کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
طبق کدام قانون مهاجرت کنم؟
میخوام بیام کانادا. کسی از طریق پناهندگی رفته؟ ایا از طریق پناهندگی میشه اقامت بگیرم؟ چقدر طول میکشه؟ یه وکیل خوب در این زمینه سراغ دارید؟ کل سرمایه هم ۵۰۰میلیونه. من کاردانی حسابداری بدون سابقه کار . شوهرم ۶-۷سال بیمه داره که سابقش در پتروشیمی عسلویه و ماهشهر هست. دوتا بچه خردسال هم دارم. تو رو خدا اگه کسی میتونه مارو راهنمایی کنه.

پ ن ا ه ن د گ ی
پاسخ
تشکر کنندگان:
یه راهنمایی می خواستم دوستان.
برای فرد 24 ساله ای که تازه فارغ تحصیل شده و تجربه کاری نداره.
رشته:کارشناسی اموزش زبان
با زبان فرانسه(تا امروز ابتدای B1) و انگلیسی هم مشکلی ندارم
چه راهی برای مهاجرت توصیه میشه؟
اصن با این شرایط امکانش هس کسی مهاجرت کرده باشه؟

با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter
(2015-08-16 ساعت 23:55)kaziar نوشته:  یه راهنمایی می خواستم دوستان.
برای فرد 24 ساله ای که تازه فارغ تحصیل شده و تجربه کاری نداره.
رشته:کارشناسی اموزش زبان
با زبان فرانسه(تا امروز ابتدای B1) و انگلیسی هم مشکلی ندارم
چه راهی برای مهاجرت توصیه میشه؟
اصن با این شرایط امکانش هس کسی مهاجرت کرده باشه؟

با سپاس
در صورتی که نمره ایلتس هفت و یا بالاتر داشته باشید می توانید به راحتی برای کانادا اقدام کنید اما حتما نیاز به حداقل یکسال سابقه کار دارید پس بهتر است در درجه اول به فکر پیدا کردن سابقه کار باشید.
با ارزوی موفقیت برای همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: kaziar ، storagemeter ، fairy ، r.bazargan
سلام دوستان من میخاهم از طریق سرمایه گذاری به آمریکا مهاجرت کنم و جهت استارت یک وکیل عالی میخام که باتجربه باشد واقعا و اینکه ترجیحا در ایران باشه چون میخام حضوری باهاس مشاوره و راهنمایی در مورد مدارک و اینکه تو مصاحبه بیشم باشه و این حرفا و اینکه در این سایت عالی کمکم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان میشه لطفا لینک سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا برای فدرال و نیز ایالتی های کبک انتاریو و بریتیش کلمبیا رو بذارید تا به طور رسمی اخرین قوانین مهاجرتی رو بخونم؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به دوستان . خیلی خیلی خیلی ممنون میشم از کسایی که در این راه منو کمک کنن
.
من پسری 18 ساله ساکن مازندرانم . به موسیقی راک انگلیسی علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم از 5 ماه بعد سمت موسیقی و خوانندگی انگلیسی رو پیش بگیرم البته رشتم ریاضی هست
حالا میخوام بدونم اصلا برای فردی مثل من امکان مهاجرت از طریق هنر وجود داره ؟ امکان هزینه کردن انچنانی هم ندارم یعنی پول دار نیستیم !!
اگر شعر یعنی lyric نوشته شده داشته باشم . در زمینه ی اهنگ سازی و نوازدگی هم یکی دو سال کار کنم و مدرک انگلیسی ایلتس هم گرفته باشم اما با هزینه ی خیلی کم بخوام برم به نظر شما چجوری اقدام باید بکنم ؟
.
.
این سوال رو نپرسیدم چون که الان برم 4 تا 6 سال بعد میخوام برم اما میخوام بدونم چجوریه تا از الان قشنگ فکوس کنم روی رزومم
نیازمند به کمک شماییم !!!
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام بر همه عزیزان
من شغلم آتش نشان حرفه ای هست و ده سال سال سابقه کار دارم . فوق دیپلم ایمنی و بهداشت هم دارم . میخواستم از دوستان عزیز که اطلاعات دارن بپرسم برای شغل من امکان مهاجرت وجود داره ؟
اگر جواب بدین ممنون میشم .
پاسخ
تشکر کنندگان:
ارزان ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا :
==============================
ساده‌ترین شیوه‌های مهاجرت به کانادا برای خیلی از افراد اصلا امکان‌پذیر نیستند. شما چند گزینه در اختیار دارید: ثروتمند باشید، مهارت داشته باشید یا هنرمند باشید. اگر هیچ کدام از این موارد با موقعیت شما سازگار نیست، باید به دنبال راه دیگری برای رسیدن به هدف خود باشید.

1 . برنامه‌ی مهاجرت از طریق کسب و کار یا سرمایه‌گذاری :

در این حالت مهاجران با بوجود آوردن مشاغل جدید یا سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت می‌کنند. در حال حاضر فدرال، این برنامه را به حالت تعلیق درآورده است با این حال هنوز امکان سفر به بعضی از ایالات کانادا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد.

2 . برنامه‌ی انتقال کارمندان ماهر :

استفاده از این موقعیت تنها برای تعداد محدودی از افراد ممکن است چون سالانه تنها ۳۰۰۰ نفر برای کار در کانادا پذیرفته می‌شوند. این برنامه تنها کارمندان حوزه‌ی خاصی را گزینش می‌کند و افراد مورد نظر باید تحصیلات و تجربه‌ی زیادی داشته باشند. شما دو گزینه پیش رو دارید :
گزینه‌ی اول این است که تحصیلات خود را تا مدرک دکترا پیش ببرید ،
و یا جزء دسته‌ی کارمندان ماهری قرار بگیرید که از طرف شرکت‌های مختلف پیشنهاد کار دریافت کرده‌اند.
اگر شما در دو دسته‌ی بالا قرار نگرفته‌اید، این روش مناسب حال شماست:
دسته‌ی سوم افرادی هستند که ثروت چندانی ندارند، تحصیل‌کرده نیستند و جزء دسته‌ی کارمندان ماهر قرار نمی‌گیرند. چنین متقاضیانی در دسته خوداشتغالان یا هنرمندان قرار می‌گیرند. بیشتر کسانی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند، ثروتمند و هنرمند نیستند. ممکن است تحصیلات و یا تجربه‌ی کاری هم نداشته باشند. این دسته از افراد چطور می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند؟
این دسته از افراد می‌توانند از امکان اقامت موقت استفاده کنند. در صورتیکه مقررات خاصی را رعایت کنند، پس از مدتی اجازه‌ی اقامت دائم دریافت می‌کنند و به یکی از شهروندان کانادایی تبدیل می‌شوند.

3 . قراردادهای تجاری :

بر اساس قراردادهای تجاری که میان کشورها امضا می‌شود، مردم آنها می‌توانند از موقعیت‌های خاص مهاجرت استفاده کنند. متاسفانه این امکان (فعلآ) برای ایرانی‌ها وجود ندارد ولی یک خبر خوب برای شما دارم.
اگر شرکتی که در آن مشغول به کار هستید به کانادا وابسته است و یا با یکی از کشورهای کانادایی قرارداد بسته، شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی به کانادا مهاجرت کنید.
به این ترتیب پس از مهاجرت می‌توانید در شرکت مذکور، شرکت‌های تابعه، شاخه و یا شرکت مادر مشغول به کار شوید. این نوع مهاجرت مهاجرت درون‌شرکتی نام دارد.
پس از مدتی شما اجازه دارید با استفاده از تجربه‌ی کاری برای اقامت دائم در کانادا درخواست کنید.

4 . پیشنهاد کار در کانادا :

در صورتی‌که جز دسته‌ی کارمندان نیمه ماهر یا ماهر قرار می‌گیرید (افرادی که مدرک دانشگاهی دارند)، ساده‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا این است که اجازه‌ی کار داشته باشید. مهاجرت از این شیوه دو مشکل عمده را به وجود می‌آورد. اول اینکه باید بتوانید یک کارفرما یا یک کارمند کانادایی را راضی کنید تا برای دریافت اقامت دائم در کانادا به شما شغلی پیشنهاد بدهد و دوم اینکه فرد موردنظر شما باید بتواند شرکت خود را قانع کند که ما به یک کارمند خارجی احتیاج داریم به طوری‌که هیچ فرد کانادایی قادر به انجام این کار نیست.
اگر توانستید این دو مرحله را پشت سر بگذارید، راه برای شما باز است.
اگر بخواهید شخصا به دنبال شغلی در کانادا بگردید، بهتر است از حالا بدانید که این کار بسیار مشکلی خواهد بود.
(نمیخوام کسی رو نا امید کنم اما ترجیح میدم با آگاهی قدم بردارید).
اگر در کانادا فردی قابل اعتماد می‌شناسید، با او تماس بگیرید و بخواهید که به دنبال شغلی برای شما بگردد. این بهترین گزینه برای شماست.

5 . اقامت از طریق ازدواج :

ساده‌ترین راه مهاجرت به کانادا ازدواج با یکی از شهروندان کانادایی است.
اگر به فکر ازدواج و دریافت اقامت هستید و قصد دارید بعد از تمام شدن فرآیند مهاجرت از همسر خود جدا شوید، بهتر است بدانید که این کار در کانادا جرم محسوب می‌شود.
پس فقط در صورتیکه ازدواج شما واقعی است، از این روش استفاده کنید.
( اگر برای اقامت در کانادا پذیرفته شدید، به مدت دو سال زیر نظر اداره‌ی مهاجرت کانادا قرار می‌گیرید).

6 . برنامه‌ی کار در تعطیلات :

در صورتیکه ساکن کشورهای مجاز هستید و ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارید، می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و به پیشنهاد کار احتیاجی ندارید. این برنامه به چند دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود.


کار در روزهای تعطیل :
این برنامه در اختیار ساکنین خیلی از کشورها قرار گرفته و متقاضیان باید ۱۸ تا ۳۵ سال سن داشته باشند.

جوانان حرفه‌ای :
باید مدرک دانشگاهی و پیشنهاد کار داشته باشید.

دانشجویی :
باید در یک موسسه‌ی آموزشی بالاتر از سطح دبیرستان مشغول به تحصیل باشید.
در صورتیکه دو گزینه‌ی اول را برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، می‌توانید بعدا با استفاده از تجربه‌ای که از اشتغال خود بدست آوردید، برای اقامت دائم درخواست کنید.

جذب پرستار :
اگر تمایل دارید از طریق اشتغال به کانادا مهاجرت کنید و جز کارمندان ماهر محسوب نمی‌شوید، می‌توانید به عنوان پرستار برای مهاجرت تقاضا بدهید.
برای این کار به مدرک دبیرستان، پیشنهاد کار در کانادا و گذراندن شش ماه دوره‌ی پرستاری یا یک سال تجربه احتیاج دارید. به این ترتیب می‌توانید در کانادا اجازه‌ی کار داشته باشید.
شرکت‌های زیادی به دنبال پیدا کردن پرستار خارجی هستند.
در حال حاضر کسانی که متقاضی اشتغال به عنوان پرستار هستند، اقامت دائم دریافت می‌کنند.

7 . تحصیلات :

اگر می‌توانید از پس هزینه‌ی تحصیلات در کانادا بربیایید، (نترسید قیمتها نجومی نیستند) بهتر است هر چه سریع‌تر دست به کار شوید چون این بهترین راه برای مهاجرت است.
بعضی از دانشگاه‌های کانادایی فرصت خیلی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر به دنبال لیستی از کالج‌های کانادا می‌گردید و یا  اگر به دنبال بهترین دانشگاه‌ها هستید، لینک های زیر را مطالعه کنید.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co..._in_Canada
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_un..._in_Canada

تحصیلات در کانادا :
کسانی که در موسسات بالاتر از سطح دبیرستان تحصیل می‌کنند، اقامت دائم دریافت می‌کنند.
در صورتی‌که توانستید در یک دانشگاه ثبت‌نام کنید، شرایط دریافت اقامت دائم را مطالعه کنید. احتمالا بعد از دریافت مدرک باید پیشنهاد کار داشته باشید تا بتوانید در همان ایالت سکونت کنید.
به خاطر داشته باشید اشتغال در زمان تحصیلات جز تجربه‌ی کاری شما ثبت نمی‌شود.

8 . ویزای مسافرتی :

ساده ترین راه رسیدن به کانادا دریافت ویزای توریستی است. اگر تنها راه مهاجرات به کانادا اجازه‌ی کار باشد پس ساده‌ترین راه رسیدن به کانادا دریافت ویزای توریستی است.
به این ترتیب زمانی که در کانادا سکونت دارید، می‌توانید به دنبال شغل مناسبی بگردید. ولی باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که اجازه ندارید با ویزای توریستی به کار مشغول شوید ولی می‌توانید در مورد شغل مورد نظر با افراد مختلف مشورت کنید.
به خاطر داشته باشید که باید برای ورود به کانادا یک دلیل موجه (غیر از جستجو برای شغل) داشته باشید چون احتمالا افسر مرزی به شما اجازه‌ی ورود نمی‌دهد.

سه توصیه :
1 . دروغ نگویید چون اگر دروغ شما برملا شود، دیگر اجازه ی ورود به کشور کانادا را از دست می‌دهید.
2 . بهتر است برای گذراندن تعطیلاتی دل‌ انگیز در کانادا برنامه‌ریزی کنید و با افراد مختلف آشنا شوید.
3 . پس از برگشتن به خانه می‌توانید فرآیند مهاجرت به کانادا را شروع کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بزرگواران اگه مشکلی تو متن دیدید یا قانونی عوض شده و یا هر دلیل دیگه خوشحال میشم با هم این متن رو کامل تر و بروز نگهش داریم.
پاسخ
تشکر کنندگان: GreenRoad ، sori471 ، victor2016 ، Plano ، keivin
سلام. من در چندین نمایشگاه نقاشی داخلی در تهران شرکت کرده ام و گواهی هاای حضور در نمایشگاه را هم دارم (حددا 7 نمایشگاه) آیا میتوانم از طریق این گاهی ها , در یک نمایشگاه نقاشی در کانادا شرکت کنم ولی دیگر به ایران برنگرددم و در خواست اقامت بدهم؟؟ لطفا راهنمائی بفرمائید . در ضمن من دختری 40 ساله و مجرد هستم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-08-17 ساعت 13:42)katy1355 نوشته:  سلام. من در چندین نمایشگاه نقاشی داخلی در تهران شرکت کرده ام و گواهی هاای حضور در نمایشگاه را هم دارم (حددا 7 نمایشگاه) آیا میتوانم از طریق این گاهی ها , در یک  نمایشگاه نقاشی در کانادا شرکت کنم ولی دیگر به ایران برنگرددم و در خواست اقامت بدهم؟؟  لطفا راهنمائی بفرمائید . در ضمن من دختری  40 ساله و مجرد هستم


خیر احتمال ان خیلی خیلی کم است
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام
بنده یک خانوم 30 ساله متاهل با مدرک لیسانس مهندسی IT هستم و 6سال و نیم سابقه کار در حوزه پایگاه داده (database) دارم و البته در حال حاضر خانه دار هستم.
همسرم هم 32 ساله ، مدرک مهندسی شیمی و گرایش صنایع شیمیایی داره و شاغل در نیروگاه برق با 6سال سابقه کار در پست اپراتور شیمی هستن. مکانیکی خودرو هم تا حدودی بلدن و قبلا در این زمینه کار کردن ولی مدرکی ندارن.
در حال گذراندن دوره زبان انگلیسی برای گرفتن تافل و آیلتس هستیم. دارایی مون در حال حاضر حداقل 100 میلیونه که داریم افزایشش میدیم.
ما شدیدا دنبال مهاجرت هستیم.لطفا بفرمایید با توجه به شرایط ما کدوم کشور اروپایی، استرالیا، آمریکا یا کانادا برامون مناسب تره و بهترین روش برای مهاجرت ما چیه؟
ضمنا دایی همسرم 30 سالی هست که در سوئد اقامت دارن.این رو گفتم که اگه این مورد کمکی به مهاجرت ما می کنه بفرمایین.
پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگزارم...
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همگی
دوستان عزیز یه لطفی بکنید و یه راهنماییی کنید
من 23 سال سن دارم کارت معافیت خدمت هم دارم چیزی در حدود 150 میلیون میتونم هزینه کنم و این تمام داراییی من برای تمام عمرم هست
خواستم بدونم چه جور میتونم به امریکا یا کانادا مهاجرت کنم
میدونم فعلا با اومدن پرزیدنت جدید تو امریکا همه چی ریخته بهم ولی خوب امیدوارم بعد از اون 90 روز اوکی بشه همه چی
در ضمن دو تا از دختر خاله های بنده به همراه خانواده هاشون گرین کارت های امریکا رو هم دارا هستند گفتم شاید کمکی باشه
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همگی
دوستان عزیز یه لطفی بکنید و یه راهنماییی کنید
من 23 سال سن دارم کارت معافیت خدمت هم دارم چیزی در حدود 150 میلیون میتونم هزینه کنم و این تمام داراییی من برای تمام عمرم هست
خواستم بدونم چه جور میتونم به آمریکا یا کانادا مهاجرت کنم
میدونم فعلا با اومدن پرزیدنت جدید تو آمریکا همه چی ریخته بهم ولی خوب امیدوارم بعد از اون 90 روز اوکی بشه همه چی

كدام بهتر است دوستان عزيزم
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
میخواستم بهترین راه برای مهاجرت به کانادا رو لطفا به من پیشنهاد کنید . با تشکر فراوان
36 ساله مدرک لیسانس حقوق دانشگاه آزاد و فوق لیسانس حقوق بین الملل در دانشگاه پیام نور  زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 هستم و سابقه کار در بانک 11 سال    و شوهرم نیز 36 ساله فوق دیپلم متالوژی و سابقه 10 سال کار در شرکت فولاد زبانش اما ضعیفه


ممنون میشم راهنماییم کنید ضمنا اگر وکیل خوبی سراغ دارید معرفی کنید ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-02-04 ساعت 00:28)SHIRACO نوشته:  سلام به همگی
دوستان عزیز یه لطفی بکنید و یه راهنماییی کنید
من 23 سال سن دارم کارت معافیت خدمت هم دارم چیزی در حدود 150 میلیون میتونم هزینه کنم و این تمام داراییی من برای تمام عمرم هست
خواستم بدونم چه جور میتونم به آمریکا  یا کانادا مهاجرت کنم
میدونم فعلا با اومدن پرزیدنت جدید تو آمریکا همه چی ریخته بهم ولی خوب امیدوارم بعد از اون 90 روز اوکی بشه همه چی
در ضمن دو تا از دختر خاله های بنده به همراه خانواده هاشون گرین کارت های آمریکا رو هم دارا  هستند گفتم شاید کمکی باشه

شاید بتوانید از طریق دخترخاله هایتان اقدام برای ویزای نامزدی و ازدواج کنید. اما چون خاله و دخترخاله های شما بستگان درجه یک شما نیستند ، امکان مهاجرت از طریق خانوادگی وجود ندارد. پول هم برایتان کاری نمیتواند بکند مگر چیزی در حدود 500 هزار دلار که بشود از طریق سرمایه گذاری اقدام کرد.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان