کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن حسابدارها
(2012-10-31 ساعت 13:26)soheilbadami نوشته:  
(2012-10-31 ساعت 09:45)shamim نوشته:  [quote='frozen mind' pid='230337' dateline='1351652403']

منبع دست دوم بعدی خواهرم هست که 15 سال پیش مدرکش رو قبول کردن البته اون واسه ادامه تحصیل میخواست و الان بیش از ده ساله که دندانپزشکه و اینجا واسه دندانپزشکی باید اول یه لیسانس پیراپزشکی داشته باشی که خواهرم مدرک لیسانس ایرانش رو آورده بود ضمنا ایشون هم از یک دانشگاههای معتبر آمریکا فارغ التحصیل شدن.

میبخشید یعنی خواهر شما با مدرک لیسانس ایران رفتن سر کلاس دندانپزشکی ؟
این اولین باری هست که چنین چیزی من میشنوم. فکر کنم حداقل 2 سال باید واحدهای پیشنیاز رو بگذرونن و یکسری از واحدهاشون هم قبول میشه.
البته باز من مطمئن نیستم چرا که شرایط هر دانشکده اینجا متفاوت هست. ولی 2 نمونه که خودم میشناسم در اینجا (دانشگاه ایالتی تکزاس) به این شکل بوده.

خواهر من با مدرک لیسانس نرفت سر کلاس دندانپزشکی ایشون هم یه سری واحدها رو مجبور شدن پاس کنن ولی اینطوری که خودش میگفت دلیلش این بود که اون واحدها رو توی ایران پاس نکرده بود. مثلا میگفت اگر رشته اش پرستاری بود احتیاجی هم به پاس کردن این واحدها نداشت (غیر از واحدهای زبان که باید اونا رو میگذروند در هر صورت). البته اونم یک سال و نیم رفت کالج (چون بچه داشت خیلی واحد برنمیداشت وگرنه همون یک سال هم کافی بود براش)بعد واسه پذیرش در دانشگاه مورد نظرش امتحان داد و رفت سر کلاس دندانپزشکی. یعنی لیسانسش رو کامل قبول داشتن نه اینکه فقط یک سری از واحدهاش رو.
پاسخ
تشکر کنندگان: kopol ، msar
مطلبی که باید بهش توجه بشه اینه که موضوعی رو که یامی گفته بود در تاپیک اشتغال مراد اصلی اون مسئله اشتغال هست البته باز اختصاصا به این تاپیک مربوط نیست و کلی هست. درست که مدارک ایران برای گرفتن گواهینامه های تخصصی و فنی و نیز ادامه تحصیل معتبر هست اما در اشتغال افراد تاثیر کمی داره.
داشتن مدرک دانشگاهی و/یا گواهینامه فنی برای برخی مشاغل حتما لازم هست اما برای شاغل شدن کافی نیست. شروط اصلی اشتغال در شغل تخصصی براساس دانسته ها و مشاهدات به این قرار هستن :
1 مهارت حرفه ای
2 تسلط به زبان (عمومی و تخصصی) -در برخی موارد شاید ضروری نباشد-
3 رفرنس (بسیار مهم)
4 سابقه کاری (خصوصا در امریکا)
5 شانس و اقبال

شرایط ماندن در 1 شغل : ارتقا سطح فنی - سرعت عمل بالا - مولتی تسک بودن -روابط عمومی خوب (تیم ورک)
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shamim ، کیانا ، r_ent ، ابی هانی ، arezoo bj ، babak_1363 ، mrbonbon ، afshinghwink ، lighter ، msar ، golia
سهیل جان حرف شما کاملا درست است. منم منظورم این بود که نباید خیلی راحت و صریح آدمها رو ناامید کرد مثلا این جمله یامی که "شما به خاطر 16 سال سابقه شاید سرعتتان کمی و البته کمی بیشتر شود" یا این جمله که"تا زمان بازنشستگی هم حتی به اونجایی که الان تو ایران هستی نخواهی رسید." به نظرم اصلا منطقی نیست. من بیشتر حرفم در مورد همین جمله بود که ممکنه خیلیها با شنیدن این جمله ناامید بشن و فکر کنن همینه دیگه. در صورتی که با گذشت زمان و تلاش بسیار همه میتونن به جاهای بالاتر هم برسن. ضمن اینکه ایشون معتقدن مدارک ایران اصلا اینجا به درد نمیخوره. در صورتی که اصلا اینطور نیست.
من بحثم در مورد حسابداری به طور خاص نبود و اینکه به این رشته مربوط شد واسه این بود که کسی که سوال کرده بود و اون جواب رو از یامی گرفته بود رشته اش حسابداری بود. من کلا میگفتم ولی خوب مجبور شدم از حسابداری مثال بزنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، kopol ، msar
شمیم جان از اطلاعات مفیدت سپاسگزارم. بر اساس اطلاعات شما برد حسابداری تگزاس رو سرچ کردم و برای ارزیابی اولیه اقدام می کنم. اگه موفقیت آمیز بود تو مراحل بعدی راهنمایی شما قطعن برام مفیده
2010
------------------------------
آموخته ام ... که زندگي دشوار است، اما من از او سخت ترم
پاسخ
تشکر کنندگان: shamim ، msar
دوره CFA کسی از دوستان اطلاعی درباره ش نداره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
میخواستم بپرسم توی امریکا مدرک دانشگاه ازاد ابران را برای کار قبول می کنند ؟سابقه کار در ایران اونجا قبول است یا نه ؟چقدر کار ایران یا بهتر بگم حسابداری در ایران با امریکا فرق میکنه ؟ایا حتما باید cpa داشته باشی برای کار در امریکا ؟ایا اصول و استاندارد حسابداری ایران و امریکا فرق میکنه؟اگه cpa در ایران بگیریم قبوله؟اگه کسی که سابقه بالا در کار حسابداری در امریکا داره رو کسی میشناسه معرفی کنه ؟من لیسانس حسابداری دارم و میخوام در امریکا فوق لیسانس بگیرم چه رشته ای بخونم که برای کارم در امریکا بهتر باشه؟ایا information and technology and buisness و یا mba خوب هستند چه پیشنهادی دارید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
sanatyzade@:
مدرک دانشگاه آزاد رو ارزیابی میکنن ولی اینکه با باهاش بشه کار پیدا کرد باید آشنا داشته باشید. ولی میتونید باهاش ادامه تحصیل بدید. خیلی از اصول حسابداری ایران و آمریکا یکسان هست و بعضیهاش هم فرق میکنه.
برای کار حسابداری لازم نیست حتما CPA باشید ولی تا این مدرک رو نداشته باشید حسابدار معتبری محسوب نمیشوید.
مدرک CPA رو نمیشه در ایران گرفت. ولی کشورهایی هم هستن که این امتحانات رو میتونید اونجا بدید مثل بحرین. گرفتن این مدرک احتیاج به ماهها درس خوندن و پشتکار زیاد داره.
اخیرا خیلیها در اینجا مدرک MBA رو میگیرن و میگن بازارش خوبه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی هانی ، kopol ، shahab2000 ، lighter ، msar ، golia
از اینجا کسی CPA هست ؟ من قصد دارم برای کارهای تکس شرکت از یک نفر کمک بگیرم اگر از دوستان کسی اینجا هست ترجیح میدم از دوستان استفاده کنم. ضمنا منظورم رابطه کاری هست و هزینه ها را هم پرداخت خواهم کرد.


پاسخ
تشکر کنندگان: shamim ، babak_1363 ، msar
سلام دوستان .من دارم توی ایران برای لیسانس حسابداری میخونم.میخواستم رشته ام رو عوض کنم اما بهم میکن دوستام که درامد بالایی توی آمریکا داره .با چیزهایی که از صحبتهای شما متوجه شدم مدرک ایران رو که قبول ندارند . ولی میخوام بدونم از نظر کار و درامد واقعا خوب هست یا نه؟
خودم علاقه مند به رشته حقوق هستم . کسی میدونه اونجا کدام رشته بهتره؟
مرسی و موفق باشید دوستان
FinD DeaR GOD In YouRselF  And TheN EverYthinG  Happen For YoU ♥Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی هانی ، msar
دوستان اگرکسی درامریکابعنوان حسابدارفعالیت می کند
ازوضعیت شغلی بقیه دوستان وماراهم راهنمائی کنند
**2013as44مصاحبه 24مارس کلیر30جون 95روزه کیس 4نفره مقصداحتمالی کالیفرنیا
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی هانی ، msar
(2013-03-05 ساعت 14:43)arezoo bj نوشته:  سلام دوستان .من دارم توی ایران برای لیسانس حسابداری میخونم.میخواستم رشته ام رو عوض کنم اما بهم میکن دوستام که درامد بالایی توی آمریکا داره .با چیزهایی که از صحبتهای شما متوجه شدم مدرک ایران رو که قبول ندارند . ولی میخوام بدونم از نظر کار و درامد واقعا خوب هست یا نه؟
خودم علاقه مند به رشته حقوق هستم . کسی میدونه اونجا کدام رشته بهتره؟
مرسی و موفق باشید دوستان

دوست من حسابداری و وکالت در همه جای دنیا جزو شغلهای پردرامد محسوب میشن
در امریکا مدرک شما رو به عنوان یه حسابدار قبول ندارن اما میتونید در آزمون CAP و با گذروندن تعدادی از واحدها شرکت کنید و این مدرک رو بگیرید
کیس نامبر:70xx.ابوظبی.2نفر.مصاحبه:هفته اول می.مقصد:مریلند.کلیر:25جون سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، امیر مهاجر ، arezoo bj ، babak_1363 ، soruosh ، lighter ، msar
دوستان من مدرک MBA دارم از دانشگاه آزاد دوبی و به زبان انگلیسی هم کاملا مسلط هستم و چندین سال هم سابقه کار بازرگانی چه در ایران چه در دوبی دارم. به نظرتون با این شرایط می تونم تو یه شرکت آمریکایی کار پیدا کنم؟ یعنی مدرک من رو قبول می کنن؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-04-29 ساعت 13:01)StarIR نوشته:  دوستان من مدرک MBA دارم از دانشگاه آزاد دوبی و به زبان انگلیسی هم کاملا مسلط هستم و چندین سال هم سابقه کار بازرگانی چه در ایران چه در دوبی دارم. به نظرتون با این شرایط می تونم تو یه شرکت آمریکایی کار پیدا کنم؟ یعنی مدرک من رو قبول می کنن؟

دوست عزیزاینجا بهتر میتونید به جواب برسین.
http://mohajersara.com/thread-2479.html
کیس نامبر:70xx.ابوظبی.2نفر.مصاحبه:هفته اول می.مقصد:مریلند.کلیر:25جون سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام به همگی
کسی میدونه برای اینکه مدرک لیسانس حسابداری ایران(دانشگاه آزاد) رو در امریکا به مدرکی معتبر تبدیل کرد چه راهی وجود داره؟
دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد
شماره کیس: ***2014AS0005 - سفارت : آنکارا - تاریخ مصاحبه: هفته سوم مي - ویزا: امیدوارم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام من لیسانسل ریاضی دارم اما دوره های حسابداری رو رفتم فکر میکنید اگر الان برم حسابداران خبره مدرک بین لمللی بگیرم به دردم میخوره
SadSad:خدایا امیدم فقط به توست ، برنده اصلی خودم، تعداد نفرات 2 نفر، رویت قبولی 1 می 2013، تاریخ مصاحبه 6 می، خودم ویزا یکضرب گرفتم و همسرم به خاطر سربازی کلیر خورد، سفارت ایروان، آپدیتها،6 می ،8می ،12جولای (باایمیل )، 8 آگوست،15آگوست صبح و15 آگوست بعداظهر کیس نامبر**55 ایروان - رفتم امریکا برای همسرم اقدام کردم و برگشتم الان هم نامه I -797 اومده - واریز مبلغ 120$ و واریز مبلغ 320$ در حال تکمیل فرم i-864 سفارت جدید ایروان
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان