کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کلیرنس برندگان 2010
(2010-10-07 ساعت 01:37)soheilbadami نوشته:  با سلام
طبق قولی که دادم برای معرفی چند تا منبع برای پیگیری کار ویزا برای دوستانی
که کیسشون به اخر نرسید در زیر 1 لینک و چند تا ایمیل هست که به نظرم اگر مکاتبه کنید ضرری نداشته باشه ولی خب احتمال خیلی کمه.
اصولا نه اینها خیلی نه هست و روز اول هم که تو نامه میگن که ویزا گارانتی نیست
و اصلا از اون چارچوب مقرراتی خشک عدول نمیکنن ونکته دیگه اینکه اکثر این منبعها
برای افراد داخل امیکاست و برای دیگران باید با کنسولگری مربوطه مکاتبه بشه
به هر شکل نظر من این است که همزمان برای سفارت مربوطه ک سی سی و این
منبع ها ایمیل بزنین و شرح خود رو بدید و بگید که اگر اونجا منبع درست و مورد نظر
نیست نامه به جای مرتبط فوروارد بشه.
میبخشید من نمیدونم چرا دسترسی به پیام خصوصی ندارم برا همین در اینجا چیزایی
که مرتبط بود و داشتم قرار دادم و دعا میکنم که یکجوری جواب بگیرید.
حتما مداومت کنید و بار ها نامه بدید آقایی بیخودی نکنین !
موفق باشید

http://www.usa.gov/Contact_Us.shtml

pblic.engagement@dhs.gov
oluinquiries@dhs.gov
مرسی سهیل عزیز که به یاد ما هستی.خوشحالم که دوستایی مثل شما
دارم.
من یه نامه ای را آماده کردم و به جاهای مختلف میخوام بفرستم.مهم
نیست که نتیجه میگیرم یا نه حداقل اونا بفهمن که تو کنسولگری هاشون
چه میگذره و اینکه این بلا شاید دیگه سر بچه های امسال و سالهای بعد
نازل نشه.
چونکه اینا یه نامه ی بدون سربرگ و مهر کنسولگری تا کرده بودن و با یه دونه کش دور پاسپورتامون انداخته بودن و به ما دادن.به نظر من این نامه هیچ اعتباری نداره.من این نامه را نیز ضمیمه ی متنی که نوشتم خواهم کرد و به جاهای مختلف میفرستم.
شاد و سربلند باشید

معبودا !
به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن تا کوجکی آنچه ندارم ناآرامم نکند.
سلام به همه
می خواهم ماجرایی که برای بچه ها در روزهای 20 سپتامبر تا 4 اکتبر اتفاق افتاد را بازگو کنم. راستش من هم دورا دور و گاهی نزدیک با بچه ها بودم. روزهای پایانی بود و شاهو- سعید- -رسول- اف پی- اسکندری- کینگ –حسین 1 2 3 – دایی جلال – همسر الیزا- عدل و ... در آنکارا بودند. بچه هایی که کلیرنس آنها بعد ماهها نیامده بود و همگی چشم انتظار لحظات پایانی بودند. روزهای 20 21 22 23 24 سپتامبر جلوی سفارت بودند و هر روز می شنیدند که متاسفم چک شما هنوز تمام نشده و فردا دوباره بیایید !!‌ لحظات سختی بود و به سختی زمان میگذشت. در این زمانها بیرون رفتن و تفریح صرفا برای فرار از استرس بود و عملا لذتی نداشت ! 27 سپتامبر سفارت پاسپورت همه را گرفت و میگفت یا با ویزا میآید یا بدون آن و از این لحظه به بعد دیگر داخل سفارت نمیتوانستیم برویم و با توجه به تحویل دادن پاسها به پست یو پی اس تنها می توانستیم از سایت اینترنتی پست بفهمیم پاسپورت ها هنوز داخل سفارت هست یا تحویل پست شده که از لحظه تحویل پاسها به پست توسط سفارت به بعد می بایست در لابی هتل منتظر ورود پستچی می شدیم. در این لحظات بودند کسانیکه می گفتند کار شما را در ازای گرفتن مبلغی حل می کنند و کسی نمی دانست به انها اعتماد کند یا نه و ایا واقعا آنها کار مفیدی انجام میدهند یا نه ! آیا میشد که انها برای آمدن کلیرنس بچه ها کار مفیدی انجام دهند یا منتظر می نشستند و اگر کسی کلیرنسش به اتمام میرسید مدعی میشدند که کار آنها بوده است ! پاسخ دقیق این سوالات را هیچ یک از بچه ها که در آنکارا بودند نمیدانستند.و این افراد از این موقعیت بچه ها کمال سوءاستفاده را می کردند ! روزهای 28 29 هم گذشت در این حین تعداد کمی کلیرنسشان به اتمام رسید و ویزا گرفتند اما مابقی همچنان منتظر ماندند ! روز 30 سپتامبر هم شروع شد ولی باز هم منتظران نمیدانستند که ویزای آنها صادر شده یا نه و اگر ویزای انها صادر نشده چرا همان 30 سپتامبر در انتهای وقت اداری یا 1 اکتبر چرا اسامی را جلوی در سفارت نزدند که بچه ها حداقل پاسپورت هایشان را زودتر بگیرند و بروند و متحمل خرج اضافی در آنکارا نشوند ! باز هم بچه ها مجبور شدند که نگرانی و انتظار را تا لحظه امدن پستچی تحمل کنند !! و چه لحظات غم باری بود وقتی مامور پست بسته های نسبتا خالی که فقط شامل پاسها بود را تحویل میداد !! که معنی ان دریافت نکردن ویزا بود والا یک بسته زرد رنگ هم داخل بسته پستی می بود که یعنی ویزا گرفته ای. به عقیده من سفارت حق خیلی از بچه ها را تضعیع کرد آنها در دو سفر متحمل هزینه ای مالی شده بودند و مهمتر از ان انها متحمل هزینه روحی شده بودند خصوصا در 14 روز پایانی که تحمل آن بسیار دشوار بود. برخی با شماره کیس 48000 امدند و بعد 3 روز پروسه کلیرنس انها به اتمام رسید و برخی با ماه ها انتظار جوابی نگرفتند ! امیدوارم دوستان 2011 هیچ برنامه ای از زندگی خود را تغییر ندهند تا لحظه ای که رنگ ویزا را در پاسپورتشان ببینند. من به عینه ویزا نگرفتن شاهو- سعید- رسول- حسین 1 2 3 را دیدم ! به هر حال زندگی در این دنیا با سختی ها و ملایماتش ادامه دارد. من از اعماق وجودم برای دوستانی که ویزا نگرفتند موفقیت ارزو میکنم و امیدوارم این روزهای سخت را به فراموشی بسپارند و آینده ای روشن را با تلاش خودشان محقق کنند.
به پایان آمد این دفتر -- حکایت همچنان باقیست
(2010-10-07 ساعت 17:59)hamid sa نوشته:  سلام به همه
می خواهم ماجرایی که برای بچه ها در روزهای 20 سپتامبر تا 4 اکتبر اتفاق افتاد را بازگو کنم. راستش من هم دورا دور و گاهی نزدیک با بچه ها بودم. روزهای پایانی بود و شاهو- سعید- -رسول- آر اف- اسکندری- کینگ –حسین 1 2 3 – دایی جلال – همسر الیزا- عدل و ... در آنکارا بودند. بچه هایی که کلیرنس آنها بعد ماهها نیامده بود و همگی چشم انتظار لحظات پایانی بودند. روزهای 20 21 22 23 24 سپتامبر جلوی سفارت بودند و هر روز می شنیدند که متاسفم چک شما هنوز تمام نشده و فردا دوباره بیایید !!‌ لحظات سختی بود و به سختی زمان میگذشت. در این زمانها بیرون رفتن و تفریح صرفا برای فرار از استرس بود و عملا لذتی نداشت ! 27 سپتامبر سفارت پاسپورت همه را گرفت و میگفت یا با ویزا میآید یا بدون آن و از این لحظه به بعد دیگر داخل سفارت نمیتوانستیم برویم و با توجه به تحویل دادن پاسها به پست یو پی اس تنها می توانستیم از سایت اینترنتی پست بفهمیم پاسپورت ها هنوز داخل سفارت هست یا تحویل پست شده که از لحظه تحویل پاسها به پست توسط سفارت به بعد می بایست در لابی هتل منتظر ورود پستچی می شدیم. در این لحظات بودند کسانیکه می گفتند کار شما را در ازای گرفتن مبلغی حل می کنند و کسی نمی دانست به انها اعتماد کند یا نه و ایا واقعا آنها کار مفیدی انجام میدهند یا نه ! آیا میشد که انها برای آمدن کلیرنس بچه ها کار مفیدی انجام دهند یا منتظر می نشستند و اگر کسی کلیرنسش به اتمام میرسید مدعی میشدند که کار آنها بوده است ! پاسخ دقیق این سوالات را هیچ یک از بچه ها که در آنکارا بودند نمیدانستند.و این افراد از این موقعیت بچه ها کمال سوءاستفاده را می کردند ! روزهای 28 29 هم گذشت در این حین تعداد کمی کلیرنسشان به اتمام رسید و ویزا گرفتند اما مابقی همچنان منتظر ماندند ! روز 30 سپتامبر هم شروع شد ولی باز هم منتظران نمیدانستند که ویزای آنها صادر شده یا نه و اگر ویزای انها صادر نشده چرا همان 30 سپتامبر در انتهای وقت اداری یا 1 اکتبر چرا اسامی را جلوی در سفارت نزدند که بچه ها حداقل پاسپورت هایشان را زودتر بگیرند و بروند و متحمل خرج اضافی در آنکارا نشوند ! باز هم بچه ها مجبور شدند که نگرانی و انتظار را تا لحظه امدن پستچی تحمل کنند !! و چه لحظات غم باری بود وقتی مامور پست بسته های نسبتا خالی که فقط شامل پاسها بود را تحویل میداد !! که معنی ان دریافت نکردن ویزا بود والا یک بسته زرد رنگ هم داخل بسته پستی می بود که یعنی ویزا گرفته ای. به عقیده من سفارت حق خیلی از بچه ها را تضعیع کرد آنها در دو سفر متحمل هزینه ای مالی شده بودند و مهمتر از ان انها متحمل هزینه روحی شده بودند خصوصا در 14 روز پایانی که تحمل آن بسیار دشوار بود. برخی با شماره کیس 48000 امدند و بعد 3 روز پروسه کلیرنس انها به اتمام رسید و برخی با ماه ها انتظار جوابی نگرفتند ! امیدوارم دوستان 2011 هیچ برنامه ای از زندگی خود را تغییر ندهند تا لحظه ای که رنگ ویزا را در پاسپورتشان ببینند. من به عینه ویزا نگرفتن شاهو- سعید- رسول- حسین 1 2 3 را دیدم ! به هر حال زندگی در این دنیا با سختی ها و ملایماتش ادامه دارد. من از اعماق وجودم برای دوستانی که ویزا نگرفتند موفقیت ارزو میکنم و امیدوارم این روزهای سخت را به فراموشی بسپارند و آینده ای روشن را با تلاش خودشان محقق کنند.
به پایان آمد این دفتر -- حکایت همچنان باقیست

واقعا غم انگیزه Sad
من استرس خودمو توی سفارت فراموش نمیکنم خصوصا اینکه یکی از همراهان ما برگه قرمز گرفت.کسی که قبل از وارد شدن توی سفارت کنار ما توی صف بود و میگفت 14 ماه با خیال گرین کارت و لاتاری زندگی کرده.یه دختر مجرد که تاریخ تولدشو اشتباه نوشته بود موقع ثبت نام.و روز قبلش یکی دیگه از دوستان که یک ماه تاریخ تولدش رو اشتباه نوشته بود تونست ویزا بگیره.منکه سر از کار سفارت در نیاوردم اما قطعا حال دوستان ویزا نگرفته رو درک نمیکنم.اما به همسرم اون لحظه گفتم اگر من جای فلانی بودم سکته میکردم...پس جدا همه این دوستانو به خاطر صبر و تحملشون تحسین میکنم و واقعا آرزو میکنم باز هم برنده لاتاری بشن Smile
مساله دیگه وجود این افراد سودجو و از خدا بی خبره که باز هم میخوان این دوستان رو سرکیسه کنند.هزینه سفارت و دو بار سفر به ترکیه کم نیست.و فشار و استرس و انتظارشون هم درد مضاعفه و یه عده که بویی از انسانیت نبردن فقط به فکر منافع خودشونن.دریغ....Sad
شماره کیس:2010AS296XX
تاریخ دریافت نامه قبولی:Aug 22
کنسولگری:ANKARA
تاریخ کارنت شدن: Aug 2010
تاریخ مصاحبه: 2 Sep
تاریخ دریافت ویزا: Sep 4
جمع هزینه ها: 3.5 میلیون برای دو نفر
ورود به آمریکاBig Grinec 10
ایالت:ویرجینیا-حومه واشینگتون دی سی

(2010-10-06 ساعت 19:45)User نوشته:  رسول عزیز
اتفاقا این تاپیک با اختلاف بسیار زیادی تاکنون پر بیننده ترین تاپیک تاریخ مهاجرسرا است.
و فعلا هم متعلق به دوستانی مثل شماست که متاسفانه به هر دلیلی نتوانستید ویزا را دریافت کنید.
پشتکار شما ستودنیست.
پیروز باشید و بهروز

یوزر عزیز مرسی از محبتتون.شما همیشه نسبت به تمام بچه ها لطف داشتید.
خدا را شکر که مهاجرسرا و دوستان خوبی مثل شما را دارم.نمیدونم اگه مهاجرسرا و بچه های گلش نبود الان چه میکردم.
از همتون ممنونم.




پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری..آنست که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی..(گاندی)

معبودا !
به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن تا کوجکی آنچه ندارم ناآرامم نکند.
دوستان عزیزم سلام. من می خواهم با نوشته هام به این تاپیک خاتمه بدم . با اینکه من خودم موفق به گرفتن ویزا نشدم ولی اینو یک شکست تو زندگیم نمی دونم فقط به اون به عنوان برنده نشدن در یک لاتاری بزرگ نگاه می کنم مثل صدها هزار و شاید میلیون ها ایرونی دیگه ای که اصلا اسمشون تو لاتاری 2010 در نیومد و هر سال با هزاران امید و آرزوبرای رهایی ازسختی های روزگاروبا این رویا که مهاجرتشون این سختی ها رو خاتمه میده وارد این بازی می شن. فقط من این بازی رو تا آخرین مراحلش دنبال کردم اما با بدشانسی نتونستم مرحله اخرشو ببرم. همانطور که گفتم بد شانسی .هر چند که عوامل خارجی جانبی و وضعیت سیاسی اخیردنیا در باخت نهایی من بی تاثیر نبود.
در هر بازی برای هر فرد شرایط متفاوتی وجود داره. و در این بازی عدد کیس نامبر، تاثیر معکوس سطح تحصیلات و رتبه مدیریتی ، محل مصاحبه ، افسر مصاحبه کننده و شرایط روحی خودمان جزء شرایطی بودند که در برنده شدن ما دخیل بودند. اگر هر سال همه مصاحبه شوندگان ویزا می گرفتند و امسال بعضی ها نگرفتند علتش از اول معلوم بود. اولا امسال از طریق اینترنت همه می تونستند از قبولی خودشون آگاه شوند و دوم اینکه از زمستان گذشته به علت تشدید تحریم ها علیه ایران سختگیری برای صدور ویزا برای ایرانی ها قوت گرفت. یادمه که خودم بطور ضمنی یه بار به این موضوع در مهاجرسرااشاره کردم ولی خیلی ها از من دلخور شدند. طبق تجربه من افسر مصاحبه کننده نقش اصلی رو تو دادن ویزا و نوع کلیرنس به عهده دارد. احتمالا کلیرنس درجات متفاوتی دارد و ممکن است همون اول یک نفر روبه دلیل داشتن کار حکومتی یا دولتی رد کنه و چون قانونی نیست فقط بعنوان نیامدن کلیرانس و اینکه ویزا تموم شده به هدفش می رسه.
به هر حال بازی تموم شد. من از صمیم قلب به همه دوستانم که وبزا گرفته اند تبریک میگم و براشون آرزوی بهترین ها رو دارم ولی بدونند که با سختی های جدیدی روبرو هستند که زندگی هم همینه تلاش و کوشش برای از بین بردن سختی ها و رسیدن به آرامش. اگر یک بار دیگر تمام جملاتی را که در امضای بچه های مهاجر سرا وجود داشت مرور کنیم فکر کنم تمام درس ها و قوانین زندگی رو به خوبی یاد گرفته باشیم و من ازاین بابت برای خودم یک پیروزی و موفقیت جدید می بینم و توی این یک سال تجربیات ارزشمند بزرگی برای ادامه زندگی ام در این سایت آموختم .
این اواخر یکی از بیماران من که سلامتی خود و همسرشو مدیون من بود هر وقت که می آمد ویزیت بشه می گفت آقای دکتر خدا شما رو از ما نگیره وهر چه به ایشون می گفتم تورو خدا اینو نگو من منتظر یه تغییر بزرگ تو زندگی ام هستم باز کوتاه نمی اومد و از صمیم قلب هر بار حرفشو تکرار میکرد. الان که ویزامو نگرفتم اگر دستم بهش برسه..................... یکی دیگر از بیمارام این اس ام اس رو برام فرستاده بود که از خداوند می خواهم آنچه را که شایسته توست به تو بدهد نه آنچه را که آرزو داری زیرا گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی های تو بسیار. و همه این حرف ها بود که در این شرایط آرامش رو به زندگی ام برگردوند.
خدانگهدار همه شما. ارادتمند گاتا
سلام
من هم با شما موافقم . اگر آدرس ها را به من بدهيد من هم نامه مي دهم. ما بايد حرفهايمان را بزنيم. هر چند نتيجه نداشته باشد. اگر امكان داشت من را هم خبر كنيد، البته عرض كنم به جاهاي درست كه قابل رسيدگي باشه. مثلا اين DHS. gov‌ براي شهروندان آمريكايي است. ما بايد در داخل دولت خود آمريكا و علي الخصوص وزارت خارجه آمريكا نامه بزنيم. منظور به جاي اثر بخش است.
ارادتمند شما
عليرضا

(2010-10-07 ساعت 13:37)Rasool نوشته:  
(2010-10-07 ساعت 01:37)soheilbadami نوشته:  با سلام
طبق قولی که دادم برای معرفی چند تا منبع برای پیگیری کار ویزا برای دوستانی
که کیسشون به اخر نرسید در زیر 1 لینک و چند تا ایمیل هست که به نظرم اگر مکاتبه کنید ضرری نداشته باشه ولی خب احتمال خیلی کمه.
اصولا نه اینها خیلی نه هست و روز اول هم که تو نامه میگن که ویزا گارانتی نیست
و اصلا از اون چارچوب مقرراتی خشک عدول نمیکنن ونکته دیگه اینکه اکثر این منبعها
برای افراد داخل امیکاست و برای دیگران باید با کنسولگری مربوطه مکاتبه بشه
به هر شکل نظر من این است که همزمان برای سفارت مربوطه ک سی سی و این
منبع ها ایمیل بزنین و شرح خود رو بدید و بگید که اگر اونجا منبع درست و مورد نظر
نیست نامه به جای مرتبط فوروارد بشه.
میبخشید من نمیدونم چرا دسترسی به پیام خصوصی ندارم برا همین در اینجا چیزایی
که مرتبط بود و داشتم قرار دادم و دعا میکنم که یکجوری جواب بگیرید.
حتما مداومت کنید و بار ها نامه بدید آقایی بیخودی نکنین !
موفق باشید

http://www.usa.gov/Contact_Us.shtml

pblic.engagement@dhs.gov
oluinquiries@dhs.gov
مرسی سهیل عزیز که به یاد ما هستی.خوشحالم که دوستایی مثل شما
دارم.
من یه نامه ای را آماده کردم و به جاهای مختلف میخوام بفرستم.مهم
نیست که نتیجه میگیرم یا نه حداقل اونا بفهمن که تو کنسولگری هاشون
چه میگذره و اینکه این بلا شاید دیگه سر بچه های امسال و سالهای بعد
نازل نشه.
چونکه اینا یه نامه ی بدون سربرگ و مهر کنسولگری تا کرده بودن و با یه دونه کش دور پاسپورتامون انداخته بودن و به ما دادن.به نظر من این نامه هیچ اعتباری نداره.من این نامه را نیز ضمیمه ی متنی که نوشتم خواهم کرد و به جاهای مختلف میفرستم.
شاد و سربلند باشید

تشکر کنندگان: Shahoo52 ، Rasool ، sanaz2010 ، هموطن ، Hossein123 ، Farshid22
سلام دوستان.
اول از همه ابراز همدرديم رو براي كسانيكه نتونستند ويزا رو دريافت كنن اعلام مي كنم و كاملا دركشون مي كنم چون اين بلا سر من هم اومد اما به يك نحو ديگه اي. و اون اين بود كه من و خيلي هاي ديگه كه به صورت دانشجويي اقدام كرده بوديم بخاطر بي نظمي هاي كنسولگري آمريكا در دبي همگي اين موقعيت رو از دست داديم (حدود 40 نفر) و نتونستيم وارد دانشگاه هامون بشيم. درحاليكه ما هم مثل شما دوستان يك سال و نيم از عمرمون و ميليون ها تومن از پولمون رو صرف پروسه ي اپلاي كرده بوديم و همه چي رو از دست داديم.
اما درمورد پيگيري و اعتراض اقدام هايي رو انجام داديم كه الان بهش اشاره مي كنم. اما قبل از گفتن اين مسائل اين رو هم يادآوري مي كنم كه اگرچه اين جنبش اعتراضي ما براي خود ما اثر زيادي نداشت اما مطمئنن براي آيندگان مثمر ثمر خواهد بود بشرطي كه اين حركت طي سال هاي آينده گسترده تر، منسجم تر و پخته تر عمل بشه. مطرح كردن اين مسئله در اينجا مي تونه براي دوستان آينده مفيد باشه تا قبل از اينكه كار دير بشه اين فعاليت ها رو انجام بدهند.

كارهايي كه ما انجام داديم حاصل صد ها نفر-ساعت كار گروهي منسجم به شرح زير بود:

تشكيل يك تيم براي نوشتن نامه خطاب به سناتور ها و افراد كنگره و يافتن راه هاي موثر براي فرستادن آن
تشكيل يك تيم ديگر براي نوشتن نامه به اوباما و يافتن راه هاي موثر براي فرستادن آن
تشكيل يك تيم ديگر براي نوشتن نامه به departmen of state و راه هاي موثر براي فرستادن آن
ارتباط با لابي NIAC-National Iranian American Counsule و انتقال مشكلات به آنها
تشكيل يك تيم براي جمع كردن اطلاعات افرادي كه هنوز كلير نشده بودند و انتقال ليست به NIAC جهت پيگيري و فشار آوردن به كنگره و سنا
تشويق دانشجويان براي فرستادن نامه ها به صورت تكي هم از طريق ايميل و هم از طريق فكس به مراجع ذكر شده بالا
مشخص كردن يك نفر در هر تيم براي مديريت كردن تيم و يك هسته ي مركزي كلي براي پيش بردن كلي جركت در چارچوب مشخص

لازم به ذكر هست كه دو-سه تا از سناتور ها به طور شخصي به پيگيري كيس هاي دانشجويان ايالت خودشون مشغول شدند و به طور مشخص با سفارت مذكور در جهت بي نظمي هاي غير قابل توجيهشان نامه نگاري داشتند. همون طور كه مي دونيد در ايالات متخده يكي از وظايف سنا و كنگره نظارت بر عملكرد دستگاه هاي دولتي است.


Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
راستش خیلی دل دل کردم که اینو بگم یا نه، اما پایداری و روحیه خوب دوستان رو که دیدم به نظرم اومد اتفاقی که برای یکی از آشنایانمون افتاده بود رو تعریف کنم: ایشون پارسال و از طریق دیگری غیر از لاتاری اقدام کرده بود، بعد از مصاحبه مثل خیلی های دیگه برگه آبی گرفته بود و منتظر کلیرنس بود اما بعد از یه مدتی ای میل براش اومد که کیس شما از نظر ما قابل قبول نیست و مردود است! لازمه بگم ایشون از طریق یه وکیل خیلی قدر اقدام کرده بود، و همین جا بود که جناب آقای وکیل مثل میتی کومون وارد ماجرا شد و سفارت آنکارا رو "سو" کرد، خودشون می گن که از طریق لابی نمایندگانی در کنگره از سفارت آنکارا شکایت کردند و جالبه که دادگاه سفارت رو محکوم کرد و دستور داد پرونده این آشنای ما دوباره بررسی بشه، و ایشون الان در آمریکاست. ظاهراً آفیسر مصاحبه کننده هم اخراج شد (شاید هم به سفارت آمریکا مثلاً در بورکینافاسو تبعید شد! الله اعلم)
الغرض، فکر کنم بد نباشه دوستان همگی با هم جمع بشن و با یکی دو وکیل معتبر مشورت کنند، شاید یک وکیل قوی بتونه کورسوی امیدی پیدا کنه و به راه حلی برسه، یا حداقل با شکایت از سفارتین آنکارا و ابوظبی بخشی از ضرر و زیان دوستان رو زنده کنه، و یا دست کم این شکایت باعث بشه که در سال های بعد این طور با روح و روان هموطنان بازی نشه
تشکر کنندگان: Rasool ، sanaz2010 ، Shahoo52 ، sam_hash ، hamid sa ، king_of_sky ، new king ، اليزا ، Hossein123 ، Eskandari ، بنيتا
(2010-10-09 ساعت 18:54)هموطن نوشته:  راستش خیلی دل دل کردم که اینو بگم یا نه، اما پایداری و روحیه خوب دوستان رو که دیدم به نظرم اومد اتفاقی که برای یکی از آشنایانمون افتاده بود رو تعریف کنم: ایشون پارسال و از طریق دیگری غیر از لاتاری اقدام کرده بود، بعد از مصاحبه مثل خیلی های دیگه برگه آبی گرفته بود و منتظر کلیرنس بود اما بعد از یه مدتی ای میل براش اومد که کیس شما از نظر ما قابل قبول نیست و مردود است! لازمه بگم ایشون از طریق یه وکیل خیلی قدر اقدام کرده بود، و همین جا بود که جناب آقای وکیل مثل میتی کومون وارد ماجرا شد و سفارت آنکارا رو "سو" کرد، خودشون می گن که از طریق لابی نمایندگانی در کنگره از سفارت آنکارا شکایت کردند و جالبه که دادگاه سفارت رو محکوم کرد و دستور داد پرونده این آشنای ما دوباره بررسی بشه، و ایشون الان در آمریکاست. ظاهراً آفیسر مصاحبه کننده هم اخراج شد (شاید هم به سفارت آمریکا مثلاً در بورکینافاسو تبعید شد! الله اعلم)
الغرض، فکر کنم بد نباشه دوستان همگی با هم جمع بشن و با یکی دو وکیل معتبر مشورت کنند، شاید یک وکیل قوی بتونه کورسوی امیدی پیدا کنه و به راه حلی برسه، یا حداقل با شکایت از سفارتین آنکارا و ابوظبی بخشی از ضرر و زیان دوستان رو زنده کنه، و یا دست کم این شکایت باعث بشه که در سال های بعد این طور با روح و روان هموطنان بازی نشه

مرسی دوست عزیز
من هم با ایده شما موافقم اما نمیدونم دیگر دوستان ناکام از ویزا چه نظری دارن..یکی از آشنایان ما که ساکن امریکاست وقتی جریان کار مارا شنید گفت اگه وکیل بگیرید مشکلتون را حل میکنه و اتفاقا یه وکیلی را بهم معرفی کرد و گفت تو این زمینه فعالیت میکنه و خیلی هم سمج و پیگیره.ولی من متاسفانه نتونستم تا حالا باهاشون تماس بگیرم و صحبت کنم.

معبودا !
به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن تا کوجکی آنچه ندارم ناآرامم نکند.
دوستان منم هستم در هر کاری حاضرم شرکت کنم امیدوارم حقوق ضایع شده ما برگرده
شماره کیس: 2010AS6500
تاریخ دریافت نامه قبولی: -2009June18
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:-2009June 30
تاریخ کارنت شدن کیس:-2009-5sep
تاریخ دریافت نامه دوم:12des-2009
تاریخ مصاحبه:21des-2009
تاریخ دریافت کلیرنس:کلیر نشدیم در نهایت.
جمع تقریبی هزینه ها:12هزار دلار
تشکر کنندگان: Rasool ، saeed53 ، هموطن ، Hossein123 ، farzad101 ، sanaz2010 ، sam_hash ، ramfar ، Eskandari ، mary joon ، Farshid22
از سفارت ابوظبی کسی هست که با وجود اومدن کلیرنسش بدلیل تموم شدن ویزا، ویزا نگرفته باشه؟
تشکر کنندگان: Rasool
بله دوستم

چند نفري بودن. يكيش Ali-n بوده.

(2010-10-10 ساعت 10:55)گاتا نوشته:  از سفارت ابوظبی کسی هست که با وجود اومدن کلیرنسش بدلیل تموم شدن ویزا، ویزا نگرفته باشه؟

قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
تشکر کنندگان: Rasool ، sanaz2010
(2010-10-09 ساعت 19:17)Rasool نوشته:  
(2010-10-09 ساعت 18:54)هموطن نوشته:  راستش خیلی دل دل کردم که اینو بگم یا نه، اما پایداری و روحیه خوب دوستان رو که دیدم به نظرم اومد اتفاقی که برای یکی از آشنایانمون افتاده بود رو تعریف کنم: ایشون پارسال و از طریق دیگری غیر از لاتاری اقدام کرده بود، بعد از مصاحبه مثل خیلی های دیگه برگه آبی گرفته بود و منتظر کلیرنس بود اما بعد از یه مدتی ای میل براش اومد که کیس شما از نظر ما قابل قبول نیست و مردود است! لازمه بگم ایشون از طریق یه وکیل خیلی قدر اقدام کرده بود، و همین جا بود که جناب آقای وکیل مثل میتی کومون وارد ماجرا شد و سفارت آنکارا رو "سو" کرد، خودشون می گن که از طریق لابی نمایندگانی در کنگره از سفارت آنکارا شکایت کردند و جالبه که دادگاه سفارت رو محکوم کرد و دستور داد پرونده این آشنای ما دوباره بررسی بشه، و ایشون الان در آمریکاست. ظاهراً آفیسر مصاحبه کننده هم اخراج شد (شاید هم به سفارت آمریکا مثلاً در بورکینافاسو تبعید شد! الله اعلم)
الغرض، فکر کنم بد نباشه دوستان همگی با هم جمع بشن و با یکی دو وکیل معتبر مشورت کنند، شاید یک وکیل قوی بتونه کورسوی امیدی پیدا کنه و به راه حلی برسه، یا حداقل با شکایت از سفارتین آنکارا و ابوظبی بخشی از ضرر و زیان دوستان رو زنده کنه، و یا دست کم این شکایت باعث بشه که در سال های بعد این طور با روح و روان هموطنان بازی نشه

مرسی دوست عزیز
من هم با ایده شما موافقم اما نمیدونم دیگر دوستان ناکام از ویزا چه نظری دارن..یکی از آشنایان ما که ساکن امریکاست وقتی جریان کار مارا شنید گفت اگه وکیل بگیرید مشکلتون را حل میکنه و اتفاقا یه وکیلی را بهم معرفی کرد و گفت تو این زمینه فعالیت میکنه و خیلی هم سمج و پیگیره.ولی من متاسفانه نتونستم تا حالا باهاشون تماس بگیرم و صحبت کنم.

سلام دوستان عزیزم
موردی رو هم که به نظر من میرسه می نویسم تا شاید از برآیند نظرات دوستان و موارد مطرح شده بتوان لااقل راه کاری موثر و قابل استناد برای دفاع از حقوق خودمان چه در حال و چه در آینده داشته باشیم:
ابتدا این سوال رو می خواهم مطرح کنم که آیا در زمان مصاحبه خود ، به رفتار و نحوه برخورد افسر مصاحبه کننده شک نکردید؟
این موضوع از این جهت سوال برانگیز است که روحیات و شرایط روانی افسر مصاحبه کننده در زمان مصاحبه بسیار در نحوه روند کاری تاثیر گذار می باشد به نحوی که پرونده ای را که نیاز به بررسی کلی نیز نداشته باشد ، می توان چنان در گیر کرد که فاتحه اش خوانده شود . چون همانطور که می دانیم کسانی که برای انجام مصاحبه تعلیم داده می شوند باید دوره های خاص تخصصی را بگذرانند تا به قول معرف از چهره مصاحبه شونده یک روانشناسی بعمل آورند به همین دلیل اشخاصی که برای مصاحبه تعلیم دیده اند به عنوان یک کارشناس مورد قبول سفارت بوده و تصمیم شان به عنوان یک عمل صحیح تلقی می گردد. حال اگر در زمان مصاحبه و در آن ساعت خاص برای آن افسر خاص خبری بد و یا مشکلی بو جود آمده باشد تکلیف آن چند پرونده ای که وی در خصوص آنها قضاوت خواهد نمود چیست؟
این موضوع را نه برای اینکه خودم را توجیه کنم عنوان کردم ، بلکه به دلیل اینکه خود من هم در سالهایی که در ایران مشغول به کار بوده ام تا حدی از چهره افراد به حال درونی شان واقف شده ام می گویم ، دقیقاً افسری که با من مصاحبه می کرد حال خوشی نداشت و سوالاتی را که از من و همسرم در مورد سابقه و پرونده مان نمود همگی با حالت کینه و عصبیت بود . با این وجود در آن زمان اصلاً به خودم اجازه ندادم تا وی را متقاعد نمایم که جریان چیست. در خصوص سربازی ام سوا لش را بدین گونه از من عنوان کرد " سربازی تون تو س پ ا ه بوده ؟ " من جواب دادم بله دوباره با صدای بلند تری تکرار کرد " تو س پ ا ه ؟ " دوباره گفتم بله من در س پ ا ه در یکی از استخر ها به عنوان نجات غریق خدمت کرده ام. در همان زمان توی دلم به خودم گفتم کارم تمومه ، که همین اتفاق هم افتاد بعد از قریب دو ماه انتظار و هزینه های سنگین پاسپورت ها یمان و یک نامه بدون مهر و امضا را به دستم داده و دعوت کردند که در لاتاری سال آینده شرکت کنم .
موضوعی که داغ دلم را تشدید می کند این است که اگر در آن زمان فرد دیگری با من مصاحبه می کرد آیا باز هم وضعیت من این بود؟
سوال دیگری که مطرح است این که اگر FBI CHECK برای ما که بی جواب مانده و تا لحظه آخر در دست بررسی بوده آیا این بررسی به اتمام رسیده یا نه؟ دلیل پرسیدن این سوال این است که تا ساعت 19 روز پنجشنبه سی ام سپتامبر سفارت آنکارا در حال انتظار برای کلییر شدن ما بوده و این موضوعی است که همگی به آن اشراف دارند. معنی دیگر این عمل این است که اگر در ساعت 19 هر سی و اندی نفر هم کلییر می شدند ویزا وجود داشته و پاسپورت های شان باید ویزا می خورده یا به عبارتی دیگر تعداد 50000 ویزا برای لاتاری تکمیل نگردیده و هنوز ویزای صادر نشده وجود داشته و فقط و فقط عامل محدودیت زمان بوده که باعث عدم صدور ویزا گردیده.
دوستان عزیزم فکر می کنم برای سازمانی عریض و طویل مانند امور خارجه آمریکا این موضوع قابل قبول نباشد که بعد از کلی اقدامات برای جذب مهاجر به صورت قانونی و طی هفت خوان رستم برای هر نفر درست در لحظه نتیجه گیری ، گفته شود که چون وقت تمام شد ویزای موجود را نخواهیم داد.
این موضوع نه تنها منطقی به نظر نمی رسد بلکه بسیار واضح و قابل توجه می باشد و بنظر می رسد در صورت پیگیری اصولی از طریقی که دوست مان lordsaroman در پست خود در صفحه297 ذکر کرده و یا راههای دیگر به نتایج منطقی تر رسید.
به هر صورت فعلاً پروسه لاتاری 2010 بسته شده ولی هیچ غیر ممکنی غیر ممکن نیست شاید یک حرف یا یک عمل از ما در جایی خاص نفوذ خودش را انجام دهد وبه قولی ( از طرف آقا رسول) باید گفت که :
پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری..آنست که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی..(گاندی)
Smile
با سلام
من هم با نظر شما موافق هستم اما سئوال اينكه ما كه برنده گان لاتاري 2010 بوديم و آخرين
مهلت گرفتن ويزا هم تا پايان sep بود آيا ميتونيم با مكاتبه هاي پي در پي اميدي داشته باشيم؟!
هر چند كه ابوظبي واقعا خراب كاري كرد.
تشکر کنندگان: Rasool ، Hossein123 ، sevda88

[عکس: bagareh2.png]

سلام به همه دوستان
طبق قولی که داده بودم آخرین جدول کلیرنس 2010 رو آماده کردم .البته ببخشید دیر شد. منتظر اطلاعات کاملتر بودم . همیشه وقتی میخواستم این جدول را آپدیت کنم با شور و شعف فراوانی کار میکردم ولی 10 روزهست که میخوام این آخرین جدول رو تهیه کنم اصلا هیچ رغبتی ندارم .تنها دلیلش که این کار رو انجام دادم قولی بود که داده بودم و مسئولیتی بود که نسبت به آیندگان احساس میکردم . برای پیدا کردن اطلاعات دقیق تر مجبور شدم به پست های روزهای قبل یعنی تا حدود 25 سپتامبر سر بزنم . حال عجیبی پیدا کردم . همه خاطرات زنده شدند . فقط بچه هایی که ویزا نگرفتند میتونن درک کنند من چی میگم . باور کنید وقتی دارم این متن رو تایپ میکنم اشک از چشمانم جاری هست . من همیشه خودم رو کوه صبر و استقامت میدونستم فکر نمیکردم اینطوری بشم . حالا خدا میدونه بقیه بچه ها چه حالی دارن . خدا لعنت کنه کسی که باعث شد ماها ویزا نگیریم .بگذریم .
توی این جدول چند رنگ داریم
سبز تیره : کسانی که از قبل کلیر شده بودند
سبز روشن (فسفری) : کسانی که روزهای آخر کلیر شدند و ویزا گرفتند
رنگ قرمز:کسانی که متاسفانه مثل من ویزا نگرفتند
رنگ سفید :کسانی که اطلاعاتی از وضعیتشو نداریم و امیدوارم خودشون یا کسانی که از وضعیتشون اطلاع دارن من رو در جریان بزارن

و اما تحلیل نهایی و تجربیات من
چیزهایی که باعث رفتن در فاز کلیر طولانی شدن کلیر و یا متاسفانه عدم دریافت ویزا میشود به ترتیب اهمیت عبارتند از
1- آفیسر و برداشت آن از اطلاعات قبلی شما که در فرم ها ذکر کردید و صحبت های شما در روز مصاحبه
2- رفتن به سربازی . کسانی که سپاه خدمت کردند بیشتر طول میکشه
3- داشتن سابقه شغل دولتی مخصوصا ارگانهای خاص مثل نیروهای مسلح شهرداری استانداری انرژی اتمی و....
4- مدرک تحصیلی . هر چه مدرک بالاتر باشه بیشتر طول میکشه . رشته هایی مثل متالوژی کامپیوتر شیمی و فیزیک هسته ای بیشتر طول میکشه
5- سوابق مهاجرتی : سفر به کشورهای خاص از نظر آمریکا کلیرنس را طولانی میکنه
6- هر گونه تظاد در مدارک شما وگفته های شما میتونه کلیر شما رو طولانی کنه

و اما تجربه و پیشنهاد من
اولا این رو بگم که kcc و fbi هیچگونه اطلاعات اولیه از شما ندارند و نخواهند توانست که اطلاعات مفیدی پیدا کنند و این به من ثابت شد اونا صرفا بر اساس مدارک شما و گفته های شما عمل میکنند

من فکر میکنم کسانی مثل من که ویزا نگرفتیم قربانی صداقت خودمان شدیم

در مورد بند 1 باید بگم که شانس خیلی موثر هست چون آفیسر بر اساس گفته ها و شرایط شما میزان کلیر شما رو طبقه بندی میکنه .و آفیسرها برداشتهای متفاوت میتونند داشته باشن که این طبقه بندی برابر هست با
1- بدون کلیر 2- کلیر ضعیف 3-کلیر متوسط 4- کلیر قوی 5- فریز کردن پرونده (یعنی اینکه اصلا کلیر نشه تا 30 سپتامبر ) . صحبت های شما روز مصاحبه خیلی مهمه .مواظب باشید حرفی نزنید که آفیسر احساس کنه دروغ گفتید . صحبت های اضافی هم نکنید . فقط جواب سئوالی که میشه روبدید و یک کلمه حرف اضافه نزنید. اطلاعات اضافی هم ندید
در مورد پر کردن فرم ها هم چند قسمت فکر میکنم مهم باشه . به نظر من نیازی نیست اطلاعات اضافه بدید مثلا دوره های آموزشی که تا حالا طی کرده اید رو مطرح کنید

در بند 2 – باید بگم اگه فکر میکنید باعث میشه که ویزا نگیرید بگید معاف شدید . تهیه کارت معاف جعلی هم به راحتی امکان پذیر هست . جالب اینه که اصلا از من مدارک سربازی نخواستند .

در مورد بند 3 – اصلا نیازی نیست بگید کار دولتی دارید . به خدا قسم اگه اینا عمرا بدونند شما شغلتون چی هست

در مورد بند 4 – به نظر من فقط مدرک دیپلم را ارایه کنید و اگر هم مدرک اصلی را ارایه کردید و از شما رزومه خواستند خودتان را آدم مهمی نشون ندید . یه رزومه معمولی در حد یه آدم لیسانسه یا فوق لیسانس بی سواد

در مورد بند 5- باید بگم که به ما ثابت شد مثل بقیه موارد خیلی اثر گزار نیست

دوستان اینا تجربیات من بود .خیلی ها به من گفتند اشتباه میکنی و هیچ چیز بهتر از صداقت نیست ولی من از صداقت در سفارت آمریکا نتیجه بد دیدم . این شمایید که باید تصمیم بگیرید . من وظیفه ام رو انجام دادم

و اما نکته آخر: تا زمانی که ویزا توی پاستون نخورده به هیچ کس حتی نزدیکترین افراد و فامیل نگید لاتاری قبول شدید. امکان داره کسانی باشند در اطراف شما که تحمل شادی و پیشرفت شما را نداشته باشند و باور کنید فقط یک ایمیل به سفارت میتونه همه چیز رو عوض کنه

خوب قصه ما به سر رسید علی به آمریکا نرسید
التماس دعا

[عکس: 30sep.png]

شماره کیس:2010as 9000
تاریخ دریافت نامه قبولی:jun,2009
کنسولگری:َابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:jul,,2009
تاریخ کارنت شدن کیس :sep,14,2009
تاریخ دریافت نامه دوم:Feb,2010
تاریخ مصاحبه:Feb,2010
تاریخ دریافت کلیرنس:بازمانده2010




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان