کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین سفر برای فعال سازی گرین کارت به آمریکا: تهیه بلیط، گمرک و ...
(2011-01-20 ساعت 02:38)Hashem نوشته:  
(2011-01-19 ساعت 14:32)behzadb57 نوشته:  سلام دوستان این فایلها حتما براتون جالبه و خیلی از جواباتونو میگیرین
برای ری انتری فرم ۵ ، برای سیتیزن شدن فرم ۳ رو بخونید

آقا برای فایل‌ها زحمت کشیدی اما مربوط به سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۸ و ... هستند. الان فایل‌های جدید تر هم روی وب سایت دولتی آمریکا پیدا می شه.

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/m...2ca60aRCRD

ممنون می شم اگه شما بزارین

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
تشکر کنندگان: emankh101
(2011-01-08 ساعت 14:12)pouya.pouya نوشته:  سلام
اصلا نگران نباشید. من تمام آدرس هایی که دادم مربوط به اسپانسرم در تگزاس بود و خودم کالیفرنیام. همه مدارک هم صحیح و سالم به آدرس اسپانسرم ارسال شده.

ای پویا چی بگم بهت این همه باهم حرف میزنیم نگفته بودی اسپانسرت تگزاسه؟ Big Grin راستی 12 فوریه یادت نره یه جوری دودر کن بیا بریم اینجا دوتا دی جی از آلمان میاد وی آی پی مجانی دارم بریم عخش و حال
ترکیدم از تنهایی بابا
هیستون، تگزاس نبوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود ؟ Big Grin

تشکر کنندگان: emankh101 ، pouya.pouya ، alirezanz
سلام امروز بعد از ۱۳ روز گرین کارت و نامه خوشامد گویی باهم برای من اومد.فقط اون uscis شماره چیه؟
LOCATION:LA COUNTY
ARRIVAL DATE: JAN 14
CATEGORY: DV LOTTERY
تشکر کنندگان: emankh101 ، behzadb57 ، alirezanz
(2011-01-28 ساعت 02:06)samira t نوشته:  سلام امروز بعد از ۱۳ روز گرین کارت و نامه خوشامد گویی باهم برای من اومد.فقط اون uscis شماره چیه؟
اون شماره شماره Alien Number شماست که روی ویزا و گرین کارتتون هم ثبت شده. کاربردش فقط برای مسایل مهاجرتی و سیتیزن شدنه. یعنی در حقیقت شماره پرونده در USCIS است. فعلا برای شما از اونها واجب تر SSN است که اگر هنوز دریافت نکردید یک سر به دفتر سوشال سکیوریتی بزنید. ضرر نداره.
تشکر کنندگان: Linspire ، emankh101 ، WIKIMAN ، samira t ، Hamid55 ، OverLord ، alirezanz
سوشال سکیوریتی من تقریبا بعد از گذشت یک ماه و سه بار مراجعه حضوری به اداره مربوطه، به دستم رسید. طبق قانونی که در اداره سوشال مطرح می کردند، 21 روز باید برای این منظور صبر کنید. اگر سوشال به طور خودکار نیامد حضوری مراجعه و در واقع با تکمیل فرم برای دریافت شماره خودتون اپلای می کنید.

من دو روز به 21 روز مانده، مراجعه کردم اما گفتند باید 2 روز دیگر بیایید چون 21 روز نشده ! و پس از تکمیل فرم هم به گفته اونها باید دو هفته صبر می کردم ولی حدود 4-3 روز بعدش بالاخره اومد.
تشکر کنندگان: samira t ، emankh101 ، frozen mind ، megaholding ، Hossein81 ، R.F ، aadine ، success ، امیر مهاجر ، ASALI ، alirezanz
(2011-01-28 ساعت 09:38)hasti_banoo نوشته:  سوشال سکیوریتی من تقریبا بعد از گذشت یک ماه و سه بار مراجعه حضوری به اداره مربوطه، به دستم رسید. طبق قانونی که در اداره سوشال مطرح می کردند، 21 روز باید برای این منظور صبر کنید. اگر سوشال به طور خودکار نیامد حضوری مراجعه و در واقع با تکمیل فرم برای دریافت شماره خودتون اپلای می کنید.

من دو روز به 21 روز مانده، مراجعه کردم اما گفتند باید 2 روز دیگر بیایید چون 21 روز نشده ! و پس از تکمیل فرم هم به گفته اونها باید دو هفته صبر می کردم ولی حدود 4-3 روز بعدش بالاخره اومد.

هنوز نیومده ولی‌ ۱هفته دیگه صبر می‌کنم
LOCATION:LA COUNTY
ARRIVAL DATE: JAN 14
CATEGORY: DV LOTTERY
تشکر کنندگان:
دوستان سلام ما حدود 3 ماه و نیم در کالیفرنیا بودیم و در این مدت گرین کارت و سوشال سکیوریتی رو گرفتیم. والان حدود 4 ماه و نیم میشه که برگشتیم اگه ما دوباره بخواهیم تابستون بریم به خاطر 9 ماه خارج از آمریکا بودن بهمون گیر نمیدن. لطفاً اگه کسی مطمئنه جواب بده؟ خیلی برام مهمه. در ضمن بنده از برندگان 2010 هستم.
تشکر کنندگان: R.F
(2011-01-28 ساعت 15:56)drkamrani1 نوشته:  ye mosahebeh seft o sakht o ye tahdid oftadin


دوستان سلام ما حدود 3 ماه و نیم در کالیفرنیا بودیم و در این مدت گرین کارت و سوشال سکیوریتی رو گرفتیم. والان حدود 4 ماه و نیم میشه که برگشتیم اگه ما دوباره بخواهیم تابستون بریم به خاطر 9 ماه خارج از آمریکا بودن بهمون گیر نمیدن. لطفاً اگه کسی مطمئنه جواب بده؟ خیلی برام مهمه. در ضمن بنده از برندگان 2010 هستم.

تشکر کنندگان: drkamrani1
سلام
من ویزای ورودم داشت اگسپایر میشد. دقیقا هفته آخر یعنی دو روز پیش وارد آمریکا شدم. لازمه که برگردم ایران و تا بیست روز دیگه بلیط برگشت دارم. توی فرودگاه کار خاصی نکردم جز یک امضا و یه اثر انگشت.چند تا سوال دارم:
1- برای دریافت گرین کارت یا سوشال سکوریتی کاری باید بکنم یا خودش میاد؟
2- من آدرسمو درست توی فرودگاه عوض کردم، اگر گرین کارت یا SSN بیاد میره به آدرس قدیمیه یا جدیده؟
3- تاکی می تونم بیرون آمریکا بمونم؟ باید زیر شش ماه برگردم؟ اگر بخام بیشتر بیرون بمونم باید چه کنم؟
4- برای گرفتن پاسپورت سفید، آیا بهتر نیست که الان برم ایران و زیر شش ماه برگردم و این بار دو ماه بمونم سر فرصت پاسپورت سفید بگیرم؟
5- داستان حساب بانکی چیه؟ پول زیادی همراهم نیاوردم، حساب باز کردن مهمه؟
6- توی این سه هفاه که اینجام چه کار مفید اداری می تونم انجام بدم که بعدا به دردم بخوره؟
ممنونم پیشاپیش
تشکر کنندگان:
1- برای سوشال که باید 21 روز صبر کنید و بعد اگه نیومد برید به اداره سوشال و فرم پر کنید. برای گرین کارت هم اگه نیومد باید برید به اداره DHS و بپرسید چرا نیومده ولی برای اون هم باید یه زمانی بگذره که نگن حالا صبر کنید میاد. اما بهتون میگن که کجای کارید. (DHS کار اداره سوشال رو هم انجام میده. بنابرای اگه نزدیکتون DHS هست میتونید برای جفتش برید اونجا)
به نظر میرسه 21 روز یا 22 روز امریکا خواهید بود(20+2) پس روز آخر میتونید این کارارو انجام بدید. اگه هم تا اون موقع این مدارک اومد که دیگه خوش شانس ترید (خوش شانس+خوش شانس)
2- سیستم اداریشون گاهی ایراداتی داره (شک نکنید که از سیستم ایران خیلی بهتره). تغییر آدرس برای بعضی ها جواب داده و برای بعضی ها نه. منتظر باشید و امیدوار. سعی کنید آدرس قبلی رو از دست ندید.
3-تا 1 سال طبق قانون میتونید خارج باشید اما توصیه اکید زیره 6 ماهه. re-entry permit چاره کاره.
4-اینکه بهتره یا نیست رو خسروان دانند اما re-entry یا پاس سفید مراحلی داره که شاید توی 22 روز جواب نده و باید حضور داشته باشید خودتون. میشه کیستونو Urgent اعلام کنید اما بازم شک توشه.
5- اکثرا حساب باز میکنن که یه سابقه ای بشه ولی تا transaction نباشه سابقه خاصی ایجاد نمیشه غیر از همون تاریخ افتتاح حساب که قدیمیش بهتره. کلا باز کردنش ضرری نداره.
6- فعلا بدون SSN اونجا هیچ کاره اید. البته قانونی!
توضیح: اون امضایی هم که تو فرودگاه زدید صاف میره روی گرینتون. امیدوارم مثل من خرچنگ قورباغه نزده باشید.Big Grin
از طرف بچه های 2010 ای: خوش اومدیدSmile
تشکر کنندگان: emankh101 ، frozen mind ، iust_software ، hamed_gh ، R.F ، megaholding ، mr.amir ، kianoush ، sanaz2010 ، jan ، rayan.s ، MSD ، farzaam3 ، anahita 62 ، alirezanz
سلام به همگی‌ من ۲۸ دسامبر وارد سیاتل شدم از اینکه دیر سفرناممو نوشتم عذرخواهی می‌کنم چون درگیر امتحانا بودم. من از لندن با پرواز رفتم به سیاتل که حدود ۱۰ ساعت پرواز مستقیم بود و فرم آبی رو توی هواپیما پر کردم که چون هیچ مواد غذائی و جنسی‌ همراهم نبود فقط مقدار پولی‌ که همراهم بدو و خیلیم نبودو نوشتم. توی فرودگاه که قسمت پاسپورت کنترل رفتیم یه آفیسر قبل از افیسر اصلی‌ که اونجا نشسته از توی صاف پاسپورتا و اون فرم‌های پر شده‌رو چک میکردو از همه چند تا سوال میپرسید ولی‌ وقتی‌ پاسپورت منو دید که ویزام لاتاری هستش اصلا فرمو نگا نکرد و هیچ سوالیم نپرسیدو تبریک گفت. بعد که رفتم قسمتی‌ که افیسر پاسپورت کنترل نشسته بود اونم که پاسمو دید تبریک گفت انگشت نگاری کرد و منو برد قسمت مهاجرت. من کلا اون پاکت زرد دستم بود. تو قسمت مهاجرت من نفر دوم بودمو خوشحال از اینکه زود کارم تموم می‌شه. ولی‌ بد از چند دقیقه چون جمعیت زیاد بدو خیلی‌ شلوغ شده بود تمام کسایی که پیر بودن یا رو ویلچیر بودن و همهٔ اونایی‌ که بچه داشتن تو صف جلوی من افتادن در صورتی‌ که کیس مهأجرتی نبودن خلاصه ما تبدیل شدیم به نفر ۲۰ حتا بیشتر توی صف. بد از ۱ ساعت نوبت ما شد و آفیسر پاکت زرد‌و باز کرد و مدارکمو چک کرد و تاریخ تولدمو اسپل اسم پدر و مادرمو پرسید و باز هم انگشت نگاری کرد و پرسید که خشکبار دارم یا نه و اینکه چقدر پول همراهم هست. چون من ۲ سری عکس داده بودم به سفارت پرسید که دوست داری کدومش توی گرین کارتت باشه که منم یکیشو انتخاب کردمو گفت ۴ تا ۵ روز کاری دیگه پست می‌شه.

این موقع سال بدترین موقع واسه ورود که حالا دلیلشو میتونید از جریان ssn نامبر من متوجه بشید پس سعی‌ کنید نزدیکی تعطیلات وارد نشید. خوب وقتی‌ من رسیدم تعطیلات بود و نتونستم واسه ssn نامبر برم و حضوری اقدام کنم که خیالم راحت باشه و همه اونجا میگفتن که نیازی به این کار نیست خلاصه من تا ۲ هفته نرفتم و تو این ۲ هفته هم خبری نبود. نگران شدم رفتم اداره که اسممو سرچ کرد و گفت که چیزی ثبت نشده و باید تا ۳ هفته صبر کنید اگه نیومد دوباره بیایید که فرمو حضوری پر کنید. دوباره هفتهٔ بد رفتم که ۳ هفته تموم شده بود و هنوز هم خبری نبود فرمو پر کردم. همون روز که برگشتیم خونه wellcome letter اومد و نوشته بود که تاریخ دریافت مدارک شما ۱۲ JAN بوده پس یعنی‌ حدود ۱۴ روز به خاطر تعطیلات هیچ اقدامی واسه کیس من انجام نشده بود. چون می‌خواستم حساب بانکی‌ باز کنم و ssn نامبر می‌خواستم دوباره فرداش رفتم اداره که ببینم اگه ssn نامبر اومده فقط شمارشو بگیرم و همین اتفاققم افتاد و شماره اومده بود پس واسه ssn نامبر هم اقدام نشده بود تا دیروزش که خودمون رفتیم. ۲۳ JAN گرین کارتم اومد یعنی‌ گرین کارتم حدود ۱۰ روز صادر شده بود و پست شد و ssn نامبر هم فردای اون روز یعنی‌ ۲۴ پست شد. باید از همهٔ بچهای این سایت تشکر کنم که واقعا منو کمک و راهنمائی کردن هیچ وقت لطفشونو فراموش نمیکنم و امیدوارم همیشه این سایت با همین انرژی مثبت به کارش ادامه بده. برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم.
سلام دوست عزیز
گیر که میدن و سوال جواب میشین که کجا بودین و چرا آمریکا نبودین و .... ولی خوب میگن که خیلی کلید نمیکنن و البته بستگی به اون آفیسر هم داره.
بماند که من حتی شنیدم که به بعضی اصلا گیر ندادن ولی در مقابل گرین کارت بعضی رو هم گرفتن و باطل کردن و گفتن از این به بعد اگر خواستین تشریف بیارین ولیزای توریستی بگیرینSad
موفق باشین


(2011-01-28 ساعت 15:56)drkamrani1 نوشته:  دوستان سلام ما حدود 3 ماه و نیم در کالیفرنیا بودیم و در این مدت گرین کارت و سوشال سکیوریتی رو گرفتیم. والان حدود 4 ماه و نیم میشه که برگشتیم اگه ما دوباره بخواهیم تابستون بریم به خاطر 9 ماه خارج از آمریکا بودن بهمون گیر نمیدن. لطفاً اگه کسی مطمئنه جواب بده؟ خیلی برام مهمه. در ضمن بنده از برندگان 2010 هستم.

Case Number: 2009AS115XX
تاریخ مصاحبه: ,March 16 , 2009
دریافت ویزا: روز مصاحبه
دریافت کلیرنس همسر : Aug 4, 2009
ورود به آمریکا: Sep 7, 2009
خروج از آمریکا: Nov, 2009 / با دریافت پاس سفید 2 سال
ورود مجدد به امریکا: 2011 , 16, Jul
وقتی چترت " خداست " بگذار باران سرنوشت هر چه میخواهد ببارد.
تشکر کنندگان: sanaz2010 ، jan ، emankh101 ، mml ، rayan.s ، drkamrani1 ، alirezanz
salam
dostan man 10 rozeh seattle hastam hanoz ssn nayomadeh . alan mitonam donbal kar basham ?
کیس نامبر :***13
تاریخ کارنت شدن: بولتن March 2010
دریافت نامه دوم: 15/5/2010
تاریخ مصاحبه اول : 26 may
تاریخ مصاحبه دوم : 3 August
کنسولگری: آنکارا
تاریخ دریافت کلیرنس: منتظرم
[color=#000080]تاریخ دریافت ویزا : مهر 89

ورود به امریکا : سیاتل ۲۷/۱/۲۰۱۱

تشکر کنندگان: apoornaki ، sanaz2010
با سلام
ضمن تشکر من میخواستم عزیزانی که در خصوص رزرو هتل در شهر
orange cunty و یا سن خوزه در ایالت کالیفرنیاو در صورت امکان اجاره خونه اطلاعاتی دارند راهنمائی فرمایند من از برندگام لاتاری هستم و هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارم و اینکه من زمان سفرم فروردین 90 می باشد آیا از حالا بلیط بخرم یا صبر کنم جون بعد از عید قیمتها پایین می آید آیا ریسک نیست صبر کنم ؟نگرانم تا آن موقع پر شود.و کدوم ایر لاین مناسب است klm یا bmi
با تشکر
تشکر کنندگان:
(2011-02-08 ساعت 02:32)jan نوشته:  salam
dostan man 10 rozeh seattle hastam hanoz ssn nayomadeh . alan mitonam donbal kar basham ?

بدون شماره سوشال نمیتونید برای کارهای قانونی اپلای کنید
تشکر کنندگان: emankh101 ، R.F ، sanaz2010 ، jan ، rayan.s




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان