کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ازدواج بعد از دریافت نامه قبولی
(2011-08-06 ساعت 16:16)pefa نوشته:  سفارت آمریکا در آنکارا ترجمه شناسنامه، ازدواج، مدرک تحصیلی رو 15 روز قبل مصاحبه میخواد. اگه روز مصاحبه به دستشون نرسیده باشه، یک روز مصاحبه تون رو عقب می اندازن. اتفاقی که برای من افتاد.
حقیقتش من هیچ جایی در pdf های سفارت و kcc همچین چیزی ندیدم ولی بعضی از دوستان اینجا گفته بودن که ما نشنیده گرفتیم و حاصلش یک شب اضافه موندن بود.
امیدوارم کسی فقط به گفته های من اتکا نکرده باشه
من و همسرم مصاحبه بودیم و همه ی گفته ها و دریافتهام درست بود.
کیس ما به این شکل بود که ما موقع ثبت نام، فرم هارو متاهلی تکمیل کرده بودیم ولی بعد از گرفتن تاریخ مصاحبه ازدواج کردیم.
فرمها رو شهریور به صورت مجردی فرستادیم و در روز مصاحبه فرم های جدید رو برای دوتامون تحویل دادیم.
در نگهبانی سفارت اسم دوتامون بود.
مصاحبه هم خیلی ساده بود.
سوال های عادی پرسید. راجع به تاریخ عقد رسمی سوال کرد و پرسید که آیا شما مراسم گرفتید؟ ما هم جواب دادیم که گرفتیم ایشون هم برگه آبی رو تحویلمون داد و گفت وقتی شماره کیستون در سایت اومد، برای گرفتن ویزا بیایید سفارت.
و گفت میتونید فیلم یا عکس مراسمتون رو برام ایمیل کنید یا بیارید و یا پست کنید.
من عکس هارو در گوشیم گذاشته بودم که دم در سفارت گوشی رو ازم گرفته بودن. به افسر گفتم برم بیارم!؟ گفت نه فقط چاپ شده قابل قبوله.
همین

pefa جان، شما همه تاریخ ها رو درست نوشتید؟ منظورم اینه که تاریخ عقدی که به سفارت ارائه دادید، تاریخ بعد از ثبت نام بود؟
تشکر کنندگان: tamanna
سلام دوستان .
اگر کسی فرم های مربوط به اسپانسر رو پر کرده باشه و اطلاعات مربوطه را با توجه به مجرد بودن وارد کرده باشه و بعدش ازدواج کنه در صورتی که توان مالی اسپانسر در حد ساپورت هر 2 نفر باشه آیا نیازی هست که این فرم آپدیت شود و اسپانسر مجدد اعلام کند که همسر شخص را نیز ساپورت می کند ؟ (با توجه به اینکه زمان مصاحبه نزدیکه و ما فرصت کافی نداریم که اسپانسر جدید پیدا کنیم )
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .
تشکر کنندگان:
(2011-08-06 ساعت 17:00)alirezagh نوشته:  
(2011-08-06 ساعت 16:16)pefa نوشته:  ...
pefa جان، شما همه تاریخ ها رو درست نوشتید؟ منظورم اینه که تاریخ عقدی که به سفارت ارائه دادید، تاریخ بعد از ثبت نام بود؟
بله
من همه چی رو همونطور که بود و اتفاق افتاده بود اعلام کردم.
بعضی از بچه ها تصوراتی رو در ذهنم درست کرده بودن که اصلا و ابدا اونطور نبود
سوال های مربوط به ازدواج حدود 5 درصد از کل زمان مصاحبه بود
تشکر کنندگان: alirezagh ، tamanna
سلام دوستان .من وهمسرم26 Augعقد کردیم قبلش به kcc اطلاع دادیم که می خوایم در این تاریخ عقد کنیم ولی با توجه به اینکه تاریخ مصاحبمون 12 sep هست و نزدیکه kcc بهمون جواب داد که مدارک همسرم که برنده اصلی هست و قبلا به صورت مجردی بوده به سفارت ابوظبی فرستاده شده و بقیه هماهنگی ها باید با اونجا انجام شود ما هم 2 دفعه تا الان به سفارت ابوظبی ایمیل زدیم که باید آپدیت فرم ها رو براتون قبل مصاجبه بفرستیم یا نه ؟ولی جواب ندادند حالا من از دوستان می خوام راهنماییمون کنن که ما خودمون مدارک رو بفرستیم که اگه اونجا بهمون گیر دادن بگیم شما جواب ندادید و ما خودمون فرستادیم یا نه فرم ها را روز مصاحبه با خودمون ببریم؟
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
من حدود یک هفته پیش ازدواج کردم وتاریخ مصاحبم 12 سپتامبره، به kcc ایمیل زدم که فرم های آپدیت شده رو کجابفرستم که جواب دادفرم های منوفرستادن به سفارت ابوظبی وبایدازاونجا پیگیری کنم، به سفارت ابوظبی هم تاحالا چندبارایمیل زدم ولی جواب ندادن، حالا نمی دونم باید چی کارکنم؟؟؟
فرم های آپدیت شده رو بامدارک عقد بفرستم به ابوظبی یا روزمصاحبه باخودم ببرم؟ واگه قراره که بفرستم ،با پست بفرستم یاایمیل بزنم بهشون؟
ممنون میشم کمکم کنید
تشکر کنندگان: hananeazimi
منتظر جواب ابوظبی باشید.
میتونید براشون ایمیل کنید و با پست هم بفرستید.
ولی بهتره بگذارید خودشون بگن چی میخوان و از چه راهی میخوان.

(2011-09-03 ساعت 11:02)NMOGHADAM نوشته:  سلام دوستان .من وهمسرم26 Augعقد کردیم قبلش به kcc اطلاع دادیم که می خوایم در این تاریخ عقد کنیم ولی با توجه به اینکه تاریخ مصاحبمون 12 sep هست و نزدیکه kcc بهمون جواب داد که مدارک همسرم که برنده اصلی هست و قبلا به صورت مجردی بوده به سفارت ابوظبی فرستاده شده و بقیه هماهنگی ها باید با اونجا انجام شود ما هم 2 دفعه تا الان به سفارت ابوظبی ایمیل زدیم که باید آپدیت فرم ها رو براتون قبل مصاجبه بفرستیم یا نه ؟ولی جواب ندادند حالا من از دوستان می خوام راهنماییمون کنن که ما خودمون مدارک رو بفرستیم که اگه اونجا بهمون گیر دادن بگیم شما جواب ندادید و ما خودمون فرستادیم یا نه فرم ها را روز مصاحبه با خودمون ببریم؟

من سفارتم، آنکارا بود.
همه ی مدارک متاهلی رو روز مصاحبه بهشون دادم و اونا مصاحبه رو یک روز عقب انداختن و فرداش برگشتم.
برای پاره ای از جزئیات، سفرنامه ام رو بخونید.
سعی کنید با ابوظبی تلفنی صحبت کنید چون وقت چندانی ندارید که بخواید منتظر جواب ایمیلشون باشید.

تشکر کنندگان: hananeazimi
اینم واسه من سواله که اگه برنده ی اصلی مثلا فرمها را برای اعضای خانوادش و خودش پر کنه و بعد تاریخ مصاحبه هم بگیرن و یکی از بچه ها نخاد بیاد مصاحبه یا برنده ی اصلی نخواد ببردش و یا اینکه نخواد همسرش که براش قبلا فرم پر کرده ببره و موقعیتش هم طلاق نیست میتونه یا نه؟ یا حتما باید با همون هایی که ثبت نام کرده بره؟Big GrinBig Grin
کیس نامبر :2012AS00001XXX
تاریخ ارسال فرم ها :اوت 2011
ماه به جریان در آمدن پرونده: اکتبر
محل مصاحبه: بریتانیای کبیر-لندن
تاریخ مصاحبه: دوم نوامبر 2011
دریافت ویزا: نا معلوم( پرونده در حال بررسی بیشتر/ اف بی آی چک)
تشکر کنندگان:
ما بلاخره ویزامونو گرفتیم
در تاریخ ثبت شود که دو نفر که ازدواج نکرده بودن ولی متاهلی ثبت نام کرده بودن، و چند ماه قبل مصاحبه پس از چند بار به تاخیر انداختن مصاحبه، ویزای آمریکا رو گرفتن.
ما کلیر هم خورده بودیم که من 19 سپتامبر در سفارت حاضر شدم و عکس هایی که ازم خاسته بودن رو همراه پاس تحویل دادن و افسر بدون نگاه کردن به اونا، بهم برگه ی UPS داد و بعد دو روز پاسپورتهای ویزا خورده همراه عکس ها به دستم رسید.

(2011-09-20 ساعت 15:15)has118 نوشته:  اینم واسه من سواله که اگه برنده ی اصلی مثلا فرمها را برای اعضای خانوادش و خودش پر کنه و بعد تاریخ مصاحبه هم بگیرن و یکی از بچه ها نخاد بیاد مصاحبه یا برنده ی اصلی نخواد ببردش و یا اینکه نخواد همسرش که براش قبلا فرم پر کرده ببره و موقعیتش هم طلاق نیست میتونه یا نه؟ یا حتما باید با همون هایی که ثبت نام کرده بره؟Big GrinBig Grin

دیگه اختیار از دست برنده خارج میشه
اولا همه کسانی که در ثبت نام اولیه بودن، باید مصاحبه کنن
بعدشم همه ویزا میگیرن
تشکر کنندگان: tamanna ، mitr.p ، jasmine2953 ، یاشار و ماری
بچه ها من طلاق گرفتم الان می خوام دوباره با همسرم ازدواج کنم، مصاحبم سال دیگس. فکر می کنید ازدواج با همسر قبلی بعد از قبول شدن و اعلام آن به کی سیسی بهتره و خطر نداره یا بذارم بعد از اینکه خودم او کی شدم از طریق ازدواج اقدام کنم؟ راه دوم رو کسی می دونه چند سال طول می کشه؟ چون یک مشکل جدی شده واسم از دوستان خوب مهاجر سرا کسایی که سالهای قبل موفق شدند و تجربه دارند کسی کمک کنه ممنون میشم.
تشکر کنندگان: tamanna
(2011-09-28 ساعت 18:01)MORINIU نوشته:  بچه ها من طلاق گرفتم الان می خوام دوباره با همسرم ازدواج کنم، مصاحبم سال دیگس. فکر می کنید ازدواج با همسر قبلی بعد از قبول شدن و اعلام آن به کی سیسی بهتره و خطر نداره یا بذارم بعد از اینکه خودم او کی شدم از طریق ازدواج اقدام کنم؟ راه دوم رو کسی می دونه چند سال طول می کشه؟ چون یک مشکل جدی شده واسم از دوستان خوب مهاجر سرا کسایی که سالهای قبل موفق شدند و تجربه دارند کسی کمک کنه ممنون میشم.

فقط میدونم ویزای ازدواج ی 5 سالی طول میکشهShy
تشکر کنندگان:
(2011-09-28 ساعت 18:01)MORINIU نوشته:  بچه ها من طلاق گرفتم الان می خوام دوباره با همسرم ازدواج کنم، مصاحبم سال دیگس. فکر می کنید ازدواج با همسر قبلی بعد از قبول شدن و اعلام آن به کی سیسی بهتره و خطر نداره یا بذارم بعد از اینکه خودم او کی شدم از طریق ازدواج اقدام کنم؟ راه دوم رو کسی می دونه چند سال طول می کشه؟ چون یک مشکل جدی شده واسم از دوستان خوب مهاجر سرا کسایی که سالهای قبل موفق شدند و تجربه دارند کسی کمک کنه ممنون میشم.

ازدواج کردن باعث رد شدن کیس نیست
شما میتونید ارپزدوواج کنید و بهاره کهقبل از تعیین وقت مصاحبه ازدواج نید تا مدارک همسرتون رو به ;cc اعلام کنید
اما شما میخواهی با همسر اولتون ازدواج کنید و شاید این برای سفارت کمی شک برانگیز باشه که همسرتون فقط برای امریکا میخواد با شما بیاد .
مگر اینکه شما دلیل قانع کننده ای داشته باشید که اون رو روز مصاحبه ازتون میپرسند
اگه به راستی میخواند ازدواج کنید الان این کار رو انجام بدید........چون وقتی پاتون به امریکا برسه شرایط خیلی سخت میشه
مطمان باشید کیس شما برای ازدواج رد نمیشه...........چون همسر من هم مجرد بود و با من ازدواج کرد

[font=Times New Roman]صبورانه در انتظار زمان بمان ! هر چیز در زمان خودش رخ میدهد .
باغبان حتی اگر باغش را غرق اب هم کند درختان خارج از فصل خود میوه نمی دهند[/font]
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، tamanna
با سلام
من مشکلی دارم که ممنون میشم دوستانی که اطلاعاتی در این مورد دارند به من کمک بکنند. من از یکی از دانشگاههای آمریکا پذیرش داشتم (البته هنوز هم دارم) و بنا بود با استفاده از ویزای غیر مهاجرتی تحصیلی F-1 به آمریکا برم ...
ولی من مدتی پیش با دختری آشنا شدم و بعد از مدتی با هم نامزد کردم . نامزد من پیش از آشنایی ما در قرعه کشی گرین کارت آمریکا برنده شده بود و موقعی که ما نامزد کردیم اون موفق شده بود ویزای مهاجرتی خودش رو از سفارت بگیره. بعد از نامزدی ما اون به آمریکا رفت و گرین کارتش رو هم گرفت و دوباره برگشت.
الآن مشکل ما اینه که وضعیت رفتن ما با استفاده از ویزای دانشجویی در هاله از ابهامه. من مدرک کارشناسی ارشد دارم و مدتهاست مصمم که ادامه تحصیل بدم ولی مسئله اینجاست که درخواست ویزای تحصیلی مستلزم اینه که شما قصدت از گرفتن ویزا مهاجرت نباشه ولی الآن با وجود نامزدم اون دلیلی بر نیت مهاجرت من خواهد بود...

این رو هم اضافه کنم که من و نامزدم هنوز ازدواج رسمی نکردیم. عقد هم نکردیم و صرفاً نامزدیم. اسمی از ماها در شناسنامه هامون نیست. هیچ رسمیتی وجود نداره.

من فعلاً دو راه پیش رو دارم. برای همین گفتم از دوستانی که ممکنه اطلاعاتی داشته باشند سوال کنم.
راه اول اینه که من و همسرم ازدواج رسمی بکنیم. بعد اون بره آمریکا. سیتیزن بشه و بعد از حدودا 4 تا 5 سال برای من اقدام کنه و من برم آمریکا...

راه دوم اینه که هنوز هیچی بین ما نباشه و ما هر کدوم جداگانه اقدام کنیم. نامزدم با گرین کارت و من با ویزای F1 ... من غیرمهاجرتی برم و بعد در داخل خاک آمریکا با هم ازدواج کنیم.

راه اول به خاطر دوره انتظار زیادش بالطبع سخت و غیر قابل تحمل خواهد بود. ضمن اینکه من الآن میخام ادامه تحصیل بدم نه 4 ، 5 سال دیگه که هم سنم بیشتر شده هم از نظر آکادمیک خیلی چیزها عوض ممکنه شده باشد. برای همین این گزینه از نظر خودم کاملاً منتفیه و 4 ، 5 سال جدایی هم خیلی سخته...
میمونه گزینه دوم که نمیدونم عاقلانه هست یا نه ؟
ممنونم از دوستانی که اطلاعاتی دارند یا نظری در این مورد دارند به من تو این موقعیت کمک کنند.
ممنونم از راهنمایی.
تشکر کنندگان:
نامزدتون که اقدام خودشو کرده و فعلا نیازی نداری کاری بکنه
بله به نظر میاد اراه حل دوم، بهتر باشه.
ازدواج وقتی مفید بود که نامزدتون هنوز برای گرفتن ویزا اقدام نکرده بود. حالا که ویزا رو مجردی گرفته و اقامتش هم اومده همون بهتر که شما دانشگاهتون رو برید و هر وقت وقتش شد، اقامتتون رو از دانشجویی به نامزدی و یا ازدواج تغییر بدین تا اشتغال آزاد هم داشته باشید.
تشکر کنندگان: tamanna ، Jupiter
ممنونم از راهنمایی ...
اگر اینکار رو بکنیم به نظر آنها پنهان کاری نیست؟
اگر ما اینجا عقد کنیم ولی من تو سفارت چیزی نگم که عقد کردم آیا اونها ممکنه اطلاعاتی داشته باشن؟ یا اینکه بعدها اگر معلوم بشه حمل بر پنهانکاری کنن؟
ضمناً منظور شما از "اشتغال آزاد" چیه؟
ممنونم
تشکر کنندگان:
خب اگه شما عقد کرده اید، و میخواید کتمان کنید، و بعدا ممکنه اونا متوجه بشن، خب ریسک داره کارتون
اگه عقد نکردین، بهتره تا گرفتن ویزای تحصیلی این کارو نکنید. اینجوری هیچ دروغی هم نگفتید.

تا جایی که میدونم، دارنده گان ویزای تحصیلی، فقط کارهایی که دانشگاه بهشون میده رو میتونن انجام بدن و بابتش حقوق بگیرن.
اونایی که ویزای تحصیلی دارن بیرون از دانشگاه نمی تونن کار کنن
تشکر کنندگان: Jupiter




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان