کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنماي گام به گام با مهاجران
سلام دوستان من و نامزدم برای گرفتن ویزای نامزدی اقدام کردیم چند ماه پیش و همه مراحل رو هم تقریبا طی کردیم اما دیروز 20/3/91 با من از سفارت تماس گرفتن و گفتند ما شرایط ویزای نامزدی رو نداریم چون باید بعد از سن 18 سالگی همدیگرو بصورت پرسنال ملاقات کرده باشیم لطفا راهنمایی کنید که اگه نامزدم الان بیاد ایران و مدارک لازم رو براشون بفرستیم کافی هست یا نه ؟
ممنونم
سلام دوستان من و نامزدم برای گرفتن ویزای نامزدی استرالیا اقدام کردیم چند ماه پیش و همه مراحل رو هم تقریبا طی کردیم اما دیروز 20/3/91 با من از سفارت تماس گرفتن و گفتند ما شرایط ویزای نامزدی رو نداریم چون باید بعد از سن 18 سالگی همدیگرو بصورت پرسنال ملاقات کرده باشیم لطفا راهنمایی کنید که اگه نامزدم الان بیاد ایران و مدارک لازم رو براشون بفرستیم کافی هست یا نه ؟
ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar
سلام دوستان
میخواستم بدونم با فوق مکانیک و 32 سال سن
3 سال سابقه نفت و گازی و ایلتس 6.5 میشه برای ویزای موقت کار ادلاید که شنیدم 6 ماهه میدن اقدام کرد.
ممنون میشم اگه جواب بدین و بگید از کجا باید شروع کنم.
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar
سلام
بله می تونید برای ادلاید اقدام کنید .
البته برای رشته های نفت و گاز شهر پرت خیلی بهتره که متاسفانه به حداقل 5 سال سابقه نیاز دارند
البته نمره ایلتس شما در هیچ یک از قسمتها نباید کمتر از 6 باشد
برای شروع باید ابتدا مدرک خود را اسسمنت بگیرید
برای اطلاعات بیشتر به سایت مایگرنت هلپ مراجعه نمایید .
با ارزوی موفقیت برای همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، ابی22 ، Tomas ، msar
من در یک دو راهی موندم، الان یک ساله که برای کبک اقدام کردم هنوز نامه ای برای مصاحبه دریافت نکردم، از طرف دیگه از مهاجرت به استرالیا هم با توجه به رشتم که کشاورزی هست تمایل بیشتری دارم آیا کسی میتونه بگه کدومش مسیر کوتاه تری داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Tomas ، msar
(2012-08-01 ساعت 12:59)ali.mehr58 نوشته:  من در یک دو راهی موندم، الان یک ساله که برای کبک اقدام کردم هنوز نامه ای برای مصاحبه دریافت نکردم، از طرف دیگه از مهاجرت به استرالیا هم با توجه به رشتم که کشاورزی هست تمایل بیشتری دارم آیا کسی میتونه بگه کدومش مسیر کوتاه تری داره؟


سلام
کبک الان فقط رشته مکانیک کشاورزی را جزو رشته های امتیازی خود دارد و رشته شما دیمند نمی باشد و احتمالا بیش از 4 سال دیگر باید صبر کنید .
شما می توانید برای ایالت ویکتوریا ( ملبورن) استرالیا اقدام کنید و
فقط شرط ان داشتن ایلتس 6 در هر 4 قسمت می باشد .
پس قبل از هرکاری به فکر زبان باشید که در اینصورت در کمتر از 2 سال می توانید به استرالیا بروید .
با ارزوی موفقیت برای همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، storagemeter ، drkam ، Tomas ، msar ، M0HSeN_US ، M0HSeN_US
(2009-07-15 ساعت 09:17)MEHRAM51 نوشته:  لطفا اطلاعاتي در مورد مراحل قدمبه قدم كار براي من ارسال كنيد :
از چه طريقي بايد اقدام كرد
اولين مراجعه بايد به كجا باشه
چه مداركي را بايد ارائه داد
ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
من هرچی سعی میکنم تا فرمهای مربوط به مهاجرت به استرالیا رو بگیریم نمی تونم . اگه لینکی بزارید یا فرمها رو بزارید که بشه راحت گرفتشون ممنون میشم .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-11-15 ساعت 16:18)mohammad.maleki نوشته:  چرا استرالیا ؟


دلایل بیشماری برای برگزیدن استرالیا به عنوان محل سکونت و زندگی آینده وجود دارد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم:

- آب و هوای عالی
- وضعیت اقتصادی و اجتماعی بسار قوی
- مردم صمیمی
- شیوه زندگی متعادل
- هوای تازه و آسمان صاف
- محیط تمیز و امن برای زندگی
- مکان بسیار مناسب برای زندگی خانوادگی و بزرگ کردن فرزندان
- خدمات درمانی رایگان برای همۀ شهروندان
- مدارس و دانشگاههای عالی
- کشور چند فرهنگی و ضد نژادپرستی و صلح دوست
- کشوری با سیاست پایدار
- مکان بسیار مناسب برای گردشگری و لذت بردن از زندگی
- کشوری با زیباترین سواحل دنیا
- جمعیت کم و محیط پهناور
- درآمد بالا و هزینه پایین

محیط بسیار زیبا ، کشور چندفرهنگی ، آب و هوای منحصربفرد، و زندگی آرام و بدون از دغدغه، استرالیا را به یکی از
بزرگترین مقصدها برای مهاجران از کشورهای مختلف دنیا تبدیل کرده است.

استرالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین توریست و مهاجر را در سال دارد. مردم استرالیا که خود اکثراً از کشورهای مختلف مهاجرت کرده اند، بسیار صمیمی هستند.

استرالیا ششمین کشور پهناور دنیا از نظر مساحت است و بزرگترین جزیرۀ دنیا بشمار می آید. استرالیا تنها جزیره ای است که خود یک قاره است. با این حال جمعیت استرالیا نسبت به مساحتش بسیار پایین است.

استرالیا دارای یکی از قویترین اقتصادهای جهان است. بهرۀ مالی بسیار پایین است. میزان بیکاری بسیار کم است و درآمد ملی بالاست. شیوۀ زندگی در استرالیا بسیار مدرن است و از تمام امکانات و تکنولوژی نوین بصورت عملی بهره برداری می شود. در استرالیا به ندرت شما به یک اداره مراجعه می کنید یا به بانک می روید. اکثراً امور اداری بصورت تلفنی و یا اینترنتی انجام می پذیرد.

در استرالیا کلمۀ رئیس و مرئوس به آنگونه که ما می دانیم معنا ندارد. استاد و دانشجو با هم غذا می خورند ، با هم ورزش می کنند و با هم برای شنا به کنار دریا می روند. در زندگی روزمره به ندرت کلمات و القابی از قبیل جناب ، دکتر، مهندس ، حضرت، استاد، و غیره می شنوید. همه همدیگر را با اسم کوچک صدا می زنند.

در استرالیا خدمات درمانی عمومی شامل بیمارستان ، درمانگاه و پزشکان عمومی برای همۀ شهروندان بصورت رایگان است.
- به شهروندانی که بیکارند بصورت ماهیانه حقوق پرداخت می شود.
- برای تولد فرزند به پدر و مادر هدیۀ نقدی 5000دلاری پرداخت می شود.
- برای فرزندان تا سن 18 سالگی مقرری ماهیانه پرداخت می شود .
- منازل مسکونی با کرایۀ بسیار اندک در اختیار افراد کم درآمد قرار می گیرد.
- وام های بانکی تا سقف 100درصد با بهرۀ کم در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا بتوانند صاحب خانه شوند.
- به کسانی که برای اولین بار خانه می خرند تا سقف 21000 دلار هدیۀ نقدی اعطا می شود.

(2010-11-17 ساعت 11:00)رامین راد نوشته:  دوست گرامي ممنون از اطلاعات خوبي كه در اختيار دوستان ميگذاريد ولي لازمه قسمتي از تجربيات خود را در اختيار همگان قرار دهم .
در نگاه كلي ميتوان اين موارد كه شما بيان ميكنيد را به عنوان يك ايده ال مناسب هر ملتي در نظر بگيريد كه البته استراليا گامهاي بزرگي در اين هدف برداشته ولي اينكه بگوييم واقعا اين موارد درست است يا خير صحيح نيست هنوز در بيشتر نقاط موارد مخالف اين ديده ميشود كه البته عمدي نيست . جداي از اين موارد شما به زيبايي هاي اين كشور اشاره كرديد كه من ترجيح ميدهم بيشتر در مورد بدي هاي آنجا صحبت كنم چون ما وقتي ميخواهيم مهاجرت كنيم نياز به زيبايي هاي يك جامعه براي مهاجرت نداريم . چون براي سفر توريستي نميخواهيم برويم . مهاجرت پروسه بسيار پيچيده اي دارد كه هر كسي نميتواند از عهده آن بر آيد . ديده شده افراد زيادي كه به تصور باغ سرخ و سبز رفته اند و وقتي با عكس تخيلات خود مواجه شده اند تا مرحله خودكشي و ... پيش رفته اند . شايد تصور اينكه شما در سيدني خوابيده باشيد و به ناگاه با حركت يك عنكبوت سمي بزرگ از خواب پريده باشيد يا در هنگامي كه براي تفريح بيرون رفته ايد ببينيد يك دراگون بزرگ در حال خوردن مواد غذايي شماست و يا اگر در در قسمت هاي شمالي داريد از فضاي سبز محيط استفاده ميكنيد يك تمساح يا سوسمار بزرگ به شما خوش آمد بگويد . شايد نتوان از نظر پنهان داشت كه به قول معروف سوراخي لايه اوزون در بالاي كشور استراليا اتفاق افتاده . شايد به ندرت جز در ايالت تاسماني مردم اين كشور برف ديده باشند وقوع آتش سوزي هاي فراوان بر اثر گرماي فصلي خود معركه اي دارد . ديدن جزاير مرجاني بريزبن از نوادر دنياست ولي بيشترين امار مربوط به سوانح دريايي و حمله جانوراني مثل كوسه در اين نقطه ديده ميشود.
من نميخواهم ديدگاه منفي براي دوستان بوجود بياورم ولي اينكه مدام بخواهيم از زيبايي ها صحبت كنيم خود يك خيانت در امر اطلاع رساني ميباشد ما وظيفه داريم كه استراليا را انگونه كه هست به تصوير بكشيم . استراليا سومين كشور دنيا از نظر بستر امنيت اجتماعي آموزش و بهداشت است . طبق آمار ارائه شده سوئد و نروژ اول دوم و استراليا سوم - كانادا چهارم و امريكا پنجم است اين خود بيانگر حقايق بسياري است .
من استراليا را بهترين كشور دنيا ميدانم كه در آن انسان هر چه بخواهد مي يابد ولي ممكن است چيز هايي كه ما نميخواهيم براي ديگران خواستني باشد . بهر صورت براي هر فعاليتي داشتن دانش و پيش بيني وقايع خواسته و نخواسته به نظر من الزامي است . گاهي آمادگي براي برخورد با يك مشكل از روبرو شدن با مشكل بهتر است درست مثل اين كه ادم بدون قراره زلزله بياد و پيش بيني كنه حالا اگه ندونه ميتونه يه فاجعه هم به همراه داشته باشه .

همه اينا رو گفتم به خاطر اينكه بدوني مطلب گذاشته شده خيلي موثره ولي بهتره كه هر دو طرف ماجرا در اون گنجانده شده باشه تا رسالت اطلاع رساني صادقانه به انجام رسيده باشه . توليد محتوي در بستر مجازي ميتونه براي خيلي ها حياتي باشه چون سرنوشت افراد با گفته هاي ما ميتونه تغيير كنه و ما مسئوليم . ممنون از اراده مطالب خوبتو از ديگران هم تقاضا ميكنم كه در اين بحث به ما كمك كنند .
دقیقا همینطوره!!!!
هم حرف های اون دوستمون که خیلی تعریف کردن درسته هم حرف های اون دوستمون که خواستن روشنگری کنن ،
ولی یه سری نکته هست که قابل توجهه:

اول اینکه تمام نکات اون دوستی که خیلی خوب تعریف میکرد درسته و حتی بعضی هاشو من خودم شخصا در دو-سه ماهی که اونجا بودم دیدم.
ولی این دوست دیگمونم حرف جالبی زد ... راجع به اینکه شما در بریزبین (brisbane) مرکز استان کوییزلند مشکلات زیادی با حیوانات خواهید داشت !! مثلا اگه دیدین که یک قرقاول توی خیابون داره راه میره و ماشین براش ترمز میزنه تا رد بشه از عرض خیابون باید براتون عادی باشه یا مثلا اینکه شما در فاصله ی چند صد متری جزیره ی فریزر (Frazer Island) در آبهای اقیانوس آرام و البته در نزدیکی بریزبین میتونین کوسه های وحشی رو با چشم های خودتون ببینین البته زیبایی ها و شگفتی های اون سواحل و کلا سواحل استرالیا این مسائل رو پوشش میده..
در مورد حیوانات شهری هم که برای اونا خیلی خیلی عادیه و چون معتقدن که "حیوانات جای انسان ها رو اشغال نکردند بلکه بالعکس" خیلی به حیوانات احترام میزارن .
الا ایحاله (درست نوشتم؟؟ :دی) باید در نظر داشت که کسی که میخواد مهاجرت کنه قرار نیست بره توی بهشت بلکه در کشور مقصد هم مشکلات معمول توی یه زندگی روتین هست و حتی بعضا به خاطر تنهایی و دوری از وطن مشکلات خاصی هم شاید بوجود بیاد ولی در هر صورت نمیتونیم از این بگذریم که با تمام این مشکلات ، زندگی در استرالیا خیلی خیلی خیلی خیلی منظم تر و راحت تر(هم روانی و هم جسمانی) نسبت ایرانه .. و بخش قابل توجه این نظم هم متوجه فرهنگ مردم و فرهنگ سازی های موجود در کشورشونه بخش دیگه ای هم متوجه مدبر بودن مسئولین اون کشوره!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: sadeghi897 ، Tomas ، parsley ، mahannn4779 ، گلنسا ، saeide-72 ، msar ، nima78 ، M0HSeN_US
سلام دوستان
من هم لیسانس کشاورزی گیاهپزشکی دارم از دانشگاه دولتی معتبر و الان دارم فوق می خونم در زمینه آفات (pest) هست و ترم آخر هستم.مشکل سربازی هم ندارم .می خوام ببینم بهترین و سریعترین راه برای مهاجرت به استرالیاچیه ؟ ضمنا من سابقه کاری هم ندارم .
راستی کیس ازدواج دارم در ایران که دکتر دندانپزشک هستن ولی از مدرکشون رو از خارج از ایران گرفتند . در کل میخوایم از ایران بریم . از راهنمایی شما پیشاپیش سپاسگزارم
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، Tomas ، msar ، M0HSeN_US
سلام
اگر همسر شما ایلتس 6 در هر 4 قسمت بگیرند به شما 5 امتیاز میدهند .
همان مدرک لیسانس مهم است و فوق لیسانس امتیازی برای شما ندارد .
اگر بتوانید ایلتس 7 در هر 4 قسمت بگیرید می توانید برای استرالیا اقدام کنید وگرنه باید 5 سال سابقه کار داشته باشید .

(2012-11-26 ساعت 17:47)drkam نوشته:  سلام دوستان
من هم لیسانس کشاورزی گیاهپزشکی دارم از دانشگاه دولتی معتبر و الان دارم فوق می خونم در زمینه آفات (pest) هست و ترم آخر هستم.مشکل سربازی هم ندارم .می خوام ببینم بهترین و سریعترین راه برای مهاجرت به استرالیاچیه ؟ ضمنا من سابقه کاری هم ندارم .
راستی کیس ازدواج دارم در ایران که دکتر دندانپزشک هستن ولی از مدرکشون رو از خارج از ایران گرفتند . در کل میخوایم از ایران بریم . از راهنمایی شما پیشاپیش سپاسگزارم
.
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، HAZARA ، satin ، msar
سلام من دانشجوی سال دوم برق والکترونیک دانشگاه آزادم هستم می خوام بدونم می تونم برای ادامه تحصیل تو استرالیا اقدام کنم ؟
یعنی شرایطش هست یا این که باید از صفر شروع کنم؟
ممنون می شم جواب بدین .

سلام من دانشجوی سال دوم برق والکترونیک دانشگاه آزادم هستم می خوام بدونم می تونم برای ادامه تحصیل تو استرالیا اقدام کنم ؟
یعنی شرایطش هست یا این که باید از صفر شروع کنم؟
ممنون می شم جواب بدین .
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، HAZARA ، msar
(2012-12-01 ساعت 05:01)maziyar.atashi نوشته:  سلام من دانشجوی سال دوم برق والکترونیک دانشگاه آزادم هستم می خوام بدونم می تونم برای ادامه تحصیل تو استرالیا اقدام کنم ؟
یعنی شرایطش هست یا این که باید از صفر شروع کنم؟
ممنون می شم جواب بدین .

سلام من دانشجوی سال دوم برق والکترونیک دانشگاه آزادم هستم می خوام بدونم می تونم برای ادامه تحصیل تو استرالیا اقدام کنم ؟
یعنی شرایطش هست یا این که باید از صفر شروع کنم؟
ممنون می شم جواب بدین .
سلام
باید از صفر شروع کنید که به صرفه نیست . البته این را هم در نظر بگیرید که هزینه تحصیل و شهریه و زندگی و... در مجموع سالانه حدود 50000 دلار می شود .
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، HAZARA ، saeide-72 ، msar ، M0HSeN_US
سلام
دوستان ميخواستم بدونم اين چه نوع ويزايي هست؟
شرايطش چيه؟
آيا اينکه با اين ويزا در جاهاي دور افتاده مي تونيد اقامت کنيد درسته؟
اين دور اقتادگي محل اقامت چي هست يعني توي کوره دهات؟:دي؟

اگر کسي امتياز لازم واسه گرفتن اين نوع ويزا را داشته باشه آيا امکان داره در مرحله اسسمنت رد بشه؟

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، msar
(2012-12-04 ساعت 20:22)mohgan نوشته:  سلام
دوستان ميخواستم بدونم اين چه نوع ويزايي هست؟
شرايطش چيه؟
آيا اينکه با اين ويزا در جاهاي دور افتاده مي تونيد اقامت کنيد درسته؟
اين دور اقتادگي محل اقامت چي هست يعني توي کوره دهات؟:دي؟

اگر کسي امتياز لازم واسه گرفتن اين نوع ويزا را داشته باشه آيا امکان داره در مرحله اسسمنت رد بشه؟

ممنون

سلام
Subclass ویزاتونو اعلام کنید تا راهنماییتون کنم
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Tomas ، HAZARA ، msar
دوستان سلام

در مورد ویزاهای مهاجرتی استرالیا توضیح مختصری میدهم .البته همانطور که قبلا گفته ام بهترین مرجع وبسایت اداره مهاجرت میباشد.
http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/

ویزاهای مهاجرتی:
مستقل/189
اسپانسر ایالتی/190
خاص/489

دو سابکلاس اول اقامت دایم هستند اما آخری ویزای موقت چهار ساله در مناطق کم جمعیت استرالیاست.در صورتی که حداقل یک سال از دو سال را به صورت تمام وقت شاغل باشید واجدشرایط برای اقدام به اخذویزای دایم هستید.

مراحل لازم جهت اخذ ویزا:
اسسمنت
آیلتس
EOI
دریافت دعوتنامه
لاج پرونده

بعد از لاج باید منتظر کیس آفیسر باشید تا سایر مدارک مورد نیاز را از شما درخواست کند مانند سابقه کار /تست پزشکی/عدم سو پیشینه و سایر مدارک

لیست مشاغل مورد نیاز:
http://www.immi.gov.au/skilled/_pdf/sol-schedule1.pdf جهت سابکلاس 189


امتیازات جهت ویزاس اقامت دایم/سابکلاس 189

Factor Description Points
Age
at time of invitation 18–24 (inclusive) 25
25–32 (inclusive) 30
33–39 (inclusive) 25
40–44 (inclusive) 15
45–49 (inclusive) 0
English language ability
at time of invitation Competent English—IELTS 6 / OET B 0
Proficient English—IELTS 7 / OET B 10
Superior English—IELTS 8 / OET A 20
Skilled employment
at time of invitation

Only 20 points can be awarded for any combination of overseas and Australian skilled employment

Overseas employment in nominated skilled occupation or a closely related skilled occupation

Australian employment in nominated skilled occupation or a closely related skilled occupation Skilled employment outside Australia

At least three but less than five years (of past 10 years)
5
At least five but less than eight years (of past 10 years) 10
At least eight and up to 10 years (of past 10 years) 15
Skilled employment in Australia

At least one but less than three years (of past 10 years)
5
At least three but less than five years (of past 10 years) 10
At least five but less than eight years (of past 10 years) 15
At least eight and up to 10 years (of past 10 years) 20
Educational qualifications
at time of invitation Doctorate from an Australian educational institution or other Doctorate of a recognised standard 20
At least a Bachelor degree, including a Bachelor degree with Honours or Masters, from an Australian educational institution or other degree of a recognised standard 15
Diploma or trade qualification completed in Australia, or qualification or award of recognised standard 10
Australian study requirements
at time of invitation One or more degrees, diplomas or trade qualifications awarded by an Australian educational institution and meet the Australian Study Requirement 5
Other factors
at time of invitation Credentialled community language qualifications 5
Study in regional Australia or a low population growth metropolitan area (excluding distance education 5
Partner skill qualifications 5
Professional Year in Australia for at least 12 months in the four years before the day you were invited 5
Nomination/sponsorship
at time of invitation Nomination by state or territory government (visa subclass 190 only) 5
Nomination by state or territory government or sponsorship by an eligible family member, to reside and work in a specified/designated area (visa subclass 489 only) 10

کسب حداقل 60 امتیاز الزامی است.
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، Tomas ، HAZARA ، mahannn4779 ، satin ، گلنسا ، saeide-72 ، msar ، AliReza.Sh ، M0HSeN_US




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان