کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حرفه های موردنیاز در سوئد - کاریابی در سوئد
(2012-10-19 ساعت 01:21)satell نوشته:  سلام من سال آخر لیسانس برق و مخابرات میخونم دانشگاه جواهر هند الاان سه سال و نیمه ایران نرفتم مشکل زبان انگلیسی هم ندارم 32 سالمم هست مجردم هستم 10 سالم سابقه کار شبکه و کامپیوتر دارم توی ایران که برای 6 سالش بیمه دارم فکر میکنید میتونم کار پیدا کنم توی سوئد ؟ کلا میخواهم اگه بشه ایران بر نگردم مشکل خدمت هم ندارم اندازه یه حقوق که بتونم یه زندگی معمولی یه نفره داشته باشم لطفا راهنمایی کنید . اگه لازم باشه میتونم مدارک سیسکو و مایکروسافت شبکه رو هم یه هفته ای بگیرم ccna - mcitp Smile
سلام
کار پیدا کردن در سوئد و کلا اروپا برای افراد خارجی خیلی مشکله
اگر برای زبان مشکلی نداری خیلی راحت می توانی با گرفتن ایلتس 7 در 4 باند بعد از گرفتن لیسانس برای استرالیا اقدام کنید و اقامت استرالیا را بگیرید .
با ارزوی موفقیت برای همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، Saeedv13 ، msar
دوستان سلام
من یه سوالی دارم که نمیدونم اینجا باید تاپیک بزنم یا نه؟! به هر حال میپرسم تست معاینه پزشکی سوئد چیه فقط آزمایش خون هست یا نه؟
ممنون میشم سریع جوا ب بدین
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام خدمت دوستان من بامدرک دیپلم مکانیک ومدرک تست لوله های نفت وگاز(نیوماتیک وهیدرواستاتیک)،مدرک تعمیر موبایل رو دارم وبه صورت تجربی لوله کشی آب، معرق کاری،جوشکاری رو بلدم.28سال سن متاهل با مبلغ 20000دلار به همراه همسرم که لیسانس ادبیات و مترجمی زبان عربی داره قصد مهاجرت به سوِِید یا نروژیا هلند رو دارم دوستان لطفا راهنمایی های لازم رو بکنید.
آیا کار پیدا میکنیم>؟
وضعیت مسکن برای مهاجرین تو این کشورها چطوره>؟
شانسم با همراه داشتن همسر بیشتره یا بدون اون>؟
اگه بدون همسر شانس بیشتره بعد از چه مدت میشه همسر رو آورد>؟
و هرچیزی که میدونین لازمه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان.من دایی بابام درسوِِیدزندگی میکنه می خواستم بدونم میشه برام دعوتنامه بفرسته و بشه کارفرمای من بعدچند سال منم یه شهروند سویدی بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-12-01 ساعت 14:40)احدمجیدی نوشته:  سلام دوستان.من دایی بابام درسوِِیدزندگی میکنه می خواستم بدونم میشه برام دعوتنامه بفرسته و بشه کارفرمای من بعدچند سال منم یه شهروند سویدی بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هر کسی میتونه دعوتنامه بفرسته و کارفرمای شما بشه مهم اینه کسی که دعوت میکنه تا چه اندازه شما رو ساپورت کنه در واقع جواب مثبت برای ویزا تا حد زیادی بستگی به یه دعوتنامه خوب داره
پاسخ
تشکر کنندگان: اليس ، ParsTrader ، sara24 ، rouzbehdarvishi ، Saeedv13 ، S@eed ، msar
من میخواستم بدونم که دقیقا باید به داییم چی بگم که بشه کارفرمای من؟وبه نظر شما درحاله حاظرچه رشته ایی بیشتر برا این کشور خوبه؟مرسی.Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-12-03 ساعت 17:45)احدمجیدی نوشته:  من میخواستم بدونم که دقیقا باید به داییم چی بگم که بشه کارفرمای من؟وبه نظر شما درحاله حاظرچه رشته ایی بیشتر برا این کشور خوبه؟مرسی.Wink

شما چیزی نباید بگین کسی که قراره کارفرمای شما بشه خودش همه اطلاعات رو میتونه به راحتی در سوئد به دست بیاره و فرم های مربوطه رو پر کنه و شما رو دعوت به کار کنه.در ضمن وقتی شما میخواین با دعوت کسی برای کار به سوئد برین دیگه اینکه چه رشته ای در سوئد رو بورسه مطرح نیست بلکه همین که کارفرمایی اعلام کنه به شما نیاز داره کفایت میکنه.شغل دایی شما هر چی که هست شما هم به ناچار در همون زمینه باید فعالیت کنین
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، rouzbehdarvishi ، Saeedv13 ، S@eed ، msar
پارسنیت ـ سوئد از جمله کشورهایی است که به رفتار برابرانه و غیرنژاد پرستانه با مهاجرانش معروف است. قوانین بسیار شفاف و مشخص سوئد برای مقابله با هرگونه تبعیض نژادی،جنسی و سنی نقش بسیار موثری در کنترل رفتار و رویکردهای عامه مردم اعم از کارفرمایان،کارمندان و کارجویان دارد. این ویژگی سوئد، آن را به مکانی نسبتا امن برای مهاجرانی که در جستجوی کار هستند تبدیل کرده که البته این به این معنا نیست که مهاجران و عمدتا مهاجران غیر اروپایی برای ورود به بازار کار سوئد با دشواری­هایی مواجه نیستند. مسایلی از قبیل نا آشنایی با فرهنگ بازار کار در سوئد، نداشتن شبکه اجتماعی که در بسیاری موارد به پیدا کردن کار مناسب کمک می­کند، و عدم آشنایی با زبان سوئدی می­توانند موانع جدی در برابر ورد فرد تازه وارد به بازار کار سوئد باشند. اگر یک تازه وارد به بازار سوئد هستید، بد نیست از نکاتی آگاه باشید تا فرایند یافتن کار را برای خود هموارتر کنید.

یک: زبان سوئدی
سعی کنید تا جایی که می­توانید توانایی­های خود در زبان سوئدی را تقویت کنید. زبان مانند کلیدی است که درهای بسیاری را در جامعه سوئد برای شما خواهد گشود. بدون دانستن زبان سوئدی درصد بسیار بالایی از مشاغلی را که می­توانید برای آنها درخواست بدهید از دست می­دهید. در بسیاری موارد شما نیازی ندارید که به سوئدی بسیار عالی صحبت کنید ولی حد متوسطی از تسلط بر زبان و البته نشان دادن اشتیاق و برنامه شما بهبود زبان سوئدی برای ورود به بازار کار کفایت می­کند. در مواردی ممکن است که شاید شما برای شغلی درخواست بدهید که نیازی به یادگرفتن زبان سوئدی نداشته باشد ولی بدانید که حتی در چنین موردی اگر زبان سوئدی بدانید، شانس شما برای نگه داشتن آن شغل و یا پیشرفت و ارتقا در آن بسیار بالاتر از فردی است که تنها با زبان انگلیسی در محیط کار خود فعالیت می­کند. پس اگر قصد دارید در سوئد کار و زندگی کنید، در سرمایه گذاری برای یادگیری زبان تردید نکنید.

دو: مراجعه و تماس منظم با اداره کاریابی
شاید بسیاری از افراد ترجیح بدهند که شخصا و با اتکا به روابط شخصی خود به دنبال کار بگردند ولی اگر شما در یک کشور یک تازه وارد هستید، احتمالا از داشتن چنین شبکه روابطی محروم هستید،پس بهتر است که از کمک­ها و برنامه­هایی که از سوی نهادهای رسمی ارایه می­شود،حداکثر استفاده را ببرید. درسیاست های ادغام مهاجران سوئد اصطلاحی وجود دارد به عنوان "تازه واردان بازار کار" یا Nyttstaratjobb. این اصطلاح به کسانی اطلاق می­شود که بنا بر دلایلی غیر از کار و تحصیل به سوئد آمده­اند و اکنون قرار است که به جامعه و بازارکار سوئد وارد شوند. دولت و نهادهای رسمی سوئد سیاست حمایتی دارند که به این فرد کمک کنند تا به بازار کار وارد شده و در جامعه سوئد به خوبی ادغام شود. افراد تا سه سال پس از ورود به سوئد جز این دسته قرار می­گیرند و پس از سپری شدن دوره سه ساله با آنها مانند افراد سوئدی برخورد می­شود. از امکاناتی که چنین فردی دریافت می کند این است که در صورتی که این فرد به استخدام یک کارفرمای سوئدی دربیاید تا زمانی که آن فرد به عنوان Nyttstaratjobb محسوب می­شود،75% حقوق وی را اداره کاریابی پرداخت می­کند و کارفرما می تواند تنها 25 % حقوق یک کارمند عادی را به وی پرداخت کند. این یک سیاست تشویقی است که باعث می­شود، استخدام یک Nyttstaratjobb برای کارفرما بسیار ارزان تر از استخدام یک سوئدی بومی باشد. هدف این سیاست این است که کارفرمایان را به استخدام بیشتر تازه واردان ترغیب کند. برای اینکه در این طبقه بندی قرار بگیرید باید خود را در اداره کاریابی سوئد arbestformedlingenثبت کنید. برای ثبت نام شما باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید، سابقه تحصیلی و کاری خود را وارد کنید و سپس یک ملاقات حضوری در اداره کاریابی داشته باشید. این اداره علاوه بر این می­تواند شما را به عنوان کارآموز یا praktikant در شرکتی که مایل به انجام دوره کارآموزی خود هستید، معرفی کند.

سه: یک برنامه واقع بینانه
برای ورود به بازار کار سوئد،یک برنامه­ریزی واقع بینانه داشته باشید. زمانی را که برای آموختن زبان یا گذراندن دوره­های دیگر باید سپری کنید در محاسباتتان با واقع بینی در نظر بگیرید. اگر احساس می­کنید باید از مشاغل به اصطلاح سطح پایین آغاز کنید، این کار را بکنید. بدانید که مهمترین مساله این است که شما از جایی وارد بازار کار سوئد شوید و سپس آرام آرام پیشرفت کنید. این شیوه شروع کار در کشورهای غربی بسیار پذیرفته شده ­است و تاثیر مطلوبی برروی تجربه کاری و روزمه شما خواهد داشت. از سوی دیگر،اگر احساس می­کنید که برای مدارک تحصیلی یا تخصصی که دارید ،فرصت­های کاری زیادی وجود ندارد،می­توانید دریکی از دوره­های کوتاه آموزشی شرکت کنید که به شما تخصص و مدرک مورد نیاز برای یک کار را می­دهد. دوره­هایی مانند پرورش گل و گیاه، گریم و آرایش،طراحی لباس، کار در پیش دبستانی ،دوره­های فنی و... اغلب دوره­های کوتاه مدت،بین شش ماه تا دوسال هستند که خیلی سریع به پیدا کردن کار منجر می­شوند.شروع کار به عنوان کارآموز یا praktikant نیز راهی بسیار خوب برای وارد شدن به محیط کاری است که در شرایط عادی شرایط پذیرش سختی دارد.ورود به بعضی از شرکتها یا سازمانهای پرپستیژ که جذابیت بسیار زیادی برای کارجویان دارند،شاید بسیار آسان نباشد. بسیاری از افراد ترجیبح می­دهند که ابتدا به عنوان praktikant یا کار آموز،بدون دریافت حقوق در این شرکتها به کار مشغول شده و طی این مدت قابلیت­های کاری خود را به کارفرما نشان دهند،سپس بعد از اتمام دوره کارآموزی ،برای یک فرصت شغلی درخواست می­دهند. مسلما شانس فردی که کارفرما با کار و قابلیتهای کار وی آشناست،بسیار بیشتر از سایر کارجویانی است که کارفرما هیچ شناختی از ایشان ندارد.

چهار: شبکه روابط اجتماعی خود را بسازید
سعی کنید تا جایی که ممکن است شبکه روابط اجتماعی خود را گسترش دهید. دوستان جدید پیدا کنید، از اینکه با افراد جدید آشنا شوید و از اینکه به آنها بگویید به دنبال کار هستید،نهراسید. شاید فردی که مستقیما با او صحبت می­کنید،فرصت کاری سراغ نداشته باشد ولی احتمال دارد که او چنین کسی را بشناسد یا شبکه روابطی داشته باشد که در آن شما بتوانید کار پیدا کنید.

پنج:مراجع به وب سایت
تقریبا تمام شرکت ها و مراکز کاری سوئد از کوچک گرفته تا بزرگ ، دارای یک وبسایت هستندد که در آن به معرفی خود و ارایه اطلاعات تماس می پردازند. در بسیاری از این وبسایت ها گزینه مشخصی برای جذب نیروی کار هست. این گزینه با چنین عباراتی در سایت دیده می شود: نزد ما کار کنید، jobba hos oss ،یا arebta hos oss وفرصت های شغلی lediga plaster . یا حتی درخواست کار .jobb ansökan در این بخش شما می توانید مستقیما درخواست کار خود را بفرستید. گرچه شما باید از جستجوی وبسایت ها آغاز کنید ولی تلاش های خود را به جستجوی اینترنتی محدود نکنید.

شش: از مراجعه حضوری هراس نداشته باشید
یک کپی از رزومه و یک نامه درخواست کار را در دست بگیرید وبه مکان هایی که دوست دارید در آنها مشغول به کار شوید سر بزنید. نیازی نیست که حتما آن شرکت ها یا موسسات در آن لحظه نیاز به کارمند داشته باشند یا آگهی کار درج کرده باشند. با خوشرویی خودتان را معرفی کنید وبگویید که مایلید آنجا کار کنید و خواهش کنید که در صورتی که فرصت شغلی ایجاد شد با شما تماس بگیرند. مطمئن باشید که این شیوه بسیار بیشتر از فرستادن ایمیل های درخواست کار موثرخواهد بود
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، nora ، Saeedv13 ، S@eed ، msar
عادی ترین روش برای جستجوی کار، استفاده از اینترنت است. شمار گوناگونی وبگاه ها در اینترنت وجود دارد که فرصت های شغلیِ موجود را به کارجویان عرضه می کنند. آگهی های کار را در وبگاه های روزنامه های محلی نیز می توان یافت.



وب گاه های مفید برای آنان که در جستجوی کار هستند:

www.vk.se روزنامه "وستربوتنس کوریرن"
www.folkbladet.nu روزنامه " وستربوتنس فولکبلاد"
www.ams.se اداره کاریابی
platsbanken.arbetsformedlingen.se بانکِ اطلاعاتیِ اداره کاریابی "پلاتس بانکن"

وب گاه های مفید برای آنان که می خواهند در سوئد کار کنند:

www.migrationsverket.se اداره مهاجرت
www.hsv.se اداره امور دانشگاه ها (مدرک های دانشگاهیِ خارجی را ارزیابی می کند)
www.rfv.se اداره بیمه (اطلاعاتی درباره بیمه های اجتماعی)
www.regeringen.se دولت
www.si.se
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، nora ، Saeedv13 ، S@eed ، exxedus ، msar
سلام دوستان عزیزی پیتزا بگاره هستم جویای کار هر کاری دیگه هم باشه انجام میدم در کاری ساختمانی هم مهارت دارم از جمله نقاشی کاشی سرامیگ اسکپ اشپز خانه و کارهای دیگر اگر کسی‌ نیاز بکار گر‌ دارن میتواند با شماره تلفن ۰۷۲۹۲۶۴۷۲۵ تماس بگیرن
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
Question 
با سلام.
من قصد مهاجرت به استرلیا و یا سوئد رو دارم. البته برای کار.
در مورد سوئد میخوام بدونم اساسا برای من امیدی وجود دارد یا نه؟ لطفا صادقانه جواب بدید ممنون

سن خودم 31 و همسر 26
هردو لیسانس کامپیوتر - نرم افزار
خودم شاغل در یکی از معتبر ترین شرکت های IT ایران و همسرم کارمند بانک و متخصص در امور بانکی
من دانشجوی فوق لیسانس در رشته مکاترونیک. همسرم در رشته مدیریت


منتظر جواباتون هستم.

ایمیل: ashkanrhm@zoho.com
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام. بنده مدت تقریبی ۶ سال هست که به دنبال مهاجرت هستم (تقریباً همزمان با عضویتم در این سایت) ابتدای این ۶ سال تصمیم داشتم ادامه تحصیلم رو در دانشگاه های سوئد انجام بدم ولی بخاطر پولی شدن دانشگاه ها منصرف شدم و الان هم دنبال اقامت با ویزای کاری هستم. لطفاً راهنمائیم بفرمائید از چه طریقی میتونم با شرکت هایی که به کارمندی با تخصص من ( مسلط به نرم افزارهای انیمیشن سازی و هنر های تجسمی...) نیاز دارند، ارتباط برقرار کنم؟
پیشاپیش تشکر میکنم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام خسته نباشید
من لیسانس کامپیوتر دارم و تخصص برنامه نویسی وب با 50 60 میلیون حساب بانکی چه راهی واسه اقامت سوئد پیشنهاد میکنید؟ ایا وکیل خوب سراغ داری؟ ایا خودم برم سفارت بگم واسه کار میخام برم اجازه میدن؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-03-14 ساعت 02:44)soduko نوشته:  سلام خسته نباشید
من لیسانس کامپیوتر دارم و تخصص برنامه نویسی وب با 50 60 میلیون حساب بانکی چه راهی واسه اقامت سوئد پیشنهاد میکنید؟ ایا وکیل خوب سراغ داری؟ ایا خودم برم سفارت بگم واسه کار میخام برم اجازه میدن؟

فکر کنم بتونید با این مبلغ از گزینه "اقامت سرمایه گذاری" استفاده کنید.


اگر شرکت ثبت کردید , دست مارو هم بگیرید Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2009-01-22 ساعت 16:31)sousangerd نوشته:  سلام
دوستان مطالبی پیدا کردم گفتم شاید به درد بخوره براتون میذارم

اگر قصد دارین که برای کار و یا تحصیلات به سوئد مهاجرت کنین و یا اینکه می خواهین ویزای کار یا تحصیلی خودتون در سوئد رو تمدید کنین دیگه لازم نیست که به سفارت سوئد و یا اداره مهاجرت سوئد برین. شما می تونین همه این کارها رو از طریق اینترنت و بصورت آنلاین انجام بدین. حتی می تونین درخواست ویزا، تحویل مدارک و هزینه های لازمه را همگی به صورت آنلاین توسط این سایت که متعلق به اداره مهاجرت سوئد هستش انجام بدین. این سایت به دو زبان انگلیسی و سوئدی طراحی شده. یادتون باشه که این سایت فعلاً پذیرش های مربوط به ویزای تحصیلی و کاری را بر عهده داره و برای گرفتن ویزاهای دیگه مثل ویزای توریستی نمیشه بصورت آنلاین درخواست کرد. تمامی مراحل به صورتی خیلی شفاف و دقیق در خود سایت شرح داده شده است، پس اگر اونها رو با دقت کامل مطالعه کنیم مشکلی نباید پیش بیاد.

لینک به فرم الکترونیکی درخواست ویزای تحصیلی و کار برای سوئد – ادارۀ مهاجرت سوئد
لینک به سایت سفارت سوئد در تهران

منبع: europersian.blogspot.com

با تشکر ولی لینک خراب شده
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان