! حالا شما چند هزار تایی نیاز دارید مگه؟
یه سوال دارم!؟ مثلا یکی اگه با خودش پول بیاره باز هم اسپانسر نیاز داره؟؟
آخه یه جا نوشته بود که برای مهاجرت اگر پول هم داشته باشید کافیه
چقدر پول کافیه؟؟ عذر می خوام که اینجا می پرسم ولی خب یه عرض دیگه ای هم داشتم..
من نگرانی دوست خوبمون آرش جان و بقیه رو درک می کنم چون اعتماد کردن به فضای مجازی زیاد کار صحیحی نیست.
من خودم اگر موقعی بخوام مهاجرت کنم، همین که با یکی دوست بشم اون رو ببینم اون هم من رو ببینه بیاد خونم و اگه چیزی برام پیش اومد بتونم باهاش صحبت کنم برام کافیه
برای دوستانی که تشریف می برند هم عرض می کنم که با یک وکیل خیال خودتون رو آسوده کنید ، فوقش 200$ میشه به استرسی که میکشید نمی ارزه!!
تازشم شاید اون دوستی که توی ایالات متحده اقامت داره و میخواید آدرس اون رو بدید فرد قابل اعتمادی نباشه و براتون دردسر بشه!! شما اینجوری به قضیه نگاه کنید.
««ایروونی ها آخه روی همه رو سفید کردند (بلا نسبت این فروم و اعضای گلش). روز اول دانشگاه برای ثبت نام که رفتم رودهن - همین 2 هفته پیش - بخاطر اینکه نسبت به بچه هایی که اونجا بودند وضعیت مالی و ظاهری بهتری داشتم (نه اینکه تهفه ای باشم ولی خب ماشینی که باهاش رفتم و تیپم بهتر از بقیه بود) به یکی اعتماد کردم و بعد از اینکه باهاش دوست شدم قرار شد برسونمش تهران ، بعدش سر راه پیاده شدم رفتم برای جفتمون آبمیوه گرفتم و برگشتم و رسوندمش میدان نوبنیاد تهران و بعدش رفتم خونه دیدم که کیف پولم که توش 200 تومن پول بود و کیف مدارکم که توی داشبرد بودند و دقیقا یادم یاد که وقتی سوار شدیم بود !!! نیستند. حالا از رو حسودی بوده دشمنی بوده نمی دونم چی بوده. توی کیف مدارکم شناسنامه ی من هم بود و معلوم نیست که چه بلایی سر شناسنامم بیاد (اگه بهم می گفت پول نیاز دارم بهش می دادم ولی شناسنامم چرا!!!؟؟ ... الآن 2 هفته گذشته و کلانتری رفتم پاسم دادن دادرسی از اونجا پاسم دادن کلانتری و الی .....!! سر یه اعتماد مسخره شناسنامم از دست رفت و باید برم المثنی بگیرم ...»»

من خودم دوستان دوران دبیرستانم (قریب به 10 نفر) تو ایالت های مختلف زندگی می کنند و خاله زاده هایم هم مقیم LA هستند ولی برای مهاجرت با وکیل راحت تر کنار میام..
روی دوستان ایرانی اونجا برای کارهایی از قبیل معرفی شهر و این جور چیز ها حساب کنید که یه هم زبون داشته باشید یه نفر اونجا و بتونید صحبت کنید
دوستانی که کمک می کنند به همنوع و هموطن خودشون لطف بزرگی می کنن امیدوارم ما هم بتونیم تو جبران محبت این قبیل افراد سهیم باشیم... ولی حواستون جمع باشه که مثل من نشید
البته کسانی که مهاجرت به آمریکا می کنند اونقدری با فرهنگ و با تمدن هستند که امریکا رو انتخاب کردند و یه آدرس دادن هم فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاره
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، AmericanHamid ، SH1A2R3 ، Hediyeh ، پرنیان90 ، opayamani
ﺭﺍﺳﺘﯽ ﯾﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻟﺎﻥ ﯾﺎﺩﻡ ﺍﻓﺘﺎﺩ
ﺷﻤﺎ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻓﯿﺲ... ﺑﻮﮎ ﯾﮑﯽ ﺭﻭ ﺗﻮﯼ ﺍﻭﻥ ﺍﯾﺎﻟﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﮐﻤﮏ ﺑﺨﻮﺍﯾﺪ
ﺟﻮﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﻭﻧﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻘﯿﻢ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻠﺎ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻨﯽ ﻧﻤﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﻟﯿﻞ ﭼﻮﻥ ﺧﺮﺷﻮﻥ ﺍﺯ ﭘﻞ ﮔﺬﺷﺘﻪ
ﻣﻦ ﺷﺨﺼﺎ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻠﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻫﺎﻡ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺩﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﻦ ﭼﻮﻥ ﺍﻭﻧﺠﺎ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ
ﯾﮑﯽ ﺷﻮﻥ ﺑﺮﻭﮐﻠﯿﻥ ﻫﺴﺘﺶ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﮑﺮﻣﻨﺘﻮ
پاسخ
تشکر کنندگان: الی الی ، maaref ، AmericanHamid ، SH1A2R3 ، amir1345 ، f.r ، opayamani
سلام با تشکر از محبت هاتون. اگر کسی رو میشناسید که در دالاس بتونه من رو برای یافتن خونه کمک کنه ممنون میشم. من یه دوستی توی فورت ورث (52 کیلومتری دالاس) دارم. اما اون تا 22 اکتبر خونه اش نیست. من هم 12 اکتبر بلیط دارم. فقط میخوام این 10 روز رو یه جای حتی الامکان ارزون رو پیدا کنم.

پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، maaref ، opayamani
سلام

ماداريم آخراي نوامبر2011ميام هيوستون خواهش ميكنم كه درموردهتل ونحوه رزرويشن راهنماييم كنيد اگرلطف كنيد باپيغام خصوصي
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، satusa ، SH1A2R3
(2011-10-08 ساعت 07:24)nimar123 نوشته:  با این همه میگین آدم بیکار خوب یکجا راه بندازین بیکاران هر شهر را هم جذب کنید اشتغال زایی یعنی چی

فکر کنم این جمله تون احتیاج به تصحیح دارد....... بنظر من جمله قشنگی برای این سایت نیست است..
آنهایی که در این سایت اعلام آمادگی کردند برای کمک به دیگران 2 دسته اند: یا این کمکها را بطور رایگان و بدون چشمداشت انجام میدهند، که نه در هیچ جای دنیا و نه در بین هیچ ملیتی میتونید نمونه اش را ببینید؛ یا بابتش هزینه میگیرند(که البته من نمونه اش را در بین مهاجرسرایی ها ندیدم) که قاعدتا این مبلغ هم بابت زدن از ساعت کاری شون و ارائه خدمات به شما است، که باز هم بنظر من به دردسر و هزینه ایی که برای خودشون درمیاد نمیارزه... پس مطمئن باشید کسی از این کمک ها در اینجا بابت اشتغال زایی انجام نمیده... چون کار های بی دردسر تر کم خرج تر و راحتتری میتونه پیدا کنه....

One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، hitab ، kavoshgarnet ، free_free ، ParsTrader ، success ، nimar123 ، pefa ، mml ، maaref ، SH1A2R3 ، Hediyeh ، etefag ، bardia9 ، mehran_ha
با سلام خدمت هموطنان مقیم امریکابا استرس و نگرانی زیاد تونستیم ویزامونو بگیرم رسیدم بر سر خوان بعدی که ورود به امریکاست دوستان عزیز من همراه همسرم و دو فرزند کوچکم ماه بعد به دالاس میریم و هیچ کسی رو ندارم که بخواد حمایتم کنه واقعا با دوتا بچه کوچک ونداشتن اطلاعات و مسلط نبودن به زبان انگلیسی واقعا سخته ایا کسی از دوستان هست که مارو حمایت کنه یا شماره ایی از خودش بطور خصوصی بذاره یا متنی که هنگام ورود به امریکا به من کمک کنه یا دوستان کسی اطلاع داره که پرواز به دالاس چه هواپیمایی بهتره از نظر هزینه مناسبتره واسه اخر نوامبر یا اوایل دسامبر اگه منو راهنمایی کنید واقعا ممنون میشم.
تاریخ دریافت نامه قبولی اول : هیچوقت
تاریخ دریافت نامه دوم : 2 AUG
تاریخ مصاحبه : 8 AUG
تاریخ دریافت ویزا : 11 AUG
کیس : 2011AS00035XXX
کنسولگری: ابوظبی
جمع هزینه ها 4 نفر : تومان 7,570,000
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، kavoshgarnet ، SH1A2R3
به نظر من دوستانی که نیاز به حمایت دارند با پیغام خصوصی یا با ایمیل نوع درخواستشان را با آمریکا نشینان مطرح کنند و هر کسی هم با توجه به موقعیت فردی خودش ممکن است که پاسخ مثبت بدهد. و دوستان آمریکا نشینی که موقعیت هیچ نوع کمکی ندارند دستکم اطلاعات خودشان را به صورت تاپیک یا پست یا پیغام خصوصی یا ایمیل در اختیار دوستان تازه مهاجر قرار دهند که همیشه اطلاعات گرانبهاترین دارایی است.
پاسخ
تشکر کنندگان: saied-k ، ابی22 ، Spiritual ، kianoush ، SH1A2R3 ، amiry ، Amir78
من بعد از خوندن مطالب این وبسایت به این نتیجه رسیدم که کسایی مثل من که اصلا فامیل یا آشنایی تو امریکا ندارن یا حساب پر پی و پیمونی ندارن باید قید امریکا رفتنو بالکل بزنن.من نوعی که کسی رو اونجا ندارم از کجا ادرس بیارم که بعدا گرین کارتم به اونجا ارسال شه؟!!!تازه اگه مشکلات ورود به امریکا برای کسی که کسی رو اونجا داره 100 باشه واسه من 1000 میشه.چون روزای اول کسی نیست که حتی بتونم رو کمکه ابتداییش حساب کنم.کلا فکر کنم که دولت امریکا هم این قضییه اسپانسر و این آدرس دادن و اینا رو گذاشته که امثال من نتونن برن اونجا.تازه دوستان لطف کردن و پیشنهاد کمک دادن ولی آدم راستش روش نمیشه که به افرادی که خودشون تو اون کشور صد تا مشکل دارن رو بندازه و ازشون بخواد که بهش کمک کنن لااقل من که اینطوریم.من همیشه وبلاگ آقا آرشو هم میخونممو خودم یکی از طرفدارای وبلاگشم مطالب جالبی مینویسه که واسه ما جوونایی که تو ایرانیم جالبه.منم مثل جوونای دیگه ایران به مساله مهاجرت فکر کردم ولی این طوری که پیش میره مهاجرت هر روز داره سختتر و سخت تر میشه.
پائولوکوئیلو:کسانی که هرگز خطر نمیکنند فقط شکست های دیگران را می بینند

Paulo coelho:whose who never take risks can only see others people's failures
پاسخ
تشکر کنندگان: pefa ، AmericanHamid ، kavoshgarnet ، SH1A2R3 ، amiry ، Hediyeh ، f.r ، opayamani ، etefag ، PARY1366
(2011-11-12 ساعت 15:33)nima_b0 نوشته:  من بعد از خوندن مطالب این وبسایت به این نتیجه رسیدم که کسایی مثل من که اصلا فامیل یا آشنایی تو امریکا ندارن یا حساب پر پی و پیمونی ندارن باید قید امریکا رفتنو بالکل بزنن.من نوعی که کسی رو اونجا ندارم از کجا ادرس بیارم که بعدا گرین کارتم به اونجا ارسال شه؟!!!تازه اگه مشکلات ورود به امریکا برای کسی که کسی رو اونجا داره 100 باشه واسه من 1000 میشه.چون روزای اول کسی نیست که حتی بتونم رو کمکه ابتداییش حساب کنم.کلا فکر کنم که دولت امریکا هم این قضییه اسپانسر و این آدرس دادن و اینا رو گذاشته که امثال من نتونن برن اونجا.تازه دوستان لطف کردن و پیشنهاد کمک دادن ولی آدم راستش روش نمیشه که به افرادی که خودشون تو اون کشور صد تا مشکل دارن رو بندازه و ازشون بخواد که بهش کمک کنن لااقل من که اینطوریم.من همیشه وبلاگ آقا آرشو هم میخونممو خودم یکی از طرفدارای وبلاگشم مطالب جالبی مینویسه که واسه ما جوونایی که تو ایرانیم جالبه.منم مثل جوونای دیگه ایران به مساله مهاجرت فکر کردم ولی این طوری که پیش میره مهاجرت هر روز داره سختتر و سخت تر میشه.

قابل توجه دوستان

من تنسی- نشویل زندگی میکنم و همین جا اعلام میکنم که میتونم این کمک رو با توجه به شرایط خودم و اینجا انجام بدم . پس بدون تعارف میگم توقع زیاد نباید داشته باشید . میام فرودگاه دنبالتون و میبرمتون هتل نزدیک خودمون و در گرفتن خونه و ماشین و راهنماییی های اولیه رو من حساب کنید.

اینجا هزینه زندگی ماهانه از 1300$ به بالاست

پس حداقل به اندازه ی 6 ماهتون حتما با خودتون بیارید .

مهمترین چیز در پیدا کردن کار دانستن زبانه پس تا میتونید زبان کار کنید و فیلم آمریکایي ببینید
تجربه شکست خیلی بهتر از حسرت خوردن از دست دادن یه موقعیت هستش
 

نشویل - تنسی : جایی که من زندگی‌ می‌کنم ، شهری کوچک ، با هزینه‌های متوسط ، وضعیت کار بد نیست 
پاسخ
سلام دوستان عزیز.پدر و مادر من دارن اواخر نوامبر میرن هوستون.البته چون اون کسی نیست که راهنمایی های اولیه رو انجام بده خیلی نگران هستیم.اگه کسی باشه که فقط در حد راهنمایی کردن بتونه کمک کنه خیلی ممنون میشم.در ضمن پدرو مادر من ادمای خیلی باحال و بی دردسری هستن.
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، AmericanHamid ، SH1A2R3 ، opayamani
(2011-11-12 ساعت 15:33)nima_b0 نوشته:  من بعد از خوندن مطالب این وبسایت به این نتیجه رسیدم که کسایی مثل من که اصلا فامیل یا آشنایی تو امریکا ندارن یا حساب پر پی و پیمونی ندارن باید قید امریکا رفتنو بالکل بزنن.من نوعی که کسی رو اونجا ندارم از کجا ادرس بیارم که بعدا گرین کارتم به اونجا ارسال شه؟!!!تازه اگه مشکلات ورود به امریکا برای کسی که کسی رو اونجا داره 100 باشه واسه من 1000 میشه.چون روزای اول کسی نیست که حتی بتونم رو کمکه ابتداییش حساب کنم.کلا فکر کنم که دولت امریکا هم این قضییه اسپانسر و این آدرس دادن و اینا رو گذاشته که امثال من نتونن برن اونجا.تازه دوستان لطف کردن و پیشنهاد کمک دادن ولی آدم راستش روش نمیشه که به افرادی که خودشون تو اون کشور صد تا مشکل دارن رو بندازه و ازشون بخواد که بهش کمک کنن لااقل من که اینطوریم.من همیشه وبلاگ آقا آرشو هم میخونممو خودم یکی از طرفدارای وبلاگشم مطالب جالبی مینویسه که واسه ما جوونایی که تو ایرانیم جالبه.منم مثل جوونای دیگه ایران به مساله مهاجرت فکر کردم ولی این طوری که پیش میره مهاجرت هر روز داره سختتر و سخت تر میشه.

شما بالاخره همانطوری که توی امضات هست باید خطر کنی و از دوستان آمریکا نشین بخوای که آدرس بدند و کمکهای دیگه که نیاز داری درخواست کنی. اگر مقصدت شیکاگو بود مطمئن شو که اول به خود من ایمیل می زنی. صد تا مشکل هم که داشته باشیم مشکل آدرس دادن یا راهنمایی کردن یا همراهی روزهای اولیه برای آشنایی با شهر و انجام کارهای اداری اولیه زیاد سخت نیست. نگران نباش جوینده یابنده است. حتی اگه ایالتهای دیگه خواستی بری هم باز به من ایمیل بزن من در بعضی ایالتها دوستانی دارم که کمی کمک کنند.


پاسخ
دوستانی که به لس آنجلس تشریف میارن من میتونم در حد بضاعت خودم (چون خودم هم تازه واردم) بهشون کمک کنم
البته ماشین ندارم و فرودگاه نمیتونم برم
ولی راهنماییهایی از قبیل سوشیال و بانک و دی ام وی و ... رو میتونم براشون انجام بدم
ضمنا میتونم بهشون در مورد محله هایی که برای زندگی مناسب هستند راهنمایی کنم
موفق باشید
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان