کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فیش حقوقی
خوب راستش من در مورد مالیات کمی اشتباه می کردم چون گمان می کردم که بیشتر کسریهای حقوق من مالیات است. ولی امروز در سر کار برای اولین بار فیش حقوقیم را دقیق مطالعه کردم و دیدم به غیر از مالیات اقلام دیگری هم هست که از حقوقم کسر می شود.
معمولا در امریکا هیچ کسی در مورد حقوق خودش با کسی صحبت نمی کند ولی چون شما من را نمی شناسید اشکالی ندارد که ریز دریافتیم را برایتان بنویسم چون این طوری لااقل یک مثال خوب برایتان خواهم بود.

حقوق ما هر دو هفته یکبار پرداخت می شود که در واقع 26 بار در هر سال است چون هر سال 52 هفته است. بنابراین برای اینکه مبلغ سالیانه هر قلم را بدست بیاوریم باید آن را در 26 ضرب کنیم.

اقلام حقوق و کسری من در هر پرداخت و سالیانه به شرح زیر می باشد:

1- حقوق دو هفتگی= 3565.38 که سالانه می شود 92699.88

حالا کسریها:

1- سوشیال سکوریتی دو هفتگی = 220.25 که سالیانه می شود 5726.5

2- medicare یا بیمه درمانی دو هفتگی = 51.51 که سالیانه می شود 1339.26

3- مالیات فدرال دو هفتگی = 407.61 که سالیانه می شود 10597.86

4- بیمه دندانپزشکی دو هفتگی = 9 که سالیانه می شود 156

5- مالیات ایالتی کلیفرنیا دو هفتگی = 136.25 که سالیانه می شود 3542.5

6- از کار افتادگی کلیفرنیا دو هفتگی = 53.29 که سالیانه می شود 1385.54

7- بیمه چشم پزشکی دو هفتگی = 4 که سالیانه می شود 104

8- بیمه بازنشستگی یا 401K دو هفتگی = 356.54 که سالیانه می شود 9270.04

مجموع کسری در هر دو هفته می شود 1238.45 که سالیانه می شود 32199.7

خالص دریافتی هر دو هفته می شود 2326.93 که سالیانه می شود 60500.18 که البته در آخر سال حدود 5 هزار دلار از آن کسر و به مالیات اضافه می شود.

مجموع مالیاتهای دو هفته می شود 543.86 که سالیانه می شود 14140.36 بعلاوه حدود 5 هزار دلار تکس ریترن که در مجموع می شود 19140.36 که دو سال و نیم آن می شود حدود 57421.08

من به اشتباه گفتم هشتاد هزار دلار و تخمینم بیست هزار دلار بیشتر از واقعیت بود. چون گمان می کردم که سوشیال سکوریتی هم جزو مالیات است.

در ضمن بیمه بازنشستگی پس انداز می شود و در سن 55 سالگی می توانم آن را پس بگیرم و یا ماهانه دریافت کنم. در مورد جزئیات آن هم اجازه بدهید که بعدا به درون سایت آن بروم و جزئیاتش را بنویسم.

از اینکه مقدار مالیاتم را اشتباه نوشتم من را ببخشید.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، nochen ، usa.lover ، payam_prz ، merdax ، OverLord ، soroush2031 ، kavoshgarnet ، looloo ، hoda_ch ، homeless ، laili ، rasarasa ، pashaneco ، ساشا ، behzad756 ، farzad24 ، tehranipoor ، seravin ، R.F ، Ali Sepehr ، EMS ، indmehdi ، samin ، honareirani ، Jav3 ، parmida.722 ، star4631 ، drkamrani1 ، kasra ، kianoush ، bluelady ، zara man ، Linspire ، Farshid22 ، mavarfan ، lena1368 ، nnazi_2005 ، Iman-gta ، hpsarvari ، vahidansari ، jalaldaiy ، ariyan ، oghab ، rayan.s ، mina_s ، mori ، maaref ، User ، peyman74 ، Kaveh90 ، یاشار و ماری ، mh_hshk ، nastaran86 ، mahdicivil ، Ehaqiqi ، satusa ، sepinod ، amiry ، saied-k ، vroom ، mr relax ، Yashar1989 ، 1979SAM ، Mojhdeh ، perna ، dr_abbas_20 ، armanbala ، MPU ، masih sh ، Afies ، daria ، mehdiii ، golesang ، jordanir ، amir_arian ، ronmony ، amir82 ، behnam_VA ، ali2316 ، omniali ، Omidooo ، arman809 ، hossein1234 ، manila ، hoj_s000 ، rouzbehdarvishi ، mahdip ، ملیحه مجید ، Saeedv13 ، odiseh ، MoonGardian ، saeed_gh ، M0TRIX ، moon_rose ، Soap McTavish ، victorygo ، safarikelay ، siakhatar666 ، roze ، _USA_ ، خانه ، ferown ، Lemony ، Aida.s ، mastane1364 ، peyman1355 ، Hamid_110 ، مرد آزاد ، yousef.najafi ، ali2310 ، ali1985ir ، 2013selectee ، maria2000 ، pv-n ، mohammadg846 ، hb2489 ، babak12 ، آلیس-1980 ، user10 ، alitahus ، شهلا 1346 ، SomeOneX ، Daneshjo ، aaa1990 ، Alex 2014 ، lotfe.kh ، حاجی واشنگتن ، behzadb57 ، pedram7 ، AMIRI1
عالی بود آرش عزیز.
خیلی دوست داشتم یه همچین نمونه ای ببینم.
آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم
یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، idn ، golesang ، mehrdad pharm ، babak12 ، Daneshjo
آرش جان، خدا برسه به دادت با این حقوق و اون گرونی توی منطقه ی کالیفرنیا و سانفرانسیسکو. من که توی یک شهری کوچک زندگی میکنم و بسیاری از مخارجم واقعاً کمتر از شهرهای بزرگ است، گاهی به هن و هن میافتم، شما چه میکنید؟ نمیدانم.

البته شما مجردید و میتونید بسیاری از مخارجتان را جمع و جور کنید، ولی اجازه بدهید برای دوستانی که توی ایران تشریف دارند واین اعداد و ارقام را میخوانند و به ریال معادل سازی میکنند که مثلاً سالی نزدیک به 57 میلیون تومان ن ن !!!! و حسابی دهنش آب میافته عرض کنم که:

آری در آمریکا در آمد(اگر داشته باشید) به «دلار» است؛ ولی فراموش نشود که مخارج نیز به«دلار» است و تازه بعضی ها هم که ساکن شهرهای گران قیمت هستند باید به «دلار-دلار-دلار...» خرج کنند و اشتباه برداشت نشود.
پیروز باشید....ارادتمند حمید....سال نو مبارکباد...بدرود
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
مرسی آرش جون!
حسابی دولت آمریکا مردم رو میچاپه ها!
یه سوال دارم، اگر کسی جواب بده، ممنون میشم : کسری ها ( به خصوص مالیات ) در لاس و گاس چطوریه؟ و همچنین درآمد معمولی یک تحصیلکرده!
بازم ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، OverLord ، lexington ، R.F ، Iman-gta ، maaref ، behnam_VA ، Daneshjo
اقا اینا را بی خیال کسی از دوستان کار سراغ نداره،ما که تازه امدیم و در به در دنبال کار
فقط شغل باشه که رومون بشه بگیم چی کاره ایم بقیعه اش اصلا مهم نیست،در مورد زبان هم می توانم یکی تو سر خودم یی تو سر طرف مقابلئ بزنم تا حرف هم را بفهمیم در ضمن من مجرد و بی کس کارم بنابرای برای من سفر کردن فقط برداشتن چمدانه چون حتی چمدان را باز نکردم چون اصلا جا ندارم که بخواهم چمدان را باز کنم ،دنبال هم خانه هم می گردم اصلا کلا من را این وانتی ها حساب کنید که همه چی می خرن دمپایی کهنه ،پلا ستیک ،ابگرمکن می خریم .....
اما با این همه حال
من این همه خوشبختی محاله محاله محاله (لطفا با ریتم)
تا نفست بند نیمده بگو
زندگی بهتر از این نمی شه زندگییییییییییییییییی
پاسخ
(2010-03-22 ساعت 23:24)Ashkan.R نوشته:  اقا اینا را بی خیال کسی از دوستان کار سراغ نداره،ما که تازه امدیم و در به در دنبال کار
فقط شغل باشه که رومون بشه بگیم چی کاره ایم بقیعه اش اصلا مهم نیست،در مورد زبان هم می توانم یکی تو سر خودم یی تو سر طرف مقابلئ بزنم تا حرف هم را بفهمیم در ضمن من مجرد و بی کس کارم بنابرای برای من سفر کردن فقط برداشتن چمدانه چون حتی چمدان را باز نکردم چون اصلا جا ندارم که بخواهم چمدان را باز کنم ،دنبال هم خانه هم می گردم اصلا کلا من را این وانتی ها حساب کنید که همه چی می خرن دمپایی کهنه ،پلا ستیک ،ابگرمکن می خریم .....
اما با این همه حال
من این همه خوشبختی محاله محاله محاله (لطفا با ریتم)
تا نفست بند نیمده بگو
زندگی بهتر از این نمی شه زندگییییییییییییییییی

دوست عزیز مهم نیست الان کارت چی باشه .هر کاری هست بکن و تو فکر آبرو نباش فعلا.هر کاری هست بکن تا بتونی بمونی.همخونه هم از توی اینترنت پیدا کن .http://orangecounty.craigslist.org/
از این سایت پیدا کن. کار کردن عیب نیست کار نکردن عیبه. من خودم از الان خودمو واسه هر کاری آماده کردم.هر شغلی که انتخاب کنیم .این فقط نقش فعلی ما در صحنه زندگیه و مهم نیست نقشت چی باشه مهم اینه نقشتو خوب بازی کنی تا پیشرفت کنی.
مهم اینه که........ مهم نیست
خانه دوست کجاست...
پاسخ
سلام سال نو را به همه تبریک میگویم. آرش جان آقا شما خیلی خوب حقوق میگیرید. من چند تا دوست دارم آمریکایی و همه هم مهندس هستن .ولی آمدن داران رشته فارمسی میخونن. وقتی ازشون پرسیدم چرا این رشته را انتخاب کردید همه یک جواب دادن حقوقی که میدادن کم بود. تا انجاییکه من میدونم حقوق مهندس و کلا کارهایی مانند شما زیاد بالا نیست حالا چرا شما اینقدر حقوق دارین به نظر من و چند دوست آمریکاییم که هه سالها در سنفنسیکو کار کردن و حقوقها را میدونن شما دارین خیلی حقوق خودتون را بالا میگید. مارکو دوست من مهندس بیوتک ب ۱۰ سال سابقه طبق گفه خودش فقط سالی هشتاد می ساخته و یکی دگشون با مدرک الان اینجا با مدرک دکترا استاد دانشگاه در سن فرانسیسکو صد و ده هزار دلار حقوق میگیره . استاد دانشگاه فارمسی در دانشگاه ما داره سالی صد و چهل میگیره شما چطور بودن هیچ سابقه کار و مدرکی اینقدر ر درآمد دارین. فقط میتونم بگم کمتر اغراق کنید و کمتر بچه های این سایت را بچه فرض کنید . میدونم الان همه به من بدو بیراه میگین ولی برام مهم نیست چون من اصلا وقتی ندارم که دیگه به این سایت بیام ولی بعضی روزها که بیکارم میام نوشته های دوستهای عزیز و قدیمی را میخونم . و دوستان عزیز کافی کمی تحقیق کنید متوجه میشوید در آمریکا هرگز به کسی با ۲ سال سابقه کار حتی با مدرس مستر اینقدر نمیدن . این آقا طبق گفته خودشون سه سال است که اینجا هستن و ۲ سال است که این جاب را دارن و مدرکی هم باری اینکار نداشتن.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، lexington ، mohsen324 ، honareirani ، drkamrani1 ، Iman-gta ، vahidansari ، maaref ، dr_abbas_20 ، ronmony ، Daneshjo
با تشکر از سورنای عزیز که باز هم سایت را مزین کردند. این عزیز دل برادر تا این لحظه 33 پست دادند که اگر بخونیدشون براتون خالی از لطف نخواهد بود و سریع به یاد گلوم در کارتون گالیور خواهید افتاد.

آرش جان حقوقت زیادتر و زندگیت پربارتر باد.
پاسخ
من نمیدونم یک فرد چقدر میتونه منفی نگر باشه!
پستهای سورنا رو دوباره خوندم! همش دلسرد و مایوس کننده هستند!
اخلاقت رو عوض کن، بگو عیدت مبارک.......کار بدون غرض کن، بگو عیدت مبارک Big Grin Smile Wink
پاسخ
راستش نمی خواستم چیزی بگم, اما وقتی تشکر آرش رو زیر پستتون دیدم نتونستم سکوت کنم.

sorna شما دارین اطلاعات و شنیده ها از دوستانتون رو نقل میکنید اما ما اینجا تجربه ی خود افراد رو می بینیم. وقتی lexington میان میگن با این حقوق اینجا نمیشه زندگی کرد و کمه. وقتی آرش دیتیل کامل فیش حقوقیش رو برای ما گذاشته. اصلا الگو مبلغی نه, لااقل یه الگو باشه که بدونیم اونجا تو فیش حقوقی چی به چی هست , واقعا کم لطفیه که شما اینجوری میگین.
در مورد سابقه کار که گفتین تا جایی که من یادمه آرش تو ایران سابقه کار داشته.جدای از اون اینو مطمئنم که هر جای دنیا که باشه وقتی فرد توی کارش توانا و خبره باشه می تونه بهترین شغل و بالاترین مقام شغلی و حقوق بالا رو تو اون زمینه داشته باشه. همه چیز به توانایی فرد بستگی داره نه فقط مدرکش یا غیره.

اینجا کسی ساده لوح و بچه نیست. و همه بنای زندگیشون رو فقط بر اساس یه پست نمی ذارن.
ما هم همه ی شواهد و تجربه های دوستان رو کنار هم می ذاریم و برای خودمون نتیجه گیری می کنیم.

موفق باشید
چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
پاسخ
(2010-03-23 ساعت 02:08)payam_prz نوشته:  با تشکر از سورنای عزیز که باز هم سایت را مزین کردند. این عزیز دل برادر تا این لحظه 33 پست دادند که اگر بخونیدشون براتون خالی از لطف نخواهد بود و سریع به یاد گلوم در کارتون گالیور خواهید افتاد.
.
تاکید میکنم پستهایش را بخونید تا راستگویی آرش ثابت بشه!
بابا حداقل یه دونه (فقط یه دونه) پست نا امید کننده نمیدادید، که آدم بگه نه شاید راست میگه!
سورنا جان مشکلت رو بگو، شاید بتونیم حلش کنیم!


(2010-03-23 ساعت 02:08)payam_prz نوشته:  آرش جان حقوقت زیادتر و زندگیت پربارتر باد.
همچنین برای پیام و همه بچه های مهاجرسرا!
آمین!!!! Wink
پاسخ
بر اساس سایت وزارت کار آمریکا، مهندسین کامپیوتر نرم افزار، حقوق خوبی میگیرند. البته این آخرین آمار مربوط به سال 2008 است که مطمئنا در سال جدید بیشتر هم است!!
http://www.bls.gov/oco/ocos303.htm
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، rs232 ، lexington ، merdax ، kavoshgarnet ، honareirani ، kianoush ، mavarfan ، Iman-gta ، maaref ، mh_hshk ، nastaran86 ، saied-k ، odiseh ، _USA_ ، Daneshjo ، Hamid300
دوست عزیز من هیچ مشکلی ندارم خدا را شکر دارم در بهترین دانشگاه این کشور در یکی از پولسازترین رشته ها درس میخونم و خدا سه تا خواهر پولدار بهم داده که دارن رجم را میدن و ترم پیش هم معدلم ا پلاس شد و این ترم تونستم اسکالر شیپ بگیرم . ولی وقتی وارد جامه میشید وواقیت را میبینید با نوشته های این سایت خیلی فرق داره. و درآمدها خیلی از این چیزی که شما فکر میکنید فرق داره. لطفآ چند نفر را پیدا کنید و میزان واقعی در آمد ها را در آمریکا بپرسید که خیلی رویایی براتون نباشه البته قربان مردانگی آرش جان که تشکر کردن ولی این نظر من به تنهایی نبود نظر من و ۶ تا از دوستم بود که همه سالها اینجا کار کردن و مارکت کار تا هد زیادی دستشون است. آرش جان من را ببخش شاید کار شما خیلی سپسیفیک است و من اشتباه میکنم بازم میگم قربان مردانگی شما بزرگوار
دوست عزیز من هیچ مشکلی ندارم خدا را شکر دارم در بهترین دانشگاه این کشور در یکی از پولسازترین رشته ها درس میخونم و خدا سه تا خواهر پولدار بهم داده که دارن رجم را میدن و ترم پیش هم معدلم ا پلاس شد و این ترم تونستم اسکالر شیپ بگیرم . ولی وقتی وارد جامه میشید وواقیت را میبینید با نوشته های این سایت خیلی فرق داره. و درآمدها خیلی از این چیزی که شما فکر میکنید فرق داره. لطفآ چند نفر را پیدا کنید و میزان واقعی در آمد ها را در آمریکا بپرسید که خیلی رویایی براتون نباشه البته قربان مردانگی آرش جان که تشکر کردن ولی این نظر من به تنهایی نبود نظر من و ۶ تا از دوستم بود که همه سالها اینجا کار کردن و مارکت کار تا هد زیادی دستشون است. آرش جان من را ببخش شاید کار شما خیلی سپسیفیک است و من اشتباه میکنم بازم میگم قربان مردانگی شما بزرگوار
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، lexington ، mohsen324 ، looloo ، drkamrani1 ، Iman-gta ، vahidansari ، maaref ، Mojhdeh ، ferown ، Daneshjo ، ferimohajersara
اینم شد سی و چهارمین پست منفی نگری!!! Big Grin
خسته نباشید...
پس بهتره اینطوری بگیم: سورنا توانست دروغ میلیاردها نفر را در مورد حقوق در آمریکا برملا کند! Big Grin
از اونجایی که من یادمه شما دو بار امتحان تافل دادید و نتونستید نمره قبولی رو کسب کنید!چند بار دیگه اش رو نمیدونم! حالا چطوری تو بهترین دانشگاه آمریکا تونستید بورس بگیرید، برایم کمی عجیب به نظر میرسه!
اگه اینطوریه که ما بیایم یه 7 8 تا از اون بورسها بگیریم بکنیم تو پلاستیک فرزیری برگردیم ایران به ایتام کمک کنیم! Big Grin Big Grin Big Grin
از تشکر آرش هم خیلی معانی ساطع شد! بعضی ها نگرفتن! Big Grin
راستی جواب سوال من یادتون نره! Wink
پاسخ
(2010-03-23 ساعت 01:39)sorna نوشته:  شما چطور بودن هیچ سابقه کار و مدرکی اینقدر ر درآمد دارین. فقط میتونم بگم کمتر اغراق کنید و کمتر بچه های این سایت را بچه فرض کنید . میدونم الان همه به من بدو بیراه میگین ولی برام مهم نیست چون من اصلا وقتی ندارم که دیگه به این سایت بیام ولی بعضی روزها که بیکارم میام نوشته های دوستهای عزیز و قدیمی را میخونم . و دوستان عزیز کافی کمی تحقیق کنید متوجه میشوید در آمریکا هرگز به کسی با ۲ سال سابقه کار حتی با مدرس مستر اینقدر نمیدن . این آقا طبق گفته خودشون سه سال است که اینجا هستن و ۲ سال است که این جاب را دارن و مدرکی هم باری اینکار نداشتن.

سرنای عزیز ما همگی خیلی خوشحال میشیم که از تجربیات همه ی دوستان استفاده کنیم .فقط امیدوارم این تجربیات در کمال احترام بدون هر پیش داوری ذهنی انجام بشه تا دیگران بتونند نتیجه گیری کنند.
متاسفانه متن شما به حدی تنده که به جای تفکر در مورد صحت صحبتهاتون (البته در صورت صحت) توهین به افراد تلقی میشه .
امیدوارم اگر قصد کمک به دوستان را دارید با راه و روش مناسب تری خودتون رو به هدفتون نزدیک کنید .
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان