کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربه مصاحبه در آنکارا
(2010-12-11 ساعت 00:58)success نوشته:  
(2010-12-09 ساعت 10:50)arshida نوشته:  مرسي از لطف همه شما دوستان خوبم. حالا امروز و فردا هم سعي مي كنم و ساعتهاي مختلف باهاشون تماس مي گيرم اگر كه موفق شدم صحبت كنم كه خيلي خوب ميشه و اگر هم كه نشد يا با خود هتل تماس ميگيرم يا از همين ايران فعلا يك روز هتل ررو ميكنم تا برم اونجا ببينم چي ميشه.حتما خبرش را بهتون ميدم.
راستيsucces عزيز ساعت كاري اين شيدا تور چطوره منظورم اينه از صبح تا عصر يكسره بازه ؟ من بين ساعات 1.30 تا 4.30 به وقت ايران تماس گرفتم.راستي اونجا كه 5 شنبه و جمعه باز هستند. نه؟
سلام
بله پنجشنبه و جمعه باز هستند و اتفاقا ما جمعه رفتيم به دفترشون. و فكر كنم تا 6 بعد از ظهر يكسره باز هستند چون من ساعت 2 بعد از ظهر هم ديدم كه باز بودن. من مجددا شماره و وب سايت شيدا تور را براتون ميفرستم. اگر هم كمكي از من بر مي آيد در خدمت هستم. در ضمن ساعت آنكارا يك ساعت و نيم از ساعت ايران عقب تر هست .

مرسي به لطفتون من موفق شدم باهاشون تماس بگيرم.و آنها هم گفتند مشكلي ندارند و هر وقت اتاق بخواهيم . اتاق دابل را 80 دلار براي ما رزرو مي كنند.
کیس نامبر:2011AS 12000
مصاحبه:27ژانويه آنکارا
کلیرنس:4 مارس


تشکر کنندگان: success
دوستان من به زحمت تونستم بليط براي دوشنبه شب بگيرم.
(شانس منه اين تعطيلات خودمون؟! و تعطيلات سفارت همه يهو همزمانش شدند! بليط 350 تومني رو 650 گرفتم! قطري!)

من از سه شنبه تا 5 شنبه 14 تا 17 دسامبر آنكارا هستم. اگر از دوستان كسي كاري داره كه فكر مي كنه مي تونم براش انجام بدم در خدمتون هستم.
تشکر کنندگان: R.F ، frozen mind ، success ، rayan.s ، has55 ، Ashkan78 ، arash1986 ، AmericanHamid ، arshida ، iliad ، loveusa2010 ، sinswimer
(2010-11-08 ساعت 11:29)rayan.s نوشته:  با سلام؛ دوستان گرامی من تمام تجربیات خودم و قسمتی از تجربیات دوستان عزیز همسفرم را از زمان ارسال مدارک تا روز مصاحبه خدمتتان ارائه میکنم شاید ذره ایی از دینم را به سایت ادا کرده باشم.
من اصل نامه های تمکن مالی و کپی رنگی ترجمه کلیه مدارک خواسته شده و اصل آنها را در تاریخ 27 سپتامبر برای سفارت ارسال کردم که 30 سپتامبر بدستشان رسید (تاریخ مصاحبه من 3 نوامبر بود ) من علاوه بر مدارک فوق کپی رنگی تمام صفحات دو پاسپورت قبلی خودم و همسرم را که نوشته یا مهر ورود و خروج یا ویزا بود را ضمیمه لیست مسافرتهام ارسال کردم . همچنین کپی رنگی ترجمه و اصل کارت پایان خدمتم براشون فرستاده بودم.
در مورد اسپانسر:
DLT عزیز اسپانسر داشت به همراه 35 میلیون پول ؛ Sohrab-p فقط اسپانسر داشت ؛ Peyman74 اسپانسر و 11 میلیون پول و منم بدون اسپانسر و نامه تمکن مالی از بانک صادرات و پارسیان به میزان 101 میلیون داشتیم که از هیچکدوممون در مورد مسائل اسپانسر سوال نشد.
کیس من و DLT بچه دارشدن بعد شرکت تو لاتاری بود که مدارک و فرم ها رو براشون فرستاده بودیم و هیچ مشکلی نبود Sohrab-p عزیزم کیسش ازدواج بعد قبولی بود که ازشون در این مورد سوال کرده بود که با توضیح مسئله ازدواج مسعجل شد و ویزای همسرشان صادر گردید .

در مورد دکتر اونگان :
روز مراجعه ما دوشنبه بود که وقت ما و Sohrab-p اولین وقتها بود یعنی 9 تا 9:20 دقیقه و ما ساعت 8:50 اونجا بودیم و با صف منتظران که 5-6 نفری بودن مواجه شدیم و اونجا متوجه شدیم وقت گرفتن از دکتر امری الکی میباشد و وقتی به منشی گفتیم بابا جان مگه توسایت نگفتی حتما" باید وقت گرفت؟ گفت: ها ! ای که گفتی یعنی چه؟ خلاصه تو مطب اول ترکها بعد مریضای کارچاق کن ( که این کار متاسفانه تضیع حقوق دیگران است ) و بعد سایرین که پروسه عکس و خون هم بیش از 1 ساعت در شلوغ ترین روز طول نکشید و بعد از گرفتن وقت عصر برای 16:20 دقیق و مراجعه در ساعت 16:15 پی بردم اینم کشکه و باید زود رفت که البته باز هم زمانش کمتر از 1 ساعت شد.
اما ملاقات با این جانور گرامی دکتر اونگان؛ ایشون یه متن انگلیسی رو حفظه و وقتی متوجه میشه شما کمی انگلیسی متوجه هستید براتون بلغور میکنه. ... شما ایرانیا با ما ترکا خوبید من اگه با خودم بود به کسی واکسن نمیزدم ... این آمریکایها سخت گیرن ( حالا پول واکسنها رو خودش میگیره ولی آمریکایها سخت گیرن) ...ایرانیا دروغ میگن و...انیستیتو پاستور شما حالیش نیست چه واکسنایی باید بزنید و ...
بگذریم، برای پسر 8 ماهه من که تمام واکسناش رو زده بود بعد اینکه به مادرش در اطاق بغل گفته بود واکسن لازم نداره از من پرسید شغل چیه گفتم مهندس ساختمانم گفت : جانمی جان! (رشته تحصیلی در میزان واکسن اضافی تاثیر داره چون کسایی که مثل من سر رشته ایی از علم پزشکی ندارن هرچی بخواد بهشون میگه) دو تا وکسن به پسرم زد که یکیش هپاتیت بود و به من که قبلا" آبله مرغون گرفته بودم واکسنش رو بدون اینکه بپرسه بهم زد و واکسن نوبت سوم MMR رو که نزده بودم رو اصلا" چیزی نگفت و به خانومم هم که آنتی بادی آبله مرغان تو خونش بود و بچه هم شیر میداد به ادعای خودش واکسن آبله رو زد.
به Sohrab-p که آزمایش خونش اشتباه شده بود و روز اول گفته بود واکسناتون کامله و آزمایش مجدد هزینه ایی نداره فرداش دوباره که رفته بود به Sohrab-p یه واکسن زد!!!
خلاصه: این دکتر هر کاری دلش بخواد میکنه و تو مطبش وقت گرفته از سایت و نگرفته فرقی ندارن و کلا" وقت اهمیت نداره و تو روز دوشنبه که شلوغ ترین بود دو تا 1 ساعت وقت برد.
روز مصاحبه:
اگه بچه دارید و کالسکه هم با خودتان میبرید لازم نیست تو صف وایسید بخاطر سرمای هوا مامور دم در شما را بدون صف و حتی قبل از ترکها به داخل راه میده ( مجدد میگم به خاطر سرما و بچه کوچک لازم به صف ایستادن نیست) . در هنگام تحویل مدارک با اونکه ایمیلی برام اومده بود خواسته بود مدرک دیپلم رو ببرم مسئول تحویل مدارک گفت لازم نیست دم دستت باشه اگه کنسول خواست موقع مصاحبه بهش بده که ایشونم نخواست.کارت پایان خدمتم ازم نگرفتن.ضمنا" ازم تو همون ایمیل خواسته بودن رای دادگاه رو که تو توضیحات شناسنامه بهش اشاره شده رو هم ببرم که به مسئول تحویل مدارک تحویل دادم.
من چون زود وارد شده بودم تونستم مصاحبه چند نفر از ایرانی های عزیز که کیسشون مهاجرت بود ولی نه از جنس لاتاری رو ببینم . به همه حتی اونی که 40 سال پیشم خدمت کرده بود و یا بازنشسته دولتی بود یا رشته خاص (برق,کامپیوتر, مکانیک و میکروبیولوژی ...لیسانس به بالا- Peyman74 فوق دیپلم برق بود برای همین برگه سوالات رو دریافت نکرد)بدون استثناء کارت آبی و فرم 9 سوالی (رشته خاص) رو بهشون دادند.
کسی هم بود که اسپانسرش باباش بود و چون مالیات 2009 رو پیچونده بود گفتن بهش تا دلایل ندادن مالیات رو نیاری کیست به جریان نمیفته!
پس حتما" دوستان اسپانسر دار مطمئن بشن اسپانسرشون مالیات داده باشه.
بعد از انگشت نگاری و هنگام پرداخت وجه برگه آبی رو تو پروندم روئیت کردم
اما مصاحبه ، بدون هرگونه توضیحی بابت توضیحات شناسنامه و با علم به اینکه تمام فرمهام رو درست پر کردم و مدارکم صحیح قسم رو خوردم و خانم کنسول یا همون آفیسر سوالاتش رو شروع کرد.
آفیسر: کار میکنی؟ گفتم: بله گفت: رشته ساختمانی؟ گفتم : بله گفت: ساختمان سازی میکنی؟ گفتم: بله گفت: شرکت چی؟ خصوصیه؟ گفتم: شرکت ... خصوصیه. گفت سربازی کردی؟ گفتم: بله. رو به خانومم , گفت: کار میکنی؟ گفت : نه گفت : قبلا" هم کار نمی کردی؟ گفت: نه.
گفت: بچه (البته به اسم ) ماه چقدر؟ گفتم : 8 ماه بعد رو به خانومم, در مورد شناسنامه به زبان انگلیسی سوال کرد و ایشونم انگلیسی جواب داد و بعد از دادن برگه آبی گفت: شما پرونده تان کامله فقط 1 تا 2 ماه آینده جوابتون میاد. همین و بس. به امید موفقیت تمام عزیزان.
با سلام خدمت دوستان؛ من سفر نامه دومم را خدمتتان ارائه میکنم :
......خلاصه بعد شروع پروسه F.B.I چک، علیرغم اعلام نظر آفیسر که پروسه 4 تا 8 هفته طول میکشه، روزی صد بار سراغ جدول کلیرنس سفارت آنکارا میرفتم و وقتی تاریخ مصاحبه آخرین کیس اعلام شده در جدول کلیرنس را به لطف SNAGHIAN عزیز متوجه شدم که 1 نوامبر میباشد متن میلی رو تهیه کردم ( متن میل در تایپیک: کلیرنس برندگان 2011 صفحه 39 ارسال 576 موجود هست) و برای سفارت ارسال کردم که من بیش از 30 روزه که هر روز جدول کلیرنس را چک میکنم و ... . و سفارتم در 8 دسامبر ساعت 12 جواب داد که کلیر شدم (لذت دیدن کیس نامبرم رو در جدول کلیرنس تجربه نکردم) و منم سریع و قبل از اینکه به خانواده خبر بدم در سایت اعلام کردم تا شادیم رو با عزیزانی که جزء سه نفرشان را هرگز ندیدم ولی مطمئن بودم اگه بیشتر از من شاد نشن کمتر شاد نمیشن تقسیم کنم...و بعد اعلام خبر، رفتم آژانس و بلیط ترکیش ایر را برای 9 دسامبر به مبلغ 399600 تومان گرفتم و به لطف اطلاعات سفر نامه کامران توکلی عزیز با تماس با رزویشن هتل اوزلیهان تماس گرفتم و برای دو شب اطاق لوکسش(شبی 48 دلار) رو رزو کردم. آدرس سایت هتل : http://ozilhanotel.com.tr/homepage.html
این هتل برای افرادی که میخوان مثل کامران خان و من برن ویزاشون رو بگیرن بسیار مناسبه .ضمنا" موقعیتشم از لحاظ فاصله تا سفارت و بلوار آتاترک خوبه.( کامران توکلی عزیز در سفرنامه شان کاملا" توضیح دادند)
صبح پنج شنبه رسیدم آنکارا و ساعت حدود 9 رسیدم هتل و با خوش شانسی اطاق 702 را که خالی بود رو گرفتم و رفتم وسایلم رو گذاشتم و هرچی سعی کردم بخاطر استرس نتونستم بخوابم به هر حال من فکر کنم اولین نفری بودم که قبل از اینکه اسمش تو جدول کلیرنس بیاد میرفتم سفارت میگفتم نکنه بگن ندید بدید تا اسمت تو جدول نیومده ما ویزا صادر نمی کنیم و... خلاصه ساعت 11:30 دم در سفارت بودم و دیدم نفر چهارمی هستم که با برگ آبی اومده دم در سفارت!!! و نکته جالب این بود که تمام کیسهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی با هر سن و سالی (حتی 80 سال) بخاطر خدمت سربازی یا خدمت دولتی F.B.I چک حداقل 2 ماه رو خورده بودند و من تنها کیس لاتاری بودم و قتی میفهمیدا" کلیر من 35 روز ( بعد از صدور ویزا فهمیدم دقیقا" 1 ماه بود.) طول کشیده تعجب میکردند! یکی از اشخاصی که من با هاش گرم صحبت بودم خلبان 73 ساله ایی بود (( که از صحبتاش و نشونه هایی که داد متوجه شدم روز مصاحبه اش با خانوم مریم گلی یکی بوده .)) که علیرغم ویزای مسافرتی در سالهای 2007 و 2009 به آمریکا 2 ماه کلیرش طول کشیده بود.!!!
راس ساعت 12:50 مامور سبیلوی دم در سفارت از دارندگان برگ آبی خواست بیان و تو یه صف فرار بگیرن ( تا اونموقع جلوی دکه متینگ تشکیل داده بودیم و ضمنا" دارندگان برگ زرد که مسافرتی و تحصیلی بودن بعد از ورود افراد برگ آبی اجازه ورود به سفارت را داشتند.) و راس ساعت 13 با چک کردن نام نوشته شده در برگه آبی با پاسپورت اجازه ورود میداد و بعد ورود به سفارت خانوم ایرانی بلده دم در بهمون شماره میداد و ما هم بعد ورود منتظر اعلام شماره میشدیم که نکته جالب عوض شدن صندلی های سفارت بود و اینکه اعلام شماره ها راس ساعت 13:30 شروع میشد . ..
من که استرس داشتم و یه مقاله آماده کرده بودم که اگه گفت : شما باید صبر کنید ، ارائه نمایم ، یه دفعه در تابلو شماره 603 رو دیدم که باید به باجه 5 مراجعه کنم ، خانوم جوونی پشت باجه بود (دفعه قبل خانوم آفیسری که در همین باجه بود یه خانوم مسن بود که فکر کنم بخاطر عدم صدور ویزا برای من در روز مصاحبه اخراجش کرده بودندTongue) و اول برگه آبی رو گرفت و کیسم رو وارد کامپیوتر کرد و گفت : پاسپورتها و بعد گرفتن پاسپورتها با دادن یه برگه گفت : برو UPS و من خوشحال و شاد و خندان رفتم باجه UPS و با پرداخت 52 لیر و دادن آدرس هتل ( دوستان کارت هتل را همراه داشته باشید) از سفارت اومدم بیرون و رفتم هتل .....
و در نهایت روز جمعه ساعت 18 سایت : WWW.UPS.COM.tr را طبق Takip No:H061048B0883758 (دوستان دقت کنند جزء چهار رقم آخر Takip No ها یکی هستند و فقط شامل دو حرف H ,B میباشد) که در رسید مدارکم بود چک کردم و پیغام زیبای مدارک از سفارت تحویل UPS شده رو دیدم و در نهایت ساعت 12 روز شنبه کارمند UPS که هر روز ساعت 11 میومد تشریف آوردند و بسته من را که شامل 3 پاسپورت و 3 بسته زرد و یه سری فرم به زبان انگلیسی جهت ارائه یکسری نکات و کلیه مدارک اضافی مثل کپی پاسپورتهای قدیمیم و ایمیلهایی که به سفارت زده بودم را تحویلم داد... تو ویزای صادر شده برای من تاریخ صدور 10 دسامبر و دریافت کلیرنس رو 3 دسامبر زده!!! و در ویزای خانومم / بچه ام که کلیرنس نداشتند نوشته در صورت اخذ ویزای همسر / پدر ) یه Registration Number در ویزا میباشد که مال من **611921 بود ، خانومم **611921 و پسرم **611921 هست که فکر میکنم اگه دوستانی که ویزا گرفتن این شماره را اعلام کنند میشه متوجه شد این تعداد ویزا های صادر شده هست یا نه؟
در نهایت منم با پرواز 23:15 شنبه ترکیش که به خاطر بدی هوا و مرگ مغزی یکی از مسافران ترکیه ایی قبل از بلند شدن با 2:15 دقیقه تاخیر پرواز کردم و ساعت 5:30 رسیدم ایران که حس اینکه احتمالا" تا 5 سال آینده نخواهم دیدش حس غریبی بودSad
دوستان گل مهاجر سراییم امیدوارم همه ویزای آمریکا رو بگیرید و با توجه به اینکه در ایران قسمت نشد همدیگر رو ببینیم یه روز تو آمریکا همتون رو خونم دعوت کنم و دور هم خوش بگذرونیم..
و در نهایت از همه شما بخاطر انرژی های مثبتتان سپاسگذارم و یک تشکر ویژه دارم از USER عزیز که با ارائه اطلاعات مفصل و دقیق در این پروسه بسیار بهم کمک کرد.
....ادامه دارد

نمی توانیم کاری بکنیم مرغان غم بالا سرمان پرواز نکنند ولی می توانیم کاری بکنیم که روی سرمان آشیانه نسازند. . .
سلام به همه دوستان.من سعی می کنم مختصرومفید بنویسم تا هم حتی الامکان موارد تکراری توش نباشه و هم بتونم نکات مهم و ارزشمندی رو بهتون منتقل کنم.امیدوارم به دردتون بخوره.Wink
اول از همه تهیه بلیط و هتل.ما چون بچه کوچیک داشتیم و باید چند روزی زودتر اونجا می بودیم و از طرفی مشکل کارو مدرسه بچه بود و با توجه به محدودیت روز و زمان پروازهای ایران ایر و ترکیش ترجیح دادیم با ترکیش بریم استانبول و با یک توقف یکی دو ساعته آنکارا.چون پرواز ترکیش تو این مسیر هرروزه هفته هست.که پیشنهاد می کنم اگه مجبور نیستین این کارو نکنید چون هم خستگیش زیاده و هم اینکه اتلاف هزینش بالاست.Sad
و اما در مورد هتل،باز هم چون همه به ما می گفتند اگه برین اونجا رودررو هتل ارزونتره ما فقط برای سه شب از اینجا رزرو کردیم و رفتیم. نشون به اون نشون که اونجا با هزار منت و استرس و .... هر شب اضافه رو 5 یورو گرونتر برای همون اتاق پرداختیم . پس هتل رو هم تمام و کمال از همینجا رزرو کنید. هتل ما هم هتل هیلتون بود که از جزیره بهشت گرفتیم . خداییش خیلی عالی بود و با قیمت شبی اتاق دبل 90 یورو خیلی می ارزید و خود هتل اونجا این قیمت نمی داد ، تنها اشکالش همونطور که تو سفرنامه های قبلی هم هست ، اینترنتش مجانی نیست. اینم از این...Tongue
و اما درمورد تاکسی و اتوبوس ، ما که رسیدیم آنکارا ، چون ترانسفر تو قراردادمون نبود سوار یه اتوبوس که اونجا مستقر بود شدیم و رفتیم (یادم نیست ترمینالش فکر کنم) . که نفری 10 لیر بود. از اونجا هم یه تاکسی واسه هتل. فقط بچه دارا حواستون باشه اشتباه ما رو نکنید . اونجا اگه از راننده اتوبوسا بپرسین واسه بچه ها حتی تا 9 و 10 سال هم بلیط نمی خوان ، ما اون اوایل تا پیش از اینکه بپرسیم واسه بچه 4 سالمونم بلیط می دادیم. در مورد تاکسی هم اگه تعدادتون 1 یا 2 نفره و مسیری که می خواین برین طولانی نمی ارزه ولی برای تعداد بیشتر و مسیرهای کوتاه ارزشش رو داره. خودتون حساب کنید ورودی اتوبوس برای هر نفر حدود 1.5 تا 2 لیره ، با توجه به تعدادتون با قیمت تاکسی تو هر مسیر مقایسه کنید. ضمنا قیمت تاکسی رو هم هر چی راننده گفت 30 درصدی کم کنید حتما می بره .Wink
در مورد تورهای آقای راهوری هم خودتون حساب کتاب کنید ، اکثر مسیرهای اونجا اتوبوس و مترو داره و با نصف اون قیمتها هم میشه رفت و برگشت . مگر درمواردی که اتوبوس نباشه که اونم کم کم دستتون می یاد. ما که فقط برای ترانسفر برگشت از تور اونا استفاده کردیم که خوب بود سر به سر میشد ولی در سایر موارد با اتوبوس و مترو رفتیم که خیلی به صرفه بود . حتی برای قونیه هم از ترمینالشون اتوبوس هست ، البته ما اونجا نرفتیم که بخوام دقیق توضیح بدم.
خوب خیلی طولانی شد بقیه اش رو تو فصل(سی زن) 2 قسمت(اپیزود) 2 می نویسم.(ارسال شماره 165) فعلا خدانگهدار.....
آنچه در قسمت بعد خواهید خواند..( کارهای پزشکی و سفارت)
دل کندن اگر کار آسانی بود ، فرهاد به جای بیستون دل می کند. Rolleyes
تشکر کنندگان: has55 ، emankh101 ، frozen mind ، DLT ، MOHSEN8766 ، admin ، SNAGHIAN ، Ashkan78 ، b!ta ، AmericanHamid ، success ، bita-p ، farzad.s ، satusa ، iliad ، loveusa2010 ، tata63 ، Sooshians
با تشكر از rayan عزيز كه سفرنامه دومش رو نوشته و هنوز هم ادامه داره.
من ديروز داشتم به اين فكر ميكردم و اينكه اين پيشنهاد رو مطرح كنم دوستاني كه سفرنامه مي نويسند و كلير مي خورند يك بخشي مثل الحاقيه به سفرنامه قبلي شون اضافه كنند و نكاتي رو به نظرشون مهم مياد و براي مرحله بعد (از زمان كلير خوردن تا كلير شدن و دريافت ويزا) به درد بخور هست و مي تونه كمك كنه رو بهش اضافه كنند تا هم دوستان جاري و هم بچه هاي سالهاي بعد كه مي خونند استفاده بهتر بكنند.

كه البته ديدم استارتش رو جناب rayan زدند و اميدوارم بقيه هم يه همچين زحمتي رو بكشند.
تشکر کنندگان: rayan.s ، frozen mind ، emankh101 ، has55 ، Ashkan78 ، rokmita ، User ، AmericanHamid ، free_free ، success
(2010-12-07 ساعت 23:47)سمیه 2011 نوشته:  سلام به دوستاي خوب مهاجرسرا
ببخشيد بابت وقفه.خوب خوشبختانه ما ويزامونو يك ضرب گرفتيم و داريم كم كم با كمك دوستاي سايت واسه رفتن حاضر مي شيم.
سفرناممونو از يك ماه قبل رفنن شروع مي كنم.از لحظه ايكه از تاريخ مصاحبه با ايميل سفارت مطلع شديم كاراي واكسيناسيونو شروع كرديم.براي دوستاي مشهدي مي گم واكسيناسيون به صورت كامل پيش دكتر دهقان نيري انجام شد مطبشون ميدون امام رضا هستش فك ميكنم حدود 100 هزار نومن هزينش شد براي من و همسرم شهرام.
بليط و هتل از تهران گرفتيم از جزيره ي بهشت براي هتل ددمان بلوك بي و پرواز تركيش براي 6 شب نفري 680000 شد و اين قيمت فك ميكنم فوق العاده بود چون تقريبا تمام اژانسهايي كه انكارا كار ميكنن حداقل 150000 بيشتر از اين بهم قيمت دادن.و يك چيزي توصيه مي كنم حتما از طريق اژانس برين همه چي واستون بهتره مخصوصا از نظر اقتصادي و اينكه فكرتون راحته چون اژانس بابت پولي كه ازتون ميگيره در قبالتون احساس مسوليت مي كنه البته نظر شخصي منه!و چيز ديگه در مورد اقاي راهواري و همكارانشون اينكه خيلي خوب بودن مخصوصا اقاي محمد توي همه ي موارد به ما كمك كردن و بر خلاف چيزي كه تو سايت شايع شده درقبال راهنمايي از ما پولي نگرفتن. در ضمن بگم كه از مشهد با چند تا اژانس صحبت كردم براي هتل ددمان بلوك بي و پرواز تركيش براي 6 شب نفري 1400000در مي يومد.
بعد نوبت دوست پيدا كردن ميرسه كه واقعا مهمه.چند روز قبل از رفتنمون با ساكسس (اقا محسن) و همسر گراميشون بيتا جون اشنا شديم البته با يك پرواز نرفتيم ما يكم ديرتر با پرواز يكشنبه صبح تركيش رفتيم(اونا بخاطر تست سل غزل كوچولو زودتر رفتن).
نامه ي دوم 1 اذر اومد دم خونه.پروازمون 1 شنبه 6صبح بود و مصاحبمونم كه چهار شنبه.ساعت نه ونيم صبح رسيديم هتل تو لابي منتظر مونديم تا اتاق تحويلمون بدن خيلي خسته كننده بود مخصوصا اينكه ما 1 ليرم نداشتيم بريم بيرون چيزي بخوريم و چون 1شنبه بود دويزا باز نبودن براي چنج حتما در حد 50 لير با خودتون داشته باشين.(البته اقاي محمد به دادمون رسيد ولي ساعت 4 بعد از ظهر!1 ادرس بهمون داد كه بريم با دلار خريد كنيم و با نرخ دويز لير بقيه پولمونو بگيريم) ساعت 1 رفتيم اتاق و خوابيديم!عصر رفتيم جايي كه گفتم از در هتل ددمان رفتيم سمت راست 1 خيابونه كه كوچه پس كوچه هاش پر از بازاره و رستوران و كافه تا انتهاش رفتيم تا به مسجدي كه پايينش شاپينگ سنتره رسيديم فقط 1 شكلات خريديم و 100 دلار با نرخ 148 لير چنج كرديم كه فرداش تو دويزم با همين مبلغ واسمون چنج كردن البته روزاي بعد از همينجا كلي چيزاي خوب خريديم چون طبقه ي همكف مواده خوراكيه و بالاش چيزاي ديگه قيمته همه چيزش از بيرون مناسبتر بود.
دوشنبه 7 صبح رفتيم مطب دكتر اونگان طبقه چهارم ساختمون و بنا به گفته ي دوستان سايت وقت نگرفتيم و شما اين اشتباهو نكنين چون سايت با اينكه خيلي كمكمون كرد ولي همه ي مطالبش سنديت نداره و بعضي از ما فقط برداشت شخصيمونو مي نوسيم نه واقعيت.توي صف وايستاديم تا ساعت نه كه در مطب باز شد بايد بلافاصله بعد از ورود پاسو بذارين رو ميز منشي اولين نفر اسممونو خوند اما متاسفانه به عكس من ايراد گرفت(بخاطر عوض شدن رنگ مو) رفتيم پايين 10 لير داديم عكس جديد گرفتيم تقريبا 10 دقيقه طول كشيد اما چون پاسمونو دوباره تحويل گرفت و بعد گفت بريم طبقه5 ديگه اخرين نفر شديم!تقريبا ساعت 1 نوبتمون شد براي ازمايش خون ازمايش كه تموم شد رفتيم طبقه 3 براي واكسن و چون اينترنتي وقت نداشتيم براي فردا عصرش بهمون وقت داد تازه با كلي غرغرو منت خيلي بهشون برخورده بود كه ما همينجوري سرمونو انداخته بوديم پايينو بدون وقت رفته بوديم!
بعدش رفتيم سمت هتل و يكم جلوتر از هتلمون به مسجد نرسيده 1 رستوران تركيش بود دومين رستوران بعد از شبهاي تهران و ناهار جاتون خالي 1 دونر كباب عالي خورديم و اقا محسن و بيتا جونو كه پشت هتل ما بودن پيدا كرديم كه البته اتاق نبودن.بعد از ظهرم رفتيم سمت ميدون كيزيلاي خريد وشبم رفتيم پيش بيتا جون كه بالاخره پيداشون كرديم.
سه شنبه صبح با 1 تور كه طهران تراول واسمون گذاشت رفتيم مركز خريد اپتيمم نفري 15 $ ازمون گرفتن.مركز خريد خيلي خوبي بود تقريبا تمام چيزايي كه ميخواستمو خريدم با قيمتاي باور نكردني و تقريبا همشونو از منگو گرفتم ولي چون روزاي اول بود ترسيدم زياد خريد كنم و بهتر از اينارو از دست بدم كه بعدا خيلي پشيمون شدم كاش الانم اونجا بودم!
ساعت 2.30 رفتيم هتل ساعت 4 وقت داشتيم واسه واكسن!3.30 رسيديم مطب وخانوم منشياي خيلي خيلي ترك و بد ساعت 5.30 فرستادنمون پيش دكتر اونگان.اول شهرام رفت و 1 واكسن زد و اومد بعد من چون يوزر گفته بود دكتر اونگان ادم باحاليه و به اون بدي كه ميگن نيست بعد از جواب دادن به سوالاش اومدم باهاش حرف بزنم كه گفت بخواب رو تخت و اصلا جوابمو نداد!معاينه و1 واكسن و بعدم رفت به همين راحتي!
منشي گفت فردا ساعت 3 جواب حاضره و البته به 1 خانوم قبل از ما گفت 6.30 همون روز ولي كلا با ما خيلي را نمي يومد! چون صبح مصاحبه داشتيم خيلي مضطرب شديم و باهاش صحبت كرديم كه زودتر بده ولي خيلي بد و بي ادبانه گفت اينجا واينستين(حتما با وقت قبلي برين تا اينجوري باهاتون برخورد نشه)اويزون اومديم بيرون و اقاي محمد اونجا بود بهمون گفت مديكال ربطي به مصاحبه نداره با خيال راحت برين و به ما ادرس كباب 49 داد پايين مطب دكتر 1 كافه بود كه از كنارش راه داشت به خيابون تونالي رفتيم سمت چپ در امتداد خيابون خيلي گشتيم تا پيداش كرديم از تركا ميپرسيديم متاسفانه بلد نبودن خلاصه ساعت 7.30 پيداش كرديم و ناهار خورديم!
1 سر به اقا محسن اينا زديم ورفتيم هتل تا استراحت كنيم واسه فردا.
4شنبه 7 صبح اولين نفر تورستوران هتل بوديم من خيلي ريلكس بودم 7.20 از جلو در هتل 1 تاكسي گرفتيم تا سفارت 5 لير تقريبا 7.30 رسيدم اولاي صف بوديم در ضمن جلوي در سفارت فقط 1 صف داره سمت چپ و بعد ساعت 8 نگهبان سفارت اومد گفت ويزايي ها سمت راست گرين كارتيها سمت چپ ما جلوتر رفتيم چون چند نفر از جلوي ما رفتن سمت راست پاسا اماده دستمون بود تا نگهبان چكش كنه 8.30 رفتيم تو.توي سفارت بر عكس ميشد يعني گرين كارتيها ميرفتن صف سمت راست ويزاييها سمت چپ فك كنم نيم ساعتم اونجا تو صف بوديم با اينكه نفر 5 يا6 بوديم البته همه ي اعضاي 1 خانواده با هم ميرن تو.تو سمت چپ 1 خانم فارسي زبون(يعني مث بلبل فارسي بلد بود فك كنم ايراني بود چون حتا ته لهجم نداشت بچه ي ناف تهرون!)مداركمونو ازمون گرفت و بهمون شماره داد دوباره رفتيم تو!اونجا شماره ها مي يومد رو تابلو 7 تا باجه بود كه هفتمي مال انگشت نگاري بود همه اول ميرفتن باجه ي 7 شماره ي ما اومد اما باجه ي 5!نقص مدارك داشتيم فرم دي اس 230 فقط واسه خودم پر كرده بودم يادم رفته بود واسه ي شهرام پر كنم خلاصه دوباره فرمو بهمون دادن پر كنيم خيلي خيلي عصبي شدم فك كردم تمومه ديگه كلي كارامون گره خورد با هزار تا بد بختي و با كمك فرمايي كه برده بوديم(بنا به توصيه ي اشكان عزيز از همه ي چيزايي كه از روز اول فرستاده بوديم سفارت و كي سي سي كپي برده بوديم)تونستيم فرم شهرامو پر كنيم اما تاريخ دقيق و شناسنامه اي تولد پدر و مادر شهرامو نداشتيم فقط سالو نوشتيم و رفتيم باجه 7 كه 1خانم تپل خيلي خيلي مهربون امريكايي توش بود فرمو نشون داديم و افيسر اوليه اومد و تحويل گرفت و من بهش گفتم تاريخا دقيق نيست اونم گفت مهم نيس برو بشين صداتون مي كنم.با استرس نشستيم دوياره اسممون اومد رو تابلو باجه 7 انگشت نگاري.كارمونو انجام داديمو نشستيم تا دوباره شمارمون اومد رو تابلو 1 باجه ي ديگه براي پرداخت پول نفري 819$ و دفه ي بعد مصاحبه...............خيلي خيلي بهتر از اوني بود شنيده بودم ارامش افيسر ما رو كاملا اروم كرد پروندمون جلوش باز بود قابل توجه دوستان عزيز فرم ابي توش بود و من گفتم واي تموم شد اف بي اي چك!ازمون كلا 3تا سوال پرسيد شغلم كه تاكيد كردم تو شركت خصوصي هستم و ازم پرسيد چي تو شركت توليد ميكنين گفنم هيچي شركت مهندسيه و از شهرام پرسيد سربازي رفتي اونم گفت نه معاف شدم پرسيد چطور تونستي معافي بگيري و شهرام علتشو گفت و شغلشو پرسيد كه بازم شهرام تاكيد كرد مدير 1 جاي خصوصيه تموم!باورم نشد گفت برين يو پي اس با خوشحالي اومديم جلوي ميز يو پي اس كه روبروي خانمي بود كه اول مداركو ازمون گرفت من از اون خانم پرسيدم مديكالو چي كار كنم ساعت 3 اماده مي شه اونم با تعجب گفت بدون مديكال چطور برگه ي يو پي اس گرفتين؟بعد برگرو گرفت و رفت تو بعد از 5 دقيقه با برگه ي ابي اومد واييييييييي ترسيديم چون نمي دونستيم برگه ي ابي 1 فرمه كه مال تكميل مداركه فك ميكرديم فقط مال اف بي اي چكه!(برگه ابي 1 كاغذ آ 4 بود كه شامل قسمتاي مختلفه بالاش و اولين گزينش مربوط به اف بي اي چك مي شه و بقيش مال نقص مدارك جلو هر كدوم تيك بزنه نقص اونجاس و براي اف بي اي چكيا بالا رو تيك مي زنه كه ادرس سايتي كه بايد برن از اونجا وضعيتشونو چك كنن داره) گفت ساعت 1 بعد از ظهر مديكالتونو بيارين بعد يو پي اس بگيرين(تكميل مدارك از دوشنبه تا پنجشنبه ساعت 1 به بعده)اومديم بيرون تقريبا 11 بود رفتيم مطب اصرار كرديم زودتر جوابو بدن البته منشي چاقه كه خيلي بهش برخورده بود اصلا محلمون نذاشتو گوش بهمون نداد ولي اون يكي گف تا 1 ساعت ديگه بياين ببرين بعد رفتيم هتل به بچه ها خبر داديم و به خونواده هامون زنگ زديم 12 با تاكسي رفتيم مطب مديكالو گرفتيم برديم سفارت تحويل داديم اومديم بيرونو رفتيم ناهار خيلي خوشحال بوديم ديگه كاري نداشتيم جز انتظار!
5شنبه از صب با دوستاي گلمون بوديم اقا محسن و خونواده خيلي خوش گذشت ناهار با هم منقل كباب بوديم واقعا عالي بود.
جمعه راس 2 ظهر پاسمون اومد ديگه تو تركيه كاري نداشتيم جز غذا خوردن و خريد كه واقعا خيلي خوب بود ولي كاش بيشتر ميشد بمونيم چون هنوز چندتا از غذاهاشو امتحان نكرده بودمو چندتا جاي ديگم دوس داشتم واسه خريد برم!
در ضمن يه چيزي اضافه مي كنم و اون اينكه ما اسپانسر نداشتيم و با تمكن مالي رفتيم واصلا هيچ سوالي در موردش نپرسيدن.
در اخر مي خوام از اشكان و فرشيد و بازم از اشكان(چون واقعا خيلي كمكمون كرد از روز اول تو پر كردن فرم تا الان و فك كنم حتي بعد از اين!)خيلي خيلي تشكر كنم بخاطر تمام لطفاشون و براي همتون ارزوي موفقيت مي كنم.
دوستاي عزيزم به سوالات همگي از طريق پيغام خصوصي جواب مي دم مخصوصا به سوالاي خانوما در مورد خريد!

تشکر کنندگان: frozen mind ، Amir78 ، tata63
(2010-12-12 ساعت 21:28)hossein93 نوشته:  [quote='سمیه 2011' pid='87919' dateline='1291749459']
سلام به دوستاي خوب مهاجرسرا
......
در ضمن يه چيزي اضافه مي كنم و اون اينكه ما اسپانسر نداشتيم و با تمكن مالي رفتيم واصلا هيچ سوالي در موردش نپرسيدن.
در اخر مي خوام از اشكان و فرشيد و بازم از اشكان(چون واقعا خيلي كمكمون كرد از روز اول تو پر كردن فرم تا الان و فك كنم حتي بعد از اين!)خيلي خيلي تشكر كنم بخاطر تمام لطفاشون و براي همتون ارزوي موفقيت مي كنم.
دوستاي عزيزم به سوالات همگي از طريق پيغام خصوصي جواب مي دم مخصوصا به سوالاي خانوما در مورد خريد!
سمیه و شهرام عزیز من به اتفاق همسرم افتخار آشنایی با شمارا در هتل ددمان داشتم وفکرمیکنم یکی دو روزی شمارا درلابی هتل دیدیدم وشادی را درچشمانتان احساس کردم واقعا لحضه شیرینی بود حق شما جوونهاست که برید آینده اتون رارقم بزنید.همسرم ویزاش را همان روز مصاحبه گرفت ومن رفتم تو صف منتظران.برای هردوی شما آرزوی موفقیت میکنم.

تشکر کنندگان: emankh101 ، frozen mind ، DLT ، Hornet ، tata63
(2010-12-12 ساعت 16:22)rayan.s نوشته:  با سلام؛
و در نهایت از همه شما بخاطر انرژی های مثبتتان سپاسگذارم و یک تشکر ویژه دارم از USER عزیز که با ارائه اطلاعات مفصل و دقیق در این پروسه بسیار بهم کمک کرد.
....ادامه دارد

رایان جان، همه میدونیم که شما در کمک کردن به دیگران همیشه پیشقدم بودی.
من واقعا ازت ممنونم و مطمئنم جواب خوبی هات رو تو زندگیت همیشه دریافت می کنی.
موفق باشیSmile
تشکر کنندگان: rayan.s ، Ashkan78 ، AmericanHamid ، success ، Linspire ، javidk ، frozen mind ، satusa
(2010-12-12 ساعت 16:22)rayan.s نوشته:  [quote='rayan.s' pid='84701' dateline='1289199581']
یه Registration Number در ویزا میباشد که مال من **611921 بود ، خانومم **611921 و پسرم **611921 هست که فکر میکنم اگه دوستانی که ویزا گرفتن این شماره را اعلام کنند میشه متوجه شد این تعداد ویزا های صادر شده هست یا نه؟

دقيقا درسته .براي من هم مثل براي خودته فقط 10 تا شماره پايين ترهTongue

آخرش *** داره فقط......چه قدر ويزاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.........

Ups همين الان اومد .......ازم شيريني هم ميخاست گفتم مرد حسابي تا الان 1 مليون تومن شيريني بهتون دادم تو اين 40 روزي كه اينجام Tongue خلاصه با شيريني راضيش كردم و اتاقو خالي كردم و مشغول مهاجرسرا گردي...

تشکر کنندگان: User ، emankh101 ، free_free ، MOHSEN8766 ، hasti_banoo ، Ashkan78 ، iliad ، frozen mind ، tata63 ، Sooshians
Snaghian تبریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک میگم!

هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا




تشکر کنندگان: emankh101 ، free_free ، R.F ، tata63
(2010-12-12 ساعت 16:22)rayan.s نوشته:  
(2010-11-08 ساعت 11:29)rayan.s نوشته:  یه Registration Number در ویزا میباشد که مال من **611921 بود ، خانومم **611921 و پسرم **611921 هست که فکر میکنم اگه دوستانی که ویزا گرفتن این شماره را اعلام کنند میشه متوجه شد این تعداد ویزا های صادر شده هست یا نه؟

دقيقا درسته .براي من هم مثل براي خودته فقط 10 تا شماره پايين ترهTongue

آخرش *** داره فقط......چه قدر ويزاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.........

Ups همين الان اومد .......ازم شيريني هم ميخاست گفتم مرد حسابي تا الان 1 مليون تومن شيريني بهتون دادم تو اين 40 روزي كه اينجام Tongue خلاصه با شيريني راضيش كردم و اتاقو خالي كردم و مشغول مهاجرسرا گردي...
تبریک میگم snaghian عزیز
انشالله موفق باشی Smile
تشکر کنندگان: SNAGHIAN
دوستای خوبم بهتره شماره Registration Number رو اعلام نکنید.
این شماره وقتی یه 0 اولش قرار بگیره, شماره گرین کارت شما خواهد شد.



اگه میخواین تعداد ویزا رو بدونید برای من که may 2010 صادر شد بعد از 611, عدد 55هزار بود و الان 92 هزار داریم!
.

چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، free_free ، Linspire ، success ، iliad ، sam_hash ، SNAGHIAN
براي من هم كه روزهاي آخر صادر شد (البته در سفارت آمريكا در ابوظبي) بعد از 611 عدد 72 هزار بود.
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
تشکر کنندگان: iliad ، free_free ، rokmita ، sam_hash
جالبه. برای من که یک هفته بعد از رزا مصاحبه داشتم ولی چهار ماه بعد با اشکان ویزامو گرفتم، بعد از 611 عدد 54هزار هست. پس قاعدتا این شماره موقع صدور ویزا assign نمیشه. شاید وقتی مصاحبه میشی و با ویزات موافقت میشه( بدون اینکه اهمیتی داشته باشه که کلیرنس میخوری یا نه) این شماره رو پرونده ثبت میشه.
ولی چرا شماره من از رزا کمتره در حالی که یک هفته قبل از من مصاحبه شد؟!.....تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که این شماره ها هم بین سفارت خونه ها تقسیم میشه. مثلا 54هزار تا 55هزار رو دادن ابوظبی 55هزار تا 56 هزار رو دادن آنکارا....
شاید هم کلا اشتباه میگمSmile
I make my own luck

شماره کیس: 2010AS00016xxx
دریافت نامه قبولی: جولای 2009
کنسولگری: ابوظبی
ارسال فرمهای سری اول: 14 آگوست 2009
کارنت شدن کیس: بولتن آپریل 2010
دریافت نامه دوم: 11 آپریل 2010
مصاحبه: 20 می 2010
دریافت کلیرنس: 14 سپتامبر 2010 (118 روز)



تشکر کنندگان: R.F
(2010-12-16 ساعت 02:33)sam_hash نوشته:  جالبه. برای من که یک هفته بعد از رزا مصاحبه داشتم ولی چهار ماه بعد با اشکان ویزامو گرفتم، بعد از 611 عدد 54هزار هست. پس قاعدتا این شماره موقع صدور ویزا assign نمیشه. شاید وقتی مصاحبه میشی و با ویزات موافقت میشه( بدون اینکه اهمیتی داشته باشه که کلیرنس میخوری یا نه) این شماره رو پرونده ثبت میشه.
ولی چرا شماره من از رزا کمتره در حالی که یک هفته قبل از من مصاحبه شد؟!.....تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که این شماره ها هم بین سفارت خونه ها تقسیم میشه. مثلا 54هزار تا 55هزار رو دادن ابوظبی 55هزار تا 56 هزار رو دادن آنکارا....
شاید هم کلا اشتباه میگمSmile

جریان جالبی شد!
ویزای تورو باید با اشکان صادر میکردن که همون 72هزار باید میبود. اما شمارت نزدیکی منی که شماره کیس ها و مصاحبمون نزدیک بود شده!!
اگه بخوایم بگیم بدون توجه به کلیرنس این ویزا واسه تو بوده, و از اونجایی هم که یه سری از بچه ها ویزا نگرفتن و اگه این بوده که پس باید میگرفتن و از قبل ویزا به شمارشون داشتن, میشه به این نتیجه رسید که ویزای ما بر ترتیب شماره کیسمون کنار گذاشته شده بوده که تویی که کلیر خوردی دیرتر گرفتی و اونی که تو اف بی آی چک مثلا رد شده یا بهش نرسیده, شماره ویزاش بعد 30sep کلا کنسل شده و شماره ی ویزا به یه فرد دیگه تعلق گرفته!!
البته به قول تو شاید هم اشتباه میکنیم!
چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
تشکر کنندگان: sam_hash ، rayan.s ، mavarfan




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان