کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کم هزینه ترین کشور اروپائی برای تحصیل
بچه ها در جواب کسی که برای رشته های دندانپزشکی و پزشکی سوال کرد باید بگم اوکراین و فیلیپین و هند گزینه های خوبیه اما در نطر داشته باشید که ایران مدارک وزارت علوم اوکراین رو قبول نمیکنه و باید با هزینه ایی حدود سالی 30-35 میلیون تومن 2سال آخرتو تو ایران بخونی پس اگه واسه دندون و دارو و پزشکی میری به فکر برگشت نباش.
الان همه میگن دانشگاه رایگان در صورتی که مثلا نروژ که تحصیلاتش رایگانه هزینه زندگیش با ارز فعلی سالی 50میلیون در میاد که این هزینه رو قبل از رفتن خودتون باید واسه دانشگاه بفرستید اتریش یا سوییس هم که تقریبا در حد رایگانه هزینه زندگیشون بالاست پس به گزینه هایی فکر کنید مثل لهستان ترکیه اوکراین یونان جمهوری چک لاتویا که شهریه سالانه ی مثلا دانشگاه وارسا در لهستان سالی 1200 یورو هست و هزینه زندگیش هم ماهی 300یورو یا کمتر. اوکراین هم همینطوره البته با هزینه زندگی خیلی کمتر و با توجه به اینکه چندان در کار کردن دانشجوها سخت نمیگیرن امکان کار هم در اوکراین هست. دلیل اینکه وزیر علوم ایران مدارک اوکراین رو قبول نمیکنه سطح علمی نیست در واقع ایشون بعد از سفرشون به اوکراین که بیش از 3000 دانشجوی ایرانی داره از مختلط بودن خوابگاه ها ناراحت شدند!
پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی ، mah111 ، maral-map
(2012-10-09 ساعت 06:36)shani نوشته:  
(2012-08-02 ساعت 19:24)meha نوشته:  سلام
من یه سوال دارم
مهندس کامپیوترم
هیچ اطلاعاتی درباره ی تحصیل در اروپا ندارم
آشنا هم ندارم
نمیدونم حتما باید امتحان داد قبول شد؟
هزینه ی زیادی هم ندارم
واسه شروع میشه راهنمایی کنید؟ چی باید بلد باشم؟ زبانم خوبه... از عهده ی خودم برمیام. ولی مدرک زبان ندارم. برنامه نویسیه وب کار کردم. دوره های شبکه ی مایکروسافت هم طی کردم. اینا به درد میخوره؟
اصلا... جدا از این بحثا... واقعا امیدی هست برای رفتن؟ واسه من که یه دختر مجردم و هزینه ای بیشتر از 4-5 میلیون ندارم و هیچ کس هم ندارم واسه کمک.
ممنون از توجه
دوست عزیز شما میتونید بورس شرکت سامسونگ در کره رو بگیرید که بعد از تحصیل ذر شرکت سامسونگ مشغول به کار میشید این بورس متعلق به دانشجوهای بین المللی است که رشتشون کامپیوتره.
گزینه دیگتون دانشگاه های رایگان آلمانه به شرط اینکه 1سال اینجا حسابی آلمانی بخونید و اونجا در حین تحصیل کار کنید. هزینه زندگی در فرانسه از آلمان کمتره و دانشگاهتون رایگانه به شرط اینکه اینجا 1سال فرانسه بخونید.اگه از کانادا یا آمریکا هم بورس یا فاند بگیرید خیلی خوبه یادتون باشه رشته های مهندسی رو آمریکا بدون در نظر گرفتن معدل پذیرش میده به شرط داشتن تافل و جی آر ایی مقاله هم امتیاز محسوب میشه اما بودن کسانی که با نمره زبان بالا رفتن آمریکا و کانادا
برای تحصیل رایگان در اروپا باید زبان اون کشور رو بدونید. مثلا اگه برای یادگیری زبان آلمانی اقدام کنید فعلا دانشگاه های آلمان چند تا کم هزینه یا رایگان داره. اما اگه بخواین با دانش زبان انگلیسی شرایطتون سخت تر میشه که دانشگاه مجانی پیدا کنین احتمالش خیلییی میاد پایین و اگر هم بخواین از یک سازمان بورس بگیرین باید ترم اول رو حذاقل خودتون پول بدین تا برای ترم های آینده بورس گیرتون بیاد. در حالیکه اگه مدرک زبان آلمانی رو بگیرین کارتون راحت تر میشه.

(2012-05-23 ساعت 20:19)shiiva.R نوشته:  سلام
اگر کسی میتونه کمکم کنه و راهنمایی کنه خواهشا دریغ نکنه من پستها رو خوندم اما جواب سوالم رو خوب متوجه نشدم دیدم بهتره شرایطم رو بگم شاید بتونید کمک کنید
من اینجا یک لیسانس بدرد نخور از دانشگاه سراسری تهران گرفتم و دیگه نمیخوام ادامه بدم.بجایش میخوام در یک رشته اینده دار مثل دندانپزشکی یا پزشکی درس بخونم و الان دارم میگردم دنبال یک جای مناسب با هزینه کم.فکر میکنید شانسی برای من هست در اروپا؟باید با مدرک پیش تجربی ام اقدام کنم دیگه؟؟ قبولم میکنند باید چکار کنم تا قبولم کنند.
تافل هم دارم مال یکسال و نیم پیشه البته اما میتونم دوباره اقدام کنم چون انگلیسی ام عالیه و المانی هم دارم میخونم اما در سطح مقدماتی ام.
دوستانیکه اطلاعات دارند و میتونند راهنمایی کنند نظرشون درباره مورد من چیه؟ در ضمن من زیاد نمیتونم پول خرج کنم در حد متوسط و کم را در نظر بگیرید.

برای شما گزینه های کم خرج اوکراین فیلیپین و هند هست. در نطر داشته باشید که وزارت بهداشت هر کشوری فقط مدارک صادر شده از کشور خودش رو قبول داره و شما دست گذاشتد رو پر خرج ترین و گرونترین رشته ها مثلا دندون در آمریکا ترمی 157 میلیون تومنه اما در اوکراین سالی 4500ذلار به زبان انگلیسی و گویا 3000 دلار به زبان روسی.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-10-08 ساعت 12:52)Ehsan_121 نوشته:  سلام به دوستان اهل علم
من دنبال يك دانشگاه براي ارشد هستم كه كشور فوق مزاياي زير را داشته باشد :
1) دانشگاه ارزان يا رايگان
2) كشور ارزان از نظر هزينه زندگي
3) در كوتاهترين زمان ممكن بشه اقامت اون كشور رو گرفت
4) همسرم هم بتونه همزمان با من بياد اون كشور
5) اگر امكانش باشه عضو شينگن

از دوستان تقاضاي كمك دارم (فقط مسخرم نكنيدBig Grin)

دوست عزیز گزینه ی مناسب برای شما و همسرتون لاتویا و قبرس هست که خب از نظر اقامت برای شما که متاهلید از اوکراین و لهستان بهتره. گزینه ی آخر رو هم بذارید ترکیهWink
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام.من مهرداد 27 ساله دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته مهندسی مکانیک طراحی جامدات .40واحد درسم مونده. برایه ادامه تحصیل و کار قصد دارم به اروپا برم. اما از نظر مالی پول زیادی ندارم. کم هزینه ترین راهی که میشه رفت چه راهیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت دوستان عزیز،Shy

میخواستم ببینم اگه من موفق بشم که ویزای دانشجویی بگیرم آیا میتونم همسرم هم با خودم ببرم؟ یا اصلا قانونی واسه افراد متاهل هست که بخوان پذیرش بگیرن؟؟!!
به دلیل اینکه متاهل هستم برام خیلی مشکل که بخوام به تنهایی برای ادامه تحصیل به خارج برم!
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام

من لیسانس مدیریت جهانگردی دارم با کلی سابقه کار و مدارک کنفرانس و رزومه و یک ثبت اختراع
ب نظر شما برای ادامه تحصیل اقدام کنم یا ارشدو اینجا بگیرم و برای مهاجرت دائم برم اروپا ؟
کدوم کشور (و دانشگاه) بهتره برام با توجه به اینکه بنیه مالی فوق العاده ای ندارم

سپاسگزارم
پاسخ
تشکر کنندگان:
درود

دوستان تاپیم عمومی پیدا نکردم واسه همین مجبور شدم یه موضوع ایجاد کنم.
می خوام ارشد مترجمی زبان رو در خارج اگه باشه با شرط معدل وارد بشم.
من شنیدم که می گن با معدل بالا می تونی بری دانشگاه های خارج درس بخونی؟ کسی اطلاعی داره؟ چجوری هست؟ خدمت رو که نرفتیم باید چه کنیم؟ من رشتم مترجمی زبان انگلیسی هست با معدل 19 دانشگاه آزاد. ترم بهار دیگه آخرین ترمم هست.
دانشگاهی هست که الآن این جور پذیرش داشته باشه؟ با هزینه های معقول.

سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان.لطفا شرایط تحطیل در چک رو به من بگید؟ShyShyShy
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من 22 سالمه و در رشته کارشناسی کامپیوتر مشغول درس خوندنم , به رشته ام علاقه ندارم و عاشق موسیقی هستم و کار اصلیم نوازندگی هست و جزو 3تای اول ایران هستم و میخواستم برای تحصیل به خارج از ایران برم .
سابقه کاریم هم زیاد هستش.
خانواده ام هم از پس هزینه های بالا بر نمیان چون کارمند هستند.
در مورد زندگی و تحصیل در اروپا اطلاعات میخواستم لطفا راهنماییم کنید. ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
من لیسانس کامپیوتر دارم . حوزه کاریم شبکه هست،سه ساله که در دانشگاه هم تدریس میکنم
میشه برای تحصیل یا کار در فرانسه کمکم کنید

مدرک زبان ندارم

سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام،كسي ميتونه كمك كنه كه بدونم داداش ١٧ سالمو كه سال دوم دبيرستانرو چطور ميتونم به يك كشور خوب تو اروپا واسه تحصيل بفرستم؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
salam man daneshjoie modiriat bazarganiam mikhastam bdonam ba moadele balaie 17 az daneshgah gheire entefaee k 7sal tasis shode mishe paziresh gereft?
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان من 30 ساله هستم و دیپلم علوم تجربی دارم.
دانشگاه نرفتم , نه اینکه نتونم بلکه به این دلیل که دانشگاههای ایران رو قبول نداشتم. بارها تو کنکور قبول شدم ولی همیشه در حد آزمایش موند.

دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی رو از شهرستان گرفتم و معدل بالائی هم ندارم.

حدود هفت سال هستش کار کامپیوتری انجام میدم. از امور نرم افزاری گرفته تا تعمیرات و شبکه. شرکت کامپیوتری داشتم و تو شرکتهای مختلفی هم کار کردم.

همیشه مطالعه داشتم و خودم درس خوندم و سعی کردم همه چی رو علمی یاد بگیرم. بیشتر مطالعه من روی شبکه بوده و تخصص شبکه (سیسکو) دارم و الان در همین زمینه هم در حال فعالیت هستم. یک مدرک ( CCNA ) هم از سیسکو گرفتم و البته در حال ادامه تحصیلات در این زمینه هستم برای گرفتن مدارک بالاتر.

مدرک زبان ندارم ولی سطح زبان انگلیسی خیلی خوبی دارم. همیشه تو کنکور با زبان قبول میشم. امسال هم تو کنکور سراسری و زبان قبول شدم با زذن فقط سوالات زبان.

قصد ادامه تحصیل تو اروپا ( کشورهائی مثل لهستان و ...) رو دارم. میخام هم درس بخونم و هم در زمینه کار خودم کار کنم. یکی از دوستان گفتن با این شرایط ( سن 30 و مدرک دیپلم ) گرفتن پذیرش برای بنده مشکل خواهد شد.


آیا دوستان می تونن راهنمائی کنن که امکان پذیرش برای بنده وجود داره یا نه ؟


آیا تخصص و مدارک من در زمینه کامپیوتر و شبکه می تونه تو پروسه پذیرش تاثیر گذار باشه ؟



دنبال یک راه حل و رفتن هستم. لطفا در صورت امکان راهنمائی بفرمائیذ.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همه دوستان

برای کسیکه رشته کارشناسیش مهندسی بهداشت محیط و رشته کارشناسی ارشدش مهندسی محیط زیست با گرایش آب و فاضلاب هست و با معدل بالا ..... کدوم کشور رو برای ادامه تحصیل پیشنهاد میکنید ؟؟؟ که هزینه تحصیل (ترجیحا رایگان )و زندگیش هم کم باشه !!!!

ممنون از راهنمایی
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
من دانشجوی کاردانی به کارشناسی عمران هستم اما حدود 2-3 ساله هنوز کارشناسی رو تموم نکردم !!! میخوام بدونم امکانش هست که برم اروپا یا آمریکا برای ادامه تحصیل با کمترین هزینه و بهترین امکانات ؟

ضمنا" ناشنوا هم هستم !!!

قسمتی از ناراحتی من اینه توی ایران خودمون اصلا برای ناشنواها هیچ امکاناتی ندارند و نمیگذارند تا بتونیم با آرامش درسامونو بخونیم ! تازه من اینجا هم کار می کنم تازه یه مشکلی هم هست وقت ندارم درسمو بخونم !!!
برای همین تصمیم دارم از ایران برم اما کجا برم ؟
زبان انگلیسی من هم زیاد خوب نیست !

ایا کسی هست در این زمینه کمکم کنه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان