کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کلاس زبان در آمریکا
من تو ایران که بودم بیشتر از زمانی که صرف کلاس زبان رفتن کردم ،دنبال کلاس زبان گشتم!! وقتی هم پیداش کردم، هر بار به نوعی موفق نشدم اونطور که باید وشاید کلاس برم. حالا همون سرنوشت شوم اینجا هم دست از سرم بر نمی داره!

وقتی لاس وگاس بودم با خیال راحت و دلِ خوش از 2 ماه قبل از شروع کلاسها ،رفتم کالج csnبرای کلاس زبان ثبت نام کردم. هر لول 3 واحد بود .و هر کلاسی 225$ در میومد و من فکر کردم اصلا مهم نیست چون financial aid اونها رو می پردازه! ولی شرطش این بود که 6 واحد داشته باشم ،من هم دو تا از کلاسهای زبان رو گرفتم که شد 6 واحد یعنی 450$.

وقتی فرمfinacial aid رو پر کردم نوشتم که مدرکم بالاتر از دیپلمه. از اون به بعد اونها به من گیر دادند که باید مدرکت که معادلسازی هم شده باشه برای ما بیاری! منم گفتم تو کشور من به این راحتی مدرک به آدم نمیدن و من باید 6 ماهی صبرکنم و اونها هم گفتند تا مدرکت رو نیاری وام بهت تعلق نمیگیره،حالا یک نامه بنویس ما بررسی میکنیم!
این در حالی بود که اگه من از اول میگفتم دیپلمه هستم، تمام مراحل به راحتی پیش می رفت و گویا دولت بهم وام بلا عوض هم میداد. خلاصه گفتم چشمم کور ،فوقش خودم پولش رو میدم. و مشغول ثبت نام شدم.

موقع حساب کردن بهم گفتن که چون یکسال اینجا نبودی out of statمحسوب میشی و باید دو برابر پول بدی ، و تازه اگه بیشتر از 6 واحد میگرفتم باید یک 3-4000 دلاری به فلان علتی که جرء قوانین دانشگاههابرای موجودات اوت اف استیت است،پیاده میشدم. همونجا دستی به سوی در گاه خداوند دراز کردم و خدا رو شکر کردم که چنین خبطی رو مرتکب نشدم و لی سریع دستم رو آوردم پایین و چرتکه ام رو برداشتم که ببینم تا اینجا چقدر رفت تو پاچم :خب تا اینجا هم شد900$، چشمم کور میدم!
من همونجا نصف پول رو پرداختم و با این امید که شاید اونا یک کم دلشون به رحم بیاد و بهم وام بدن ،نصف مابقی رو موکول کردم به آینده.که البته تا الان هم هیچ خبری ازشون نشده!

کلاسهای کالج 3 ماه طول میکشید و 2روز در هفته ،روزی 1 ساعت و نیم بود. البته چون اونجا کالج بود فقط ترم بهار و پاییز داشت و من از چند ماه قبل تا ژانویه صبر کرده بودم که کلاسها شروع شه.
کلاسها شروع شدو من جلسۀ دوم مجبور به ترک سریع محل و تغییر مکان به شهر دیگر شدم وفقط تونستم 1جلسه سر کلاس برم. و تو همون یک جلسه فهمیدم که ما به تقلید لهجۀ هچل هفت معلمهامون تقریبا داریم به یک زبون دیگه حرف میزنیم، همینه که این آمریکاییهای بد بخت بعد از هر 2 جمله هی بهمون میگن excuse me? یعنی دوباره تکرار کن ببینم داری چی بلغور میکنی!!و ما هم با تعجب نگاشون میکنیم که چرا اینا اینقدر نفهمند!! من که دارم درست حرف میزنم!

خلاصه من کلاسهام رو کنسل کردم و اونها هم قراره فقط 75% پولم رو برگردونن که فعلا واگذار شده به ظهور آقا! البته 15% جریمه ای هم که تو پاچۀ من رفت، داستان طولانیی داره ،فقط همینقدرش رو بگم که من تاوان اشتباه مسئول ثبت نام رو دادم،و هنوز هم در حال نوشتن ایمیل بد و بیراه به کالج مریوطه هستم بلکه جوابم رو بدهند و پولم رو کامل پس بدهند!

خلاصه بعد از اینکه داغ کلاس زبان به دل ما موند، راهی لس آنجلس شدیم ،به امید اینکه شنیده ها حاکی از آن بود که اینجا یک سری کلاس زبانِ مجانی هم داره! چند روز اینترنت رو زیر ورو کردم ولی حتی نشانی از این رویا ندیدم !
باز به خودم گفتم چشمم کور میرم پول زورِ out of state میدم به یکی از این کالجها. ولی بد بختی اینه که مهلت ثبت نام کالجها هم تموم شده . حالا من در به در دنبال مدرسه ای ،مهد کودکی ،بیمارستانی،تیمارستانی، جایی هستم که در فوق برنامه هاش کلاس زبان هم برگزار کنه و من بتونم بلاخره زبان طلسم شده ام رو ارتقا بدم.

دوستان اگر شما جایی رو میشناسید یا حوالی منطقۀ ولی کلاس زبان سراغ دارید ،به منِ عاجز کمک کنید! یک در دنیا صد در آخرت خیر ببینی! خدا هیچوقت در مونده و علیلت نکنه! دست به خاک بزنی طلا شه! خیر از جوونیت ببینی! هیچوقت گرفتار دوا دکتر نشی! ....
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
عجب حکایت و پروسه پیچیده ای !!! من فکر میکردم آموزش زبان برای مهاجرا در امریکا رایگانه.سارا جان به نظر من به کل بی خیال این کلاسها شو و فقط بیشتر در بین مردم باش اینجوری تدریجا به تلفظ ها بیشتر و سریعتر عادت می کنی .البته من سطح زبان انگلیسی شما رو نمیدونم اما اگه در حدی هست که موقتا بتونی کاراتو انجام بدی خواهر من چه کاریه این قدر بدو بدو و حرص و جوش.
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، storagemeter ، rrrraaaazzzz ، MEHR52 ، behfaza ، mohamadir ، mohamad92 ، msar
(2010-02-02 ساعت 14:13)@Š!M نوشته:  عجب حکایت و پروسه پیچیده ای !!! من فکر میکردم آموزش زبان برای مهاجرا در امریکا رایگانه.سارا جان به نظر من به کل بی خیال این کلاسها شو و فقط بیشتر در بین مردم باش اینجوری تدریجا به تلفظ ها بیشتر و سریعتر عادت می کنی .البته من سطح زبان انگلیسی شما رو نمیدونم اما اگه در حدی هست که موقتا بتونی کاراتو انجام بدی خواهر من چه کاریه این قدر بدو بدو و حرص و جوش.
شیما جان من آخرین لول esl قبول شدم به نظر خودم زبانم متوسطه. ولی برای دانشگاه و رشته ای که می خوام بخونم باید زبانم عالی باشه.به خصوص رایتینگ و اسپیکینگSad
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، SamiraN ، aadine ، storagemeter ، mohamadir ، msar
آها .میخواین اونجا ادامه تحصیل بدین.بله مسلما نیاز به کلاس داری.امیدوارم بزودی جای خوبی براای آموزش پیدا کنی.نگران نباش
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، storagemeter ، msar
راجع به کلاس‌ زبان دوستان بیشتر توضیح بدن. من هفته‌ای چهار روز باید برم کلاس زیان تو موسسه کیش. با وجود کلاسهای MCITP که باید برم خیلی برام دست و پا گیره. آیا ارزش داره اینها یا نه؟ اصلا چرا من وقتی فیلم زیرنویس داره همه گفته‌ها رو می‌فهمم؟ دستگاهی یا App واسه iPhone نیومده که بتونه سخنان مردم رو زیرنویس کنه؟ خیلی خوب میشه‌ها!. به عکس ضمیمه توجه کنید:
[عکس: attachment.php?aid=849]


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
من تو ایران موسسه کیش ایر میرفتم و خیلی راضی بودم.بنظرم اگه موسسه خوب باشه خیلی بهتره که آدم تو ایران بره چون بعد از مهاجرت دیگه نیازی نیست زمان بذاره و همین طور استرس و صرف هزینه بیشتر البته یه سری کشورا مثل آلمان که آموزش رایگان برای مهاجرا دارن خب دیگه خیلی ضرورت نداره حتما تو ایران به زبان آلمانی پیدا کنی.

درباره مشکلی هم که گفتین برای اغلب ما هست.یعنی غالبا برای لیستنیگ مشکل داریم و بنظرم هیچ کلاسی حتی شرکت در کلاسی که انگلیسی زبانه به اندازه حضور در محیط نمیتونه کمک کننده باشه.فیلم دیدن هم خیلی خوبه.یه فیلم رو یه بار با زیرنویس ببینین و یه بار بدون زیرنویس و سعی کنین همه کلمات رو به دقت بار دوم گوش بدین
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، arshiya ، R.F ، shr.jafari ، سارا کوچولو ، honareirani ، Hamid55 ، Hossein81 ، online27H ، aadine ، usa ، MEHR52 ، msar ، ey1366
شیما جان به نظر شما آدم چند وقته راحت می‌تونه بره فروشگاه دو کیلو سیب‌زمینی بخره بیاد خونه بدون اینکه بشنوه excuse me?
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، aadine ، amiry ، storagemeter ، msar ، naderma
(2010-02-02 ساعت 14:59)msnazi نوشته:  شیما جان به نظر شما آدم چند وقته راحت می‌تونه بره فروشگاه دو کیلو سیب‌زمینی بخره بیاد خونه بدون اینکه بشنوه excuse me?

Big Grin عجب سوال سختی

خب خیلی بستگی به استعداد و تلاش و علاقه آدم داره.
بعد من فکر می کنم جائی مثل امریکا که از همه جای دنیا مهاجر داره معمولا مردم خیلی راحت انگلیسی با لهجه های مختلف رو می فهمنن چون گوشهاشون عادت کرده ولی مثلا در انگلیس که خیلی بهجه شون با امریکائی ها فرق داره بدلیل اینکه تعداد مهاجرا کمتره برای تازه واردها سختره ولی خب من تابحال خودم که اکس کیوز می نشنیدم!!! حالا یا من خیلی بااستعداد بودم یا خیلی خوش شانس که هر کس باهاش مواجه شدم می فهمید چی بلغور میکنم
ولی در کل ایرانی ها در مقایسه با خیلی کشورا انگلیسی رو با لهجه خیلی درست تری صحبت می کنن.هر کس هم نمی فهمه کلاس الکی میذاره .هر کی هم گفت اکس کیوز می بهش بگین برو بابا عقب افتاده مشکل آی کیو داریBig Grin

ولی دور از شوخی انگلیسی حرف زدن ایرانی ها خیلی بد نیست.هندی ها یا فیلیپینی ها رو باید بشنوین فاجعه ست!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
(2010-02-02 ساعت 13:28)rasarasa نوشته:  دوستان اگر شما جایی رو میشناسید یا حوالی منطقۀ ولی کلاس زبان سراغ دارید ،به منِ عاجز کمک کنید! یک در دنیا صد در آخرت خیر ببینی! خدا هیچوقت در مونده و علیلت نکنه! دست به خاک بزنی طلا شه! خیر از جوونیت ببینی! هیچوقت گرفتار دوا دکتر نشی! ....

من چند روز پیش یه بروشور از پیرس کالج دیدم که نوشته بود مهلت ثبت نام تا ۸ فوریه. البته داستان ۱ سال اقامت برای تخفیف همشهریگری برقراره. شنیدم استادای این کالج خیلیاشون از خاک پاک خودمون هستن. اگر رفتید و خوب بود، دعا معا نمیخام. فقط بگو اسم ما رو هم بنویسن. ۳۰ ساله دارم انگلیسی میخونم، بسی رنج بردم... ولی بازنشسته نشدم.
راستی آدرس http://www.piercecollege.edu/
سئوال: بمن بگید پیام پنهان آن اسب در صفحه اول وب سایتشون چیه؟Sad

میدهم من مالیات به اوباما   -----   با لبی خندان، نه با افسوس و آه
مالیات بر درآمد، مالیات مستقیم  ----  تا دهد پاسپورت آبی او به ما

پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، lexington ، SamiraN ، aadine ، storagemeter ، f.khorasani ، Rock ، msar ، naderma
msnazi جان اگه کارت هم ول کنی بری کلاس زبان باز هم ارزش داره، چون اینجا درس خوندن خیلی گرونتر از ایرانه. این رو قبلا به یکی از دوستامونم گفته بودم :به این فکر نکنید که ولش کن حالا میریم تو محیط زبانمون خوب میشه! اینجا اگه زبانت در حد نیاز برای برقراری انواع ارتباط ،از توضیح تخصصی شغلت تا خرید روزمره نباشه، اصلا نمیتونی وارد محیط شی که بخواد زبانت رو خوب کنه! مجبوری بری گوشۀ عضلت و محیط هم حال و حوصله نداره که اینقدر برات وقت بذاره که زبان یادت بده!
کسی که زبان ندونه کم کم مردم گریز و گوشه گیر میشه ،مگر اینکه پوست خودش رو برای انواع برخوردهای ناجور کلفت کرده باشه و هیچی بهش بر نخوره و غرورش رو قاطی بقیۀ وسایلش جا بذاره ایران !
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
یه سری از جاها هست که میشه به راحتی تمرین زبان کرد، بعضی از کلیساها مخصوصا اونهایی که دنبال تور کردن خارجیها هستن کلاسهای تمرین زبان رایگان دارن(مخصوصا ایالت های جنوبی). تو دانشکده ما در امریکا یه سری از امریکایی ها بودن که چهار شنبه ها بعد از ظهر میومدن تو دانشگاه و با خارجیها ۱-۲ ساعت تمرین زبان میکردن و اسمش هم گذاشته بودن English Corner ...و در کنار اون خیلی برنامه های جانبی دیگه هم ترتیب میدادن مثل مسافرت، گردش تفریحی... یکی دیگه از کارهایی که کرده بودن این بود که هر کسی که تو این جلسات میرفت یه فامیلی پارتنر بهش معرفی میکردن. این فامیلی پارتنر ها چند وقت یک بار طرف را دعوت میکردن خونشون برای شام(ما هم متقابلا دعوتشون میکردیم برای صرف ته چین یا قرمه سبزی که اونها خیلی حال میکردن) یا اگه کمکی یا سوالی داشتیم خیلی کمک میکردن... ولی بهترین حسنش همون تمرین زبان بود چون که ما خیلی راحت باهاشون صحبت میکردیم و نگران سوتی و این حرفها هم نبودیم اگر هم سوتی بود کلی میخندیدیم اونها هم اشکالات ما را به نایس ترین حالت ممکن میگرفتن.
البته در صورت نیاز به مدرک برای ادامه تحصیل باید کلاس رفت ولی شرکت در جمع های اینطوری راه بسیار خوبی برای یادگیری زبان محاوره، آشنایی هر چه سریع تر با فرهنگ اونها و پیدا کردن دوستان قابل اعتماد هست. من یکی از پایهای ثابت English Corner تو دانشگاه بودم..و خیلی چیزها یاد گرفتم...
شماره کیس: 2009AS15xxx
تاریخ نامه قبولی: May 2008
کنسولگری: Mumbai
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 15Aug 2009
تاریخ مصاحبه: May 2010
دریافت ویزا: 9June 2010
-------------------------------
پاسخ
آقا حمید کدوم ایالتی شما؟به نظر ت اگه بریم توی مراکز YMCAزندگی کنیم زبانمون خوب میشه ؟ اصلا جای خوبی هست واسه زندگی؟ ممنون از توجه شما
خانه دوست کجاست...
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، storagemeter ، msar
به آدرس لینکی که پایین گذاشتم نگاه کن من آنجا کلاس زبان میرفتم. کلاس در بورلی هیلز است ولی لازم نیست حتما ساکن بورلی هیلز باشی. کلاس زبانش کاملا رایگانه. فقط اولش یک تست کرامر ازت میگیرند و بر اساس نمره ایی که میاوری، چند تا را پیشنهاد میکنند. کلاسهای بسیار خوبی هستند. ایرانی هم آنجا زیاد میبینی. بخصوص سالمند که بعضی هاشون خیلی خوب صحبت میکنند. در ضمن این کلاسها برای کالح ات کردیت بحساب نمی آید. اگر میخواهی کلاسی بری که کردیت هم داشته باشه باید بری کالج سانتامونیکا یا وست وود کالج. از این کالجها کخ کلاس زبان داشته باشند زیاده. محدوده ایی که هستی را نمیدونم اگر میدونستم میتونستم بیشتد کمک کنم.
http://www.beverlyhills.k12.ca.us/
در ضمن تا سرکار نری، زبانت خوب راه نمی افتهWink
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
با سلام
حیف که این دور و برا نیستی وگرنه میگفتم بیایی توی کلاس خودم، بجای انگلیسی ، فارسی یاد بگیری !!! تا بلکه اون دوتا کلمه ای را هم که میدونستی یادت بره !!! امــّا خارج از شوخی، شما اگر نیازی به مدرک ندارید، بهترین کار این است که با استادان دانشکده و دانشگاه به طور خصوصی صحبت کنید و با این توجیه که در آن ساعت کلاس دیگری ندارید و سخت به آن درس و کلاس علاقمندید، آن استاد عزیز را «خ.ر کیف» نمایید و برای پیشرفت زبانتان در کلاس آنها حضور داشته باشید؛ مطمئنم بیشتر آنها به سرعت قبول میکنند و خوشحال هم میشوند.

چیزی که هست برای خودتان برنامه ای بچینید که در کلاسهای متفاوتی مثل تاریخ، دین شناسی و یا مهارتهای سخنرانی(پابلیک اسپیکینگ) و .... حضور داشته باشید . چراکه شنیدن واژه های کمی تخصصی تر رشته های مختلف ، حسابی به شما کمک خواهد کرد.
نکته ی دیگه حضور در جامعه و بین مردم است؛ آخه یعنی چه هی نشسته ای پای این قوطی(کامپیوتر) و فقط فارسی مینویسی و میخونی !!؟؟ این هفته دل بزن به دریا و برو توی کلیسای محل و حتی اگر تپق هم میزنی، یکی از این پیرزنهای پرمدعـّا و ورّاج رو بگیر به حرف. فقط یادت نره قبلش مسکن سردرد خورده باشی. البته بیشتر کلاسهای عمومی زبان در شهرهای بزرگ و بعضی کلاسها تشکیل میشود و شما میتوانید از وجود اینگونه کلاسها که به « انگلیسی زبان دوم ESL » معروف است از طریق اینترنت و یا معلم های خاص اینگونه درسها، در اکثر مدارس معمولی و بخصوص، ابتدایی با خبر شوید و شاید هم بتوانید در کلاسهای مخصوص دانش آموزان نیازمند به اینگونه کلاسها شرکت کنید. البته من فکر میکنم برای شخص شما باداشتن این سطح از زبان، خیلی مفید نخواهد بود.

از دیدن برنامه های تلویزیون غافل نباشید، البته سعی کنید موضوعات مختلف را ببینید، حتی اگر دوست ندارید. چون بیشتر ما ایرانیها، مشتاق دیدن برنامه های رومانتیک هستیم و همین که وسطهای فیلم میرسه، میریم توی خط احساس و احساس بازی و موارد دیگر(اشک و فین فین، آه و ناله، و شاید هم روابط دیپلماتیک و ازدیاد تعداد افراد خانواد و ...). برای همین برنامه های تلویزیونی متفاوت، حتی اخبار و تعمیر خودرو و گزارش وضع هوا و ... میتواند کمکتان کند. نکته اینکه بیشتر تلویزیون های جدید دارای کلیدی(روی کنترل) هستند که با علامت CC مشخص است و شما میتوانید با فعـّال کردن آن، در اوایل کار، همزمان دیدن و شنیدن برنامه ها، انگلیسی زیر نویس گفتگوها را نیز بخوانید. ولی این کار را فقط اوایل ، توصیه میشود و بهتر است شنوایی تان قوی تر بشود.

به جرات میتوانم بگویم که صد در صد فیلمها و دی وی دی ها دارای قسمتی است که میتوانید انگلیسی و بعضی مواقع دیگر زبانها را بصورت زیر نویس فیلم ببینید و حتی گاهی میتوانید زبان فیلمها را نیز تغییر دهید، بهتر است اول فیلم را ببینید و هرگاه نیاز پیدا کردید و فقط برای اطمینان از جمله و کلمات، فیلم را کمی به عقب برگردانید و زیر نویس آن را چک کنید.

پیشنهاد آخر، نگذر از کلاس گذاشتن ایرانیها داخل که حالا دلشان میخواد انگلیسی تمرین کنند و مخصوصا ً بنویسند و چت کنند، یک دیکشنری بذار کنار دستت و هرچی که مینویسند و مینوسی را تقلب کن و با اسپل صحیح بنویس... شاید فکر کنید کاری بیخود است و شوخی میکنم، امــّا باور کن که در یادگیری زبان حسابی مفید می افتد، چراکه زبان را بصورت کاربردی بکار میبرید و حسابی عمیق میشود. از نوشتن ایمیل انگلیسی هم غافل نشو. خوبی ایمیل نویسی این است که شما میتوانید با استفاده از گزینه ی «چک اسپلینگ»، املای صحیح نوشته تان را مطمئن بشوید. منتها یادت باشه وقتی برای من مینویسی، لطف کنی و ترجمه ی فارسی آنرا نیز بنویسی، تا شاید بفهمم چی گفتی؟؟ و گرنه مجبورم از مترجم گوگل استفاده کنم.
وای چقدر حرف زدم، اگه چیز دیگه ای یادم اومد، سری بعد برات مینویسم. پیروز باشید...ارادتمند...حمید میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
من قصد دارم بیام اورنج کانتی اما میخوام بدونم اولا به نظر شما وقتی رسیدم میتونم یه راست برم کالج زبان یا باید 1 سال بمونم. در مورد هزینه ها ی کلاس های زبان لطفا توضیح بدید .با توجه به اینکه هدف ادامه تحصیل است
دوما :وقتی رسیدم میتونم یک راست برم سر کار یا اونم به زبان بستگی داره؟
نوکر همتونمCool
خانه دوست کجاست...
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان