کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنماي گام به گام با مهاجران
(2013-05-04 ساعت 13:34)arsham.shirin نوشته:  سلام
اینجا تاپیک گام به گامه ویزا استرالیا هست ولی اصلا هیچی نگفتید
من میخوام خودم اقدام کنم فرمهای درخواستو از کجا میتونم بگیرم


سلام

دوست عزیز گام به گام درسته گام اول مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت
تمام فرمها اونجاست.

با این حال کدوم فرم مد نطرتون هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-05-04 ساعت 14:06)gbtm نوشته:  
(2013-05-04 ساعت 13:34)arsham.shirin نوشته:  سلام
اینجا تاپیک گام به گامه ویزا استرالیا هست ولی اصلا هیچی نگفتید
من میخوام خودم اقدام کنم فرمهای درخواستو از کجا میتونم بگیرم


سلام

دوست عزیز گام به گام درسته گام اول مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت
تمام فرمها اونجاست.

با این حال کدوم فرم مد نطرتون هست؟

فرم اسسمنت
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
اگه کسی بخواد برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنه چی کار باید بکنه؟؟؟؟مدارک میراث فرهنگی وفنی و حرفه ای در استرالیا مورد قبول هست؟؟؟؟چجوری باید ویزا گرفت؟؟؟هزینش چقدره؟؟؟ویزای کار چجوریه؟؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: kambiz1 ، msar
سلام.
نامزد من مقیم استرالیاست من باید ذزخواست ویزای نامزدی بدم.میشه لطفا بهم بگید بعد از اینکه فرم هارو پر کردیم چه کاربایدکنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
ممنون از کمک های بی دریغتون
می خواستم بدونم لیست مشاغل 2014 کی اعلام میشه و من برای ایلتس دارم میخونم به نظرتون می تونم برسم امسال مدارکم رو بفرستم البته استادم به من گفت که تقریبا برای ایتلس 6.5 4 ماه دیگه وقت لازم دارم .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-05-20 ساعت 10:09)idropower نوشته:  سلام
ممنون از کمک های بی دریغتون
می خواستم بدونم لیست مشاغل 2014 کی اعلام میشه و من برای ایلتس دارم میخونم به نظرتون می تونم برسم امسال مدارکم رو بفرستم البته استادم به من گفت که تقریبا برای ایتلس 6.5 4 ماه دیگه وقت لازم دارم .

سلام

سال مالی اول جولای هست قایدتا اون موقع اعلام میشه
رسیدن شما به آزمون آیلتس و لاج کردن مدارک بستگی به خودتون داره
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-05-17 ساعت 14:25)یانا نوشته:  سلام.
نامزد من مقیم استرالیاست من باید ذزخواست ویزای نامزدی بدم.میشه لطفا بهم بگید بعد از اینکه فرم هارو پر کردیم چه کاربایدکنم؟

سلام
این لینک میتونه کمکتون کنه

http://www.immi.gov.au/visas/humanitaria...-farsi.pdf

موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، kambiz1 ، msar
با سلام خدمت دوستان عزیز می خواستم بدونم برای اقدام به مهاجرت از همون ابتدای کار باید ایلس داست یا این که می شه در طول این پروسه یا انتهای ان مدرک را اریه کرد.
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: eaehsan ، msar
کار جنرال خوبه یا بده ؟
به این سوال به این شکلی که بیان کردم نمیشه جواب داد چون خوب و بدش به آدمش و به شرایط اون آدم بستگی داره. پس موضوع رو یه جور دیگه مطرح کنم :
مزایا و معایب کار جنرال چیه؟
از معایبش شروع می کنم.
اولین اشکالش اینه که جنراله! یعنی چون با سابقه کاری شما ارتباطی نداره براتون سابقه کاری مفید محسوب نمیشه.
اشکال دومش اینه که ممکنه سر از جاهایی در بیارید که کارش سنگین و یا خطرناک باشه که دراینصورت عواقبش رو خودتون بهتر می تونید حدس بزنید.
اشکال سومش در اعصاب خوردی ایه که براتون به همراه میاره. می رید سر کار یه نفر که به مراتب از نظر سواد و تجربه از شما پایین تره به شما میگه چی کار کنید چی کار نکنید و از اون بدتر به وضوح یک سری اشکالات کاری رو میبینید که نمی تونید اصلاحشون کنید (در واقع کاری از دستتون بر نمیاد) و اعصابتون رو میریزه به هم. بدتر از اون همکاراتون هستند که به هر حال از قشر کم سوادن و روی اعصابتون هستند.
اشکال چهارم حقوقشه که معمولا حداقله.
مزایاش چیه:
یه کم پول در میارید و کمتر از جیب می خورید تا کار مناسب پیدا کنید و یا ادامه تحصیل بدید ( و البته یا از اول یه درسی رو شروع کنید)
با محیط کاری اینجا آشنا میشید و می فهمید همون آدمی که بالا مثالشو زدم بدون اجازه رئیسش آب نمی خوره و اگه چیزی به نظرش اشتباه میاد به مافوقش گزارش میده و تصمیم سر خود نمی گیره شما هم یاد میگیرید که همینطوری عمل کنید سیستم اینجا اینطوریه.
احترام کاری رو تجربه می کنید که حرف اول رو توی کار می زنه چیزی که من توی ایران به ندرت و در ابعاد خیلی خیلی خیلی کوچیک دیدم.
کار تیمی به شیوه اینها رو یاد می گیرید این رو توی ایران امکان نداره تجربه کرده باشید. غیر ممکنه. وقتی بیاید اینجا منظورم رو متوجه میشید. حتی اگه توی بهترین شرکتهای ایرانی هم کار کرده باشید. حتی اگه توی بهترین شرکتهای خارجی که توی ایران بودن کار کرده باشید!!! چون اونا سیستمشون اروپاییه و هیچ شرکت آمر ی کا یی ای در ایران وجود نداره. توی سیستم اروپا یا ایران رئیس رئیسه و آبدارچی هم آبدارچیه. سلسله مراتب هم توی کار هست و هم توی نظر خواهی. اما اینجا سلسله مراتب توی کار هست ولی توی نظرخواهی به هیچ وجه! ممکنه مدیرعامل یه شرکت از یه آبدارچی (راستی من اینجا تا الان آبدارچی ندیدم فکر کنم اینجا این شغل وجود نداره!) در رابطه با فروش نظر بخواد فقط به خاطر اینکه بر حسب اتفاق توی اون لحظه که با معاونش درباره فروش صحبت می کرده اون آبدارچی داشته از اونجا رد می شده. فقط یه مثال می زنم که بهتر موضوع رو بگیرید . توی فروشگاههای زنجیره ای اینجا ، مسئول زباله ها رئیس فروشگاهه. نه اینکه بیاد وایسته اونجا تماشا کنه نه! آستینشو میزنه بالا به پرسنلی که سر ساعتهای تعیین شده آشغالارو از واحدهای مختلف میارن کمک میکنه که آشغالا رو خالی کنن. این کار رو بین سه تا پنج بار در روز انجام میده.
با نحوه بیان ملیتهای مختلف آشنا میشید. این از اون موارد خیلی جالبه. مثلا ما که ایرانی هستیم وقتی انگلیسی صحبت می کنیم تا حد خیلی زیاد ( بیش از 50 درصد) منطق جملاتمون از قوانین زبان فارسی تبعیت میکنن یعنی اینکه انکلیسی رو فارسی صحبت می کنیم.کسی که زبان مادریش انگلیسی است حرف مارو می فهمه شاید چندتا سوال بپرسه که کاملا متوجه بشه. با یه ایرانی اگه پیش بیاد که توی کلاس انگلیسی صحبت کنیم باز هم همدیگه رو می فهمیم چون منطق جملاتمون یکیه و البته اشتباهاتمون هم کم و بیش یکسانه. تمام ملیتها همینطورن.
مشکل وقتی ایجاد میشه که شمای ایرانی بخواید با یکی از اینا صحبت کنید: یه روس ، یه برزیلی که زبانش پرتقالیه، یه کلمبیایی که زبانش اسپانیاییه (و البته دامنه لغات بسیار وسیعتری نسبت به شما داره) ، با یه ایتالیایی و حتی با فرانسه زبانای کشورهایی که زبان دومشون فرانسه است مثل مراکشی ها ، الجزایری ها ،تونسی ها و یا هائیتینها . همه اینها مثل شما اشتباهات خاص خودشون رو از نطقه نظر لغوی، گرامری و ساختاری ( از لحاظ منطق جمله بندی) دارن.
مزایای مشروط:
این قسمت اونقدر اهمیت داشت که از دو قسمت مزایا و معایب جداش کردم.
شما اگه برای کار جنرال سر از کارخونه ای جایی در بیارید تمام معایب و مزایایی که گفتم رو داره ولی اگه جایی مثل یه فروشگاه زنجیره ای بتونید کار پیدا کنید یه سری مزایای دیگه هم داره:
اول اینکه توی یه فروشگاه با اقلام مختلف و اسامیشون آشنا میشید. در واقع دامنه لغاتتون وسیعتر میشه. این موضوع خیلی مهمتر از اونیه که فکرشو بکنید. اگه یه جایی باشید که کمی هم با مشتری سر و کار داشته باشید از هر کلاس زبانی براتون بهتر خواهد بود توی یه روز بیشتر از کلاس زبان لغت یاد میگیرید.
دوم اینکه می تونید توی همون فروشگاه بگردید ببینید که کجا کار مرتبطتر با رشته شما داره برید به صورت رایگان چند ساعتی کار کنید که تجربه براتون محسوب بشه. فروشگاهها برای کارمنداشون امکانات خاصی دارن یکیش اینکه وقتی یه شعبه دیگه نیرو می خواد اون رو چند هفته جلوتر توی بقیه فروشگاهها آگهی می کنن و اولویت با کارمندای اون فروشگاهه یعنی اگه دوره کار آموزی و یا کار مرتبط با رشتتون توی یه شعبه دیگه باشه خیلی راحتتر از یه کاندیدا از بیرون می تونید اون شغل رو بدست بیارید.
مزیت دیگه اینه که ساعت و شرایط استراحت فروشگاهها به مراتب بهتر از مراکز صنعتیه که خب خیلی اهمیت داره به خصوص اگه خود اون فروشگاه بخش غذای آماده داشته باشه که بتونید از همونجا بخرید.
ساعت کارتون بین بیست تا سی ساعت در هفته است که وقت آزاد زیادی براتون داره بدون اینکه خسته بشید یعنی اگه بخواید درس هم بخونید مشکلی براتون ایجاد نمیشه. در حالی که مراکز صنعتی عمدتا ازتون می خوان که به طور تمام وقت کار کنید.
مزیت دیگه همکارای شما هستند که شاید نیمی از اونها دانش آموز و دانشجو باشن. در نتیجه کمتر با آدمای کم سواد طرفید و اعصاب خوردی تقریبا نداره.
اگه نظر من رو بخواهیدکه مطمئنا یک نظر شخصیه (ملاک تصمیم گیری شما تجربیات شخصی و شرایط فردی شما خواهد بود)
از همون روز اول که وارد آمریکا میشید توی فروشگاهها دنبال کار بگردید. فارغ از تمام معایبی که داره بهش به عنوان یه دوره زبان آموزی نگاه کنید. اگه کاری پیدا کردید که دیدید خطرناکه یا به مزاجتون سازگار نیست خیلی راحت همون ساعت اول انصراف میدید و خودتون رو به ناراحتی، دردسر و خطر نمی اندازید. اگه خوب بود ادامه میدید تا کار مناسب پیدا کنید یا درستون تموم بشه.
====================================

این کامنت اونقدر خوب و ارزشمند بود که بهتر دیدم توی اصل پست بگذارمش و یه توضیحی هم درباره اون بدم:

کامنت:
همه مسائلی که گفتید درسته -و داشتن درآمد هم خیلی عالی هست ولی به نظر من اصلا دنبال کار جنرال رفتن اشتباهه -تمام تالاشتون رو بزارید برای زبان تا هر چه زودتر وارد دانشگاه با کالج بشید مهمترین چیز داشتن مدرک کانادایی هست برای جذب بازار کار در رشته خودتون-البته بعد از داشتن رابطه برای پیدا کردن کار.
ودرمورد فروشگاه خوبی دیگه هم داره که اون کارت تخفیف که بعد از شش ماه سابقه کار به شما میدن .
-----------------------------
یه توضیحی اضافه کنم که مطلب بهتر باز بشه:
در واقع یه سری پارادوکس وجود داره :
اگه بخواید زبانتون خوب بشه باید وارد دانشگاه بشید و .........اگه بخواید وارد دانشگاه بشید باید زبانتون خوب باشه!
اگه بخواید زبانتون خوب بشه باید وارد محیط کار بشید تا با دیگرون ارتباط برقرار کنید و از طریق صحبت کردم مداوم زبانتون رو تقویت کنید .................و اگه بخواید کار پیدا کنید باید زبانتون خوب باشه !
اگه بخواید زبانتون خوب بشه باید دوستای اینجایی پیدا کنید و در واقع شبکه اجتماعیتون رو گسترش بدید که بعدش کار پیدا کنید و ........اگه بخواید دوست پیدا کنید باید زبانتون خوب باشه!

و اما نکته ظریفش چیه؟ اینکه یادگیری زبان یک فرآیند یکطرفه و منزوی نیست یعنی نمیشه صرفا با کلاس رفتن و رادیو گوش کردن سطح زبان رو اونقدر بالا برد که هیچ مشکلی توی ارتباط نداشته باشید. زبان رو باید در کنار کلاسهای زبان به صورت خیلی جدی توی جامعه یاد گرفت چه دانشگاه چه کار و چه دوستان امریکایی یا انگلیسی زبان. در واقع همه این کارها باید باهم انجام بشه. مشکل اینه که ما وقتی میایم اینجا اونقدر درگیر مشکلات و هماهنگی با جامعه جدید میشیم ( در واقع گیج میشیم) که بعضی مواقع یه بخشهایی از کار جا می مونه. مثلا اونقدر درگیر کلاسای دانشگاه میشیم که یادمون میره باید زبان عوام رو هم بلد بود. اگه قراره برید سر کار و ده نفر کارگر رو سرپرستی کنید باید حرفشونو بفهمید باید حرف رئیستون رو هم بفهمید. توی دانشگاه سطح زبان آکادمیک خیلی سریع رشد می کنه ولی به هیچ وجه برای زندگی و کار توی جامعه کافی نیست. باید قاطی جامعه بشید. در واقع دلیل اینکه اینها مدارک و تجربه کاری مارو قبول نمی کنن و ما باید مدرک دانشگاهی خودشون رو داشته باشیم عمدتا به دلیل ضعف مدارک یا ضعف تجربه کاری ما نیست بلکه به علت ضعف زبان ماست و وقتی که مدرک از دانشگاه امریکایی میگیرید معنیش اینه که شما تا حد قابل قبولی زبانتون پیشرفت کرده که تونستید از پس درس خوندن بر بیاید.

به همین دلیله که من نگفتم برید به جای دانشگاه رفتن کار جنرال بکنید بلکه نوشتم کار جنرال توی چه محیطی مناسبه و اون رو تا موقعی ادامه بدید که یا کار مناسب پیدا کنید و یا مدرکی بگیرید . به موضوع به عنوان یه دوره زبان آموزی نگاه کنید
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، satin ، Aries_son ، امیرمهاجر ، 327 ، saeide-72 ، msar ، AliReza.Sh ، M0HSeN_US
سلام لطفا راهنمایی کنید
همسرم فوق دیپلمش رو 4 سال پیش گرفت و ازهمون موقع سابقه کار مرتبط داره و مدرک لیسانسش رو حین کار 1 سال پیش گرفت.حالا امتیاز سابقه کاریش چطور میشه؟آیا باید 2 سال دیگه صبر کنیم تا سابقه کار پس از گرفتن لیسانس به 3 سال برسه و بعد اقدام کنیم برای ویزای استرالیا؟یه جا خوندم سابقه کار حین تحصیل هر دو سال رو یکسال حساب می کنن آیا این صحت داره؟

(2013-07-26 ساعت 18:07)گلنسا نوشته:  سلام لطفا راهنمایی کنید
همسرم فوق دیپلمش رو 4 سال پیش گرفت و ازهمون موقع سابقه کار مرتبط داره و مدرک لیسانسش رو حین کار 1 سال پیش گرفت.حالا امتیاز سابقه کاریش چطور میشه؟آیا باید 2 سال دیگه صبر کنیم تا سابقه کار پس از گرفتن لیسانس به 3 سال برسه و بعد اقدام کنیم برای ویزای استرالیا؟یه جا خوندم سابقه کار حین تحصیل هر دو سال رو یکسال حساب می کنن آیا این صحت داره؟

لطفا منو راهنمایی کنین
Like the sun we will live to rise
Like the sun we will live and die
And then ignite again
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-07-26 ساعت 18:07)گلنسا نوشته:  سلام لطفا راهنمایی کنید
همسرم فوق دیپلمش رو 4 سال پیش گرفت و ازهمون موقع سابقه کار مرتبط داره و مدرک لیسانسش رو حین کار 1 سال پیش گرفت.حالا امتیاز سابقه کاریش چطور میشه؟آیا باید 2 سال دیگه صبر کنیم تا سابقه کار پس از گرفتن لیسانس به 3 سال برسه و بعد اقدام کنیم برای ویزای استرالیا؟یه جا خوندم سابقه کار حین تحصیل هر دو سال رو یکسال حساب می کنن آیا این صحت داره؟

سلام
سابقه کار بعد از گرفتن مدرک حساب میشه
تنها جایی که سابقه کار نصف حساب میشه سابقه کار حین سربازی است
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، گلنسا ، msar
با سلام.
من و همسرم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم. شرایط سنی ما 30-31 ساله می باشد.همسرم فوق لیسانس مهندسی عمران - راه و ترابری از دانشگاه خواجه نصیر طوسی و خودم لیسانس مهندسی صنایع-ایمنی صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی هستم.آشنایی به زبان انگلیسی هر دو خوب ولی مدرک آیلس را نداریم. من 5 سال سابقه کاری مرتبط با رشته ام با بیمه تامین اجتماعی و همسرم 2سال سابقه کار دارد.می خواستم بدانم امکان موفق شدن ما برای مهاجرت به استرالیا چقدر است و مراحلی که با کمترین هزینه همراه کمک به رفتن ما کند چه می باشد؟الطفاً راهنمایی ام کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-08-14 ساعت 13:12)vanosheh نوشته:  با سلام.
من و همسرم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم. شرایط سنی ما 30-31 ساله می باشد.همسرم فوق لیسانس مهندسی عمران - راه و ترابری از دانشگاه خواجه نصیر طوسی و خودم لیسانس مهندسی صنایع-ایمنی صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی هستم.آشنایی به زبان انگلیسی هر دو خوب ولی مدرک آیلس را نداریم. من 5 سال سابقه کاری مرتبط با رشته ام با بیمه تامین اجتماعی و همسرم 2سال سابقه کار دارد.می خواستم بدانم امکان موفق شدن ما برای مهاجرت به استرالیا چقدر است و مراحلی که با کمترین هزینه همراه کمک به رفتن ما کند چه می باشد؟الطفاً راهنمایی ام کنید.
سلام
در صورتی که شما و همسرتون هر دو ایلتس 6 در هر 4 باند بگیرید می توانید برای استرالیا اقدام کنید .
با ارزوی موفقیت برای همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: mmmsdeghi ، msar
سلام.برادر من میخواد از طریق کار اقدام کنه.مدرک تحصیلیش فوق دیپلم ـه.میخواد آیلتس بگیره.جزوء کدوم سابکلاس محسوب میشه؟189؟
میشه لیست مشاغل مرتبطو بدید.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
سلام . چند تا سوال داشتم
به همراه دوستم قصد مهاجرت به استرالیا رو داریم !
شرایط ما برای ورود به این کشور از جهت امتیاز بندی پایین تر از 60 امتیاز است !
برای مثال 45 یا 50 !
آیا میشه سند مثلا یه خونه به ارزش 300 یا 400 میلیونی رو بزاریم که ثابت کنیم میخوایم برگردیم ؟ و بعدش بتونم برای مثال ادامه ی تحصیل بدیم ! یا کار کنیم یا به هر طریقی شرایطی درست کنیم که امتیازمو به 60 یا فراتر از اون برسه ؟ برای مثال تو اون شرایط کلاسهای آموزشی مثلا زبان برای گرفتن آیلتس 8 ! قطعا امتیاز بالایی داره ! یا مثلا کار کنیم بیمه بشم ! یا دو سال تحصیل تو اون کشور ! آیا خرید خونه تو کشور استرالیا باعث میشه شرایط فردی یه شخص به اقامت گرفتن نزدیک بشه ؟
آیا همچین ویزایی هست که اجازه بده حالا محدود تر که بشه استفاده کرد ؟

ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدید . مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar ، M0HSeN_US




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان