کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
911
متاسفانه بحثمون خارج تاپیکه اما انقدر درد دلمو تازه کرد که نمیشه ادامه ندادTongue
منم به این نتیجه که امریکا سرزمین تبلیغاته رسیدم.البته به قول معروف "تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها" اما حداقل میشه گفت امریکا انقدر تبلیغ کرده که واقعیتش دیگه باورمون نمیشه! سیستم امریکا حتی در کالیفرنیا برای مهاجران تازه واردمشکل داره. باور کنید مشکل مهاجران نیست مشکل عمیق سیستم و عدم تدوین رویه هاست. فقط با امکانات جانبی باعث میشن راحت تر تحمل کنین. یکی ازون امکانات روی خوش 60% آدمهاست( شاید کمتر باشه اما بیشتر نیست.اما از ایران بیشتره!) هرروز احساس می کنم افتادم تو لوپ و این لوپ یه ترک نداره که بشه توش وارد شد.
امریکا وسعتی داره که احتمالا تو اروپا پیدا نمی شه.خیلی ها رو میشناسم که وسعت امریکا تشویقشون کرده بیان. اما خیلی ها رو هم میشناسم که حاضر نیستن امریکا باشن و آلمان یا کانادا رو ترجیح دادن. به هر حال "هر کسی از ظن خود شد یار من" بعضی ها از اروپا و بی محلی به مهاجرا میگن و بعضی ها هم از اینکه مو سیاه هارو یونیک می دونن و چقدر دوسشون دارن... اما فکر کنم هر دو گروه واقعا وجود دارن. مثل امریکا.
پاسخ
سلام
گفتنی راجع این امریکای جنایت کار ! خیلی زیاده چه مثبت چه منفی.اما به تاپیک ربط نداره. ولی منم کلا با قضیه تبلیغات مثبت موافقم ولی همیشه هم میگم به خودم که مگر چه اشکالی داره بقیه هم اگر عرضه دارن انجام بدن.
ولی چیزهایی شما از امریکا میبینی که قبلا اصلا فکرشم نمیکردی. مثلا در امریکا رشوه نیست ؟ چرا هست.
امریکاییها مردم پر کار و سختکوشی اند ؟ به نظر من ابدا.و خیلی موارد از این دست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: wushu kung fu ، frozen mind ، OverLord ، shahrzad_a ، emankh101 ، Electronic-Arts ، taherifar
بعضی از دوستان عزیز که به امریکا می آیند, به خاطر عدم تعریف صحیح واژه ها دچار برداشت اشتباه از جامعه امریکا می شوند. واژه رشوه به عمل غیر قانونی گفته می شود که در قبال دریافت وجه نقد صورت بگیرد. پولی که شما به عنوان پاداش به گارسن رستوران و یا یک کارگر می دهید رشوه به حساب نمی آید حتی اگر بیشتر شما را تحویل بگیرد. رشوه این است که شما به یک اداره در امریکا بروید و کسی حاضر شود با دریافت وجه نقد به پرونده شما خارج از نوبت رسیدگی کند و یا یک کار غیر قانونی انجام دهد, یا رشوه این است که پلیس با دریافت پول از خلاف رانندگی شما چشم پوشی کند که اگر اینطور باشد بنده همین الآن بند و بساطم را جمع می کنم و به ایران بر می گردم!
سخت کوشی و پرکاری هم با خرکاری فرق دارد, در امریکا به طور معمول همه استراحت و تفریحشان را هم می کنند ولی در ساعت کاری توان و کارآیی آنها بیشتر از ما است. این را من نمی گویم بلکه حاصل کار و تلاش این سختکوشی آشکار است و همان پیشرفتی است که آنها در صنعت و علم در مقایسه با صنعت آفتابه سازی ما دارند.
من در ایران بیش از 12 ساعت در روز کار می کردم و حتی زمان نهار من هم ده دقیقه بیشتر طول نمی کشید ولی به خاطر عدم ارگانیزه بودن محیط کار, دوباره کاری های مکرر, سهل انگاری, بی کفایتی و بی سوادی مدیران و هزاران دلیل دیگر بازدهی کار من به اندازه دو ساعت کار در روز هم نبود. بنابراین اگر من دو ساعت کار پر بازده داشتم و بقیه آن را استراحت و تفریح می کردم به همان میزان کارآمد بود.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
در هر جامعه بشری و جایی که بشر 2 پا زندگی کند ناهنجاری هم کنارش هست فقط شدت و ضعف دارد.
منظور از رشوه همان رشوه خودمان هست ! تعارف هم بر نمیدارد . ولی ابدا منظور به قاضی یا پلیس نیست بلکه رده های پایینتر ولی اداری و اتفاقا همین نکته نقطه امید و وجه افترق جهان اول و سوم هست در هر حال من نمیتوانم این تجربه شخصی رو اینجا باز کنم . تنها میگویم که منظور از بیان چنین موضوعاتی اینست که در ذهن از جامعه چندین ملیتی و فرهنگی امریکا تافته جدا بافته درست نکنیم و چیزی ورای واقعیات ان تصور نکنیم چون سوپرمن ها مربوط به فیلمها میشوند.
در مورد سختکوشی و دقت نظر هم شخصا دچار تناقض شده ام و مشغول تفحص بیشتری هستم اما چیزی که تا اینجا به ذهنم میرسد وجود امتیاز همان ارگانیزه بودن و پایه های درست و فراتر از ان حاکمیت قانون و ایین نامه است.
پستهای خودم رو به علت عدم تطابق با تاپیک بعد از 48 ساعت حذف خواهم کرد.
تشکر.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، nastaran86 ، rs232 ، gadfly ، laili ، emankh101 ، OverLord ، Electronic-Arts ، taherifar ، ریحانا
سهیل جان, همان طور که شما فرمودید ناهنجاری فردی و اجتماعی در هر کجای این کره زمین وجود دارد. ولی وقتی که ما در مورد ناهنجاری یک جامعه به طور عام صحبت می کنیم باید ببینیم که آیا آن معضل در آن جامعه نهادینه شده است یا خیر. برای همین مثلا وقتی که ما می گوییم مردم ایران دروغ می گویند به این خاطر است که دروغ در جامعه ما نهادینه شده است و مثلا وقتی پدری به فرزندش می گوید بگو بابا خانه نیست این امر از طرف فرزند و تمام اعضای خانواده و جامعه پذیرفته شده است و یا مثلا اگر یک فرزند به خلاف رانندگی پدرش در حضور پلیس اعتراف کند تنبیه می شود. در جامعه ایران دروغ مصلحتی به عنوان یک خصلت پسندیده است و مثل تقیه جایگاه ویژه ای در کلیه امور روزانه مردم دارد. طبیعی است که اگر در ایران کسی از من می پرسید کدام کانال تلویزیونی را نگاه می کنی می گفتم شبکه های صدا و سیما و اگر غیر از این می گفتم به عنوان یک فرد پپه و ببو و بی دست و پا و چلفتی شناخته می شدم. پس من هم دروغ می گفتم و دروغگو بودم مثل بسیاری از مردم ایران. رشوه هم در میان ما در ایران نهادینه شده است و اگر من به یک اداره ای می رفتم و کارم راه نمی افتاد می گفتند که تو بی عرضه ای اگرنه یک چیزی می گذاشتی کف دست آبدارچی تا کارت راه بیفتد. دروغ, رشوه, پاچه خواری, پرخاش و غیبت چیزهایی است که شما در ایران به طور روزانه با آن سر و کار دارید ولی در امریکا اصلا و ابدا چنین نیست.
حالا ممکن است من که به امریکا آمده ام دروغ بگویم و اگر دستم برسد و موقعیتش پیش بیاید رشوه بگیرم چون به همه اینها در طول عمرم عادت کرده ام. ولی دروغ و رشوه در جامعه امریکا نهادینه نیست و روال روزمره و عادی زندگی مردم نیست. بنابراین نمی شود گفت که در ایران رشوه هست و در امریکا هم رشوه هست چون یک آرش در آنجا است که رشوه می گیرد!
در ضمن اگر شما در جمع ایرانیهای امریکا زندگی می کنید ممکن است تمام چیزهایی را که در ایران تجربه کرده اید در آنجا هم ببینید و من هم چون قبلا در مورد ایرانی امریکایی ها زیاد توضیح داده ام و مقدار زیادی هم حساسیت زا است نمی خواهم دوباره وارد بحث آن شوم.
به نظر من این نوشته ها را پاک نکنید چون گرچه نامربوط به عنوان است ولی آموزنده است. می توانم همین الآن به 911 زنگ بزنم و آنها را بفرستم به سراغ شما که مربوط شود!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
قبول. حذف را میگذاریم به صلاحدید مدیران. اما من نه رشوه دادم نه گرفتم ! فقط با درخواستش مواجه شدم ! ادمش هم جد در جد امریکایی است ولی بد هم نیست اینبار به 911 خبر بدم.
القصه من هم ابدا در صدد مقایسه با جامعه فعلی ایران نبودم که خودم از همین مسائلش فرار کردم و کاش میتوانستم همرنگ ان جماعت باشم چون موقعیتهایی بود که اگر تن میدادی شاید میشد با پولش 1 اقامت هم دست و پا کنی !
کاملا موافقم که این امور در این جامعه نهادینه نیست و انشالا هم نشود گر چه خطر ان با توجه به تنوع فرهنگی (یا بقول خودشان کاسه سالاد ) و امکان گسترش فقر وجود دارد .
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، shahrzad_a ، laili ، rs232 ، ParsTrader ، nastaran86 ، emankh101 ، satusa ، OverLord ، Electronic-Arts ، taherifar
سلام
من در شهر سیاتل در کتابخانه و کنار یک تلفن عمومی بودم که با دوستم صحبت می کردیم بعد به پسر دوستم گفتم اینجا شماره پلیس چنده که دستشو گذاشت رو شماره 911 و گفت اینه و بعد از 1 دقیقه مسئول کتابخانه اومد و گفت شما پلیس خبر کردین که ما گفتیم فقط رو دکمه 911 دست زدیم و پسر دوستم که کوچک هم بود کلی ترسید اون خانم هم به پلیس گفت که شماره شما را به دوستش یاد می داده و رو 911 دست زده و شما همه پا شدین اومدین و چیزی به ما نگفتن .
کیس نامبر :***13
تاریخ کارنت شدن: بولتن March 2010
دریافت نامه دوم: 15/5/2010
تاریخ مصاحبه اول : 26 may
تاریخ مصاحبه دوم : 3 August
کنسولگری: آنکارا
تاریخ دریافت کلیرنس: منتظرم
[color=#000080]تاریخ دریافت ویزا : مهر 89

ورود به امریکا : سیاتل ۲۷/۱/۲۰۱۱

پاسخ
تشکر کنندگان: emankh101 ، wushu kung fu ، OverLord ، mavarfan ، shahrzad_a ، Electronic-Arts ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان