کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
رانندگی در آمریکا
با توجه به این که درگیر مسایل گرفتن گواهینامه هستیم تصمیم گرفتم که در مورد رانندگی در آمریکا مطلبی بنویسم. سعی می‌کنم که مطالبی که قبلاً گفته شده رو تکرار نکنم یا اگر تکرار کردم فقط در حد جمع‌بندی باشه. نکات دیگه‌ای رو هم اضافه می‌کنم. لازمه بگم که مطالب هم بر اساس چیزهایی که خودم دیدم و هم بر اساس چیزهایی است که از افراد قابل اعتماد دیگه شنیدم یا از منابع قابل اعتماد خوندم. راجع به موارد استثنا هم حرف نمی‌زنم.

چند تفاوت اساسی رانندگی در آمریکا با ایران
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های رانندگی در آمریکا (و برخی کشورهای اروپایی) با ایران اینه که افراد با آرامش و صبر فراوان رانندگی می‌کنن. وقتی می‌خوای از پارک در بیای حاضرن علی‌رغم این که حق تقدم با اون‌هاست مدتی طولانی وایستن تا دنده عقب بیای بیرون و وقتی می‌خوان از پارک در بیان اول کلی اطراف رو با دقت نگاه می‌کنن که مزاحم رفت و آمد کسی نشن.

دیگه این که این‌جا تابلوهای خیلی زیادن و علاوه بر اون‌ها، روی آسفالت هم علایمی هست که باید به اون‌ها توجه کنید. در ایران هیچ کدوم از موارد بالا، به این فراوونی نیست. تجه نکردن به این علایم هم می‌تونه مشکل‌ساز باشه. گاهی در یک اتوبان چند لاینه، یک دفعه لاین راست «فقط گردش به راست» می‌شه و اگر بخواید مسیر مستقیم رو ادامه بدید، باید تا به خط ممتد نرسیدید به لاین دومی از دست راست جا به جا بشید.

در آمریکا الزامی هست که وقتی لاین عوض می‌کنید، به غیر از نگاه کردن به آینه، برگردین و پشت سر رو در جهتی که می‌خواید برید نگاه کنید (به خاطر وجود نقاط کور در آینه‌ها). ظاهراً انجام ندادن این کار از شایع‌ترین علت‌های رد شدن هم‌وطنان گرامی در امتحان رانندگی هست. در تمام مدت رانندگی، باید هر دو دست روی فرمون باشه (مگر این که بخواید دنده عوض کنید یا چیزهای دیگه) که عده‌ای هم به این خاطر رد می‌شن!

و به طور خلاصه این که، این‌جا واقعاً همه به این قانون عمل می‌کنن که: drive defensively. کمتر کسی کارهای انرژتیک می‌کنه! همه خیلی ملایم راه می‌رن و همه‌اش بهت راه می‌دن.

امتحان رانندگی
قبل از هر چیز بگم دست فرمون، کم‌ترین اهمیت رو در امتحان رانندگی داره. چیزی که مهمه اینه که شما همه قوانین رو بشناسید و رعایت کنید و رانندگی‌تون در حدی باشه که مشکلی برای دیگران ایجاد نکنه.

در نتیجه، شما می‌تونید هر چقدر لازمه در انجام مانور «پارک دوبل» جلو و عقب برید، فقط مهمه که آخرش ماشین درست پارک بشه و فاصله‌اش از جدول و از جلو و عقب همونی باشه که قانون می‌گه و در طول مدت پارک هم به جایی نزنید! این که با یه فرمون رفتید تو پارک، تنها اثری که داره اینه که مدت امتحان رانندگی شاید کوتاه بشه!

البته اینم بگم، اگر خیلی کند باشید و برای هر کاری کلی زور بزنید، رد می‌شید (به چشم خودم دیدم).

چند نکته مهم در مورد امتحان ایناست:

۱) اگر از یه ایالت دیگه گواهینامه داشته باشید یا گواهینامه بین‌المللی داشته باشید، می‌تونید رانندگی کنید اما باید ظرف مدتی مشخص (در بیشتر ایالت‌ها یک ماه) گواهینامه اون ایالت رو بگیرید.

۲) اگر از یه ایالت دیگه گواهینامه داشته باشید، لازم نیست دوباره امتحان بدید. قبلی رو می‌دین، جدید رو می‌گیرین.

۳) اگر از یه کشور دیگه گواهینامه داشته باشید و بین‌المللی هم داشته باشید، گواهینامه قبلی رو «نمی‌گیرن» و فقط جدید رو می‌دن.

۴) برای امتحان شهر «باید» از خودتون ماشین داشته باشید. اول کار، ماشین از نظر سالم بودن چراغ‌ها و راهنما و غیره کنترل می‌شه؛ سالم نبود، ممتحن اصلاً سوار نمی‌شه (و جونش رو به خطر نمی‌اندازه). ماشین کرایه‌ای هم قابل قبوله، فقط باید مدارک اجاره ماشین و بیمه رو داشته باشید.

۵) برای کرایه ماشین باید گواهینامه داشته باشید! در مورد ما که از ایران می‌ریم یا بین‌المللی، یا این که فقط آیین‌نامه امتحان بدید و گواهینامه «موقت» رو بگیرید و با اون ماشین کرایه کنید و دوباره برید امتحان شهر.

۶) در امتحان آیین‌نامه، سهم سوالات مربوط به علایم (تابلوها) خیلی کمه! بیشتر سوال‌ها راجع به قوانینه. مثلاً باید بدونید که در ایالت شما، ماشین‌ها در چه فاصله‌ای از خط آهن حق دارن پارک کنن، راننده‌ها چقدر الکل در خونشون مجازه، استفاده از نور بالا چه وقتی ممنوعه و آیا می‌شه از اتوبوس مدرسه سبقت گرفت یا نه.

۷) قوانین ایالت به ایالت فرق می‌کنه. مثلاً فاصله پارک کردن از جدول و امکان سبقت گرفتن از اتوبوس مدرسه، قانونش در ایالات کالیفرنیا، جرجیا و نیوجرسی فرق داره.

۸) اگر امتحان رو رد بشید باید بعد از مدت مشخصی تکرار کنید (معمولاً بار اول ۲۴ ساعت، بار دوم یک هفته و بار سوم یک ماه). برای امتحان شهر، تکرار مستلزم گرفتن وقته (معمولاً از اینترنت). در بعضی ایالت‌ها حتی برای بار اول امتحان هم لازمه وقت بگیرید، اما در بعضی مراجعه حضوری می‌کنید و اگر آیین‌نامه و معاینه چشم رو بگذرونید همون روز می‌شه امتحان شهر بدید.

امیدوارم که مهم‌ترین نکته‌ها رو گفته باشم. اگر سوالی بود بپرسید. اگر خواستید نکته‌هایی که یادم رفته رو بگید تا به همین نوشتهٔ اولی اضافه کنم.
پاسخ
آفا حجت سلام
آفا من شنیدم اگر گواهینامه بین المللی داشته باشید دیگه احتیاج به امتحان شهر نیست و فقط آیین نامه باید امتحان بدید که در صورت قبولی گواهینامه صادر میشه(البته اینی که میگم تو ایالت کنتاکی هست)
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، maryamjay ، Iman-gta ، Eskandari ، لاتاری ، taherifar
والا ما یادمون رفت که این رو این‌جا سوال کنیم. خوب شد گفتی. اگر اطلاعات جدیدی یافتم می‌گم. فقط اینو بگم که در دفترچه قوانین جرجیا، تنها چیزی که راجع به گواهینامه بین‌المللی گفته شده اینه که با داشتنش مجازی تا یک ماه در جرجیا رانندگی کنی ولی بعدش باید برای گواهینامه ایالت اقدام کنی.
پاسخ
تشکر کنندگان: babakped ، maryamjay ، Iman-gta ، Eskandari ، لاتاری ، taherifar
سوال من هم همينه ميشه با گواهي نامه بين اامللي هم رانندگي كرد؟
case number:2010AS00021xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:June--2009
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: JUNE--2009
تاریخ کارنت شدن کیس:june2010
تاریخ دریافت نامه دوم:
تاریخ مصاحبه:july7
تاریخ دریافت کلیرنس::23 aguestBig Grin (کشت همه رو تا اومدBig Grin )
خوبه آبجی؟


پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، لاتاری ، taherifar
من يه سوال دارم...

من 8 سال پيش در ايران گواهي نامه گرفتم و بعدش هرگز رانندگي نكردم (بهم نخنديد ها!!).

خيال دارم اگر گوش شيطون كر پام به آمريكا رسيد رانندگي رو شروع كنم. به نظر شما بهتره از اول برم دنبال امتحان گواهينامه يا اين كه با گرفن گواهينامه بين المللي اونجا گواهينامه بگيرم و بعدش هم كمي آموزش ببينم؟
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، Hossein81 ، لاتاری ، taherifar
قوانين در ايالتهاي مختلف متفاوته و مثلا مدت زماني كه ميشه با گواهينامه بين المللي در امريكا رانندگي كرد در ايالتهاي مختف بين يه ماه تا 6 ماهه(يه ساله هم شايد باشه اما من ايالتي رو نمي شناسم) در مورد ساير موارد هم دوستان دقت كنن كدوم ايالت مدنظرشون هست
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، سارا کوچولو ، لاتاری ، taherifar
من فکر کنم از اول بری دنبال گواهینامه بهتر باشه.........................اینجا رانندگی سخت نیست فقط برای ماها که عادت به رعایت کردن قوانین نداریم اولش خیلی باید حواسمون و جمع کنیم..ولی تو یه امتیاز نسبت به کسانی که رانندگی کردند داری و اونهم اینه که به بی قانونی عادت نکردی و بهتر میتونی رانندگی کنی....
مثل کسی که چیزی رو اشتباه یاد گرفته باشه تا بخواد عوضش کنه بیشتر طول میکشه از اونی که اصلا همون چیز و یاد نگرفته Smile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
(2009-12-18 ساعت 20:38)shima.m نوشته:  قوانين در ايالتهاي مختلف متفاوته و مثلا مدت زماني كه ميشه با گواهينامه بين المللي در امريكا رانندگي كرد در ايالتهاي مختف بين يه ماه تا 6 ماهه(يه ساله هم شايد باشه اما من ايالتي رو نمي شناسم) در مورد ساير موارد هم دوستان دقت كنن كدوم ايالت مدنظرشون هست

مثال یکساله: جرجیا
پاسخ
تشکر کنندگان: لاتاری ، taherifar
درسته که میشه تا یه مدت با گواهینامه بین المللی (و در پاره ای ایالتها حتی با گواهینامه معمولی ایرانی )رانندگی کرد اما گرفتن گواهینامه رانندگی بعنوان یه مدرک مهم شناسایی در آمریکا برای ما کارآیی فراتر از رانندگی خواهد داشت بنابراین خیلی لازم است که گواهینامه را در اولین فرصت بگیریم(حتی اگر علاقه ای به رانندگی نداشته باشیم)

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
دوستان من اين اطلاعات رو درباره تفاوت گواهينامه هاي بين المللي يك ساله و 20 ساله پيدا كردم.كسي اطلاعات درستي در اين باره داره؟؟ خيلي عجيب نظر ميرسه كه گواهينامه بين المللي 20 ساله با اين مزايا اصلا وجود خارجي داشته باشه.با توجه به اينكه فكر ميكنم در بدو ورود خيلي از مهاجران بخوان از اين گواهينامه ها استفاده كنن بنظرم بد نيست اطلاعات كامل و صحيحي در اين باره ارائه بشه تا مشكلي ايجاد نشه


معایب و کاستی های گواهینامه بین المللی رانندگی 1 ساله (صادره از آژانس های مسافرتی کشور ایران) :


1- پرداخت هزینه های اضافی سالانه :
اکثر افرادی که این گواهینامه (نوع یکساله) را تهیه می کنند جهت تمدید گواهینامه هر ساله مجبورند به تهران مراجعه کرده و متقبل هزینه زیادی جهت رفت و برگشت شوند.

2- عدم پذیرش در مقاطع حساس سیاسی :
این افراد (استفاده کنندگان از گواهینامه بین المللی 1 ساله) بعضا به دلیل مسایل و مشکلات سیاسی ایران در برخی برهه های زمانی در برخی کشورها دچار مشکل عدم اعتبار گواهینامه می شوند.

3- نیاز به صرف وقت جهت تمدید در هر سال :
اشخاصی که در امور بین المللی مشغول فعالیتند مجبورند جهت تمدید گواهینامه های 6 ماهه و یا یک ساله وقت و فرصت ارزشمند خود را جهت مراجعت به ایران و اقدام جهت تمدید گواهینامه هر سال مکررا به عمل بیاورند .

4- اعتبار تنها در 160 کشور دارای روابط ترانزیتی با ایران به دلیل استفاده از مهر کانون اتومبیلرانی ایران در پای گواهینامه 1 ساله:
گواهینامه بین المللی 1 ساله تنها در 160 کشور که مُهر جهانگردی ایران در آن ها مورد تایید باشد معتبر خواهد بود. ولی مدارک بین المللی جهانی تفاوت داشته و وابسته به مهر کشور خاصی نیست.
کانون اتومبیلرانی ایران اعتبار گواهینامه های 1 ساله ای که صادر می کند منوط به عضویت در سازمان های FIA (فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی) و AIT (اتحادیه بین المللی جهانگردی) می باشد که مجموعا حدود 160 کشور عضو آن هستند.

5- غیر هوشمند بودن گواهینامه 1 ساله :
گواهینامه های بین المللی 1 ساله فاقد کارت بوده و اصلا دارای نوار مغناطیسی جهت ذخیره سازی اطلاعات بصورت الکترونیکی نبوده و بعضا استفاده از آن در کشورهای پیشرفته که پلیس آن مجهز به سیستم های کارت خوان الکترونیک مخصوص گواهینامه های رانندگی است ، تعجب آور و بعضا در برخی موارد مشکل زاست.

6- آنچه اعتبار گواهینامه های یک ساله را محدود به یک سال کرده است :
اعتبار گواهینامه بین المللی رانندگی 1 ساله منوط به تمدید قرار داد ایران با کشورهایی است که با آن ها در این زمینه قرارداد بسته است و چنانچه به هر علت این قرار داد با هر کدام از کشورها در یک سال تمدید نشود موجبات عدم اعتبار گواهینامه در آن کشور فراهم آمده است !

7- الزام به استفاده از عکس با حجاب حتی برای غیر مسلمانان ایرانی :
جهت دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی 1 ساله داشتن عکس با حجاب جهت خانم ها در ایران الزامی است اما جهت صدور گواهینامه بین المللی 20 ساله چون مرکز صدور سازمان جهانی اتومبیلرانی واقع در امریکاست داشتن عکس با حجاب الزامی نیست.

8- عدم امکان صدور گواهینامه بین المللی رانندگی 1 ساله برای افغان ها و سایر خارجی هایی که در ایران هستند :
تبعه افغان و سایر افراد با تبعیت غیر ایرانی در ایران قادر به ترجمه گواهینامه رانندگی خود به نوع بین المللی با استفاده از گواهینامه های بین المللی 1 ساله به هیچ عنوان نیستند و حتی استفاده از گواهینامه رانندگی غیر بین المللی پایه یک برای افغان ها در ایران ممنوع می باشد!

9- عدم ترجمه گواهینامه بین المللی 20 ساله به کلیه زبان های مهم بین المللی

10- هزینه بالا نسبت به امتیازات کم :
گواهینامه بین المللی 1 ساله در پایین ترین حالت خود در حال حاضر (1388) چیزی حدود 30 هزارتومان قیمت دارد و حداکثر تا 1 سال اعتبار دارد در حالی که در نوع بیست ساله به ازای هر سال اعتبار مبلغ کمتری دریافت می گردد. همه این ها در برابر امتیازات بیشتر گواهینامه بین المللی رانندگی 20 ساله در برابر نوع 1 ساله است و جالب است بدانید با پرداخت مبلغ گواهینامه بین المللی بیست ساله شما آسوده خاطر از تغییر قیمت گواهینامه های بین المللی تا 20 سال به رانندگی می پردازید اما با داشتن نوع یک ساله به مرور زمان در سال های بعدی طبیعتا قیمت گواهینامه 1 ساله ثابت نخواهد بود و همانند تورم موجود در سایر موارد افزایش خواهد داشت.

مزایا و امتیازات گواهینامه بین المللی رانندگی 1 ساله (صادره از آژانس های مسافرتی کشور ایران) :

1- جهت استفاده کسانی که تنها مدت محدودی نهایتا یک سال به گواهینامه احتیاج دارند کفایت می کند و در این مورد خاص هزینه تمام شده برای شخص کمتر خواهد بود

2- صدور یک روزه تحویل 7 روزه در ایران (به نقل از سایت ایرانیان درایور)


--------------------------------------------------------------------------------
مزایا و امتیازات گواهینامه بین المللی رانندگی 20 ساله (نوعی که در این سایت ثبت نام می شود) :

1- عدم نیاز به پرداخت هزینه های اضافی سالانه :
فرد با تهیه این گواهینامه تا 20 سال از پرداخت حق تمدید گواهینامه معاف می باشد.

2- عدم تزلزل اعتبار در مقاطع حساس سیاسی :
همانطور که می دانید کشور ما ایرن همواره از انقلاب تاکنون آماج تحریم های بزرگ و کوچک قدرت های مختلف قرار گرفته و به دلیل نقش حساس منطقه ای با برهه های حساس سیاسی رو برو می شود و نگرانی هایی در امور بین الملل را موجب می شود. خوشبختانه گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله صادره از سازمان جهانی اتومبلرانی (IAA) واقع در بروکلین نیویورک ایالات متحده امریکا بوده و مدرکی کاملا بین المللی است و اعتبار آن وابسته به کشور و دولت خاصی نمی باشد و با فراق خاطر می توان از آن در مقاطع حساس سیاسی حتی در تحریم ها مورد استفاده قرار داد.

3- عدم نیاز به صرف وقت جهت تمدید در هر سال :
همانطور که از اسم این گواهینامه بر می آید شما هر 20 سال تنها یکبار نیاز به تمدید آن دارید. و به عنوان مثال چنانچه 100 سال عمر کنید و در 20 سالگی گواهینامه بین المللی بگیرید تنها 3 بار نیاز به تمدید گواهینامه خواهید داشت ولی در صورت استفاده از نوع یک ساله 79 بار !!!

4- مهر مورد استفاده در گواهینامه 20ساله:
در گواهینامه بین المللی رانندگی 20 ساله مهر خود سازمان جهانی اتومبیلرانی درج می گردد.
این مهر در نوع Old booklet (طرح قدیم) بصورت جوهری و در نوع New booklet (طرح جدید) بصورت پرسی و برجسته می باشد.
و در این گواهینامه از مهر وابسته به ارگان های هیچ دولت یا کشور خاصی استفاده نشده و کاملا مستقل و بین المللی است.

5- هوشمند بودن گواهینامه 20 ساله :
کارت گواهینامه های بین المللی 20 ساله از نوع PVC بوده و دارای نوار مغناطیسی جهت ذخیره سازی اطلاعات بصورت الکترونیکی می باشد و استفاده از آن در کشورهای پیشرفته که پلیس آن مجهز به سیستم های کارت خوان الکترونیک مخصوص گواهینامه های رانندگی است ، یک مزیت به حساب می آید.

6- اعتبار در 196 کشور مبتنی بر معاهده سال 1968 اعضای سازمان جهانی اتومبیلرانی
بر طبق قوانین وضع شده در 7 اکتبر تا 8 نوامبر سال 1968 در اجلاس برگزار شده در بین اعضای سازمان جهانی اتومبیلرانی در کشور اتریش این گواهینامه در 196 کشور به مدت 20 سال پس از صدور معتبر می باشد:
UNITED NATIONS CONFERENCE ON ROAD TRAFFIC. FINAL ACT
Vienna, 7 Oct.-8 Nov. 1968

7- عدم الزام به استفاده از عکس با حجاب :
جهت دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی 20 ساله مدارک مورد نیاز به سازمان جهانی اتومبیلرانی ارسال می گردند و در نتیجه الزامی جهت داشتن حجاب در عکس ارسالی وجود ندارد. (گرچه داشتن حجاب توصیه می شود زیرا که خود گویای پایبندی مسلمانان به اعتقاداتشان خواهد بود.)

8- امکان صدور گواهینامه بین المللی رانندگی 20 ساله برای افغان ها و سایر خارجی هایی که در ایران یا هرجای دنیا هستند :
تبعه افغان و سایر افراد با تبعیت غیر ایرانی در ایران قادر به ترجمه گواهینامه رانندگی خود به نوع بین المللی با استفاده از گواهینامه های بین المللی 20 ساله هستند و در هر جای دنیا که باشند با ارسال اسکن مدارک خود بدون نیاز به حضور فیزیکی قادر به ثبت نام جهت دریافت گواهینامه خواهند بود و آن را به صورت پستی درب منزل دریافت خواهند کرد.

9- ترجمه گواهینامه بین المللی 20 ساله در دفترچه به 8 زبان بین المللی که در صورت لزوم تا 12 زبان قابل ترجمه و صدور می باشد.

10- هزینه پایین در قبال امتیازات بالا:
گواهینامه بین المللی 20 ساله با تمامی ویژگی ها و برتری هایی که نسبت به نوع یک ساله دارد در مجموع استفاده 20 ساله از نوع 1 ساله بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.
پاسخ
نمی‌دونم که راسته یا نه. و نمی‌دونم که چقدر این سایت معتبره چون توش حتی یه آدرس و تلفن تهران پیدا نکردم! هیچ سایت معتبری ندیدم که حتی یه آدرس و تلفن از خودشون نداشته باشن!

اما در مورد چیزهایی که گفته:
(2009-12-19 ساعت 14:43)shima.m نوشته:  1- پرداخت هزینه های اضافی سالانه :
اکثر افرادی که این گواهینامه (نوع یکساله) را تهیه می کنند جهت تمدید گواهینامه هر ساله مجبورند به تهران مراجعه کرده و متقبل هزینه زیادی جهت رفت و برگشت شوند.

4- اعتبار تنها در 160 کشور دارای روابط ترانزیتی با ایران به دلیل استفاده از مهر کانون اتومبیلرانی ایران در پای گواهینامه 1 ساله:
گواهینامه بین المللی 1 ساله تنها در 160 کشور که مُهر جهانگردی ایران در آن ها مورد تایید باشد معتبر خواهد بود. ولی مدارک بین المللی جهانی تفاوت داشته و وابسته به مهر کشور خاصی نیست.
کانون اتومبیلرانی ایران اعتبار گواهینامه های 1 ساله ای که صادر می کند منوط به عضویت در سازمان های FIA (فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی) و AIT (اتحادیه بین المللی جهانگردی) می باشد که مجموعا حدود 160 کشور عضو آن هستند.

5- غیر هوشمند بودن گواهینامه 1 ساله :
گواهینامه های بین المللی 1 ساله فاقد کارت بوده و اصلا دارای نوار مغناطیسی جهت ذخیره سازی اطلاعات بصورت الکترونیکی نبوده و بعضا استفاده از آن در کشورهای پیشرفته که پلیس آن مجهز به سیستم های کارت خوان الکترونیک مخصوص گواهینامه های رانندگی است ، تعجب آور و بعضا در برخی موارد مشکل زاست.

در مورد اولی باید بگم که این سایت فرض رو بر این گذاشته که شما «دایم» بخوای گواهینامه یکساله رو تمدید کنی. بعد گفته مثلاً برای اون هر سال باید سی هزار تومن بدی، اما برای گواهینامه ما یه بار (مثلاً) دویست هزار تومن می‌دی! ولی ایشون فکر نکرده که مثلاً اکثر کسانی که توی مهاجرسرا تعریف کردن، تا اومدن گواهینامه این‌جا رو گرفتن و در نتیجه اصلاً از «هر سال مراجعه به تهران برای تمدید» خبری نیست.

در مورد مورد شماره چهار باید بگم که تنها اهمیتش برای کسانی هست که توی اون ۳۶ کشوری برن که گواهینامه بیست ساله رو قبول دارن اما یک ساله رو نه (۳۴ حاصل اختلاف ۱۶۰ با ۱۹۶ بود)

در مورد ۵ هم باید بگم که از بین همه موارد تنها چیزی که «شاید» برای من یکی وسوسه برانگیز بود، این آیتم بود. منتها این هم در نهایت اهمیتی نداره! خانوم من این‌جا داره با گواهینامه بین‌المللی یکساله رانندگی می‌کنه و ماشین کرایه کرده و کسی مشکلی با این گواهینامه نداشته. پلیس هم اگر بگیرتمون، نهایتاً چون به دستگاه کارت‌خون نمی‌خوره زحمت می‌کشه و یه بی‌سیم می‌زنه و اطلاعات رو براش چک می‌کنن و از این حرفا. دست کم برای آمریکا (و کشورهای اروپای غربی) معنی‌اش اینه که فوقش ماجرا دو سه دقیقه بیشتر طول می‌کشه!

در مورد صدور یک تا هفت روزه گواهینامه یک ساله هم باید بگم که در مورد ما تنها پونزده دقیقه طول کشید!


اشتباه نشه: من مخالف گرفتن گواهینامه بیست ساله نیستم! بحث من دو چیزه: (۱) ادعاهای اون سایت چقدر درسته؟ چقدر اون سایت قابل اعتماده؟ (۲) برای تصمیم گرفتن راجع به هر چیز باید دلایلی که «به نفع» و «به ضرر» اون چیز هست رو درست بشناسیم. اون سایت (هم‌چنان که ازش انتظار می‌ره) فقط در راستایی که به نفع خدمات خودشه حرف زده. حالا من هم خواستم در راستای دیگه حرف بزنم تا همه با چشمانی باز تصمیم بگیریم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، یه مهاجر ، leili ، Monica ، SamiraN ، OverLord ، Hossein81 ، farzad24 ، Eskandari ، taherifar
ممنون.

منم مورد سوالم دقيقا همين بود كه آيا سايت مطمئني هست يا نه ولي خب ظاهرا هيچ كس اينجا تابحال از اين سايت گواهينامه نگرفته.....

چيزي كه باعث شد من پيگير اين گاهينامه هاي 20 ساله شم مدت زمان خيلي كوتاه گواهينامه هاي يه ساله ست .بنظرم يه سال مدت خيلي كميه براي يه مهاجر.چون معمولا اونقد اويل كار و هزينه هاي اضافي هست كه شايد خيلي ها زمان و يا هزينه گرفتن گواهينامه اون كشور رو نداشته باشن و براي همين اگه حداقل ميذاشتن 2 ساله باز بهتر بود وگرنه حالا همچنين 20 ساله بودن اينها امتياز محسوب نميشه
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، Hossein81 ، afshinghwink ، لاتاری ، taherifar
با سلام

دوستان من در بوستون امتحان ایین نامه دادم و قبول شدم ولی برای تست جاده اینجا قانون اینه که باید یک نفر همراه ببری مثل اسپانسر که صندلی عقب بشینه واسه امتحان...
من هم واقعا کسی را اینجا ندارم که ببرم کسی می دونه که ایا همچین سرویسی هست که ماشین رو با اسپانسر با هم بهت اجاره بده ؟
واقعا موندم چیکار کنم ...

مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: لاتاری ، taherifar
با درود
بچه ها یه سوال داشتم
قیمت بنزین در آمریکا چقدره ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
بنزین رو به گالن حساب می‌کنن (نه به لیتر) و قیمتش هم بستگی به بنزینش داره هم بستگی به پمپ بنزینش! بنا بر این شما مثلاً بنزین به قول ایرانی‌ها بدون سرب رو ممکنه از یک پمپ بنزین بخری ۲٫۷۹ دلار برای هر گالن، اما از یکی دیگه که فقط صد متر اون‌ور تره بخری ۲٫۹۹ دلار. معمولاً سه جور بنزین هم دارن: بدون سرب معمولی، بدون سرب سوپر، و یکی دیگه که مثلاً خیلی عالیه و آلایندگی‌اش خیلی کمه که خیلی هم گرون‌تره.

هر گالن ۳٫۷۸۵ لیتره، که اگر بخوای به قیمت ایرانی تبدیلش کنی می‌شه لیتری حدود هفتصد تومن.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان