کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
رانندگی در آمریکا
ایالت کالیفرنیا گواهینامه بین المللی یا (IDP) رو به رسمیت نمی شناسه ، مثل اینکه فقط گواهینامه اصلی صادر شده در ایران معتبره. فکر کنم ترجمه کردن گواهینامه و بردن اصل گواهینامه کار عاقلانه ای باشه.

وبسایت DMV کالیفرنیا :

http://www.dmv.ca.gov/dl/dl_info.htm#international
Visa Category : F2B
Case Number : ANK2009
پاسخ
تشکر کنندگان: maryam_goli ، لاتاری ، taherifar ، samane1363
سلام كسي سايتي رو كه ازش ميشه كتاب ايين نامه رو دانلود كرد ميدونه؟ لطفا به من بگه
مممممممممممممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: لاتاری ، taherifar
(2010-11-06 ساعت 17:08)انا نوشته:  سلام كسي سايتي رو كه ازش ميشه كتاب ايين نامه رو دانلود كرد ميدونه؟ لطفا به من بگه
مممممممممممممنون
سلام
سئوالتون رو واضح تر مطرح کنید، آئین نامه رانندگی کدوم ایالت مد نظرتون هست؟
لینک دانلود کتاب آئین نامه تگزاس
لینک دانلود کتاب آئین نامه کالیفرنیا




پاسخ
تشکر کنندگان: aadine ، kaveh1979 ، Linspire ، fairwall ، لاتاری ، taherifar
(2010-11-06 ساعت 13:37)GBUSA نوشته:  ایالت کالیفرنیا گواهینامه بین المللی یا (IDP) رو به رسمیت نمی شناسه ، مثل اینکه فقط گواهینامه اصلی صادر شده در ایران معتبره. فکر کنم ترجمه کردن گواهینامه و بردن اصل گواهینامه کار عاقلانه ای باشه.

وبسایت DMV کالیفرنیا :

http://www.dmv.ca.gov/dl/dl_info.htm#international

در اینجا با اصل گواهینامه و ترجمهء آن میتوانید رانندگی کنید. این مورد را من از دو تا dmv یِ مختلف تو کالیفرنیا پرسیدم. نیازی به گواهینامهء بین المللی نیست.
2010AS200xx
دریافت نامه قبولی: Jul-24-2009
مصاحبه و دریافت ویزا :Jul 2010، Kuala Lumpur
تاریخ و محل ورود به آمریکا: سپتامبر2010،نیویورک
دریافتSSN و GC :اکتبر2010
محل سکونت فعلی:San Jose, California
تاریخ سیتیزن شدن: Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: لاتاری ، taherifar
سلام
کسی قوانین گواهینامه رانندگی برای خارجیان تو ایالت نوادا رو میدونه؟
برای روزهای اول تا گرفتن گواهینامه ایالتی آیا گواهینامه بین المللی لازمه یا مثل کالیفرنیا همون گواهینامه ایرانی کافیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: لاتاری ، taherifar
كيانوش جان ممنون
منظورم ايالت كاليفرنيا بود كه شما زحمت كشيديد برام گذاشتيد.
بازم ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، smebi2011 ، لاتاری ، taherifar
يك سايت هست بنام AmooSam دات كام كه اطلاعات لازم و نمونه سوالات اداره راهنمايى و رانندگى dmv را در اختيارتان ميگذارد

به سايت amoosam.com مراجعه كنيد جهت اطلاع در خصوص سوالات آيين نامه و قوانين رانندگى
پاسخ
تشکر کنندگان: لاتاری ، taherifar ، تى تى
سلام دوستان عزیز
من با یک مشکل بزرگ بابت صدور گواهینامه مواجه شدم ممنون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره یا با این مشکل مواجه شده کمکم بکنه..
من حدود 6 ماه است وارد امریکا شدم در لس انجلس زندگی میکنم .ودر ماه اول اقدام به گرفتن گواهینامه کردم . در زمان قبولی به من برگه موقت دادن گفتن بعد دوهفته کارت شما میاد. بعد گذشتن 5 ماه هنوز گواهینامه من نیومده و واسه تمدید برگه موقت رفتم گفتن این یک پروسه معمولی ممکنه تا یکسال طول بکشه اگر میخواهید با شماره سکرمنتو تماس بگیرید که کامل مشغول کشی جوابگو نیست. به dmw هم مراجعه کردم گفتن ممکنه تو چک امنیتی باشید!!!!ما اطلاعی نداریم. میخواستم بیینم کسی تا بحال با این مورد مواجه شده بتونه کمکی کنه چون همین مشکل پسر همسایه من که تو یک روز امتحان دادیم داره...
ممنون از کمک شما
پاسخ
تشکر کنندگان:
گواهینامه رانندگی گرفتن در آمریکا


گرفتن گواهینامه رانندگی در آمریکا و خرید ماشین یکی از اولین کارهایی است که اگر شهری که برای زندگی انتخاب کرده اید سیستم وسایل نقلیه عمومی کافی مانند تاکسي، مترو یا اتوبوس و با نرخهای ارزان ندارد بایستی در آمریکا انجام دهید. به دلیل تفاوتهایی که رانندگی در آمریکا با ایران دارد گرفتن گواهینامه رانندگی آمریکایی در اسرع وقت توصیه می شود.

گواهینامه رانندگی گرفتن در آمریکا مزیت دیگری که دارد آنست که می تواند به جای کارت شناسایی مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً در آمریکا برای ورود به مکانهایی که شرط سنی دارد و یا خرید و سفارش مشروبات الکلی در رستوران و یا استفاده از کردیت کارت در هنگام خرید نیاز به مدرک احراز هویت دارید که در صورت داشتن گواهینامه دیگر نیازی به همراه داشتن پاسپورت نخواهید داشت. البته اگر نمی خواهید گواهینامه ‎(driving license)‎ بگیرید، اقدام برای دریافت کارت شناسایی ایالتی را مد نظر قرار دهید. صدور هر دوی این مدارک توسط دپارتمان وسایل نقلیه ‎(Department of Motor Vehicles)‎ یا به اختصار ‎DMV‎ که زیر نظر ایالت است انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت های دپارتمان مربوطه در ایالت محل حضورتان مراجعه کنید.

گرفتن گواهینامه در آمریکا کاری بسیار ساده و مشخص است و تمامی مراحل اعم از معاینه چشم، امتحان کتبی و گرفتن عکس و پرداخت هزینه مربوطه در یک محل انجام می شود. فایل کتابچه قوانین رانندگی را می توانید از سایت اینترنتی ‎DMV‎ ایالت خود دانلود کنید و یا می توانید کتابچه پرینت شده را از شعبه ‎DMV‎ به طور رایگان دریافت کنید.

گواهینامه بسته به وسیله نقلیه ای که می خواهید برانید به کلاس غیر تجاری و تجاری و موتورسیکلت تقسیم می شود. در این نوشته موارد مرتبط با گواهینامه کلاس c غیر تجاری در ایالت کالیفرنیا که به شما اجازه راندن اتومبیل شخصی را می دهد ذکر شده است. برای دانستن راجع به سایر انواع گواهینامه می توانید به وبسایت ‎DMV‎ ایالت خودتان و یا نزدیکترین شعبه به محل زندگی تان مراجعه کنید.

بری اخذ گواهینامه کلاس c غیر تجاری ابتدا بایستی با مراجعه به وبسایت ‎DMV‎ و یا یکی از شعب آن نسبت به اخد وقت اقدام نمایید و فرم ‎DL 44‎ را تکمیل فرمایید. پس از آن از شما انگشت نگاری خواهد شد و در محل شعبه از شما عکس می گیرند. همین عکس بر روی گواهینامه چاپ می شود پس اگر دوست دارید عکستان بر روی گواهینامه زیبا به نظر بزسد با ظاهری آراسته در شعبه حاضر شوید. اگر سیتی زن هستید و یا اقامت کالیفرنیا را دارید و یا به هر دلیل دیگری برای شما شماره سوشال سکوریتی صادر شده است آن را به همراه داشته باشید. اگر با ویزای دیگری مانند ویزای توریستی یا دانشجویی در آمریکا حضور دارید و برایتان شماره سوشال سکوریتی صادر نمی شود مدارکی که نشان دهنده حضور قانونی شما در آمریکا هست مانند پاسپورت که در آن ویزا و فرم ‎I-94‎ درج شده است و یا بسته به مورد مدارک قانونی مربوط به تغییر وضعیت حضورتان در آمریکا ‎(change of status)‎ را به همراه ببرید. به یاد داشته باشید که حتما نام کامل خود را مطابق با مدارک قانونی در فرمها ذکر کنید و بخشی از آن را از قلم نیاندازید.

مرحله بعد پرداخت هزینه صدور گواهینامه است که می توانید نقدی، با چک و یا با کارت اعتباری یا دبیت بپردازید. سپس در همان محل شعبه از شما معاینه چشم به عمل می آید تا مطمئن شوند که دید مناسبی برای رانندگی دارید. اگر از لنز یا عینک برای رانندگی استفاده می کنید آن را حتما به همراه داشته باشید.

حالا بایستی امتحان آیین نامه را بگذرانید که معمولاً حاوی 36 سوال چند گزینه ای است که ویرایش فارسی هم دارد. هنگام امتحان هم از بگیر و ببندهای ایران خبری نیست و امتحانها به صورت تک نفره و با وقت کافی برگزار می شود و مراقبی هم وجود ندارد. البته دوربین های مختلف محل امتحان را زیر نظر دارند و بهتر است تخلفی از سوی فرد سر نزند تا اعتماد خدشه دار شود. به شما برای 3 بار شانس گذراندن امتحان کتبی داده می شود تا اگر به هر دلیلی در امتحان اول نشدید حدنساب نمره را بگیرید امکان امتحان دادن مجدد را داشته باشید. اما به هر حال سعی کنید به حدی از آمادگی باشید که در امتحان اول قبول شوید و نخواهید مجددا وقتی برای این کار اختصاص دهید. با گذراندن این مرحله به شما مجوز داده می شود که با حضور یک نفر دیگر که گواهینامه دارد به تمرین رانندگی بپردازید. به یاد داشته باشید که تمرین رانندگی بدون فرد همراه بالای 18 سال غیرقانونی است!

برای امتحان رانندگی پشت فرمان (شهر) بایستی مجدداً وقت بگیرید. به یاد داشته باشید که بدون گرفتن وقت به شما اجازه امتحان داده نمی شود پس بدون وقت قبلی به هیچ وجه درخواست دادن امتحان از فرد مسوول نداشته باشید.

برای امتحان شهر از ماشینی که خودتان خریده اید و یا ماشین یکی از دوستانتان می توانید استفاده کنید. اگر هنوز ماشین نخریده اید و یا دوستی ندارید حتما برای تمرین رانندگی از مدارس رانندگی و یا اشخاصی که به طور خصوصی آموزش رانندگی می دهند کمک بگیرید. معمولاً این اشخاص را میتوانید در محدوده شعب ‎DMV‎ ببینید که مشغول دادن آموزش به سایرین هستند. می توانید از آنها کمک بگیرید و از آنها بخواهید که با ماشین خود شما را برای گذراندن تست همراهی کنند.

به یاد داشته باشید که برای گذراندن آزمون بایستی مدارک بیمه ماشین را به همراه داشته باشید. اگر در سعی اول نتوانستید موفق شوید می توانید مدتی تمرین کنید و دوباره وقت بگیرید اما معمولا بایستی هزینه اضافه ای برای آن بپردازید. در صورتی که در امتحان رانندگی موفق شوید برای شما گواهینامه موقت صادر می شود و تا زمانی که گواهینامه شما به آدرستان پست شود بایستی آن را به همراه داشته باشید.

مراحل گرفتن کارت شناسایی ایالتی مشابه مراحل گرفتن گواهینامه است به جز اینکه معاینه چشم ندارد و امتحانهای رانندگی نمی دهید. گرفتن وقت، پرداخت هزینه، انگشت نگاری، گرفتن عکس، و ارائه مدارک نشان دهنده حضور قانونی در آمریکا و یا شماره سوشال سکوریتی برای گرفتن کارت شناسایی ضروری است.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من امتحان تست رو قبول شدم و وقت هم گرفتم واسه امتحان شهر ولي مشكل اينه كه dmv ماشين نداره و بايد ماشين رو خودم واسه امتحان تهيه كنم با مدارس رانندگي كه صحبت كردم كاري ندارن به اين كه من قبلا گواهي نامه داشتم و رانندگي بلدم ميگن بايد يه دوره ٦ ساعته اموزش رو بگذروني!واقعا بعضي از قوانين اينجا خيلي مسخره ست يه ماشين اداره dmv نداره كه اگه كسي خواست امتحان بده و اشنايي نداشت كه ماشين ازش بگيره راحت امتحانش رو انجام بده.
كيس نامبر abd2014
كتگوري f2b
تشكيل پرونده April 2010
تاريخ مصاحبه December 2016
دريافت ويزا يك ضرب هوووورا Big Grin
زندگي San Diego California
پاسخ
تشکر کنندگان: arashakbari ، pishtaz611
بچه ها يه خبر خيلي خوب امروز امتحان گواهينامه رو يه ضرب قبول شدم?
كيس نامبر abd2014
كتگوري f2b
تشكيل پرونده April 2010
تاريخ مصاحبه December 2016
دريافت ويزا يك ضرب هوووورا Big Grin
زندگي San Diego California
پاسخ
تشکر کنندگان: omid1313 ، pishtaz611
(2017-04-17 ساعت 04:03)arminpaye نوشته:  سلام من امتحان تست رو قبول شدم و وقت هم گرفتم واسه امتحان شهر ولي مشكل اينه كه dmv ماشين نداره و بايد ماشين رو خودم واسه امتحان تهيه كنم با مدارس رانندگي كه صحبت كردم كاري ندارن به اين كه من قبلا گواهي نامه داشتم و رانندگي بلدم ميگن بايد يه دوره ٦ ساعته اموزش رو بگذروني!واقعا بعضي از قوانين اينجا خيلي مسخره ست يه ماشين اداره dmv نداره كه اگه كسي خواست امتحان بده و اشنايي نداشت  كه ماشين ازش بگيره راحت امتحانش رو انجام بده.

هستن کسانی که با هزینه کمی بهتون هم اموزش میدن هم میتونن فقط ماشینشونو روز امتحان در اختیار تون میزارن با هزینه به مراتب پایینتر از کلاسهای رانندگی
کمی پرس جو کنین پیدا میکنین
پاسخ
تشکر کنندگان: arminpaye ، pishtaz611
(2017-04-20 ساعت 07:40)lotfali.zadeh نوشته:  
(2017-04-17 ساعت 04:03)arminpaye نوشته:  سلام من امتحان تست رو قبول شدم و وقت هم گرفتم واسه امتحان شهر ولي مشكل اينه كه dmv ماشين نداره و بايد ماشين رو خودم واسه امتحان تهيه كنم با مدارس رانندگي كه صحبت كردم كاري ندارن به اين كه من قبلا گواهي نامه داشتم و رانندگي بلدم ميگن بايد يه دوره ٦ ساعته اموزش رو بگذروني!واقعا بعضي از قوانين اينجا خيلي مسخره ست يه ماشين اداره dmv نداره كه اگه كسي خواست امتحان بده و اشنايي نداشت  كه ماشين ازش بگيره راحت امتحانش رو انجام بده.

هستن کسانی که با هزینه کمی بهتون هم اموزش میدن هم میتونن فقط ماشینشونو روز امتحان در اختیار تون میزارن با هزینه به مراتب پایینتر از کلاسهای رانندگی
کمی پرس جو کنین پیدا میکنین
سلام خيلي متشكرم من امروز تو san ysidro امتحان رانندگي رو دادم و يك ضرب قبول شدم Big Grin بدون هيچ تمرين قبلي فقط دو روز قبل تماس گرفتم و ماشين رو براي امتحان از مدرسه اموزشي رزرو كردم و از درب منزل تا dmv رانندگي كردم امروز خيلي روز خوبي بود ديگه گواهي نامه رو گرفتم و راحت شدم.
كيس نامبر abd2014
كتگوري f2b
تشكيل پرونده April 2010
تاريخ مصاحبه December 2016
دريافت ويزا يك ضرب هوووورا Big Grin
زندگي San Diego California
پاسخ
تشکر کنندگان: arashakbari ، pishtaz611
سلام دوستان ، كساني كه تشريف ميارن لس انجلس ، تو لس انجلس اقاي اردكاني اموزش رانندگي ميدن و خودشون وقت ميگيرن از دي ام وي واسه امتحان تو شهري، اين شمارشونه٠٩٨٩-٣٨٨(٢١٣)
کیس ۲۰۱۵as۶۳۰۰،  ارسال فرمها: ١٨ جون ٢٠١٤،سفارت خونه: ابوظبی  ، تعداد نفرات:۲ ،کارنت :۱۱ می ٢٠١٥،نامه دوم:.۳۱ می ٢٠١٥،مصاحبه:.۲  جولای،  ویزا :خانوم ۲ جولای، خودم ۲۳ اگست ،ورود به امریکا: 3 نوامبر٢٠١٥. ساکن لس انجلس
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
ﺳﻼﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻦ اﻳﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺘﺒﻲ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﺭﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﺷﺪﻡ و 2 ﺑﺎﺭ ﻋﻤﻠﻲ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﺭا ﺭﺩ ﺷﺪﻡ ﻣﻦ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ اﻣﺘﺤﺎﻥ ﺑﺪﻡ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻛﺎﻟﻴﻔﺮﻧﻴﺎ اﻭﺭﻧﺞ ﻛﺎﻧﺘﻲ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻢ
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان