کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفر به امریکا
ما دیروز رفتیم DMV امتحان آئین نامه دادیم .............سوالها رو هم از یه آقای ایرانی که اینجا تعلیم رانندگی میده گرفتیم البته نمونه سوالات امتحانی رو بهمون داد و ما خوندیم و قبول شدیم..........وقت امتحان رانندگی هم یک ماه دیگه بهمون دادند حالا قراره سه جلسه هم تعلیم رانندگی ببینیمBig Grin
بعد از عمری رانندگی تو خیابونهای تهران تو خواب هم نمیدیدم دوباره آموزش رانندگی برمBig GrinBig Grin
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: meweadl ، reza22 ، payman R ، leili ، indmehdi ، sousangerd ، سارا کوچولو ، Hossein81 ، Cruz ، Farshid22 ، aNTea ، maaref ، Hornet ، SH1A2R3 ، bardia9 ، uranus88
بلاخره امروز همسرم تونست بره و سوشال سکیوریتی خودش را بگیره .برای من و دخترم هم هفته دیگه.

راستی از کسایی که اینجا میان تا زمانی که بتونند که بتونند ماشین بگیرند میتونند از اتوبوس شهری که اینجا اسمش octa است استفاده کنند .شما میتونید از طریق گوگل ابتدا نقشه محلتون را سرچ کنید و بعد اکتا را سرچ کنید .بعد روی نقشه جایی که میخواهید از انجا حرکت کنید زوم کنید تا ایستگاه اتوبوس را نشان دهد بعد روش کلیک کنید و تعیین مسیر کنید .سمت چپ قسمت show option میتونید تاریخ و زمان حرکت را بدهید بعد دگمهget direction را بزنید . با اینکار مسیر شما با خط آبی مشخص خواهد شد و حتی اگر باید قسمتی از مسیر هم پیاده بروید به شما با مدت زمان آن نشان خواهد داد .اگر دوباره روی ایستگاه مقصد و مبدا کلیک کنید به شما ساعت حرکت و همینطور ساعت پایان را خواهد داد و این را هم اضافه کنم که اتوبوسها on time هستند و شما خیلی دقیق میتونید برنامه ریزی کنید .(شما میتونید وسیله نقلیه ای که با ان قصد سفر درون یا بیرون شهری دارید را هم تعیین کنید البته اگر میخواهید سوار اتوبوس شوید که این کار ضروری است)
اینم بگم که بااتوبوس و بعد هم amtrak میتونید شهرها ی اطراف را هم براحتی بروید . در بعضی مسیر ها کرایه شما را هم مشخص میکند .
اگر خواستید که یک روز کامل از اتوبوس استفاده کنید بهتر است نفری 4$ را بدهید و هر مسیر و هر چند بار که خواستید در اون روز میتونید از اون کارت استفاده کنید . من برای مثال دو مسیر را برای شما گذاشته ام میتونید ببینید.برای اول کار بسیار راه انداز است اگر ما این را میدانستیم تا حالا خیلی کارهایمان سریعتر انجام میشد.متاسفانه کسی نبود که ما را راهنمایی کند در این مورد و اینم خودمون پیدا کردیم.

http://maps.google.com/maps?hl=en&source...e&resnum=1
پاسخ
متاسفانه فهمیدم که اون آدرسهایی که من گذاشتم تو پست قبلیم اون صفحه ای که من میخواستم را نشون نمیده و فقط گوگل مپ را نشون میده و اینجا براتون فایل اون دو صفحه را گذاشتم.


فایل‌های پیوست
.zip   Alton-Paseo Westpark to Los Angeles, California - Google Maps.zip (اندازه 176.94 KB / تعداد دانلود: 190)
.zip   Maquina-Acero to San Remo Apartments - Google Maps.zip (اندازه 156 KB / تعداد دانلود: 79)
پاسخ
تشکر کنندگان: meweadl ، sousangerd ، امید-سا ، سارا کوچولو ، farzad24 ، aNTea ، maaref ، alirezanz
خیلی آموزنده بود. متاسفم که کسی قبلاً این جور چیزها رو این‌جا ننوشته بوده تا شما هم از اول بدونی.

البته فایل‌هایی که بار دوم گذاشتید هم چیز بیشتری از نقشه ایرواین نشون نمی‌ده. شاید بد نباشه که اسکرین شات بگذارید. (راهنمایی خواستید PM بزنید به من)
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
ممنون حجت عزیز این هم شات اسکرین این دو صفحه:لطف کنید روز عکسها کلیک کنید بعد عکسش را save picture as کنید تا بتونید ببینیدش .


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
تشکر کنندگان: سارا کوچولو ، star4631 ، Hossein81 ، farzad24 ، aNTea ، AMIRI1
leili عزيز
مجددا اميدوارم در امريكا هم خوش بگذره و هم بتوني كارات رو خوب پيش ببري .چند سوال به نظرمرسيده كه اگر جواب بدي ممنون ميشم :

1- اصولا اوردن چه چيزهايي (اعم از خوراكي و غيره) به امريكا ممنوعه؟
2- ايا مدارك فارسي مثل سوابق كار ،شناسنامه و غيره در امريكا نياز ميشه ؟ و بياريم؟ يا فقط مدارك ترجمه شده نيازه؟
3- ايا تا حالا نياز به عكس پيدا كرديد؟ يعني اگه لازمه در همين ايران بگيريم . يا نه اصولا نياز نيست يا انجا ارزانتره؟
4- از قيمت لپ تاپ خبر داري؟ بعضي ها ميگن در امريكا از ايران (در موارد مشابه ) ارزونتره.
5- آيا شما علاوه بربليط براي مدت اقامت در امريكا بيمه نامه از شركتهاي بيمه در ايران (مثل البرز و....) تهيه كرديد؟اصولا نيازي هست يا نه؟
ممنون ميشم چنانچه انهايي را كه ميداني براي راهنمايي اطلاع بدي
هميشه موفق باشي
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، alirezanz
سلام لیلی جان:

امیدوارم خوشحال وسلامت باشی و همه کارات به خوبی انجام شه.اول ازتون تشکر می کنم به خاطر فایل امتحان ایین نامه .فوق العاده بود مرسی.
یه سوال داشتم اگه می شه از قیمت لب تاپ بگیدقیمتاش نسبت به ایران با توجه به اینکه برای خرید سی دی اصل ماکروسافت پول زیادی باید پرداخت پیشنهادتون چیه؟؟؟؟
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
سلام دوستان
تارا جان الان برای من زوده که در باره بعضی سوالاتت بگم چون خودم هنوز به این موارد برنخوردم و ما توی این 27 روز درگیر گرین کارت و سوشال سکیوریتی و مسائل مرتبط با بانک بودیم و خونه گرفتیم .هنوز هم مشکلاتمون کاملا"برطرف نشده ببینیم اصلا"کجا هستیم.سوشال و گرین کارت همسرم اومده . گرین کارت من و دخترم اومده ولی هنوز به دستمون نرسیده .سوشال سکیوریتی ما نیومده .چون با همسرم حساب مشترک باز کردیم و سوشال من نیومده هر دو حسابامون تو دو تا بانکها را بستند .خلاصه هنوز درگیریم.شاید بچه هایی که مدت بیشتری اینجا هستند بتونند بهتر نظر بدهند.ولی همین چیزهایی که میدونم رو برات نوشتم.
1-در مورد سوال اول باید بگم که چیز زیادی نمیدونم که کامل بهت بگم من که چیزهایی که آورده بودم را اشکالی نگرفتند .من هم دارو داشتم وهم سبزی خشک البته فقط کمی شوید خشک و کمی ادویه (زردچوبه و فلفل سیاه )زعفران هم داشتم و پسته و تنقلات و ... البته تو ساک دستی چیزی نبود .بخاطر همین نمیدونم دقیقا"چیو اشکال میگیرن .ولی اینم بگم که اینجا همه چی هست بهتر از اونجا .
مثلا"من خیلی ها را دیده و شنیده بودم البته بیشتر اونا که تو اروپا بودند چون مسافت کمتر است که سبزی باخودشان میبرند مثل قورمه و کوکو....
که خیلی بهتر و تمیزترش اینجا هست از نخود فرنگی تا باقالی و....هر چی که بخواهید تو ایرواین که هست من نمیدونم شما کجا میخواهید برید
ولی اینم گفته باشم بد هم نیست کمی از اون چیزهایی که فکر میکنید برای آشپزی خوبه دم دست داشته باشید مثل ادویه و نمک و شکر و...(نه زیاد فقط برای یکی دو هفته اول که جا بیافتید بدونید چی رو باید از کجا بخرید و از روز اول در به در نمک و فلفل نشید )و یا به تعداد افراد خانواده قاشق و چنگال .و از این دست...
ما خونه که گرفتیم روز اول خواستم غذا درست کنم بعد ده روز غذای خانگی بخوریم .نمک که نداشتیم با دردسر همسرم رفت پیدا کرد .ماکارانی گرفته بودم که از نازکی شفته شد و ربی هم که گرفته بودم مزه آب سرد میداد خلاصه غذا بدرد خوردن نمیخورد.(فکرشو بکنید تازه ما خونه furnished گرفتیم و همه چیز توش بود از قاشق گرفته تا سبد و قابلمه در چند سایز و ملحفه و.....)یکی از نگرانیهای من این بود که خونه اگه خالی باشه ما شب اول به سرعت از کجا بالش و رو انداز بخریم .این چیزها وقتی خیلی نمود پیدا میکنه که با بچه کوچیک باشی )
این از خوراکی ها در مورد بقیه اقلام هم بچه ها توی همین سایت را هنمایی های خوبی کردن منم همونا را خوندم ولی به یه بررسی خوب خودم هم احتیاج دارم برای دفعه بعدی که بخواهیم بیاییم چون تقریبا"من این دفعه هیچی با خودم نیاوردم و مسافرتی با دو چمدون خالی اومدیم فقط چند تا دونه لباس و کمی خوراکی تنقلات و یک تابلوی فرش کادویی .خودم هم چیزهای زیادی دارم که دوست دارم با خودم بیارمشون یکیش طلاست که با اون پیشامدی که برای ندای عزیز اتفاق افتاده بود تو فرودگاه دیگه نمیدونم چه کار میتونم بکنم.البته من ایندفعه هم با خودم یه چیزی حدوده 3000$ طلا داشتم ولی به دست و گردنم بود نه تو ساک ولی کاری نداشتند.اعلام هم نکرده بودم.

2-ما که هر چی مدرک ترجمه شده داشتیم با خودمون آوردیم .تا حالا احتیاجمون نشده ولی مطمئنا"اگر برای کار و تحصیل و از این قبیل بخواهیم اقدام کنیم مورد نیاز هست .
شناسنامه رو هم نیاوردیم .فکر نمیکنم اصلا"به درد بخوره ما فقط ترجمش را داشتیم که آوردیم.

3- در مورد عکس ما همون عکسهایی که برای لاتاری انداخته بودیم و تو فرمها هم گذاشته بودیم یه سری داشتیم با خودمون آوردیم تا حالا نیاز نشده اما از این به بعد نمیدونم .توجه داشته باشید ما برای کار و یا تحصیل اقدام نکردیم.

4- قیمت لب تاب را بهتون خبر میدم چون خودمون هم قصد داریم برای کسی بخریم و توی روزهای آینده میریم دنبالش به محض اینکه اطلاعاتی بدست بیارم براتون میگذارم.

5 - منظورتون از بیمه علاوه بر بلیط همون بیمه ای است که اگر بخواهید برید اروپا اول با بلیط باید ببری سفارت .چون پدر و مادر من برای رفتن به نروژ دقیقا" سفارت ازشون میخواهند که همون مدتی که بهشون ویزا میدن برابر همون باید بیمه باشن والا زمان ویزا کاسته میشه به میزان بیمه.
ما که نداشتیم. شاید چون ویزای مهاجرتی داریم و یا شاید امریکا اینطور نیست بهر حال ماها لازم نداریم.

f.o عزیز از لطفت ممنونم دوست خوبم. راستی اسپانسرت هم که درست شد تبریک میگم.در مورد امتحان آیین نامه اینم بگم توی سایت dmv توی یو تیوب اون شما میتونید برید و فیلمهای مربوط به آموزش رانندگی را ببینید بسیار آموزنده است و بهتر از 270$ است که برای دو جلسه بدین.(البته این 270$ شامل 5 برگه نمونه سوال فارسی است بعلاوه دو جلسه آموزش و زمانی که امتحان دارید مربی میاد دنبالتون میبردتون اداره راهنمایی که با ماشینش امتحان بدین )به نظر من گرونه و بیخود.
البته فکر کنم فیلماشو که اصلا"نتونید توو ایران ببینید انشاا.. اومدید اینجا.
در مورد لب تاب هم که بعدا"که اطلاعات کامل بدست آوردم حتما"براتون مینویسم.
پاسخ
leili عزيز
خيلي ممنون از توضيحات كامل بند 1 ولي به بند 2 اشاره كردي و ديگر هيچ.كمي مثل فيلمهاي سينمايي شد كه ناگهان ارتباط قطع ميشه .به هر حال اميدوارم خوب و تندرست باشي و كماكان منتظر پاسخ بقيه سوالها هستم
موفق باشي
پاسخ
تشکر کنندگان:
تارای عزیز راجع به بند دو پیش نهاد میکنم مدارکی که مهم هستند ترجمشون را بیارید یکی دیگشون هم در صورت مزدوج بودن ترجمه عقد نامه است که ما اونم آوردیم .خلاصه هر مدرکی که تو این سالها یه ارزشی برامون داشت و این 30 سال خودمونو براش پیر کردیم آوردیم .چون در صورت لزوم فرستادن هر کدوم از این مدارک از ایران به اینجا خودش یه قصه است.
پاسخ
تشکر کنندگان: aNTea ، maaref ، Hornet ، SH1A2R3 ، hesam.sd
leili عزيز
ممنون از پاسخ سريع و بي شائبه شما.منتظر قيمتهاي تقريبي لپ اتاپ (با ذكر مدل و .....)هستم .
موفق باشي
پاسخ
تشکر کنندگان:
salam inja laptop arzantar azirane man ham yek laptop 600 dollar 4ruze pish kharidam marke del ke dar iran porsidam 1 milion hadeaghal ghemateshe pishnahad mikonam az iran laptop nakharid az inja begirid
پاسخ
تشکر کنندگان:
من لپ تاپ apple (macbook pro
گرفتم 1200$...اینجا اکثرا با apple کار میکنند ولی کلا از ایران ارزونتره
میتونید سایت www.bestbuy.com
www.frys.com برید و قیمتها رو ببینیید
کیس نامبر:2009AS27000
تاریخ مصاحبه:JUNE 2009
تاریخ دریافت ویزا : JUNE2009
پاسخ
تشکر کنندگان: leili ، sh-b ، aNTea ، maaref ، Hornet ، SH1A2R3 ، alirezanz
kammran عزيز
اگر برايتان مقدور است مارك و مدل نوت بوك خود را بنويسيد تا با قيمت در ايران مقايسه كنيم
موفق باشي
پاسخ
تشکر کنندگان:
salam
del 320 hardeshe
intel core 2 duo 2 mb cash
2ghz
web cam+
key boardesh light dare
پاسخ
تشکر کنندگان: Hornet ، SH1A2R3 ، alirezanz




کاربران در حال بازدید این موضوع: