کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بازگشت مالیات!
(2013-02-21 ساعت 18:54)mrhj50 نوشته:  
(2013-02-21 ساعت 16:46)Rainy نوشته:  ,دوستان فكر كنم بحث خيلي حرفه ايي و سنگين شده و براي ماكه اونجا زندگي .....
از دوستان مطلع درخواست كمك دارم.
با سپاس فراوان از شما بزرگواران
موضوع مهمی را که سوال بسیاری از دوستان می باشد را مطرح کردید خواهشمند کمی بیشتر توضیح دهید

دوست عزیز من تخصص مالیات ندارم ولی میخوام توجه ات رو به یک مسئله منطقی در این باب جلب کنم. موضوعی که شما مطرح میکنی بهش میگن نقض غرض یعنی اگر نیت شما با فایل کردن تکس این باشه که بعدا به اداره مهاجرت بگی که تو امریکا بودی و اقامت داشتی یا شهروند خوبی بودی و کار کردی و مالیات دادی که نمیشه چرا که همه ورود و خروج شما اونجا ثبت هست. اگر بحث شما این باشه که کردیت بگیری که باید در امد اعلام کنی. حالا بعضی میگن که شما بگو من کش (نقد) کار کردم یا مثلا توی خونه درس دادم و اینقدر در اوردم و مدرکی ندارم این درست (البته باز شما نمیتونی چون اصلا نبودی و حالا میگم خطرش چیه) ولی فرض کنین شما به صورت رندوم برای ادیت یا حسابرسی از طرف ای ار اس انتخاب شدی ( با اینکه در رویه ای ار اس فرض بر صحت هست ولی هر سال ای ار اس به صورت رندوم یکسری از افراد حقیقی رو هم حسابرسی میکنه طبق جدول و شرایطی که خودشون دارن) حالا این احتمال بسیار ناچیزه ولی صفر نیست خب اگر شما بوک کیپینگ نداشته باشی و ادمایی که ازشون به ادعای خودت پول گرفتی در ازا کار رو نشناسی و نتونی جواب بدی که این رو بهش فراد میگن و باز قضیه همون نقض غرض هست.
در ضمن اگر شما کمی سایت ای ار اس رو مطالعه کنید اونها اصلا استقبال نمیکنن که کسی بدون اینکه واجد شرایط باشه تکس فایل کنه یا در امد صفر فایل کنه چون بار کاری اونها رو بشدت افزایش میده.
کاری که معمولا ایرانیهای با شرایط شما میکنن و من شنیدم و مطمئن نیستم اینه که یک بیزنس هر چند صوری در امریکا ثبت میکنن و با ادعای اینکه کارشون اصلا بازرگانی و اینا هست و نیاز دارن که در رفت و امد باشن مقداری درامد برای اون بیزنس در نظر میگیرن و اخر هم مقداری پول به حساب دولت واریز میکنن و برای خودشون سابقه مالیاتی تشکیل میدن.
اما موضوعی هم که گفتید راجع به در امد و کار در خارج امریکا درسته و چند سالی هست که ای ار اس این رو از امریکاییها خواسته که در امد خارج از امریکاشون رو شفاف کنن و مالیاتش رو بپردازن اما این موضوع برای شما باز هم نقض غرض هست چرا که شما خود ادعا میکنین که در امریکا مقیم نبودین که به اینده مهاجرتی شما کمکی نمیکنه.
در اخر هم میخواستم یاد اوری کنم که بهترین راه برای گرفتن جواب و اینکه چه کاری میشه انجام داد برای کسایی که شرایط مشابه شما دارن و ایا راه حلی هست اینه که با یک حسابدار رسمی در امریکا تماس بگیرید و صحبت کنین.
با ارزوی موفقیت دوستان.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
من هم با نظر سهیل خان بادامی موافقم.
یکی از سوال های همه فرم های مالیاتی در مورد اقامت شماست که اقامت شما را در محلی غیر از آدرسی که وارد می کنید می پرسد.
همینطور این سوال پرسیده می شود که 5 آپریل 2013 شما کجا خواهید بود؟ داخل یا خارج کشور؟

شما می تونید هر پاسخی بدهید. اما دقت کنید که ارایه اطلاعات غیرواقعی به دولت آن هم اداره مالیاتی برای شما ریسک به همراه خواهد داشت.
این پاسخ از سوی یکی از شرکت های خدماتی مالیاتی به این پرسش داده شده که اگر خارج از کشور و به خصوص آسیا و خاور میانه باشیم و مالیات را فایل کنیم چه عواقبی دارد:

Overall, the chances of an audit are relatively low, but if you are living and working overseas, you may be more carefully scrutinized, especially if you are in a so-called “Jurisdiction of Primary Concern”, which encompasses many countries in Asia and the Middle East (including the UAE).

اگر شما خارج از کشور زندکی و کار می کنید ممکنه بخواهید بیشتر مراقب باشید، به خصوص اگر در کشور هایی باشید که بررسی و نظارت بیشتری روی آنها انجام میشه که شمال بسیاری از کشورهای آسیایی و خاور میانه میشه.


به غیر از این شما اگر در خارج از کشور حسابی داشته باشید که در طول سال مبلغش از ده هزار دلار بالاتر بشه باید مالیات اون و همینطور مالیات سود بانکی رو هم پرداخت کنید.
Are Foreign Accounts Taxable?

Yes, all interest income, even from a foreign source, is taxable.

In addition, you may need to report additional information about foreign accounts in certain situation. If at any time during the year the total balance of all your foreign accounts was more than $10,000, you will need to complete Form TD F 90-22.1. If you held foreign financial assets worth more than $50,000 at any time during the year, you might also need to complete Form 8938. We'll help you with this.


(2013-02-21 ساعت 16:46)Rainy نوشته:  ...بالاخره مشخص نشد كه ماهايي كه تو كشور خودمون كل سال رو كاركرديم و هر شش ماه يكهفته اي اومديم وبرگشتيم و باصطلاح اومديم و كارت زديم برگشتيم حالا بايد اين فرمهارو پركنيم؟؟؟ اگر هم پركرديم درآمدتو ايرانمونو بنويسم و اينكه چقدر ماليات و بيمه داديم؟؟؟ آيا دوستاني هستند كه تو اين زمينه تجربه دارن؟ ميدونم اگر اين فرم رو پرنكنيم كلي به مشكل ميخوريم ولي چگونه بايد فرم رو پركنيم ؟ يكي از دوستان ميگفت بزنيد تو ا.م.ر.ي.ك.ا بوديم و خوداشتغالي داشتيم !! آيا مدركي نبايد ارائه كنيم؟! من هنوز منتظرم كه بالاخره چكاركنم؟؟؟!!
از دوستان مطلع درخواست كمك دارم.

دوست عزیز، هدف از پر کردن برگه مالیاتی پرداخت مالیات به دولت آمریکاست نه ایران. نظر شخصی من اینه که اگر بیش از شش ماه خارج از آمریکا بودید و در اون مدتی هم که آمریکا بودید درامد نداشتید نیازی به پرکردن برگه مالیاتی ندارید.


من دوتا تجربه کوچیک رو خدمت دوستان بگم:
من یک مدتی در یک کالج کار می کردم. یک دانشجوی مصری بود که می خواست برای ففسا درخواست بده. از من پرسید که می تونه لیسانسش رو اعلام نکنه تا بتونه ففسا رو دریافت کنه؟ هرچند من پیشنهاد دادم که واقعیت رو اعلام کنه ولی اون با وجود اینکه در مصر لیسانس گرفته بود اعلام کرده بود که لیسانس ندارد. (اگر لیسانس داشته باشید ففسا به شما تعلق نمی گیرد.) یکی دو هفته بعد سراسیمه نامه ای از ففسا رو به من نشون داد که بهش اعلام کرده بودند شما قبلا اعلام کرده بودید که لیسانس دارید بنابراین به شما ففسا تعلق نمی گیرد. (این بنده خدا هم لاتری برنده شده بود)

یک تجربه دیگه: من هنگام ارائه اطلاعاتم برای بک گراند چک (برای استخدام) درخواست داده بودم که یک نسخه از بک گراند چکم رو برام بفرستند. اونها به تمام محل کارهای سابق من توی ایران زنگ زده بودند و مدت زمانی که من کار می کرده ام، پست من و همینظور صحت اطلاعاتی اعلامی توسط من رو بررسی کرده بودند. و اسم افرادی رو که باهاشون صحبت کرده بودند، تلفنشون و پستشون رو در گزارش آورده بودند.
پس یک وقت تصور نکنید که اونها به اطلاعات شما دسترسی ندارند یا اینکه نمی تونند صحت اطلاعات شما رو بررسی کنند. هنگام تغییر وضعیت به شهروندی مالیات شما رو بررسی می کنند. یک خورده بیشتر مراقب باشید.

(2013-02-20 ساعت 12:55)ehsan99 نوشته:  دوستان در مورد تکس ريترن يه سوال داشتم. تا اونجايی که من شنيدم بعنوان يک سينگل معمولا تکس ريترن آنچنانی وجود نخواهد داشت اما اگه ديپندنت داشته باشيد درصد تکس بازگشتی بالاتر ميره
من با دوست دخترم زندگی ميکنم و تازه کار پيدا کردم. نميدونم ايشون رو بعنوان ديپندنت اضافه بکنم يا نه
از يک طرف تکس ريترن هست و از اون طرف اين واقعيت که در صورتيکه ايشون به من ديپند باشه شايد ديگه نتونه برای فايننشيال ايد اقدام کنه

حتی زمانيکه ايشون وارد دانشگاه ميشه ممکنه اين ديپند بودن روی وامی که ميگيره تاثيير بزاره.
با اين حساب آيا ارزش داره که من ايشون رو ديپند کنم ؟

يه سوال ديگه هم داشتم. درصدی که برای 401 k از طرف کارفرما کنار گذاشته ميشه هم آيا تکس ميخوره و يا اينکه اون از حقوق کم ميشه و بعد باقی حقوق تکس ميخوره.بقول معروف آيا حقوق بازنشستگی pre tax هست يا خير?

در باره سوال اولت: اگر ایشون رو به عنوان وابسته خود اعلام کنید ایشون همچنان میتونند درخواست کمک مالی بدهند. اما اگر حقوقتون خیلی بالا باشه مطمئن نیستم که شانس دریافت کمک مالی رو کم م یکنه با خیر. ولی می دونم شرایط دریافت کمک مالی برای تحصیل مقیم بودن در ایالت و صرفا نشون دادن تکس ریترن هست. به نظرم تاثیری ندارد.

درباره سوال دومت: اون درصد قبلا در برگه W2 لحاظ شده و نیازی نیست اونو جایی توی فرم ها وارد کنید.
در یک مورد مشابه، اگر سودی از حساب بانکیتون دریافت کرده باشید بانکتون براتون فرمی موسوم به 1099-int ارسال می کنه که اونو باید در فرمهاتون وارد کنید.
پاسخ
(2013-02-22 ساعت 10:55)User نوشته:  
(2013-02-20 ساعت 12:55)ehsan99 نوشته:  دوستان در مورد تکس ريترن يه سوال داشتم. تا اونجايی که من شنيدم بعنوان يک سينگل معمولا تکس ريترن آنچنانی وجود نخواهد داشت اما اگه ديپندنت داشته باشيد درصد تکس بازگشتی بالاتر ميره
من با دوست دخترم زندگی ميکنم و تازه کار پيدا کردم. نميدونم ايشون رو بعنوان ديپندنت اضافه بکنم يا نه
از يک طرف تکس ريترن هست و از اون طرف اين واقعيت که در صورتيکه ايشون به من ديپند باشه شايد ديگه نتونه برای فايننشيال ايد اقدام کنه

حتی زمانيکه ايشون وارد دانشگاه ميشه ممکنه اين ديپند بودن روی وامی که ميگيره تاثيير بزاره.
با اين حساب آيا ارزش داره که من ايشون رو ديپند کنم ؟

يه سوال ديگه هم داشتم. درصدی که برای 401 k از طرف کارفرما کنار گذاشته ميشه هم آيا تکس ميخوره و يا اينکه اون از حقوق کم ميشه و بعد باقی حقوق تکس ميخوره.بقول معروف آيا حقوق بازنشستگی pre tax هست يا خير?

در باره سوال اولت: اگر ایشون رو به عنوان وابسته خود اعلام کنید ایشون همچنان میتونند درخواست کمک مالی بدهند. اما اگر حقوقتون خیلی بالا باشه مطمئن نیستم که شانس دریافت کمک مالی رو کم م یکنه با خیر. ولی می دونم شرایط دریافت کمک مالی برای تحصیل مقیم بودن در ایالت و صرفا نشون دادن تکس ریترن هست. به نظرم تاثیری ندارد.

درباره سوال دومت: اون درصد قبلا در برگه W2 لحاظ شده و نیازی نیست اونو جایی توی فرم ها وارد کنید.
در یک مورد مشابه، اگر سودی از حساب بانکیتون دریافت کرده باشید بانکتون براتون فرمی موسوم به 1099-int ارسال می کنه که اونو باید در فرمهاتون وارد کنید.

ممنون. تازه متوجه شدم برای اينکه بشه کسی رو ديپند کرد ( unrelated person) شخص ديپند بايد 365 روز در خانه پرداخت کننده ماليات زندگی کرده باشه که برای من به دو هفته هم نميرسه. پس خود به خود ميره برای سال بعد
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، ali234 ، mrhj50 ، soli asali
(2013-02-20 ساعت 12:55)ehsan99 نوشته:  يه سوال ديگه هم داشتم. درصدی که برای 401 k از طرف کارفرما کنار گذاشته ميشه هم آيا تکس ميخوره و يا اينکه اون از حقوق کم ميشه و بعد باقی حقوق تکس ميخوره.بقول معروف آيا حقوق بازنشستگی pre tax هست يا خير?

این قسمت سوالتون برای من جالب بود اینکه راجعش کمی خوندم نتیجه اینکه ابتدا رقم سوشال و 401 و بیمه پزشکی و عمر و غیره از دستمزد ناخالص کسر میشه و به الباقی تکس تعلق میگیره که از این جهت به نفع حقوق بگیر خواهد بود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: ehsan99 ، امیر مهاجر ، ali234 ، soli asali
(2013-02-19 ساعت 11:40)Rainy نوشته:  دیروز، 07:17 PM (آخرین تغییر در این ارسال: دیروز 07:23 PM توسط hasti_banoo.) ارسال: #3622
hasti_banoo
مدیر
ارسال‌ها: 934
تاریخ عضویت: Feb 2010
رتبه: 72
تشکر: 2969
6832 بار تشکر شده در 1018 پست
RE: اولین سفر به آمریكا برای فعال سازی گرین کارت
(دیروز 07:05 PM)Rainy نوشته است:
دوستاني كه هر 6 ماه ميرن برميگردن, براي فدرال تكس چيكار كرديد؟ آيا فرم اعلام تكس رو پركرديد يا نبايد پركنيم؟ مشكلي بعدا پيش نمياد؟؟
چون تو اين ماه بايد فرم Tax refund رو پركنيد كه اگه پرنكنيد تو روند دريافت سيتيزن شيپي مشكل پيش مياد.
از دوستاني كه اطلاع دارن و يا فرم رو پركردن ممنون ميشم به دوستان نحوه پركردنش رو اينجا اعلام كنن چون يكماهي بيشتر وقت نداره.

شما به عنوان یک مقیم ، برای هر درآمدی که هر سال در آمریکا و خارج آمریکا داشته اید باید اطلاعات مربوطه رو در فرمهای تکس اعلام کنید. بخشی از فرم هست که به درآمد خارج از کشور اختصاص داره. پر نکردن فرم تکس تا زمان مقرر در خیلی موارد مشکل ایجاد می کنه، نه فقط سیتیزن شدن.

در ضمن هر سال مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی چند روزی فرق می کنه. برای سال 2013 شما تا 15 اپریل فرصت دارید.

نحوه پر کردن بستگی به شرایط و درآمدها و .. هر شخص داره. بهترین راهی که من پیشنهاد میدم و خودم هم استفاده می کنم نسخه رایگان Turbotax هست که خودشون آنلاین به صورت مرحله به مرحله و خیلی ساده راهنمایی می کنند که چطور اطلاعات رو وارد کنید و با دریافت حدود 30 دلار فرم state رو آنلاین می فرستند و فرم فدرال هم رایگان هست.

http://turbotax.intuit.com/personal-taxes/

نسخه های مختلف Turbotax هست که برای تکس های پیجیده تر هستند و رایگان نیست. به صورت نرم افزار هست که روی کامپیوتر نصب می کنید و مرحله به مرحله با شکل راهنمایی می کنه. هر مبتدی هم می تونه از سیستمش استفاده کنه. همه فروشگاهها تقریبا می فروشنش از جمله کاسکو. آنلاین هم یم تونید از همه جا سفارش بدید.

turbotax بسیار معتبره و مورد تایید و ارتباط مستقیم با IRS. پس نگران اطلاعاتتون نباشید.

خود IRS هم در وب سایتشون امکان تکمیل فرم آنلاین و رایگان رو ارائه میده.

همیشه نسخه فدرال رایگانه، اما برای ارسال به state اگر بخواهید efile کنید ، یعنی آنلاین بفرستید هزینه 30 تا 40 دلار می گیرن (منظورم turbotax ) هست. وگرنه باید خودتون پرینت بگیرید و با پست بفرستید.

من خودم efile رو ترجیح میدم چون هم مطمئنه ، هم سریع رسیدگی میشه و هم اگر مشمول refund باشید سریعتر بهتون میرسه !
* راهنمای جامع اخذ گرین کارت خانوادگی
*زندگی و کار در سن حوزه ( سیلیکون ولی)
-----------------------------------------------------------------------------------------
هستي بانوي گرامي
ممنون از اطلاعات ارزشمندتان . من از ترس اينكه كسي تو اين قسمت وارد نشه و جوابم را نگيرم كه جواب اكثر دوستان مهاجرسرايي هست در دو جا سئوالم را مطرح كردم كه معذرت ميخواهم چون زمان هم بسار اندك است براي هرگونه اقدام پركردن فرم تكس.
سئوال من اين است كه تعدادي از دوستان معتقد هستند كه اگر شما در آنجا زندگي نكرد هايد لازم نيست فرم را پركنيد و بعضي معتقدهستند كه شما حتي اگر كل سال هم در ايران اقامت داشته ايد بايد اين فرم را پركنيد و بفرستيد. حال اگر ما اين اطلاعات را به دولت فدرال بدهيم كه در ايران اين مدت مبلغ را ساخته ايم مضراتي دارد از قبيل اينكه شما رسما اعلام كرده ايد كه كل سال را در آنجا (US) اقامت نداشتيد و نهايتا هم پولي به شما عودت نخواهد شد.
ولي در جايي هم خواندم كه اين يك پوئن مثبتي براي گرين كارتيهاست كه حتي اگر در خارج از ا.م.ر.ي.ك.ا اقامت داشته اند ميتوانند اين فرم را پركرده و شايد پولي هم برايشان عودت بدهند . ولي هدف ما نه عودت مقداري پول به ماست .نكته مهم همان بوجود آمدن مشكل در روند سيتيزني است.
خلاصه مشكل خيلي پيچيده است و نياز به كالبدشكافي بيشتر. دوستاني كه اطلاعات دارند لطفا دريغ نكنند.

منبع: http://www.uscis.gov/files/nativedocuments/M-618.pdf
صفحه: 11

File Tax Returns
As a permanent resident, you must file income tax returns and report your income to the Internal Revenue Service (IRS) and your state, city, or local tax department
if required. If you do not file income tax returns while living outside of the U.S. for any length of time, or if you say that you are a “non-immigrant” on your tax returns
the U.S. government may decide that you have given up your permanent resident statu
پاسخ
تشکر کنندگان: ali234 ، amir82 ، Rainy
(2013-02-25 ساعت 11:13)soheilbadami نوشته:  
(2013-02-20 ساعت 12:55)ehsan99 نوشته:  يه سوال ديگه هم داشتم. درصدی که برای 401 k از طرف کارفرما کنار گذاشته ميشه هم آيا تکس ميخوره و يا اينکه اون از حقوق کم ميشه و بعد باقی حقوق تکس ميخوره.بقول معروف آيا حقوق بازنشستگی pre tax هست يا خير?

این قسمت سوالتون برای من جالب بود اینکه راجعش کمی خوندم نتیجه اینکه ابتدا رقم سوشال و 401 و بیمه پزشکی و عمر و غیره از دستمزد ناخالص کسر میشه و به الباقی تکس تعلق میگیره که از این جهت به نفع حقوق بگیر خواهد بود.

دقيقا ،منم يه تحقيقی کردم. اصطلاحا pre tax هست.يه کار جالبی که ميشه باهاش کرد اينه که با گزاشتن درصدی برای بازنشستگی ( که خوب به هر حال خودش مثل يه سرمايه گزاريه) ممکنه يه برکت مالياتی پايين اومد.اينجوری هم تکس کمتری ميخوری و هم اينکه درصدی رو ماليات نخورده سرمايه گزاری ميکنی برای آينده
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ali234 ، Rainy ، soli asali
سهيل بادامي عزيز و ديگر عزيزان منجمله User و mrhj50 گرامي ممنون از جوابهاي ارسالي كه ميدونم مشكل خيلي از ماهاست و شما به اين موضوع و كالبد شكافي اش پرداختيد.
خدمت مهندس عزيزم سهيل خان عرض كنم , همانطوريكه تو پستهاي قبلي ام عرض كردم من نه هيچ تفكر نقض غرض دارم و نه دندان طمع و فريب دولت فدرال و خدارو شاكريم كه تا بحال نه من و مطمئنا شما و تمامي دوستان مهاجرسرايي هيچگاه خلاف حقيقت عمل نكرديم و كارهايمان را از پايه برمبناي صداقت و راستگويي در پروسه مهاجرت و لاتاري رداشته ايم و نتيجه اش را ديده ايم كه توانسته ايم تا اين موقعييت كنوني پيش بريم و اقامتمونو بگيريم,‌چه بسا كساني بودن كه همان در مراحل ابتدايي با ارائه اطلاعات نادرست از ادامه كارشون ممانعت شد و ريجكت شدن. ولي همانطوري كه دوستمون mrhj50تو پست خودش زحمت كشيده و آورده و لينكش رو هم گذاشته ما از زمانيكه كرين كارت گرفتيم ديگر بعنوان lAWFUL PR شناخته شديم موظف هستيم تا هرساله درآمدمان را به IRS اعلام كنيم و اين دلبخواهي نيست بلكه يك فورس است و در خيلي از كارهاي آتي در صورت نداشتن برگه هاي مالياتي به مشكل برميخوريم و حتي ريسك باطل شدن گرين كارت و به قول خودشون the U.S. government may decide that you have given up your permanent resident status پس اين سرگرداني وجود داره حال اينكه بعضي مواقع هم اگر بگوييد در ايران بوديد هم با بدهكار كردن مبلغي شمارا مجبور به پرداخت آن كنند و هم مشخص بشه شما آنجا زندگي نكرديد و مشكلات ديگه اي براتون پيش بياد كه در بالا خدمتتون عرض كردم.
حال تو شرايط اره قرار گرفتيم كه هر تكان به عقب و يا جلو ضرراست. لينك زير هم بازحمتي كه دوستمون كشيده براي شما از نشريه دفتر مهاجرتي كه هنگام ورود به مهاجرين ميدن بنام A Guide for New Immigrants آوردم و مطالب مفيدي توش داره.
منبع: http://www.uscis.gov/files/nativedocuments/M-618.pdf صفحه :11
من هم تو ا.م.ر.ي.ك.ا اخيرا با تو دوتا حسابدار شخصا و با يك نفر تلفني اين موضوع را مطرح كردم و هر كدام جواب متفاوتي به من دادند و بخاطر همين دوگانگي تصميم گرفتم تا در مهاجرسرا مطرح كنم تا شايد دوستان باتجربه اي همچون شما , كه هميشه مطالبتون رو دنبال ميكنم و يه جوري دلگرمي بهم ميده, و از نزديك اين قضايا را دنبال كردن و تجربه دارن كه user عزيز هم مثالهاي بسيار مفيدي را آوردند من را و خيلي از مهاجرسرايي هارو راهنمايي كنند.
علي ايالحال يا به قول خودمون Anyway از همه دوستان متشكرم كه وقت گذاشتد و به اين موضوع پرداختند. سپاسگزارم
دريافت ويزا: 2011
باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست_كوروش بزرگ [/color]
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ali234 ، laili ، soheilbadami ، mrhj50 ، AsemanAbee ، soli asali
(2013-02-25 ساعت 13:30)Rainy نوشته:  سهيل بادامي عزيز و ديگر عزيزان منجمله User و mrhj50 گرامي ممنون از جوابهاي ارسالي كه ميدونم مشكل خيلي از ماهاست و شما به اين موضوع و كالبد شكافي اش پرداختيد.

ممنون از لطف شما .من مثالی که زدم کلی بود و اگر سوئ تفاهمی شده عذر میخوام و همونطور که گفتم من یک شرایط منطقی در باب افراد زیادی در موقعیت شما رو بررسی کردم و تخصص یا ادعایی ندارم.
این سیستم مالیات هم مثل بسیاری از دیگر سیستمهای اداری در امریکا پر از نقص و همون نقض غرض هست و شاید شما/ما گناه چندانی ندارید از اینکه هیچ وحدت رویه و دستورالعمل مشخص در خیلی از مسائل نیست (این عقیده و تجربه شخصی خودم هست و کمتر کسی اینو البته قبول میکنه و علل زیادی هم داره). شما اگر به ده تا حسابدار خبره مراجعه کنین شاید 5 جور جواب بگیرید خصوصا در موارد غیر روتین که این مورد جزوش هست.
حالا برای اینکه بازم بیشتر به این تناقصها پی ببرید یک لینک رو براتون میگذارم از خود ای ار اس و جدید هست و برای 2012 که سلسله سوالاتی رو میکنه و در نهایت به شما (شما نوعی رو میگم البته )خواهد گفت که باید تکس فایل کنین یا نه.من از جانب یک فرد با خصوصیت فرضی شما پرش کردم و در اخر به من گفت که لازم نیست. اما مطمئنم اگر به خود ای ار اس تماس بگیرید و اصلا با یک سوپروایزر هم صحبت کنین (کاری که خودم در 2010 کردم) 90 درصد حرف دیگری به شما خواهد زد. به هر حال چاره ای نیست و ازین دست مشکلات بسیار هست. من شخصا درست یا غلط بسیاری اش رو نادیده میگیرم و به عواقبش هم فکر نمیکنم !
اما لینک مربوطه :

http://www.irs.gov/uac/Do-I-Need-to-File...-Return%3F

یک نکته مثبت هم اشاره کنم که گاهی این تناقضها به نفع مصرف کننده تمام خواهد شد چه ایشان میتونن از طریق یک وکیل کیسی را که علیه انهاست با توجه به این خلا ها یا برداشتهای متفاوت از قانون به نوعی به نفع خود تمام کنند و این اصولا منبع روزی وکلا در امریکاست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ali234 ، amir82 ، Rainy ، soli asali
دوستان سلام.
مدتیه که سؤالی ذهن بنده رو مشغول کرده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
ایالتی رو تصور بفرمایید مثل اورگون که مالیات خرید کالا صفره. من شنیدم که از ایالتهای همجوار برای خریدهاشون به این ایالتها میرن و خرید میکنند که مالیات ندن.
خب حالا سؤال اینجا است. ما یک کردیت کارت خواهیم داشت که این کردیت کارت معلومه تو کدوم ایالت صادر شده و یک billing address هم داره که توی اطلاعات کردیت کارت ثبت شده.
فرض بفرمایید کردیت کارت مربوط به ایالت واشنگتن باشه.
حالا وقتی میریم به اورگون و خرید میکنیم، هنگامی که وجه خرید از کردیت کارت ما کم میشه آیا تکس خود به خود به مبلغ اضافه میشه؟ (بدلیل اینکه کردیت کارت مربوط به ایالت واشنگتنه) یا اینکه تکس اعمال نمیشه چون خود فروشنده باید تکس رو هنگام خرید به مبلغ اضافه کنه؟
دوم اینکه وقتی میخواهیم از فروشگاههای آنلاین خرید کنیم، مثلا اپل استور، با توجه به billing address کردیت کارت مالیات رو اضافه میکنند؟ تصور خودم بر اینه که اینطوریه. چون موقعیت فیزیکی نداره اون فروشگاه. حالا اگر اینچنین باشه، من چطور میتونم این مالیات رو صفر کنم؟ آیا میتونم برم تو ایالت اورگون (با توجه به اینکه بر فرض ساکن ایالت واشنگتن هستم) یک حساب باز کنم و یک کردیت کارت بگیرم و از آدرس دوستم بعنوان billing address استفاده کنم و در اینصورت موقع خرید با اون کردیت کارت آیا موفق خواهم شد که مالیات خرید ندم؟ اصلا این کار قانونیه؟ آیا بعنوان راه ساده‌تر برای باز کردن حساب و اخذ کردیت کارت به آدرس یک ایالت، میشه از ایالت دیگری اقدام کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، ASALI ، ali234 ، Saeedv13 ، Rainy ، AsemanAbee
(2013-02-28 ساعت 20:23)امیر مهاجر نوشته:  دوستان سلام.
حالا وقتی میریم به اورگون و خرید میکنیم، هنگامی که وجه خرید از کردیت کارت ما کم میشه آیا تکس خود به خود به مبلغ اضافه میشه؟ (بدلیل اینکه کردیت کارت مربوط به ایالت واشنگتنه) یا اینکه تکس اعمال نمیشه چون خود فروشنده باید تکس رو هنگام خرید به مبلغ اضافه کنه؟.....

امیر جان من مطمئن نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم و تجربه کردم، زمانی که از جایی که خریدتون مشمول مالیات میشه، خرید می کنید ، مبلغ تکس رو همونجا می پردازید. پس اگر در اورگان بر فرض مالیات بر فروش صفر باشه، وقتی در اونجا خرید کنید فروشگاه به طور اتومات چیزی به عنوان تکس ازتون نخواهد گرفت.

برای سوال دیگرتون مثال آمازون رو می زنم. سایت آمازون تا 6 ماه پیش بدون تکس بود. یعنی هر چی می خریدید، تکسی نمی پرداختید و این یک مزیت بزرگ براش محسوب میشد. اما از 6 ماه قبل تصمصم گرفت یا بهتره بگم مجبور شد تحت فشار فروشگاه های بزرگ دیگه از جمله والمارت ، best buy ، sears و امثال اونها که به این موضوع اعتراض شدیدی داشتند، مالیات بر فروش رو برای 9 ایالت از جمله کالیفرنیا ، تگزاس و واشنگتن وضع کنه. البته عوامل دیگری هم در این قانون جدید دخیل بودند. به عنوان نمونه، آمازون قبلا انبارهای نگهداری کالاهای خودش و دیگر فروشندگانی که تحت پوشش آمازون هستند، محدود به چند ایالت بود. بنابراین توجیه می کرد که چون مثلا در کالیفرنیا انبار نداره و هیچ هزینه ای نمی کنه، پس مالیات هم نمیگیره، اما حالا مدتهاست که انبارهای ریز و درشت بسیاری در شهرهای مختلف کالیفرنیا ساخته. همینطور، مقامات state ها هم طلب مالیات از آمازون می کردند. بنابراین باعث شد بره سراغ اخذ مالیات از مردم این 9 ایالت.

حالا فردی مثل من که در کالیفرنیا سکونت داره اگر بخواد از آمازون یا فروشندگانی که کالاهاشون رو در انبارهای آمازون ذخیره می کنند، جنسی رو بخره، آمازون نگاه می کنه که آدرس گیرنده کالا کجاست. اگر گیرنده در یکی از این 9 ایالت باشه، مالیات رو بنا بر نرخ اون ایالت ازش می گیره. اگه هم یه ایالت دیگری فرستاده بشه مالیات نمیگیره. کدوم اجناس شامل این قانون میشن؟ اونهایی که در توضیحاتش می نویسه:
Ships from and sold by Amazon.com

یا

Sold by ...and Fulfilled by Amazon. در این حالت، گاهی به دلیل اونکه فروشنده اصلی به هر عنوانی مجبوره مالیات به دولت یا ایالت بپردازه ( یا به عبارتی معافیت مالیاتی نداره) مالیات اخذ میشه ولی معمولا به همون روال فوق هست.

حالا همین آمازون اگر کالایی که ازش می خرید در واقع متعلق به یک شرکت مثلا X باشه و خود همون شرکت هم بخواد کالا رو ارسال کنه مساله پیجیده تر میشه. اینجاست که چون ارسال کننده آمازون نیست ، مبلغ مالیات تابع مواردی مثل محل شرکت و آدرس گیرنده خواهد شد.


خلاصه بگم که اگر تو خود سایت آمازون هم مطالعه کنید همه موارد رو با اما و اگر و شاید مطرح کرده. یعنی به عوامل متعدد بستگی داره.

سایتهای دیگه هم معمولا اگر معتبر باشند شرایط اخذ مالیات رو می نویسند یا اگر ازشون سوال کنید براتون شفاف خواهند کردکه روال به چه صورته.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، امیر مهاجر ، ali234 ، amir82 ، mrhj50 ، Rainy ، Aries_son ، soli asali
(2013-02-28 ساعت 20:23)امیر مهاجر نوشته:  دوستان سلام.
مدتیه که سؤالی ذهن بنده رو مشغول کرده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
ایالتی رو تصور بفرمایید مثل اورگون که مالیات خرید کالا صفره. من شنیدم که از ایالتهای همجوار برای خریدهاشون به این ایالتها میرن و خرید میکنند که مالیات ندن.
خب حالا سؤال اینجا است. ما یک کردیت کارت خواهیم داشت که این کردیت کا....

به به چه ذهن جستجو گری Wink . کردیت شما سراسری هست و ازین بابت نگرانی نیست یعنی هر جا که سیلز تکس باشه او پی س ازکارتتون کسر میکنه (بنا به صورتحساب) و اگه توی محدوده نباشه نه. خرید انلاین بسته به محل سفارشه و معمولا خارج ایالت رو شامل نمیشه مگه فروشگاه در هر دو سر تراکنش شعبه داشته باشه. مثلا شما اگر از یک فروشنده "ای بی" خارج از ایالت خودتون جنس بخرید به هیچکدمتون تکس نمیخره یعنی فروشنده از شما نمیگیره و به دولت استیت هم چیزی نمیده ولی اگه فروشگاه کورپوریتی باشه که سراسری هست مثل والمارت شامل تکس میشید ولی مثلا اگر از یک فروشگاه ورزشی که توی ایالت شما نیست انلاین جنس بخرید حتی اگر توی ایالت بغلی هم شعبه داشته باشه باز شامل شما نیست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ali234 ، amir82 ، Saeedv13 ، AsemanAbee ، soli asali
هستی بانوی عزیز و سهیل خان بادامی، از راهنماییهای ارزنده‌تون ممنونم.
در مورد کالاهای مجازی چطور؟!
من کردیت کارتم کاناداییه و وقتی از اپ استور یه اپلیکیشن خرید میکنم ابتدا قیمت اصلی رو میبینم و چند روز بعد تو حساب میبینم تکس استان بریتیش کلمبیا هم به شارژ کردیتم اضافه شده.
برای برادرم به آدرس پسر عموم توی جکسون می سی سی پی اکانت اپ استور ساختم. بدون کردیت کارت. با گیفت کارت خرید میکنه. وقتی اعتبارشو چک میکنیم میبینیم تکس ایالت می سی سی پی کم شده.
موقع ساختن اکانت اپ استور مشخصات کردیت کارت و بیلینگ آدرس رو میپرسه و اطلاعات رو با دیتابیس شرکت کردیت مچ میکنه. من یه اکانت دوم ساختم (بدون کردیت کارت) تو اپ استور آمریکا ولی مشخصات کارت کاناداییم رو قبول نمیکنه و میگه حتما باید آمریکایی باشه. پس اگر من یه کردیت کارت بگیرم که بیلینگ آدرسش برای ایالت اورگون باشه قاعدتا تکس کم نمیکنه.
آیا من میتونم تو ایالت واشنگتن حساب باز کنم و بیلینگ آدرس اورگون بدم؟
آیا لازمه حتما حساب هم توی اورگون باز بشه؟
آیا این کار تخلف مالیاتی نیست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، el333 ، Rainy ، soli asali
یکی به من کمک کنه من گیج شدم. من اول 2011 اومدم آمریکا هی رفتم و اومدم و هیچ وقت درآمد نداشتم و فرم مالیات هم برای 2 سال گذشته متاسفانه پر نکردم و نمی دونم حالا سر سیتیزن شدن چه مشکلاتی خواهم داشت. ولی مشکل اصلی الان اینه که من الان 2 ماه میرم سر کار و می خوام امسال فرم ها رو پر کنم.هرچیم این تاپیک رو می خونم بدترر گیج می شم. این فرم W2 رو خود کارفرما برای IRS می فرسته یا من باید درخواست بدم؟ اصلا به من این فرم رو الا میدن؟ نرم بگم بعد مسخره ام کنند بگن بذار از راه برسی!!!!اصلا کسی توی ارواین کتابخونه ای جایی می شناسه که این زحمت و مجانی یا با هزینه کم بکشه؟
LOCATION:LA COUNTY
ARRIVAL DATE: JAN 14
CATEGORY: DV LOTTERY
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-03-01 ساعت 12:04)امیر مهاجر نوشته:  هستی بانوی عزیز و سهیل خان بادامی، از راهنماییهای ارزنده‌تون ممنونم.
در مورد کالاهای مجازی چطور؟!
من کردیت کارتم کاناداییه و وقتی از اپ استور یه اپلیکیشن خرید میکنم ابتدا قیمت اصلی رو میبینم و چند روز بعد تو حساب میبینم تکس استان بریتیش کلمبیا هم به شارژ کردیتم اضافه شده.
برای برادرم به آدرس پسر عموم توی جکسون می سی سی پی اکانت اپ استور ساختم. بدون کردیت کارت. با گیفت کارت خرید میکنه. وقتی اعتبارشو چک میکنیم میبینیم تکس ایالت می سی سی پی کم شده.
موقع ساختن اکانت اپ استور مشخصات کردیت کارت و بیلینگ آدرس رو میپرسه و اطلاعات رو با دیتابیس شرکت کردیت مچ میکنه. من یه اکانت دوم ساختم (بدون کردیت کارت) تو اپ استور آمریکا ولی مشخصات کارت کاناداییم رو قبول نمیکنه و میگه حتما باید آمریکایی باشه. پس اگر من یه کردیت کارت بگیرم که بیلینگ آدرسش برای ایالت اورگون باشه قاعدتا تکس کم نمیکنه.
آیا من میتونم تو ایالت واشنگتن حساب باز کنم و بیلینگ آدرس اورگون بدم؟
آیا لازمه حتما حساب هم توی اورگون باز بشه؟
آیا این کار تخلف مالیاتی نیست؟

چون اپل کورپوریت سراسری هست پس به ایالتی که سیلز تکس میخوره مالیاتش تعلق میگیره. در مورد بیلینگ ادرس فکر کنم حدست درسته یعنی میتونه بیلینگ ادرس شما با میلینگ ادرست فرق کنه مثلا یعنی قبلا ایالت دیگه ای بودی حالا نقل مکان کردی ولی فکر کنم این موقتی باشه و بانک یا شرکت کردیت میلینگ و بیلینگ شما رو مچ کنه (مهم میلینگ هست برای سیلز تکس) مگر مثلا اون بانک شعبه توی اون ایالت نداشته باشه پس اول باید این رو چک کنی. در ضمن این مسئله هم فکر کنم نادر پیش میاد مثلا برای اپهای انلاین یا خرید کارت بازی و اینها ورگرنه برای اجناس فیزیکی پیش نمیاد. اما با اینحال این اعداد ناچیز تر از اون هست که بخواد تخلف محسوب بشه .در کل اما بانک حواسش هست که تخلف مالیات بقول خودت انجام نشه تا حد ممکن.

(2013-03-02 ساعت 11:24)samira t نوشته:  یکی به من کمک کنه من گیج شدم. من اول 2011 اومدم آمریکا هی رفتم و اومدم و هیچ وقت درآمد نداشتم و فرم مالیات هم برای 2 سال گذشته متاسفانه پر نکردم و نمی دونم حالا سر سیتیزن شدن چه مشکلاتی خواهم داشت. ولی مشکل اصلی الان اینه که من الان 2 ماه میرم سر کار و می خوام امسال فرم ها رو پر کنم.هرچیم این تاپیک رو می خونم بدترر گیج می شم. این فرم W2 رو خود کارفرما برای IRS می فرسته یا من باید درخواست بدم؟ اصلا به من این فرم رو الا میدن؟ نرم بگم بعد مسخره ام کنند بگن بذار از راه برسی!!!!اصلا کسی توی ارواین کتابخونه ای جایی می شناسه که این زحمت و مجانی یا با هزینه کم بکشه؟

شما اول باید بفرمایین که دقیقا از کی تا کی مشغول کار بودید تا بشه راهنمایی کرد. در ضمن الان دیگر موعد فرم دبلیو تو گذشته و اگر نگرفتید مشمول نمیشدید احتمالا.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، Rainy ، amir82 ، frozen mind ، soli asali
شما اول باید بفرمایین که دقیقا از کی تا کی مشغول کار بودید تا بشه راهنمایی کرد. در ضمن الان دیگر موعد فرم دبلیو تو گذشته و اگر نگرفتید مشمول نمیشدید احتمالا.
[/quote]

من از دو ماه پیش شروع کردم و الان هم مشغول هستم.
LOCATION:LA COUNTY
ARRIVAL DATE: JAN 14
CATEGORY: DV LOTTERY
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان