کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
911
اگر تازه مهاجر هستید و فعلا تصمیم به خرید موبایل و بستن قرارداد با شرکتهای موبایل را ندارید بد نیست این نکته را بدانید که قوانین فدرال شرکتهای موبایل را موظف کرده است که امکان ارتباط با سرویس 911 (تلفن اضطراری به پلیس، اتش نشانی، آمبولانس) را از طریق هر تلفن همراه در آمریکا حتی اگر قراداد آن تمام شده یا حق اشتراک آن پرداخت نشده باشد فراهم کنند. بنابراین میتوانید گوشی قدیمی دوستان را گرفته یا از برخی سازمانهای مردم نهاد (NGO) گوشی مجانی دریافت کنید تا در صورت لزوم بتوانید با 911 تماس بگیرید. همراه داشتن یک گوشی تلفن همراه برای شرایط اضطراری در ماههای اول که راه و چاه را نمی شناسید مخصوصا اگر در مناطق با امنیت پایین زندگی می کنید توصیه می شود.

اطلاعات بیشتر:
http://www.ehow.com/about_5220461_can-ph...call_.html

لطفا هرگونه سوال مرتبط با موضوعات مهاجرت را در انجمن مطرح کنید، از پاسخ به پیامهای خصوصی و ایمیل در موارد فوق معذورم

".We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children"
پاسخ
والا از شما چه پنهون این شماره چند وقتیه ذهنم رو مشغول کرده!

این شماره واقعا به چه کاری میاد؟ شنیدم اگه احساس خطر می کنم می تونم ازشون کمک بگیرم .اما چطوری؟ تجربه کردین؟( انشالله که نه)

دارم تصور می کنم که یه نفر من رو دزدیده ! حالا من تو صندوق عقب ماشین دزده ام! موبایلم هم باهامه! ( سناریوش هندی شدا) چه مکالمه ای بین من و 911 به وجود میاد؟ آدرس باید بدم؟

یا من تو خونه ام و دزده اومده تو خونه تا زنگ می زنم به 911 دزده می فهمه و تلفن رو از دستم میگیره ,اما یه زنگ خورده! به نظرتون امیدی هست؟

اصلا فرض می کنیم من تصادف کردم. میشه زنگ بزنم به 911؟ یا فقط برای مسائل امنیتیه؟

اگر آنتن نداشته باشم واقعا می تونم تماس بگیرم؟ چطوری ممکنه آخه؟

وقتی در حد مرگ هول کردم چه طوری باید انگلیسی حرف بزنم ؟؟ آیا سوالات اونها رو متوجه خواهم شد؟؟

شب Easter رفته بودم Lakewood Mall ساعت 8/5 شب همه جا تاریک بود و تعطیل! منم مجبور بودم 47 دقیقه منتظر اتوبوس باشم. 4 تا دختر teen تو ایستگاه بودن که به من قوت قلب میداد. 15-20 دقیقه دور هم وایساده بودیم . یهو 3 تا از اونا به یکی دیگه حمله کردن و بعد از کلی مشت و لگد به سرش کیفش رو گرفتن و خندان فرار کردن .صدای خنده دختر ها بلند بود و من تمام این مدت این صحنه را می دیدم و با لبخند از شوخیهای نوجوانها حرص می خوردم . اما بعد دیدم دختر بیچاره افتاده رو زمین و گریه می کنه! تازه فهمیدم که من انسان دیر فهم اجتماع هستم و ... اولین سوالم این بود که می خوای برات به 911 زنگ برنم؟ اونم گفت پلیز! اما وقتی یه زنگ خورد گوشیمو چپوندم تو گوشه دختره که من خراب کاری نکنم. 15 دقیقه اون خانم و 911 درد دل کردن و من به اندازه یک ترم کلاس زبان چیز یاد گرفتم که چطور باید انواع لباس رو توصیف کرد و همه اونهایی که من بهشون میگم شلوار چه اسمهایی دارند! و این که چطوری آدرس می دن که دقیقا کجا ایستادن!!! و ... در تمام این مدت چندین ماشین پلیس رد شد ولی هیچکدام برای ما نیومده بودند. در این 15 دقیقه کسی نیومد و من مجبور شدم گوشیمو پس بگیرم و تنهاش بزارمو با اتوبوس برگردم. یکی میگه اینها به teen ها کاری ندارند مگر اینکه در رابطه با drug باشه! راسته ؟؟
شاید بستگی داره به اضطرار موضوع! شاید 911 هم مثل 110 خودش رو درگیر مسائل پیش پا افتاده ای مثل دزدی نمی کنه !
نمی دونم باید دوباره احساس نا امنی کنم؟ یا شاید باید به 911 اعتماد کنم... !
پاسخ
چقدر موضوع هیجانی بود....خوشم اومدSmile
جائی که ما زندگی میکنیم به محض تماس با 911 پشت درت حاضر و آماده ایستادند حتی اگه نتونی باهاشون حرف بزنی و فقط زنگ بخوره ...
این تجربه ی یکی از دوستامه خودم که ندیدم..
ولی میگن اگه زنگ بزنی و نتونی هم صحبت کنی بازم اونها از روی شماره ات ردت رو میگیرند و پیدات میکنند حالا نمیدونم ماجرا رو سینمائی کردند یا واقعیت داره..من که دوست دارم واقعیت داشته باشه Smile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
چیزی رو که من تا حالا فهمیدم اینه که این کشور 99 درصد روی تبلیغات میچرخه و خیلی از چیزا بزرگنمایی میشن ولی وقتی ریز میشیم تو مسایل یا واقعا احتیاج پیدا میکنیم تازه میبینی که 1 اما بزرگ جلوشه !
خدا کنه راجب پلیس و امنیت اینجوری نباشه. من تجربه ای نداشتم
اما راجب جیب بری در روز روشن و کاملا محترمانه توسط بانک - بیمه- شرکت تلفن- تلویزیون .... من تجارب گرانبهایی ! دارم که فکر کنم ادم باید اول مواظب این ها باشه و هزار تا چشم میخواد و جالبه برام که برای همه مردم هم تقریبا عادی هست.
من در باره 1 سری مسائل واقعا شوکه شده ام و اصلا فکرش رو هم نمیکردم که کشور اول جهان ممکنه مبتلا به چنین مسایلی هم باشه. بازم خدا رو شکر.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
اینکه شما به محض تماس ردت رو میگیرن و متوجه میشن کجا هستین درسته (آدرس رو نقشه براشون چشمک میزنه) و حتی تو ایران هم این سیستم برای آتشنشانی یک سری شهرها پیاده شده.
همیشه رفتن رسیدن نیست - اما برای رسیدن باید رفت

پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، shahrzad_a ، laili ، OverLord ، Donkey chance ، mml ، jan ، Electronic-Arts ، taherifar ، ریحانا
من خودم برای اولین بار هفته پیش با 911 تماس گرفتم چون یک بچه آهو در کانال آب افتاده بود و نمی توانستت بیاید بیرون. فکر کنم در نهایت پنج دقیقه بعد ماشین آتش نشانی آمد و او را نجات داد.
ولی اگر از خانه زنگ بزنید و به قول لیلی هیچ حرفی هم نزنید و قطع کنید خودشان پس از چند دقیقه می آیند و حتما باید وارد خانه شوند و مطمئن شوند که کسی اسلحه را به سمت شما نشانه نگرفته است که پلیس را رد کنید.
ولی اگر مثلا برای یک مسئله غیر اورژانسی زنگ بزنید مثلا همسایه شما دعوا کند و یا ببینید که یک نفر در محله رفتار غیر عادی دارد و غیره فقط اسم شما را می پرسند و از شما توضیح بیشتر می خواهند ولی در واقع همان اول آدرس را می گیرند و یک نفر را می فرستند و ممکن است شما هنوز در حال حرف زدن با 911 هستید و پلیس هم رسیده باشد.
در مجموع کار سختی نیست و شما ممکن است پس از یک مدت با پلیس محله خودتان هم آشنا شوید. یکی از همخانه های قدیمی من آدم ناراحتی بود و همیشه با همسایگان و دوستانش در حال دعوا و مشاوره بود و سر و کله پلیس هم همان موقع پیدا می شد. من دیگر دو تا از آن پلیس ها را می شناختم و با آنها سلام و علیک داشتم. یک بار هم هشت تا پلیس ریخت خانه ما و ما را در وسط هال نشاند و سوال و جواب کرد. البته آنها پلیس با لباس شخصی بودند و دنبال مواد مخدر بودند. آخر آن همخانه من اهل مواد بود و پلیس هم از اطاق او چند پایپ پیدا کرد. ما حدود یک ساعت اجازه نداشتیم که از روی مبل بلند شویم که آنها خانه را بگردند ولی جالب اینجا بود که آنها همه جا را گشتند ولی اصلا وارد اطاق من نشدند. از من هم در مورد مصرف مواد سوال می کردند و همخانه من می گفت که این آدم اصلا نمی داند این چیزهایی که شما می گویید یعنی چه. ولی گواهینامه من را بردند و در کامپیوتر ماشین خودشان چک کردند و آن را به من برگرداندند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
Big Grin 
(2011-04-29 ساعت 05:09)laili نوشته:  جائی که ما زندگی میکنیم به محض تماس با 911 پشت درت حاضر و آماده ایستادند حتی اگه نتونی باهاشون حرف بزنی و فقط زنگ بخوره ...
این تجربه ی یکی از دوستامه خودم که ندیدم..

آره لیلی جان منم دوست دارم واقعیت داشته باشه. اما چرا اونشب این همه طول کشید و نیومدن پس؟؟ انشالله هیچ وقت نیاز نداشته باشی.

(2011-04-29 ساعت 10:51)soheilbadami نوشته:  چیزی رو که من تا حالا فهمیدم اینه که این کشور 99 درصد روی تبلیغات میچرخه و خیلی از چیزا بزرگنمایی میشن ولی وقتی ریز میشیم تو مسایل یا واقعا احتیاج پیدا میکنیم تازه میبینی که 1 اما بزرگ جلوشه !

ای ول! دقیقا با شما موافقم.همین هم آدم رو می ترسونه. اون دزدیا که هیچی! اگه نبودن امریکا امریکا نمی شد! آره راست میگین.بازم خدا رو شکر بابت خیلی چیزا..

(2011-04-29 ساعت 11:12)matgogoia نوشته:  اینکه شما به محض تماس ردت رو میگیرن و متوجه میشن کجا هستین درسته (آدرس رو نقشه براشون چشمک میزنه) و حتی تو ایران هم این سیستم برای آتشنشانی یک سری شهرها پیاده شده.

امیدوارم. ایران؟؟؟بزار یه چیزی برات تعریف کنم.12 ظهر دزد اومد تو خونه در حالی که همه تو خونه بودیم.قبل از ما همسایه ها که دیدنش ریختن تو خونه گرفتنش.حالا من زنگ زدم 110! آدرس ما از معدود آدرس های ایران بود که 20 سال عوض نشده بود( خیابون ما شهید نداشت)تمام تابلوهاشم نگاه می کردی شرقی و غربی نمی دیدی! اون وقت تو این اوضاع 110 می گه شرقی یا غربی؟ می گم خانم اینجا شرقی غربی نداره! میگه نه حتما داره آدرس دقیق بده! می گم خوب خانم به نسبت کجا شرقی و غربی شده؟.....حالا دزده هنوز تو خونه ماست و ما داریم بحث می کنیم البته به فارسیWink

(2011-04-29 ساعت 19:40)rs232 نوشته:  من خودم برای اولین بار هفته پیش با 911 تماس گرفتم چون یک بچه آهو در کانال آب افتاده بود و نمی توانستت بیاید بیرون. فکر کنم در نهایت پنج دقیقه بعد ماشین آتش نشانی آمد و او را نجات داد.

چی؟همخونه شما تو کار مواد بودن؟ رفیق ناباب که میگن همینه؟ دیدی آخرش این بچه از راه به در شد ؟؟؟؟Sad
حالا چون بچه آهو را نجات دادین ما به کسی چیزی نمی گیمTongue

اما موضوع خوبی و گفتین.یعنی برای همچین کیسی هم میشه زنگ زد بهشون؟ تصادفی که منجر به جرح نشده باشه چی؟
برای گدا ها و هملس ها هم میشه کاری کرد ؟

بعد وقتی زنگ می زنیم باید بگیم که آمبولانس میخوایم یا آتش نشانی؟ یا کلا همه میان؟
با این وجود فکر می کنم دزدی زیاد نگرانشون نمی کنه Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، mavarfan ، rs232 ، OverLord ، mml ، jan ، Electronic-Arts ، taherifar
من بارها با 911 تماس گرفتم... 3 دقیقه بعد در محل حاضرند........ در موارد اورژانس پزشکی، خطر جانی، مالی و... میتونید با این شماره تماس بگیرید....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، mavarfan ، mori ، wushu kung fu ، hasti_banoo ، hamed_gh ، OverLord ، free_free ، mml ، jan ، Electronic-Arts ، taherifar ، tapartoor600
(2011-05-02 ساعت 19:34)nicole.gemini نوشته:  من بارها با 911 تماس گرفتم... 3 دقیقه بعد در محل حاضرند........ در موارد اورژانس پزشکی، خطر جانی، مالی و... میتونید با این شماره تماس بگیرید....

میشه از تجربیاتتون بیشتر بگین؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، jan ، taherifar
(2011-05-02 ساعت 20:39)shahrzad_a نوشته:  
(2011-05-02 ساعت 19:34)nicole.gemini نوشته:  من بارها با 911 تماس گرفتم... 3 دقیقه بعد در محل حاضرند........ در موارد اورژانس پزشکی، خطر جانی، مالی و... میتونید با این شماره تماس بگیرید....

میشه از تجربیاتتون بیشتر بگین؟

یکبار که یک مورد پزشکی داشتم ، به 911 زنگ زدیم، هنوز داشتم با اپراتور حرف میزدم که صدای آژیرشون را شنیدیم که داره نزدیک میشه.. بعد هم که تا همراه من خودش را رسوند به دم درب، دید آنها زودتر رسیده اند.... یعنی کمتر از 5 دقیقه از تماس تلفنی تا رسیدن آنها... در ضمن همیشه ماشین آمبولانس با یک ماشین آنش نشانی میاید....
یکبار هم که نیمه شب از محله هالیوود که تقریبا محله پر خطری است رد میشدیم، پشت چراغ قرمز رسیدیم، یکدفعه یک مرد سیاهپوست هوملس دیوانه پرید جلوی ماشینهای ردیف اول و ماشین ما، و شروع کرد دونه دونه لباسهاشو دراوردن و هوار کشیدن... ما هم سریع به 911 زنگ زدیم و از چهار راه گذشتیم و ایستادیم ببینیم چی میشه، اینبار هم سریع 1 اورژانس رسید و اون رو با کمال احترام توی برانکارد گذاشتند و بردند... یکی دیگه شون هم با دستکش لباسهاشو جمع کرد و گذاشت کنارش!!!!...
یکبار هم با همسایه بالایی ام مشکل داشتم ... که زنگ زدم به 911 ، یک پلیس اومد و باهاشون حرف زد....
یکبار هم که با همون همسایه بالایی دوباره مشکل پیدا کردم و شروع کردیم از روی بالکن دعوا کردن!!!!! ( البته من آدم دعوایی نیستم.. ولی یه وفتها آدم مجبور میشه کارهایی بکنه که ناچاره) که اینبار همسایه ها به پلیس زنگ زدند و اینبار 2 تا ماشین پلیس آمد.....!!!!
میبینید که پلیسها ترس ندارند... آماده اند تا به شما کمک کنند... فقط یادتون باشه بدون دلیل مهم به 911 زنگ نزنید که ممکنه جریمه بشوید.....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
(2011-05-03 ساعت 09:34)nicole.gemini نوشته:  
(2011-05-02 ساعت 20:39)shahrzad_a نوشته:  
(2011-05-02 ساعت 19:34)nicole.gemini نوشته:  من بارها با 911 تماس گرفتم... 3 دقیقه بعد در محل حاضرند........ در موارد اورژانس پزشکی، خطر جانی، مالی و... میتونید با این شماره تماس بگیرید....

میشه از تجربیاتتون بیشتر بگین؟

یکبار که یک مورد پزشکی داشتم ، به 911 زنگ زدیم، هنوز داشتم با اپراتور حرف میزدم که صدای آژیرشون را شنیدیم که داره نزدیک میشه.. بعد هم که تا همراه من خودش را رسوند به دم درب، دید آنها زودتر رسیده اند.... یعنی کمتر از 5 دقیقه از تماس تلفنی تا رسیدن آنها... در ضمن همیشه ماشین آمبولانس با یک ماشین آنش نشانی میاید....
یکبار هم که نیمه شب از محله هالیوود که تقریبا محله پر خطری است رد میشدیم، پشت چراغ قرمز رسیدیم، یکدفعه یک مرد سیاهپوست هوملس دیوانه پرید جلوی ماشینهای ردیف اول و ماشین ما، و شروع کرد دونه دونه لباسهاشو دراوردن و هوار کشیدن... ما هم سریع به 911 زنگ زدیم و از چهار راه گذشتیم و ایستادیم ببینیم چی میشه، اینبار هم سریع 1 اورژانس رسید و اون رو با کمال احترام توی برانکارد گذاشتند و بردند... یکی دیگه شون هم با دستکش لباسهاشو جمع کرد و گذاشت کنارش!!!!...
یکبار هم با همسایه بالایی ام مشکل داشتم ... که زنگ زدم به 911 ، یک پلیس اومد و باهاشون حرف زد....
یکبار هم که با همون همسایه بالایی دوباره مشکل پیدا کردم و شروع کردیم از روی بالکن دعوا کردن!!!!! ( البته من آدم دعوایی نیستم.. ولی یه وفتها آدم مجبور میشه کارهایی بکنه که ناچاره) که اینبار همسایه ها به پلیس زنگ زدند و اینبار 2 تا ماشین پلیس آمد.....!!!!
میبینید که پلیسها ترس ندارند... آماده اند تا به شما کمک کنند... فقط یادتون باشه بدون دلیل مهم به 911 زنگ نزنید که ممکنه جریمه بشوید.....
ماشاءالله شما مشتری ثابت هستید! من همیشه منتظر یک موردی بودم که زنگ بزنم 911 و آن را امتحان کنم ولی پیش نیامده بود. اتفاقا دو روز بعد از اینکه من برای آن بچه آهو زنگ زدم توی اخبار محلی دیدم که یک آهوی دیگری که بزرگ بود هم بین نرده های پارک سنفرانسیسکو گیر کرده بود و ماشین آتش نشانی به یکی از نرده ها طناب بست و آن را کشید تا آهو نجات پیدا کند. ظاهرا این مسئله اینجا عادی است و همه برای حیوانات به 911 زنگ می زنند. مخصوصا در این دهاتی که من زندگی می کنم.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: Lopez ، mavarfan ، ChairMan ، AvRiMcM ، nicole.gemini ، ARASH@MH ، laili ، OverLord ، viking ، free_free ، nastaran86 ، mml ، Electronic-Arts ، Yashar1989 ، taherifar ، copol
(2011-05-03 ساعت 20:25)rs232 نوشته:  ظاهرا این مسئله اینجا عادی است و همه برای حیوانات به 911 زنگ می زنند. مخصوصا در این دهاتی که من زندگی می کنم.

البته در مورد حیوانات منطقیه که بشه زنگ زد .اینجا بهتره آدم یا بچه باشه یا سگ! این دو گروه مزایای به مراتب بیشتری نسبت به ما دارن.البته معذرت می خوام این حسیه که نسبت به کیس خودم دارم Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، mml ، taherifar ، ریحانا
(2011-05-03 ساعت 09:34)nicole.gemini نوشته:  فقط یادتون باشه بدون دلیل مهم به 911 زنگ نزنید که ممکنه جریمه بشوید.....

بچه یکی از اقوام به قصد بازی گوشی پدرش رو برداشته بود و ناخودآگاه دکمه ها رو فشار می داد. یکی از دکمه ها هم speed dial همین 911 بوده. تا زنگ خورده ، پدرش فهمیده و ازش گرفته و قطع کرده. بلافاصله از 911 بهش زنگ زدن و بعد از کلی سین جیم پای تلفن و وقتی مطمئن شدن دست گل بچه بوده، کلی به پدر بیچاره اش اخطار دادن که در صورت تکرار جیمه سنگینی براتون صادر میشه.

پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، mml ، امیر مهاجر ، taherifar ، copol
این 911 ادم رو یاد 9/11 میندازه که این روزا بحثش داغ شده مجدد، لطفا اسم تاپیک رو کامل بنویسید Smile
اما خیلی استفاده کردم از تجربیات دوستان مهاجرسرایی
تنها چیزی که موفقیتهای ما را محدود میسازد، تفکری ست که به ما میگوید نمیتوانی موفق شوی
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، taherifar
(2011-05-07 ساعت 01:11)idn نوشته:  این 911 ادم رو یاد 9/11 میندازه که این روزا بحثش داغ شده مجدد، لطفا اسم تاپیک رو کامل بنویسید Smile
اما خیلی استفاده کردم از تجربیات دوستان مهاجرسرایی

اتفاقاً خوبه که! جنبه تبلیغاتی داره Big Grin

راستی این پلیس ها که تو خیابون می بینیم فرقاشون چیه؟ همشون همه کار می کنن یا مثل ایرانه ؟
آخه قبل اومدن موبایلم رو تو پارک دزدیدن. رفتم به یه پلیس گفتم گفت به من ربط نداره من پلیس راهنمایی و رانندگیم . به یکی دیگه گفتم گفت من پلیس بزرگراهم , به اون یکی گفتم گفت من پلیس پارکم, یکی دیگه گفت من مبارزه با مفاسدم .اون یکی گفت من پلیس جناییم . خلاصه پلیس موبایل دزدی در پارک آب و آتش را پیدا نکردم که نکردم
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، parviz ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان