کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گرفتن اقامت دائم بعداز اتمام تحصیل؟
سلام به همه دوستان مهربان و خوب ایرانی
یک سوال مدتی ذهنم رو مشغول کرده من اسمم آرمان و داروسازی می خونم می خواستم بعد از 3 سال اول (یعنی یه سال دیگه) برای پذیرش اقدام کنم می خواستم بپرسم صرف نظر از وثیقه وسایر ضرر ها بعد از فارق التحصیل شدن در آمریکا راهی هست که بشه قانونی در آمریکا بمونی؟ (منظورم اینه که پناهنده نشی که راه برگشتن نداشته باشی) از شما دوستان عزیز خواهش می کنم هر جوابی به ذهنتون میاد بگین شاید بشه روی پیش پا افتاده ترین روش هم حساب کرد
ممنون.Shy
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
ارمان جان مطمئنی که شما می توانی که برای خارج با پذیرش پاسپورت بگیری چون انجور که من شنیدم شما در هر مقطع یکبار بیشتر نمی توانی معافیت تحصیلی بگیری بنابراین اگر شما در رشته دکترای دارو سازی هستی معافیت تا دکترا را یکجا استفاده کردی ،هرچند درست تمام نشده باز این را پرس و جو کن
اما در مورد اقامت
شما چند راه داری
1.ازدواج:اگر شما با یک خانم سیتیزن ازدواج کنی و این ازدواج 2 سال ادامه داشته باشد به شما هم گرین کارت خواهند داد
2.کار:اگر در امریکا کارفرمایی باشد که شما را استخدام کند و معمولا پیدا می شه شما می توانید تا زمانی که دارای شغل هستید ویزای خود را تمدید کنید
به نظر من باز اگر با یه وکیل مشاوره کنی بهتر کمکت می کنندو معمولا مشاوره رایگان است
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام ashkan.r عزیز من توی سایت applyabourd عضو هستم و اونجا میشه پست هایی در این رابطه پیدا کرد راستش وقتی داشتم توی اون سایت می گشتم جایی اسمی از موضوعی رو که شما مطرح کریدن نبود و همه ی پست ها یک پیام رو دنبال می کرد و اونم این بود که اگه بخوای میشه. ولی اگه ممکنه و زحمتی نیست یک سری اطلاعات کلی در این رابطه برام بنویس تا بیشتر متوجه بشم
حتما به حرفت گوش می دم و با یه مشاور یا وکیل خوب صحبت می کنم البته من الان سال دومی که به دانشگاه اومدم و اونطوری که دوستام می گفتن میشه به بهانه تحصیل خارج از کشور معافی بگیری (البته با وجود نامه و ویزای رسمی) و بعد بری
در هر صورت هم از شما و هم از sadra ممنون هستم که به پست های من جواب میدین
Mer30
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan.R ، msar
سلام
من فوق ليسانس عمران از دانشگاه سراسري با معدل 17 دارم. 30 سالمه و متاهلم. شوهرم هم شرايط من رو داره.
مي خواستم براي ادامه تحصيل در دانشگاه هاي خوب آمريكا ( ترجيحا كاليفرنيا ) اقدام كنم. نمي دونم از كجا بايد شروع كنم و چه جوري؟
در ضمن در كل تنها مي تونم 50 ميليون هزينه كنم.
اگر ممكنه منو راهنمايي كنيد.
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
تحصیل در دانشگاه با هزینه شخصی که خیلی گرونه. حدود سالی 30 میلیون تومان برای شهریه فقط!
ولی اگر بتوانید بورس بگیرید، هزینه زیادی ندارید.
فقط باید در سایتهای دانشگاهها بگردید تا scholarship پیدا کنید.
سایتهای دیگریهم مثل www.fastweb.com هستند که برای شما بورس پیدا میکنند، ولی کامل نیستند. میتونید در سایت خود دانشگاهها بوسیله مکاتبه با سایت یا مستقیماً با خود اساتید مکاتبه کنید.
اولین قدم پیدا کردن دانشگاه و بورس هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، ADONIS ، msar
سلام
من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی هستم . می خوام دکتری را در آمریکا بخونم . ولی با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی در اونجا برای رفتن باید حتما حداقل بورسیه تحصیلی بگیرم .ولی متاسفانه راههایی را که بتونم از طریق اون اقدام کنم بلد نیستم خصوصا برای گرفتن بورس تحصیل از اونجا لطفا منو راهنمایی کنید .
[font=Arial][/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان
من تونستم از دانشگاه RIT تو آمریکا پذیرش بگیرم اما به صورت کاندیشنالی چون نمره تافلم به نمره درخواستی دانشگاه نرسید و توی فرم I-20 هم نوشته که باید دورهزبان زو توی دانشگاه بگذرونم. آیا شانسی برای گرفتن ویزا دارم یا نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوست عزیز بهتر بود در سایت www.applyabroad.org/forum این سوال رو میپرسیدید! اونجا بچه هامون خوراکشون کارهای دانشگاهی هست!
ولی تا انجایی که من میدونم، اگر برای دوره فوق لیسانس یا دکتری باشه ویزا میدن! ولی برای کارشناسی خیلی امکانش کمه! Sad
حالا شما مصاحبه رو برو و امیدوار باش!!! سعی کن تو مصاحبه خودت رو زرنگ و درس خوان جلوه بدی! به شانست کمک میکنه! اصلا هم از علاقه ات به آمریکا چیزی نگو! فقط بگو رشته من در این دانشگاه بی نظیره و میتونم پیشرفت کنم!
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، sib 24 ، msar
دوست عزیز به سایت http://www.applyabroad.org مراجعه کن خیلی از سوالاتو جواب می گیری.
پاسخ
تشکر کنندگان: feligoli ، msar
آیا دانشگاهی هست که شرط خاصی برای پذیرش نداشته باشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-05-27 ساعت 00:29)balot نوشته:  آیا دانشگاهی هست که شرط خاصی برای پذیرش نداشته باشه؟

برای چه مقطعی می خوای؟
زبان انگلیسی که برای تمام مقاطع و دانشگاه ها الزامیه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام خدمت دوستان
من میخواستم بدونم شرایط بورس تحصیلی چه جوری هست؟ الان من 18 سالم هست و در حال اخذ دیپلم هستم . من دوست دارم در راستای ورزش تحصیل کنم. چون ورزش کار حرفه ایم هستم اسمه ورزشمم پانکریشن pankration یا mixed martial art هست الان در حال حاضر 10 سال سابقه ی کار در این رشته رو دارم و 2 مدال طلای آسیایی دارم و 7 یا 8 مدال کشوری از پانکریشن . و 1 مدال نقره از یکی از سنگین ترین سبکای مسابقه ای کارته دارم . از فدراسیون جهانی پانکریشن هم مدرک دارم . تو چند تا از دانشگاه های امریکا دیدم پذیرش برای mixed martial art داشت می خواستم بدونم برای بورسیه میتونم اقدام کنم از کجا و به چه نحو .؟ ممنون
پیچ جاده پایان جاده نیست مگر اینکه تو نپیچی Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام
من فارغ التحصیل حقوق در مقطع لیسانس هستم.میخواستم بدونم ایا میتونم در امریکا فوق لیسانس حقوق بخونم؟
کسی از دوستان در این مورد اطلاع داره؟ یعنی لیسانسو قبول میکنن؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
شماره کیس: 2011AS000007xx
تاریخ دریافت نامه قبولی: 3خرداد 89
محل دریافت نامه: اصفهان،دم در خونه!
کنسول: آنکارا
ارسال فرمهای اول:10 خرداد
کارنت :11 AUG
نامه دوم: 5 SEP
مصاحبه: 7 OCT
دریافت ویزا: 7 OCT
GOD BLESS AMERICA
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، ganboo
با سلام . شما که سربازی نرفتید و میخواهید بی خیال سربازی بشید ! باز هم نمیتونید به ایران برگردید چون با این که سیتیزن شدید ولی سربازی نرفته اید و اگر باز بخواهید به آمریکا برگردید اون موقع دیگه اجازه خروج نمیدن ! باید برید سربازی .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سازمان نظام وظیفه در مورد کسانی که قبل از سال ۸۰ یا سال ۸۴ از ایران خارج شدن (در حالی که هنوز مشمول بودن) قوانین ویژه‌ای داره (در مورد ۸۰ ای ها یک جور، در مورد ۸۴ ای ها یک جور دیگه). فعلاً هم قصد ندارن که این رو افزایش بدن. منظورم اینه که هیچ تضمینی نیست که پنج سال دیگه قانونی مشابه برای کسانی که قبل از ۸۹ خارج شدن وجود داشته باشه.

بعضی از این قوانین به افرادی که این قانون شامل حالشون می‌شه اجازه یک بار ورود به ایران (یا یکبار ورود در هر سال) بدون نیاز به تعیین تکلیف نظام وظیفه رو می‌دن به شرط این که مدت حضورشون در ایران زیر سه ماه باشه.

اتکا به این قوانین ریسکه چون تجربه نشون داده این قوانین به شدت در معرض تغییر هستن.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، smith ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان