کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
لاتاری برنده شدم. برم آمریکا یا نرم؟
فکر نمیکنم این موضوع زیاد جدی باشه ( حذف لاتاری )
گیریم که بخوان حذفش کنن چند سال طول میکشه تا این اتفاق بیفته نظر شما چیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، ostokhan
راستی یه سوال دیگه از دوستان...
کسایی که از کنگره آمریکا خبر دارن میشه بگین که کیا موافق حذف لاتاری هستن؟دمکرات ها یا جمهوری خواه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، ostokhan
(2015-01-26 ساعت 21:24)Omid.kiani نوشته:  راستی یه سوال دیگه از دوستان...
کسایی که از کنگره آمریکا خبر دارن میشه بگین که کیا موافق حذف لاتاری هستن؟دمکرات ها یا جمهوری خواه؟
دموکراتها و بیشتر خود دولت هستن که سعی دارن قانون مهاجرت رو اورهال کنن و تغییرات اساسی بهش بدن. اگر روزی مصوب بشه سیستم چیزی شبیه کانادا و استرالیا خواهد بود و طبعا لاتاری هم در کار نخواهد بود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، behfaza ، msar ، pishtaz611 ، محبوبه. 68
(2015-01-27 ساعت 11:23)soheilbadami نوشته:  
(2015-01-26 ساعت 21:24)Omid.kiani نوشته:  راستی یه سوال دیگه از دوستان...
کسایی که از کنگره آمریکا خبر دارن میشه بگین که کیا موافق حذف لاتاری هستن؟دمکرات ها یا جمهوری خواه؟
دموکراتها و بیشتر خود دولت هستن که سعی دارن قانون مهاجرت رو اورهال کنن و تغییرات اساسی بهش بدن. اگر روزی مصوب بشه سیستم چیزی شبیه کانادا و استرالیا خواهد بود و طبعا لاتاری هم در کار نخواهد بود.

پس با این وجود خداروشکر که کنگره دست جمهوری خواهاست
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، ostokhan
نظر شخصی من
اگه میبینید کاسب و در آمد خوبی تو این مملکت دارید و راحت زندگی میکنید و از زندگیتون راضی هستید بیخیال رفتن بشید و گهگداری برای سیاحت به اراضی غربی گریزی بزنید.چون معلوم نیست اونجا براتون چی پیش بیاد و شغل و حرفهتون چی میشه. ولی اگه مثل من یه تحصیلکرده مفلسی هستید که کاروباری ندارید و از زندگیتون ناراضی و چیزی برای از دست دادن ندارید اونطرف برید که فکر کنم حال و احوال 80 درصد جوونای مملکت شرایط من رو دارند. بلکه تونستین اونجا به حق و حقوقتون برسید. اینجا که انقدر حق خوری میشه که آدم عقده نسبت به تمام مسائل پیدا میکنه
پاسخ
تشکر کنندگان: victor2016 ، barfi1 ، ed2008 ، hmf_4919 ، pishtaz611 ، محبوبه. 68 ، AbbasHTC
با نظر دوستمون ostokhan کاملا موافقم. هروقت عنوان این تاپیک رو میبینم اعصابم خط خطی میشه! آخه واقعا کسی این سوال رو بعد از برنده شدن باید از خودش بپرسه؟ لاتاری برنده شدم. برم آمریکا یا نرم؟! لاتاری برنده شدی یا برو آمریکا یا بمیر! اگر نمی خواستی بری چرا ثبت نام کردی!؟
این روزا میبینم همه کافی نت ها آگهی زدن ثبت نام لاتاری. بعضی وقت ها همینطوری الکی میرم ازشون سوال می کنم شرایطش چیه؟ خیلی هاشون واقعا خودشون هم نمی دونن دارن چکار می کنن. فقط چند هزارتومن پولی که ازتون میگیرن براشون مهمه. خیلی هاشون اطلاعات اشتباه میدن. یه مورد بود که طرف پرینت صفحه عدم پذیرش عکس ثبت نام رو به عنوان رسید ثبت نام داده بود دست مشتری!! بگذریم...
خلاصه یا لاتاری ثبت نام نکنید یا اگر ثبت نام کردید و قبول شدید حتما برید تا نفرین قبول نشده ها پشت سرتون نباشه!
تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی‌! یکی‌ دیروز و یکی‌ فردا . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: سلام مهاجر ، barfi1 ، ed2008 ، hmf_4919 ، pishtaz611 ، ostokhan ، 123a ، AbbasHTC
سلام دوستان.
من یه سوال خیلی کلی دارم. من تا الان فکر می کردم کسی که لاتاری برنده میشه فقط کافیه سالی یک بار (تا چند سال) بره آمریکا و بیاد، و همچنین فکر می کردم که مدت زمان موندنت توی آمریکا هم مهم نیست و می تونی مدت کمی اونجا بمونی.
ولی دیشب عموم که خودش چند سال هست از طریق توریستی میره و میاد بهم گفت که اگه لاتاری برنده باشی مجبوری که هر 5 ماهو نیم یک بار!! بری آمریکا. و همچنین باید طی 5 سال آینده به مدت 3 سالو خورده ایی رو در آمریکا مونده باشی و گرنه گرین کارتت باطل میشه!!
می خواستم ببینم همچین چیزی درسته؟ اگه درست باشه که پدرو مادرو برادرم رو ننویسم من فردا!
ولی اگه بدین صورته که فقط سالی یکبار نیاز هست که بری و نیازی هم نیست که طی 5 سال آینده 3 سالو خورده ایی رو در آمریکا بگذرونی، خب قضیه خیلی فرق می کنه و می تونم اعضای خانواده رو بنویسم.
ممنون میشم اگه دوستانی که اطلاع دقیق دارند سریع پاسخ بدین
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-10-31 ساعت 01:24)reza_17173 نوشته:  سلام دوستان.
من یه سوال خیلی کلی دارم. من تا الان فکر می کردم کسی که لاتاری برنده میشه فقط کافیه سالی یک بار (تا چند سال) بره آمریکا و بیاد، و همچنین فکر می کردم که مدت زمان موندنت توی آمریکا هم مهم نیست و می تونی مدت کمی اونجا بمونی.
ولی دیشب عموم که خودش چند سال هست از طریق توریستی میره و میاد بهم گفت که اگه لاتاری برنده باشی مجبوری که هر ۵ ماهو نیم یک بار!! بری آمریکا. و همچنین باید طی ۵ سال آینده به مدت ۳ سالو خورده ایی رو در آمریکا مونده باشی و گرنه گرین کارتت باطل میشه!!
می خواستم ببینم همچین چیزی درسته؟ اگه درست باشه که پدرو مادرو برادرم رو ننویسم من فردا!
ولی اگه بدین صورته که فقط سالی یکبار نیاز هست که بری و نیازی هم نیست که طی ۵ سال آینده ۳ سالو خورده ایی رو در آمریکا بگذرونی، خب قضیه خیلی فرق می کنه و می تونم اعضای خانواده رو بنویسم.
ممنون میشم اگه دوستانی که اطلاع دقیق دارند سریع پاسخ بدین
سلام .بله عموتون درست گفتند البته سه سال وخورده ای نه ،بیشتراز دوسال ونیم.وبا فواصل کمتر از شش ماه.یعنی تقریبا همون پنج ماه ونیم که گفتن.موفق باشید
2016as48xxچهارنفر.مصاحبه  ارمنستان خودم برنده اصلی وفرزندانم یکضرب,همسرم ای پی.که بعداز138 روزکلیرشد.ساکن هیوستون.(راستی lighthouseیعنی فانوس دریایی ( Shy
پاسخ
تشکر کنندگان: Srod ، reza_17173 ، AbbasHTC
(2014-10-21 ساعت 09:22)maxsupermax نوشته:  
(2014-10-21 ساعت 09:02)dv2016 نوشته:  
(2014-10-20 ساعت 23:28)winni نوشته:  با سلام
دوستان اگه کسی برنده بشه اما نره بعدها اگه بخواد برا مهاجرت یا ویزای تحصیلی و یا کلا همین گرین کارت اقدام کنه جزو سابقه منفی براش محسوب میشه؟

هیچ مشکلی پیش نمیاد و سابقه منفی هم نداره
اما این پروژه شما (ثبت نام و نرفتن) یک عیب بزرگ داره و یه حسن بزرگتر
عیبش اینه که بدون آمادگی و از سر کنجکاوی ثبت نام کردی و جا رو برای بقیه تنگ کردی
مزیتش هم اینه که اگه برنده بشی ولی نری مصاحبه و ویزا نگیری، احتمال آزادشدن وقت مصاحبه برای بقیه دوستان بالا میره و حداقل اونایی که برای اینکار برنامه داشتن، جا نمیمونن...

ضمنا علاوه بر تایید فرمایشات حضرتعالی خاطر نشان می کنم عیبی که شما فرمودید علاوه بر عیب بزرگ بودن اجهاف و گناه کبیره حق الناس محسوب میشه. تا حدی که من جنایت علیه بشریت می دونمش .مخصوصا برا اون در مونده ای که می خواد از کشور بزنه بیرون و نفس بکشه ولی عزیزی سر همون کنجکاوی دهن یارو رو سرویس میکنه چرا؟ چون خواسته پز بده که بله من اسمم در اومد ولی حالش نبود برم.... حسش نیست!!!!
دور از جووون همه مهاجرسرایی ها من از این دست آدم متاسفانه تو بستگان عوضی خودم داشتم.
ایشاله عفو می کنید منو ....
ولی اگر دستم میرسید همین امروز این تاپیک رو می بستم چون سوالاتی چنینی منو یاد اون بشر میندازه و خونم رو جووش میاره!
راستش قبول شدن و نرفتن بعضیا همش هم بدی نیس،واسه امثال منکه کیس نامبر بالایی دارن مزیت هم هست،چون تعداد برندگان هرسال،بیشتر از تعداد ویزا هست،پس شما بیخود جوش نزن چون به همه جای قصایا قبلا فکر شده،مثلا من خدا خدا میکنم عده زیادی نرن تا به ما اخری ها برسه ویزا.
2017AS6200
سفارت: آنکارا> ایروان
ارسال فرم: 8May
کارنت: 9March
مصاحبه: 4may
نتیجه: AP
کلیر:15Aug

خوشا راهي! که پايانش تو باشي.

دستانی که به دیگران کمک می کند بهتر از دستانی است که به سمت آسمان دراز می شود.
‎‎
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، m64kh
(2010-10-25 ساعت 21:33)rayan.s نوشته:  
(2010-10-25 ساعت 21:29)saeedproo نوشته:  دوستان میخواستم بدونم امتیاز لاتری خودت رو می تونی به کس دیگه ای بدی ؟
مثلا اگر من قبول شدم بدمش به یه نفر دیگه .

امکان پذیر نیست . اگر قبل از مصاحبه هم برای برنده اصلی اتفاقی بیفته به همراهاش ویزا نمیدن.
حتی ویزا هم بگیرن، اولین ورود به آمریکا باید نفر اصلی هم باهاشون باشه
تا خدا چی بخواد
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، pishtaz611 ، ostokhan ، AbbasHTC ، farzadjoon123
دوستان عزیز
فعلا که ویزا آمریکا با مشکل مواجه شده و از چند روز دیگه تا 3 ماه به ایرانی ها ویزا نمیدن

اما...
میخواستم یه مطالبی رو عرض کنم به بعضی دوستان که مثلا نوشتن "لاتاری برنده شدی، یا برو یا بمیر..." و از این جور حرفها...
ببینید عزیزان:
1. داستان لاتاری با پروسه عادی که شخصی برای مهاجرت انجام میده فرق میکنه. شما از روزی که برنده میشی تا روزی که ویزا میگیری شاید 1 تا 1.5 طول بکشه، شاید هم خیلی کمتر مثلا 3 ماه...!!! در این مدت هم اینقدر نگران مدارک و زمان مصاحبه و نامه دوم و فلان و فلان هستی که اصلا به اصل قضیه توجه نداری تا اون روزی که ویزا میاد دستت و تازه باورت میشه که انگار قضیه جدی هست...! حالا باید چکار کنم؟! این در حالی است که کسی که برای مهاجرت مثلا کانادا اقدام میکنه، کلی مراحل رو باید پله پله بره و دست کم چیزی حدود 3-4 سالی طول میکشه. پس آمادگی ذهنی و برنامه ریزی به مراتب بهتری داره.

2. لاتاری از اسمش معلومه چیه! مثلا یه سئوال: شما چقدر احتمال میدین توی قرعه کشی فلان بانک یا شرکت تجاری و... برنده مثلا 200 میلیون تومن بشید؟ اگر افراد احتمال بالایی به این چیزها بدن، از شنیدن خبر برنده شدن شوکه نمیشن. لاتاری هم همینطوری هست. میبینی شخصی سالهای شرکت کرده، مثلا بعد از 18 سال برنده میشه. شاید آدم در سالهای اول شور و اشتیاق و امید زیادی داشته باشه، اما در سالهای طولانی وقتی به کلمه not selected عادت کردی، دیگه لاتاری شرکت کردن برات مثل بازی میشه، چون واقعا هم یک بازی هست.

3. به نظر من، اگر کسی وابستگی زیاد به خانواده و دور و بری های خودش داره، کلا بیخیال لاتاری و مهاجرت و اینها بشه. این بزرگترین مانع و سختی بر سر راه رفتن هست. بقیه مسائل هر چیزی که باشه، مثلا بی پولی، مدرک پائین، بلد نبودن زبان و و و... هیچ کدوم مثل وابستگی خانوادگی مشکل ساز نیست و بعد از مدت کم یا زیاد حل میشه. بنابراین دوستی که نوشته "یا برو یا بمیر" احتمالا وابستگی نداره کلا. خوب برای این جور افراد خیلی خوبه که برن. یکی هدفش این هست که چشم دور و بری ها رو در بیاره. یکی فقط میخواد موفق بشه، حالا دور از پدر و مادر و برادرها و خواهرها هم بود، اهمیتی نداره براش. خلاصه برای اینجور افراد خیلی خوبه که برن. هر چه زودتر برن.

حرفهای زیادی هست. اما حوصله دوستان رو سر نمیبرم.
جمله آخر: یه بار توی هواپیما در یک سفر خارجی، نفر صندلی کناری من ایتالیایی بود، کلی با هم حرف زدیم، نمیدونم وسط کدوم بحث بودیم، یک جمله خیلی قشنگ گفت. گفتش که: هیچ جایی توی این دنیا همه چیزش خوب نیست، همه چیزش هم بد نیست
پاسخ
تشکر کنندگان: copol ، dv2017 ، maxsupermax ، ostokhan ، 123a ، AbbasHTC ، farzadjoon123
ضمن حرفهای قشنگ سیا سیا عزیز من این نکته رو اضافه کنم مه تموم حرفهای ایشون درست ولی خدایی دیگه کسی که قبول میشه و ویزا هم تو پاسش میخوره دیگه خیلی مسخره هستش که بپرسم برم یا نرم؟ شما خودت هم معلوم نیست با خودت چند چندی که بعد از این همکه استرس هنوز مرددی بری یا نه. ضمن اینکه حق دیگیری رو که میخواد بره اونور ضایع کردی برای خودت هم جنگ اعصاب درست کردی و تا آخر عمرت همیشه تو برزخ میمونی که چرا نرفتم یا چرا رفتم. عزیز من اگه میبینی تصمیم جدی نداری حداقل قبول میشی دیگه پروسه رو جلو نبر.
واقعا پروسه لاتری خیلی سریعه پیش میره برای یه برنده و شاید نتونه درست تصمیم بگیره که میخواد چکار کنه ولی هر طور که هستش باید تو همون روزهای اول تصمیمش رو بگیره. در کل فکر میکنم چنین تاپیکی بی معناست که ایجاد شده و اصلا طرح این سوال مسخره
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، AbbasHTC
با سلام خدمت دوستان مهاجرسرا راستش من لاتاری 2018 رو با کلی ذوق و شوق شرکت کردم توی این مدت سایت مهاجرسرا رو حسابی مطالعه کردم و الان به شدت دودل شدم و حتی خواب درست درمون ندارم شرایطمو براتون میگم خواااهههش میکنم راهنماییم کنین همسر من کارمند بانک و خونه و ماشین داریم زندگیمون خوبه و یه دونه پسرم دارم زبان انگلیسی در حد معمولی خودمم ارشد شیمی دارم و بیکار کلن خودمونو بتکونیم 170 ملیون پول نقد داریم که بخوایم به دلار تبدیل کنیم امریکاهم هیچ کسو نداریم شما بودین چیکار میکردین خواهشن موضع نگیرین چرا ثبت نام کردی اولش به دلیل نااگاهی دیدم خیلی مثبت بود الان توی برزخ گیر کردم شاید بعضی دوستان بگن برو گرین کارتتو بگیر اونجوری اگه هر شش ماه نرم باطل میشه چه فایده داره با این قدر پول اگه بریم چقدر می تونیم از جیب بخوریم ممنون میشم جواب بدین
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan
(2017-05-11 ساعت 02:24)رادینا نوشته:  با سلام خدمت دوستان مهاجرسرا راستش من لاتاری 2018 رو با کلی ذوق و شوق شرکت کردم توی این مدت سایت مهاجرسرا رو حسابی مطالعه کردم و الان به شدت دودل شدم و حتی خواب درست درمون ندارم شرایطمو براتون میگم خواااهههش میکنم راهنماییم کنین همسر من کارمند بانک و خونه و ماشین داریم زندگیمون خوبه و یه دونه  پسرم دارم زبان انگلیسی در حد معمولی خودمم ارشد شیمی دارم و بیکار کلن خودمونو بتکونیم 170 ملیون پول نقد داریم که بخوایم به دلار تبدیل کنیم آمریکاهم هیچ کسو نداریم شما بودین چیکار میکردین خواهشن موضع نگیرین چرا ثبت نام کردی اولش به دلیل نااگاهی دیدم خیلی مثبت بود الان توی برزخ گیر کردم شاید بعضی دوستان بگن برو گرین کارتتو بگیر اونجوری اگه هر شش ماه نرم باطل میشه چه فایده داره با این قدر پول اگه بریم چقدر می تونیم از جیب بخوریم ممنون میشم جواب بدین

تاپیک زیر رو بخونید
نحوه گرفتن پاس سفید(Re-entry Permit)
چگونه کاربر حرفه ای مهاجرسرا شویم؟‎
We don't grow when things are easy  We grow when we face challenges
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan
مرسی از راهنماییتون راستش درست روحیات ادما با هم فرق میکنه و شاید این سوال رفتن یا نرفتن به امریکا اشتباه باشه ولی خوب دوستانی که الان امریکا زندگی میکنن خیلی تجربه به دست اوردن و من میخوام بدونم به نظر دوستان با این شرایط چقدر شانس موفقیت در صورت مهاجرت دارم راستش اگه بخوام پاس سفید بگیرم فکر می کنم شرایطم دو سال بعد با الان فرقی نکنه خیلی محتاج راهنمایی تون هستم در ضمن من خیلی گیج شدم اصلن زندگی در امریکا نسبت به ایران بهتر هست یا نه وقتی قرار فقط و فقط کار کنیم در صورتی که توی ایران یه نفرم کار کنه باز میشه زندگی رو چرخوند؟؟!!!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان