کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
responsibilities & naturalization ... مساله این است
روی ویزای شما شماره گرین کارتتون (#a) درج شده و زیرش هم نوشته که این ویزا تا زمان صدور کارت به مدت یک سال به منزله گرین کارت موقت می باشد.
لطفا هرگونه سوال مرتبط با موضوعات مهاجرت را در انجمن مطرح کنید، از پاسخ به پیامهای خصوصی و ایمیل در موارد فوق معذورم

".We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children"
پاسخ
تشکر کنندگان: M!LAD ، seravin ، saeedhei ، Hashem ، Ali Sepehr ، سارا کوچولو ، mary joon ، aadine ، Hossein81 ، taherifar
سلام
شما با ویزای توی پاستون میتونین تقاضای SSN کنید. فقط یادتون باشه توی شهرهای کوچیک و ایالتهای خلوت این پروسه طول میکشه. توی New Orleans بهتون میگن باید 1 ماه از تاریخ ورودتون گذشته باشه. (که حرف بیخودیه! چون شهر خلوتیه آدمای ... اونجا کار میکنن.) توی Austin در تگزاس به شما میگن 10 روز بعد از ورود! اگه میخواین زود کارتون راه بیافته برین جاهای شلوغ مثل کالیفرنیا. من توی Los Angeles تقاضای SSN کردم که همون روز کارهاش رو انجام داد و 10 روز بعد کارتش پست شد به خونه! شما میتونین با داشتن گرین کارت و SSN کار پیدا کنین. مشاغلی در آمریکا هست به نام Easy Job. در مارس 2009 که من لوس آنجلس بودم درآمد این کار ساعتی 8 دلار بود. الان شاید بیشتر شده باشه! این کاره از تبلیغات هتل ها و رستورانه تا کمک به سرآشپز و ... هست. چون سوال کردی جواب دادم. سوء تفاهم نشه. اونجا کار کردن تو رستوران عار نیست. من کارگر فوق لیسانس دیدم (آمریکایی) در Oasis در تگزاس که هدفش رو آشنایی با آدمهای مختلف عنوان کرد!!! به هر صورت موفق باشی. امیدوارم کار خوبی گیرت بیاد Smile
کیس نامبر : AS000021XX
دریافت نامه اول : 1st April 2008
ارسال نامه اول : 28th May 2008
اعلام کارنت : 15th August 2008
دریافت نامه دوم : 10th September 2008
تاريخ مصاحبه : 7th October 2008
دریافت ویزا : 8th October 2008
تاریخ ورود به آمریکا: 14th March 2009
دریافت گرین کارت : 14th April 2009
پاسخ
ممنون از ادمین و اگسون عزیز. خیلی خوب جواب سؤال ها مو گرفتم.
کار کردن برای من هیچوقت عار نیست! من تو همین تهران برای شهریه دانشگاهم ترم های اول تو ساختمان نوساز کار می کردم!!! اصلاً هم احساس بدی نداشتم. اونجا هم برای شروع هیچ مشکلی نیست که چه کاری کنم؟ فقط من حساب می کنم با ساعتی 8 دلار و هفته ای 40 ساعت کار می تونم هفته ای 320دلار پول در بیارم که خیلی بد نیست اما کفاف اجاره خونه رو نمی ده! Sad
من دیشب قبل اینکه بخوابم به پست های این بحث داشتم فکر می کردم به یک تناقض رسیدم!
یک جا گفته شده برای اینکه شهروند بشیم باید تو طرح Selective ارتش شرکت کنیم (مثل اینکه برای دوران ضرورت اسم جوان ها رو می نویسند اگر لازم شد ببرند تو ارتش)
یک جای دیگر گفته شده که افرادی که گرین کارت دارند و شهروند نیستند نمی توانند در ارتش خدمت کنند.
سؤال من اینه که اگر فرد دارای گرین کارت نباید در ارتش خدمت کنه پس چرا باید تو ارتش اسمشو بنویسه؟؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: merdax ، Hashem ، taherifar
سلام msnazi عزیز
من نمیدونم این تناقض کجاست؟!!!!!
فرق هست بین اینکه شما به طور موقت خدمت وظیفه رو بگذرونی با اینکه در ارتش استخدام بشی! اون مورد اولی که گفتی مربوط به خدمت وظیفه هست نه استخدام در ارتش. همین جا هم شما بخوای تو ایران استخدام نظام بشی کلی دنگ و فنگ داره. میخوای آمریکا نداشته باشه!!!!
در مورد در آمد هم یادت باشه مالیات و بیمه رو از حقوقت کم کنی. ضمناً یادت باشه هزینه زندگی در آمریکا برای یک نفر در یک خونه 60 یا 70 متری (البته اونجا با bedroom میشناسن) در جنوب آمریکا ماهی 700 دلار و در شرق و غرب آمریکا حدود 1400 دلاره. بهترین کار اینه که با rommmate زندگی کنی. برای شروع Austin و Houston و Dallas در تگزاس پیشنهاد میشه. من توی Austin بودم. جای خوبیه. شهر دانشجوهاست! Wink موفق باشی.
کیس نامبر : AS000021XX
دریافت نامه اول : 1st April 2008
ارسال نامه اول : 28th May 2008
اعلام کارنت : 15th August 2008
دریافت نامه دوم : 10th September 2008
تاريخ مصاحبه : 7th October 2008
دریافت ویزا : 8th October 2008
تاریخ ورود به آمریکا: 14th March 2009
دریافت گرین کارت : 14th April 2009
پاسخ
تشکر کنندگان: Hashem ، tehranipoor ، سارا کوچولو ، aadine ، taherifar
برگرفته از:
http://www.immihelp.com/greencard/retain-greencard.html

در خصوص حضور در خارج از امریکا:
داشتن گرین کارت به معنای انتخاب امریکا به عنوان محل اقامت نخست میباشد. میتوان کمتر از شش ماه بدون پیدا کردن مشکل عمده ای خارج از امریکا اقامت نمود. غیبت فیزیکی از امریکا بیش از شش ماه و کمتر از یکسال میتواند این شائبه را ایجاد نماید که شما از اقامت دائم خود صرف نظر نموده اید (abandon the intention of continuing to stay permanently in US). در نظر داشته باشید که بازگشت به آمریکا سالی یکبار برای چند هفته برای استفاده از گرین کارت کافی نمیباشد.
در عمل ممکن است که USCIS شما را دستگیر نکند ولی در صورتیکه این شبه در ایشان به وجود که شما به احتمال زیاد در کشور دیگری سکونت دارید آنها میتوانند اولین مرحله برای ابطال گرین کارت را در پورت ورودی انجام دهند (place you in exclusion proceedings) .
در این خصوص آنها به روابط شما در امریکا شامل ارتباطات فامیلی، مستقلات و داراییهای شما در امریکا، روابط تجاری شما در امریکا، طول اقامت در خارج از امریکا و ... تمرکز خواهند نمود. ولی اگر لازم است برای مدت زیادی خارج از امریکا اقامت کنید اقدامات زیر را انجام دهید:
- اگر در امریکا مستقلاتی دارید آن را نفروشید و در عوض آن را اجاره دهید.
- حسابهای پس انداز در امریکا داشته باشید. حتی اگر توسط کارفرما به خارج از امریکا اعزام میشوید میتوانید حقوق خود را به صورت دلاری از حساب خود در امریکا دریافت کنید.
- مکاتبات خود را با دوستان و فامیل خود در امریکا حفظ کنید.
- یک آدرس در امریکا داشته باشید. این آدرس میتواند آدرس دوست و یا آشنای شما باشد. از آدرس هتل استفاده نکنید و در صورت امکان از عنوان In care of در آدرس ها استفاده نکنید.
- لیست تماسهای تلفنی خود را که نمایانگر تماسهای شما به امریکا میباشد حفظ کنید.
- گواهینامه رانندگی و کارتهای اعتباری خود را در امریکا تمدید کنید و حتما آدرس این مدارک با آدرس مدارک مهاجرتی شما یکسان باشد. در هنگام ورود مجدد به امریکا گواهینامه خود را به همراه داشته باشید.
- دلایل اقامت طولانی مدت خود را در خارج از امریکا مستند نمایید و نگهداری کنید. در صورتیکه توسط کارفرما به خارج از امریکا اعزام میشوید قرارداد یا نامه کتبی مبنی بر مدت و شرایط ماموریت خود را در خارج از امریکا دریافت نمایید.
- پس از خروج هرگز به همراه همسر یا کودکی که غیر امرکایی است یا کارت اقامت دائم ندارد به امریکا وارد نشوید به ویژه در صورتیکه بخواهند برای مدت کوتاهی در امریکا حضور داشته باشند.
- هرگز به یکی از پورتهای ورودی که به عنوان محل توریستی شناخته میشود وارد امریکا نشوید.
- توسط پرواز رفت و برگشت که خارج از امریکا پایان میپذیرد به امریکا وارد نشوید.
- با پروازهای چارتر که اکثر مسافرین آن غیر مهاجر هستند به امریکا وارد نشوید.
- در صورتیکه بیش از یک سال خارج از امریکا اقامت داشته اید بدون اینکه reentry permit گرفته باشید توسط ویزاهای غیر مهاجرتی و توریستی به امرکا وارد نشوید . در این صورت درخواست ویزای مهاجرتی خاص به سفارت امرکا بفرستید (Special Immigrant Visa).
- در صورت امکان ترجیه داده میشود که همسر ، فرزندان و یا والدین شما در امریکا تا بازگشت شما باقی بمانند.
- در صورت استفاده از رهن خانه یا وام خرید خودرو آنها را به موقع بازپرداخت نمایید و مستندات آن را حفظ کنید.
- عضویت خود را در انجمنهای حرفه ای و اجتماعی حفظ نموده و حق عضویت آن را پرداخت کرده و در جلسات آنها شرکت کنید.

در صورتیکه میخواهید خارج از امریکا بیش از یکسال و کمتر از دو سال اقامت داشته باشید لازم است اجازه ورود مجدد دریافت کنید. این اجازه نامه نمایانگر این میباشد که USCIS توجیه شما را برای غیبت یک تا دو ساله از امریکا پذیرفته است. ولی اگر بخواهید بعد از دو سال درخواست مجدد برای دریافت این اجازه نامه ارسال نمایید ممکن است با آن مخالفت گردد.
در صورت درخواست اجازه نامه فوق، فرم N-470 را تکمیل و ارسال کنید. این فرم Application to preserve Residence for Naturalization Purposes به شما اجازه خواهد داد در موارد خاصی شرایط خود را برای پروسه شهروندی نیز حفظ نمایید.



پاسخ
arshkarshk عزيز
مطالب ارسالي شما هم مستندند و هم بسيار مفيدند .
هميشه موفق باشي
پاسخ
تشکر کنندگان: arshkarshk ، taherifar
arshkarshk عزیز و پرتلاش Smile
واقعاً ازت ممنونم به خاطر همه اطلاعات خوبی که برامون مینویسی.
همین جا از همه دوستان خوبم میخوام برای حمایت از عملکرد بسیار خوب دوست عزیزمون به ایشون رتبه مثبت بدن تا ایشون رو برای ادامه فعالیتشون بیشتر ترغیب کنیم. مرسی arshkarshk جون. Wink
کیس نامبر : AS000021XX
دریافت نامه اول : 1st April 2008
ارسال نامه اول : 28th May 2008
اعلام کارنت : 15th August 2008
دریافت نامه دوم : 10th September 2008
تاريخ مصاحبه : 7th October 2008
دریافت ویزا : 8th October 2008
تاریخ ورود به آمریکا: 14th March 2009
دریافت گرین کارت : 14th April 2009
پاسخ
تشکر کنندگان: arshkarshk ، aadine ، nayer ، taherifar
دوستان سلام:

برگرفته از:
http://www.immihelp.com/greencard/retain-greencard.html

مهر موقت temporary stamp:
در زمانی که شما با ویزای مهاجرتی وارد خاک امریکا میشوید، پاسپورت شما مهر میگردد که تا زمانی که گرین کارت شما صادر گردد به معنی شاهد موقت برای اقامت دائم شما میباشد.
این مهر دقیقا مانند گرین کارت برای اشتغال و سفرهای شما عمل خواهد نمود. تفاوت آن با گرین کارت تنها در میزان اعتبار یکساله آن میباشد تا زمانیکه گرین کارت به آدرس شما پست شود.
با اینکه این مهر برای بازگشت شما به امریکا معتبر میباشد، گاهی خطوط هوایی اشتباها به دلیل عدم اطلاع دقیق از قوانین مهاجرتی امریکا از شما میخواهند تا درخواست advance parole ارسال کنید.
در صورتیکه با ویزا و مهر موقت به امریکا وارد میشود برخی از بازرسین پورتهای ورودی بین الملل در امریکا میتوانند از شما درخواست نمایید تا مرحله دوم بازرسی برای شما صورت پذیرد. بنابر این بهتر است در هنگام ورود با مهر وقت یک کپی از فرم درخواست ویزای مهاجرتی خود را در دسترس داشته باشید.
در ضمن مهر موقت قابل تمدید است.

پیشنهاد میگردد تا زمانی که گرین کارت پلاستیکی خود را دریافت نکرده اید آدرس خود را تغییر ندهید ولی در صورت نیاز به تغییر آدرس حتما مراحل اداری آن را به صورت اینترنتی طی نمایید change address . ولی در هر صورت هیچ گونه گارانتی برای دریافت کارت خود در آدرس جدید وجود نخواهد داشت. در صورتیکه که کارت خود را دریافت ننمودید باید مراحل اداری جایگزینی گرین کارت خود را انجام دهید replace green card .

تذکر: طبق قانون شما به عنوان مقیم دائم تا زمانیکه شهروند امریکا نشده اید لازم است همواره مدرکی دال بر اجازه اقامت خود به همراه داشته باشید.

تذکر: اعلام اینکه شهروند امریکا هستید حتی به صورت شفاهی و سهوا به خصوص به پلیس تا پیش از اتمام پروسه شهروندی جرم تلقی میگردد.

تذکر در خصوص تغییر آدرس:
شما باید حداکثر طی 10 روز تغییر آدرس خود را به USCIS اعلام نمایید.

تذکر درخصوص SSN :
پس از ورود به امریکا به عنوان اولین قدم، اقدام به درخواست Social Security Card نمایید. این شماره در تمام طول زندگی ثابت خواهد ماند. این کارت را در محلی مطمئن نگهداری نمایید و در هنگام ورود مجدد به امریکا آن را به همراه داشته باشید.

تذکر در خصوص دوستان و هم خانه ها:
از مجرمین یا کسانی که در اقدامات مجرمانه همکاری میکنند بپرهیزید. در انتخاب همخانه دقت کنید و توجه داشته باشید که در صورتیکه یکی از کسانی که با شما به عنوان همخانه زندگی میکند در هرگونه اقدام مجرمانه همکاری کند یا از هر گونه وسیله یا ماده غیر قانونی نگهداری کند تمام اعضای خانه در معرض اتهام قرار خواهند گرفت.

تذکر در خصوص نوجوانان:
نوجوانان زیر بیست سال ممکن است خطاهایی را مرتکب شوند که به عنوان یک شهروند امریکا قابل چشم پوشی است. در حالیکه همین خطا میتواند نتایج جبران ناپذیری را برای غیر شهروندان به دنبال داشته باشد.

تذکر در خصوص مدارک:
مدارکی را که از کشور خود آورده اید در محل امنی نگهداری نمایید. این مدارک شامل پاسپورت، گواهی تولد، گواهی ازدواج، گواهی طلاق، مدارک تحصیلی دانشگاهی و دبیرستانی، گواهی آموزشهای خاص و ... میباشد.

کار:
به عنوان دارنده گرین کات و مقیم دائم شما مجاز به اشتغال در امریکا میباشید و کارت سبز شما نمایانگر اجازه اشتغال به کار شما میباشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: sniffer ، payman R ، afshin ، seravin ، s..setare ، farzad24 ، سارا کوچولو ، rasarasa ، 20reza ، aadine ، Hossein81 ، taherifar
راهنمای تابعیت
متاسفانه ترجمه فارسیش رو پیدا نکردم


فایل‌های پیوست
.pdf   M-476.pdf (اندازه 1.18 MB / تعداد دانلود: 178)
2010AS3xxx
پاسخ
دوستان عزیز
- پاس سفید هم مثل بقیه مدارک به آدرس پستی فرستاده میشه و حضور در امریکا نیازی نیست.

- در زمان ورود و خروج کسی کاری نداره که چرا بودی و نبودی و ..... اما
زمانیکه برای سیتی زن شیپی اقدام کنید کل پرونده چند ساله رو میریزن بیرون.

- بدون گرین کارت نمیتونید درخواست پاس سفید کنید چون کلا شامل حال کسانی میشه که باید حضور داشته باشن اما نمیتونن.

- SSN در امریکا خیلی مهمه و هر جا هر کاری داشته باشید ازتون میخوان
Case Number: 2009AS115XX
تاریخ مصاحبه: ,March 16 , 2009
دریافت ویزا: روز مصاحبه
دریافت کلیرنس همسر : Aug 4, 2009
ورود به آمریکا: Sep 7, 2009
خروج از آمریکا: Nov, 2009 / با دریافت پاس سفید 2 سال
ورود مجدد به امریکا: 2011 , 16, Jul
وقتی چترت " خداست " بگذار باران سرنوشت هر چه میخواهد ببارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، taherifar
سلام
اینکه فرمودید :
(2009-08-03 ساعت 15:58)arshkarshk نوشته:  حداقل برای سه سال با یک شهروند امریکایی ازدواج کرده باشد و با او در حال زندگی باشد
آیا بعد از سه سال میشه درخواست تابعیت کرد و پاسپورت گرفت؟؟؟Cool
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
صدرا من راجب این سوال اینو می دونم که درسته و بعد سه سال اگه از اون شهروند امریکایی جدا نشه و در حاله زندگی باشه سیتیزن میشه وپاسپورت می گیره.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، taherifar
(2009-08-03 ساعت 15:58)arshkarshk نوشته:  - باید Federal Tax return را در صورت نیاز تنظیم کند. در صورتی که این مدرک آماده نگردد و یا فرم nonresident alien tax تنظیم گردد، احتمالا اقامت دائم او کنسل میشود.
-
من جایی شنیدم که برای سیتیزن شدن حضورت باید در ادارۀ مالیات ثبت شده باشه.ما اکتبر 2009 وارد آمریکا شدیم و تا آخر سال کار پیدا نکردیم ،و وقتی رفتیم فرم tax returnرو پر کنیم گفتند چون شما شغلی نداشتید نمیشه.حالا میخوام بدونم:

1-این 3ماه آخر سال 2009 در سیتیزنی ما محاسبه میشود؟اگر نه چه باید بکنیم که به حساب بیاد؟

2-چه راهی وجود دارد که اسم ما برای آن 3 ماه وارد ادارۀ مالیات شود؟اصلا وارد شدن اسممان به ادارۀ مالیات مزیتی برایمان دارد؟

3- به طور کلی پر کردن فرم مالیات، برای آدمهایی با شرایط ما،چه مزایایی دارد؟

4-آیا برای کسانیکه در لاتاری برنده میشوند هیچ مزیت یا شرایط خاصی -مثلا در مورد مالیات و تکس یا هر چیز دیگر -در هیچ کجای این مملکت تعریف شده است ؟یا ما با مهاجران مکزیکی که بعد از چند سال قاچاقی زندگی کردن بلاخره گرین کارد میگیرند فرقی نداریم؟

arshkarshk عزیز ممنون میشوم پاسخ دهید.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، Hossein81
چرا کسی جوابم رو نداد؟! Sad اوهو ...اوهو...اوهو
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
آيا با گرين كارت و SSN ميشه بيمه شد ؟

چطوري و از كجا بايد اقدام كرد ؟
شماره کیس : 2010AS2607X
تاریخ دریافت نامه قبولی: اصلا نيومد ، شانسي در ماه May 2010 فهميدم
کنسولگری: ابوظبي
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 2010 Jun 06
تاریخ کارنت شدن کیس: Aug 2010
وضعيت اسپانسر : دارم --- مدارك JUN 21 2010 رسيد
تاریخ مصاحبه: 02 September
گرفتن ويزا : همون روز مصاحبه

پاسخ
تشکر کنندگان: Hashem ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان