کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فرمول درصد موفقیت در امریکا
(2010-01-06 ساعت 03:50)payam_prz نوشته:  آرش جان چند تا فاکتور مهم را از قلم انداختی:
Big Grin
Big Grin
4- سایز!!WinkWinkWinkWink
Big Grin
Big Grin

آرش جان یه جایی از کسب مهارت اجتماعی تو امریکا گفته بودی و اینکه مثلا فرزندان مهاجرین بهتر زبون امریکاییرو می فهمند پس قطعا موفق ترند و اینکه چون پدر و مادر قطعا نمیتونند اونطور زبون کوچه و بازار رو یاد بگیرند برای بچه ها مایه شرمساری خواهند بود.درسته؟؟؟؟
حالا سوال من اینه که تقریبا تنها داشته من برای مهاجرت از دید خودم زبان بود و اینکه الان با این نکته ای که دوستمون در لفافه گفتند " سایز" که فکر نمیکنم هیچ غیر ایرانی ولو به قیمت سالها زندگی تو ایران معنی شو بفهمه و اینکه من عمرا اینجور چیزا ها رو در انگلیسی بلد نیستم ( مثل بعضی ها خوره اسلنگ نیستم)
حالا بی زحمت حساب کن ببین اگر اوضاع خرابه ندا بده من تا انکارا هم نیام دیگه. ممنون از محاسباتتون .Big Grin
2012AS58XXX
آنکارا
مصاحبه:June 13 - برگه آبی
کلیرنس:Sep. 25
ورود به امریکا: 15 نوامبر. ویرجینیا
سوشیال: 8 روز بعد- ویرجینیا
گرین کارت:12 روز بعد ایندیانا !
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، Tomas ، taherifar
آرش جان یه چوتکه واسه ما هم بنداز

1. یه 20 میلون پول دارمBig Grin
2. فعلا کاردانی کامپیوترم به زودی کارشناسی میشه.
3.زبان هم از 100 به خودم 60 میدم.
4.سابقه ندارم ولی پیدا میکنم.Big Grin
We Can Change Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، Tomas ، taherifar
نتيجه فرمول شانس موفقيت من شد :74 درصد !! Big Grin

.
.
.
.
پس حله !!
آرش جان مرسي از فرمولت !
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، Tomas ، taherifar
اگه متاهل باشیم این فرمول کار نمی کنه ها....
کیس:2016as1$$(برنده آقاي همسر)،تعداد:٢نفر،ارسال فرم:٢٩مي،سفارت:آنکارا،مصاحبه:٣ نوامبر،وضعيت: AP، آپديتها: ١١ژانويه،٧ مارچ و٩مارچ تبديل به or نَفَر دوم، ٢١ مارچ نَفَر اصلي و تبديل به or ٢٢مارچ،دريافت ايميل كليير ٢٢ مارچ، مديكال مجدد:٢٩مارچ ارسال٣٠،ايشود:٥ آپريل و دريافت پاسها از پست ٦آپريل، ورود به آمریکا (سیاتل):22 جولای
سفرنامه آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: amiry ، HAZARA ، Tomas ، taherifar
(2010-01-05 ساعت 09:48)shahram1347 نوشته:  
(2010-01-05 ساعت 08:59)indmehdi نوشته:  من با 30 سال کار مستمر و دستيابي به افتخار بازنشستگي Smile تونستم حدود 3،750،000 تومان پس انداز کنم. Wink چون توي اين سي سال وقت سرخاروندن هم نداشتم، چه برسه به کلاس زبان انگليسي، از زبان رتبه 1 ميدم به خودم(چون صفر نداريم و تازه تا !I am a blackboard هم بلدم). در مورد تحصيلات دانشگاهي هم بگم که من ديپلم قديم دارم(معادل ارزش دانشگاهيشو نمي‌دونم).
خب حالا قربون قدت آرش جون، درصد موفقيت منو حساب مي‌کني؟

با عرض درود خدمت دوست گرامي ايند مهدي

دوست گرامي اينقدر فاز منفي نده ، شما هم انشاءا... برنده ميشوي و خدا هر چه خواست همان خواهد شد. شما اينو ميگي . پس من چي بگم؟ من با داشتن 18 سال سابقه كاري و مدرك ليسانس حسابداري خيلي نا اميد بودم . ولي با خواندن مطالب آرش عزيز ( rs232) و حميد عزيز در ايالت ميزوري خيلي روحيه گرفتم و بشدت به مهاجرت علاقه مند شدم البته با احتياط و سرعت مطمئنه ( سرعت بيش از 120 كيلومتر ممنوع WinkBig GrinBig Grin ). از شوخي گذشته شما حركت كن خدا با همه ماست نگران نباش . كاميابي و بهروزي شما و بچه هاي مهاجرسرا را از خدا خواهانم
سلام به همگی . منم با این نظر کاملا موافقم . ولی درسته خدا با ماست ولی خیلی چیز ها هم هست که دست خود ماست و باید سخت برای تلاش کنیم . به نظر من وقتی که ما می خواهیم به موفق ترین کشور سفر کنیم باید تمام 10 برابر اون چیزی که باعث موفقیت در ایرانه تلاش کنیم .اما ارزشش رو داره اونم خیلی زیااااااااااااااد .
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، Tomas ، taherifar
خود آرش خان هم گفته که این فقط یک شوخیه و زیاد جدی نگیریدش، اما یکی دو تا از متغیر ها رو بد نیست به روز کنیم یکی اون متغیر M هستش که در زمان نگارش این فرمول!!! هر 10 میلیون تومن معادل 10 هزار دلار بوده (تقریبا!) الان باید گفت به ازای هر ده هزار دلار 1 بگذارید!
اگر هم متاهل هستید یک کم قضیه پیچیده تر میشه! میشه گفت میتونید برای هرکدوم از اعضای خانواده جداگونه حساب کنید و اون متغیر M رو هم نصف کنید!
در مورد زبان هم این درجه بندی فکر کنم مناسب باشه که اگر کلا نه میتونید حرف بزنید و نه انگلیسی متوجه میشید باید به خودتون صفر بدید! اگر فقط موضوع مکالمه رو متوجه میشید و لی از جزییات هیــچی! بین 2-3 بدید، اگر موضوع رو متوجه میشید و جزییات در حد 50 در صد به بالا و می تونید منظورتون رو با هر وسیله ای برسونید (حتا حرکات بدنی) 4-5 بدید، اگر هم جزییات رو کامل متوجه میشید و هم منظورتون رو بدون خودکشی بیان می کنید 6-7 بدید. 7 به بالا هم برای کسی که قبلا اینجا زندگی کرده یا درس خونده و خرده ریزهای روش برخورد با آدم ها رو بلده!

با این فرمول من درآوردی (ولی تا مقداری کاربردی!) من نزدیک به 60 درصد کاسب شدم! اومدم اینجا هشت ماه بیکار بودم، یک سال بعدش دوتا شغل موقتی داشتم، بعد از اون هم یک شغل مرتبط با رشته ام پیدا کردم که درآمدش تقریبا دوبرابر مجموع درآمد اون دوتا شغل قبلیمه! البته اضافه کنید بیمه و سایر مزایا و مرخصی و بازنشستگی رو !

من این فرمول رو اینجوری پیشنهاد می دم که x و y رو حداکثر 5 و 4 درنظر بگیرید و ضریب زبان رو 4 در نظر بگیرید.
2x + 5y + 4z+ M = ?


(2010-01-05 ساعت 05:27)rs232 نوشته:  ممکن است که این کار من احمقانه به نظر برسد ولی من سوالات زیادی دریافت می کنم که از من می خواهند تا بگویم که آیا اگر آنها با دریافت گرین کارت به آمریکا بیایند موفق می شوند یا نه. من هم یک فرمول کلی اختراع کردم که وقتی مقدار دهی کردم دیدم خیلی هم جواب های پرتی نمی دهد. البته این فقط یک شوخی است و شما زیاد آن را جدی نگیرید چون هیچ فرمول واقعی برای یک مقوله پیچیده ای مثل مهاجرت وجود ندارد و اگر هم باشد هزاران مجهول دارد که هر کدام از آنها می تواند تعیین کننده باشد.

خوب, این فرمول ساده ای که من ساختم این طوری است.

2x + 5y + 2z+ M = ?

بجای متغیرهای x, y, z , M مقادیر مناسب بگذارید. سپس آنها را با ضریب هایشان ضرب کرده و با هم جمع کنید.

x تعداد سالهایی است که تجربه کاری دارید.
y تعداد سالهایی است که در دانشگاه درس خوانده اید.
z میزان تسلط به زبان انگلیسی شما است . به خودتان از بین 1 تا 10 رتبه بدهید.
M مقدار سرمایه ای که با خود به آمریکا می برید. هر عدد برای ده میلیون تومان. به عنوان مثال 5 برای پنجاه میلیون تومان

عدد ها را در جای خود قرار دهید و معادله را حل کنید تا درصد موفقیت شما در آمریکا مشخص شود.


به عنوان مثال اگر شما 6 سال تحصیلات دانشگاهی داشته باشید و 15 سال سابقه کار و تسلط شما به زبان انگلیسی 5 باشد و 70 میلیون تومان پول هم با خود ببرید, فرمول بالا به شکل زیر در می آید:

2 * 15 + 5 * 6 + 2*5 + 7

که برابر است با 77 یعنی شما به احتمال 77 درصد در آمریکا موفق خواهید شد. طبیعی است که اگر بیشتر از یک میلیارد تومان پول نقد داشته باشید درصد موفقیت شما از صد درصد هم بالاتر خواهد رفت!

من شانس موفقیتم فقط 60 درصد بود ولی خوب بهرحال شانس آوردم و در اینجا ماندگار شدم.

این هم یک جواب کلی به کسانی که از من می پرسند شانس موفقیت آنها در آمریکا چند درصد است.
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، gol1 ، sadegh59 ، Saeedv13 ، payan ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان