کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تفریح در آمریکا!
(2009-12-16 ساعت 01:57)payam_prz نوشته:  نوید متن امضات منو یاد یه چیزی میندازه:
"نیش دوست از نیش عقرب بدتر است پس بزن عقرب که دردش کمتر است."

تهران، تقاطع دیباجی و اتوبان بابایی یا صدر یه ساختمان مشکو...ک وجود داره. (کسانی که در موردش سوال دارند با پیغام خصوصی بپرسند.)
روی دیوارش یک متنی با فونت بزرگ و شکیل نوشته بود که هر وقت از پهلوش رد میشدیم کلی میخندیدیم:
"و آنگاه که که شیپور جنگ نواخته می شود، مرد از نامرد شناخته می شود. پس ای شیپورچی بنواز!"

قشنگ بود. شیپور چی Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin
ولی من یاد این شعر افتاد:
وقتی که بر من و تو وزد باد مهرگان
آنگه شوید پدید که نامرد و مرد کیست.
موفق باشید
2012AS58XXX
آنکارا
مصاحبه:June 13 - برگه آبی
کلیرنس:Sep. 25
ورود به امریکا: 15 نوامبر. ویرجینیا
سوشیال: 8 روز بعد- ویرجینیا
گرین کارت:12 روز بعد ایندیانا !
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، Tolu IR
واي من عاشق شاپينگ سنتر هستم ، كدوم خانومه كه نباشه ؟؟؟؟‌ :دي
پاسخ
تشکر کنندگان: parsush ، Tolu IR
(2009-11-26 ساعت 05:09)rs232 نوشته:  صدرای عزیز به من پیشنهاد کرد که در مورد عشق در آمریکا بنویسم ولی از آنجاییکه عشق جزو معدود چیزهایی است که مکان, کشور, نژاد و فرهنگ انسانها در شکل گیری و یا پردازش آن نقش بسزایی ندارد, بحث در این رابطه, همان تعاریف معمول روانشناسی و یا عرفانی خواهد شد و من نکته متمایزی در عشق آمریکایی پیدا نکردم که در موردش توضیح دهم.

ولی من با اجازه صدرا جان, عنوان را به عشق و حال تغییر دادم که بشود در مورد تفاوتهای آن با ایران صحبت کرد.

برخلاف ایران, در آمریکا تمام سیاستها و برنامه ریزیها بر این اساس است که شما از زندگی خود لذت ببرید. البته نه بخاطر اینکه عاشق چشم و ابروی مردم باشند. بلکه به این خاطر که شما پولهای خود را در جهت مصارف مورد علاقه خود خرج کنید و با گردش پول, سیستم اقتصادی آمریکا را به جریان بیندازید.

بنابراین اکثر آمریکایی ها تقریبا تمامی درآمد مازاد خودشان را بجای پس انداز و یا سرمایه گذاری در دنیا و آخرتشان, به عشق و حال اختصاص میدهند. وجود مراکز تفریحی و مراکز خرید متنوع و انواع جشن ها و مناسبتها باعث میشود که مردم برای اوقات فراغت و آخر هفته های خودشان برنامه های متنوعی داشته باشند. در ضمن در آمریکا روز عزا هم وجود ندارد.

من بطور خلاصه مراکز مهم عشق و حال را نام میبرم:

۱- منابع طبیعی, جنگل, رودخانه, درباچه, ساحل.
در آمریکا جنگلها و مراتع دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که بسته به ایالتهای مختلف از تنوع خاصی برخوردار است. حتما عکسهای مناطق طبیعی معروف آمریکا را دیده اید و نیازی به توضیح ندارد. ولی فرقی که آمریکا با ایران دارد این است که طبیعت در آمریکا بسیار تمیز است و شما در گوشه و کنار جنگل و یا دشت پوست هندوانه پیدا نمیکنید. معمولا هر چند وقت یکبار بچه ها ی مدرسه را به اردوی طبیعت میبرند تا اگر احیانا آشغالی وجود دارد تمیز کنند. با اینکار در ضمن به دانش آموزان یاد میدهند که طبیعت را تمیز نگه دارند.

در تمام جاهای دیدنی و جنگلها و مراتع, نقاطی وجود دارد که میز و صندلیهای فراوانی در آن است و جاهای مخصوصی برای روشن کردن آتش و پختن کباب به چشم میخورد. در نزدیکی این مراکز دستشوییهای تمیز و سطلهای زباله به میزان کافی وجود دارد.

دریاچه های طبیعی در آمریکا و مخصوصا در کالیفرنیا بسیار زیبا و دیدنی است. در کنار این دریاچه ها و رودخانه هایی که به دریاچه میریزند, راههای مخصوصی برای پیاده رویهای طولانی وجود دارد و شما میتوانید با ماهیگیری و یا شنا در کنار خانواده و دوستان خود از اوقات فراغت لذت ببرید. معمولا این جاها ورودیه ای دارد که حدود ۵ دلار برای هر ماشین است.

لب دریا و ساحلهای آمریکا هم بسیار دیدنی, تمیز و زیبا است. معمولا در تابستان یکی از سرگرمیهای لذت بخش میتواند دراز کشیدن بر روی شنهای ساحل و یا شنا کردن در دریا باشد. معمولا در روزهای مختلف مراسمی هم در ساحلها برگزار میشود مثل بادبادک پرانی و یا اینکه دور هم جمع میشوند و طبل میزنند و یا میرقصند. ورزشهای آبی هم در آمریکا طرفداران زیادی دارد و اگر یک بار آنها را امتحان کنید حتما مشتری خواهید شد. در ساحلهای آمریکا درآوردن لباس زیر برای خانمها و یا آقایان ممنوع است و اگر پلیس ببیند جریمه میکند.

۲- جشن ها, پارتیها و دیسکو بار
یکی دیگر از تفریحات مردم آمریکا, جشنهای مختلفی است که به مناسبتهای مختلف برگزار میشود. معمولا آمریکاییها به آداب و رسوم خودشان خیلی اهمیت میدهند و مثلا برای کریسمس حتما درخت کاج تزئین میکنند و یا برای هالوین لباس مناسب آن روز را میپوشند.

هر چند وقت یک بار مهمانیهای بزرگی برگزار میشود که معمولا مردم غذا و نوشیدنی خودشان را هم با خود میبرند. در این پارتیها در حالی که مست کرده اند, با یکدیگر صحبت میکنند و میرقصند و از وجود یکدیگر لذت میبرند

دیسکو بارها هم یکی دیگر از تفریحات آمریکاییها است که تقریبا به آن معتاد هستند. بیشتر شبها و تا جایی که درآمدشان اجازه میدهد به این مراکز تفریحی میروند و مشروب میخورند. در ضمن دیسکو بارها یکی از مراکز مهم آشنا شدن دختر ها و پسرها با یکدیگر است و در آنجا با هم دیت میکنند.

۳-مراکز خرید و پارکهای تفریحی و شهرهای بازی
اگر هنوز پولی در بساط یک آمریکایی مانده باشد حتما به یک مرکز خرید میرود و آن چیزی را که دوست دارد میخرد تا اینکه ته پولش بالا بیاید. البته شاپینگ مالها خیلی تفریحی نیست و بیشتر برای خرید روزانه از آنها استفاده میکنند و برای خرید تفریحی بیشتر به خیابانهایی میروند که در آنها مغازه های لوکس وجود دارد.

برای کسانی که خونه دار و بچه دار, زنبیل رو وردار و بیار هستند, پارکها مکان بسیار مناسبی است که بچه ها در آن بازی کنند و خودشان هم بر روی چمن و در زیر نور آفتاب چرت بزنند. در شهرهای آمریکا پارکهای زیادی وجود دارد طوری که تقریبا از هر خانه ای بشود پیاده تا آنجا رفت.

در ضمن شهر بازیهای آمریکا هم دیدنی است و معمولا پر است از آمریکاییها و توریستهایی که از آن شهر دیدن میکنند. پارکهای آبی هم خیلی جالب است و میتوانید یک روز کامل را با خانواده و یا دوستانتان در آن سپری کنید و لذت ببرید. در ضمن آکواریومهای آبی بزرگ و موزه های متنوع هم در شهرها وجود دارد.

۴-ورزش, بدنسازی, دوچرخه سواری, فوتبال آمریکایی!
در آمریکا در هر زمینه ورزشی که دوست دارید میتوانید فعالیت کنید و معمولا خیلی هم گران نیستند. من وقتی وارد آمریکا شدم در یک باشگاه فوتبالی که حدود 20 دلار در ماه بود ثبت نام کردم. مربی ما آلمانی بود و زمین چمنی که روی آن کار میکردیم ده برابر بهتر از استادیوم آزادی بود! هر زمانی هم که دوست داشتی میتوانستی بروی و بازی کنی ولی ساعتهای خاصی در آخر هفته مربی میامد و بازیها را نگاه میکرد و آموزش میداد. ورزشهای دیگر هم به همین صورت است و بهترین امکانات را در اختیار شما قرار میدهند.

تقریبا در هر چهارراهی یک باشگاه بدنسازی وجود دارد که شما میتوانید با گرفتن اشتراک هر موقع که دوست داشتید به آنجا بروید و ورزش کنید. جیم ها در آمریکا بسیار متداول هستند و آمریکاییها از دستگاههای بدنسازی و این مراکز استقبال زیادی میکنند. معمولا پنجره های قدی به بیرون وجود دارد که شما در ضمن ورزش کردن حوصله تان هم سر نرود!

دوچرخه سواری هم یکی از ورزشهای محبوب آمریکایی ها است. در تمام خیابانهای شهر, راههای مخصوصی برای عبور دوچرخه ها وجود دارد و پیر و جوان و کودک در حال گذر از این مسیرها هستند. البته جاهایی هم که این مسیر ویژه وجود ندارد, همیشه حق تقدم با دوچرخه است و اتومبیلها بسیار با احتیاط از کنار آنها میگذرند. در ضمن معمولا در آخر هفته ها یک پل و یا خیابان را میبندند و مسابقات دوچرخه سواری در آن برگزار میکنند. مثلا گلدن گیت در سانفرنسیسکو یکی از این مکان ها است.

و اما یکی از محبوبترین ورزش آمریکاییها فوتبال آمریکایی و یا فوتبال خرکی است. زن و مرد و پیر و جوان, هر کدام طرفدار یک تیم هستند و زمانی که تیم محبوب آنها مسابقه دارد, یا به استادیوم میروند و یا اینکه از طریق تلویزیون آن را تماشا میکنند و معمولا هم هیجان زده شده و جیغ و داد راه می اندازند.

البته مراکز تفریحی و عشق و حال در آمریکا بسیار بیشتر است ولی من فقط همین ها را یادم آمد. امیدوارم که مقبول واقع شده باشد.
ارش جان بگم شما رو چی نشی خوب نمیگی ما های بیچاره که تو این خراب شده گیر کردیم دلمون اب میشه؟ولی واقعا ممنون از متن زیبات

 
به قول جناب چاپلین: شاید این زندگی اون مهمونی نیست که می خواستی به آن دعوت بشی،ولی حالا که دیگه دعوت شدی تا میتونی زیبا برقص
پاسخ
تشکر کنندگان: talie ، behjat ، r.bazargan ، kasra ، Tolu IR ، alirz
وضعیت تفریح اونجا چه طوریه؟ والا من روزای اول قبولی بعد از مصاحبه خیلی شاد بودم بعدش اینقدر ایرانی ها از اونجا بد گفتن که دچار استرس شدم.کار بدون تفریح ...زندگی سگی درمان خیلی گرون ناامنی....این اصن ارزش اومدن داره؟Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR ، lighthouse
[quote='meri2400' pid='627015' dateline='1434877626']
وضعیت تفریح اونجا چه طوریه؟ والا من روزای اول قبولی بعد از مصاحبه خیلی شاد بودم بعدش اینقدر ایرانی ها از اونجا بد گفتن که دچار استرس شدم.کار بدون تفریح ...زندگی سگی درمان خیلی گرون ناامنی....این اصن ارزش اومدن داره؟Sad

یعنی بنظرت انقد اونجا بده؟
کاشکی من بجای تو قبول شده بودم
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، Tolu IR
(2015-06-21 ساعت 13:37)meri2400 نوشته:  وضعیت تفریح اونجا چه طوریه؟ والا من روزای اول قبولی بعد از مصاحبه خیلی شاد بودم بعدش اینقدر ایرانی ها از اونجا بد گفتن که دچار استرس شدم.کار بدون تفریح ...زندگی سگی درمان خیلی گرون ناامنی....این اصن ارزش اومدن داره؟Sad

یعنی از ایران بدتره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR
(2015-07-09 ساعت 10:20)rsalan نوشته:  
(2015-06-21 ساعت 13:37)meri2400 نوشته:  وضعیت تفریح اونجا چه طوریه؟ والا من روزای اول قبولی بعد از مصاحبه خیلی شاد بودم بعدش اینقدر ایرانی ها از اونجا بد گفتن که دچار استرس شدم.کار بدون تفریح ...زندگی سگی درمان خیلی گرون ناامنی....این اصن ارزش اومدن داره؟Sad

یعنی از ایران بدتره؟

اتفاقا بر عکس اینجا میتونی‌ بهترین تفریحات رو داشته باشی‌.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR ، lighthouse ، Pedraaam
اینجا اگر کار درست حسابی گیر بیارید یا بیزینس خودتون رو داشته باشید وقت ازاد خوبی هم دارید و میتونید برید تفریح و خوش بگذرونید اگر کار درست حسابی هم نداشته باشید باز هم میتونید برید تفریح اما زمان تفریح کم تر میشه براتون و خرج کمی هم باید بکنید.
اولش سخته اما خودت رو نباز باهاش بجنگ
پاسخ
تشکر کنندگان: nora-nora ، Danoosh ، Leilaaaaaaaa ، Tolu IR ، lighthouse ، mohammadg846 ، Pedraaam
من تقریبا همه برگر ها و فست فودا رو امتحان کردم. اینم لیستش:

McDonald's
KFC
Burger King
Whataburger
Subway
Scotty P'S
Dairy Queen
Wendy's
IN-N-Out
Mooya Burger
Smashburger
Jack in the box
Jason deli
Braum
Fuddruckers
Denny's
I-Hop

البته بعضی از این فست فود حساب نمیشن ولی چون ساندویچ یا برگر خوردم نوشتم. بین همه اینا بهترین برگر رو قطعا و بدون شک Smashburger داره. و البته یکی از گرون ترینا ولی به امتحانش میرزه. انصافا تنها برگری بود که با لذت تمام خوردم و اصلا دوس نداشتم تمام بشه. و بدترین رو با احترام به بقیه قطعا مک دونالد. البته من غذاهای مکزیکی و پیتزا ها رو ننوشتم دیگه. از نظر قیمت هم In-N-Out واقعا خوشمزه و ارزونه. whataburger هم خوشم میاد. الان چک کردم دیدم ۲ ۳ تا هست که تا حالا امتحان نکردم سعی می کنم طی هفته های آینده لیستمو کامل کنم. اصلا هم شکمو نیستم گفته باشم Big Grin
البته Subway هم جای خود داره و نیازی نداره که تعریفش بدم

پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR ، Rock ، Danoosh ، lighthouse ، matin86
نمیدونم کجای امریکا تشریف دارین ولی همبرگر فایو گایز از همه شون بهتره ! بدترین هم جک ایند باکسه شک نکنین Smile مک دونالد سالم هست و باید بدونین چیش رو سفارش بدین. سیرولون استیک برگرش واقعا خوبه البته تقریبا جدید به مینیوش اضافه کرده.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: rainyboy ، nora-nora ، peymanmohajer ، Tolu IR ، Danoosh ، lighthouse
(2015-07-18 ساعت 04:50)soheilbadami نوشته:  نمیدونم کجای آمریکا تشریف دارین ولی همبرگر فایو گایز از همه شون بهتره ! بدترین هم جک ایند باکسه شک نکنین Smile مک دونالد سالم هست و باید بدونین چیش رو سفارش بدین. سیرولون استیک برگرش واقعا خوبه البته تقریبا جدید به مینیوش اضافه کرده.

فایو گایز رو هنوز امتحان نکردم.

پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، Tolu IR
دوستان توى اين صفحه بيشتر بنويسيد كِه نقاط قوت و ضعف كشور ميزبان رو بدونيم،ممنون
دسته بندى F2a
ارسال مدارك ٣١/٠١/٢٠١٣
اپروو ٢٢/٠٧/٢٠١٣
پرداخت آنلاين ٨٨$ و ٢٢$ در تاريخ ٠٩/١٢/٢٠١٣
نامه تكميل پرونده ١٧/٠٧/٢٠١٥
نامه مصاحبه ٠٧/٠٨/٢٠١٥
تاريخ مصاحبه استكهلم ٠١/٠٨/٢٠١٥
نقص مدرك ٠١/٠٨/٢٠١٥
بلاتكليف و معلق?
من همون sepideh IR هستم
من عاشق راديو شمرون هستم?
پاسخ
تشکر کنندگان:
این که کلا شد شکم Big Grin

دوستان لطف کنید از تمیزی دریا و تفریحات آبی بگید
شماره کیس:    31xx    تاریخ رویت قبولی:   8jun
کنسولگری:     ankara   تعداد افراد منظور در کیس :    2
ارسال فرمهای سری اول:    24jul     کارنت شدن کیس:   18nov
مصاحبه:      7jan               ویزا یه ضرب
دریافت ویزا:  13 jan      ورود به آمریکا:   21 apr        دریافت گرین کارت: jun 22
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان