کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دریافت اقامت سوئد با سرمایه گذاری
باسلام
میخواستم درمورد مبلغی که باید به سفارت نشون بدیم سوال داشتم شما نوشته بودید که باید دریک حساب بانکی خارجی این مبلغ رانشون بدید میخواستم بدونم که ایا این مبلغ باید 300 هزار کرون باشه و به نظر شما چگونه میشه این کارروانجام داد چون مبلغ کمی نیست بهترین کاری که میشه انجام داد وریسک کمتری داشته باشه راممنون میشم بهم بگید
ممنون اززحمات شما

باسلام
این مبلغ را باید درچه زمانی به سفارت نشون بدیم و ایا بعداز ان میشود مبلغ را ازحساب خارج کرد یاخیر
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام و احترام
می خواستم بپرسم آیا کسی در این پیچ هست که بخواهد برای پروسه اقدام کنه. منم تصمیم به این کار دارم اگر دو نفری این کار را شروع کنیم فکر می کنم به نتایج بهتری برسیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: mostafa69ir ، mohammad.maleki
من درحال تحقیق هستم امیدوارم بتونم کاری بکنم به هر حال من هستم
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki
سلام، من حدوده ١٧ سال است كه در برزيل زندگي مي كنم و دو فرزند هم دارم، علاقه دارم كه بيام در سوئد زندگي كنم مي خواستم راجب شرايط خريد ملك اطلاعاتي داشته باشم كلا قيمت مسكن تو استكهلم چطوريه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام بچه ها
میخوام از تجربه خودم و مشکلاتی که در راه سرمایه گذاری سوئد پیش امد براتون بگم تا خدای نکرده برای شما عزیزان دیگر پیش نیاد اول جا داره تشکر کنم از barvos عزیز که اطلاعاتی که اینجا ارائه دادن خیلی به درد من خورد و کمکم کرد و در حقیقت باعث شد به عیب و ایراد کار پی ببرم و تصمیم بهتری در خصوص مهاجرت بگیرم .
من دو تا دایی دارم در سوئد یک از یک سر شناس تر و پولدار تر در گوتنبرگ در حدود 30 سال هم هست در انجا زندگی میکنند , البته این را نمیگم که پوز بدم یا ... منظورم این است که روند پرونده و اعتمادی که میکنیم به افراد به این چیزا مربوط نمیشه .
من به خاطر اینکه مادرم گرین کارت امریکا داشت از طریق ایشون از سال 2009 تو نوبت بودم که کارنت بشم اما با توجه به اینکه زمان زیادی میبرد از حدود 3 تا سه نیم سال پیش داییم این نوع مهاجرت رو به من پیشنهاد داد من هم بعد از شنیدن صحبت های ایشان و اینکه کمتر از 9 ماه طول میکشه خیلی علاقه مند شدم به این موضوع (پیش خودم گفتم تا امریکا درست شه هم یک سابقه و تجربه کاری در خارج دارم هم زبان را تقویت میکنم, همبه زندگی در غربت عادت میکنم ) یعنی یک تیر و سه نشان Big Grin .
اول بنا شد یک کافی شاپ بخریم من در این حین حدود 5 ماه در یک کافی شاپ در ایران کاراموزی کردم یک دوره بین المللی هم دیدم که داییم زنگ زد گفت انجا منتفی شد یک رستوران دیدم خیلی بهتره و ... منم گفتم خداروشکر
بعدش با هر سختی که بود فروش ماشینم Sad پدر و مادرم 500 هزار کرون جور کردم و فرستادم , داییم خودش هم پانصد هزار کرون گذاشته که شده یک میلیون کرون در این حین گفتن یک شریک که سیتیزن سوئد باشد داشته باشی بهتره ان هم یک میلیون کرون میده و کارش رستورانه و کار بلده و ... منم که هرچی میگفتن میگفتم باشه رستوران رو خلاصه گرفتن 2 میلیون کرون به گفته انها, رستوران خیلی شیک و بزرگه مادرم هم رفت دید و فیلم گرفت خوب بود اما چند نکته عجیب داشت , یکی اینکه در مرکز شهر هست و به ادارات نزدیک از این رو ظهر ها خیلی شلوغه اما شب ها رستوران تعطیله !!! بعدش به گفته داییم جواز فروش الکل را داییم داشت میگرفت که شریک ما پیگیری نکرد انگار راضی نبود و کنسل شد اینکار اما بین داییم و انها یکم کدورت به وجود امد .
خلاصه سرتون رو به درد نیارم بعد از سه سال و نیم انتظار و اینکه در این مدت من ماشین نداشتم نتونستم ادامه تحصیل بدم, کلی عذاب کشیدم اینجا به امید اینکه بزودی میرم از طریق همین تاپیک و دوست بسیار عزیزی که به من واقعا کمک کرد barvos مطلع شدم زمان 18 ماه شده یکم دپرس شدم اعصابم بهم ریخت پشیمون بودم ولی کاری نمیشد کرد سریعا در بهمن ماه سال 92 دوباره وارد دانشگاه شدم برای ادامه درسم بعدش با برادرم که سیتیزن امریکاست تماس گرفتم و پیگیر کار امریکا شدم که طی این سال ها پیشرفته خوبی کرده بود با حساب کتابی که با هم کردیم کار امریکا زیر 20 ماه دیگه اکی خواهد شد , از روز اول گرین کارت دارم و به واسطه شغل و بیزنسی انجا نیستم که نگران ورشکستگیش باشم , کل هزینه ان پروسه از اول تا اخر 1000 دلار نخواهد شد ,
به داییم هم اطلاعاتی که از اینجا داشتم رو گفتم با توپ پر هم گفتم تعجب کرد که من از کجا میدونم منم گفتم تو سوئد از وکیل پرسیدم گفتم دیگه به درد من نمیخوره شما نتونستید کمکی کنید هیچ کلی هم لطمه زدید
و اگر توانایی نداشتید چرا پیشنهاد کردید و ... الان پشمونم طی این سالها جای کار در رستوران و کافی شاپ و دوره و کلاس این کارها رو رفتن چرا درسم رو ادامه ندادم چرا زبان نخوندم و ... و اینکه در پی این هستم 500 هزار کرون رو برگردونم و خلاص شم از این داستان اما خوب پشیمونی سودی نداره و جای شکرش باقیه که اینها 500 هزار کرون رو پس میدن و اون پول از بین نرفت

و اما قسمت اصلی یعنی نتیجه گیری

در امر مهاجرت به خصوص سرمایه گذاری به هیچ کس اعتماد 100% نکنید منظورم خوردن پول و ... نیست ان بحث دیگری است اما ممکن است انها در تصمیم گیری و انتخاب محل و یا شریک اشتباه کنند و باعث عدم پیشرفت کار بشن ,

تا خودتون بیزسنس رو ندیدید و بررسی های لازمه را انجام نداده اید هیچ اقدامی نکنید ,

وقتی همچین پروسه ای شروع شد تمام وقت و انرژی و فکر و ذکر خودتون رو رو این برنامه نگذارید چون قطعی نیست و اگر نشه لطمه روحی بدی خواهید خورد

تا لحظه ای که قطعی نشده به کسی چیزی نگویید چون همان افراد مدام از شما میپرسند چی شد , شما که هنوز ایرانی , پسر صغری خانم خواست بره سه ماهه رفت و ... که سوهان روحتون میشه



دلم نیومد اینجا برای دوستان توضیح ندم امیدوارم توانسته باشم به دوستان اطلاعات مفید بدم و کمک کنم
Catagory : F2B
Interview :  Dec 2015 Sad AP
Ceac Update :  18 DEC , 19 DEC , 22 DEC , 24 DEC , 28 DEC , 31 DEC , 8 JAN , 17 MAY ,18 MAY OR Cool   CLEAR
تو کوچه ما هم عروسی میشه ...

پاسخ
لازم به توضیحه که اداره مهاجرت سوید که اخیرا هر سه ماه یکبار در بروز رسانی سایت اداره مهاجرت ، بدیل تعداد زیاد پرونده ها و عدم توانایی رسیدگی به انها مدت زمان رسیدگی به پرونده ها را افزایش میداد در اخرین بروز رسانی سایت خویش مدت زمان را افزایش نداد و بنظر میرسد در حال حاظر مدت رسیدگی به پرونده ها ۲۴ ماه باقی خواهد ماند .
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان مجردی که به در زمان انتظار به سر میبرند و در این مدت ( مدت انتظار رسیدگی به پرونده ) ازدواج میکنن میتونن با دریافت فرم ۱۳۳۰۱۱ از سایت اداره مهاجرت یا خود سفارت و تکمیل آن و ارایه آن بهمراه ترجمه عقدنامه و شناسنامه و کارت ملی همسر خود بعلاوه یک درخواست به زبان انگلیسی یا سویدی همسر خود را بعنوان همراه معرفی کنن و همزمان از اداره مهاجرت پاسخ بگیرن . اینکار مدت زمان رسیدگی بهپرونده رو به هیچ وجه تغییر نمیده و به تعویق نمی اندازد .
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، یه مهاجر ، mohammad.maleki
ممنون تمام تاپیک رو خوندم جای تشکر داره اقعا جناب barvos
چند سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید

1-کسی که پاسپورت نداره و نمیتونه تا چند ماه اینده برا پاسپورت اقدام کنه میتونه پروسه رو طی کنه و بعد پاسپورت ارایه بده؟
2-با توجه به سوال بالا ایا میشه مدارک مربوط به اساسنامه و ... (مدارک تحصیلی ، توانایی اجرایی و ...) رو تکمیل و ترجمه کنه و به سفارت ارایه بده یا اصلا اینها رو اماده کنه تا زمان اماده شدن پاسپورت (اما پروسه رو شروع کنه!)

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
افرادی که خارج از اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو شنگن برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئد میتواند از دو طریق اقدام کنند:
راه اندازی و سرمایه گذاری در یک تجارت جدید
خرید شرکت و تجارت در حال کار

هشدار: تنها ثبت یک شرکت به شما اقامت کاری و یا هر گونه ویزای دیگر جهت زندگی و یا اقامت در سوئد نخواهد داد. این پیشنهاد در اغلب موارد توسط شرکت هایی داده میشود که تنها با دادن وعده‌های پوچ سعی‌ در دریافت مبالغ هنگفت از مشتریان خود دارند.

اگر قصد دارید بیش از ۳ ماه در سوئد فعالیت کنید با این هدف که شرکت خصوصی خودتان را تاسیس و راه اندازی کنید و یا به عنوان شریک وارد شرکتی شوید میبایست اجازه اقامت سوئد را دارا باشید. به عنوان صاحب خصوصی شرکت و یا تجارت شما مجاز نیستید به استخدام دیگران در بیائید. سرمایه گذاران که قصد کار به مدتی‌ کمتر از ۳ ماه دارند احتیاج به اجازه اقامت نداشته بلکه احتیاج به ویزای بازدید دارند.

به طور کلّ، واجد شرایط شناخته شدن برای دریافت اقامت کاری و یا از طریق سرمایه گذاری در سوئد بدین روش صورت می‌گیرد:
شما در ابتدا میبایست یک پلان با تمامی‌ جزئیات از شرکتی که خود قصد تاسیس آن را دارید به ادارهٔ مهاجرت سوئد ارائه دهید.
در قدم بعد، شما با ارائه مدارک لازم(نامهٔ موجودی حساب) از تمکن مالی خود نشان می‌دهید که هم توانایی مالی سرمایه گذاری و یا خرید شرکت در سوئد را دارید و همچنین میتوانید در مدت ۲ سال ابتدأیی حضورتان در سوئد از پس مخارج زندگی‌ خود و خانواده خود بر بیایید.این بدین معناست که شما باید برای دوسال توانایی مالی‌ جهت زندگی‌ در سوئد را داشته باشید.

به این نکات کاملا توجه کنید:
دارا بودن پاسپورت معتبر واعتبار پاسپورت نباید کمتر از طول مدت درخواست باشد
شما میبایست حداقل 50% از سهام شرکت را دارا بوده، گرداننده شرکت شما باشید و در نهایت مسئولیت شرکت به عهده شما است.
انتظار میرود که تجارت و یا شرکت شما در طیّ ۲ سال نخست به سوددهی‌ رسیده و شما توانایی حمایت از خود و خانواده همراهتان را بعد از۲ سال زمان آزمایشی‌ (اقامت موقت) داشته باشید.
با ارائه مدرک میبایست نشان دهید که آگاهی‌ کامل نسبت به تجارت مورد نظر خود دارید و تجربه اداره کردن و گرداندن شرکت خصوصی را دارا هستید.
ارائه گواهی بانکی‌ نشان دهنده نقدینگی کافی‌ جهت حمایت خود و خانواده همراهتان در طول 2 سال اول سکونت در سوئد الزامیست. این مبلغ برای
شخص درخواست کننده دویست هزار کرون، برای همسر صد هزار کرون و برای هر فرزند زیرهجده ۱۸ سال پنجاه هزار کرون می باشد. نحوه ارائه این مدرک به صورت گواهی بانکی معتبر می باشد.
نکته: اگر در سوئد دانشجو هستید باید درخواست ویزای اقامت کاری خود را قبل از تمام شدن اعتبار ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت تحویل دهید. همچنین باید حداقل ۳۰ واحد درسی (معادل یک ترم تحصیلی یا تحقیقاتی) را گذرانده باشید.


قبل از اقدام این موارد باید اماده بشه(البته این نظر خود منه)
طرح توجیهی‌ شرکت - بیزینس پلان Business Plan
تحقیقات علمی‌ بازار Marketing Plan
قرارداد‌های موجود با مشتریان و تامین کننده ها Contract with Customers/Suppliers
قرارداد اجاره‌ نامه و یا خرید ملک برای شرکت Contract for Business Permisses
مجوز‌های لازم بیزینس Business Permits
برنامه سرمایه گذاری و تامین سرمایه لازم کوتاه و طولانی‌ مدت Investment Budget
بودجه گردش مالی و برنامه سود دهی‌ Liquidity Budget and Profit/Loss Budget
ترازنامه مالی‌ Budgeted Balance Sheet


رک بگم من خودم اخر Business هستم شاید خیلی از این موارد جور کردنش واقعا سخت باشه ولی منی که میخوام واقعا یه کاری کنم این کار هارو انجام میدم بعد اقدام میکنم
حالا بحث اینه که بازار سوئد مثل بازار مریخ میمونه بیگانه هست و ما نمیتونیم توش خوب باشیم / تو خود ایران نمیشه خوب بود دیگه چه برسه پیش یه بازار بیگانه
این شامل مجوز ها و قوانین هم میشه!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: barvos ، یه مهاجر ، پورسیاحی
سلام.
یه روش سرمایه گذاری توی سوئد بود تحت عنوان "سرمایه گذاری برای خرید قسمتی از یک تجارت بزرگ تر"
که از مشخصاتش این بود که با خرید قسمتی از یک کسب و کار بزرگ مانند شرکتی سهامی یا هتلی بزرگ و ... با مبلغ بالای 100هزار یورو میشد بدون شرکت داشتن و مدیریت روی اون تجارت و فقط داشتن بخشی از سهام اونجا با دریافت سود هزینه های زندگی رو پوشش داد.
من اینو توی یکی از سایتهای مهاجرتی دیدم که خیلی هم غیر قابل اعتماد به نظر نمیومد. همچین چیزی ممکنه یا همونطور که خودم فکر میکنم این روش مشکوک به نظر میاد ؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki
دوستان عزيز اقدام از خارج از اتحاديه ي اروپا ممكنه ، من و دوستم با هم اقدام كرديم ، ويزاي اونا آگوست اومد ولي ويزاي ما هنوز نيومده ، البته من يه مدركم كم بود در حين پروسه اضافه كردم ، البته بخاطر مسايل تحريم و اين دست مسايل كمي پيچيده تر هست ولي بازم امكانش هست ، خب موسس اين فروم هم ايرانه و در توصيحات اول جزييات رو گفتن
تابستون ٩٤ ويزام مياد !
پاسخ
تشکر کنندگان: پورسیاحی
الان چون زمان اضافه شده ، يه مقداري روند كارها كندتره ولي يه ويژگي مثبتش براي كساني هست كه در صورت لغو تحريم بانكها ، دردسراي ما رو ندارن براي حساب و انتقال پول . از صميم قلبم آرزو ميكنم كه همه كساني كه دوست دارن برن ، راهشون باز بشه ، من دو سال تمام دنبالش بودم و پارسال اواخر آبان مداركم رفت تو ، اگر كسي سوالي داشت در حد توان و آگاهيم ، خوشحال ميشم راهنمايي كنم ، چون خودم وقتي دنبال اطلاعات بودم خييلي سردرگم ميشدم از متناقضات .
اينجا ميتونيم با هم باشيم و از روند كارهامون گزارش بديم و به هم دلداري بديم
تابستون ٩٤ ويزام مياد !
پاسخ
تشکر کنندگان: پورسیاحی
كساني هم كه پرونده شون رو ميفرستن ميتونن براي اطمينان از ثبت پرونده و بيگيري كارهاشون ، از سايت خود اداره ي مهاجرت چك كنيم ، اونجا مثلا مينويسه اين شماره ي پرونده ثبت شده ولي در طي مثلا سه ماه گذشته بررسي نشده هنوز و يا اينكه مينويسه در حال بررسي هست ، بهر حال بهتر از هيچيه
تابستون ٩٤ ويزام مياد !
پاسخ
تشکر کنندگان:
تصميم گرفتم مثل فروم هاي آمريكا كه ميان و مراحل كارشون و تجاربشون رو به اشتراك ميذارن ، من به نوبه ي خودم اينجا از روند كارها م بگم ، شايد بتونيم در خاك سوئد هم دوستان خوبي براي هم باشيم.
من با شوهرم و يه پسرم ، ايشالا سال ديگه كريسمس اونجاييم ديگه ، البته خودم فكر و حس ميكنم كه تابستون ميرم ، اميد به خدا ،
كساني كه پرونده شون رو فرستادن داخل و طولاني شده يا اينكه ٢٢ ماه براشون خيلي زياده ، من يه راه پيدا كردم كه البته صد در صد نيس ولي بالاخره يه فرصت و يك راهه براي امتحان كردن شانس اينكه به درخواستمون زودتر جواب بدن ، البته من خودم تازه اقدام كردم واسه اين راه، ظرف يكي دو ماه آينده جواب ميگيرم ، اگه جوابم قطعي بود ، حتما اينجا توضيح ميدم

صاحب فروم هم كاش بيان از روند كارهاشون بگن ، دلگرم بشيم ،

بالاخره طلسم صفحه ي ده شكست ، منم تنهايي با خودم دارم حرف ميزنم ...
تابستون ٩٤ ويزام مياد !
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر
(2014-11-07 ساعت 10:47)mohammad.maleki نوشته:  ممنون تمام تاپیک رو خوندم جای تشکر داره اقعا جناب barvos
چند سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید

1-کسی که پاسپورت نداره و نمیتونه تا چند ماه اینده برا پاسپورت اقدام کنه میتونه پروسه رو طی کنه و بعد پاسپورت ارایه بده؟
2-با توجه به سوال بالا ایا میشه مدارک مربوط به اساسنامه و ... (مدارک تحصیلی ، توانایی اجرایی و ...) رو تکمیل و ترجمه کنه و به سفارت ارایه بده یا اصلا اینها رو اماده کنه تا زمان اماده شدن پاسپورت (اما پروسه رو شروع کنه!)

ممنون



تنها مدرك شناسايي كه براي ورود به سفارت يا خاك هر كشوري قابل قبوله پاسپورته شخصه . بدون پاس نميتونيد وارد سفارتي بشيد پس بالطبع نميتونيد مدركي هم ارائه بديد. اما پيشنهاد ميكنم تا آماده شدن پاسپورتتون باقي مداركتون رو آماده كنيد تا بتونيد سريعتر اقدام كنيد .
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان