کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تجربیات ما در اجاره خونه!
(2010-02-07 ساعت 16:00)rasarasa نوشته:  خانه یک خوابه در ولی لس آنجلس با امکانات یخچال و گاز و ماشین ظرفشویی،بدون میکرو فر،با فیتنس روم،استخر ، لاندری در مجتمع،و آب و زباله و حتی گاز مجانی ،با یک ماه اجاره به عنوان دیپازیت ،ماهیانه 1060$.
خانه یک خوابه در غرب لاس وگاس با امکانات یخچال و گاز وماشین ظرفشویی و میکرو فر و لاندری شخصی در خانه و فیتنس روم ،استخر ،زمین تنیس،و آب و زباله مجانی ،بدون دیپازیت ،ماهیانه 720$.
البته این در شرایطیست که یا کردیت داشته باشیم یا کسی را داشته باشیم که به عنوان کوساینر ما را ضمانت کند.
خانه های مذکور از نظر مساحت و کیفیت محلۀ اطراف خانه و کیفیت مجتمع و سن خانه تقریبا مشابه هستند.
اجاره ای که ذکر شد در مورد قرداد یکساله است و در ازای یکسال اجاره 1 ماه مجانی بودند و در صورت فسخ قرارداد باید تخفیفی که داده شده یعنی یک ماه مجانی ،به اضافۀ یک ماه اجاره پرداخت میشد. که در واقع میشود پول 2 ماه اجاره خانه.
البته خیلی از خانه ها در قراردادشان چیزی به عنوان فسخ و جود ندارد و باید حتی در صورت تخلیۀ خانه، اجاره راتا پایان سال بپردازید،پس حتما در موقع اجاره، شرایط فسخ قرارداد را سوال کنید .
خانه هایی که ماه به ماه اجاره شوند ،هیچ تخفیفی شاملشان نمی شود و هزینۀ اجاره هم معمولا بالاتر از قرداد یکساله خواهد بود.البته گاهی هم یکسان است .
در ضمن دوباره تاکید میکنم موقع تحویل خانه ،همه جا را با ذره بین بگردید تا همۀ خرابیها و خط و خشهای در و دیوار و موکت و کرکره ها یادداشت شود ،که بتوانید بعد از اتمام اجاره در صورت لطمه نرساندن به خانه ،پول دیپازیت خود را پس بگیرید! البته خرابیهای فنی خانه ،شامل آن نمی شود و مدیر مجموعه یا صاحب خانه وظیفه دارد برای تمام مشکلات فنی خانه و وسایلی که روی خانه است ،برای شما تعمیر کار بفرستد و شما نباید هیچ هزینه ای در این زمینه بکنید.

سلام سارا جان. چند وقتی میشه پیدات نیست حتما مشغول اسباب کشی هستی . هر وقت سرت خلوت شد در باره محله جدید و امکاناتش و هزینه هاش کمی واسمون حرف بزن. اگر در باره ایر واین هم اطلاعاتی داشتی مرحمت کن. موفق باش خانم گل
پاسخ
تشکر کنندگان: talent ، maaref ، comrun ، SH1A2R3 ، armanbala ، byousefi_p ، shkhmo ، usa lover ، peyman1355 ، persian_viper ، feri efa
دوستان کسی در مورد کرایه آپارتمان مبله ویا هتل در سیاتل برای یک ماه میتونه کمک کنه ؟ ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، mirzamemar
سلام
عزیزان ممنون میشم بیشتر واسه اونایی که کسی رو ندارن اونجا و میخوان خونه اجاره کنن توضیح بدید؟

مثلا کسی که وسیله ای نداره واسه گشتن واسه خونه چکار کنه؟ اصلا بنگاه املاک که اجاره داشته باشن هست؟ هرچی ما نگاه میکنم خونه واسه فروشه!

این سایت هام که آپارتمان زدن خوبه ولی چجوری میشه دید در حالیکه خدا میدونه از هتلی که گرفتی چقدر دوره!!!

صاحبش میاد دنبالت میبره ببینیش؟ کاشکی بنگاه بود که راحت میشد
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، maaref ، ey1366
گشتن دنبال خونه برای اجاره، کار خیلی سختی نیست. من تجربه خودم رو از شهر دالاس براتون می نویسم. البته تا اونجایی که خودم دیدم و از دوستان شنیدم، شهرهای دیگه هم زیاد فرقی با اینجا ندارن.

شکل و شمایل یک مجتمع آپارتمانی (community) و امکانات آن
اینجا معمولا آپارتمانها به وسیله شرکت های بزرگ ساخته میشه و برای اجاره گذاشته میشه. بنابراین هر مجموعه آپارتمانی شامل چند ساختمان (دو یا سه طبقه با چند راه پله مجزا و هر راه پله شامل مثلا پنج شش تا واحد آپارتمان) همراه با امکانات زیادی مثل استخر، سالن ورزش (جیم)، زمین والیبال، زمین تنیس، زمین بسکتبال، اتاق اینترنت با چند تا کامپیوتر، زمین بازی بچه ها و ... هست و البته ممکنه یه مجموعه چیزهای بیشتری داشته باشه و یه مجموعه دیگه کمتر از اینها داشته باشه. مثلا این مجموعه ای که ما هستیم حتا یه اتاق برای انتخاب و امانت دی وی دی فیلم و یه اتاق برای بسته بندی کادوها داره یعنی برای اینکه ساکنین محترم نیاز نباشه برن فروشگاه و یه وقت خسته نشن مقداری پاکت های رنگی و کارت های مختلف و کاغذکادو و باند و روبان و از این جور چیزها گذاشتن که هر وقت خواستید تشریف ببرید مهمونی و کادو خریدید به دردتون میخوره.
فضای عمومی محوطه هم کاملا تمیز و معمولا چمن کاری شده و سرسبز هست. پارکینگ هم توی محوطه خط کشی شده و به تعداد کافی موجود هست. البته اگه مایل بودین میتونید مقداری پول بیشتر بدین (مثلا ماهی 100 تا 200 دلار) و بهتون یه پارکینگ سرپوشیده میدن معمولا برای مهاجرین جدید شاید خیلی ضرورتی نداشته باشه.
توی آپارتمان در منطقه دالاس حتما این وسایل به صورت مجانی موجود است: یک عدد اجاق گاز (یا اجاق برقی)، یک ماشی ظرفشویی (دیش واشر)، یک ماکرو ویو، یک یخچال.
ضمنا ماشین لباسشویی و خشک کن (واشر و درایر) در بعضی آپارتمانها هست، بعضی جاها نیست و بعضی جاها اختیاری هست. در هر صورت هزینه ماهانه ای حدود سی تا چهل دلار برای واشر و درایر در نظر میگیرند که اگه اینها روی خونه باشه باید اون رو بپردازید.
اطراف این مجموعه ها هم معمولا نرده کشی شده. امیدوارم تونسته باشم یک تصویر کلی از این مجموعه های آپارتمانی بدم.

نحوه اجاره کردن آپارتمان
اینجا مثل ایران نیست که بساز بفروشی باشه و نیاز باشه صد تا آپارتمان ببینید تا یکی رو که از نظر شما قابل زندگی باشه انتخاب کنید. همه آپارتمان ها یک استانداردهایی را رعایت کردن. بنابراین فرق آپارتمان ها، به چیزهایی مثل شکل ظاهری و فضای مجتمع و یا نوساز و کهنه ساز بودن، مربوط میشه. البته مهمترین مسئله در انتخاب محله مناسب، نزدیک بودن به مدرسه، نزدیک بودن به محل کار و یا نزدیک بودن به دانشگاه یا کالج هست.
معمولا شما محله رو انتخاب میکنین و خونه پیدا کردن حتا در زمان کمتر از یک روز هم ممکن هست. این کار به نظر من بین چند ساعت تا حداکثر یکی دو روز قابل انجام هست.
هر مجموعه آپارتمان یک دفتر (آفیس) داره که اگه بهش مراجعه کنید مثل یک بنگاهی (البته با احترام کامل) واحدهاش رو با نقشه بهتون معرفی میکنه و آپارتمان رو بهتون نشون میده. بنابراین برای اجاره کردن آپارتمان، چیزی به اسم بنگاه املاک (مثل ایران) من اینجا ندیدم و این کار در هر مجتمع آپارتمانی به وسیله کارمندهای آفیس همان مجتمع انجام میشه. البته بنگاه املاک هم هست که در واقع کارش به خرید و فروش املاک مربوط میشه.
معمولا توی یه خیابون، این مجموعه های آپارتمانی کنار هم هستند و مثلا اگه شما تصمیم دارید توی یک خیابان مشخص، یا یک محله و منطقه مشخص آپارتمان اجاره کنید میتونید چند مجموعه کنار همدیگه رو ببینید و یکی رو انتخاب کنید.

اینجا پول پیش و رهن معنی نداره و حداقل من ندیدم. کلا فقط یه پول کم مثلا 50 یا 100 دلار برای خسارت احتمالی، به عنوان دیپازیت در زمان عقد قرارداد از شما میگیرند و نگه میدارند. اگر که هیچ خسارتی به خونه وارد نشه، پس از خاتمه قرارداد و تخلیه آپارتمان، این پول را پس میگیرید.
تمام کارهای خدماتی مثل تعمیرات داخل آپارتمان، خرابی شیر آب و واشر و ... حتا عوض کردن لامپ های خانه به عهده مسئولین مجتمع هست. فقط کافیه شما از اونها درخواست کنید و در اسرع وقت تعمیرات انجام میشه.

راستی بعضی فروشگاه ها و برخی جاهای عمومی کتابچه هایی را در مورد اجاره دارند که مجانی هست و میتونید بردارید. مثلا من در داون تاون دالاس توی باکس هایی که کنار خیابون نصب هست از این کتابچه ها دیدم. اکثر مجتمع ها در این کتابچه ها آگهی داده اند و توی آن تیپ های مختلف آپارتمانهای هر مجتمع (یک خوابه، دو خوابه و ...)، امکانات، نرخ اجاره و ... نوشته شده. شاید بد نباشه این کتابچه ها رو ورق بزنید و با اصطلاحات آشنا بشین.
بهتره اگه زبان انگلیسی تون در حد خیلی عالی نیست، موقع عقد قرارداد اجاره از دوستان قدیمی کمک بگیرید تا بهتر در جریان امور قرار بگیرید و توضیحات مفصلی که بهتون میدن رو بهتر بفهمید.

چندتا مشکل معمولی برای ما ایرانی های عزیز:
الف- مشکل ترانسپورت تا محل دیدن آپارتمان
به خاطر بزرگ بودن فضاهای مجتمع ها و فاصله بین اونها، پیاده روی یه کم سخته (گرچه ما همه رو پیاده رفتیم). ضمنا اینکه از محل مثلا هتل تا خیابانی که انتخاب میکنید چطور بروید هم خودش یه موضوعیه. چون هزینه تاکسی خیلی زیاده معمولا این گزینه پیشنهاد نمیشه. میشه با اتوبوس رفت که یه کم باید اتوبوس سواری رو بلد باشید و خط های مختلف رو آشنا بشین. خیلی وقت ها هم دوستانی که دارید و همچنین بچه های خوب مهاجرسرا میتونن کمک بسیار موثری براتون باشن.

ب- داشتن حساب بانکی و پرداخت اجاره به وسیله چک
بهتره روزهای اول به فکر حساب بانکی باشید. اینجور مواقع خیلی به درد می خوره.

ج- نداشتن اعتبار بانکی
یه موضوع مهم اینه که ماها از یه کشور دوردست اومدیم که یه کم اونور تر از پشت کوه به حساب میاد. ما هنوز نمیدونیم کردیت چیه، و معمولا کردیت کارت نداریم. بنابراین توی بانک هم هیچوقت اسکور (Credit Score) نساخته ایم. یعنی وقتی که اسم و مشخصات شما به سیستم وارد میشه، اصلا ناشناس هستید و امتیاز کردیت اسکور شما صفر هست. بنابراین برای اینها خیلی عجیبه و تلاش میکنن به یه نحوی از شما یک ضمانتی چیزی بگیرن تا بتونن بیشتر به شما اعتماد بکنن. از ما فقط معادل یک ماه اجاره به عنوان دیپازیت گرفتند. البته از بعضی دوستان یک نفر ضامن به عنوان co-signer خواسته اند.

موفق باشید
پاسخ
یه دنیااااااا ممنون پرویز جان که اینقدر عالی توضیح دادید.

پس با این حساب من ترجیح میدم جایی که میخوام مستقرشم یه هتل ارزون بگیرم تا این چند روزه که دنبال خونه ایم خیلی نخوایم هزینه کنیم.

بعدشم راه بفتیم تو خیابون و محله ها مجتمع ها رو ببینیم و تماس بگیریم و هم چنین از تو اینترنت بگردیم ..

فکر نکنم واسه اونایی که کسی یا وسیله ندارن راهی جز این باشه.

یه دنیا ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، SH1A2R3 ، کیانا
در مورد اینترنت یادم رفته بود بگم. حرف خودتون درسته و میتونید اینترنتی هم سرچ کنید. البته کار براتون یه کم وقت گیر میشه. چون محله رو نمیشناسید و عکس هایی هم که گذاشته میشه شاید کامل نتونه موقعیت و فضا رو به شما نشون بده.

در مورد هتل ارزون:
اگر مایل هستین بیاین به دالاس، حتما مطالب «زندگی و کار در دالاس» رو بخونید. مطالب خوبی در مورد هتل نوشته شده. جمعبندی مطالب هم اینه که در این زمینه توسط بچه های مهاجرسرا تاکنون این موارد کشف شده: متل 6 (بدون آشپزخانه و برای اقامت خیلی کوتاه دو سه روزه قیمت روزی سی چهل دلار)، استودیو 6 (دارای آشپزخانه برای اقامت طولانی مثلا چند هفته تا یکی دوماه حداقل ماهی 1200 دلار) و یک جای دیگر به نام «این تاون سوئیت» (قیمت ارزانتر از دو تای قبلی که دقیق نرخش رو نمیدونم).
شما هم میتونید وقتی اومدین، جاهای مناسب دیگه رو کشف کنید و بیاین اینجا و برای آیندگان ثبت کنید.

یه نکته:
مکان قرار گرفتن هتل یا سوئیتی که قصد اقامت دارید بهتره نزدیک به مرکز خرید باشه تا روزهای اول برای خرید مایحتاج اولیه نیاز به اتوبوس سواری یا ... نداشته باشید. توصیه میکنم اگر قصد داشتین یک سوئیتی را برای اقامت موقت انتخاب کنید، آدرسش رو از اینترنت استخراج کنید و بیاین مهاجرسرا کامنت بذارین و در مورد چند مسئله استعلام کتبی بگیرین!
الف- نزدیکی به مکان خرید (فروشگاه های مواد غذایی)،
ب- نزدیکی به محله ای که برای اقامت دائم خودتون در نظر میگیرین (این محله رو باید با توجه به محل کالج یا دانشگاه و ... خودتون تعیین کنید).

اگر که محله ای مد نظر ندارین و قصد دالاس رو دارین بهتره به تاپیک بالایی که گفتم برید و یه مقدار ایده بگیرید.

پاسخ
سلام دوستان

کسی‌ راجع به اجارهٔ خانه‌های `section8`در کالیفرنیا اطلاع داره؟ چه شرایطی داره؟ و از کجا باید شروع کنیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57
(2011-09-29 ساعت 00:23)samadi2050 نوشته:  دوستان کسی در مورد کرایه آپارتمان مبله ویا هتل در سیاتل برای یک ماه میتونه کمک کنه ؟ ممنون

منم همین سوال رو دارم مثل اینکه کسی توی سیاتل نیست یا هستن حال چیزی رو ندارن توی تمام سایت مهاجر سرا فقط دو جا دیدم که در مورد سیاتل نوشتن کاش اونم نمینوشتن که دیگه نمیومدیم اینجا من تا یک ماه دیگه تاریخ پرواز برای سیاتل دارم ولی هنوز اطلاعاتی درمورد سیاتل به دست نیاوردم.Sad
اگه کسی توی سیاتل زندگی میکنه میشه بگه که اونجا اوضاع زندگیش چطوره از خونه اجاره کردن تاخرید وسائل خونه و غیره...ممنون میشم چون من برای همیشه دارم میرم بهتره که مقداری اطلاعات داشته باشم
پاسخ
تشکر کنندگان: Spiritual ، ساری ، peyman1355 ، mirzamemar
دوستان سلام
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید:
ایا راهی هست واسه کسی که در خارج از آمریکاست مثلا دبی بتونه واسه خرید یا اجاره خونه تو آمریکا کردیت اسکور جمع کنه؟
ایا داشتن کردیت کارد ویزا گلد یا داینرکلوب واسه چندین سال با سابقه عالی تاثیری داره؟ یا اینکه میشه مثلا در سیتی بانک حسابی باز کرد و تو این مساله اقدامی کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: armanbala
سلام ما توی منطقه بورلی هیلز دنبال خونه میگردیم که نزدیک به مدرسه هم باشه اونجا. کسی‌ می‌تونه کمک کنه که از چه راه‌هایی‌ میتونیم بگردیم و اگه کسی‌ سراغ داره به ما معرفی‌ کنه ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت دوستان عزیز
در آمریکا خونه رهن میدن ؟؟؟

لطفا جواب بدید خیلی مهمه ، ممنونSmile
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستانی که مایل به سکونت در محدوده شهر لس انجلس میباشند (شهر گلندل در 15دقیقه ای لس انجلس)من میتوانم اپارتمان یکخوابه حدود هزار دلار اجاره هرماه یانه و دو ماه دپازیت اولیه برایشان تهیه نمایم در صورت نیاز پیغام خصوصی بگذارید
پاسخ
تشکر کنندگان: golesang ، كاميلا ، farshad_sh ، ali234
دوست عزیز zombi
در پاسخ سوال خیلی مهمتون تا اونجا که من میدونم اینجا رهن یعنی مثل ایران، رهن کامل معنی نداره. اینجا مثل ایران نیست که بشه پول رو ببری توی حساب بخوابونی و سود بگیری. اینجا تورم نیست، سود بانکی خیلی خیلی کم هست و حتا بعضی وقتا میشه گفت در حد صفره. بنابراین نگه داشتن پول مستاجر، هیچ منفعتی برای صاحب ملک نداره.
حتی پول پیش (رهن و اجاره) هم معنی نداره. یعنی مثل ایران نیست که نگران باشن طرف به خونه صدمه میزنه یا نه؟ یا اینکه نکنه طرف بدون تسویه حساب خونه رو خالی کنه و در بره! اینجا هر فردی آدرس داره و کارت بانکی داره که هر جا بره میشه سریع شناساییش کرد. برای اینکه راحت تر بشه درک کرد، شاید براتون جالب باشه بدونید که وقتی مریض بشید و به بیمارستان مراجعه کنید و حتا عمل جراحی داشته باشید، موقع خروج فقط از شما آدرستون رو میپرسن و تمام. البته فاکتور هزینه های سرسام آور چند وقت بعدش به آدرستون میاد. بنابراین کسی نگران این چیزها نیست، که مجبور باشه از شما مقداری رهن برداره تا مطمئن بشه!
اینجا همه مطمئن هستن و کسی به کسی شک نداره. درنتیجه خیلی از این چیزهایی که توی وطن خودمون مرسومه اینجا معنی نداره.
موفق باشید
پاسخ
پیام کو؟ شما ندیدینش؟ می ترسم تبدیل به همون اسکلتی که می گفت شده باشه... پیااااااااااااااااااممممممم!!!!!؟؟؟؟ پیاااااااااااااااام؟؟؟؟!!!!
هميشه شاكر باش،‌مثل... از زمين و زمين طلب كار نباش!
پاسخ
تشکر کنندگان: golesang ، shkhmo ، sam11
با سلام
آيا كسي در خصوص منطقه pasadena و Glendale اطلاع داره؟ منظورم امنيت و قيمت مسكن و اجاره خونه و مراكز تجاري و حمل و نقل عمومي است. اگر كسي اطلاع داره لطفا منو راهنمايي كنه.
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
پاسخ
تشکر کنندگان: golesang ، shkhmo ، Mitram ، June ، sam11




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان