کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
خرید کردن در آمریکا:از کجا و چگونه خرید کنیم!
(2010-12-13 ساعت 07:57)msnazi نوشته:  دوستان نظرتون راجع به عضویت تو کاستکو چیه؟
من پرسیدم گفتند می تونید کارت عضویت هم بهشون پس بدید و فول ریفاند میدن.
برای لوازم برقی و کامپیوتر فقط کاستکو و سمز کلاب سیاست پس دادن سه ماه دارن. قیمت های کاستکتو هم خوبه.
کسی تجربه عملی داره؟

کاسکو و سمز کلاب کپی هم هستند و از لحاظ قیمت ها اصلا با هم فرق نمی‌کنن.
اقا محسن همونطور که لیلی جان گفت چون اینها عمده فروشن برای ۲ نفر صرف نمی‌کنه عضو بشید.
ولی می‌‌تونید اگه از دوستانتون کسی کارت عضویت یکی از اینها رو داشت ازش بخواهید کارت دوم رو به اسم شما بزنه یعنی با یک عضویت دو تا کارت صادر میشه بدون هزینه اضافه.
شماره کیس:2010AS000022xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:28July 2009
تاریخ ارسال فرمهای سری اول : 18/08/2009
تاریخ کارنت شدن کیس : JUNE 2010
تاریخ دریافت نامه دوم: 2010 /Aug 4
تاریخ مصاحبه: 2010 /july 14
تاریخ دریافت کلیرنس: 36days ) - 19 Aug )
کنسولگری: Ankara
ورود به آمریکا : ۱ اکتبر
پاسخ
بعد از کلی خرید و جستجو و تحقیق من به این نتیجه رسیدم که اصلا نباید در ذهنم به یک فروشگاه برچسب گران یا ارزان یا بی کیفیت یا با کیفیت بزنم. به همین خاطر من آخر هفته به چندین فروشگاه سر می زنم و از هر کدام چیزی می خرم به عنوان نمونه فاکتورهای این هفته را از کمد بیرون آوردم و شامل فروشگاههای زیر بود:
City Fresh, Aldi Foods, Target, 7-ELEVEN, Jewl-Osco, WORLD FRUIT MARKET و HOME DEPOTE
از اولی برنج خوب با قیمت بسیار مناسب و میوه و نان و سبزیجات خریدم که قیمت برنجش نسبت به جاهای دیگر یک پنجم قیمت بود و کیلویی حدود دو دلار تمام شد دومی که یکی از گرانفروشترین فروشگاههاست بعضی از اجناس را به قیمت بسیار خوبی می فروشد که برای خرید کلم خرد شده و ماهی و میگو و خرچنگ و صدف و شر... به آنجا می روم. و سومی هم که فروشگاه کوچک و مزخرفی است همیشه یکی دو جنس پر مصرف را به قیمت خیلی پایین دم دست می گذارد و من این هفته هدبند و کلاه هر کدام به یک دلار از آنجا خریدم. تارگت که از فروشگاههای مورد علاقه من است و کردیت کارتش را به نام RED CARD هم اخیرا گرفته ام که نیاز به حمل پول و کارت بانکی ندارم و خرید با این کارت شامل پنج درصد تخفیف در همه کالاها می شود.
ای دی ال آی که معروف به ارزانی است بیشتر جنس هایش بی کیفیت و در مقایسه گران هستند ولی من اگر فرصت کنم میوه و سیب زمینی و پیاز و موز را از اینجا می خرم که خیلی ارزانتر از جاهای دیگر است.

از سی تی فرش هم بیشتر نان و گوشت و پنیر می خرم که مشابه آنها در جاهای دیگر نیست.

هوم دپو هم که از اسمش پیداست برای لوازم خانه است و این هفته برای خرید چسب عایق و اسپری ضد عفونی کننده و اسپری تازه کننده هوا و یک تکه چوب برای زیر در و میخ و یک لولا و یک تایمر به آنجا رفتم و از خریدم راضی بودم.

همیشه سعی می کنم BEST BUY را در اولویت آخر قرار بدم ولی گاهی بعضی چیزهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب در این فروشگاه پیدا می شود.




فروشگاههای متفرقه زیادی سر می زنم ولی چون فاکتور دم دست ندارم اسمشان را یادم نیست که بنویسم.

خلاصه اینکه خرید در شیکاگو ساده نیست ولی گاهی مجبور می شویم قیمتها را فراموش کنیم و فقط از نزدیکترین فروشگاه خرید کنیم.

دوستان در مورد خریدهای آنلاین --غیر از فروشگاههای معروف و بزرگ که مطمئنند-- خیلی مراقب باشند. اکثر فروشگاههایی که پرداخت آنها توسط PAY PAL است مشکل دارند و بعید است پس از پرداخت پول به پول یا کالای خود برسید خود این شرکت هم مشکل دارد. و این شامل بیشتر سایتهایی که به نوعی به انگلیس یا کشورهای غیر آمریکا و کانادا مربوط می شوند می شود و به خصوص سایتهایی که آدرس پستی ندارند و شما نمی دانید که مربوط به کدام کشورند نود و نه درصد کلاهبردارند. اما مراقب سایتهای حتی معتبری که آدرس uk دارند باشید و حتی اگر شعبه اصلی آنها در آمریکا بود. من تا حالا از اینها خرید نکرده ام اما قبل از هر خرید سایتهای اینچنینی را جستجو کرده و پس از خواندن مرورهای مختلف از خرید منصرف شده ام.

در موارد خرید آنلاین حتما قبل از خرید Review مربوط به سایت را جستجو کنید و نظر دیگران را بخوانید.







پاسخ
تجربه من هم این است که یا باید وقت و بنزین زیاد صرف کرد و هر چیز رو از 1 مغازه بخری که خب واقعا میتونه با صرفه باشه ولی اگر 1 یا 2 فروشگاه رو هم در نظر داشت و همیشه از اون ها خرید کرد متوسط
ماهانه انها فرقی نمیکنه چون هر کدوم دسته ای از کالا ها رو به نوبت تخفیف میدن گاهی ادم فکر میکنه که 1 جورایی هماهنگن که همه بتونن کاسبیشون و بکنن ! مثلا وال مارت همه جا به ارزان فروشی شناخته میشه ولی در واقع اینطور نیست من بارها اجناسی رو تو "تام تامب" (سیف وی) دیدم که به مراتب ارزونتر بودن یا کروگر. تنها مورد استثنا فروشگاه آلدی هست که بیس اروپایی المانی داره و مارک اجناس امریکایی نیسن و قیمتها 50 درصد کمتر از جاهای دیگس فقط تنوع ندارن و کیفیت همه اجناس خوب نیست 1 جورایی خلقی هست ولی خیلی چیزا میشه ازش بگیری.
اشیان مارکت ها هم فروشگاههای چینی و شرقی اند که سبزیجات و میوه های مشابه وطن در این اماکن یافت میشود حتی برنج خوب و قیمتها بسیار مناسب اند.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: ساشا ، mavarfan ، kavoshgarnet ، Mojhdeh ، Iman-gta ، Spiritual ، rasarasa ، maxsupermax ، SH1A2R3 ، humsun ، comrun ، Lucky Luke ، mooj ، taherifar ، msar ، Nataliea ، alirezanz
دوستان عزیز
در مورد خرید تختخواب و تشک با وجود اینکه کلی از مغازه ها رو گشتم همونطور که بچه ها گفته بودن آیکیا از همه جا مناسب تر بود
برای خرید میز غذاخوری و مبل و کاناپه Rooms to Go خیلی تنوع بیشتر و قیمتهای مناسبتری نسبت به آیکیا داشت.
مرسی از راهنمایی های مفید شما دوستان عزیزم
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، rasarasa ، mavarfan ، Hojjat ، humsun ، SH1A2R3 ، behzadb57 ، Pay ، Lucky Luke ، pooyash ، Soap McTavish ، hgbeigi ، Rock ، taherifar ، msar ، copol
دوستان فقط اگر از ای کیا خرید میکنید در نظر داشته باشید که ممکن است جنس خوبی نداشته باشند . یکی از دوستان من سوفابد( تختخوابشو) گرفت و بعد از مدتی روکش آن کاملا دون دون شده و بعد از شستن حدود 40 سانت آب رفت !!! طوریکه دیگر تخت در پوست خودش نگنجید!

من یکسری مبل فروشی هم به شما معرفی میکنم که در لس انجلس شعبه دارند در بقیه جاها را نمی دانم:
http://www.alsdiscountfurniture.com/

http://www.michaelsfurniture.net/

http://www.biglots.com/browse/furniture

البته از چند و چون اجناس خبر ندارم فقط آگهیشون رو گرفتم دیدم قیمتهاش بد نیست.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
موافقم . آیکیا تجربه خوبی نیست. ولی اول که ادم جایی رو بلد نیست انگار 1 جورایی مجبور میشه
فقط با بعضی اجناسش موافقم. اگر ادرس مشخص دارید اینترنتی هم خرید کنید خوبه. اما قبلش از نظر خوبی
فروشنده مطمئن بشید. این کار رو از review هایی که خریدارا میدن میتونید ارزیابی کنید.
ریویو نوشتن راجع همه چیز یک موضوع خیلی جا افتاده در امریکاست و به نظرم حسن بزرگیه.
شما از همه چیز یعنی از خونه ای که میخوای اجاره کنی تا شرکت برق و فروشنده لوازم و خیلی از چیزای دیگه میتونی که ببینی خرد جمعی راجع اش چی میگه و اگر تعداد نظر دهنده ها زیاد باشه واقعا ارزش اماری خوبی داره و من بارها تجربه کردم و نتیجه خوب گرفتم
موفق باشید
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، Mojhdeh ، Iman-gta ، User ، maxsupermax ، Azi b ، pooyash ، daria ، taherifar ، msar ، Nataliea ، alirezanz
سلام دوستان تگزان-دالاسSmile
می خواستم بدانم که با نقشه یا بدون آن چگونه می توان بازارها و مارکتهای و فروشگاههای محبوب دالاس رو از روی گوگل مکان یابی و به اماکن تمرکز آنها پی برد؟

متشکرم
امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، msar ، alirezanz
[quote='maxsupermax' pid='109940' dateline='1306014880']
سلام دوستان تگزان-دالاسSmile
می خواستم بدانم که با نقشه یا بدون آن چگونه می توان بازارها و مارکتهای و فروشگاههای محبوب دالاس رو از روی گوگل مکان یابی و به اماکن تمرکز آنها پی برد؟

این سوال خیلی کلی است و جواب دادن به آن کمی پیچیده. اصولا بازار های امریکا با اون چیزی که تو ایران ما بهش عادت داریم خیلی متفاوته. تو تهران شما چند مرکز خرید سراغ دارین و برای خرید معمولا یه راست میرین سراغ همونها. اینجا تقریبا مرکزیت مثل تهران نیست. شما اگر برای خرید لباس مثلا فروشگاه میسیس رو انتخاب کنید کافیه رو گوگل نزدیکترین میسیس رو سرچ کنید. اگه یه طرح کلی از مراکز خرید اینجا بخواهم بهتون بدم اینه که: تو هر خیابون و اتوبانی و معمولا سر چهارراه ها یک پلازایی هست که شامل بی نهایت پارکینگ و یه تعداد مغازه است که معمولا 80 درصد این مغازه ها هم برندهای شناخته شده اینجا هستن. در واقع بعد از چند وقت زندگی کردن اینجا دستتون میاد که لباس از کجا بخرین، مواد مصرفی و خوراکی از کجا بخرین و .... و معمولا نیاز ندارین که برای خرید مثلا حتما برین میلادنور که همه چیز دم دستتون باشه. البته اینجا هم مراکز خرید بزرگ هست که تو کل شهر پراکنده هستن ولی تعدادشون خیلی زیاد نیست و بیشتر از اونکه فقط جنبه خرید کردن داشته باشه جنبه تفریحی و وقت گذرانی داره. راستی اینم بگم که تو دالاس معمولا تو هر شهرش یک دونه از این مراکز خرید بزرگ حتما هست. مثلا تو آلن یه مرکز خرید داریم به نام "ویلج ات الن" و یک آوت لت هم داریم. حالا شما با توجه به شهری که می خواهید توش زندگی کنین می تونین مرکز خریدش رو سرچ کنید
نمی دونم تونسته باشم جواب کاملی بدم یا نه . به هر حال برداشت من از سوال شما این بود. اگر احتیاج به توضیح بیشتری دارین, لطفا سوالتون رو روشن تر بنویسین خوشحال میشم بتونم کمک بیشتری بکنم.

پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، maxsupermax ، Lucky Luke ، mohajer13 ، reza_top60 ، daria ، taherifar ، msar ، alirezanz
T g maxx هم واسه خرید لباس و لوازم خونه جای خوبی هست مثل Ross هست با این تفاوت که جنسهاش باکیفیتر و گرونتر هست و گاهی مارکهای خیلی خوب رو با قیمت مناسب میشه اونجا پیدا کرد.
Big lots هم فروشگاهی هست که لباس نداره ولی لوازم خونه و لوازم بهداشتی داره و قیمتهای لوازم بهداشتیش واقعا مناسب هست مثلا من یک ضد آفتاب 12 دلاری رو به قیمت 4 دلار اونجا خریدم.

پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، maxsupermax ، frozen mind ، Lucky Luke ، mohajer13 ، kopol ، taherifar ، msar ، alirezanz
با سلام به شما دوستآن ،
دوستان کسی‌ میدونه واسه خرید لباس عروس در منطقه ارنج کانتی و لگونا هیلز با قیمت مناسب باید به کجا مراجعه کرد ?ممنون میشم را هنمأیم کنید .
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، msar
يعني شما جامعه امريكا رو بر اساس اين معيار ها ارزيابي كرديد؟ پس چطور اونجا يك كشور توسعه يافته شده و ما كه لباسهاي مد روز ميپوشيم و معلوماتمون خيلي زياده يك كشور توسعه نيافته هستيم ؟كاش بيشتر توضيح ميداديد چون نظرات مختلف واقعا كمك كننده است( البته در تايپك مربوطه.)
پاسخ
تشکر کنندگان: humsun ، leaden_boy ، laili ، mavarfan ، taherifar ، msar
لیندا جان شما حتما تازه وارد آمریکا شدین و مثل سایرین به این رسیدید که آمریکا خیلی با تصورات ما تفاوت داره خوب این عادیه البته منظورم اینه که همه گیره و تقریبا همه ما به این نتیجه می رسیم ولی یه نکته رو در نظر بگیرید همین سادگی در پوشش و نحوه زندگی باعث می شه که آدمهای ظاهر بینی نباشن من در مورد هوش و استعداد حرف نمی زنم هر چند که معتقد نیستم ما ایرانیها خیلی با هوش و ذکاوتیم و اونا خنگ - اصلا- ولی قبول کنید ما خیلی به ظاهر اهمیت میدیم و چشم و هم چشمی بسیار داریم خوب اونا اینطور نیستند.
چیزی که می خوام توضیح بدم اینه که یک قانون در اقتصاد هست که "عرضه موجد تقاضاست" و تقاضا باعث افزایش تولید اگر جنس با کیفیت تولید بشه و دوام داشته باشه ( با فرض ثایت بودن سایر مسایل ) تولید کم میشه و در نتیجه اقتصاد از رونق میوفته و این اصل رو شما خیلی واضح می تونید در ایران در مورد صنعت فرش ببینید. در ضمن تمام تولیدات آمریکایی هم بد و بی کیفیت نیستن مثلا شما یه یخچال آمریکایی رو با یه تولید کره مقایسه کنید در ظاهر کره ای بسیار خوش ظاهر تره ولی آمریکایی مثل چی کار میکنه براتون که دیگه دلتون رو خیلی می زنه.

در مورد اون خانوم آشپز و روغن سرخ کردنی شما فکر می کنید تو بهترین رستورانهای ایران چی به خورد ما میدن؟؟
و اما خطاب به هیتاب عزیز با حرفهات موافقم و می دونی که با نوشته هات هم آشنام فقط یه نکته بهتره ایران رو یه کشور در حال توسعه بنامیم Smile و اینو می گم چون تو اقتصاد مفهوم تره این اصطلاح همین و غلط هم نیست
کیس:2016as1$$(برنده آقاي همسر)،تعداد:٢نفر،ارسال فرم:٢٩مي،سفارت:آنکارا،مصاحبه:٣ نوامبر،وضعيت: AP، آپديتها: ١١ژانويه،٧ مارچ و٩مارچ تبديل به or نَفَر دوم، ٢١ مارچ نَفَر اصلي و تبديل به or ٢٢مارچ،دريافت ايميل كليير ٢٢ مارچ، مديكال مجدد:٢٩مارچ ارسال٣٠،ايشود:٥ آپريل و دريافت پاسها از پست ٦آپريل، ورود به آمریکا (سیاتل):22 جولای
سفرنامه آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: hitab ، jan ، rasarasa ، MAHDI2012 ، taherifar ، msar ، alirezanz
(2011-12-16 ساعت 00:21)LINDA1376 نوشته:  من کاری به ارزیابی جامعه امریکا یا مقایسه ان با ارزیابی شما و دیگران ندارم.من کاری به سیاست امریکا یا حکومت امریکا ندارم و نه به حکومت ایران. من میگم اینجا اون امریکایی که توی فیلم های سینمایی می بینید نیست . اینجا امریکای 30 یا 40 سال پیش نیست که همه چیز را خودشون می ساختند و خیلی هم خوب می ساختند . الان نه اینجا یخچال ساخته میشه ( قابل توجه عزیزی که این مثال را زده بود) نه لباسی دوخته میشه . اینجا الان همه چی را از چین وارد می کنند .حالا چرا و غیره کاری ندارم.من تحلیل سیاسی نمی کنم . اینجا واردات در دست یک عده معدودی است که فقط انها جنس وارد می کنند و به سلیقه خودشون هر قیمتی که دلشون می خواهد را روی لوازم وارداتی می گذارند مرز ها برای سایرین بسته است .مردم هم چاره ای جز خرید این ات و اشغال چینی ندارند چون نخرند پس چکار کنند ؟ در حقیقت مردم امریکا برای این تجار که معلوم نیست یکیند و چند نفرند کار می کنند. جنس یک دلاری چینی را بهشون می دهند 40 دلار تازه بعد چند بار حراج می گذارند و در اخرین حراج که کلیرنس بهش میگن تازه قیمتش میشه قیمت واقعی با 300 درصد سود.
با خیلی از افراد که چندین سال اینجا هستند و حتی بیش از 30 سال اینجا هستند صحبت کردم. همشون ناراحتند چون هیچوقت پول نتونستند پس اندازه کنند. سخت کار می کنند فقط اجاره خونه می دهند و غذا می خورند و لباس های دوران مادربزرگشان را می پوشند. تازه اون غذایی هم که می خورند با شک و تردید است که ایا سالم است یا خیر.
در مورد مسئله جهان سومی و اولی باید بگم .اینجا کمتری امریکایی می تونه بچه اش را به دانشگاه بفرسته .چون هزینه دانشگاه بالاست و والدین با توجه به اینکه هیچوقت نمی تونند پس انداز کنند پس طبیعی است که نتوانند هزینه را پرداخت کنند. اگر می بینید اینجا پیشرفت کرده و جهان اول شده فقط بخاطر سیاست دولت مردانش است . نه کار فقط مردم. بیشتر پیشرفت های اینها مرهون مهاجرت دانشمندان به اینجاست حالا به هر علت یا به هر دلیل امدند اینجا شاید به انها حقوق های کلان داده میشه .

به نظر میرسه که شما دارین شرایط سختی رو تجربه میکنید ولی متاسفانه باید بگم که من نظرم با نظر شما 180 درجه فرق میکنه ..
اینجا بهشت برین نیست قبول ..اینجا ممکنه اون چیزی نباشه که همه ی ما تصور میکردیم برای اینکه ما ایرونیها کلا عادت داریم که غیر واقعی فکر کنیم و حرف بزنیم و هممون توی ذهنمون از امریکا رویا ساخته بودیم ..ولی اصلا هم اینطوری که شما میگید نیست ..
در مورد لباس که من فکر میکنم تامین سلیقه ی 350 میلیون جمعیت از همه جای دنیا کار راحتی نباشه و با این فروشگاههای دریا پیدا کردن لباس کار خیلی سختی میشه ولی این به این معنی نیست که همه ی لباسها آشغال و به درد نخوره اتفاقا به نظر من قیمت و کیفیت لباس و غذا توی آمریکا به مراتب از اروپا و ایران بهتر و کمتره ..
در مورد اون خانم آشپز که 16 سال آشپزی میکرده واقعا حرفشون خیلی غیر واقعیه که ندونه همچین روغنی وجود داره چون حتی اگه برای خرید به یه فروشگاه معمولی هم میرفت و میخواست برای خودش روغن بخره میدید که میتونه صد مدل روغن سرخ کردنی مختلف انتخاب کنه ..
در مورد دانشگاه هم میتونم بگم دانشگاههای آمریکا از معتبرترین و بهترین دانشگاههای دنیاست و با وجود گرونی شرایط رو جوری پیاده میکنند که اگه کسی بخواد درس بخونه با وام و کمک هزینه خیلی راحت میتونه اینکار رو بکنه ...
به نظر من شما یه کمی غیر واقعی و با تعصب دارین به موضوع نگاه میکنین ..اگه یه نگاه به همون ایرونیهائی که اطرافتون زندگی میکنن بندازین میبینین که هیچکدومشون زندگی که تو امریکا دارن و توی ایران توی خواب هم نمیدیدن و هیچ کدومشون حاضر نیستند با اینهمه ناراحتی و ناراضی بودنشون برگردن..
و فقط بلدن غر بزنن و توی دل تازه واردها رو خالی کنن ..
کلا اکثر ما ایرونیها آدمهای ناراضی و ناشکری هستیم و متاسفانه بلد نیستیم از زندگیمون لذت ببریم ..تا زمانی که تو ایرانیم داریم به شرایط ایران ایراد میگیریم و غر میزنیم و زمانی هم که مهاجرت میکنیم از شرایط کشور میزبان ..

توی آمریکا زندگی کردن .. غذای خوب خوردن ..لباس خوب پوشیدن ..مسافرت کردن ..درس خوندن ..به مراتب بهتر و راحت تر و ارزون تر از ایرانه ..بهتره کمی واقع بین باشیم و حالا که سختی مهاجرت و دوری از عزیزانمون و داریم تحمل میکنیم یاد بگیریم که خوبی ها رو ببینیم و ازشون لذت ببریم و به حرف آشپز و باغبون و دختر خاله و صغری خانم و اصغر آقای ناراضی توجه نکنیم ..ما هممون خیلی جوونیم و خیلی پتانسیل تغییر داریم ...
بازم میگم اینجا بهشت برین نیست ولی میشه با زحمت و تلاش اون و برای خودمون بهشتش کنیم و خوشبختانه کشوریه که تلاش توش خیلی زود به نتیجه میرسه .

به نظر من آمریکائیها یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین ملیتها هستند که زندگی در کنارشون میتونه خیلی لذت بخش باشه ...

پاسخ
من با نظر لیلی موافقم. یکی از اقوام نزدیک من که دانشجوی معمولی و نه نخبه بود تونست از یکی از دانشگاههای متوسط امریکا پذیرش برای دکترا بگیره خودش و همسرش . الانم امریکان و جالبه بگم با همون کمک هزینه تحصیلی زندگی خوبی دارند .سالی دو سه بار مسافرت به ایالت های مختلف و خرید و مهمونی و...که ابدا در ایران با اینکه از نظر سطح زندگی متوسط به بالا بودند واسشون اینطور نبود. اینکه ما در ایران چیز های ارزشمندی داریم که اونجا ممکنه نباشه درسته ولی امریکا سرزمینیه که فرصت رشد کردن رو به همه میده صرف نظر از ملیت و مذهب و زبان و....و این به تنهایی امتیاز بزرگیه !آدم های بی معلومات هم همه جا هستند در همین ایران خودمون من دبیران و یا حتی پزشکانی میشناسم که به عمرشان یک کتاب غیر درسی نخوندن و با خیلی از مفاهیم پیش پا افتاده آشنا نیستند. میدونید علت اصلی قضاوت ما همونی بود که لیلی گفت انتظارات ما غیر واقعی است. البته اینکه نظرات افراد متفاوت باشه هیچ اشکالی نداره ما هم از تجربیات و نظرات شما لیندا جان استفاده میکنیم . موفق باشید
لیلی جان این جملت خیلی حال داد : ما هممون خیلی جوونیم و خیلی پتانسیل تغییر داریم !!!!!!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: comrun ، mavarfan ، laili ، humsun ، Hediyeh ، jan ، MAHDI2012 ، Mojhdeh ، KOUROSHAVIN ، Chosey ، nahid.t ، Rock ، alitahus ، taherifar ، msar ، rbrb-2015 ، alirezanz
لیندا جان من هم فکر می کنم شرایط شما در حال حاضر خیلی سخته و بهتره خیلی زود قضاوت نکنید. چشم و هم چشمی هم همه جای دنیا و تو هر فرهنگی هست و خوب می دونیم ایران بیشتره تا آمریکا البته با مقایسه جمعیت. الانم تو ایران پس انداز کردن خیلی سخت تر شده و اینو هم بگم که دانشگاه فرستادن فرزندان برای والدین آسون نیست و خیلی از دانشجوها کار می کنند در حین تحصیل مثل اونجا. حالا بماند که اونا برای چه دانشگاهی دارن پول میدن و تو ایران چه دانشگاهی! در ضمن اینو هم بگم که من خودم تازه ازدواج کردم و نتونستم خیلی چیزهای خونه رو باب میل خودم و سلیقه ام تهیه کنم ( حالا چه از نظر مادی کم آوردم یا اینکه اصلا نتونستم پیدا کنم) هر وقت هم که دنبال لباس می گردم باید یه جاهای خاص برم مثلا شما همین الان تشریف بیارید و مراکز خرید معروف تهران ملاحظه می کنید که اغلب پالتو، ژاکت، شلوار و بوت تو ویترین دارن و پیراهن شب و رسمی رو باید از مغازه های خاصی با طی کردن مسافت زیاد و ترافیک زمستونی و ... بریم یه جای دیگه پیدا کنیم اینجا هم جنس چینیه و قیمتها چند برابر خودتون هم می دونید که همه قادر نیستند لباس مارک دار بپوشن. ایران هم بهشت نیست و امریکا هم همینطور. ما تو این تاپیک این دو کشور رو مقایسه نمی کنیم و از نظز خرید و قدرت خرید لازمه که شما دو خانوار رو با شغل همسان و سطح درآمد همسان و قدرت انتخاب با هم قیاس کنی در چنین شرایطی به اعتقاد من اوضاع در آمریکا بهتره.
یه چیزی رو هم بگم من خواهرم 1.5 ساله که آمریکاست و اونم دقیقا همین رو می گه که اصلا جنس لباساشون بده و اینا بد تیپن و ... می گفت وقتی من عینک آفتابی میزنم انگار ندیدن به عمرشون ولی قایق موتوری دارن 60.000 $. این تفاوت دیدگاه و شیوه زندگی بین ما و اونهاست.
کیس:2016as1$$(برنده آقاي همسر)،تعداد:٢نفر،ارسال فرم:٢٩مي،سفارت:آنکارا،مصاحبه:٣ نوامبر،وضعيت: AP، آپديتها: ١١ژانويه،٧ مارچ و٩مارچ تبديل به or نَفَر دوم، ٢١ مارچ نَفَر اصلي و تبديل به or ٢٢مارچ،دريافت ايميل كليير ٢٢ مارچ، مديكال مجدد:٢٩مارچ ارسال٣٠،ايشود:٥ آپريل و دريافت پاسها از پست ٦آپريل، ورود به آمریکا (سیاتل):22 جولای
سفرنامه آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، یاشار و ماری ، OverLord ، taherifar ، msar ، alirezanz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان