کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
نحوه انجام fbi Check
سلام
دوستانی که میخوان نحوه انجام fbi Check بدونون و اینکه چرا بعضی وقتها fbi check سریعتر انجام می شه ولی بعضی وفتها بیشتر از چند ماه طول می کشه این لینک و ببینن
http://www.fbi.gov/page2/nationalnamecheck.htm
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، sh-b ، susan ، OverLord ، SamiraN ، Ashkan78 ، R.F ، Ali Sepehr ، pashaneco ، h-v ، majid_229997 ، f.khorasani ، mmaloumi ، dreamer60 ، farshadsh ، mz64 ، zaniar_tnt ، msar ، Ldnam ، asrainman
سلام دوستان
میشه از دوستانی که انگلیسی خوبی دارند بطور خلاصه برامون این لینک رو بگن.ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، msar
(2010-03-16 ساعت 16:53)susan نوشته:  سلام دوستان
میشه از دوستانی که انگلیسی خوبی دارند بطور خلاصه برامون این لینک رو بگن.ممنون
دوست عزيز.
اگه انگليسيتون خوب نيست ميتونيد از اين لينك به صورت فارسي مطالعه كنيد :
http://translate.google.com/translate?js...l=en&tl=fa
پاسخ
تشکر کنندگان: pashaneco ، f.khorasani ، zepehr1 ، msar
من اگر کارم گیر یک مقاله انگلیسی بیوفته، حتی اگر هزار صفحه هم باشه، میشینم میخونمش و اگر لازم بود معنی اش میکنم!!!
قدر اینترنت رو بدونید!!! اینترنت نعمتی از سمت انسانهاست!!! واقعاً هر چقدر تکنولوژی پیشرفت میکنه، آدم ها تنبل تر میشوند!
خودتون معنی کنید، چون گوگل ترنسلیت که هیچ، گنده تر از اونم نمیتونه اون مقاله رو به درستی معنی کنه! ضمناً انگلیسی خودتون هم قوی میشه!!!
با این حال من تا فردا ترجمه اش رو به طور کامل میگذارم، که راحتتر بتونید استفاده کنید!
موفق باشید...
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedhei ، laili ، kavoshgarnet ، R.F ، OverLord ، nnazi_2005 ، Ali Sepehr ، pashaneco ، f.khorasani ، da2016 ، romance33 ، afshin4749 ، msar
(2010-03-16 ساعت 21:50)OverLord نوشته:  
(2010-03-16 ساعت 16:53)susan نوشته:  سلام دوستان
میشه از دوستانی که انگلیسی خوبی دارند بطور خلاصه برامون این لینک رو بگن.ممنون
دوست عزيز.
اگه انگليسيتون خوب نيست ميتونيد از اين لينك به صورت فارسي مطالعه كنيد :
http://translate.google.com/translate?js...l=en&tl=fa

من اگه ترجمه ی ژاپنیش رو میخوندم بیشتر میفهمیدمSmile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، kavoshgarnet ، OverLord ، afshin4749 ، Shahabpk ، hamed_na ، msar
(2010-03-16 ساعت 22:24)laili نوشته:  
(2010-03-16 ساعت 21:50)OverLord نوشته:  
(2010-03-16 ساعت 16:53)susan نوشته:  سلام دوستان
میشه از دوستانی که انگلیسی خوبی دارند بطور خلاصه برامون این لینک رو بگن.ممنون
دوست عزيز.
اگه انگليسيتون خوب نيست ميتونيد از اين لينك به صورت فارسي مطالعه كنيد :
http://translate.google.com/translate?js...l=en&tl=fa

از این لینک می تونین استفاده کنین البته ای لینک هم انگلیسی و از لینک فبلی انگلیسی ساده تری داره ضمنا اگر روی this page توی این صفحه کلیک کنید آخرین update ها دز زمینه چگونگی انجام fbi check ببینید . من الان ترکیه هستم برای مصاحبه وقتی برگشتم ایران ترجمه ای لینک جدید رو براتون می نویسم

http://immigrationroad.com/green-card/fb...ck-faq.php

مرسی

من اگه ترجمه ی ژاپنیش رو میخوندم بیشتر میفهمیدمSmile
پاسخ
تشکر کنندگان: susan ، msar
ممنون دوست عزیز که ترجمه اش رو می نویسین.چون کمک خوبی که بدونیم نحوه چک کردنشون بر چه مبنایی هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
چقدر طول میکشه تا بررسی اسم من کامل بشه؟


زمان طول کشیدن بررسی یک اسم که کامل بشود، از اسمی به اسم دیگرمتفاوت است. معمولا یک اسم توسط یک آژانس، مانند: اداره خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا ( USCIS)، روی یک نوار اطلاعاتی( هارد، سی دی و ...) تایید و رسیدگی میشنود. در حال حاضر، برنامه بررسی اسم ملی ( NNCP) بیش از 75,000 بررسی اسم در هفته دریافت میکند، که در حدود 45% آن از اداره خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا می آیند. زمانی که یک نوار حاوی اطلاعات وارد اینجا میشود، اسامی توی آن به صورت الکتریکی در برابر اداره شاخص بازرسی جهانی (UNI) (تحقیقات فدرال) چک میشنود. بازرسی ها در تمام ابعاد اسم متعلق به فرد در بایگانی های اصلی و بایگانی های مرجع ظاهر میشوند. بایگانی اصلی اسم، آن چیزی است که منحصر به فردش، خودش و یک موضوع تحقیق اف بی آی باشد، در حالیکه یک مرجع کسی است که اسمش در یک بازرسی اف بی آی ظاهر بشود. مرجع ها میتوانند معاشرتها ، خیانتکاریها یا گواهی باشند.

اکثر بررسی اسمی که روی یک نوار اطلاعاتی هستند، بصورت الکتریکی در48 تا 72 ساعت تایید و رسیدگی میشوند و به آژانسی که آنها را فرستاده است با عنوان "بدون سابقه" بازگردانیده میشنود. "بدون سابقه" بیانگر اینست که پایگاه اطلاعاتی تحقیقات فدرالِ اف بی آی شامل اطلاعات قابل شناسایی راجع به یک فرد مشخصی نمیباشد. المثنی های تاییدها و بررسی ها ( برای مثال : عیناً با املای یکسان با تاریخهای تولد یکسان در 120 روز گذشته بررسی و تایید میشوند) بررسی نمیشوند، و حکمهای المثنی سریعاً به آژانسی که از آنجا فرستاده شده، برگردانده میشوند.

جستجوی ثانویه دستی اسم ظرف مدت 20 تا 60 روز و معمولا شناسایی های درخواستهای اضافی که بر پایه "بدون سابقه" هستند، انجام میشوند. ماباقی بررسیهای اسم ( معمولا 10% از بررسیهای اسم که بصورت اصلی تایید شده اند)، شناسایی میشوند از مبحث سابقه اف بی آیی که امکان دارد وجود داشته باشد. در این مبحث، سابقه اف بی آیی باید بازنگری و بازیافته شود. اگر سابقه در سیستم نگهداری سابقه الکتریکی اف بی آی قابل درسترس و قابل استفاده بود، به سرعت بازنگری میشود. در غیر اینصورت، اطلاعات مرتبط باید از یک سابقه کاغذی موجود بازیافته بشوند. بازنگری از این اطلاعات معیین میکند که آیا اطلاعات به صورت مثبت با درخواست بررسی اسم شناسایی شدند. اگر اطلاعات با آن درخواست شناسایی نشدند، درخواست ( پرونده) با عنوان " بدون سابقه " بسته میشود و به آژانس درخواست کننده اینچنین اعلام میشود.

به طور متوسط، زمان مورد نیاز برای بازنگری و بازیابی یک سابقه اف بی آی برای اطلاعات امکان پذیر به یک درخواست بررسی اسم که مخصوص وضعیت آن است_ این بستگی به شماره بایگانی هایی که یک تحلیلگر باید بدست بیاورد، بستگی دارد( که بوسیله شماره " رویدادها و اعمال مهمی که یک نفر انجام داده است" در یک اسم، دیکته شده)، منطقه و قابل دسترسی بودن آن پرونده ها (بایگانی شده) و مقدار اطلاعاتی که در آن پروند شامل میشود، بستگی دارد. اگر یک پرونده به صورت محلی ذخیره شده بود، یک تحلیلگر باید قادر به بدست آوردن پرونده در چند روز باشد. اگر یک پرونده در یک محیط اداری یا مکانهای دیگر اف بی آی باشد، اطلاعات قابل اطلاق باید از آن مکان درخواست شود. بیش از 265 مکان مختلف اف بی آی وجود دارد که میتواند اطلاعات مرتبط با یک درخواست بررسی اسم را نگهداری کند. اگر یک پرونده بصورت الکتریکی قابل دسترس باشد، یک تحلیلگر باید دسترسی فوری به آن پرونده را داشته باشد. بعلاوه، زمانیکه یک تحلیلگر پرونده را دریافت میکند، یا اطلاعات مرتبطی که در یک فایل ضمیمه شدند، برای اطلاعات امکان پذیر مرتبط با درخواست بررسی اسم باید بازنگری اش کند.

گاهی اوقات، تأخیر درگیر فرایند باقی مانده بررسی اسامی که در زمان واقعی(نرمال) طول نمیکشند، است، ولی این مدت زمان برای یک تحلیلگر طول میکشد که کارهای یک درخواست بررسی اسم را انجام بدهد تا اینکه به اتمام برساندش. این از حجم دائمی بررسی ها ناشی میشود که هر سال چندین میلیون، از یک دسته ی 2.7 میلیون درخواستهای تایید شده توسطUSCIS در دسامبر 2002 در مقایسه با منابع محدود NNCP با وظیفه جاری اف بی آی در فرایند باقیمانده بررسیهای اسمی ترکیب شده. کمتر از 1% درخواستها با یک پرونده که شامل اطلاعات مضر ( سابقه دار) شناسایی میشنود. اگر لازم بود، اف بی آی یک خلاصه ای از اطلاعات مضر ( سابقه بد ) را به آزانس درخواست کننده میفرستد. این مهم است که توجه کنید که اف بی آی درباره یک پرونده قضاوت نمیکند، ولی فقط اطلاعات قابل دسترسی را برای آژانس درخواست کننده در جهت فرایند قضاوت، تهیه میکند.


چگونه میتوانم یک بررسی اسم سریع داشته باشم ؟


اف بی آی تلاش دارد که مراحل بررسی اسامی قدیمی تر را زودتر طی کند. مشتری های آژانسها بعضی اوقات تسریع در رسیدگی از چک کردن یک اسم خاص را درخواست میکنند. ضوابط قبلاً تعیین میکرد که بررسی تسریع دریافت اسم، امر داخلی از هر آژانس مشتری هستند. اف بی آی تقاضا میکند که شماره پرونده ها تسریع شده، در یک حداقلی با انصاف، نسبت به بقیه طول مدت درخواستهای بررسی اسم نگهداری شوند. چون هر آژانس مشتری معیین میکند که بررسیهای یک اسم تسریع شوند. تماس با نماینده های کنگره ای، اداره امور کنگره ای اف بی آی، یا NNCP، فقط موقعیتهای وقفه در منابع حیاتی را جلو میبرد و در تسریع بررسی یک اسم همکاری نخواهند کرد.

آیا تماس با نماینده کنگره ای ام بررسی اسم من را تسریع می بخشد؟


خیر. آژانس مشتری است که بررسی تسریع را معیین میکند. سیاست اف بی آی این است که جوابگوی نیازهای مشتری هایمان با توجه به محدودیتهای منابع ما باشد. اولویت بندی مجدد از منابع چندگانه، قابلیت آژانس مشتری که پرونده های مقدم رامدیریت کند را پیچ و تاب میدهد.

آیا هزینه ای وجود دارد که من بتوانم فرایند را تسریع ببخشم؟


خیر. زمانهای فرایند یک وظایفی از حجم کاری بر مقابل منابع هستند که میتوانند در وظیفه بکار برده شوند. پرداخت پول بیشتر نمیتواند فرایند بررسی اسم شما را سرعت بخشد.


من با خبر هستم که بعضی از بررسی های اسم که کامل شدند و تسلیم اف بی آی شدند، بعد از پرونده هایی که در نوبت وجود داشتند، بودند. چرا آن بررسیهای اسم به ترتیبی که دریافت شدند، بررسی نشدند؟


تعداد بسیار زیادی از درخواستهای بررسی اسم، در کمتر از 60 روز کامل میشوند. اف بی آی، نخست سعی در تکمیل کردن آن باقی مانده ها که اسمشان قدیمی ترهست، دارد. زمان مورد نیاز برای تکمیل هر بررسی نام متفاوت است. چندین فاکتور وجود دارند که زمان فرایند را تحت تاثیر قرار میدهند، مانند : شماره پرونده ها که بازیافته و بازبینی میشوند، مکان و قابیلت دسترسی یک پرونده، وضعیت پرونده، و بخشی از امور که باید توسط یک شخص خاص صورت بگیرد، همه و همه روی زمانهای فرایند تاثیر گذارند. عامل دیگری که میتواند باعث به تاخیر انداختن فرایند درخواست بررسی اسم در یک ورودی اول/خروجی اول اساس کار شود، تعداد درخواستها برای تسریع در بررسی دریافته شده از یک آژانس مشتری است.

آزادی از اطلاعات و حقیقت حریم شخصی درخواست شده من، به اف بی آی منجر به جوابگویی " بدون سابقه" شد. با توجه به این، چرا بررسی اسم من هنوز در حالت تعلیق است؟


آزادی اطلاعات و حقیقت حریم شخصی ( FOIPA) درخواست ها بعضی مواقع با درخواستهای بررسی اسم اشتباه گرفته میشوند. FOIPA کپی هایی از پرونده های اف بی آی که مربوط به یک درخواست ویژه FOIPA است، تهیه میکند. برای FOIPA، تحقیق اف بی آی، اسم یا اطلاعات از آنجایی که در درخواست ارائه شده توسط FOIPA تهیه شده اند، استفاده میکند. یک تحقیق FOIPA معین میکند که آیا یک پرونده تحقیق( بازرسی) با یک شخص با عنوان تحقیق " پرونده های اصلی" وجود دارد یا خیر.
علاوه بر تحقیق یک اسم در جمعیت کثیری از جوامع، برای یک بررسی اسم، "پرونده های اصلی" و " پرونده های مرجع" ، هر دو در تلاش حفاظت امنیت شهروندی بررسی میشوند.

از چه کسی میتوانم وضعیت بررسی اسم خود را جویا شوم؟


اف بی آی فقط مسئول استعلامهای وضعیت به آژانسهای مشتری اش خواهد بود. خواهشمند است، که با سازمانی که درخواست اصلی تان را ازشان دریافت میکنید، تماس حاصل فرمایید. در پرونده های شهروندی و مهاجرتی، با USCIS برای تعیین وضعیتتان تماس بگیرید.


پاورقی:

"بدون سابقه" : "No Record"
" رویدادها و اعمال مهمی که یک نفر انجام داده است" : "Hits"
"پرونده های اصلی" : "main files"
"پرونده های مرجع" : "reference files"

دوستان اگر جاییش مورد داشت حتماً بگید.
موفق باشید...
پاسخ
بسیار ممنون.خیلی مفید بود.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، msar
(2010-03-16 ساعت 14:52)hamedj2001 نوشته:  سلام
دوستانی که میخوان نحوه انجام fbi Check بدونون و اینکه چرا بعضی وقتها fbi check سریعتر انجام می شه ولی بعضی وفتها بیشتر از چند ماه طول می کشه این لینک و ببینن
http://www.fbi.gov/page2/nationalnamecheck.htm
مرسی

من شنیده ام برای اغلب کشورها گواهی عدم سو ء پیشینه برای NVC کافیست.بعد از 11 سپتامبر برای چند کشور از جمله ایران چون عدم سو ء پیشینه آن را قبول ندارند backround chek را از طریق FBI انجام میدهند که زمان بر است.اگر شخص متقاضی در ایران شغل دولتی داشته این پروسه طولانی تر هم میشه.
F4 منتظر F14
پاسخ
تشکر کنندگان: pashaneco ، romance33 ، msar
سلام
من یک بار دیگه این سوال رو تو یک تاپیک دیگه پرسیدم ولی فکر می کنم جای اصلیش اینجاست
ممکنه یه برنده صرف اینکه تو سپاه خدمت کرده یا تحصیلات بالا تو رشته های حساس داره و یا جاهای حساس دولتی کار میکنه یا اینکه فقط از یه کشور تروریست پرور رد شده قرمز بشه؟
مثلا یه نفر همه این چیزا رو داشته باشه ولی هیچ خلافی انجام نداده باشه و ا ز لحاظ بین المللی آدم سالمی باشه
Shy
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام

1) بابای من لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه شریف داره و تو پالایشگاه کار میکنه ( عسلویه )
2) مامانم لیسانس ریاضی از دانشگاه شریف داره و خانه داره ...



حالا توی ایتالیا که میریم معینه پزشکیو اینا ... به کدومشون ممکنه FBI check بخوره ؟
حد اکثر چقدر طول میکشه این FBI check ؟
احتمال این که رد بشیم هم هست و بهمون گرینکارت ندن ... ؟

مر30
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-06-30 ساعت 21:03)free_free نوشته:  سلام
من یک بار دیگه این سوال رو تو یک تاپیک دیگه پرسیدم ولی فکر می کنم جای اصلیش اینجاست
ممکنه یه برنده صرف اینکه تو سپاه خدمت کرده یا تحصیلات بالا تو رشته های حساس داره و یا جاهای حساس دولتی کار میکنه یا اینکه فقط از یه کشور تروریست پرور رد شده قرمز بشه؟
مثلا یه نفر همه این چیزا رو داشته باشه ولی هیچ خلافی انجام نداده باشه و ا ز لحاظ بین المللی آدم سالمی باشه
Shy

اینجا مربوط به مهاجرت خانوادگی است. شاید fbi check کسانی که خانواده درجه اولشون آمریکا هستند کمی با برندگان لاتاری فرق داشته باشه. اما به هر حال به دلایل بالا کسی رو رد نمی کنن فقط پروسه clearance شاید بیشتر طول بکشه. البته بدیهی است که بعضی مشاغل یا پستهای دولتی اونقدر حساس! هستند که شاید از پیش رد شده محسوب بشوند ولی قاعدتا شامل کارمندان عادی و افراد فاقد مسئولیتهای خاص نمیشه.
(2010-06-30 ساعت 22:11)Shayan1994 نوشته:  سلام

1) بابای من لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه شریف داره و تو پالایشگاه کار میکنه ( عسلویه )
2) مامانم لیسانس ریاضی از دانشگاه شریف داره و خانه داره ...



حالا توی ایتالیا که میریم معینه پزشکیو اینا ... به کدومشون ممکنه FBI check بخوره ؟
حد اکثر چقدر طول میکشه این FBI check ؟
احتمال این که رد بشیم هم هست و بهمون گرینکارت ندن ... ؟

مر30

پدرتون چون کار دولتی دارن به احتمال زیاد مشمول fbi check یا همون clearance خواهند شد که زمانش هم مشخص نیست دقیقا چقدره . گاهی تا یکسال طول میکشه ( اما زمان واقعی رو نمیشه حدس زد، همه چیز تخمینی است). اما مادرتون چون خانه دار هستند مشکلی نخواهند داشت.

نگران گرین کارت هم نباشید . به افرادی که انواع و اقسام موارد مشکو ک و حساس رو داشتند گرین کارت دادند، پرونده خانواده شما که خیلی ساده و پاکه. پس نگران نباشید

در ضمن یک نگاهی به این پست من بکنید بیشتر توضیح دادم

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...8#pid59808
پاسخ
تشکر کنندگان: Shayan1994 ، msar
(2010-06-30 ساعت 22:19)hasti_banoo نوشته:  
(2010-06-30 ساعت 21:03)free_free نوشته:  سلام
من یک بار دیگه این سوال رو تو یک تاپیک دیگه پرسیدم ولی فکر می کنم جای اصلیش اینجاست
ممکنه یه برنده صرف اینکه تو سپاه خدمت کرده یا تحصیلات بالا تو رشته های حساس داره و یا جاهای حساس دولتی کار میکنه یا اینکه فقط از یه کشور تروریست پرور رد شده قرمز بشه؟
مثلا یه نفر همه این چیزا رو داشته باشه ولی هیچ خلافی انجام نداده باشه و ا ز لحاظ بین المللی آدم سالمی باشه
Shy

اینجا مربوط به مهاجرت خانوادگی است. شاید fbi check کسانی که خانواده درجه اولشون آمریکا هستند کمی با برندگان لاتاری فرق داشته باشه. اما به هر حال به دلایل بالا کسی رو رد نمی کنن فقط پروسه clearance شاید بیشتر طول بکشه. البته بدیهی است که بعضی مشاغل یا پستهای دولتی اونقدر حساس! هستند که شاید از پیش رد شده محسوب بشوند ولی قاعدتا شامل کارمندان عادی و افراد فاقد مسئولیتهای خاص نمیشه.
(2010-06-30 ساعت 22:11)Shayan1994 نوشته:  سلام

1) بابای من لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه شریف داره و تو پالایشگاه کار میکنه ( عسلویه )
2) مامانم لیسانس ریاضی از دانشگاه شریف داره و خانه داره ...



حالا توی ایتالیا که میریم معینه پزشکیو اینا ... به کدومشون ممکنه FBI check بخوره ؟
حد اکثر چقدر طول میکشه این FBI check ؟
احتمال این که رد بشیم هم هست و بهمون گرینکارت ندن ... ؟

مر30

پدرتون چون کار دولتی دارن به احتمال زیاد مشمول fbi check یا همون clearance خواهند شد که زمانش هم مشخص نیست دقیقا چقدره . گاهی تا یکسال طول میکشه ( اما زمان واقعی رو نمیشه حدس زد، همه چیز تخمینی است). اما مادرتون چون خانه دار هستند مشکلی نخواهند داشت.

نگران گرین کارت هم نباشید . به افرادی که انواع و اقسام موارد مشکو ک و حساس رو داشتند گرین کارت دادند، پرونده خانواده شما که خیلی ساده و پاکه. پس نگران نباشید

در ضمن یک نگاهی به این پست من بکنید بیشتر توضیح دادم

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...8#pid59808

تو سفارت اگر FBI check بخوره بهمون ، زمانش رو اعلام میکنن ؟
یا میگن برید منتظر باشید ؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
می گن برید منتظر بمونید ! البته حدودی رو مشخص می کنند که از اون به بعد سایت سفارت رو چک کنید تا هر وقت کیستون اعلام شد برگردید برای نتیجه و گرفتن ویزا. البته نمی دونم در ایتالیا هم به همین ترتیب باشه یا نه اما ابوظبی و آنکارا اینطوره
پاسخ
تشکر کنندگان: Shayan1994 ، farshadsh ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان